Jos tahtoo hifistellä, niin ei kai se oo suuri vaiva hankkia jotain kisa bensaa. Niin vähän sitä kuluu tässä harrastuksessa, että parilla kanisterilla taitaa ajaa sen 600 km. hmmmmm..... mulla menee 300 km peruslenkilläjosta tuli mieleeni että miksiköhän mulla ei oo pienintäkään halua heittää illalla 300 km lenkkiä autolla...
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Muistuttaa aika paljon aikoinaan omistamaani 9ärrää... Toi pakosarja kaipais mielestäni vesihiontaa&lumppulaikkaa. Ite tykkäsin ainakin lopputuloksesta: Huono kuva(McPain @ Helmi. 26 2009,10:43) kirjoitti
Ducati 749 -04
Arvaas mitä olen tässä parina iltana hommaillu...
Olinkos sulta kysynytkin joskus että miten olit omassas hoitanut ilmansaannin ja sen ohuen letkun joka menee keulapiikistä kaasuttimien kansille. (eli jouduitko tukkimaan esim. toista holesta putsarilta..)
"Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
Kyllähän siinä hinkatessa saa pari iltaa kuluun oikein mukavasti...(McPain @ Maalis. 05 2009,14:28) kirjoitti
Kyllä ainakin joku noita asioita ilmanputsarijuttuja ym. kyseli lähiaikoina.
Ducati 749 -04
Kertokaas nyt mikä on juju kun tilasin tuohon 9:n Dynojetin suutinsarjan ja sielä tuli suuttimet kokoa 150, 155 ja 160. Eli noista saa valita sopivat. Lisäksi tuli ne uudet neulat ja jonkinlainen sovite niihin ilmasuuttimiin.
Kuitenkin vakiosuuttimet on kokoa 200 niin olisin luullut että nuo virivirit olivisat olleet suuremmat kuin vakiot. Olenko aivan hakoteillä?
EDIT: Jokatapauksessa lähetän ne takaisin kun paketti oli valmiiksi avattu ja siitä puuttui pari c-clipsiä, prikkoja ja liima noihin ilmasuuttimien sovitteisiin. Mutta nyt mietin pitäiskö tommosta laittaa alkuunkaan?
ZX9R -95
Dynojetin suuttimet eivät ole verrattavissa vakiosuuttimien kokomerkintöihin. Meet sen paketin mukana tulleen ohjeen mukaan, eli jos sulla on esim. vapaavirtaussuodin ja slipari/bolttari/kokoränni niin siellä on annettu mihin kohtaan clipsi, mitkä pääsuuttimet jne.(micci @ Maalis. 06 2009,16:47) kirjoitti
Kannattaa muuten olla sitten varovainen kun naputtelee sitä "air-correctoria" sillä aputyökalulla sisään.. uppoaa helpohkosti liian syvälle
Noilla ohjeen mukaisilla säädöillä saa hyvän peruslähtökohdan ja sitten se penkitys ja seosten mittaus jonka pohjalta vielä mahdolliset korjaukset.
- P
Edit: aah, liimasta puhuit.. E-mallin sarjassa ei moista ollut, mutta on eri kaasaritkin, joten meni ihan naputtelemalla paikoilleen ja niin tiukkaan ettei varmaan saa pois edes halutessaan. Ja kyllä mä laittasin ne sinne paikoilleen, kokonaisuutena laitettu tuo varmaan Dynolla toimimaan ja tulokset voivat olla jotain muuta kuin haluttua jos niitä ei laita paikoilleen.
Mutta se lähinnä ihmetytti että myös silmämääräisesti nuo Dynojetin suuttimet olivat alkuperäisiä huomattavasti pienemmät. Itse olen ollut siinä uskossa että suutinsarjan mukana tulisi alkuperäistä suuremmat suuttimet.
Ja en laittanut sitten koko sarjaa paikalleen vaan lähetän takaisin kun siitä kerran puuttui osiakin prkl.
Jospa kesällä viitsisi sitten tilata tuommoisen Factoryn sarjan, itselle jäänyt ko. sarjasta jotenkin laadukkaampi kuva.![]()
ZX9R -95
Paitsi että väittävät Factoryn sarjan syövän suutin/neulaputken soikeaksi hyvin nopeasti(micci @ Maalis. 06 2009,20:42) kirjoitti
tälläkin foorumilla juttua tuosta..
Mjutta ei se oikeasti ole mikään ihme, että ovat esmes. pienemmät ne suuttimet. Voipi nimittäin olla, että sopivasti säädettynä tuo koko kombinaatio eli ilma/neula/suuttimet toimii huomattavasti paremmin pienemmällä pääsuuttimella.
Tuosta on ollut juttua, että vakioissa on useasti ihan liian isot pääsuuttimet. Eli havaintosi voi pitää tuon suhteen hyvinkin kutinsa.
- P
Joo, ei sitä aina säädettäessä tarvitse lisää kakkua koneelle antaa. Tuntuu yleisesti olevan käsitys että aina kun viritetään niin pitää suuttimia suurentaa. Usein näin kyllä onkin. Tärkeintä on kuitenkin saada seossuhde kohdalleen, joka saattaa alun perin olla myös liian rikkaalla, varsinkin täyskaasulla.(micci @ Maalis. 06 2009,20:42) kirjoitti
Pääsuuttimet määrää seossuhteen täyskaasulla vedettäessä, joka saattaa tehtaan jäljiltä olla säädettynä varmuuden vuoksi liian rikkaalle, ettei kiuas sula. Neuloilla sitten säädetään osakaasualue. Ne sinunkin Dyno-neulat ovat luultavasti ohuemmat kuin alkuperäiset, joilla saadaan keskialueelle lisää ruokaa. Keskialue on tehtaan jäljiltä jätetty laihalle lähinnä päästönormien takia.
Nämä väitteet ovat vain omia mielipiteitäni, enkä ole edes yrittänyt todistaa niitä oikeiksi. Ja *saattaa olla osuutta asiaan.
ZZR 1400 ABS -07
ZX-9R -03/-04
ZZR 600 -93
ZZR 500 -90
RD 125 DX -77
Tuossapa se tuli fiksummin kirjoitettuna. Ja kyllä, Dynon neulat on hieman ohkaisemmat kuin vakiot eli faktaa pitäisi olla tuonkin.(khassi @ Maalis. 06 2009,22:36) kirjoitti
Itse testimielessä laitoin syksyllä isoimmat dynon suuttimet kahteen keskimmäiseen eli 2 & 3:een koska fiksuna miehenä (not) mietin että vakiotkin ovat E:ssä (toisin kuin F:ssä) pykälää suuremmat jotta keskellä olevat sylkät, jotka käyvät hieman kuumempina naapureidensa takia, saavat lisää viilentävää seosta.. meni ihan helvetin rikkaalle. Mustaa pukkas tämän jälkeen hienosti. Toisaalta nyt kun (toivottavasti) tuon kansioperaation jälkeen hengittää hieman enemmän niin pitää testata ensin noilla säädöillä ja jos selvästi rikkaalla, niin sitten katsotaan tuo "tuppinurin" alue uusiksi.
Mittauttaahan tuo pitää noin radikaalien muutosten jälkeen, mutta hyvä laittaa ees hieman sinnepäin ennen varsinaista hienosäätöä.
Kovasti tekisi mieli laittaa C-mallin intake-puolen nokka pakopuolelle.. ovat ulkomaaneläjien mukaan juuri soppelit ajoituksiltaan jotta pakopuolikin alkaa hengittelemään sopivasti. Pitäs vaan opetella taas uutta ja käydä kiekot ja kellot ja säädettävät pyörät hommaamassa jotta tuo onnistuisi.. voi olla urbans legendsiä taas, mutta 6-10hv olisi tuolla saavutettu lisää koko alueelle.
- P
Kiitoksia vaan, aina sitä oppii jotain uutta.
Nyt on jokatapauksessa orggikset kiinni kun harmittavasti tuosta dynojetin sarjasta puuttui noita osia.
Laitetaan sitten joskus kesällä sateisena päivänä kiinni niin pääsee koittamaankin tuloksia heti eikä tarvi odotella lumien sulamista.
Nyt parsimaan pyörästä loputkin kasaan. Tuli säädettyä venat ja vaihdettua startin hiilet sekä sytytystulpat. Saas nähdä oliko noilla tulpilla / hiilillä vaikutusta käynnistymiseen. Meinaa olla vaikeaa saada kylmää konetta käyntiin. Lämmetessään käy hienosti kuin betonimylly ja pysyy käynnissä.
EDIT: Mikä on muuten paras tapa käynnistää remontin jälkeen kun kaasarit on tyhjänä?
Pyörittää starttia ilman kaasua, kaasun kanssa, ryypyn kanssa?
ZX9R -95
Ottaa ekaks pikku kännit ja toivoa parasta(micci @ Maalis. 07 2009,10:18) kirjoitti
Hana auki, ryyppy päälle ja ei kun pyörimään. Kyllä ne kaasarit täyttyy nopeasti.. Onkos muuten tossa -95 mallissa sähköpumppu keitolle?
"Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
eli itellä on 01 e-mallin 9. siihen on laitettu yoshimuran slipari, dyno suutinsarja ja muokattu vakio syttypyörää ni tuli tulokseks mp mestassa 135hv/96nm takaselta. Tuumailivat et se syttypyörän muokkaus teki käppyrästä tasasemman. tiiä sitten?
Hieman offtopic, mutta kertokaapas immeiset ketkä ootte laitellu undertaileja Ninjoihinne, että pitääkö yleensä alkuperäistä kaarta leikellä ja sovitella underi siihen vai nykäistäänkö koko jööti ensin poijes ja uus underi vaan tilalle *![]()
ZX-9R -99
Itelle tuli asennettua Ermaxin underi sillä pienemmällä mallilla ja siinä piti leikata suurinpiirtein sen sivu katteen mukaisesti lokaria pois. Työkalulokerosta suunnilleen taaksepäin lokaria piti leikellä.(-KoSSu- @ Maalis. 19 2009,07:18) kirjoitti
Tsekkaa linkki, jossa on toki enemmin jouduttu leikkaamaan eri underin takia: ZX9R underin asennus
Monster 620
ex. ZX-9R
Samanlainen under tuossa linkkaamassasi kuin itellä tuli viime kesänä hommattua. Tuli hyvä fiilis noita kuvia katsoessa, sillä tuohan on ihan pirun hyvän näköinen ysissä(Maoloko @ Maalis. 19 2009,09:10) kirjoitti
in my opinion!
Prkl, pitäs maaleihin vaan saada tuo tässä kevään aikana ja sitten paikoilleen. Vanhakin oli ihan jees, mutta tuo on vähän erikoisempi tapaus.
- P
Edit: on kuitenkin hieno mopo pilattu aivan hirveällä "tarakalla" phyi hemmetti!
Käykö toi F-mallin yläkatteen tukirauta suoraan E-malliin vai tuliko/tuleeko iso asennus urakka? On nimittäin hiukan siromman näköinen F-mallissa raudotus.(Perkele @ Helmi. 19 2009,10:00) kirjoitti
Millälailla porukka täällä on tukkinut pelkääjänkahvojen etummaiset reiät sillai, *että sen vielä sais tarvittaessa käyttöön?
Monster 620
ex. ZX-9R
Onko rungoissa mahdollisesti vuosimalli eroja, etsin ZX900Bxxxxxx suoraa runkoa.
Nyt on mullakin vaihtunut pyörä. Mun entinen 9 löytyy BW Vantaalta "Suomen hienokuntoisin ZX9R!" -myyntitekstillä *
Nykyään pöristelen enduropyörällä. On tämmöselle sohvaolutmakkaramiehelle "aika" raskasta puuhaa sohjossa ajella.
Ajattelin täällä tarjota ysikuskeille ennen kuin laitan muualle myyntiin vaikkei tää mikään myyntipalsta olekaan... :
LSL-jalkatappien siirtosarja, siirtää 2,5cm tappeja taaksepäin ja about sentin ylöspäin. 160€ *Sopii E ja F malleihin 00-03
LSL siirtosarjan osat
kuva miten paljon tappi siirtyy
Edit: Tavarateline ja tuplakupla myyty.
Sanoisin 90% varmuudella että menee suoraan. Ainakin räjäytyskuvia pällistellen voi tähän johtopäätökseen tulla. Voin kirjoitella tänne, miten meni paikoilleen kunhan saan tuon motin ensin kasaan ja takaisin runkoon ja tämän jälkeen sorvaamaan muut hilppeet / katteet jne. paikoilleen.(Maoloko @ Maalis. 19 2009,15:19) kirjoitti
- P
jos mallisarja sama, niin ei pitäisi olla. Mutta mallisarjojen välillä on takuuvarmasti suuriakin eroja eli jos mietit tuoreemman (c, e, f) runkoa, niin ei tule onnistumaan.(Ramiko @ Maalis. 19 2009,15:28) kirjoitti
- P
Edit: voit tarkistaa esim. kawasaki.com ja sieltä parts-listit.
siirrettävät jalkatapit vois kiinnostaa ...(Capri26 @ Maalis. 22 2009,11:38) kirjoitti
Ilmoita ihmeessä miten asennus onnistui. Jännityksellä odotellaan tuloksia, luultavasti pitää alkaa sitten bongailemaan Ebayn tai kolarivehkeitten seasta samanlaista tukirautaa.(Perkele @ Maalis. 23 2009,12:00) kirjoitti
Monster 620
ex. ZX-9R
oisko kellään 9r kuskilla tietoa mistä löytyisi 98-02 mallin ysiin sopiva etulokari? Ajattelin vaihtaa omaan zetoriin 9r:stä hieman siromman lokasuojan.
2017 SuperDuke GT 2018-
1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
Ja 21.3.2009 tilasin uuden mra-racing savunvärisenä.. aaargh...(Capri26 @ Maalis. 22 2009,11:38) kirjoitti
![]()
- ZX9R -
googleen "zx-9r fairings" niin alkaa löytymään.. suomesta ei taida saada muualtakuin sumekolta tai tuurilla käytettynä.(Hornis @ Maalis. 25 2009,14:32) kirjoitti
- ZX9R -
Olikos perkele tää kuva siun kypärästä?
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Minkälaisia laukkusarjoja/telineitä `03 9R:ään on saatavilla? Suomesta ei tunnu löytyvän juuri mitään ja ulkomailtakin heikohkosti. Jonkinlaista laukkua tarvisi saada (muuta kuin tankkilaukkua..), joten vinkkejä otetaan vastaan.
Liian pieni allekirjoitus poistettu.
Sky: buahahaha komee kypärä, ei oo minun
Vein tuossa toissapäivänä kannen ja ryhmän koneistamolle. Poijjat hoonaavat putket ja kantta lasketaan 0,2mm jolla puristukset menevät tuonne 13:sta kieppeille / päälle. Ei pitäisi tuolla laskulla olla vielä vaikutusta niin paljoa, että nokkia pitäisi ruveta säätämään. Ans kattoo miten käy, jonkin verran materiaalia kuitenkin myös poistui, kun männät on kiilloitettu päältä ja palotilat käyty läpi kannesta, joten tuo puristusten korotus voi muodostua aika maltilliseksikin.
Perjantaina pitäs saada osat takaisin ja sitten laittamaan konetta takaisin kasaan. Hirvee hinku päästä ottamaan jo "sauhut"
- P
Tziigaa tältä sivulta muutama viesti taaksepäin ja Caprin entistä mopoa.Siinä on jonkinlainen tavarateline kiinni , mihin voi laittaa vaikkapa muuttokuorman.(Max Power @ Maalis. 25 2009,22:34) kirjoitti
![]()