Jeps, näin tehdään.. laitan tänne tarinaa, kunhan tuohon vaiheeseen asti pääsen. Tänään saan koneistamolta kannen ja ryhmät työstettynä, joten pääsee konettakin kasaamaan. Sääli että menee viikonloppu auton parissa askarrellessa. Prkl! Katsuri pompautti kuskin puolen ylätukivarren väljyydestä, noh vaihdoin ylätukivarren viime viikonloppuna, niin paskat se välys siellä ollut. Menee seuraavaksi "ohjauslaakeri" (olkavarren ja pyörän navan tietämillä Primerassa) vaihtoon, koska sieltä stefa pettänyt ja laakeri ruostunut. Menee saletissa vaan koko viikonloppu tuon kanssa askarrellessa jos laakerin sisäkooli on kovin hyvin jämähtänyt tuonne kiinni(Maoloko @ Maalis. 23 2009,21:15) kirjoitti
![]()
Että se siitä mopon laitosta taas, prkleen kotilo
- P
Toi jutska onkin primeran tyyppivika. Missä käytit kantta? K-S koneistamollako vai muualla?(Perkele @ Maalis. 27 2009,08:53) kirjoitti
"Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
Juu tyyppärihän tuo on, "vi#¤% multilink"(McPain @ Maalis. 27 2009,09:56) kirjoitti
ei oo eka kerta kun säädän näiden parissa, viime vuonna vänkärin puoli..
Kansi ja ryhmä on Kantasella työn alla, lupasivat täksi päiväksi muttei ole kavereista vielä kuulunut. Pitänee kohtapuoliin soitella josko olis iltapäiväksi valmista.
Tuolla JKL:n keskustelussa kyselin hyviä koneistamoita ja K-S ja Kantanen seuloituivat ja Kantaselle kiikutin osat.
- P
Hyvä paikka! Arvelinkin että joko-tai.. Kantasella ehkä enemmän kokemusta/tietoa "viri,viri" osien ja kansien laitosta. Pistä inffoa kun alat saamaan pakettia läjään. Mielenkiinnolla odottelen tulosta. Tänään pitäs käydä hakemassa pajalta paisuntasäiliö (rosteri) mallattavaksi, että sais kiinnityskorvakkeen varmasti oikeaan paikkaan. Muuten alkas olla savuja vaille
![]()
"Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
Tjuu, onneksi olkoon jos kohta saat jo pärrän tulille. Itsellä tuohon hetkeen on vielä aikaa, polttelee kyllä ihan sikana päästä ottamaan "ensisauhut"(McPain @ Maalis. 27 2009,12:08) kirjoitti
![]()
Toisaalta vähän perinteisesti pelko persiissä, että kaikki pelittää, koska aika radikaaleja juttuja kuitenkin ja paljon kerralla. Toivottavasti mitään ei mene vikaan. Noh, eiköhän se siitä sitten.
- P
kummankos suutinsatsi kannattikaan akran rännin kanssa laittaa factoryn vai Dynojetin suutinsatsi?
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tosin kellään oo edes varaa 01:n ysin factoryn suutinsatsiin, joten turha kysymys
Tekis mieli kyllä lykätä se syttypyöräkin paikoilleen kun on niin halpa. Ja tietysti voisi tukkia sen kleen systeemin. Ei huvita kuitenkaan irroittaa koko roskaa teoreettisen 1/2 hv:n takia
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Itellä on akrankokoränni, dynojet ja vapaampi suodin, tulokset alla(sky @ Maalis. 30 2009,19:48) kirjoitti
![]()
- ZX9R -
Ei sitä kukaan yleensä sen takia irroitakaan, vaan sen helvetinmoisen putkessa paukuttamisen takia. Ylimääräset hepat vain bonusta tuosta operaatiosta + alentaa juttujen mukaan koneen lämpöjä, kun ei tee niin happirikasta afterburnia tuossa pakokanavassa / putken alussa.(sky @ Maalis. 30 2009,20:05) kirjoitti
- P
Anteeks hä? Mitä vikaa on putken paukkumisessa? Eiks se oon nimenomaan miehekästä?(Perkele @ Maalis. 30 2009,21:15) kirjoitti
Periaatteessa kai ko toimenpiteen pitäis myös parantaa aavistus kaasuherkkyyttä. Jos se pitää paikkansa, niin silloin se tukkiminen ilmanmuuta kannattaa.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Mulla ainakin oli ennen tukkimista, jo pelkällä bolttarilla, jotain ihan kaameeta(sky @ Maalis. 31 2009,08:01) kirjoitti
ei kestänyt kuunnella tuota! Lämmöt laski about asteella, mutta tuotakaan ei voi varmaksi sanoa kun samoihin aikoihin vaihdoin jäähdytysnesteet uusiin, joten veikkaan että sekin efekti tuli tuosta..
Enpä ole tuosta kierrosherkkyydestä mitään kuullut, siis puhutko nyt sytystä? Ainakaan Kleenillä ei tietääkseni tuohon mitään vaikutusta ole
Jos haluat tosissaan laitella, niin unohda "pyörät" ja laita vaikka Dyna 2000:nmaksaa jotain 300€ ja jää kivasti pelivaraa, kun kuitenkin taas jossain vaiheessa virität lisää.. hehe
- P
nyt rupes v-käyrä nouseen. Akraa ei sitten kuitenkaan saa, eikä näytä yoshimuraakaan saavan 2001:een ainaskaan kneedraggers:ltä. Mitäs nyt?![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Osta jonkun muun pyörän akra tai yoshi, tonnisissa pöntön reikä yleisesti taitaa olla 60mm ja 600cc:ssa 50mm. Mikä 9r:ssä ?(sky @ Maalis. 31 2009,15:59) kirjoitti
Itse pistin akran hexagonal:n (tarkoitettu suizta 1000:seen) zx6r:ään, ( huom. sivuputki norm. istuimen alta.) Ei pitäis olla iso modaus tuupata joku toinen ämyri tollaseen.
Sky puhunee kokorännistä, ei pelkästä pöntöstä.(Stigi @ Maalis. 31 2009,17:07) kirjoitti
Yoshin TRS:ää saa ainakin ns. race-versiona E-malliin. Mulla kyseinen putki paikoillaan.
- P
Edit: mulla on Sky <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Yoshimura-TRS-Complete-Exhaust-00-01-Kawasaki-ZX9R_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em20Q2
el1116QQhashZitem200247796525QQitemZ200247796525QQ ptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories" target="_blank">tuommoinen</a>
paikoillaan..
Tuoltako ostit? Kuukausi sitten sitä oli vielä saatavilla hyvään hintaan. Kyllä miestä syö.(Perkele @ Maalis. 31 2009,17:30) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
En ostanut tuolta, äkkiä vain hain vastaavaa putkea. Mulla kävi hillitön joulu oman putken kanssa. Joku "jenkkitrokari" myi, ihan uusi (purkamattomana pakkauksessa) ja maksoin niin vähän tuosta, ettei viitti ees mainita.(sky @ Maalis. 31 2009,17:43) kirjoitti
Talvella sattui Englannin ebayssä vastaava, mutta ss-malli (ovaali pönttö) ja meinasin saada huudettua about 450€ postikuluineen, mutta joku veti välistä.. olis saanut halvalla, mutta en viittinyt tuon pidemmälle mennä, kun oli jo ennestään putkiolisin varmaan myynyt eteenpäin, jos olis natsannut.
Jos aikaa on, niin jokailtaista ebayn selaamista suosittelen, välillä käy tosiaan joulu noiden suhteen. Jos taas kiire, niin jostain mahd. halvalla.
Mutta kyl noita tosiaan 00-01:een löytyy välillä ihan kivastikin.
- P
uutta yritystä uudesta paikasta... saas nähdä miten käy
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tänään tuli hankittua B-mallin ysi. Ensikokemuksien perusteella tykkään sata kertaa enemmän, kuin entisestä seiskapätkäzetasta, vaikka vuosimallissa jokusen verran takapakkia tulikin.
Alusta, jarrut ja moottori ovat kyllä eri maailmasta, vaikka suhteellisen reilusti ajettu (52 tkm) tuo alkaa ollakin. Lisäksi sitä luonnetta löytyy myös varsin eri mittakaavassa. Ja nytpähän tiedän, miksi joidenkin Kawojen käyntiääntä verrataan varsin usein sepelimyllyyn.![]()
Z750 --> ZX-9R --> ZX-6R
(Oka @ Huhti. 01 2009,22:12) kirjoitti
Onks sillä seiskapätkän alustalla pystynyt ajamaan ollenkaan?
terv. Ysien suhteen .ORG:n alustakriittisin ysikuski
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
No jaa-a(sky @ Huhti. 01 2009,22:29) kirjoitti
. Kyllähän sillä eteenpäin pääsi, mutta lähinnä keulan löysyys aktiivisessa ajossa ja kolahtelu mukulakivillä yms. epätasaisella alustalla häiritsi itseäni mitä suurimmassa määrin.
Z750 --> ZX-9R --> ZX-6R
Todettakoon kaikille muistutukseksi mistä minun alustakriittisyyteni lähti liikkeelle:
Yks kaunis kesäinen päivä kokeilin kaverin 2004 vuosimallin psykopaattiveriota zx-10r:stä. Rehellisesti sanottuna kun olin kokenut pienen ripauksen 10r:n akressiivisuutta ja alustan tinkimättömyyttä, niin mikään ei ollut enään niinkuin ennen. 9r suoraan sanottuna tuntui lähinnä homosohvalta sen jälkeen.
Kyllä ysissä on luonnetta ja pienellä virityksellä tehoja saa sopivasti lisää, mutta kybässä on se ratapyörän tinkimätön käyttäytyminen ohjauksen mukaan. Se on asia joka tekee minuun vaikutuksen.
E: En voi suositella ko vuosimallin kybän kokeilua, sillä se voi tehdä sinuun lähtemättömän vaikutuksen
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Noniin. Tänään sain ysin tulille ja paukautin Tampereen suunnalle pikku ajelulle. Tuntu suoraan sanottuna ihan tehottomalle paskalle *Ei ollut tehot kasvaneet talven aikana. *
Kaikki oli kyllä sinänsä selkärangassa, mutta kaikki tapahtu aina viivellä. Eli kyllä tossa lussussa on tehoa ihan riittävästi tälleen keväällä talven aikana ruostuneille taidoille...
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
(sky @ Huhti. 01 2009,23:08) kirjoitti
On se jännä juttu toi Sky:n kriittisyys Ysiä kohtaan ....ihmettelen vaan , että miksi v'*****a ratakuski jaksaa ajella Ysillä ja vielä haalia siihen viriviriosia , upottaa niihin fyrkkaa, kun pienellä ponnistelulla sais jo sitten hankittua Kybän ....nettimotossakin on Kymppejä myynnissä vaikka hurumycce
Ps. Kyl ne liikkeet sen Ysin vaihdossa ottaa
![]()
Minkäslaisia rengaspaineita käytätte yseissä? Koitin tosta korjausoppaasta katella mut en löytänyt...![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Kadulla 2.7 edessä ja 2.9 takana.(pepper @ Huhti. 04 2009,14:27) kirjoitti
Reissunpäällä 2.7 ja 3.1, kannattaa muistaa että renkaat voi olla luikkaat sateella, jos niissä on ylipainetta.
Maaseutu GP:ssä 2.5 eteen ja 2.7 taakse.
Radalla 2.3 eteen ja 2.5 taakse.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
2,5 bar edessä ja 2,9 bar takana
![]()
Nyt kun tässä tuli tuoreena omistajana lueskeltua hieman topikkia taaemmas, niin pani mietityttämään eräs asian laita.
Oman b-mallin ysini otteessa lukee tehojen kohdalla 72 kW ja on nimenomaan saksantuontia. Ajattelin näin alustavasti kysellä jos joku osaisi suoralta kädeltä mainita, missäpäin noilla kuripalikoilla on tapana lymytä, mikäli sellaisia löytyy.
Voihan se tietysti olla, että ne palikat ovat sieltä jo kuuselle lentäneet kun pyörä on kuitenkin majaillut jo 7 vuotta suomessa kahdella eri omistajalla.
Z750 --> ZX-9R --> ZX-6R
Taidan pistää ysiin tilaten. Ei oo pahanhintaiset suojat kytkinkopalle ja laturinkopalle.
Suojat
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Osaisiko joku sanoa missä vika on kun minuulla -99 mallissa joskus tulee paisuntasäiliön kautta vedet ulos. Vesi on sormella kokeiltun kylmää. Tuo ilmiö tulee silloin tällöin yleensä ei koskaan maantiellä vaan esim. kauoungissa. Lämmöt näyttäisivät olen ihan notmaalit ennen tuota tapahtumaa. Voisiko vesipumpussa olla jotain vai termarissa. Kiitos jo etukäteen!
Kupliiko paisarissa ajon jälkeen jos tsekkailee? Jos pääsee pukkaamaan painetta systeemiin, niin esim. kannentiiviste voi olla vaihtokunnossa. Pystyt helposti tsekkaamaan tuon kun hommaat / lainaat puristuspainemittarin jostain, käytät koneen lämpimäksi ja sitten mittailemaan, sylinteri kerrallaan. Jos joku sylintereistä antaa selkeästi alhaiset paineet + paisarissa kuplintaa, niin tiiviste melko varmasti sökö.(julma2000 @ Huhti. 09 2009,07:30) kirjoitti
- P