Sivu: 67 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1757656667686977 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1981:stä 2010:een 3325:sta
  1. #1981
    Lainaa (FireBladeESE @ Heinä. 27 2009,20:08) kirjoitti
    No nyt on kawasaki zx-9r -95 pihassa *
    Onnewa Kawasta, kuviakin saa laitella...
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  2. #1982
    Lainaa (MakeK @ Heinä. 27 2009,20:46) kirjoitti
    Lainaa (TiJuKo @ Heinä. 26 2009,21:45) kirjoitti
    Lainaa (MakeK @ Heinä. 19 2009,20:28) kirjoitti
    Laitoin ysiärrään uudet Dunlop Sportmaxit vanhojen kivikovien ja epätasaisesti kuluneiden renkaitten tilalle. Taakse tuli 190/50 ja eteen normi 120/70. Samalla tuli vaihdettua uudet ketjut ja rattaat kun vanhoissa ketjuissa rupesi lenkit jumittamaan. Kun kerta remonttia rupesin tekemään niin samalla pesin ja rasvasin takahaarukan linkkujen laakerit ja vaihdoin öljyt ja suodattimen. Ajattelin tällä kertaa kokeilla Hondan puolisynteettistä öljyä. Kaiken kaikkiaan homma kyllä kannatti, ajettavuus muuttui aika radikaalisti(ihmekkös tuo!) Nyt jos vielä kerkeäisi radalle joku päivä kokeilemaan...
    Minäkin laitoin Sportmaxit alle. Tuntuu aika hyvältä kompromissilta. Pitoa löytyy ja ohjautuvuus kunnossa. Kestoa näyttäisi 1.5tkm ajon jälkeen, mitalla arvioiden 6-6.5 tkm. Ihan hyvä kesto verrattuna pehmeään ratakumiin verrattuna. Pysyy hyvin pyöreänä, kunhan paineet on kohdallaan.
    Joo, ihan hyvältä vaikuttaisi nuo kumit. Jotenkin jännästi reunoilta kulahti nuo renkaat kun kävin radalla kurvailemassa ja keskeltä on kuin uudet *
    Edessä on jopa muutama "karva" vielä tallessa keskikohdalla, mikä tuntuu kyllä aika uskomattomalta.
    Niin, tietääkseni nuo on ns. kolmiseosrenkaat, eli reunoilla pirun pehmeää. Radalla nuo vetää varmasti äkkiä reunoilta loppuun.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  3. #1983
    mistä käyttöohjekirja zx-9r -95een? sekä huolto-ohjelma?



    Tero Eskelinen
  4. #1984
    Lainaa (TiJuKo @ Heinä. 27 2009,21:09) kirjoitti
    Lainaa (FireBladeESE @ Heinä. 27 2009,20:08) kirjoitti
    No nyt on kawasaki zx-9r -95 pihassa *
    Onnewa Kawasta, kuviakin saa laitella... *
    laitan jahka saan kuvattua ja tarrat tankkiin
    Tero Eskelinen
  5. #1985
    Mitenkäs muuten perkele, kun tuosta omasta vm.95 9r on kulahtanu tankin tarrat, niin mitenkäs vaihto onnistuu kun nehä on näköjää lakattu siihen kiinni.

    eipä tuossa oikein muuta vikaa ole kuin että etujarru täristää ihan homona... Oliskoha etujarrulevyjen niitit jumissa? Etulaakerinki vois tuossa joku päivä kiristää.. Ja pyörä menee ylihuomenna penkkii nii laitetaa sit käppyrää tänne. :P
  6. #1986
    Lainaa (Tsuissi @ Heinä. 27 2009,21:40) kirjoitti
    Mitenkäs muuten perkele, kun tuosta omasta vm.95 9r on kulahtanu tankin tarrat, niin mitenkäs vaihto onnistuu kun nehä on näköjää lakattu siihen kiinni.

    eipä tuossa oikein muuta vikaa ole kuin että etujarru täristää ihan homona... Oliskoha etujarrulevyjen niitit jumissa? Etulaakerinki vois tuossa joku päivä kiristää.. Ja pyörä menee ylihuomenna penkkii nii laitetaa sit käppyrää tänne. :P
    entä jos hioisi tonnisella vesihiomapaperilla lakan puhki tarrojen kohdalta? mulla taas pyörä maalattu kokonaan ja tarrat tulevat lakan päälle..
    Tero Eskelinen
  7. #1987
    Mulla kans pitää -00 Sellasta rallatusta..
  8. #1988
    Mulla on myös -94 9R ja pitää kylmänä aika kova äänisen rapinan. Laitoin eteen juuri 14 piikkisen eturattaan, kierrokset on nyt 100km/h vauhdissa noin 4400 rpm, jos jenka mittariin on luottamista. Aiemmin oli noin 4000 rpm.

    Pitäisi hommata 37 tyhjäkäyntisuuttimet, mistä olette muut hommannut sellaisia?

    Kuva mopostani



  9. #1989
    Kertokaapas nyt, mikä paikka vuotaa. Eli kytkimen sylkkä & ympäristö kastuu suht nopeasti, mielestäni tuo neste on liian notkeaa moottoriöljyksi, mutta katteessa on ainakin toistaiseksi maali pysynyt, joten lieneekö kytkinnestettäkään? En ole vielä päässyt tutkimaan tarkemmin, tuleeko vuoto jostain sylinterin takaa vai vuotaako joku o-rengas itse kytkimestä?

    Kumpaakaan ei häviä mitenkään epätavallisen nopeasti, mutta ärsyttävä ominaisuus kun sotkee katteen ja moottorin suht nopeasti.

    Niin kyseessä siis -95 ysiärrä.
    Z750 --> ZX-9R --> ZX-6R
  10. #1990
    Itse itselleni vastaten, moottoriöljyähän se. Ilmeisesti sitten se surullisenkuuluisa kannentiiviste saatana.
    Z750 --> ZX-9R --> ZX-6R
  11. #1991
    Lainaa (Oka @ Heinä. 28 2009,13:17) kirjoitti
    Itse itselleni vastaten, moottoriöljyähän se. Ilmeisesti sitten se surullisenkuuluisa kannentiiviste saatana.
    Ei muuta kuin penkit, tankki ja ilmanputsarin kotelo irti niin pääset kurkkaamaan mistä tulee ölppä. Tosiaan jos se vuotais kytkimen sylkästä tai kytkimen akselin stefasta vuoto tulisi eturattaan kopan alapuolelta ulos. Näin itsellä kun työsylinterin kumilla tuli tunnit täyteen. Vaihdoin kyllä sen stefankin samalla ihan varmuuden vuoksi.

    Mulla oli keväällä venttiilinsäädön yhteydessä huolto jättänyt yhden venttiilikopan pultin sormikireyteen.... Ajattelin ekan lenkin jälkeen että jee! tässä on laitteessa on näköjään tuoreöljyvoitelu saappaille * Oli moottori aikalailla öljyinen, mutta väärältä puolelta.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  12. #1992
    Lainaa (Oka @ Heinä. 28 2009,13:17) kirjoitti
    Itse itselleni vastaten, moottoriöljyähän se. Ilmeisesti sitten se surullisenkuuluisa kannentiiviste saatana.
    En nyt ihan täysin ymmärtänyt, että mistä kohti ja minne ölppänää puskee, mutta semmoinen perusvaihtoehto tuli mieleen vielä, mikä kannattanee tarkistaa.

    Vaikken tuota vanhempaa ysiä sen kummemmin tunne, niin veikkaisin että siinä on perinteisellä tavalla tiivistetty venttiilikopan ja tulppien kolojen liitokset, eli semmoiset pyöreät kumitiivisteet välissä. Jos yksikin näistä holkeista pettää, niin puskee tämän jälkeen öljyä venttiilikopan puolelta tuonne tulpan syvennykseen. Noista syvennyksistä on yleensä ns. vesipoistoreiät jotka menevät pakosten puolelle.

    Veikkaan että öljyä nyt ei siis tässä tapauksessa sinne puske (pakosarjan yläpuolelle kantta valuttelee näissä tapauksissa yleensä), mutta ajattelin varalta kirjoittaa kuitenkin tuon.

    - P



  13. #1993
    missäkähän kilometri määrässä olisi odetettavissa ton kanen tiivisteen palaminen? mulla mittarilukema 68tkm..ja jos menee tiiviste niin onko se kuinka hankala itse laittaa?
    Tero Eskelinen
  14. #1994
    Lainaa (FireBladeESE @ Heinä. 28 2009,16:03) kirjoitti
    missäkähän kilometri määrässä olisi odetettavissa ton kanen tiivisteen palaminen? mulla mittarilukema 68tkm..ja jos menee tiiviste niin onko se kuinka hankala itse laittaa?
    Siinä mielessä kova homma vaihtaa, että joudut tiputtamaan koneen pois rungosta. Tuossa onkin sitten jonnin verran purkamista (kaikki johdot jne.) että aikaa menee jonkin verran, varsinkin jos on ensimmäistä kertaa tekemässä.

    Sitten kun kone on irti, niin kohtuu simppeliä. Eli venakoppa irti, jakopään ketju poies, nokat poies ja sitten kannenpulttien kimppuun jne. Kun nostat kannen paikoiltaan, niin kannattaa varoa ettei sylkkäryhmä kovin liiku / irtoa alaosasta sillä muuten menee sitten sylinteriryhmän alapuolinenkin tiiviste vaihtoon ja tässä vaiheessa sitten joudut sorvaamaan männät takaisin putkiin ja tuo ei ole kovin herkku homma. Sitten vain ajoitukset kuntoon kasatessa jne.

    Mutta kyllä toi siis onnistuu ihan kotosallakin, mutta aikaa kannattaa varata. Manuaali (esmes. Haynes) kannattaa ehdottomasti hommata, auttaa varsinkin kasaamisessa

    - P
  15. #1995
    no voi vitalis * toivottavasti toi tiiviste ei koskaan korkkaa *

    mistäs kannattais katsella uutta ketjua ja rattaita? onko merkillä väliä?



    Tero Eskelinen
  16. #1996
    Mimmosta sen jäähdytin nesteen pitäis olla paisarissa? mullatummahkoa..oisko kansitiiviste kuitenki menny? Lämmöt ei kyllä temppuile yhtään..
    Tero Eskelinen
  17. #1997
    Lainaa (FireBladeESE @ Heinä. 29 2009,14:51) kirjoitti
    Mimmosta sen jäähdytin nesteen pitäis olla paisarissa? mullatummahkoa..oisko kansitiiviste kuitenki menny? Lämmöt ei kyllä temppuile yhtään..
    Avaa syylärin korkki ja tsekkaa lilluuko siellä pinnassa selvästi öljyä.. erottaa kyllä tuonne kurkkaamalla, jos nesteen seassa on paljolti öljyä. En ole kyllä itse henk.kohtaisesti nähnyt tummaa jäähdytinnestettä. Jos puhdasta vettä, niin ei tummaa , jos valmista seosta, niin yleensä sinertävä sävy. Jos puhdasta glykolia veden sekaan sekoitettuna, niin sävy on vihertävä.

    - P
  18. #1998
    siis minkä näköistä jos öljyt ja vedet sekasi?
    Tero Eskelinen
  19. #1999
    Lainaa (FireBladeESE @ Heinä. 29 2009,15:27) kirjoitti
    siis minkä näköistä jos öljyt ja vedet sekasi?
    Öljy kelluu siinä jäähdytysnesteen pinnalla.
    zx9r -00
  20. #2000
    siis kellu muttei ole sekoittunut? täytyy käydä tsekkaamassa kun konekin nyt varmaan jäähtynyt.. kylmänä nestetaso alaviivalla, kuumana yläviivalla.. taidan imaista hieman ruiskulla.



    Tero Eskelinen
  21. #2001
    joo kyllä siellä jotain skeidaa on...tuli ruiskuunkin...ruskeaa mömmöä, ei oikein semmosta juoksevaa niinku öljy..
    Tero Eskelinen
  22. #2002
    Lainaa (FireBladeESE @ Heinä. 29 2009,15:48) kirjoitti
    joo kyllä siellä jotain skeidaa on...tuli ruiskuunkin...ruskeaa mömmöä, ei oikein semmosta juoksevaa niinku öljy..
    Sinuna laskisin pihalle vanhat nesteet ja sitten kunnon puhdistus, eli puhdasta vettä järjestelmä täyteen ja annat koneen käydä korkki auk ja samalla puristelet letjuka jotta ilmalukot lähtee myös veks. Eli ilmaaminen tietenkin tuossa, kun lasket kokonaan tyhjäksi. Kun neste on selvästi kierrellyt vähän aikaa, niin lasket vedet pois ja sitten lopuksi veden ja vaikka glykolin sekoitus sisään. (esim. akkuvesi, älä laita vesijohtovettä, koska kalkeuttaa järjestelmää).

    Tämän jälkeen ajelet jonkin aikaa normaalisti ja tsekkailet tuleeko sinne sekaan öljyä. Jos nyt tiiviste sitten on pjaskana, niin voit myös ajella jonkin aikaa pelkällä vedellä, itseasiassa se jäähdyttää konetta paremmin kuin sekoitus. Kunhan et kovin pitkiä aikoja, sillä noiden jäähdytysnesteiden toinen funktio on myös se, että ehkäisee vesijärjestelmän ruostumista ja tietenni jos hallaöitä, niin myös se ettei jäädy nesteet järjestelmään.

    Noin mä tuon tekisin.

    - P

    Edit: jos pahasti falskaa niin saattaa olla öljyä jo tuossa ensimmäisen satsin (järjestelmän puhdistus) veden joukossa ja hommia ei sitten tarviikkaan jatkaa pidemmälle



  23. #2003
    perkules kun ei ilkee eläkeläisten iloksi pihalla sohlata...mitähän tollanen jäähdytinjärjestelmän puhdistus huuhtelemalla maksaisi?
    Tero Eskelinen
  24. #2004
    Lainaa (FireBladeESE @ Heinä. 29 2009,16:05) kirjoitti
    perkules kun ei ilkee eläkeläisten iloksi pihalla sohlata...mitähän tollanen jäähdytinjärjestelmän puhdistus huuhtelemalla maksaisi?
    Tuskin kovin hirveitä. Tunnin homma liikkeessä max. Vedet ulos -> käyttö -> vedet ulos ja uudet sisään. Tuossahan samalla voi pyytää, että tsekkaavat ensimmäisen satsin jälkeen, että onko öljyä seassa.

    Luuri kouraan ja soitteleen liikkeitä, sillähän tuo selviää

    - P

    Edit: pistä vaikka YV:tä nimimerkille Cterror. Powerbikeä Turussa ilmeisesti edustaa kyseinen nimimerkki. Vastailee mp-talli palstalla aika paljonkin kysymyksiin ja tuntuu olevan avulias kaveri. Hälle tiedustelua ja laita vaikka viittaukseksi linkki tähän ysipärräkeskusteluun.



  25. #2005
    Eikös yksi tapa ole testata kannentiivisteen kuntoa, että käyttää konetta ja aukaisee paisuntasäiliön tai jäähdyttäjän korkin ja jos kuplii niin todennäköisesti tiiviste menny kun puskee välistä painetta.
  26. #2006
    FireBladeESE: Tuota ruskeaa mömmöä on melko vaikea luotettavasti tunnistaa/nimetä, tekisin juuri kuten nimim. Perkele ehdotti, se ruskea kun voi olla ihan ruostettakin, harvemmin itse olen ainakaan nähnyt tuon ikäisissä fillareissa kenenkään nesteitä vaihdelleen(kuten ei paljon tehtävän muutakaan huoltoa)
    Se ei vaan tähän aikaan vuodesta ole tuo huoltoliike välttämättä edullisin/nopein vaihtoehto. Mikäli kuitenkin viet sen ammattilaiselle, voisi olla ehkä kannattavampaa samoilla kustannuksilla teettää ohivuotojen mittaus, saisit paljon enemmän/luotettavampaa faktaa Kawasakisi sydämen tilasta.

    Kaikille B-ysien omistajille huomio!
    Lisätehoa tarvitseville tarjolla juuri kunnostettu/laakeroitu virimoottori, jopa erittäin kohtuulliseen hintaan, palikoista riippuen. Tässä varteenotettava vaihtoehto koneremontille. Kiinnostuneille lisätietoja yv:llä.
  27. #2007
    johan tuolla on ikää 14v ja täytyy ostaa korjausopas ja viikonloppuna jos kerkeen niin huuhtelen sen itse ja samalla vaihtuu öljyt koneeseen
    Tero Eskelinen
  28. #2008
    Helposti saat tehtyä myös puristuspainemittauksen. Eli manuaalista (jos ja kun hommaat) katsot ensin ohjearvot. Sitten kävelet esim. Bilikseen ja hommaat puristuspainemittarin. Ei maksa montaa kymppiä ja on ihan toimiva värkki.

    Sitten vain mittailemaan, sylinteri kerrallaan. Eli tulppa irti, painat mittaria tulpanreikää vasten kohtuullisella voimalla ja annat koneen pyörähtää muutamia kierroksia niin saat lukeman. Tuo olisi hyvä tehdä lämpöiseen koneeseen.

    Tuosta on olemassa eri suosituksia, yksi niistä on, että kaikki tulpat irroitetaan etteivät vaikeuta koneen pyörittämistä startilla eli rasita starttia kovasti. Tuossa on vaan vaarana se, että pukkaa 3 avoinaisesta tulpanreiästä ilma/bensaseosta ulos ja jos irtiolevat tulpat ovat paikoillaan johdoissa ja roikkuvat turhan lähellä, niin voi leimahtaa iloisesti. Akku kannattaa olla hyvässä latingissa ennen mittausten aloittamista

    Noh, tuolla saa kuitenkin myös osviittaa siitä vuotaako tiiviste.

    - P

    Edit: mittari, hintaa 19,90€

    Edit2: nimim. Overlap mainitsi myös tuon ohivuotomittauksen. Jos haluat selvittää myös venojen / seetien kunnon, niin tuokin kannattaa tehdä. Se ei toisaalta mielestäni liittyne suoranaisesti tähän jäähdytinnesteonkelmaan, mutta järkevä mittaus vanhempaan pyörään. Toisaalta, tieto lisää tuskaa



  29. #2009
    Joo, kyllähän tuo puristuspaineen mittauskin tietysti on ookoo, eipä siitä haittaakaan ole.

    Itse en ole enää vuosiin viitsinyt puristuksia mitata, ohivuodot kertovat, julmalla tavallaan, missä mennään. Ja mikä tärkeintä, missä vuoto on. Jos esim. seetit ja rengastus alkavat olemaan jo kovin kaukana siitä mitä jaappanin inssit aikoinaan luoneet, ovat puristuspaineet surkeat, kansipahvin siltikin ollessa suht ehjä.

    Ja, todellakin, tuon ikäisessä mopossa, mikäli sisuskalut alkuperäiset, tuottavat ohivuotolukemat yleensä enemmän ressiä ja unettomia öitä

    Muuten, noissa Kwaakoissa ei vakiomoottorin tod. puristussuhde ole lähelläkään sitä mitä kirjoissaan ja datoissaan ilmoittavat.
  30.  
  31. #2010
    Lainaa (Overlap @ Heinä. 30 2009,12:54) kirjoitti
    Joo, kyllähän tuo puristuspaineen mittauskin tietysti on ookoo, eipä siitä haittaakaan ole.

    Itse en ole enää vuosiin viitsinyt puristuksia mitata, ohivuodot kertovat, julmalla tavallaan, missä mennään. Ja mikä tärkeintä, missä vuoto on. Jos esim. seetit ja rengastus alkavat olemaan jo kovin kaukana siitä mitä jaappanin inssit aikoinaan luoneet, ovat puristuspaineet surkeat, kansipahvin siltikin ollessa suht ehjä.

    Ja, todellakin, tuon ikäisessä mopossa, mikäli sisuskalut alkuperäiset, tuottavat ohivuotolukemat yleensä enemmän ressiä ja unettomia öitä

    Muuten, noissa Kwaakoissa ei vakiomoottorin tod. puristussuhde ole lähelläkään sitä mitä kirjoissaan ja datoissaan ilmoittavat.
    Jeps, asiaa kirjoitat. Mietin tuota puristuspainemittausta siitä syystä, että on a. helpompi tehdä ja b. yhdistettynä tuohon jäähdytysveden mahdolliseen värjäytymiseen, niin johtaisi aika helpolla & armottomalla tavalla suoraan kannentiivisteeseen.

    Tuo puristuspainemittaushan itsessään on aika turha, sillä sehän ei tosiaan kerro minne paineet karkailee. Eli esim. venavuoto versus kansipahvi, mutta jos tosiaan uudet vedet värjäytyy (joka sinällään kertoo jo missä mennään) + puristuspaineet heittää jostain sylinteristä/sylintereistä, niin ollaan jo 100% varmuudella kansipahvissa.

    Ohivuotomittaus sinällään on tosiaan paljon parempi menetelmä selvittää minne paineet häviää, jos tuota veden öljyyntymistä ei oteta tähän kaavaan mukaan.

    - P

    Edit: lisäksi myös hieman korkeampia paineita (puristuspainemittaus) ei välttämättä kannata säikähtää (jos ei ihan eri hehtaarilla suositusten kanssa ole), sillä voi olla melko karstainen kone palotilan puolelta / mäntien päältä ja tuohan jo itsessään nostaa paineita.



Sivu: 67 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1757656667686977 ... ViimeinenViimeinen