motonetista hain akun ja kohta veivaan paikoilleen..nyt jännite 12,7V.. toivottavasti lähtee käymään tai..![]()
Tero Eskelinen
No rupesko pelittämään vai ...(FireBladeESE @ Touko. 07 2010,07:21) kirjoitti
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Nyt on myös omalta kohdalta ysillä ajot ajettu. Kawa vaihtoi eilen omistajaa. Kawasta ei ole kyllä mitään huonoa sanottavaa reilulta kahdelta kaudelta mitä tuolla kerkesin ajamaan. Todella loistava pyörä monenlaiseen ajoon.
Menee varmaan tämä kesä ilman pyörää, mutta jo sitä sais jotain kehitettyä viimeistään kaudelle 2011.
Ex -KTM 790 Adventure R
Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki zx-9r-
joo uudella akulla lähti kuin palmun alta(pepper @ Touko. 08 2010,09:24) kirjoitti
ois vaan nyt paremmat kelit ettei tarvii märkäasu päällä ajaa
ja asiasta toiseen, toi jäähdytinneste, kun viimesyksynä huollatin ja laitatin myös uudet jäähdytin nesteet, oiskohan sitä laitettu liian vähän silloin, on pikkasen alle alaraja paisarissa, oli jo silloin mut jattelin et kyllä ne huolossa osaavat asiansa enkä sitä enempää ihmetellyt.. mut kuitenkin, missäkohtaa nesteen pitäis olla paisarissa kun kone kylmä ja mitä tärpättiä sine pitäis laittaa?
Tero Eskelinen
tulipahan tänään ulkoilutettua ysiä, täytyy sanooa, että aika lussu peli... Mihin ne hepat ovat talvenaikana karanneet?![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Se on kumma juttu kun joka kevät tuntuu, että pyörästä on kadonnut talven aikana 10-15 heppaa!
Tänään tuli taas n. 270 km lisää mittariin. Oli ensimmäinen oikeasti kunnolla lämmin ajopäivä.
Tapasin tänään muuten sen naapurin ysin omistajan, kaverilla ei ollut muita ajovarusteita kuin kypärä![]()
Siis farkut, huppari, lenkkarit, ei vissiinkään hanskoja, kypärä sentään löytyi...
Sori jos oot lukemassa, muttta kontanneena tiedän mistä puhun.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Pistä tuollainen, jos vähäksi aikaa piisais...(sky @ Touko. 11 2010,20:23) kirjoitti
![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Tyhmä(FireBladeESE @ Touko. 14 2010,20:57) kirjoitti
![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Mistäköhän johtuu(FireBladeESE @ Touko. 14 2010,22:16) kirjoitti
Millanen pyörä mielessä?
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Osa ysiärrän busa, se ei tartte sitä tänä kesänä enään(pepper @ Touko. 15 2010,08:34) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kävinpähän tuossa Allrightin hemmopäivillä penkissä ysin kanssa ja 140,85 kaakkia sieltä kiskottiinnyt tuntuu jo siltä että vois vähän nopeempi olla.
ex- Ducati 750 ss -01
Kawasaki Zx-9R -01
Tässä olis tän päivän lookki tästä moposta.(ysi-ärrä @ Maalis. 04 2008,16:02) kirjoitti
Parsittu ja huollettu, tuntuis patakin toimivan ihan ok.
Menee tän kesän ensipyöränä.
http://i913.photobucket.com/albums....010.jpg
Näyttää upealta! Ei muuta ku leikkimään ghost-rideria![]()
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
No joo siit tuli oikeestaan parempi mitä ootin, oon pitkänlinjan kurapyörä miehiä ni tää on vähä uus ulottuvuus.
Ajoin 1400km kestotesti lenkin ja hyvinhän tuo pelas.
Osais viel laittaa suoraan noit kuvia ni näkis paremmin.
Tuo musta aikalailla hoikisti tota omaan silmään.![]()
pssshhh... Näihin ei tarvi vaihtaa 5 h välein öljyjä(sumuracing @ Touko. 18 2010,09:31) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Morjens kaikille. Ilmoittaudun itsekin tuoreena motoristina ysin (-04) omistajaksi. :)
Tässä kun on muutaman kuukauden ajellut on kuitenkin herännyt pari ihmetystä.
Keväällä kun hain pyörän säilöstä ja lähdin ensimmäiselle ajelulle meinasi pyörä "tukehtua" aina kierrosten noustessa yli 4k:n. Noin kilometrin ajon jälkeen pyörä heräsi kuin taikaiskusta ja tuota hyytymistä ei ole enää ollut havaittavissa. Enkä edes ajanut ryyppy päällä. :p Heitin syksyllä stabilointiaineet tankkiin, mutta voisiko silti olla vanhentuneen polttoaineen syytä?
Toinen ihmetyksen aihe on, etteikö lämmintä konetta saa ryyppy päällä käyntiin? Kun kävin ensimmäisen kerran lämpimillä keleillä hiukan pidemmällä ajelulla, ehdin jo säikähtämään kun kahvitauon jälkeen ei pyörä startannutkaan. En tuossa tilanteessa keksinyt muuta niin annoin hiukan kaasua ja hirveiden kierrosten saattelemana kone lähti käyntiin (ja poistuin nolona paikalta :D). Ei ryyppyä tietenkään ole tarkoitus lämpimälle koneelle käyttää, mutta ei näin aloittelijana heti tiedä missä se raja menee.
Muuten kyllä mukava pyörä. :orgmp:
04 ei ole olemassa, täytynee olla F-malli (02-03) joka rekisteröity 04. Kyseisenä vuotena 10r korvasi ysin..(carbon @ Touko. 18 2010,23:08) kirjoitti
Ensimmäiseen kysymykseen veikkaisin, että säilytyksen jälkeistä "alkukankeutta", vaikka stabilointiaineet seassa, niin jos et ole / entinen omistaja ei ole käyttänyt konetta aineen lisäämisen jälkeen = kaasareissa on ollut puhdasta bensaa ilman aineita ja nämä ovat voineet mennä hieman huonoiksi. Kun ajoit vähän matkaa, niin sai pikkuhiljaa kaasareihin bensaa tankista, jossa ainetta taas oli. Tuossa nyt yksi veikkaus.
Toisaalta, kohtaan kaksi liittyen.. ysi kyllä kunnossa ollessaan pitäisi lähteä käyntiin mukinoitta lämpimänä, siis ilman ryyppyä. Jos olet ryypyn kanssa yritellyt ensin käynnistää, niin on pukannut rikasta seosta sylintereihin ja ei ole jaksanut käynnistyä ja voinut hieman kastellakin samalla. Saattaahan nämä olla hieman toisiinsa liittyviä myös (kohta 1 ja 2), jos kaasareissa hieman "hartsia" / suuttimissa hieman ylimääräistä töhnää, ilmanputsari voi olla jo vaihtokunnossa eli tuolloin kävisi kokoajan hieman rikkaalla yms.
Ajele normaalisti ja kun kone on lämmin, niin parkkiin ja sammuta pyörä. Kokeile tämän jälkeen käyntiin ilman ryyppyjä tai kaasukahvan vääntämisia. Pitäisi lähteä käyntiin. Jos ei lähde, niin sitten noista perusjutuista liikkeelle eli saako bensaa, saako ilmaa (putsari) ja ovatko nämä oikeassa suhteessa. Jos tuokaan ei auta, niin kaasareiden synkkaus, kaasareiden avaaminen ja puhdistus, putsarin vaihto, bensaletkujen tarkistus (ei taitoksia), bensansuodatin, tulpat ja johdot jne.
- P
Juu, tietenkin kyseessä on ylivuotinen 03, joka muuten on tässä ketjussakin esiintynyt jo aiemmin.(Perkele @ Touko. 19 2010,11:40) kirjoitti
Taitaa olla niin että olen vain kuvitellut tuon koko käynnistymisongelman. Vaikka se vähän laiskasti välillä starttaakin, on se kuitenkin aina lähtenyt käyntiin ilman kikkailuja(lukuunottamatta sitä yhtä tapausta josta jo aiemmin mainitsin).![]()
Sattuisiko kukaan tietämään mistä löytäisi ehjän rungon -01 ysiin? En ole löytänyt, vaikka olen etsinyt perus purkaamot läpi.
Muistaakseni itellä nousee lämpöisenä nesteet vähän alle max- rajan kun kylmänä nesteet on keskivälin ja minimin välimaastossa. En oo ihan varma, pitää vissiin itekkin nyt tarkastella(FireBladeESE @ Touko. 09 2010,11:19) kirjoitti
![]()
ZX-9R -99
Juu juu, Mitäs jos myyt osat pois ja ostat uuden(kawaniz81 @ Touko. 23 2010,17:16) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Niin no elämähän on valintoja täynnä, toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä... osalle käy molemmat...(sky @ Touko. 23 2010,22:42) kirjoitti
![]()
Tarkoitin siis kokonaisen ja ehjän ysin(kawaniz81 @ Touko. 24 2010,11:02) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Pyörä rullaa ja on kokonainen, mutta öljyn vaihdon yhteydesssä löytyi katteiden alta ikäviä murtumia, jonka vuoksi etsin ehjää runkoa koska liike korvaa sen.(sky @ Touko. 24 2010,19:31) kirjoitti
PERKELE: Tuossapa nyt se uusi underi kera vilkkujen ja kilpitelineen..
ZX-9R -99
^^nättihän se o kuin sika pienenä
Oot varmaankin itsekin tyytyväinen lopputulokseen?
- P
tuo kilpikulma ei ole oikea, sun varmaan pitäs korjata sitä(-KoSSu- @ Touko. 24 2010,22:59) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)