Sivu: 68 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1858666768697078 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2011:stä 2040:een 3325:sta
  1. #2011
    Kyllä, olet ihan oikeassa, eri sylinterien väliset suuret puristuspaineen vaihtelut viittaisivat suoraan tuohon pahviin, ja helpompaa kotikonstein/ edullisin työkaluin toteuttaa.

    Ja taas kun muisti itsekin mistä alun alkaen oli kyse, niin uuden nesteen värjäytyminen oisi heti aika vahva merkki.

    Olikohan joskus muuten oikein erityistä ainetta myynnissä jäähdytysjärjestelmän puhdistamiseen? Vahva (hatara) muistikuva että olisi joskus tullut jopa käytettyä, aine joka jäähdytysnesteen sekaan lisättiin, ja lämpimäksikäytön jälkeen laskettiin pois-> uudet nesteet sisään? Puhdisti tehokkaasti ruostemoskan yms.

    Ja Fireblade, mites moottoriöljyn väri?
  2. #2012
    öljyt ovat aika tummat, pitäisi vaihtaa.. tänään vien pyörän tutkittavaksi PowerBikeen Raisiossa.. tietääpähän sitten miten jatketaan, haluun et tulee kuntoon
    Tero Eskelinen
  3. #2013
    Lainaa (Puppe 67 @ Touko. 09 2009,20:01) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Touko. 08 2009,21:43) kirjoitti
    Nyt on koestettu Racetek K3:t ahvenistolla. 1:40 maaginen raja alitettu monta kertaa. Paras kierrosaika oli 1:38,5. RaceChrono ilmoitti optimiajaksi 1:32,8. Eli seuraava tavoite on 1:35 rikki :

    Ps. Ne mokomat mittas savustuspöntön äänet. Tälläkaudella on raja 95 db. Ja mulla ei ollut kuin 92 db:tä * * Hävettää....
    Tiukka vaatimus seuraavasta alituksesta ajan suhteen , onnistuuko edes Ysillä ...??? *

    Ps. *Etkö sä Sky ole vieläkään tehnyt sille sun hormilles mitään ....
    ai ai ai... 1:35,2 ahvenistolla. Eli epäilysi pitää vielä paikkansa. Tosin täytyy todeta, että siitä on aikaa yli kuukausi, kun pääsin viimeks kunnolla kiskoon radalla. Ja kyllä toi 1:35 alittuu, ei oo kiinni kuin kuskin taidoista ja korvien välistä!

    Täytyy todeta, että toi 1:35 alkaa hipoa niitä rajoja, joihin _vakio_ ysiltä alkaa loppua ominaisuudet. Eli jousitus ei riitä ja jalkatapit alkaa olla tiellä. No minullahan ei ole puhtaasti vakioysi, vaan siihen on vaihdettu jäykempi takajousi. Alkaisin olemaan sitä mieltä, että takajousi saisi olla vielä himpunverran jäykempi ja eteen saisi vaihtaa myös aavistuksen jäykemmät jouset ja jalkatapit pitäisi siirtää.

    No, katsotaan alittuuko toi 1:35 vielä tänä kesänä.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  4. #2014
    Lainaa (Perkele @ Heinä. 29 2009,16:01) kirjoitti
    Lainaa (FireBladeESE @ Heinä. 29 2009,15:48) kirjoitti
    joo kyllä siellä jotain skeidaa on...tuli ruiskuunkin...ruskeaa mömmöä, ei oikein semmosta juoksevaa niinku öljy..
    Sinuna laskisin pihalle vanhat nesteet ja sitten kunnon puhdistus, eli puhdasta vettä järjestelmä täyteen ja annat koneen käydä korkki auk ja samalla puristelet letjuka jotta ilmalukot lähtee myös veks. Eli ilmaaminen tietenkin tuossa, kun lasket kokonaan tyhjäksi. Kun neste on selvästi kierrellyt vähän aikaa, niin lasket vedet pois ja sitten lopuksi veden ja vaikka glykolin sekoitus sisään. (esim. akkuvesi, älä laita vesijohtovettä, koska kalkeuttaa järjestelmää).

    Tämän jälkeen ajelet jonkin aikaa normaalisti ja tsekkailet tuleeko sinne sekaan öljyä. Jos nyt tiiviste sitten on pjaskana, niin voit myös ajella jonkin aikaa pelkällä vedellä, itseasiassa se jäähdyttää konetta paremmin kuin sekoitus. Kunhan et kovin pitkiä aikoja, sillä noiden jäähdytysnesteiden toinen funktio on myös se, että ehkäisee vesijärjestelmän ruostumista ja tietenni jos hallaöitä, niin myös se ettei jäädy nesteet järjestelmään.

    Noin mä tuon tekisin.

    - P

    Edit: jos pahasti falskaa niin saattaa olla öljyä jo tuossa ensimmäisen satsin (järjestelmän puhdistus) veden joukossa ja hommia ei sitten tarviikkaan jatkaa pidemmälle
    Ei pidä paikkaansa. Glykoli vähentää pintajännitystä joka ehkäisee veden ja kannen väliin mahdollisesti muodostuvaa ilmapatjaa.

    Jotku kiihdytysäijät laittaa veteen jotain pintajännitystä rikkovaa tavaraa jolloin lämmöt laskeee huomattavasti vedoissa.



  5. #2015
    Lainaa (EdTotal @ Heinä. 30 2009,16:59) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Heinä. 29 2009,16:01) kirjoitti
    Lainaa (FireBladeESE @ Heinä. 29 2009,15:48) kirjoitti
    joo kyllä siellä jotain skeidaa on...tuli ruiskuunkin...ruskeaa mömmöä, ei oikein semmosta juoksevaa niinku öljy..
    Sinuna laskisin pihalle vanhat nesteet ja sitten kunnon puhdistus, eli puhdasta vettä järjestelmä täyteen ja annat koneen käydä korkki auk ja samalla puristelet letjuka jotta ilmalukot lähtee myös veks. Eli ilmaaminen tietenkin tuossa, kun lasket kokonaan tyhjäksi. Kun neste on selvästi kierrellyt vähän aikaa, niin lasket vedet pois ja sitten lopuksi veden ja vaikka glykolin sekoitus sisään. (esim. akkuvesi, älä laita vesijohtovettä, koska kalkeuttaa järjestelmää).

    Tämän jälkeen ajelet jonkin aikaa normaalisti ja tsekkailet tuleeko sinne sekaan öljyä. Jos nyt tiiviste sitten on pjaskana, niin voit myös ajella jonkin aikaa pelkällä vedellä, itseasiassa se jäähdyttää konetta paremmin kuin sekoitus. Kunhan et kovin pitkiä aikoja, sillä noiden jäähdytysnesteiden toinen funktio on myös se, että ehkäisee vesijärjestelmän ruostumista ja tietenni jos hallaöitä, niin myös se ettei jäädy nesteet järjestelmään.

    Noin mä tuon tekisin.

    - P

    Edit: jos pahasti falskaa niin saattaa olla öljyä jo tuossa ensimmäisen satsin (järjestelmän puhdistus) veden joukossa ja hommia ei sitten tarviikkaan jatkaa pidemmälle
    Ei pidä paikkaansa. Glykoli vähentää pintajännitystä joka ehkäisee veden ja kannen väliin mahdollisesti muodostuvan ilmapatjan.

    Jotku kiihdytysäijät laittaa veteen jotain pintajännitystä rikkovaa tavaraa jolloin lämmöt laskeee huomattavasti vedoissa.
    Tjaa-a.. tuo mun kommentti perustui ihan empiiriseen tutkimukseen aikaisemmin omistamani ysin muutamaan nesteiden vaihtoon liittyen.

    Entiset ulos ja uudet sisään. Olivat siis pelkkää vettä ja mosa ei nostellut lämpöjä lähellekään niin nopsaan ja muistaakseni jäi asteen pari alemmas pidemmässäkin ajosssa kuin glykoli-vesisatsi sitten jälkeenpäin. *

    Tuolla hieman enemmän aiheesta.

    Lainaus: "Note! The specific heat capacity of ethylene glycol based water solutions are less than the specific heat capacity of clean water. For a heat transfer system with ethylene glycol the circulated volume must be increased compared to a system with clean water.

    In a 50% solution with operational temperatures above 36 oF the specific heat capacity is decreased with approximately 20%. The reduced heat capacity must be compensated by circulating more fluid."

    - P

    Edit: juu, noita aineita on myytävänä jotka ainakin mainostekstien mukaan toimivat mainitsemallasi tavalla. Glykoliseoksella kylläkin oli ainakin mun entisen pärrän kohdalla asteen/parin heitto ylöspäin.

    Edit2: mutta tuo menee nyt hieman sivuraiteille firebladen varsinaisesta onkelmasta



  6. #2016
    nyt pyörä PowerBikessa ja huomenissa kuulle tuomion
    täytyy varmaan alkaa haalimaan nappulaa kansiremppaan mut onhan tätä kautta vielä paaaaljon jäljellä
    Tero Eskelinen
  7. #2017
    Lainaa (Perkele @ Heinä. 30 2009,17:07) kirjoitti
    Lainaa (EdTotal @ Heinä. 30 2009,16:59) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Heinä. 29 2009,16:01) kirjoitti
    Lainaa (FireBladeESE @ Heinä. 29 2009,15:48) kirjoitti
    joo kyllä siellä jotain skeidaa on...tuli ruiskuunkin...ruskeaa mömmöä, ei oikein semmosta juoksevaa niinku öljy..
    Sinuna laskisin pihalle vanhat nesteet ja sitten kunnon puhdistus, eli puhdasta vettä järjestelmä täyteen ja annat koneen käydä korkki auk ja samalla puristelet letjuka jotta ilmalukot lähtee myös veks. Eli ilmaaminen tietenkin tuossa, kun lasket kokonaan tyhjäksi. Kun neste on selvästi kierrellyt vähän aikaa, niin lasket vedet pois ja sitten lopuksi veden ja vaikka glykolin sekoitus sisään. (esim. akkuvesi, älä laita vesijohtovettä, koska kalkeuttaa järjestelmää).

    Tämän jälkeen ajelet jonkin aikaa normaalisti ja tsekkailet tuleeko sinne sekaan öljyä. Jos nyt tiiviste sitten on pjaskana, niin voit myös ajella jonkin aikaa pelkällä vedellä, itseasiassa se jäähdyttää konetta paremmin kuin sekoitus. Kunhan et kovin pitkiä aikoja, sillä noiden jäähdytysnesteiden toinen funktio on myös se, että ehkäisee vesijärjestelmän ruostumista ja tietenni jos hallaöitä, niin myös se ettei jäädy nesteet järjestelmään.

    Noin mä tuon tekisin.

    - P

    Edit: jos pahasti falskaa niin saattaa olla öljyä jo tuossa ensimmäisen satsin (järjestelmän puhdistus) veden joukossa ja hommia ei sitten tarviikkaan jatkaa pidemmälle
    Ei pidä paikkaansa. Glykoli vähentää pintajännitystä joka ehkäisee veden ja kannen väliin mahdollisesti muodostuvan ilmapatjan.

    Jotku kiihdytysäijät laittaa veteen jotain pintajännitystä rikkovaa tavaraa jolloin lämmöt laskeee huomattavasti vedoissa.
    Tjaa-a.. tuo mun kommentti perustui ihan empiiriseen tutkimukseen aikaisemmin omistamani ysin muutamaan nesteiden vaihtoon liittyen.

    Entiset ulos ja uudet sisään. Olivat siis pelkkää vettä ja mosa ei nostellut lämpöjä lähellekään niin nopsaan ja muistaakseni jäi asteen pari alemmas pidemmässäkin ajosssa kuin glykoli-vesisatsi sitten jälkeenpäin. *

    Tuolla hieman enemmän aiheesta.

    Lainaus: "Note! The specific heat capacity of ethylene glycol based water solutions are less than the specific heat capacity of clean water. For a heat transfer system with ethylene glycol the circulated volume must be increased compared to a system with clean water.

    In a 50% solution with operational temperatures above 36 oF the specific heat capacity is decreased with approximately 20%. The reduced heat capacity must be compensated by circulating more fluid."

    - P

    Edit: juu, noita aineita on myytävänä jotka ainakin mainostekstien mukaan toimivat mainitsemallasi tavalla. Glykoliseoksella kylläkin oli ainakin mun entisen pärrän kohdalla asteen/parin heitto ylöspäin.

    Edit2: mutta tuo menee nyt hieman sivuraiteille firebladen varsinaisesta onkelmasta
    Paras olisi kun ei tee mitään 50% seoksia vaan laimeampia
  8. #2018
    Lainaa (EdTotal @ Heinä. 31 2009,00:23) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Heinä. 30 2009,17:07) kirjoitti
    Lainaa (EdTotal @ Heinä. 30 2009,16:59) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Heinä. 29 2009,16:01) kirjoitti
    Lainaa (FireBladeESE @ Heinä. 29 2009,15:48) kirjoitti
    joo kyllä siellä jotain skeidaa on...tuli ruiskuunkin...ruskeaa mömmöä, ei oikein semmosta juoksevaa niinku öljy..
    Sinuna laskisin pihalle vanhat nesteet ja sitten kunnon puhdistus, eli puhdasta vettä järjestelmä täyteen ja annat koneen käydä korkki auk ja samalla puristelet letjuka jotta ilmalukot lähtee myös veks. Eli ilmaaminen tietenkin tuossa, kun lasket kokonaan tyhjäksi. Kun neste on selvästi kierrellyt vähän aikaa, niin lasket vedet pois ja sitten lopuksi veden ja vaikka glykolin sekoitus sisään. (esim. akkuvesi, älä laita vesijohtovettä, koska kalkeuttaa järjestelmää).

    Tämän jälkeen ajelet jonkin aikaa normaalisti ja tsekkailet tuleeko sinne sekaan öljyä. Jos nyt tiiviste sitten on pjaskana, niin voit myös ajella jonkin aikaa pelkällä vedellä, itseasiassa se jäähdyttää konetta paremmin kuin sekoitus. Kunhan et kovin pitkiä aikoja, sillä noiden jäähdytysnesteiden toinen funktio on myös se, että ehkäisee vesijärjestelmän ruostumista ja tietenni jos hallaöitä, niin myös se ettei jäädy nesteet järjestelmään.

    Noin mä tuon tekisin.

    - P

    Edit: jos pahasti falskaa niin saattaa olla öljyä jo tuossa ensimmäisen satsin (järjestelmän puhdistus) veden joukossa ja hommia ei sitten tarviikkaan jatkaa pidemmälle
    Ei pidä paikkaansa. Glykoli vähentää pintajännitystä joka ehkäisee veden ja kannen väliin mahdollisesti muodostuvan ilmapatjan.

    Jotku kiihdytysäijät laittaa veteen jotain pintajännitystä rikkovaa tavaraa jolloin lämmöt laskeee huomattavasti vedoissa.
    Tjaa-a.. tuo mun kommentti perustui ihan empiiriseen tutkimukseen aikaisemmin omistamani ysin muutamaan nesteiden vaihtoon liittyen.

    Entiset ulos ja uudet sisään. Olivat siis pelkkää vettä ja mosa ei nostellut lämpöjä lähellekään niin nopsaan ja muistaakseni jäi asteen pari alemmas pidemmässäkin ajosssa kuin glykoli-vesisatsi sitten jälkeenpäin. *

    Tuolla hieman enemmän aiheesta.

    Lainaus: "Note! The specific heat capacity of ethylene glycol based water solutions are less than the specific heat capacity of clean water. For a heat transfer system with ethylene glycol the circulated volume must be increased compared to a system with clean water.

    In a 50% solution with operational temperatures above 36 oF the specific heat capacity is decreased with approximately 20%. The reduced heat capacity must be compensated by circulating more fluid."

    - P

    Edit: juu, noita aineita on myytävänä jotka ainakin mainostekstien mukaan toimivat mainitsemallasi tavalla. Glykoliseoksella kylläkin oli ainakin mun entisen pärrän kohdalla asteen/parin heitto ylöspäin.

    Edit2: mutta tuo menee nyt hieman sivuraiteille firebladen varsinaisesta onkelmasta
    Paras olisi kun ei tee mitään 50% seoksia vaan laimeampia
    Ei ole yhdessäkään mun mopossa fifty/sixty suhteella sekoitetuttakaan.. harvemmin kesäisin on tarvista tuommoiselle pakkaskestolla mitä tuolla saavutetaan. Tuolla linkittämälläni sivulla oli muistaakseni kaavat, miten lasketaan tuota lämmönjohtavuuttakin.. tuo lainaus vaan sattui olemaan siitä perinteisesti 50/50 suhteella tehdystä, jota kaikki valmistajat tuppaavat suosittelemaan.

    Mutta tämä mun osalta tässä. Laskevaa vaikutusta tuolla ei ole ollut veteen verrattuna, ainakaan mun kohdalla ja ilmeisesti ei jonkun muunkaan.

    - P
  9. #2019
    Mielenkiintoista ja mietteitä herättävää keskustelua.
    Jos saan olla utelias, onko jollakulla todellakin ollut niin pahoja ongelmia 9R:n lämpöjen kanssa, että jäähdytysnesteen kanssa pitää puljata?
    Jos jäähdytysjärjestelmän kapasiteetin riittävyys on pelkän waterwetterin varassa, on ehkä syytä jo tehdä muitakin muutoksia.

    Toivottavasti FBese:n alkuperäinen tekniikkamurhe selviäisi nyt liikkeessä mahd. pian.
  10. #2020
    Lainaa (Overlap @ Heinä. 31 2009,11:47) kirjoitti
    Mielenkiintoista ja mietteitä herättävää keskustelua.
    Jos saan olla utelias, onko jollakulla todellakin ollut niin pahoja ongelmia 9R:n lämpöjen kanssa, että jäähdytysnesteen kanssa pitää puljata?
    Jos jäähdytysjärjestelmän kapasiteetin riittävyys on pelkän waterwetterin varassa, on ehkä syytä jo tehdä muitakin muutoksia.

    Toivottavasti FBese:n alkuperäinen tekniikkamurhe selviäisi nyt liikkeessä mahd. pian.
    eipä ole ollut aikaisemman pyöräni (ysi) kanssa lämpöjen kanssa sinällään ongelmia koskaan.

    Nimim. EdTotalille vain vastailin noihin omiin kokemuksiin liittyen, koska yhdessä viestissäni (kun firebladea neuvoin) mainitsin, että pelkällä vedelläkin voi ajella jonkin aikaa ja mainitsin että itseasiassa jäähdyttää jopa paremmin kuin vesi/glykoliseos, ainakin minulla asia näin oli. Tuo oli ilmeisesti vain huonosti kirjoitettu mun osalta (sorry about that), sillä pääpointtina oli pelkästään se, ettei tarvitse glykolia "tuhlata" jos haluaa esim. yhden päivän testata tuleeko öljyä vesijärjestelmään. Pointtina ei ollut siis neuvoa ajelemaan pelkällä vedellä pidempiä aikoja

    Lähti hieman jutut tosiaan harhailemaan itse keskustelusta, mikä sinällään on kyllä ihan normaalia kun asioita puidaan palstoilla.

    - P
  11. #2021
    Joo, ainahan asioita on suotavaa pohdiskella, muuten kaikki olisi niin kovin tylsää.
    Ja pelkän veden (juurikin akkuvesi) käyttäminen nesteenä on pelkän toiminnan puolesta täysin ookoo, ihan niissä kilpureissakin on pelkkää vettä, etteivät glykolit olisi pitkin ratoja. Toiset näitä glykolin korvaavia ns. wettereitä käyttävät pintajännityksen rikkomiseen, aineita jotka sinällään eivät liity normaaliin pyörän huoltamiseen millään tavalla. Ainoa aine mikä lämmöt radikaalisti laskisi, on hiilihappojää, sekään ei juuri liippaa normaalia mööttöripyöräilyä.
    Pelkkää vettä vaan ei kovin pitkiä aikoja kannata seisottaa järjestelmässä, ja pakkasen kanssakin saa olla tarkkana...

    Eli ihan täyttä asiaa, pelkällä vedellä voi huoletta tuollaiset kokeilut tehdä, ja 50/50 suhde esisekoitettuna jäähdytysnesteenä on täysin toimiva kombo,(ainakin vaikea laskea väärin), säästämisen takia suhdetta voi tottakai muuttaa, mutta jäähdytystehon kannalta melko turhaa, sen sijaan jos muistaisi sen nesteen vaihtaa uusiin edes kahden vuoden välein, voisi olla parempi.
  12. #2022
    joo mitä ilmeisemmin tiiviste menny....toivottavasti ei kansi halki..käyn huomenna paikan päällä toteamassa..



    Tero Eskelinen
  13. #2023
    Lainaa (FireBladeESE @ Heinä. 31 2009,16:56) kirjoitti
    joo mitä ilmeisemmin tiiviste menny....toivottavasti ei kansi halki..käyn huomenna paikan päällä toteamassa..
    Joo, tuo on vähän ongelmakohta tuo kansi ollut tuossa ensimmäisen generaation ysissä

    Jos kansi mennyt, niin sitten talven mittaan metsästään jostain ebaystä esim. ehjää kantta..

    Kyl se siitä kuntoon tulloo, maksaa vaan, mutta eihän tämä ilmainen harrastus kyllä olekaan.

    Toivotaan, ettei ole halki

    - P
  14. #2024
    joo nyt vedet sisällä ja ajelen muutaman päivän iisisti ja takas tarkistettavaksi PowerBikelle, jos vesi värjääntyy laitetaan sekaan väriaine että nähdään vuoto... PowerBikessa tuumasivat että kansi ei pitäisi olla halki noilla kilometreilla..toivottavasti ei tiivistekään hajalla..
    Laittelen infoa kuinka homma etenee, sillä välin rauhallista
    Tero Eskelinen
  15. #2025
    tuli mieleen että mistähän sais uuden virtalukon kun tuo temppuilee nykyinen...ei avain käänny kunnolla lukko asentoon jne..
    Tero Eskelinen
  16. #2026
    Lainaa (FireBladeESE @ Elo. 02 2009,13:58) kirjoitti
    tuli mieleen että mistähän sais uuden virtalukon kun tuo temppuilee nykyinen...ei avain käänny kunnolla lukko asentoon jne..
    Joo samaa vikaa myös täällä. Toimii paremmin kun tekee pienen ylös-alas-liikkeen samalla kun kääntää avainta...
    ZX-9R -99
  17. #2027
    ootko kyselly jostain virtalukkoa? vai olisko tässä mahdollista vaihtaa vain pohja?
    Tero Eskelinen
  18. #2028
    Perkeles vieköön ku tuo laatikko rutisee... Ykköseltä kolmoselle asti vaihtaessa rutisee nii saakelisti että oikein itkettää. Loput 3-6 vaihteet ei niin rutise vaihdettaessa. Auttaisikohan öljynvaihto tuohon? Jos löisi sitä Delvac MX:ää tuonne moottoriin?

    Ei oo kivaa kun paikoillaan lyö ykkösen päälle niin sillon jo rusahtaa tuo aski niin voimakkaasti että korvaa särkee.

    Vaihdoin juuri nesteet kytkimeen, ja kytkin tuli kyllä tosi hyväksi. Ennen kunnolla lenkkaria antaessa kytkinnesteet alko lämpeämään niin kovasti että kytkinvivun toiminta alkoi häviämään kokonaan.

    Pyörä ollut mulla nyt viikon verran.. Ensimmäinen moottoripyörä kevarin jälkeen jonka myin jo pari vuotta sitten pois. Opettelin jo vähäsen keulimaan tuolla eilen, meneepi joku puolisen kilsaa matkaa vasta. Vähän kiinnostus lopahtaa treenaamiseen ku ei uskalla vaihteitakaa kunnolla käyttää ku ääntelee niin voimakkaasti. :[
  19. #2029
    Lainaa (Tsuissi @ Elo. 02 2009,22:21) kirjoitti
    Vaihdoin juuri nesteet kytkimeen, ja kytkin tuli kyllä tosi hyväksi. Ennen kunnolla lenkkaria antaessa kytkinnesteet alko lämpeämään niin kovasti että kytkinvivun toiminta alkoi häviämään kokonaan.
    Siis mitkä vaihdoit? Onko joissakin yseissä nestekytkin?
    Eikö ne kaikki toimikkaan vaijereilla...
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  20. #2030
    öö...eikös siinä olekin nestesäiliö siinä kytkin vivun vieressä
    Tero Eskelinen
  21. #2031
    Lainaa (FireBladeESE @ Elo. 03 2009,10:11) kirjoitti
    öö...eikös siinä olekin nestesäiliö siinä kytkin vivun vieressä *
    No nyt selvis miks se laatikko paukkuu vaihtaessa niin pahasti! *

    joo, kyllä noissa vanhemmissa näkyy olevan neste kytkin. Osaiskohan joku kertoa missä vaiheessa tuo vaihtuu vaijeritoimiseks?



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  22. #2032
    Taitaa vaihtua tuossa 97-98 välissä?

    Ex -KTM 790 Adventure R
    Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
    Ex -Suzuki GSX 1400
    Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
    Ex -Suzuki GSX 1400
    Ex -Kawasaki zx-9r-
  23. #2033
    Paljonko teillä menee pensaa?

    Tuntuis menevän joku 5 ja 6 litra välissä... En oo ikinä rauhallisesti ajanu 100 kilsaa putkeen
  24. #2034
    Vähällä bensalla tuntuu tuo omakin ysi kulkevan. Jokin aika sitten ajelin itäsuomen suunnalle. Silloin matkassa kulutus tankkaus välillä oli pienimmillään alle 5L/100km. Normaalisti kulutus on ollut matkassa reippaalla siirtymällä noin 5-5,5L/100km.

    Ex -KTM 790 Adventure R
    Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
    Ex -Suzuki GSX 1400
    Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
    Ex -Suzuki GSX 1400
    Ex -Kawasaki zx-9r-
  25. #2035
    Matkalla päästiin emäntä kyytissä alle 5, itekseen ajellen matkalla meni 5,5 ja täs kylillä 6-6,5 riippuen kahvan asennosta
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  26. #2036
    En oo ikinä tainnut päästä alle kuuden, yleensä ottaen kulutus jäänee 6-7 litran tietämille. Radalla kulutus nousee 8-9 litran hujakoille.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  27. #2037
    OSTETAAN OSAA

    tervehdys..nyt olis -99 mallin kawa hankittu ja tarvis vähä osaa siihen notta ajo olis mukavampaa * kertokaas onko muuta pakollista hankittavaa tuohon pärrään kuin teräspunosletkut ja ohjausiskari?
    Ja takaasi Suikkaan ;)

    Nyt: GSX-R 750 K1

    Exät: ZX-9R, R6 -00, GSX-R 1000 K1, ZX10r -05, R6 -01, xv125, dt 125, pv 50, Helkama AX, Tunturi Super Sport
  28. #2038
    Lainaa (j-10r @ Elo. 04 2009,11:20) kirjoitti
    OSTETAAN OSAA

    tervehdys..nyt olis -99 mallin kawa hankittu ja tarvis vähä osaa siihen notta ajo olis mukavampaa * kertokaas onko muuta pakollista hankittavaa tuohon pärrään kuin teräspunosletkut ja ohjausiskari?
    Ohjausiskari ei ole kovinkaan tarpeellinen ysissä. Todella vakaa menijä ja ei kovin helpolla ala woblaileen. Kyllähän tuon voi hankkia, jos vähänkään "tankomies" kyseessä ja radalla mennään esim. limiitillä, mutta ihan viimeisiä hankintoja kyllä mielestäni tuohon pyörään.

    Ennemmin melkein tuo jarrupuoli kuntoon (teräspunokset), alusta kunnon säätöihin ja sitten jos koneelle haluat jotain tehdä jossain vaiheessa, niin suutinsarja / täysränni tai slipari jne. ja säätöihin.

    Myös ratastusta kannattaa miettiä. Eli -1 eteen tai sitten +3 esim. taakse. Tuolla muuttuu välitykset mun mielestä vähän mukavammaksi.

    - P

    Edit: ja bensakeskusteluun -> tuo mun nykyinen kymppi tuntus vievän benesaa enemmän kuin e-mallin ysi teki. Ysillä oli aika vakio tuossa kuuden kieppeillä. Kympille tuntus maistuvan vähän enemmän. Toisaalta en ole vielä saanut aikaiseksi synkata ruiskuja jne. joten voi hieman auttaa vielä asiaa kun sais säädettyä.



  29. #2039
    mistähän sais öljypohjan tiivisteen??? ois niinku hieman kiire.. tarjota saa jos on uusi ylimääränen hyllyssä...
    Tero Eskelinen
  30.  
  31. #2040
    Lainaa (FireBladeESE @ Elo. 04 2009,12:15) kirjoitti
    mistähän sais öljypohjan tiivisteen??? ois niinku hieman kiire.. tarjota saa jos on uusi ylimääränen hyllyssä...
    Jos et keneltäkään palstalaiselta bongaa, niin seuraavat paikat ilmoitettu Turkkusen alueella jälleenmyyjiksi:

    Bike World Oy
    Tuotekatu 4
    21200 RAISIO

    Takatalo Oy
    Helsingintie 32
    24100 SALO

    - P
Sivu: 68 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1858666768697078 ... ViimeinenViimeinen