Kyllähän se vähän siltä kuulostaa, että laatikko kannattaisi aukaista, vahinkojen minimoimiseksi. Voiskohan vikaa olla kenties itse vaihtajan haarukassa, vai mikä se nyt lie olikaan. Saattaapi olla vääntynyt tai joitain.(juka @ Touko. 30 2009,23:15) kirjoitti
Mitään en tiedä aiheesta, mutta kova olen neuvomaan!![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
mistä porukat on hommannu ducktailin 9 ärrään? tuntus olevan aika kiven alla semmoset mallit mitkä korvais takapenkin. mä en ainakaan taho löytää millään
Korjaus
Tost nyt ehkä tajuu ton virityksen minkä tein siihen ja tuntu kestävän ainakii toistaseks ja ulkosest sitä nyt ei muuten huomaa ku ei tullu ku yks pultin kanta siihen lisää periaattes.. ja kun mulla on vielä musta toi niin maali vaan päälle ni hyvä on. Täytyy vielä ettii uutta kyllä mut toistaseks toi saa kelvata.
-ex- Kawasaki ZX-9R -01
-ex- Kawasaki ZX-9R -94
-ex- Yamaha FZR 600 -92
Ainakin tuol tuusmotorin jopen rompetoril mikä tos ylempään sanottii ni näytti ainakii olevan ellen nyt ihan väärin kattonnu ja hintaa tais olla 50€..(Pesone @ Touko. 31 2009,12:25) kirjoitti
-ex- Kawasaki ZX-9R -01
-ex- Kawasaki ZX-9R -94
-ex- Yamaha FZR 600 -92
noniin, katselin räjäytyskuvia laatikosta ja eikai se muu voi tuollaista aiheuttaa kuin tuo vaihtaja? näytti myös melko suurelta projektilta tarkastaa/vaihtaa tuo osa?(sky @ Touko. 31 2009,10:01) kirjoitti
mites muilla, onko ollut ongelmia laatikon suhteen, tai onko kukaan vaihtanut tuota "vaihtajaa" - kauanko meni, mitä maksoi?
entä paljonko on kawan -03 venttiilinsäätöväli, onko teillä ollut tarvetta säätää ja millä kilometreillä?
jeah!
niin oli juu, mutta se oli uudempaan malliin, mun mopo on -98(tsivqejlil @ Touko. 31 2009,13:16) kirjoitti
vai käykö uudempienkin ducktailit tähä vanhempaa malliin....???
onko takapenkissä mitään eroa?
Osat ei maksa varmaan kuin muutaman satkun, mutta työ voikin sit olla todella kallis. Esim. 10h x 65 € = 650 €. Mitä äkkiseltään vilkaisin, niin vaihteensiirtohaarukat on voineet vääntyä ja sitten siellä on myös jotkut tapit ilmeisesti, jotka voivat olla kulahtaneet. Kokeilepa foorumin hakukonetta, sillä pitäisi löytyä tarinaa erilaisista vaihteistoremonteista.(juka @ Touko. 31 2009,16:38) kirjoitti
Säätö/tarkistusväli on 12 tkm. Periaatteessa Säätövälin pitäisi olla n. 24 tkm, mutta tarkistus tehään aina 12 tkm:n välein. Pelkkä tarkistus ei ole kovin kallis, mutta jos tarvitsee säätää, niin se onkin sitten paljon työläämpi ja hintaa kertyy yllättävän paljon. Omassa e-mallin ysissä Säätö tehtiin vasta 24 tkm:n kohdalla. Nyt ois edessä 36 tkm huolto, joten sit nähdään selviääkö taas 24 tkm:n säätövälillä.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tänään taas selvis, miks mun ei kannata itse säätää kawan venttiilejä. Tilasin lontoosta imuriin mini turbo nozen (suomeksi mini harjasuutin). Laite pelitti vähän aikaa hyvin, mutta sitten lakkasi harja pyörimästä. Pyörittelin laitetta vähän aikaa ja totesin että siipipyörän ratas pyörii tyhjää ja siipipyörä pysyy paikallaan. No ajattelin että katotaan mikä siinä on vikana, jos vaikka olis helppo korjata!No selvis että ratas on (oli) kiinni puristusliitoksella. Ajattelin että sen voisi liimata superepoksilla. No muistin että epoksia ei ole. vääntelin ratas ja sain sen liikutettua siten että ratas sai pidon akselista. Ei muuta kuin vekotin takasin kasaan ja testaan. Hyvin toi näkyi toimivan, mutta hetken päästä rupes pitää ihme vinkunaa, joten pyörittelin harjaa käsin. Sepä ei pyörinytkään enään. Avasin värkin ja totesin, että muvinen laakeriholkki oli väärässä asennossa, joten akseli oli kuumentanut holkin ja reikä oli vaihtunut paikka ja akseli oli jäähtyessään jämähtänyt kiinni. No ei muuta kuin akseli irti, puukolla ylimääräiset karstat pois. No reikäpä olikin nyt suunilleen soikea muodoltaan. Ajattelin että voidellaanpa hyvin silikonilla, jos vaikka pelittäis vielä. No siitä sitten taas pakettiin ja testaan. Toimi sen aikaa kunnes silikooni tunkeitui rattaan ja akselin väliin
Siitä sitten honkkariin ostaan sitä super epoksia. Liimaus ja rasvaus ja nyt pelittää, tosin sitä en tiedä että kuinka kauan. Kyllä kannatti avata koko härpäke. Olis ollut ehkä helpompaa vääntää lontooksi miksi härpäke on paskana ja koittaa saada rahat takaisin tai uusi tuote.
Mutta ei sille mitään voi että on
em. tapahtumien kulku on lieneen hyvä perustelu miksi ei kannata säätää niitä venttiilejä itse...![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
taas tyhmä kysymys, mutta onko -98 vuoden ysiärrässä vaihdeanturia? kysymys liittyy vaihdenäytön ostoon... tietää sitte millasen hommaa![]()
Taitaa niissä ankanpyrstöissä jotain eroa olla: 98-02 C ja E-mallin penkinpääliset käy yleensä toisiinsa ja 02- F-malliin käy omat.(Pesone @ Touko. 31 2009,20:43) kirjoitti
Ebay.UK:sta tilasin itelle käytetyn Pyramidin cowl:n, joita välillä sinne tulee myyntiin. Uutena löytyy Pyramidilta myös suoraan
Monster 620
ex. ZX-9R
Mulla olis ylimääräisenä Pyramidin cowli. Väri on metallinhohtosininen ja pitäs mennä C & E malleihin.. tarkoitus oli maalata omaan ysiin sopivaksi, mutta jäi nyt mopon lähdettyä ylimääräiseksi.
Maksoin tuosta muistaakseni 80€ joten siihen hintaan voisin myydä eteenpäin. Noilla Pyramidin cowleilla tuntuu nousevan ebayssäkin (käytettyjen) hinnat todella korkealle.
Voi pistää privaa jos jollain tarvista tuommoselle on..
imho: parhaan näköinen cowli ysiin ehdottomasti!
- P
Edit: <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KAWASAKI-ZX9R-ZX9-1998-2001-98-01-BLACK-UNDERTAIL-17_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ65Q3a12Q7
c66Q3a2Q7c39Q3a1Q7c72Q3a1205Q7c240Q3a1318Q7c301Q3a 0Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2e
c0Q2em14QQhashZitem56322596c6QQitemZ370208511686QQ ptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories" target="_blank">lisäksi olis tuommoinen ylimääräisenä</a>.. Ei ehtinyt tuotakaan maalaamaan & asenteleen paikoilleen.
Jos jollakulla tarvetta todella nätille underille, niin privaa voi tuostakin pistäähalvimmillaan tuota irtoaa Ebaysta 99$ + 35€ postit päälle, voin myydä hieman halvemmalla *
Edit: cowl on myyty! Undertray löytys vielä..
eipä taida vaihdeanturia löytyä tästä pyörästä kun GIPro vaihdenäyttöä ei edes saa 9 ärrään... mutta jatkokysymys, onko mittaristo ihan vaijerilla vai elektroninen?(Pesone @ Kesä. 01 2009,21:37) kirjoitti
Taitaapi sähkönen olla tuo mittari. Siinä eturatas kopassa on sen nopeusmittarin anturi käsittääkseni.(Pesone @ Kesä. 03 2009,20:00) kirjoitti
zx-9r
kyllä mä muistelen että sitä on saanut ja kyllä esim. tuo sivusto väittää että 98-03 malleihin sais.(Pesone @ Kesä. 03 2009,20:00) kirjoitti
gipro
Homma siis perustuu siihen että laite vertailee elektronisen nopeus mittarin ja kierrosmittarin tietoja ja päättelee sillä perusteella vaihteen. Sitä en tiedä että mitenkä hyvin toi pelittää ja mitenkä se toimii silloin jos ratastuksia muutetaan.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
juu niinhän se toimii. ja pitäisi olla helppo asentaa, liitin vaan johtosarjan väliin... toivotaan että tästä kaasarivehkeestä löytyy semmonen liitin minkä väliin tuo gipro tulee(sky @ Kesä. 03 2009,20:35) kirjoitti
mutta jos mittaristo on elektorinen niin eiköhän siellä johtoja silloin pitäis kulkea... vakioratas löytyy (vielä) niin eiköhän tuon vaihdenäytön pitäis toimia niin hyvin ku se nyt vaan voi toimia![]()
Luulis et siinä on säätö välityksille. Sinänsä en ymmärrä mihin vaihdenäyttöä tarvitaan(Pesone @ Kesä. 05 2009,16:16) kirjoitti
korvakuulolla ja perstuntumalla mennään
Kyllä mäkin semmosta aluks kaipasin, mut kun käytännössä mennään kahdella vaihteella niin se on helppoa. Ja tourinkissa vaihdenäytöllä ei tee mitään
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Onks kellään ajatusta mistä kannattais tilata uudet männän tiivisterenkaat etujarruihin. Soittelin sumekolle ja tähän 2x6 sylinterin jarruihin maksaa tiivisteet yhteensä n. 160€. Se on aika paljon kumirinkuloista![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tyyriitä näyttää olevan.. Siinähän on kahet renkaat per sylinteri eli 24 rinkulaa yhteensä.(sky @ Kesä. 09 2009,10:24) kirjoitti
Täältä löytys n. 120 EUR setti, Cornwall Kawasakilta UK:sta n. 130 EUR, nuo siis alkuperäsiä, samaa satulaahan on käytetty myös useissa Susnukeissa vaan lienevät samanhintasia.
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
joo, tosiaan meinasin että kun ei oo oikein budjettia tohon viritykseen, niin pistetään jarrut kuntoon niin sillä saa varmaan kevyesti muutaman kymmenyksen kierrosajasta pois, kuhan oppii käyttään tehokkaasti, eli oikealla tavalla paremmin toimivia jarruja.
Tosiaan jos noi jarrupunosletkut maksaa about 64 € jenkkilässä, uudet tiivisteet n. 120 €. Niin noilla pitäis saada jo ihan toisenlaisen tuntuman jarruihin. Ei pitäis enään ravistella ja pitäs ottaa aika hyvin kiinni.
Eilen pistin uudet sintterit paikoilleen, edelliste meni näköjään kybätonnissa loppuun. Seuraavat palat onkin sitten xrac:it.
Sit ei oikeestaan olis kuin se jarrupääsylinteri. Löytysköhän semmoista kohtuuhintaisena?
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ei ole oikein kokemusta ysin, varsinkaan C & E satuloista, tai siis niiden hyvyydestä, mutta kannattaa tarkistaa seuraavaa ennenkuin meet mitään Brembon pääsylkkää laittamaan.(sky @ Kesä. 11 2009,10:18) kirjoitti
Esim. 04-07 kympeissä on suurin ongelma itse satuloissa. Normi katuajossa tuntuvat ihan helvetin hyviltä, mutta rupeaa kuulemma kunnon ratasessiossa esiintyyn fadingia.. Luin ihan helvetin paljon matskua tuohon liitten ja kaikista paras korjaus on ollut tuo perussetti eli teräspunokset ja lisäksi SUURIN vaikuttava tekijä satuloiden vaihto, esim. 1000 / 600 Cebarin (rr) satuloiden vaihto.. toisenä hyvänä vaihtoehtona uudempien 6R:ien tai zetoreiden satulat.. tuohon vielä esim. kuuspärrästä radiaalisylkkä, niin alkas olla hyvä. Vähemmän mäntiä satuloissa esim. seeprassa, mutta silti teho ihan helvetin paljon parempi. Kympin männissä ongelmana ilmeisesti materiaalivahvuus, eli välittää turhan ärhäkästi kuumuuden jarrunesteeseen ja rupeaa teho heikkeneen / häviämään.
Mutta tosiaan, idea tässä sepustuksessa oli se, että tuolla kumirinkuloiden hinnalla, tai itseasiassa paljon halvemmalla vois saada paljon paremmat satulat, pitäs vaan tietää mitkä satulat passais ysiin.. jarrulevyn kokohan on yksi aika olennainen tekijä tuossa, mutta sopivilla "adaptereilla" tuokin satulan sovittaminen hoituu..
Ei se brembon sylkkäkään varmaan huono idea ole, mutta voi olla, että pienellä selvitystyöllä ja pienemmällä rahan sijoittamisella vois päästä myös todella hyvään lopputulokseen.
- P
just kävin muutaman kilsan paukuttaa kybällä, jossa oli xrac palat. Ekan kerran kun painoin kahvaa vähän varomatti satkun vauhdissa, niin meinas mies lähteä tangon yli(Perkele @ Kesä. 11 2009,23:16) kirjoitti
Siinä meinaan sai tosissaan jännittää kädet suoriksi, jos meinas reilummin kiskoa jarrukahvaa.
Ysi tuntuukin nyt ihan jarruttomalta peliltä![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jeps, onhan ne kieltämättä hyvän tuntuiset entiseen verrattuna ja toimivat katuajossa ok. Teräspunokset tekee tietenni joka pärrälle terää ja pitäisi olla melkeinpä jokaisessa pärrässä jo vakiona kun lähtevät tehtaalta. Silti, ämeriikän iipeistä saa esim. noita ceepran satuloita halvimmillaan 50-80$ hintaan ja tuohon jonkin verran postikuluja päälle. Ei paha hinta.. vaatii 5mm adapterit putkien ja satuloiden väliin, mikä ei ole paha rasti ja jos tyylikkäät haluaa, niin teettää vaikka koneistamolla holkit(sky @ Kesä. 12 2009,01:47) kirjoitti
jos ei prikat kelpaa.
Sen jälkeen pitää vaan ostaa jarrupaloja "Hondaan". Hirvittää Kawaan laittaa jotain honuun tarkoitettuja osia
- P
edit: mutta ettei aivan menis ysikeskustelusta hakoteille, niin pointtina oli tosiaan se, että kannattaa tuota asiaa varmaankin selvitellä (mahd. korvaavia satuloita) myös ysin kohdalla.. vois olla yksi paikka parantaa jarruja edukkaasti.
edit2: ja jos esim. eivät mene heittämällä paikoilleen, niin millään purkkavirityksillä ei sitten ruveta laittamaan, mä en ota vastuuta metsään menneistä kuskeista, jos on jarrut pettänyt..
Se on kuitenkin aivan fakta että noi mun männät jumittaa pahasti ja tärinä on hurja kun tekee tiekemman jarrutuksen. Jarrutustehokin tuntuu heikenneen, vaikka on paikallaan uudet palat. Viime kesänä putsasin satulat ulkoisesti ja ruiskuttelin silikonia ulompiin tiivisterenkaisiin. Mutta vaikututs oli aika minimaalinen.(Perkele @ Kesä. 12 2009,09:59) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tuli tässä vaan mieleen että onks ketään purkanut jarrupääsylinteriä. Meinaan jos siellä on kaikenmailman paskaa liettyneenä ja venttiilissä kenties myös vikaa? Meinaan jos vaihtaa männän tiivisteet, niin kannattaneen avata jarrupääsylinteri ja tsekata miltä se näyttää sisältä. Sit voi taas tilata lisää osia ja tiivisteitä! *
ed: katselin että tuo uus mäntä ei olisi edes kallis. Ilmeisesti männässä on kiinteät tiivisteet joita ei voi vaihta? Tai siis tuo kallius on suhteellista
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Itsellä ravisti kanssa etuset ja viime talvena purin satulat atomeiksi. Sylintereiden pohjalle oli kertynyt vaseliinin näköistä tavaraa. (ei ollut jarruvaseliinia)
Tuloksena kumminkin tänä keväänä ei täristävät jarrut eli ilmeisesti sylinterit jumittelivat eivätkä ottaneet tasaisesti.
En alkanut vaihtamaan tiivisterenkaita kun jarrusatulat olivat ulkoisesti kumminkin kuivat. Eli pelkkä purkaminen ja putsaus auttoivat onneksi.
Tialsin cornwallilta koko tiivistesetin. Nyt pitää saada performancea, jotta on hyvät mahdollisuudet viilata taas jokunen kymmenys pois ahveniostolla.(Turakki @ Kesä. 12 2009,17:23) kirjoitti
Leuhkitaan tässä vielä vähän, että se 1:35,8 ajettiin jarruttomalla ysillä
Tosin ne jarruthan tunnetusti vaan hidastaa vauhtia
jätän tällä kertaa ton satulakikkailun väliin ja koitan saada jarrut "alkuperäiseen" kuntoon. En jaksa uskoa, että ne kuiteskaan uutena niin kovin huonot on ollut, vaikka parempiakin toki löytyy. Teräspunosletku on myös tilattu eteen. Eli jos jarrut alkaa pelittää ja tökkiminen loppuu, niin vaihdetaan sitten seuraavaksi ne paremmat palat eteen.
Se jarrurasva unohtu, mutta sitä saanen kenties ihan autotarvikeliikkeestä.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
missäpäin olette teettäneet huoltoja? onko tampereella jotain hyvää paikkaa mihin kannattais viedä 24tkm huoltoon...ei ihan mihin tahansa pärnäsen korjaamolle viitsi viedä.
kenelläkään hyviä kokemuksia jostain paikasta?
Hyvinkäällä on Tmi Jari Suokas. Hyvä ja kallis!(Pesone @ Kesä. 13 2009,15:15) kirjoitti
Tarvisin kans huoltomestan hämeestä 36 tonnin huoltoon.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)