ja syynä kantikkuuteen on esim. vääränlaiset paineet renkaissa![]()
Tero Eskelinen
Mulla on kympistä kulunut ihan kantikkaaksi kohtuu uusi takagummi!lieneekö sillä jotain vaikutusta, kun on vahingossa hirttänyt etujarru hieman jumettiin ja samalla on tullut kaasua sopivasti?
Jöö, kyllä ne paineet kannattaa pitää edes hehtaarilla. Tuo nyt on lähtökohta. Sitten jos ei pelitä, niin alustaa säätämään omalle painolle / ajotyylille sopivaksi. Sittenkään jos ei pelitä, niin uusimaan alustan palikoita. Ja vasta kun kiloeuroja on mennyt enemmänkin, niin tarkastetaan renkaan paistoleima ja huomataan että se on vuodelta 1998
- P
Kampuran toinen pää, johon on integroitu hammasrattaan tapainen, johon on liitetty (toivottavasti) ketju ja sivuilla vielä hieman muovia ja vielä lisäksi sitten syttypyörä paketin päällä. Hieman tiputtelee öljyä kun avaat, ei paljon ei vakavaa..(micci @ Elo. 05 2009,11:54) kirjoitti
- P
Mittarin mukaan 100, todellista 92. En muista missä oli taulu.(EdTotal @ Elo. 07 2009,13:13) kirjoitti
zx9r -00
Ja sitten kun ollaan mittarin mukaan lähempänä kolmea markkaa, niin todellista siellä 270 kieppeillä.(Hanuri @ Elo. 08 2009,00:54) kirjoitti
- P
Harmi vaan, että ajomukavuus loppuu 130 km/h:n jälkeen.(Perkele @ Elo. 08 2009,01:11) kirjoitti
zx9r -00
Äläs nyt, tuossahan on isot ja peittävät katteet + aika painava vekotin uudempikin (e & f), joten mun mielestä just hyvä laite kun siirrytään nopeasti paikasta toiseen. Sopivasti säädettynä alustakin toimii, kuten tältäkin palstalta luettavissa.(Hanuri @ Elo. 08 2009,01:21) kirjoitti
Kyllä mulla tämän nykyisen kanssa tulee reissun päällä ex-ysiä ikävä. Juuri tuota vakautta ja suojaavuutta siis. Muuten kyllä kymppi toimii kuin unelma, mutta semmoinen 500km siirtymä esim. -> ennemmin teen ysillä.
- P
Totta töriset, katteet on isot ja peittävät, mutta itsellä alkaa ajoviima repiä hyvässä ajoasennossa kypärää, kun vauhti nousee +130km/h. Sen jälkeen täytyy perse työntää kyytipenkkiin kiinni ja ajamisen mielekkyys palaa taas mittarin näyttäessä +160km/h.(Perkele @ Elo. 08 2009,01:29) kirjoitti
Mutta mutta, eihän näitä ole kotoisille moottoriteille tehtykään ja mutkatiellä pysyy lapasessa liiankin hyvin.![]()
zx9r -00
No eipä kyllä. Tuplakupla-mallista pleksiä paikoillaan sulla? Itsellä oli entisessä ja nakkasi sopivasti pahimman viiman kypärän yli, vaikkei kovin edes kyyristellyt. Pituutta se 180cm itselläni.(Hanuri @ Elo. 08 2009,01:40) kirjoitti
- P
Vaiha kypärää, itellä raid2 ja repii motarilla jo melkoisesti. Ostin emännälle kbc:n(joku vrx-1 tai sinne päin...) ja kävin testaan sitä, ei minkäänlaista pyörteitä kypärässä, tuplakuplaa en osta ku on niin v... ruma(Hanuri @ Elo. 08 2009,01:40) kirjoitti
Vaihtuu seuraavaksi kypärä merkki kun vaihdon aika tulee...
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Niitä on erilaisia. Jotkut jopa hyvännäköisiä, ainakin vakioon verrattuna. Mulla oli valmiina edellisen omistajan "merkitön" malli ja oli itseasiassa ihan helvetin hyvännäköinen. Mutta makuasioitahan nuo, oon kyllä itekin nähnyt todella rumia malleja. Ja toimivuuden kannalta ajateltuna noi on kyllä ihan ehdottomia.(pepper @ Elo. 08 2009,09:31) kirjoitti
- P
On mra:n tuplakupla, mutta ehkä joku toinen malli toimis sitten paremmin. Suosituksia?(Perkele @ Elo. 08 2009,03:03) kirjoitti
zx9r -00
Onko kaikissa uudemmissa yseissä tuplakupla vakiona vai pitääkö vaihtaa?
Itellä ainakin on ja kypärä menee kun valettu siihen tuenpäälle ohjaustangon yläpuolelle kun on tuplakupla.
Ei se kauheen kantikkaaks oo kulunu? Kyllä tolla näköjään pystyy kovemmissa vauhdeissa kanttaamaan ihan ok, saattoi olla jotain öljyä siinä mutkassa missä luisti? Ja vauhti oli vähäinen.. Tuntuis ainakin että hiljasissa vauhdeissa kun kanttailee pirusti niin luistaa paaaaaljon helpommin kun kovissa vauhdeissa?
Pitäiskö oikein ottaa kuva pyörästä?
Tai no on se kyllä NIIIIIIN likainen ettei taida kehdata
Takavanne aivan musta kun piti joskus kokeilla pennzoilin öljyä.
Hei! Olisi melkoinen kiire!!
Paljonko vm. 1995 ysiärrään menee jäähdytysnestette?
Eli paljon sen koko järjestelmän tilavuus on? Itellä ei oo ollenkaa huoltokirjaa tms niin vaikea sanoa.
Ja kuuluuko sen nestepinnan tulla siihen korkille asti, termostaattikoteloon?
KIIIREEEE, KIITOKSIA!![]()
eikös kokonais tilavuus ole 2,4 litraa, koneen ollessa kuuma neste tulee siihen yläviivaan mikä on paisarissa ja kone kylmänä alaviivaan.
Tero Eskelinen
Moi!
Ja mopoa ostamassa. ZX-9R tietenkin vuosimallia -01. Pyörän mittarissa (huom. mittarissa) ~32tkm.
Eli ekaa pyörää ostamassa joten haluaisinkin vinkkejä, että mitä kysyä käytetystä pyörästä ja mitä syynätä kun sitä paikan päälle menee tutkimaan?
Olen tässä tehnyt ranskalaisilla viivoilla itelle jo listan mutta se on kyllä aika pitkä, melkein kaikki osat listattu mitä keksin pyörässä olevantai no ei ihan mutta melko pitkä kuitenkin.
Jotenka jos joku viitsii pistää vinkkejä ko. mallin syynäyskohdista normi kulutustuotteiden ohella niin arvostaisin todella.
![]()
Pitäis olla ihan turvallinen ostos tuon ikäinen ysi. Kulutusosien kunto, vaihteiden toiminta("karkeat" mutta toimivat, ei hondamaiset(Prestige @ Elo. 10 2009,20:29) kirjoitti
), koneesta pitääkin kuulua muita merkkejä kovempi "kahina"(ei ompelukone hontra), pitäis olla vakaa "hiukan" isommissakin nopeuksissa ja tietty lämmöt... Siinä nyt äkkiseltään, lisäkköön muut jos jotain tulee mieleen tai korjattavaa edelliseen... Itellä ollut ny viime kesästä asti(enkä osannut kattoo yhtään mitään tuosta) ja on toiminut aivan moitteitta(-98\36tkm zx9r)
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Yksi pyörän perusominaisuus, ainakin vakio suuttimilla ja pöntöllä on pieni, mutta todella ärsyttävä nykiminen pienissä nopeuksissa. Esim. 20-30 km/h. Siitä ei ainakaan kannata olla huolissaan. Ko nykiminen vakio kysymys aihe täällä, tosin just nyt kukakaan ei kysynyt siitä pitkään aikaan(Prestige @ Elo. 10 2009,20:29) kirjoitti
Minä ainakin testaisin, että tehot on tallella. Eli kakkosella tuppi nurin. Koneen pitäisi alkaa vääntää 5,5 tonnin jälkeen aina 6.5 tonniin. Tämän jälkeen pitäisi olla pieni vääntö kuoppa. 7.5 tonnista koneen pitäisi alkaa repiä rankan nousujohteisesti aina 9.5 tonniin asti, jonka jälkeen vääntökäyrä lähtee laskemaan jyrkästi. Tämä voi tietysti olla hieman hankalaa havaita, jos ei ole kokemusta pyöristä. Ja en muutenkan missään nimessä suosittele kokematonta kääntämään kakkosella tuppia nurin. Vauhtia meinaan kertyy ihan kiitettävästi ja kiitettävän nopeasti.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Voisihan se olla aika miehekästä koeajotilanteessa runtata omistajan edessä tuppi nurin
Josko en sentään ihan sitä alkaisi testaamaan. Onko tuossa kawassa mitään "akilleen kantapäätä"
Kuitenki kaikki sanoo että ei kawassa oo koskaan mitään vikaa
Ei ole kantapäitä, pelkät renkaat(Prestige @ Elo. 11 2009,20:37) kirjoitti
Ei pitäis olla mitään ihmeellisiä ns. tyyppivikoja tuon ikäsissä kawoissa...
paskapuhetta mutta otan sen silti...
No ei mua sinänsä kiinnosta paskaakaan, jos joku kääntää tupin nurin koeajotilanteessa. Minua hirvittäisi lähinnä että palaako kuski ja pyörä ehjänä takaisin, jos kuskilla ei ole kokemusta tehokkaammista pyöristä.(Prestige @ Elo. 11 2009,20:37) kirjoitti
Mitä ihmettä niillä 106 kw tekee, jos ei niitä koskaan käytä. Kawan koneet tykkää siitä, että niitä kierrätetään. Se pitää huolen ettei kartaa pääse kerääntymään liikaa ja männän renkaat eivät pääse juuttumaan. *
Kommentoidaan nyt sen verraan että oon ajellut juurikin tuolla E2 mallin kawalla jo 30 tkm. Tuppee on käännetty reilusti heti alusta lähtien ja radallakin on käyty 20 kertaa, eli about 2500 rata km. Ja pyörä toimii edelleen moitteettomasti ja mittariin on kertynyt n. 38 tkm.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Hei mihinkä hintaan porukka on saanut noita kansiremontteja moottoripyöräkorjaamoissa? Kyseessä -95 zx-9r.
Juuri omasta alkoi kannentiiviste vuotamaan.kone on nyt palasina korjaamolla.. Yläkertaan uusitaan kannentiiviste, sylinterin alatiiviste, venttiilivarren kumit ja kaikki muutkin tiivisteet mitä löytyy, venttiilit hiotaan kanteen, kansi suoristetaan ja sylinteriryhmän yläpäästä otetaan hieman pois koska siinäkin oli vuotojälkeä..
Niin ja uusi jakoketju ja kiristimen osat uusitaan. + kytkinsylinterin tiivisteet. Tulee joku 900e remontti. Mitä ootte mieltä tuosta hinnasta, kallis/halpa/normaali?
Todella halopa remontti korjaamossa tehdyksi. Edellinen 24 tkm huolto plus vähän osien vaihtoa, niin hinta oli n. 1200€ ja viimeinen 36 tkm huolto maksoi 615 €. Siinä vaihdettiin vain öljyt ja tulpat ja suodatin.(Tsuissi @ Elo. 12 2009,14:32) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Halpa on. Ei tule tunnille paljoa hintaa jos tuohon rahaan tekevät. Tuossa on nimittäin paljon purettavaa ja tehtävää muutenkin. Ihan mielenkiinnosta kysyn, veitkö koneen irroitettuna eli pelkän koneen suoraan pajalle? Se selittäisi hieman tuota hintaa, kun ei ole tarvinnut purkaa koko mopoa koneen irtiottamiseksi.(sky @ Elo. 12 2009,14:51) kirjoitti
- P
omaani kysyin niin 605€, mutta onneksi ei tarvinnukaan tehdä *(Tsuissi @ Elo. 12 2009,14:32) kirjoitti
lisä hintaa tietty tulee jo/ja kannen joutuu oikomaan, ja jos kansi halki niin uusi maksaa sit taas, tosin käytettynä ehjiäkin löytyy..eli toi 900 on mielestäni ihan kohtuulinen hinta, työtä melkoisesti. Omaani vaihdetaan juuri öljypohja ( 60 €), tiiviste ( 15€), öljyt+suodatin, glykolia syyleriin, tulpat, ilman suodatin, jarru- ja kytkinneste, niin hinnaksi ilmoitettiin että 300€ pitäis riittää. *
Tero Eskelinen
Ihan koko pyörän vein sinne huoltoon.(Perkele @ Elo. 12 2009,15:26) kirjoitti
no se on hyvä että ei oo kovin kallis.
No hyi saatana minkä hintaisia huoltoja.
Noniin, alustavien tutkimusten perusteella olettaisin, että vuotava pahvi löytyykin tuon vaihteistomekanismin (vai mikälie suomeksi) kopan ja kampikammion välistä, kuvaa:(Oka @ Heinä. 28 2009,07:56) kirjoitti
Tuosta jostakin alemmassa kuvassa sijaitsevan D-kirjaimen kohdalta siis. Kuten sanottua, kytkimen työsylinteristä alaspäin tuntuu kostuvan, mutta käsikopelolla tarkasteltuna laturin ympäristö pyttyjen puolelta tuntuu kuivalta. Varmuutta asiasta ei tietenkään ole, kun kerrostalon pihalla on vähän kyseenalaista alkaa purkamaan koko pyörää. Hauska on harrastaa, kun ei ole kunnon tiloja stna. Kohta on varmaan taloyhtiön ympäristöpiipertäjätkin niskassa kun öljylätäkkö pyörän alla jatkaa leviämistään.
Kysymys siis teille, jotka olette räjäytelleet ysejänne atomeiksi: pitääkö tuossa tuon kopan irroituksessa purkaa siis kaikki jotka tuossa manuaalissa kerrotaan jos tuon tiivisteen vaihtaa?
Z750 --> ZX-9R --> ZX-6R
Huomenna startataan yhdeksän jälkeen kemoralla. Taitais olla turvallisinta jättä gps-mokkula himaan......![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
täällä kemoralla ollaan... saas nähd.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Toinen setti ajettu 1.30 rikki....
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)