Sivu: 7 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567891757107 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 3312:sta
  1. #181
    Morjens,

    Ilmouttaudutaan nyt tänne. Hiljattain ostettu 9r vuosimallia -98 komeilee pihassa. Kawa on ensimmäinen moottoripyörä (pitkäaikainen haave) ja olen ollut tyytyväinen. Tehoa on riittävästi ja pyörä on mielestäni helppo ajaa.

    Jos joltain sattuisi löytymään englanninkielinen huoltomanuaali, olisin kiitollinen. Saksankielisen löysin, mutta meinaa olla tavaaminen aika hidasta.

    Alussa kysymyksiä on enemmän kuin vastauksia. Tässä jotain mitä on mieleen tullut:
    - Minkälaisia tyyppivikoja tuossa on?
    - Venttiilejä ilmeisesti pitää käydä säädättämässä aika usein? 10tkm välein?
    - Onko jotain muuta mitä pitäisi pitää mielessä?
    - Etupään stefat menee vaihtoon, onko kuinka vaikea operaatio lähteä itse vaihtamaan (liikkeessä hinta about 100€)? Mistä saan stefat ja öljyn ostettua?
    - Mitä öljyä suosittelette?

    Kiitos ja kumarrus
  2. #182
    Teretulemast 9R porukkaan!

    Tyyppivikoja ei muistaakseni ollut. Pitää varmistaa kotona Bike-lehdestä.
    Itse olen käyttänyt Ysissä täyssynteettistä Shellin Advance Ultraa, mikä on hyväksi havaittu myös monessa muussa pyörässä. Eli vaihteet menee hyvin päälle, kytkin irroittaa niin kuin pitää ja moottori ei kuumene erityisemmin niin kuin voi käydä joillain huonoilla öljyillä. Tällä hetkellä mulla on kuitenkin jotain Bellrayn täyssynteettistä, koska pajalla ei ollut muuta, kun mopo oli 6tkm huollossa. Ainakaan tähän asti ei ole ollut mitään ongelmia.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  3. #183
    Itsellä alkukesästä Suomeen Belgiasta uitettu -99 9R *

    Tuolta taisi löytyä Lontoon kielellä manuaali.

    huoltomanuja

    Eli se ZX-9R(98-99) -tiedosto
    Suzuki GSX 1400 -03, Kawasaki ZX9R -99(EX)
  4. #184
    Apua! Mun ysi kävi tänään penkissä. Vaihdettu on ainoastaan yoshimura rs3 race bolt-on. Seokset oli kuulemma kohdallaan eikä säädetty mitään. Ihmettelen vaan miks paukkuu moottorijarrutuksissa? Onko se normaalia? *
    niin ja ne lukemat 132hv/10701rpm, 97nm/8604rpm



    kawasaki zx-10r
  5. #185
    Kyll mullakin paukkuu moottorijarrutuksissa,eikös kaikilla??Täysputki+muut hilppeet.
    Suk dik!
  6. #186
    Lainaa (kawamiäs @ Heinä. 14 2005,22:13) kirjoitti
    Apua! Mun ysi kävi tänään penkissä. Vaihdettu on ainoastaan yoshimura rs3 race bolt-on. Seokset oli kuulemma kohdallaan eikä säädetty mitään. Ihmettelen vaan miks paukkuu moottorijarrutuksissa? Onko se normaalia? *
    niin ja ne lukemat 132hv/10701rpm, 97nm/9604rpm
    Paljonko penkitys maksoi?Itellä ei tietääkseni säädetty...penkissä.
    Suk dik!
  7. #187
    Penkitys tehtiin Lahdessa Two wheel centerissä se makso 50€
    sinne ei ollu kun viikon jono, muualle olis joutunu jonottaan kuukauden.
    kawasaki zx-10r
  8. #188
    huolto kirjan saa myös sumekolta hinta oli muistaakseni 50e
  9. #189
    Kyllä mullakin paukkuu oikein kunnolla moottorijarrutuksessa varsinkin kovemmilla kierroksilla. Kunnon rassin kuuluukin paukutella.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  10. #190
    Lainaa (*madman* @ Heinä. 14 2005,21:30) kirjoitti
    Tuolta taisi löytyä Lontoon kielellä manuaali.

    huoltomanuja

    Eli se ZX-9R(98-99) -tiedosto
    Suurkiitos! *
  11. #191
    Hankin mitä luultavimmin -00 ysi ärrän... Kehukaa nyt hyvät ihmiset ehkä tulevalle omistajalle, jotta varmistan ostopäätökseni.

    Itselläni koeajossa oli kivaa ohjauksen keveys, juuri sopivasti tehoa ja hinta. Mutta pitempään kyseisellä pyörllä jurnanneet: Sanokaa jotain!!!

    Nykyinen mopo -02 suzuki gsxf-750. Raskas ohjata ja painava, ku mikä....
    Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
  12. #192
    Lainaa (Loosah @ Heinä. 16 2005,02:05) kirjoitti
    Hankin mitä luultavimmin -00 ysi ärrän... Kehukaa nyt hyvät ihmiset ehkä tulevalle omistajalle, jotta varmistan ostopäätökseni.

    Itselläni koeajossa oli kivaa ohjauksen keveys, juuri sopivasti tehoa ja hinta. Mutta pitempään kyseisellä pyörllä jurnanneet: Sanokaa jotain!!!

    Nykyinen mopo -02 suzuki gsxf-750. Raskas ohjata ja painava, ku mikä....
    Osta multa-99 9r?
    Suk dik!
  13. #193
    Lainaa (Loosah @ Heinä. 16 2005,02:05) kirjoitti
    Hankin mitä luultavimmin -00 ysi ärrän... Kehukaa nyt hyvät ihmiset ehkä tulevalle omistajalle, jotta varmistan ostopäätökseni.

    Itselläni koeajossa oli kivaa ohjauksen keveys, juuri sopivasti tehoa ja hinta. Mutta pitempään kyseisellä pyörllä jurnanneet: Sanokaa jotain!!!

    Nykyinen mopo -02 suzuki gsxf-750. Raskas ohjata ja painava, ku mikä....
    Lueppa tätä aihetta alusta asti, niin näet ainakin meikäläisen hehkutukset pyörästä. Mielestäni nykyinen -04 Ysi on paras ajamistani pyöristä tähän asti ja joukossa on ollut mm.-04 R1. Esim. ajoasento on passeli meikikselle (180cm/80kg), ohjaus tarpeeksi nopea, tehoa tulee riittävästi jo 2500rpm alkaen, keulii pelkällä kaasulla ja kääntyy kevyeesti mutkiin kunnon renkailla ja n. 7kg:n kevennyksen jälkeen, kun vaihtaa hiilikuitupöntön vakion tilalle.

    Jos nyt voittaisin lotossa, niin todennäköisesti Ysiä en vaihtaisi, vaan asentaisin siihen Öhlärin alustan ja hiilikuituvanteet sekä Akran Racing Evolution fullsystemin.

    Ero 750 äffään tulee olemaan huima niin ajettavuuden kuin kulkupuolenkin kannalta. Eli mitä vielä odotat, Halmetta presidentiksi vai?
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  14. #194
    Vittu mikä kesä...

    Vaihdoin pyörään takaiskarin ja etuiskareiden jouset, teetin kansiremontin ja kaadoin vielä varmuuden vuoksi kävelyvauhdista kyljelleen. Hyvä tuli ja hyvästi boonukset.

  15. #195
    Lainaa (Northern_lights @ Heinä. 27 2005,21:57) kirjoitti
    Vittu mikä kesä...

    Vaihdoin pyörään takaiskarin ja etuiskareiden jouset, teetin kansiremontin ja kaadoin vielä varmuuden vuoksi kävelyvauhdista kyljelleen. Hyvä tuli ja hyvästi boonukset.
    No huh huh. Kyllä nyt on yhtä miestä potkittu olan takaa
  16. #196
    no kyllä sua elämä potkii, no sun sentään jäi pyörä itelle * vaikka jo vain määkin taas ajelen * vaikkakaan ei enään ysillä * mut vanhasta ttottumuksesta tällekin palstalle viel tulee *



    Suzuki rg125R
    Kawasaki gpx600R Ninja
    Kawasaki ZX9R Ninja
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Suzuki 1300R hayabusa
    Ehkä seuraavaksi kawasaki *
  17. #197
    Lainaa (vahvajussi @ Heinä. 27 2005,22:08) kirjoitti
    Lainaa (Northern_lights @ Heinä. 27 2005,21:57) kirjoitti
    Vittu mikä kesä...

    Vaihdoin pyörään takaiskarin ja etuiskareiden jouset, teetin kansiremontin ja kaadoin vielä varmuuden vuoksi kävelyvauhdista kyljelleen. Hyvä tuli ja hyvästi boonukset.
    No huh huh. Kyllä nyt on yhtä miestä potkittu olan takaa *
    Jep, ei voi muuta kuin nauraa omaa paskaa onneaan. Tähän mennessä kesää on kilometrejä tullut n. 2000kpl ja rahaa on pyörään uponnut hiukan päälle 2000e, halpaa ajelua...

    Yläkate tuosta nyt sitten on halki pieneltä matkalta ja sivukate on yhden kiinnikkeen kohdalta halki ja kuten kuvasta näkyy, on pieniä naarmujakin ilmestynyt.

    Vanhat katteet pystyisi ehkä korjaamaan ja maalauttamaan, mutta kannattaako ennemmin soitella vak.yhtiöön ja maksaa 150e omavastuut ja aloitaa bonusten kanssa nollilta (nehän kai tässä tapauksessa nollautuu?)? Mielipiteitä otetaan vastaan.
  18. #198
    Lainaa (Northern_lights @ Heinä. 28 2005,07:43) kirjoitti
    Lainaa (vahvajussi @ Heinä. 27 2005,22:08) kirjoitti
    Lainaa (Northern_lights @ Heinä. 27 2005,21:57) kirjoitti
    Vittu mikä kesä...

    Vaihdoin pyörään takaiskarin ja etuiskareiden jouset, teetin kansiremontin ja kaadoin vielä varmuuden vuoksi kävelyvauhdista kyljelleen. Hyvä tuli ja hyvästi boonukset.
    No huh huh. Kyllä nyt on yhtä miestä potkittu olan takaa
    Jep, ei voi muuta kuin nauraa omaa paskaa onneaan. Tähän mennessä kesää on kilometrejä tullut n. 2000kpl ja rahaa on pyörään uponnut hiukan päälle 2000e, halpaa ajelua...

    Yläkate tuosta nyt sitten on halki pieneltä matkalta ja sivukate on yhden kiinnikkeen kohdalta halki ja kuten kuvasta näkyy, on pieniä naarmujakin ilmestynyt.

    Vanhat katteet pystyisi ehkä korjaamaan ja maalauttamaan, mutta kannattaako ennemmin soitella vak.yhtiöön ja maksaa 150e omavastuut ja aloitaa bonusten kanssa nollilta (nehän kai tässä tapauksessa nollautuu?)? Mielipiteitä otetaan vastaan.
    Itse ainaki kyselisin automaalaamoista korjauksen hinta-arviota ennenkuin kilauttaisin vakuutusyhtiöön. Etenkin jos bonuksia on ehtinyt kertyä useammalta vuodelta...
    Kawasaki ZX7R -01

    * * * * "everyone loves you when you are dead..."
  19. #199
    Lainaa (jukepoksi @ Heinä. 28 2005,11:50) kirjoitti
    Lainaa (Northern_lights @ Heinä. 28 2005,07:43) kirjoitti
    Lainaa (vahvajussi @ Heinä. 27 2005,22:08) kirjoitti
    Lainaa (Northern_lights @ Heinä. 27 2005,21:57) kirjoitti
    Vittu mikä kesä...

    Vaihdoin pyörään takaiskarin ja etuiskareiden jouset, teetin kansiremontin ja kaadoin vielä varmuuden vuoksi kävelyvauhdista kyljelleen. Hyvä tuli ja hyvästi boonukset.
    No huh huh. Kyllä nyt on yhtä miestä potkittu olan takaa *
    Jep, ei voi muuta kuin nauraa omaa paskaa onneaan. Tähän mennessä kesää on kilometrejä tullut n. 2000kpl ja rahaa on pyörään uponnut hiukan päälle 2000e, halpaa ajelua...

    Yläkate tuosta nyt sitten on halki pieneltä matkalta ja sivukate on yhden kiinnikkeen kohdalta halki ja kuten kuvasta näkyy, on pieniä naarmujakin ilmestynyt.

    Vanhat katteet pystyisi ehkä korjaamaan ja maalauttamaan, mutta kannattaako ennemmin soitella vak.yhtiöön ja maksaa 150e omavastuut ja aloitaa bonusten kanssa nollilta (nehän kai tässä tapauksessa nollautuu?)? Mielipiteitä otetaan vastaan.
    Itse ainaki kyselisin automaalaamoista korjauksen hinta-arviota ennenkuin kilauttaisin vakuutusyhtiöön. Etenkin jos bonuksia on ehtinyt kertyä useammalta vuodelta...
    Itse korjaan (tai korjautan) nuo vanhat katteet, soittelin kuitenkin vakuutusyhtiöön ja sanoivat, että 20% (tällä hetkellä 45% kerättynä) pois, mikäli vakuutuksen pikkiin laitetaan. Katteet pysyvät paikoillaan, vilkun saan veljeltäni ja kaatumatappi menee paikalleen, kunhan löydän sopivan pultin. Eriasia on sitten se, että tekeekö tuolla tapilla mitään, kun kävelyvauhdista kaaduttaessa pultti meni poikki ja katteet ovat kuvan osoittamassa kunnossa.

    Loppukesä menee oikea kylki ei-niin-kauniissa-kunnossa ja talvella maalailen kuntoon. Rumahan se on, mutta kiinnostaapa vitusti...
  20. #200
    Vakuutusyhtiö laskee sulle nopeasti paljonko korjaus saa maksaa, että se kannattaa ottaa kaskosta bonusmenetyksineen, joten sinne kannattaa kyllä joka tapauksessa soitella.
  21. #201
    Onko -00 mallissa mitään eroa -01 malliin? Tässä pohdiskelen kumman ottaisin. -01 ajettu vähän enemmän vai -00 ajettu vähemmän. Hinta sama.

    Miten onko tuo tekniikka tms. sitten paljon muuttunut noista kahdesta viimeisimpään -04 malliin?
    Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
  22. #202
    Ilmoitaudutaan nyt tänne... zx9r vm.-99 ja vihree. Ostin tos pariviikkoa sitten turusta. Tykänny oon kovasti, edellinen pyörä oli suzuki GR650... eli on aiva eriluontoinen *

    Tohon oli ruuvailtu kiinni DEVIL - putkisto, joka laulaa kivasti ja kovaa. Vähä rikkaalla käy, laitan käppyrän ja kuvaa ku kerkeen.

    kuva tuolla http://personal.inet.fi/surf/mopo/



  23. #203
    Lainaa (Ceerce @ Heinä. 28 2005,17:21) kirjoitti
    Ilmoitaudutaan nyt tänne... zx9r vm.-99 ja vihree. Ostin tos pariviikkoa sitten turusta. Tykänny oon kovasti, edellinen pyörä oli suzuki GR650... eli on aiva eriluontoinen *

    Tohon oli ruuvailtu kiinni DEVIL - putkisto, joka laulaa kivasti ja kovaa. Vähä rikkaalla käy, laitan käppyrän ja kuvaa ku kerkeen.

    kuva tuolla http://personal.inet.fi/surf/mopo/
    Miten noin vähän??
    Suk dik!
  24. #204
    Lainaa (Ceerce @ Heinä. 28 2005,17:21) kirjoitti
    Ilmoitaudutaan nyt tänne... zx9r vm.-99 ja vihree. Ostin tos pariviikkoa sitten turusta. Tykänny oon kovasti, edellinen pyörä oli suzuki GR650... eli on aiva eriluontoinen

    Tohon oli ruuvailtu kiinni DEVIL - putkisto, joka laulaa kivasti ja kovaa. Vähä rikkaalla käy, laitan käppyrän ja kuvaa ku kerkeen.

    kuva tuolla http://personal.inet.fi/surf/mopo/
    Onks tohon muuta laitettu kun putkisto? Mä vähän petyin oman lukemaani, 138 renkaalta. Odotin, että olis nyt ainakin 140 tullut. Oli tosin hellepäivänä penkki. Mopotin on sama c-malli ja siinä on Acran täysputki, Factory ja BMC:n filsu
  25. #205
    122.6 hp vain takanakilla??? Jotain on vialla?

    Itse kropasin pari päivää sitten ride heightia lisää. Laitoin takaiskarin kiinnityksen ja rungon väliin 3mm paksun prikan, mikä nosti takarungon korkeutta 15mm. Modifikaatio teki pyörästä aika tavalla kevyeemmän taittaa mutkiin ja helpomman heitellä S-mutkissa. Tuntuu, että painoa lähti 5kg. Ja koko projekti maksoi vain 10 centtiä ja 20 min aikaa. Suunnitelmissa on vielä nostaa etuputkia 2-3mm ja ehkäpä testata, onko toinen prikka liikaa eli muuttuuko pyörä liian rauhattomaksi. Silloin ride height lisääntyisi jo 30mm..
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  26. #206
    Lainaa (Loosah @ Heinä. 28 2005,14:11) kirjoitti
    Onko -00 mallissa mitään eroa -01 malliin? Tässä pohdiskelen kumman ottaisin. -01 ajettu vähän enemmän vai -00 ajettu vähemmän. Hinta sama.

    Miten onko tuo tekniikka tms. sitten paljon muuttunut noista kahdesta viimeisimpään -04 malliin?
    Tietääkseni suurimmat mallimuutokset olivat 99 ja 00 mallin välillä, sitten taas 01-02 mallin välillä.

    Eli samanlaisia ovat 98-99, 00-01 ja 02-03. Vain värit vaihtuivat + jotain pientä aina. Tiemmä -03 mallissa on vahvempi takahaarukka kuin -02 mallissa, mutten ole varma.

    Niin ja 2003 oli viimeinen vuosi, kun tuota 9R:ää valmistettiin. Ei ole olemassa -04 9R:iä. Tekniikassa ei tapahtunut viimeiseen (02-03) malliin hirvittäviä muutoksia tuosta 00-mallista. Aikalailla faceliftejä olivat. Ajelin kaverin -99 mallisella viimekesänä ja kyllä se pelottavan samanlaiselta tuntui kuin oma 2003-mallinen. Hieman raskaamman oloinen ehkä, muttei todellakaan paljoa. Radalla eroa toki voisi olla enemmänkin, mutta sitä en päässyt kokeilemaan.

    Itse ottaisin mieluummin vähemmän ajetun 00:n, kuin enempi ajetun 01:n. Kannattaa kuitenkin tarkistaa hinta, kunto tms. Kilometrilukema ei aina kerro kaikkea.
  27. #207
    Tattista Vode mielipiteestä. Itsekin vähän ajattelin, että mielummin tuo vähemmän ajettu vanhempi, jos ei ole mitään teknisiä eroja.
    Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
  28. #208
    Jaa-a. En tiedä miten toi kyseisen firman penkki antaa arvoja, myyjä(ilmeisesti myös omistaja) kertoi tossa penkissä vakion antavan n.120 koneelta. Yritin kysellä hiukka enempi mut sanoi vain ettei pysty syöttään kerrointa tai vastaavaa korjauslukuu, koska penkki hoitaa kaikki itte, jonka "sää asema" antaa luvut... Mut ei toi ninja hitaalta / tehottomalta tunnu. Testasin kaverin Daytona 955i -02: sta just ja se tuntu jotenki hengettömämmältä. Väänti alempaa, mut potku puuttu ylempää. Vedättelin rajoittajaan asti ekoilla pykälillä ku kuullosti niin harva käyntiseltä * ...ja odottelin sitä heräämistä... * *

    Onko muita molitorilla penkittäneitä? Pakko kai mennä muuallekki ajeleen käppyrä, ja säädättää talven aikana viimeistään.
  29. #209
    Kannattais melkein kokeilla jotain vastaavaa, tai mielellään vakiota. Siis vertailun vuoksi.

    Tosin jos ammattinsa osaava penkkiäijä kertoo seosten olevan ok ja tehojen linjassa vastaaviin samassa penkissä penkitettyihin ja pyörä toimii ajossa hyvin niin en olisi huolissaan.
  30.  
  31. #210
    No niin. Sain minäkin sitten vuorostani mopedin kyljelleen, prkl.
    Tosin kaatui paikaltaan kun takavannetta olin pesemässä. Ilmeisesti oli huonosti jalalla ja siihen meni pitkälleen pihalaatoille

    Kuitenkin mulla kerrankin kävi ihan hirvee munkki. Kaatumatappi otti sen verran hyvin vastaan, että ainoat vauriot olivat katkennu kytkinkahva, pieni naarmu peiliin, pieni naarmu kyytiläisen kiinnipitokahvaan ja katteeseen aivan mitätön naarmu jota ei oikein edes huomaa. Ai niin, ja kahvan päähän myöskin mitätön naarmu. Kaatumatapin ruuvi vääntyi tän lisäksi ja tappiin vähän naarmuja..

    Ehdin joskus jo miettimään onko noilla mun kaatumatapeilla mitään virkaa kun on niin "heppoisen" oloiset. Nyt kuitenkin tuli havaittua, että hyötyä on vallan pirusti ainakin tuollaisessa paikallaan kaatumisessa.

    Nyt on jo kaikki kunnossa, kytkikahva ihme kyllä maksoi vaan 18 ekua ja santapaperilla ja paikkamaalilla sain mopottimen oikeastaan virheettömään kuntoon taas

    Muistakaapa varmistaa, että jalka on kunnolla ettei käy samanlailla
Sivu: 7 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567891757107 ... ViimeinenViimeinen