Ei se kakkonen mene oikein missään pärrässä päälle vapaalta heitettäessä / paikoillaan.(-miq @ Elo. 25 2009,23:02) kirjoitti
Ja kun kahlaat tämän ketjun läpi, niin olet jo aika valaistunut ysiin liittyen.
- P
Uskoakseni tuon kakkosen ei kuulukaan mennä paikallaan päälle tuon "positive neutral finderin" ansiosta. Kyseinen vempele siis helpottaa vapaan kytkemistä ja kakkonen menee päälle vasta kun takafillari pyörii. Valitettavasti varmaksi en kyllä nyt asian laitaa muista.
Z750 --> ZX-9R --> ZX-6R
Näin se munkin mielestä on, tai siis juuri mainitsemallasi tavalla olen itsekin kuullut asian olevan.(Oka @ Elo. 25 2009,23:42) kirjoitti
Ei ne mene / kuulu mennä päälle paikoillaan ollessa.
- P
Jeppis, vaihteistossa vikaa/kulunut jos kakkonen menee päälle paikallaan.
Hyi saakeli, meinasin tuossa päivällä vetää turvat ku nappasin keulan pystyyn kakkosella satkun vauhdista, kolmosta pesään ja kun vauhtia oli keula ylös kytkettynä ~170 niin tiputin nokan alas. Arvatkaas alkoko woblaamaan puolelta toiselle?meni niinku käärmeenkusi, meinasin iha lentää selästä... No ratista väänsin kaikin voimin niin lopulta suoristu. Perkele. Vois ostaa sen ohjausiskarin. 0.o
Ei se kakkonen mene oikein missään pärrässä päälle vapaalta heitettäessä / paikoillaan.
Ja kun kahlaat tämän ketjun läpi, niin olet jo aika valaistunut ysiin liittyen.
- P
Ok, alkaa kommenttia irtoaan. Hyvä tietää, enpä tienny tuota että kakkonen ei pitäiskään mennä paikallaan päälle, tai ei vain koko asiaa ajatellu aiemmin ihmetelläkään.. *
Olen jonkin verran lueskellut tätä topiccia, mutta lähinnä sellaista pientä koontia ajattelin saada aikaiseksi, josko vaikka sellainen syntyisi? Lähinnä niistä mahd ongelmakohdista.. Kun tuota 54:ää sivua lukemalla saattaa aina jotain mennä ohikin (lue:todennäköisesti meneekin)
-miq
- Hullu saa olla muttei tyhmä
Maltoin yhden setin sky:n perässä kattellen menoa, niin täytyy myöntää, että on äijä kehittynyt viimevuodesta. Meno on tosi mahtavaa katteltavaa, ku vetää ysillä tosissaan limiitillä rojut maassa ja ihan tosi kovaakin(sky @ Elo. 25 2009,18:46) kirjoitti
Oot kyl varmaan nopein ysi kuski ahvenistolla...
Nyt voi kyllä jo onnitella sua!
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Tosiasia on se että Miq ei olis päässyt ohi kuin väkisin menemällä ja sittekin olis voinu olla pyörät kedossa.(Miq @ Elo. 26 2009,09:59) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Aivan kuten herra haluaa(sky @ Elo. 26 2009,10:59) kirjoitti
Jos nyt niinku nipotetaan niin hitailla osilla tilaa ohitukseen on nätistikin
Ysi on ysi, mut sun käsissä se on melki ku joku ketterämpikin pyörä
Oot kuiteskin nyt niin kovassa iskussa, että suosittelen panostaa tuohon rengastukseen ihan noin niinku komemuksesta jotta mies pysyy ehjänä (pyörän puolestahan sä et niin pelkääkään).
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
En paljoa kehuis kaks sekuntia nopeammilla kierrosajoilla. Laita nyt vaan sitä dataa pöytään, niin tarkistetaan factat...(Miq @ Elo. 26 2009,11:05) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Hei read my lips: ^ ^Oon kehumassa sua!(sky @ Elo. 26 2009,12:27) kirjoitti
, mut sori jos se ottaa päähän
Sä meet sillä ysilläs jo niin kovaa, et kannan huolta sun terveydestä eli pistä ne kunnon nakit alle varmuuten vuoksi. Nopeet osuudet oli takaapäin katsottuna sen verta limitillä kun ei sulle enään jäännyt kallistus varoja ja roikuit jo riittävästi ja luistaa kokoajan ainakin takanen![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
No jos sä kerran ajoit 1:35 aikoja aivan loppuun ajetulla takasella, niin kyllä se vika täytyy sit löytyä jousituksesta ja iskunvaimennuksesta. Ei sen muuten pitäs vielä tossa vauhdissa lipsua noilla renkailla. Reboundia vähän lisää ja jäykempää jousta ainakin taakse. Niin pitäs kyllä löytyä säätö jolla toi pysyy radalla. Kaasun klappi pitäs säätää kokonaan pois ja koittaa pitää ajo rauhallisena, niin kyllä se pito säilyy. Ois pitänyt ostaa tohon silloinkun oli vielä rahaa ja pyörä oli uudehko öhlärin takapumppu(Miq @ Elo. 26 2009,14:12) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jaha, nyt sitten jo ens maanantaina saan pyörän kolarikorjaukseen. Vastahan sitä heinäkuun alussa osat tilattiin... *Haluaisko joku ostaa ton pois? Nyt ois paljon uutta osaa!
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tervehdys!
Uusi 9r omistaja ilmoittautuu. Pyörän vuosimalli on 98 ja väri sininen.
Ja asiaan, pyörän etupään esijännitys on säädetty aivan liian rajuksi näin aloittelijalle, ja kun en ihan täysin ymmärrä etupään rakennetta niin en oikein uskalla tehdä mitään. Säädetäänkö esijännitys siis vain niistä kahdesta mutterista iskareiden yläpäissä vääntämällä jompaan kumpaan suuntaan (kokeilin varovasti muttei liikkunut eikä uskaltanut vääntää) vai pitääkö jotain muutakin paikkaa höllätä tai jotain... Apuva... Tällä hetkellä näkyvillä 6 viivaa ja foorumin alussa lueskelin että 2 viivaa olis ehkä ihan ok... vm. siis 98.
ulos ja sisään vaimennukset sainkin jo ilmeisesti kliksuteltua kohtaalleen, suuret kiitokset arvoista.
Kyllä niiden pitäis kääntyä. Kuulostaa jo aika idioottimaiselta esijännitykseltä. Tosiaan 2-3 viivaa on varmaan aika sopiva. Otat vaan ihan reilusti avaimen käteen ja väännät. Voihan ne olla aavistuksen nihkeet kun harvoimpa niitä tulee käänneltyä.(nekroman @ Elo. 27 2009,20:11) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Btw, kukas teistä oikein notkui viimetiistaina ahvenistolla? Siinä parkkipaikalla oli semmonen komeanvärinen ysi. Kilpikulma oli vaan vähän lipsahtanut laittomaksi...
Lopetetaan se radanvarrella notkuminen ja siirrytään sinne radan päälle pyörän sarviin!![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Onkos kellään tietoa -94 9R kampiakselin runkolaakeri liuskoista, onko ne kaikki ihan vaan saman paksuisia, vai pitäisikö niistä löytää jotan merkkejä paksuuksista?
Siis hetkinen, eikös tässä oltu hakemassa löysempää keulaa joten eikös niitä silloin pyöritetä aukipäin jolloin viivoja tulee siis enemmän näkyviin...?(sky @ Elo. 27 2009,20:35) kirjoitti
ZX-9R -99
Aivan okein! Muisti teki tepposet. Eli siis 6 viivaa on standardiasetus 68 kg motoristille(MakeK @ Elo. 30 2009,08:08) kirjoitti
Löysimmässä asetuksessa on 8 viivaa näkyvillä.
Itse painan 100 kg ja minulla on 4 viivaa näkyvissä. Keula on aavistuksen jäykkä, suurin ongelma on tärinä joka siirtyy ohjaustankoon.
Mielestäni ysissä on niin löysä keula että löysäämisen sijasta kannattaisi kokeilla 5 viivaa.
Se minkä ainakin käytännössä huomaa on että kun kiristää esijännitystä, niin pyörä alkaa kääntymään huonommin ja kun löysää, niin se tuntuu kääntymän paremmin. Suosittelen että menet jollekin mutkatielle ja käyt viivat läpi yksitellen ja tuumailet sen jälkeen mikä tuntuu parhaalta ajaessa.
iskarien vaimennukset ja paluuvaimennuksetkin on hyvä säätää kohilleen. Sama neuvo, mutkatielle koittamaan. Ja tietysti on hyvä etsiä kohta jossa on paljon epätasasuuksia ja töyssyjä, joissa testaa keulan toimintaa. Roudan kuplittama tie on hyvä iskarien testaukseen. Keulan tulisi olla ajossa kohtalaisen jäykkä ja ohjauksen tulee säilyä TARKKANA. Aloittelijalle ei ole tosin välttämättä hyvä, jos keula lyö kovasti ranteille. *Mutta kun testailee, niin kyllä sitä äkkiä alkaa huomaamaan kuinka vaimennus ja paluuvaimennus vaikuttaa kun ajat töyssyistä. Laita ekaksi vakioasetukset ja aloita VAIMENNUSTEN säädöstä. Ja kun ne on mielestäsi kohillaan niin laita sitten paluuvaimennukset kuntoon. Ajele niillä asetuksilla pari viikkoa ja kokeile sitten säätöjä uudestaan, niin saat paremman kuvan siitä miten säädöt vaikuttaa.
Ps. Ennenkuin joku kerkee irvailla, niin en nyt kuitenkaan tarkoita mitään ratasäätöjä vaan hyvään cruisailuun sopivat perstuntumalta säädöt
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
mulla toi esijännitys on sillai säädetty et 4 viivaa näkyy.. ja tosiaan värinä tuntuu käsissä..pitäiskö siis koittaa 2-3 viivan esijännitystä jos sen värinän sais pienemmäksi, voiskohan olla osa syy käsien puutumiseen?? Ja toinen jutska, kaasukahva on aika jäykkä, kun laskee irti tupesta niin kierokset jää päälle eli ei palaudu ku hetken päästä, toisaalta hyvä maantiellä , toimii kuin vakkari, mutta toisaalta eikös se tuppi pitäisi heti palautua alku asentoonsa kun otetta höllää
vaijerit jotenki jumissa? no kohta pyörä jonneki säilöön ja sit on aikaa veivata...oispa ympärivuotinen kesä..
![]()
![]()
Tero Eskelinen
Kyllä vähän vaikuttas että vaijerit tai itse kaasuholkki tahmaa jotenkin.
Kannattaa vissiin tehdä jotain ennenkuin tulee tilanteita *![]()
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
tyhmä kyssäri mut se holkki missähän simmonen mahtaa olla...kahvan sisällä vai?
Tero Eskelinen
Just siellä, sen kumikahvan ja tangon välissä, siihen tulee vaijeri(t) kiinni.(FireBladeESE @ Elo. 31 2009,16:46) kirjoitti
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
eiks se kahvatupin, siis kumin pitäis lähtee vetämällä pois? oiskohan simmonen tiiviste rinkula väärässä paikassa....
Tero Eskelinen
Eli siis värinä vähenee kun löysäät esijännitystä. Tai ainakin itse muistelen niin tapahtuneen. Mutta ei muuta ku avain käteen ja testaamaan. Sillähän se selviää. Homma onnistuu bussipysäkillä pyörän omilla työkaluilla.(FireBladeESE @ Elo. 31 2009,15:55) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Nyt ois hyvin palvellut nopea ja hyvin taittuva ysi kaupan:
Ysi kaupan *
Ps. Siellä näkyy esittelyvideolla miltä näyttää ja kuulostaa olla ysin sarvissa Kemoralla. Ei tosin tosiaankaan mikään esimerkkisuoritus, vaan satunnaisotanta pokkarilla, jolla pystyi ottamaan maksimissaan 3 minuutin pätkiä 320x240 resoluutiolla.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Moro
Voisko joku kattoo 9R -00 korjaamomanuskasta nokka-akselin tehdasmitat ja hylky rajan? (nokat, imu ja pako)
Olisin tiedosta kiitollinen.![]()
Ai jaa?
Sellasta onkelmaa pukkaa nyt että aloin säätämään takapäätä ninjasta. Ne kaks säätömutteria, joita yritin haka-avaimella kääntää, ei liiku mihinkään. Heittäkääs vinkkiä millä niitä vois kokeilla liikutta ku mihinkään järjettömään väkivaltaan ei viittis ruveta![]()
ZX-9R -99
By the way mate, onko under paikoillaan ja miltäs näyttää? Itsellä poltteli niin pirusti saada se omaan ex-ysiin paikoilleen jotta pääsis näkemään kuin häijyn näköinen on, onkos kuvia sulla ysistäsi uuden underin kera? Emmä mitenkään utelias oo(-KoSSu- @ Syys. 04 2009,18:07) kirjoitti
- P
Uskoisin sinun -kossu- tarkoittavan niillä muttereilla takajousen esijännityksen säätöä, mikäli näin, kokeile vaikka seuraavasti:
- Putsaa iskarin rungossa oleva kierre
- Suihkuta kierteeseen esim. crc, wd-40, rost-off tahi vastaavaa
- Ota joko iso tylppäpäinen meisseli tai lyöntituurna, ja lyö ylempi lukkomutteri löysälle haka-avaimen koloista. Mikäli sinulla on oikean kokoinen haka-avain, käytä ihmeessä sitä.
- Suihkauta taas jotain kierteeseen
- Nyt operoi jousta kiristävää mutteria haluamaasi suuntaan.
- Lopuksi lyö lukkomutteri tiukasti säätömutteria vasten kiinni.
Heitä yv:tä säädöistä jos tarvis
Kesän ajot on ohi nyt..
Olkaa varovaisia siellä![]()