Eikös sun pitäis oikeestaan työstää vähän nokkaa, porata lohkoo, vaihtaa kestävämmät männät, madaltaa vähän kantta ja sitten keksiä jostain vähän isompi kaasutinsatsi. Ni johan 9r rupeis keulimaan kunnolla(Perkele @ Helmi. 08 2009,18:32) kirjoitti
aijuu, meinas unohtua se kokoränni!
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Paha tuosta sun viestistä päätellä että onko vittuiluksi tarkoitettu, tai no ainakin kieli poskessa kirjoitettu. Noh, jos tosissaan kyselit, niin vastataan nyt muutamaan kohtaan:(sky @ Helmi. 10 2009,12:10) kirjoitti
1. nimim. repan kanssa käytiin keskustelu tuolla tallin puolella ja kantta ei kannata ysissä laskea, koska puristukset valmiiksi jo niin kovat. Ongelmia tiedossa esim. matalammalla kansipahvilla. Cometicilta näitä kyllä saisi, mutta jo 0,3mm lasku nostaa puristukset 13:sta paremmalle puolelle.
2. Nokkiin en tule koskemaan.
3. Lohkoa ei oikein voi porata, sillä vaatii uudelleen pinnoittamisen tämän jälkeen. Alkuperäinen suunnitelma sisälsi joko 923cc tai 970+cc Wisecon sarjan, mutta selvittelyn jälkeen hautasin ajatuksen, koska jo tuo 923cc poraamisen jälkeen pitäisi lähettää Hollantiin asti pinnoitettavaksi ryhmä. Lisäksi mietittiin mm. nimim. Kawabatan ja Attituden voimin tuota Zetan sylkkää, koska tämä konehan on suoraan ysin perintöä ja tuosta saisi helposti 950cc ryhmän ja tuossa olisi voinut olla (en tiedä, tämä selvitys jäi vaiheeseen) varaa porata vielä hieman, niin olisi saanut 970+ kuutioita ja Wisen sarjan sisälle. Zetassa olisi ollut iskunpituuskin identtinen ysiin nähden.
4. Dynojetin suutinsarja kyllä riittäisi tuohon vaikka kuutioita olisikin hieman enemmän, joten tuskinpa tarvitsen suurempaa satsia. Ja miksi uusia koko satsi, kun pääsuuttimia kasvattamalla ja neuloja säätämällä pärjää?
5. kokorännihän tuossa on jo paikallaan, mihis mä toista tarvin?
Loppujen lopuksi päädyin siihen, että teen ERITTÄIN miedon porttaamisen kannelle eli käytännössä putsaan valujätteet kanavista, muotoilen ainakin 4:n imupuolen kanavan alun samanlaiseksi kuin kolme muutakin *. Sain nimittäin eilen kannen irti ja tutkittuani tuota, niin voi jeesus että on valujätettä kanavissa ja tuon nelosen alkukanavan muoto heitti aika pahasti muihin 3:een nähden. Samalla jos kiillottaa hieman palotilaa ja pakokanavaa, niin ei niin helposti tartu noki & paska tuonne ja lisää sitten ajan saatossa puristuksia liian korkeiksi. Imupuoleen en muuten koske, ettei mene virtaukset ihan perseelleen. Samalla hoonautan tuon ryhmän ja hommaan uudet männänrenkaat, venttiilit ropataan puhtaaksi ja tsekkailen samalla missä kunnossa seetit jne. Ohjurinkumet vois vaihtaa samalla, kun kerta auki menee ja Englannista tilattuna nuo osat ei niin hirveitä maksa. Kevyt läppäys lopuksi noille, jos ei seetitöitä vaadi.
Eiköhän tuossa ole ihan tarpeeksi. Saattaa olla, jos virtaukset hieman paranee (uskon että paranee, sillä tuo imupuoli on aika karu tehtaan jäljiltä) niin voisi ottaa Dynojetin säätöjä hieman rikkaammaksi..
- P
No kieli poskellahan kirjoittelin, mutta jos olis taitoo ja ylimäärästä fyffee, niin tollasen laittaisin omaani: lohko(Perkele @ Helmi. 10 2009,12:46) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tjuups, näitä tuli yhteen väliin kateltua, mutta ulkomaanvoorumeilla noista Muzzyn satseistakin hyviä ja sitten vähän huonompia kokemuksia.. pahimpia, että ovat ruvenneet öljyä naukkaileen aika nopsaan ja paljon.
Tuolla satsilla saa, oikein säädettynä ja muiden virien kanssa kuulemmati 160 hepan takistehoja, joten kyllähän tuolla hyvät tehot irtoaisi ysipärrään.
Noh, tavoitteena olis saada muutamia lisähepoja vielä tuossa koneen avaamisen yhteydessä. Päädyin myös kestävyyden vuoksi miedompiin ratkaisuihin / yläkerran osittaiseen uudelleen rakentamiseen kun paljon ajelee matkaakin jne. niin kiva että vehkeet pysyy kasassa
- P
Jokos se vika siellä koneen sisällä selvis? Vai oliko se valujäte sittenkin sulaneet männänrenkaat?(Perkele @ Helmi. 11 2009,18:34) kirjoitti
160 hp takanakilta, sen jälkeen en enään haukkuis ysiä tehottomaks. *Mutta painavaksi kuiteskin *
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Eikös siinä Rissasen ysissä ollu ilman kaasuja 160hp. takikselta.(sky @ Helmi. 11 2009,21:54) kirjoitti
Perkuta siinä ois ollu makia mosa omaan mopottiin.
Kukahan osti sen raadon pois tuolta avk:lta.
Itelläki on ollu oma mopo myynissä ku teki niin hirveesti rossimopoa. Nyt kuitenki tuli ostettua toiseksi mopoksi suzuki rm125 piikkirenkailla ja onhan mukava kampe.
Periaatteessa ei tartte enää ysiä hävittää että saa kuramopon ,ku se jo löytyy.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Onko tämä joku erikoismalli, vai ihan jonkun omaa käsialaa (meinaan väritystä ja tarroja):
On meinaan ihan v*tun hieno pyörä!
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Ihan tollasta väriä ei oo ainakaan eurooppaan tuotu. Olisko joku USA/Kanada malli kuvassa?
Toisaalta tuo näyttäs vähän siltä, et se o normi -02 9R, johon on vaihdettu -03 9R:n "ZX-9R" teippaus kateen alaosaan..![]()
GAAAAAZ!!!!
Jee, talven duunailut alkaa olla valmiit... *
Jotain pientä tuli laiteltua:
-Uusi kytkin
-Takalokarin modaus
-Uudet etuvilkut
-X määrä M6 ruuveja vaihdettu ristipäisistä kuusiokoloihin
-Takajarrulevy & uudet palat
-Etujarrupalat
-Ketju/rataspaketti
-Etulamppu purettu ja pesty
-Puunattu katteiden alta ja päältä
-Tulpat
-Öljyt
-Suodattimet
-Mittaristo purettu ja putsattu, kilsoja ei ruuvailtu
-Uusi pleksi ruuvisarjoineen
-Lisäksi kaikkee muuta pientä sipistelyä....
Nyt pyörä odottaa ajokelejä, että saa vietyä venttiilien säätöön ja kaasareiden synkkaukseen.
Kevään karheiden asvalttien jälkeen vielä tuoreet lakut alle, niin eiköhän se ole siinä... *
Mites muiden ysiärräläisten talleilla menee....?
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Hyvin menee ysin kans.(TiJuKo @ Helmi. 24 2009,17:59) kirjoitti
Tuli siinä vaihdettua tänään ysi , husqvarna sm570r supermotoon
Kevättä odotellessa.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Onnittelut uudesta Hussesta. Kirjoittelehan kuulumisia ysipärräketjuun myös, vaikka ysi lähtikin maailmalle.(ysi-ärrä @ Helmi. 25 2009,19:40) kirjoitti
- P
Talleilla ja talleilla.. Katteet piti saada uuteen maaliin ja perinteiset "jotain pientä" muutosjuttuja tehtyä, mutta tuosta mun autotallista ei ole pihalla kuin sokkeli pystyssä (vielä), niin hommat siirty sit ensi talveksi.(TiJuKo @ Helmi. 24 2009,17:59) kirjoitti
Pienessä varastohuoneessa on sit joutunu jotain tusaamaan. Vielä olis kaikkea hienosäätöä tekemättä mutta voitonpuolella jo reilusti. Täytynee kesällä haistella sit tuulia.....
http://i153.photobucket.com/albums/s...n75/9-r044.jpg
"Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
Tjaa, Muuramessa tämmöinen faitterityylinen ysi.. itse vaikutan Jyväskylässä, pitääpä tulla porinoille jos satun sut bongaamaan kesällä(McPain @ Helmi. 26 2009,10:43) kirjoitti
- P
Edit: tuolla ylempänä jo sepustelin oman pärrän tilannetta. Päivityksenä vois sanoa, että kansi alkais olla kohtapuoliin valmis. Vielä imukanavat pitäs käydä läpi, kun Dremeli sanoi työsopparinsa irti, joten hain paineilmavingun ja sillä tänään alan kanavia siloittelemaan. Sitten vielä, ensi viikolla varmaankin, ryhmä hoonattavaksi ja kannen mahdollinen plaanaus, jos osoittautuu että olis kiero.. epäilen kyllä tuota, mutta sama samalla tarkistaa.
- P
Vaihdoin moottorin (vähän ajettu) ja nyt olis vanha motti odottelemassa samantapaisia toimenpiteitä kunhan tilat, aika, motivaatio ovat järjestyneet. Itsellä olis kans muotti tohon peräkoppaan mutta en tiedä jaksanko alkaa värkkäämään valmista palikkaa. Niin tietysti jos jollain sattus olemaan edullisesti nurkissa niin miksei.. Tukin muuten moottorista ne kleenit vai mitkä nyt olikaan sun ohjeittes mukaan. Jarruletkut pitäs vielä hommata, paisuntasäiliö rosterista, sisähuilu tonne Microniin. Käydään kahvittelemassa kun törmäillään.
"Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
Olikos sulla Perkele akran kokoränni vai oliko se jonkun muun valmistajan?
Onko kellään kiinni E-mallissa Yoshimuran kokoränniä? Paljonko on saatu lisäpotkua?
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
sky:lle kysymys.
Katoin tuota sun mopomyynti ilmoitusta ja näkyy lukevan et ei myynnissä.
Eli joko sait myytyä vai otitko vaan pois myynnistä?
Ja näky olevan et oisit vaihtamassa kuramopoon? Itelle kävi juurikin näin et nyt löytyy husqvarna sm570r -04 tallista ja ukko on aivan liekeissä.![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Morientes! Yoshin TRS full-system löytyy.. dynotettu ei ole tuon vaihtamisen jälkeen, joten ikävä kyllä ei ole antaa "paperifaktaa" kokoputken vaikutuksesta, mutta persdynotiedot jos vähänkään kelpaa, niin ero, varsinkin keski/ylärekisterissä huomattava aikaisempaan bolt-on vaimentajaan verrattuna.(sky @ Maalis. 01 2009,16:05) kirjoitti
Pärrä lähtis dynoon nyt mahdollisimman nopeasti, kunhan ajokelit alkavat. Ongelmana vain se, että muutoksia tulee koneeseen tuon kannen myötäkin, joten ei pystyy suoraan vertaamaan aikaisempaan tilanteeseen.
Nyrkkisääntönähän (muistaakseni) on jotain 10+ konia lisää kokoputkistolla, säädöissä ollessaan luonnollisesti.
- P
Väittävät että akran koko rännin sais vielä, mutta se maksaa about 350 € enemmän kuin Yoshin, joten mietityttää, että kannattaako maksaa akrasta reippaasti enemmän. Jos lopputulos on vaikka: + 2hp enemmän ja maksaa 350 € enemmän, niin ei välttämättä innosta ajatus.(Perkele @ Maalis. 02 2009,14:47) kirjoitti
Ysiärrä: Ja tosiaan, näin kevään kynnyksellä vauhtipiru on istunut olkapäälle ja ehdottelee että jätän sen kurapyörän oston ens keväälle. Se on alkanut kovasti ehdotteleen koko ränniä ja suutinsatisia
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
En oikein usko, että Yoshin ja Akran välillä kovin merkittäviä eroja on. Tuo oli siis ihan täysin mutua, mutta Muzzyllä, Yoshilla ja A:lla on kaikilla saatu hyviä tuloksia irti.(sky @ Maalis. 02 2009,14:53) kirjoitti
Jos saat siis Yoshin rännin noin paljon halvemmalla, niin en edes miettisi asiaa kahta kertaa.
Mutta huom! semmoinen tuli mieleen, että luonnollisesti tarvit sitten säätämiseen sen suutinsatsin esim. (tai itse suuttimia kasvattamalla ja prikkoja neulan alle lisäilemällä) ja jotkut suutinsatsit (esim. Ivansin) eivät toimi valmistajan mukaan 4-2-1 putkiston kanssa. Tuo erohan A:lla on, että sama rakenne kuin vakiolla eli 4-1-1 kun taas Yoshilla on 4-2-1.
- P
Edit: ja äänissä ei ole mun mielestä Yoshin voittanutta
Ei sulla oo nauhalla soundia?(Perkele @ Maalis. 02 2009,14:57) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Nyt ei tätäkään topiccia tarvi niin tarkalla silmällä kyylätä, tuli hypättyä kilpailijan tiimiin...![]()
Tein itse ja YRITIN säästää.
Olis jännä nähdä että millanen ero on todellisuudessa Yoshin ja Akran välillä.(Perkele @ Maalis. 02 2009,14:57) kirjoitti
4-2-1 putkiston pitäis antaa keskivääntöä huipputehon kustannuksella, kun taas 4-1-1 systeemillä pitäis tulla parhaat huipputehot.
ZH2 2020
Olis tosiaan mielenkiintosta vetästä samalla pärrällä, ensin vaikka 4-1-1 paikoillaan ja sopiviin säätöihin ja sitten sama 4-2-1:llä.(Attitude @ Maalis. 02 2009,20:19) kirjoitti
Mutta tuo muutaman hepan ero ylhäällä Akrapovicin ja Yoshin välillä on varmaan juurikin tuosta kiinni. Mä itse tykkään tuosta vahvasta keskialueesta, joten varmaankin senkin vuoksi tuo 4-2-1 rakenne palvelee paremmin. Vääntö ja teho keskellä ja alhaalla on jees! Vaikka eihän se höpömmältä tuolla top-endissäkään tunnu![]()
Alhaaltahan vähän yleensä menettää noiden avarampien putkien kanssa, mutta ei tuo ero niin isolta tuntunut edelliseen bolttariin verrattuna..
- P
Edit: Sky:lle notta ei ole ääninäytettä, ikävä kyllä. Aika huonosti sinäputkessakaan ysi / yoshi yhdistelmiä on. Ainakaan tuota TRS:ää Tri-Ovalina..
Pitäis olla noita dynotuloksia, joita pääsis vertailemaan. Ysissä pitäs saada sitä vääntöä lisää ylös sekä keskialueelle. Keskialueella on ne muutama kuoppa ja yläpäässä vääntö laskee kuin lehmän häntä.(Attitude @ Maalis. 02 2009,20:19) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tuossa on ihan mielenkiintoisen näköinen käppyrä Yoshin putkella. Olis muuten kiva tietää, mitenkä toi syttypyörä vaikuttaa lopputulokseen. Onhan se totta, että tuo viritys ainakin siirtää vääntöhuippua reilusti alaspäin, mikä on sinänsä hauskaa, mutta toisaaltaan sitten toi vääntökäyrä näyttää aika ankeelta ylärekisterissä.(Kawazaki @ Huhti. 30 2008,11:24) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jenkki-iivanan sivuilta löytyy mm. syttypyörän vaikutus:(sky @ Maalis. 03 2009,09:52) kirjoitti
http://www.ivansperformanceproducts.com/zx9rdyno.htm
ZH2 2020
Tuo syttypyörän vaikutus on vissiin Jenkeillä aina kovempi, koska gasot ihan eri laatua (siis perussetit suoraan asemalta) kuin täällä euroopassa.(Attitude @ Maalis. 03 2009,11:34) kirjoitti
Itse olen kuullut, että meidän 95 / 98 bentsiineillä vaikutus olis vain tuolla pääkopan puolella
Lisäksi sain just eräältä palstalle kirjoittelevalta kaverilta just vinkkejä tuohon kanteen liittyen ja samassa paketissa oli mainittu että sytyllä ei juurikaan ysiin vaikutusta, hänelle oli näistä asioista porissut joku virittämiseen vähän enemmän perehtynyt kaveri, joka kansiakin viilailee.
- P
Toi sytkän vaikutus on muutenkin näemmä aika yksilöllistä, jossain on todella suuret vaikutukset ja toisessa taas ei ole käytännössä mitään vaikutusta.(Perkele @ Maalis. 03 2009,12:31) kirjoitti
Esimerkkinä vaikkapa 10R ja tonnigiksu:
http://www.ivansperformanceproducts.com/08zx10r.htm
http://www.ivansperformanceproducts.com/07gsxr1000.htm
ZH2 2020
Onhan tuossa ivanssin tapauksessa havaittava merkitys, eli jos haetaan maksimi viritysaste, niin kyllä sekin kannattaa kokeilla.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Saahan noita laittaa, jos haluaa. Ajattelin vain ilmoittaa tuon kun just tänään sain tuota juttua tukevan tiedon yksityisviestinä, hieman kovemman luokan virittäjältä kuultua siis, että ysissä ei käytännön hyötyjä ole hirveästi noilla irronnut. Ja samaa on siis tullut muualtakin kuultua.(sky @ Maalis. 03 2009,16:35) kirjoitti
Mutta ilman muuta voi laittaa, jos siltä tuntuu ja haluaa kokeilla.
- P