Help! Eihän kellään olis sattumoisin kuvaa E-mallin ysin etukatteen sisälle tulevista ilmanottoputkista ja säiliöistä? Jos olis vielä osittain puretusta keulasta kuva niin aina parempi!
Keulan päivitys menossa C -mallisesta E -malliseen ja ongelmana on juuri nuo säiliöt. Varaosanumeroiden(Cornwallista katottu..) mukaan ovat samat mutta mielestäni ne ylemmät säiliöt ovat liian korkeat tuohon tuplavalokatteeseen. Jos joku tietää asiasta, saa toki neuvoa vaikkei kuvaa olisikaan!
ZX-9R -99
Mopetti ois nyt levällään. Onko jollain hajua nokkaketjun vaihto km:stä. Vai onko katottava vaan se samperin 20 lenkin mitta? Itellä ei mitään hajua onko tuo orkkisketju vai jo kertaalleen vaihettu. Mittarissa 70 tkm! Perkeleellä on varmaan tähänkin vinkki
PS. Perkele, pitää laittaa nyt talven aikaan tuo underi paikoilleen...on se vaan hiano![]()
ZX-9R -99
Nyt olis sit Kiinan katteet saapunu Suomeen ja autotalliin... Väri oli niin väärän sininen kuin olla ja saattaa, mutta tankin (ja mahdollisesti vanteiden) maalauksella siitä ongelmasta selviää...
Huomenna pitäisi olla Seinäjoella viitisen astetta plussaa, ja illalla vasta pitäisi alkaa sataa. Voisi lähteä päivällä ulkoiluttamaan ysiä...
Prkl, ei millään kehtaisi laittaa tuota talviunille.![]()
Vanteet ja tankki maalauksessa. Tankki pitäis saada perjantaina ja vanteet menee ens viikkoon. Saapa nähdä mitä tostakin tulee....(urporuuna @ Marras. 21 2009,22:17) kirjoitti
Venat säädetty ja pommi kasattu. Letkut lähti poijes ja terästä tulossa tilalle. Orkkis vilkut vaihdetaan sirompiin ja unertaili värkätään kiinni. Sitten ois vielä vanteiden ja rungon kiillotus![]()
ZX-9R -99
Vilkut hommattu ja letkut saatu kiinni. Paikallisessa moottoripyöräliikkeessä kauppasivat mulle elektronista relettä reiluun pariin kymppiin ja IKH:lta löyty sitten vastaava hintaan 7,50€..että ilmaa on![]()
ZX-9R -99
Moro ja sorry myöhäinen vastaus, en huomannut tätä viestiä ja muutenkin palstan seuraaminen ollut viime aikoina vähäistä.(-KoSSu- @ Marras. 13 2009,21:56) kirjoitti
Periaatteessa ei pitäisi vielä 70tkm tuntua C-mallissa tietääkseni missään, mutta sen verta kuitenkin tarkentavia kysymyksiä, että mites tuo kiristin? Oliko säätövarat lopussa, kun purit venasäätöjä varten irti? Nyt luonnollisesti laitat sen siihen vakioasetukseen (oliko 4-5 pykälää ulospäin, en muista ihan tarkkaan ulkoa) kun kasaat venojen säätämisen jälkeen remelit paikoilleen. Tämän jälkeen ajelet jotain 500km, vaihtelevaa ajoa ja ota sitten kiristin irti ja tsekkaa mihin pykälään on säätynyt. Jos ihan tapissa, niin ketjukin on silloin jo venynyt.
Tuohon ketjun tarkistamiseen ei ikävä kyllä oikein muuta varmaa keinoa ole, kuin tarkistaa lenkit mainitsemallasi tavalla
- P
ps: ei kellään olis tarvetta tuolle helvetin hyvälle Haynesin manuaalille. Kattaa kaikki ysit ja seiskat. Tuo on ollut kyllä pirun näppärä, kun ysin kanssa ennen tuusasin, korvaamaton jopa!hintana voisin pitää vaikkapa 15€ LINKKI
Jep. Tutkin hieman asiaa ja tulin siihen tulokseen että ketju saa pysyä toistaseksi paikallansa. Kiristysvaraa on vielä toiset mokoma jäljellä. Haynes käskee laittamaan 5 pylälää mutta ketju tuntu kyllä sillä asetuksella liian löysältä ja laitoin 7 näkyviin. Pysty nimittäin sormin liikuttelemaan ketjua ylös ja alas.
ZX-9R -99
Itsellä just ketjunvaihtoprojekti menossa, homma on siinä vaiheessa että pitäs saada ketju niitattua luotettavasti ettei tarvi pelko perseessä ajella tästä lähtien.. eiköhän tähänkin lääke vielä löydy. Ketju ei itse asiassa ollut vielä kulunut tuon 20 lenkin mittauksen mukaan lähellekkään hylky rajaa mutta muutama "jäykkä lenkki" sieltä löytyi ja varsinkin tämä kiristäjän puoleinen ohjuri oli aikasta kulunut, pyörällä ajettu siis 65tkm, (vm99)..
Joten oisko kellään erinomaisia vinkkejä miten tuon niittauksen tekis??
Tankki ja vanteet tullut maalaamosta. Hienot tuli vaikken mustia alunperin suunnitellutkaan. Kiitokset vaan Rautiaiselle ja Jyvässeudun pulverimaalaamolle....
ja pääsi siitä tapinpään niittailustakin vähällä vaivalla kun jjm servicen jarno teki kotikäynnin ja näytti miten se "niitos" tehdään.
Eipä enää muuta kuin odottaa cornwallilta saapuvaa pakettia notta pääsee pistään paketin kasaan ja sovittaan kiinalaista monster energy katesarjaa...
Täällä vähän sama juttu ton katesarjan kanssa. Kiinan ihme odottaa vielä laittoa. Jos viikonloppuna kerkeis laittaan paikoilleen...(Peltsi72 @ Joulu. 11 2009,19:18) kirjoitti
Itse itselleni vastaten, ylemmät resonanssisäiliöt ovat erilaiset, kun taas alemmat ovat samanlaiset.(MakeK @ Marras. 10 2009,11:29) kirjoitti
ZX-9R -99
Moi,kirjoitti
Onko sulla tuo manuaali vielä? Tarvetta voisi hyvinkin olla...
Laita vaikka mailia tijuko (ät) gmail.com
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Joopa joo. Niin on kylmä, ettei viitti paljon eristämättömään talliin lähtee pyörää laitteleen. Tankkin tarran liimaan illalla paikalleen kun on tuo tankkikin vielä maalauksen jäljiltä irti...
mahtaakohan tuollaset led-vilkut saada toimimaan, vaihtamalla elektronisen releen vanhan tilalle ja ilman mitään vastus virityksiä? No sekin selviää kun käy ostamassa jostain releen. Näyttää vaan olevan pienemmillä liittimillä kuin mitä tommoset tarvike releet yleensä on...
Yhtä kaikki, mukavaa joulua ja vuodenvaihdetta Foorumilaisille ja kevättä odotellen!!!!
sinäänsä lohduttavaa kuulla että kylmäraja tullut muillakin vastaan näpertelyssä..(urporuuna @ Joulu. 19 2009,19:50) kirjoitti
Jos vaihdat elektronisen releen et tarvi mitään vastus viritelmiä, ne vastuksethan on vain "keinokuormaa" tälläiselle vanhanmalliselle "kuumalankareleelle".
Ei kenelläkään tietoa missä Turun alueella sais ton mökäpöntön desimaalipelit mitattua
ookko kysyny PowerBikelta Raisiosta? Se on Tuotekadulla siinä Kylmälän takavasemmalla.. Ja riippuu mis oot? Voit kysästä myös Korpiahon Erkalta marttilasta jos on lähempänä.
Tero Eskelinen
no jospa tekis huomenna jouluajelun Raision suuntaan ja kävis vähän kyseleen.. aikaahan tässä on vielä ennenkuin asfaltti on sula, mut jos polte on tälläinen baanalle niin se asfaltti sulaa hyvin pian.
Ja sit.. olisko kellään kohtuuhintaista takavannetta ysiÄrään voorseil?? (niinku ForSale=myytävänä)
Morot, olen ikivanha orgilainen joka oli myös monta vuotta poissa tältä foorumilta. No asiaan, tallin perällä on yks rekisteröimätön -98 vuosimallin sininen ZX-9R. Senverran hajallaan vielä, etten osaa sanoa onko siitä ens ajokaudelle vielä tien päälle. Ajan/motivaation puute on hidastanut jo tätä rojektia vuosikausia. Ns."täyshuolto" on siihen tehty, enää jäljellä olisi kokoaminen, säädöt ja vähän maalaushommia. Eli muutaman talli-illan kun jaksais...
ebayn kautta saa vanteitakin suht edullisesti, eikä postitkaan päätä huimaaa kun euroopasta tilaa...(Peltsi72 @ Joulu. 22 2009,22:47) kirjoitti
Onkos 98-> eli c-mallin kyydissäistujat valitellut siitä että pakoputken puolen jalkatappi tärisee niin että oikea jalka puutuu parissa minuutissa? putkihan ei ole matkalta kiinni rungossa. Vaihdoin er5:n tapit taakse muttei auttanut kuulemma juurikaan tärinään vaikka niissä on aika paksu kumi.
ei meillä ole mitää ongelmaa tuon tärinän suhteen ollut. tosin meillä on pyörässä putki kiinni juurikin tuossa oikeanpuoleisessa jalka tapissa. hyvin toimii. putki on yosimuran ränni ja putken kiinnikkeet kävi suoraan tohon jalkatapin kiinnikkeisiin. ymmärsinkö oikein et sulla ei toi pakoputki ole tossa jalkatapissa kiinni?(Reijone @ Joulu. 28 2009,14:30) kirjoitti
zx-9r
en voi vastustaa kiusausta ja kommentoida jotain.. Meillä pakkaa se takanaistuja tärisemään jo muutaman minuutin ajon jälkeen (joskus jopa puhekykykin hävinnyt muutamaksi päiväksi)(Reijone @ Joulu. 28 2009,14:30) kirjoitti
Mut jos jotain asiallista koittais niin eipä emäntä ole kommentoinut tuosta ko asiasta mitään.. ja juurikin tuo c-malli kyseessä
on takajalkatapin juuressa kiinni ja siitä suoraan pakosarjaan, eli matkalta ei missään mitään kiinnitystä. Mulla on tossa alkuperäinen vaimennin mikä pitää pientä kilinää, eli siellä tod.näk. joku pilli irti sisällä. Voiskohan johtua siitä? Vähän himottais tollanen yoshimuran rs-3 pönttö hommata. ebayn kautta postikuluineen hintaa tulis noin 250€(esanahka @ Joulu. 28 2009,16:44) kirjoitti
Se C:nkin pönttö on ns. kammiovaimennin ja epäilen (rakenteen pohjalta) että sieltä sisältä olis mitään irronnut.. siellä voi olla ns. 2 katti melkeinpä ainoita osia joka vois irti lähteä, jos sekään. Tuotakaan ei ilmeisesti edes kaikissa malleissa ole, Saksa-versioissa ainakin E:ssä tämä löytyy.(Reijone @ Joulu. 29 2009,09:00) kirjoitti
Olisko siellä jotain muuta kivaa sisällä, kuten penskojen tiputtamia kiviä yms?
Mites muuten, kun bolt-on tyyppinen vaimenninhan tuo on, ootko tarkistanut ne 3kpl kiinnityksiä joilla vaimennin kiinni putken loppupäässä?
- P
irrotin vaimentimen ja koko putken syksyllä kun hitsautin haljenneita saumoja siitä missä pakosarjat yhtyy. samalla vaimenninta ihmettelin mutta on niin umpinainen paketti ettei siitä selvää ota. ei kilissyt ravistaessa mutta kaasua antaessa kyllä. olen varma että vaimentimesta tämä kilinä tulee. eli ei ollut kiviä ja pultit on tiukasti kiinni(Perkele @ Joulu. 29 2009,10:49) kirjoitti
Voihan olla ettei sellasta ysikawaa löydykkään mikä ei täristä kyytiläistä. Tähän tietysti vaikuttaa kengistä lähtien kaikki.
Tässäpä taas yks 9R kuski lisää. Pyörä vm99 vihreä-violetti saksan uitto. 29tkm taulussa ja pyörä muutenkin melkein uuden veroinen. Virityksiä: Marving kokoputki hiilikuitu sliparilla ja suutin sarja. Puheitten mukaan 147hv mitattu dynossa muka. Päällisin puolin pyörä saa olla rauhassa, mutta tekniikan räpeltäminen kiinnostaa. Ens kesäksi olis tarkoitus saada lisää voimaa myllyyn, mutta ei ole tietoa että mistä mahtais saada viripalikoita 9 ärrään?? 12 ärrässä olis voimaa, mut se ei muuten vaan kiinnosta. ysisatanen on niin luotu mäkisten mutkateiden kanttailuun *![]()
Onko tietoa kuka säätää oulun alueella motskareita?
Bikefoxia on kehuttu...(Kraken @ Joulu. 29 2009,13:55) kirjoitti
- P
Edit: perusvirien lisäksi jos lisää voimaa kaipailee, niin meneekin jo kalliiksi ja hankalaksi. Kansi on yksi paikka, josta lähteä hakemaan lisää jerkkua, eli porttaus ja pienimuotoinen laskeminen eli puristuksia tuota kautta hieman lisää. Omassani huomasin, että kytkin ei enää kannen käsittelyn jälkeen meinannut pysyä mukana, joten sitäkin voi joutua hieman päivittelemään. Tuossa mosassa on vaan jo vakiona kohtuulliset puristukset, joten ihan hirveitä ei kannata ruveta tiivisteellä / höyläämisellä pois ottamaan jos haluaa pysyä mittaribensoissa. Lisäksi itse kannessa ei ole hirveästi laskuvaraa, jonka huomasin omani kohdalla. Tulevan venojen laidat jo "ulos" jos liikaa otetaan.. muistaakseni ei edes puolta milliä ollut varaa ottaa, omastani lähti muistaakseni 0,3mm. Seetit samalla kulmiin ajetuiksi jne. Tietenkin myös nokkien kanssa voi kikkailla eli joko valmista satsia, tai sitten googlettelemaan lisää tietoa tuosta imupuolen nokkien värkkäämisestä myös pakopuolelle jne.
Täytyy ensin käyttää tuolla bikefoxilla tuota pyörää niin saavat siellä katsoa ens hätiin että onko säädöt edes oikein. Voimaa "tuntuu" olevan kun rähisee sen verran rajusti, mutta jotenki puutuu 200km/h jälkeen?? Nuukuksissani tilasin sen vakio ilmanputsarin kun en raaskinut K&N:ää tilata *Mut, k&n ens kesäksi. Lisäksi huomasin että ainakin omassa pyörässä on sellainen jumalattoman tiheä silmäinen verkko vielä sen varsinaisen putsarin lisäksi, mikä oli aivan tukossa *
Ajattelin heivata sen verkon pois sieltä ahdistamasta kokonaan, tai korvata sen harvempi silmäisellä verkolla. Onko kovin epätavallista että moottorijarrulla paukuttaa aika isosti?
Itse en ole oikeastaan muuta tehnyt kuin perus huollot (öljyt, putsarit, tulpat jne) että en ole kaasareita purkanut enkä tutkinut sen tarkemmin että mitä ne on syöneet. Luulis että kun pyörä seisoo kylmässä varastossa talven, niin vettä pääsee kondensoitumaan.. Aina lauhalla kelillä kyllä koitan isolla lämpöpuhaltimella lämmitellä koneen ja rykäistä sen tulille, että ei aivan menis jumiin talven aikana.