jospa siellä letkuissa olisi ilmalukko?? kokeiles pumppailla niitä letkuja et saisit ilmat poijes. Onkos paisarissa glykolia? Jos kylmänä kone niin pitäisi olla siihen alempaan viivaan saakka. Yksi vaihto ehto on tietenkin että joku on joskus järjestelmän ylitäyttänyt, mut kokeiles kuitenkin tota ilmaamista eka. Uusi korkkikaan tuskin paljoa maksa. Onko korkki ehjän näköinen? Entä jäähdyttimenkorkin alla oleva kaula, ehjä?
Tero Eskelinen
Korkkihan se näyttää istuvan varsin huonosti. Kummassakaan näy mitään ulkoista vikaa, joten pitänee kokeilla toisella korkilla josko pysyis aineet sisällä....
Kylläpäs vaikutti myönteisesti nuo välitysten vaihto tiuhempaan. Jopa tuo -1 etusen vaihto muutti kiihtyvyyden paljon paremmaksi, keula kevenee huomattavasti enempi. Jos ens kesäks tosiaan tuon +2 limpun laittas tonne taakse vielä. Eipä lähteny etusen mutteri edes 2 kaverin voimilla, korjaamolle piti viedä irrotettavaksi, pultti pyssyllä lähti heleposti. Vielä riittää ajokeleja![]()
zx-9r
Noin niinkuin tiedoks, että kun käyt siellä autobahnilla kokeileen huippujam, niin todellinen nopeus ihan jotain muuta ku mitä mittari antais ymmärtää(esanahka @ Syys. 13 2009,22:55) kirjoitti
Kertoisko joku mulle, millä sais laskettua eri välitysten teoreettisia huippunopeuksia?
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tuolla on joku kalkulaattori tuohon(sky @ Syys. 14 2009,09:52) kirjoitti
http://www.gearingcommander.com/
No niinhän se on. Mulla tosin tuo mittari näyttää mitä sattuu, vakio väleillä kun ajoi mittariin 100km/h niin gps näytti 115km/h. Ja yleensähän tuo on juuri toiste päin. Mittari lähtee liikkumaan kun vauhtia on joku 30km/h.(sky @ Syys. 14 2009,09:52) kirjoitti
Jossain taisin nähdä sellasen taulukon mihin oli noi nopudet laskettu eri väleillä, pistän linkkiä jos muistuu mieleen.
zx-9r
No ni Puoppe! Nyt lähtee! Tuossa olkkarin lattialla makaa Yoshimuran kokoränni (rs-3). Lisäksi tuossa on kasa muita osia, kuten Factoryn pro suutinsarja + factoryn syttypyörä, sekä kaiken kermaksi webcamin säädettävillä nokkapyörillä varustetut virinokat... Lähteeks äijä viivalle?![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
(sky @ Syys. 18 2009,11:39) kirjoitti
![]()
Voe mahoton.....ootkjo voittanut lotossa ..??
Säädettävät nokat , olivatkos ne arvokkaatkin..??
En lähde viivalle , kato meikä ajaa vaan ja ainoastaan omaksi iloksi sekä tietysti muiden harmiksi.... sekä maantiellä että crossiradalla( Hontalla )-
Ps. Taitaa jäädä 1-34.-0 kierrosaika rikottavaksi ens kesään , rupee meinaan kelit jo kohta olee ohi .....![]()
sanotaan näin että kaikkii noi releet yhteensä alle 1000 €.(Puppe 67 @ Syys. 19 2009,22:23) kirjoitti
Taitaa valitettavasti pajalle mennä toinen 1000 €.
![]()
Joo en oo sen jälkeen käynyt radalla kun 1:35 meni rikki. Ens kesänä sitten nähdään että pysyykö ysin perä enään kiinni radassa ahvenistolla. Taitaapi olla hyvä idea säätää se ylimääräinen klappi pois kaasusta.
juu en oo voittanut lotossa, käytin vaan veronpalautusrahat ennakkoon![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Dodi, nyt on täälläkin päin taas "uusi" zx9r alla. E2-mallia, älkää antako poistettujen kauhukahvojen hämätä. Edellinen pyörä kesti noin kuukauden verran ajokautta ennen kuin joku kateellinen sen varasti, tämän nykyisen hainkin sitten samantein kun vakuutusrahat tipahti tilille. Taidan olla neljäs omistaja kyseiselle pyörälle, ainakin tällä foorumilla näkyi aiemman omistajan kirjoituksia kyseisestä pyörästä. Hyvässä kunnossa ja vähällä ajolla ollut vehje, vielä ei ehtinyt 30000km pärähtää rikki vaikka sen viitisen tuhatta tähän kesän loppuun oon ajanut.
Alla pari kuvaa mitä kävin eilen ottamassa:
Pyöräänhän on asennettu edellisten omistajien toimesta vaikka ja mitä, eikä itselläkään tuo ruuvimeisseli kauheasti ehtinyt laatikossa makoilla. Huggerin asentelin viimeisimpänä, siinä samalla tuli tuo tarkka värikoodikin etsittyä: Helsinki Metal Blue. Yllättävän hyvän maalipinnan sain huggeriin yksittäisellä spray-purkilla.
Alla listattuna suunnilleen ne osat mitä muistan tuossa olevan vakioon nähden:
Vance&Hines putkisto, Dynojet suuttimet, K&N filtteri, -1 ratas edessä, teräspunosletkut etujarrulla, jarruvalot vilkuilla + minivilkut + katevilkut sekä 180/55 takakumi. Lisäksi pyörästä löytyy tomtomin halvin navigaattori Tripmasterin kera (näkyy kuvassa) sekä GPS-paikannin eli hiljainen hälytysjärjestelmä (mallia TR-151, edellisestä varkaudesta viisastuneena). Noiden laitteiden ohessa tuli luonnollisesti asenneltua 12V ja 5V latauspalikat (tupakansytytin ja USB) takapenkin alle.
Tämmöinen lelu tällä kertaa. Saa nähdä keksiikö siihen talven aikana vielä mitään lisättävää, dynossa käytän keväällä ja katson että millä mallilla tehot on. *![]()
Ihan bueno NIH toi sun mopottimes, eipähän tule ainakaan samalla värillä varustettua Ysiä ihan heti vastaan.
Toi sun ohjausiskari , minkä jätit muuten mainitsematta....mikä merkki ja malli ja onko edellinen omistaja modannut sitä paljonkin, sillä en ole vielä löytänyt markkinoilta sellaista ohjausiskaria E-malliin , mikä tulee asennettavaksi suoraan tankin eteen.
![]()
Onhan noita ollut kaupan, maksavat vaan pienen omaisuuden. Enemmän siis kuin mitä minun nokkani(Puppe 67 @ Syys. 21 2009,08:52) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tosiaan Bitubon ohjausiskari ja Speedohealer-härpäkkeet jäi listasta mainitsematta. Edellisen omistajan asentamia, ei välttämättä itellä enää ois tullut laitettua. Sen verran vakaa vehje ilman iskariakin ja GPS kyllä näyttää aina tarkan nopeuden. Pitää vain muistaa että Speedohealerin kanssa matkamittari näyttää about 5% pienempää lukua tuon eturattaan kans... *
Parit tarrat tilasin jenkeistä kun dollarin kurssi antaa mojovaa alennusta (sai postikulujenkin kera puolet halvemmalla kuin suomesta), saa nähdä milloin tulevat tänne ja että näyttävätkö lainkaan sellaisilta miltä pitääkin. Briteistä (M&P) tilasin aika vasta tuon huggerin ja laitoin samaan pakettiin uuden tankinsuojan. Muuten tilaus meni ihan ok, tankinsuoja vain oli täysin erilainen tilattuun nähden. Ilmeisesti olivat väärän kuvan laittaneet nettisivuilleen kyseisestä tuotteesta... *![]()
Talven aikana pitää myös puhallella syylärin läpi ja katsoa että onko lokasuojan jatkeelle käyttöä, sellainen lärpäke muistaakseni jossain romuläjässä makoili. Pari kertaa kun hiekkatietä pitkin ajelin sateella niin tuntui että syyläri muurautuu umpeen.
Ja jos sitä innostuis kunnolla sivuprojekteihin niin voisi värkkäillä tuolle GPS-paikantimelle jotain softaa ja serveriä millä näkis reaaliajassa netin yli pyörän liikkeet. Yllättävän hyvä ja halpa kapistus tuo oli, ainoa ongelma on että palikasta löytyy enemmän toimintoja kuin mihin pääsee käsiksi. Siinä olis jollekin koodiapinalle hyvä tuoteidea kun tekisi toimivat softat kaikille noille ominaisuuksille. *![]()
Nyt on kawassa ränni kiinni. Äänet on kyllä aika sietämättömät ilman db-killeriä. Valitettavasti tuossa pöntössä ei ole näköjään paikkaa johon saisi vakiokillerin paikoilleen, joten täytyy vähän soveltaa hitsikoneen kanssa! *
Valitettavasti kerkes alkaa sataan ennenkuin kerkesin koeajolenkille, joten tulos oli se että ne äänet on aika sietämättömän kovat ja takapyörä sytii märällä ja kylmällä asfaltilla... *![]()
Sen verran tossa parkkiksella testailin että ei se killeri paljoa tunnu vaikuttavan ainakaan 5 tonnin kierroksilla... *
ed: niin ja on se todella kevyt se kokoränni, vaikka onkin täysin terästä.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
jahas.. nyt stabilisaattorit tankissa ja huomenissa luultavasti pyörä lämpimään odottelemaan ensi kevättäellei nyt jostain syystä mene kaupaksi
![]()
Tero Eskelinen
Nyt jo(FireBladeESE @ Syys. 27 2009,17:23) kirjoitti
, keliähän on vielä vaikka kuinka
![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
joo teen kolmivuoro työtä ja aamuvuoron jälkeen on muksujen kanssa touhuumista ja uuden perheen jäsenen ( koiran ), iltavuorossa ennen töitä olis mahdollista mut se on vasta ens kuun puoles välis ja yövuoro viikolla ei vaan jaksa... *nyt tulevat viikonloput menee tiiviisti koiraa kouluttaessa ..no olis tietty helppo jos olisi oma autotalli mut kun on talonyhtiön varasto niin ei sieltä viitisisi jatkuvasti pyörää sit hakea kun arska paistaa..ei o edes avainta itselläni siihen..mut keväällä kyllä alkaa kausi ajoissa *
joo tiedän...hyviä tekosyitä olla ajamatta..
Tero Eskelinen
Ottaa kuuppaan, pyörä on edelleenkin pajalla, talvi tuli ja perjantaiks pyörä pitäis laittaa seisontaan, jos meinaa seisottaa.... Kaiken lisäks sieltä pajalta taitaa tulla niin iso lasku, että täytyy myydä pyörä, että saa laskun maksettua!![]()
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Noni! Nyt on kilkkeet kii ja pyörä säädetty. Huippuja ei tainnut tulla lisää bikedoctorin penkissä. Tosin siitä nyt ei tullut kuvaa, kun ei saanut vetoa ilman kokoränniä.
Lopputulos se että vähän nihkeesti keulii... Tosin suttaa täydellä kaasulla ykkösellä, kakkosella ja vielä jopa kolmosella 5K rpm:stä eteenpäin. Ykkösellä ja kakkosella useamman sekunnin ja kolmosellakin huomaa, että välillä sutii ja mennään ihan pidon rajamailla. Tämä siis ihan kuivalla tiellä ja n. 7 asteen lämpötilassa. Älkää nyt kuiteskaan kuvitelko että siitä jää mustaa raitua ja savuvana, niinkuin Miq kuvitteli kun sanoin että sutii hyvin.Sano nyt sitten että oliko hyvä viritys... *
Nokat ei jostain syystä tuoneet huipputehoa, ainakaan niin että se näkyis ilman "ram-air:a". Dg-harrastaja oli sitä mieltä, et jos haluaa penkkissä näkyviin ylärekisterin, niin pitäs kuulemma jotenkin modata air-boxia.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
^ kytkin siellä luistaa
- P
No sehän tarkoittais sitä että viritys ois onnistunut(Perkele @ Loka. 03 2009,22:13) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Mitäs kaikkee kilkettä sulla on sky tossa nyt sitten loppupeleissä kiinni?
Tossa ois pari käppyrää, ekassa on on devilin sliparilla ja toisessa on yosimuran sliparilla. Muutama heppa eroo ja vääntökäppyrässä aika selkee ero. Kummatki käppyrät on viaberilta.
http://www.mp-foorumi.com/gallery....576.jpg
http://www.mp-foorumi.com/gallery....4e4.jpg
Tossa on se 7hp vähemmän kun skyn käppyrässä. Saisko toho paljonki tota tehoo lisää jos asentelis dynot ja filtterit tohon lisäks?
zx-9r
Täytyy sanoa että jos 300 taalan pöntöllä saa noin paljon lisää vääntöä, niin voi olla todella tyytyväinen.
Mulla on tuossa Yoshimuran kokoränni rs-3 pöntöllä, KN-filsu ja dynojetin suutinsatsi sekä webcamin nokat. Ekassa käppyrässä on pelkkä kokoränni. Tokassa on kaikki, joten tuolla reilulla 700 € mitä maksoi nokkien säätö + nokat + venttiiliensäätö, niin voitte ihan itse katsoa kuinka rahat meni hukkaan.Eli ei ainakaan vielä tullut haluttua tulosta, jos haluaisi lisä säätöä niin pari setuppia lisää tekis n. 6h joka tarkoittaisi n. 468 €
Eli jotain vinkkiä pitäis noille nokille saada:
Eli pyörän kilkkeet ja säädöt:
-Keulaputkia nostettu 4 mm
-Perää nostettu iskarin päältä prikkojen avulla. (en muista montako mm)
-HyperPro:n progressiivinen takajousi
-Teräspunosjarruletkut edessä
-Yoshimuran kokoränni
-Dynojetin suutinsatsi
-KN-vapaavirtaussuodin
-Webcamin nokat
-säädettävä jalkatappisarja
-Taakana olen alkanut käyttään 190/55 profiilista nakkia
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tuossa vielä seosten kanssa:
Jotenkin toi seos vähän mietityttää...
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Näin mäkin sen aattelin tänä keväänä noiden laajamittaisten ysin konetuunailujeni jälkeen(sky @ Loka. 03 2009,23:19) kirjoitti
Eli samoilla linjoilla ollaan, kytkin ei vaan pysy mukana
Tai sitten elellään jossain omissa unelmissa
Mutta kieltämättä mäkin odotin vähän parempia tuloksia noiden sun tekemiesi muutosten jälkeen.. Se kansi saattaa ahdistaa kyllä virtauksia aika paljonkin. En muista paljonko ysin vakiokansi virtaa penkissä, niistä löytyy tietoa muistaakseni Jampan (ksthb) laittamina jossain thriidissä. Kun omaani lievästi operoin, niin täytyy sanoa, että esim. imukaulat on ihan päin persettä kanaviin nähden & kanavat ovat täynnä valuraateja.
Menee vaan jo turhan kalliiksi jos kannen haluaa ammattilaisella operoida. Pienimuotoista käsittelyä voi kyllä itsekin tehdä, mutta silloinkin pitää tietää aika tarkkaan mitä tekee. Vähän kotioloissa tuntuis, että on tekemässä aivokirurgiaa moralla
- P
Joo, mä meinasinkin sitä normaalia sinistä savua mitä se ysis lykkää jatkuvasti: eikös se viennyt öljyä 5l/1000km(sky @ Loka. 03 2009,22:10) kirjoitti
![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Mistä sä erotat sen että kytkin luistaa, eikä perä? Periaattees kuvittelis että toi takanen lähtis näillä keleillä paljon helpommin luistaan kuin kytkin. Autossahan kytkimen luistamisen haistaa, on muuten tuttu haju(Perkele @ Loka. 05 2009,10:11) kirjoitti
Mutta mites prätkässä. Tohon saaneen varmaan jäykemmät jouset? Mutta en oikein jaksais sittenkään uskoa, että noilla väännöillä vielä kytkin luistaa
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Eipä tuon kannen pitäisi tuossa vaiheessa ahistaa noilla virityksillä.
Joka tapauksessa osuva vertaus tuosta aivokirurgiasta, olen samaa mieltä.
Tyytyväinenhän tuohon huippulukemaan kannattaa olla, nokkien tuoma hyöty pitkälti ajoituksesta riippuvainen.
Oliko suutinsarja sellaisenaan suoraan käyttökelpoinen?
Vitsailen vain. Vaikea sitä on näillä keleillä erottaa tosiaan. Mulla oli hieman helpompi kun kuivalla asfaltilla nappas kolmosella jostain 5000+ rpm:stä yhtäkkiä "muka" helvetin nopeasti rajoittajaan asti eikä siltikään kiihtyvyydessä tuntunut juuri mitään, takarenkulalle asti ei siis tapahtunut tuossa vaiheessa tehon siirtymistä(sky @ Loka. 05 2009,11:11) kirjoitti
eli kytkin vain luisteli jonkin verran.
- P