Sivu: 55 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 545535455565765105 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1621:stä 1650:een 3312:sta
  1. #1621
    Lainaa (Perkele @ Helmi. 08 2009,18:32) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Helmi. 08 2009,16:39) kirjoitti
    Lainaa (McPain @ Helmi. 08 2009,09:25) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Helmi. 05 2009,08:25) kirjoitti
    Jelppiä tarvittas, C:ssä ja E:ssä on samalla tavalla kone rungossa kiinni. Kahdessa ylimmässä kiinnikkeessähän on tuo hieman erikoisempi mutteri kiinni eli Kawan erikoisavaimella tai 24mm hylsystä rälläköiden saa sopivan työkalun irroitukseen.

    Oon just töissä eli ei pääse tsekkaan kyseistä kiinnitystä, mutta onko muita keinoja avata kuin rälläköimällä työkalu?

    Rälläkkä nimittäin lainassa tällä hetkellä ja tänään olis tarkoitus tiputtaa kone, mutta työkalusta nyt kiinni homma.

    - P
    Mikäs siinä on "erikoista"..? *Itse en huomannut mitään kun vaihdoin moottorin huvikseni pariviikkoa sitten.. Kaikki pultit auki ihan normi työkaluilla. *Tosin se pitkä pultti siellä takana oli hieman hapettunut sisältä ja piti avatessa pelottavaa pauketta kun väänti auki . Kaikki hyvin, loppu hyvin.
    Laitoin väärin tuohon alkuperäiseen viestiin noi mallit, eli veikkaan että sulla on C-malli jos ei mitään "erikoista" tarvinnut.

    C:ssä normipultteja noi, mutta E:ssä ja F:ssä tarvitsee semmoisen erikoisavaimen. E:ssä kahdessa pultissa semmoinen kolomutteri ja F:ssä vissiin 4 näitä.

    Tein tuossa juuri hylsystä rälläköiden sopivan työkalun ja hyvin lähti auki.

    - P
    Ja itse itselleni vastaillen. Haynesin manuaalin mukaan noi pitää ilmeisesti irroittaa konetta tiputtaessa. Siis nämä ns. kolomutterit. Noh, just otettiin kaverin kanssa kone irti rungosta ja rontattiin sisätiloihin ja ei näitä kahta kolomutteria olis tarvinnut edes irroittaa..

    Noh, tulipaha tehtyä hieno työkalu, jota ei sitten mihinkään tartte

    Pääasia että kone on viimeinkin rungosta irti ja pääsen purkamaan kunnolla tuota ja tilaileen osia.

    Eilen tuli tilattua ultraäänipesuri, joten pystyy sitten likaiset romppeet kunnolla puhdistamaan tuon avulla.

    - P
    Eikös sun pitäis oikeestaan työstää vähän nokkaa, porata lohkoo, vaihtaa kestävämmät männät, madaltaa vähän kantta ja sitten keksiä jostain vähän isompi kaasutinsatsi. Ni johan 9r rupeis keulimaan kunnolla

    aijuu, meinas unohtua se kokoränni!
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  2. #1622
    Lainaa (sky @ Helmi. 10 2009,12:10) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Helmi. 08 2009,18:32) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Helmi. 08 2009,16:39) kirjoitti
    Lainaa (McPain @ Helmi. 08 2009,09:25) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Helmi. 05 2009,08:25) kirjoitti
    Jelppiä tarvittas, C:ssä ja E:ssä on samalla tavalla kone rungossa kiinni. Kahdessa ylimmässä kiinnikkeessähän on tuo hieman erikoisempi mutteri kiinni eli Kawan erikoisavaimella tai 24mm hylsystä rälläköiden saa sopivan työkalun irroitukseen.

    Oon just töissä eli ei pääse tsekkaan kyseistä kiinnitystä, mutta onko muita keinoja avata kuin rälläköimällä työkalu?

    Rälläkkä nimittäin lainassa tällä hetkellä ja tänään olis tarkoitus tiputtaa kone, mutta työkalusta nyt kiinni homma.

    - P
    Mikäs siinä on "erikoista"..? *Itse en huomannut mitään kun vaihdoin moottorin huvikseni pariviikkoa sitten.. Kaikki pultit auki ihan normi työkaluilla. *Tosin se pitkä pultti siellä takana oli hieman hapettunut sisältä ja piti avatessa pelottavaa pauketta kun väänti auki . Kaikki hyvin, loppu hyvin.
    Laitoin väärin tuohon alkuperäiseen viestiin noi mallit, eli veikkaan että sulla on C-malli jos ei mitään "erikoista" tarvinnut.

    C:ssä normipultteja noi, mutta E:ssä ja F:ssä tarvitsee semmoisen erikoisavaimen. E:ssä kahdessa pultissa semmoinen kolomutteri ja F:ssä vissiin 4 näitä.

    Tein tuossa juuri hylsystä rälläköiden sopivan työkalun ja hyvin lähti auki.

    - P
    Ja itse itselleni vastaillen. Haynesin manuaalin mukaan noi pitää ilmeisesti irroittaa konetta tiputtaessa. Siis nämä ns. kolomutterit. Noh, just otettiin kaverin kanssa kone irti rungosta ja rontattiin sisätiloihin ja ei näitä kahta kolomutteria olis tarvinnut edes irroittaa..

    Noh, tulipaha tehtyä hieno työkalu, jota ei sitten mihinkään tartte

    Pääasia että kone on viimeinkin rungosta irti ja pääsen purkamaan kunnolla tuota ja tilaileen osia.

    Eilen tuli tilattua ultraäänipesuri, joten pystyy sitten likaiset romppeet kunnolla puhdistamaan tuon avulla.

    - P
    Eikös sun pitäis oikeestaan työstää vähän nokkaa, porata lohkoo, vaihtaa kestävämmät männät, madaltaa vähän kantta ja sitten keksiä jostain vähän isompi kaasutinsatsi. Ni johan 9r rupeis keulimaan kunnolla

    aijuu, meinas unohtua se kokoränni!
    Paha tuosta sun viestistä päätellä että onko vittuiluksi tarkoitettu, tai no ainakin kieli poskessa kirjoitettu. Noh, jos tosissaan kyselit, niin vastataan nyt muutamaan kohtaan:

    1. nimim. repan kanssa käytiin keskustelu tuolla tallin puolella ja kantta ei kannata ysissä laskea, koska puristukset valmiiksi jo niin kovat. Ongelmia tiedossa esim. matalammalla kansipahvilla. Cometicilta näitä kyllä saisi, mutta jo 0,3mm lasku nostaa puristukset 13:sta paremmalle puolelle.

    2. Nokkiin en tule koskemaan.

    3. Lohkoa ei oikein voi porata, sillä vaatii uudelleen pinnoittamisen tämän jälkeen. Alkuperäinen suunnitelma sisälsi joko 923cc tai 970+cc Wisecon sarjan, mutta selvittelyn jälkeen hautasin ajatuksen, koska jo tuo 923cc poraamisen jälkeen pitäisi lähettää Hollantiin asti pinnoitettavaksi ryhmä. Lisäksi mietittiin mm. nimim. Kawabatan ja Attituden voimin tuota Zetan sylkkää, koska tämä konehan on suoraan ysin perintöä ja tuosta saisi helposti 950cc ryhmän ja tuossa olisi voinut olla (en tiedä, tämä selvitys jäi vaiheeseen) varaa porata vielä hieman, niin olisi saanut 970+ kuutioita ja Wisen sarjan sisälle. Zetassa olisi ollut iskunpituuskin identtinen ysiin nähden.

    4. Dynojetin suutinsarja kyllä riittäisi tuohon vaikka kuutioita olisikin hieman enemmän, joten tuskinpa tarvitsen suurempaa satsia. Ja miksi uusia koko satsi, kun pääsuuttimia kasvattamalla ja neuloja säätämällä pärjää?

    5. kokorännihän tuossa on jo paikallaan, mihis mä toista tarvin?

    Loppujen lopuksi päädyin siihen, että teen ERITTÄIN miedon porttaamisen kannelle eli käytännössä putsaan valujätteet kanavista, muotoilen ainakin 4:n imupuolen kanavan alun samanlaiseksi kuin kolme muutakin *. Sain nimittäin eilen kannen irti ja tutkittuani tuota, niin voi jeesus että on valujätettä kanavissa ja tuon nelosen alkukanavan muoto heitti aika pahasti muihin 3:een nähden. Samalla jos kiillottaa hieman palotilaa ja pakokanavaa, niin ei niin helposti tartu noki & paska tuonne ja lisää sitten ajan saatossa puristuksia liian korkeiksi. Imupuoleen en muuten koske, ettei mene virtaukset ihan perseelleen. Samalla hoonautan tuon ryhmän ja hommaan uudet männänrenkaat, venttiilit ropataan puhtaaksi ja tsekkailen samalla missä kunnossa seetit jne. Ohjurinkumet vois vaihtaa samalla, kun kerta auki menee ja Englannista tilattuna nuo osat ei niin hirveitä maksa. Kevyt läppäys lopuksi noille, jos ei seetitöitä vaadi.

    Eiköhän tuossa ole ihan tarpeeksi. Saattaa olla, jos virtaukset hieman paranee (uskon että paranee, sillä tuo imupuoli on aika karu tehtaan jäljiltä) niin voisi ottaa Dynojetin säätöjä hieman rikkaammaksi..

    - P



  3. #1623
    Lainaa (Perkele @ Helmi. 10 2009,12:46) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Helmi. 10 2009,12:10) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Helmi. 08 2009,18:32) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Helmi. 08 2009,16:39) kirjoitti
    Lainaa (McPain @ Helmi. 08 2009,09:25) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Helmi. 05 2009,08:25) kirjoitti
    Jelppiä tarvittas, C:ssä ja E:ssä on samalla tavalla kone rungossa kiinni. Kahdessa ylimmässä kiinnikkeessähän on tuo hieman erikoisempi mutteri kiinni eli Kawan erikoisavaimella tai 24mm hylsystä rälläköiden saa sopivan työkalun irroitukseen.

    Oon just töissä eli ei pääse tsekkaan kyseistä kiinnitystä, mutta onko muita keinoja avata kuin rälläköimällä työkalu?

    Rälläkkä nimittäin lainassa tällä hetkellä ja tänään olis tarkoitus tiputtaa kone, mutta työkalusta nyt kiinni homma.

    - P
    Mikäs siinä on "erikoista"..? *Itse en huomannut mitään kun vaihdoin moottorin huvikseni pariviikkoa sitten.. Kaikki pultit auki ihan normi työkaluilla. *Tosin se pitkä pultti siellä takana oli hieman hapettunut sisältä ja piti avatessa pelottavaa pauketta kun väänti auki . Kaikki hyvin, loppu hyvin.
    Laitoin väärin tuohon alkuperäiseen viestiin noi mallit, eli veikkaan että sulla on C-malli jos ei mitään "erikoista" tarvinnut.

    C:ssä normipultteja noi, mutta E:ssä ja F:ssä tarvitsee semmoisen erikoisavaimen. E:ssä kahdessa pultissa semmoinen kolomutteri ja F:ssä vissiin 4 näitä.

    Tein tuossa juuri hylsystä rälläköiden sopivan työkalun ja hyvin lähti auki.

    - P
    Ja itse itselleni vastaillen. Haynesin manuaalin mukaan noi pitää ilmeisesti irroittaa konetta tiputtaessa. Siis nämä ns. kolomutterit. Noh, just otettiin kaverin kanssa kone irti rungosta ja rontattiin sisätiloihin ja ei näitä kahta kolomutteria olis tarvinnut edes irroittaa..

    Noh, tulipaha tehtyä hieno työkalu, jota ei sitten mihinkään tartte

    Pääasia että kone on viimeinkin rungosta irti ja pääsen purkamaan kunnolla tuota ja tilaileen osia.

    Eilen tuli tilattua ultraäänipesuri, joten pystyy sitten likaiset romppeet kunnolla puhdistamaan tuon avulla.

    - P
    Eikös sun pitäis oikeestaan työstää vähän nokkaa, porata lohkoo, vaihtaa kestävämmät männät, madaltaa vähän kantta ja sitten keksiä jostain vähän isompi kaasutinsatsi. Ni johan 9r rupeis keulimaan kunnolla

    aijuu, meinas unohtua se kokoränni!
    Paha tuosta sun viestistä päätellä että onko vittuiluksi tarkoitettu, tai no ainakin kieli poskessa kirjoitettu. Noh, jos tosissaan kyselit, niin vastataan nyt muutamaan kohtaan:

    1. nimim. repan kanssa käytiin keskustelu tuolla tallin puolella ja kantta ei kannata ysissä laskea, koska puristukset valmiiksi jo niin kovat. Ongelmia tiedossa esim. matalammalla kansipahvilla. Cometicilta näitä kyllä saisi, mutta jo 0,3mm lasku nostaa puristukset 13:sta paremmalle puolelle.

    2. Nokkiin en tule koskemaan.

    3. Lohkoa ei oikein voi porata, sillä vaatii uudelleen pinnoittamisen tämän jälkeen. Alkuperäinen suunnitelma sisälsi joko 923cc tai 970+cc Wisecon sarjan, mutta selvittelyn jälkeen hautasin ajatuksen, koska jo tuo 923cc poraamisen jälkeen pitäisi lähettää Hollantiin asti pinnoitettavaksi ryhmä. Lisäksi mietittiin mm. nimim. Kawabatan ja Attituden voimin tuota Zetan sylkkää, koska tämä konehan on suoraan ysin perintöä ja tuosta saisi helposti 950cc ryhmän ja tuossa olisi voinut olla (en tiedä, tämä selvitys jäi vaiheeseen) varaa porata vielä hieman, niin olisi saanut 970+ kuutioita ja Wisen sarjan sisälle. Zetassa olisi ollut iskunpituuskin identtinen ysiin nähden.

    4. Dynojetin suutinsarja kyllä riittäisi tuohon vaikka kuutioita olisikin hieman enemmän, joten tuskinpa tarvitsen suurempaa satsia. Ja miksi uusia koko satsi, kun pääsuuttimia kasvattamalla ja neuloja säätämällä pärjää?

    5. kokorännihän tuossa on jo paikallaan, mihis mä toista tarvin?

    Loppujen lopuksi päädyin siihen, että teen ERITTÄIN miedon porttaamisen kannelle eli käytännössä putsaan valujätteet kanavista, muotoilen ainakin 4:n imupuolen kanavan alun samanlaiseksi kuin kolme muutakin *. Sain nimittäin eilen kannen irti ja tutkittuani tuota, niin voi jeesus että on valujätettä kanavissa ja tuon nelosen alkukanavan muoto heitti aika pahasti muihin 3:een nähden. Samalla jos kiillottaa hieman palotilaa ja pakokanavaa, niin ei niin helposti tartu noki & paska tuonne ja lisää sitten ajan saatossa puristuksia liian korkeiksi. Imupuoleen en muuten koske, ettei mene virtaukset ihan perseelleen. Samalla hoonautan tuon ryhmän ja hommaan uudet männänrenkaat, venttiilit ropataan puhtaaksi ja tsekkailen samalla missä kunnossa seetit jne. Ohjurinkumet vois vaihtaa samalla, kun kerta auki menee ja Englannista tilattuna nuo osat ei niin hirveitä maksa. Kevyt läppäys lopuksi noille, jos ei seetitöitä vaadi.

    Eiköhän tuossa ole ihan tarpeeksi. Saattaa olla, jos virtaukset hieman paranee (uskon että paranee, sillä tuo imupuoli on aika karu tehtaan jäljiltä) niin voisi ottaa Dynojetin säätöjä hieman rikkaammaksi..

    - P
    No kieli poskellahan kirjoittelin, mutta jos olis taitoo ja ylimäärästä fyffee, niin tollasen laittaisin omaani: lohko

    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  4. #1624
    Tjuups, näitä tuli yhteen väliin kateltua, mutta ulkomaanvoorumeilla noista Muzzyn satseistakin hyviä ja sitten vähän huonompia kokemuksia.. pahimpia, että ovat ruvenneet öljyä naukkaileen aika nopsaan ja paljon.

    Tuolla satsilla saa, oikein säädettynä ja muiden virien kanssa kuulemmati 160 hepan takistehoja, joten kyllähän tuolla hyvät tehot irtoaisi ysipärrään.

    Noh, tavoitteena olis saada muutamia lisähepoja vielä tuossa koneen avaamisen yhteydessä. Päädyin myös kestävyyden vuoksi miedompiin ratkaisuihin / yläkerran osittaiseen uudelleen rakentamiseen kun paljon ajelee matkaakin jne. niin kiva että vehkeet pysyy kasassa

    - P
  5. #1625
    Lainaa (Perkele @ Helmi. 11 2009,18:34) kirjoitti
    Tjuups, näitä tuli yhteen väliin kateltua, mutta ulkomaanvoorumeilla noista Muzzyn satseistakin hyviä ja sitten vähän huonompia kokemuksia.. pahimpia, että ovat ruvenneet öljyä naukkaileen aika nopsaan ja paljon.

    Tuolla satsilla saa, oikein säädettynä ja muiden virien kanssa kuulemmati 160 hepan takistehoja, joten kyllähän tuolla hyvät tehot irtoaisi ysipärrään.

    Noh, tavoitteena olis saada muutamia lisähepoja vielä tuossa koneen avaamisen yhteydessä. Päädyin myös kestävyyden vuoksi miedompiin ratkaisuihin / yläkerran osittaiseen uudelleen rakentamiseen kun paljon ajelee matkaakin jne. niin kiva että vehkeet pysyy kasassa *

    - P
    Jokos se vika siellä koneen sisällä selvis? Vai oliko se valujäte sittenkin sulaneet männänrenkaat?

    160 hp takanakilta, sen jälkeen en enään haukkuis ysiä tehottomaks. * Mutta painavaksi kuiteskin *



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  6. #1626
    Lainaa (sky @ Helmi. 11 2009,21:54) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Helmi. 11 2009,18:34) kirjoitti
    Tjuups, näitä tuli yhteen väliin kateltua, mutta ulkomaanvoorumeilla noista Muzzyn satseistakin hyviä ja sitten vähän huonompia kokemuksia.. pahimpia, että ovat ruvenneet öljyä naukkaileen aika nopsaan ja paljon.

    Tuolla satsilla saa, oikein säädettynä ja muiden virien kanssa kuulemmati 160 hepan takistehoja, joten kyllähän tuolla hyvät tehot irtoaisi ysipärrään.

    Noh, tavoitteena olis saada muutamia lisähepoja vielä tuossa koneen avaamisen yhteydessä. Päädyin myös kestävyyden vuoksi miedompiin ratkaisuihin / yläkerran osittaiseen uudelleen rakentamiseen kun paljon ajelee matkaakin jne. niin kiva että vehkeet pysyy kasassa *

    - P
    Jokos se vika siellä koneen sisällä selvis? Vai oliko se valujäte sittenkin sulaneet männänrenkaat?

    160 hp takanakilta, sen jälkeen en enään haukkuis ysiä tehottomaks. * Mutta painavaksi kuiteskin *
    Eikös siinä Rissasen ysissä ollu ilman kaasuja 160hp. takikselta.

    Perkuta siinä ois ollu makia mosa omaan mopottiin.
    Kukahan osti sen raadon pois tuolta avk:lta.

    Itelläki on ollu oma mopo myynissä ku teki niin hirveesti rossimopoa. Nyt kuitenki tuli ostettua toiseksi mopoksi suzuki rm125 piikkirenkailla ja onhan mukava kampe.
    Periaatteessa ei tartte enää ysiä hävittää että saa kuramopon ,ku se jo löytyy.
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  7. #1627
    Onko tämä joku erikoismalli, vai ihan jonkun omaa käsialaa (meinaan väritystä ja tarroja):





    On meinaan ihan v*tun hieno pyörä!



    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  8. #1628
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Ihan tollasta väriä ei oo ainakaan eurooppaan tuotu. Olisko joku USA/Kanada malli kuvassa?
    Toisaalta tuo näyttäs vähän siltä, et se o normi -02 9R, johon on vaihdettu -03 9R:n "ZX-9R" teippaus kateen alaosaan..
    GAAAAAZ!!!!
  9. #1629
    Jee, talven duunailut alkaa olla valmiit... *

    Jotain pientä tuli laiteltua:

    -Uusi kytkin
    -Takalokarin modaus
    -Uudet etuvilkut
    -X määrä M6 ruuveja vaihdettu ristipäisistä kuusiokoloihin
    -Takajarrulevy & uudet palat
    -Etujarrupalat
    -Ketju/rataspaketti
    -Etulamppu purettu ja pesty
    -Puunattu katteiden alta ja päältä
    -Tulpat
    -Öljyt
    -Suodattimet
    -Mittaristo purettu ja putsattu, kilsoja ei ruuvailtu
    -Uusi pleksi ruuvisarjoineen
    -Lisäksi kaikkee muuta pientä sipistelyä....

    Nyt pyörä odottaa ajokelejä, että saa vietyä venttiilien säätöön ja kaasareiden synkkaukseen.

    Kevään karheiden asvalttien jälkeen vielä tuoreet lakut alle, niin eiköhän se ole siinä... *

    Mites muiden ysiärräläisten talleilla menee....?
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  10. #1630
    Lainaa (TiJuKo @ Helmi. 24 2009,17:59) kirjoitti
    Mites muiden ysiärräläisten talleilla menee....?
    Hyvin menee ysin kans.
    Tuli siinä vaihdettua tänään ysi , husqvarna sm570r supermotoon
    Kevättä odotellessa.
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  11. #1631
    Lainaa (ysi-ärrä @ Helmi. 25 2009,19:40) kirjoitti
    Lainaa (TiJuKo @ Helmi. 24 2009,17:59) kirjoitti
    Mites muiden ysiärräläisten talleilla menee....?
    Hyvin menee ysin kans.
    Tuli siinä vaihdettua tänään ysi , husqvarna sm570r supermotoon
    Kevättä odotellessa.
    Onnittelut uudesta Hussesta. Kirjoittelehan kuulumisia ysipärräketjuun myös, vaikka ysi lähtikin maailmalle.

    - P
  12. #1632
    Lainaa (TiJuKo @ Helmi. 24 2009,17:59) kirjoitti
    Mites muiden ysiärräläisten talleilla menee....?
    Talleilla ja talleilla.. Katteet piti saada uuteen maaliin ja perinteiset "jotain pientä" muutosjuttuja tehtyä, mutta tuosta mun autotallista ei ole pihalla kuin sokkeli pystyssä (vielä), niin hommat siirty sit ensi talveksi.

    Pienessä varastohuoneessa on sit joutunu jotain tusaamaan. Vielä olis kaikkea hienosäätöä tekemättä mutta voitonpuolella jo reilusti. Täytynee kesällä haistella sit tuulia.....

    http://i153.photobucket.com/albums/s...n75/9-r044.jpg
    "Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
  13. #1633
    Lainaa (McPain @ Helmi. 26 2009,10:43) kirjoitti
    Lainaa (TiJuKo @ Helmi. 24 2009,17:59) kirjoitti
    Mites muiden ysiärräläisten talleilla menee....?
    Talleilla ja talleilla.. *Katteet piti saada uuteen maaliin ja perinteiset "jotain pientä" muutosjuttuja tehtyä, mutta tuosta mun autotallista ei ole pihalla kuin sokkeli pystyssä (vielä), niin hommat siirty sit ensi talveksi.

    Pienessä varastohuoneessa on sit joutunu jotain tusaamaan. Vielä olis kaikkea hienosäätöä tekemättä mutta voitonpuolella jo reilusti. Täytynee kesällä haistella sit tuulia..... *

    http://i153.photobucket.com/albums/s...n75/9-r044.jpg
    Tjaa, Muuramessa tämmöinen faitterityylinen ysi.. itse vaikutan Jyväskylässä, pitääpä tulla porinoille jos satun sut bongaamaan kesällä

    - P

    Edit: tuolla ylempänä jo sepustelin oman pärrän tilannetta. Päivityksenä vois sanoa, että kansi alkais olla kohtapuoliin valmis. Vielä imukanavat pitäs käydä läpi, kun Dremeli sanoi työsopparinsa irti, joten hain paineilmavingun ja sillä tänään alan kanavia siloittelemaan. Sitten vielä, ensi viikolla varmaankin, ryhmä hoonattavaksi ja kannen mahdollinen plaanaus, jos osoittautuu että olis kiero.. epäilen kyllä tuota, mutta sama samalla tarkistaa.

    - P



  14. #1634
    Vaihdoin moottorin (vähän ajettu) ja nyt olis vanha motti odottelemassa samantapaisia toimenpiteitä kunhan tilat, aika, motivaatio ovat järjestyneet. Itsellä olis kans muotti tohon peräkoppaan mutta en tiedä jaksanko alkaa värkkäämään valmista palikkaa. Niin tietysti jos jollain sattus olemaan edullisesti nurkissa niin miksei.. Tukin muuten moottorista ne kleenit vai mitkä nyt olikaan sun ohjeittes mukaan. Jarruletkut pitäs vielä hommata, paisuntasäiliö rosterista, sisähuilu tonne Microniin. Käydään kahvittelemassa kun törmäillään.
    "Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
  15. #1635
    Olikos sulla Perkele akran kokoränni vai oliko se jonkun muun valmistajan?

    Onko kellään kiinni E-mallissa Yoshimuran kokoränniä? Paljonko on saatu lisäpotkua?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  16. #1636
    sky:lle kysymys.
    Katoin tuota sun mopomyynti ilmoitusta ja näkyy lukevan et ei myynnissä.
    Eli joko sait myytyä vai otitko vaan pois myynnistä?
    Ja näky olevan et oisit vaihtamassa kuramopoon? Itelle kävi juurikin näin et nyt löytyy husqvarna sm570r -04 tallista ja ukko on aivan liekeissä.
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  17. #1637
    Lainaa (sky @ Maalis. 01 2009,16:05) kirjoitti
    Olikos sulla Perkele akran kokoränni vai oliko se jonkun muun valmistajan?

    Onko kellään kiinni E-mallissa Yoshimuran kokoränniä? Paljonko on saatu lisäpotkua?
    Morientes! Yoshin TRS full-system löytyy.. dynotettu ei ole tuon vaihtamisen jälkeen, joten ikävä kyllä ei ole antaa "paperifaktaa" kokoputken vaikutuksesta, mutta persdynotiedot jos vähänkään kelpaa, niin ero, varsinkin keski/ylärekisterissä huomattava aikaisempaan bolt-on vaimentajaan verrattuna.

    Pärrä lähtis dynoon nyt mahdollisimman nopeasti, kunhan ajokelit alkavat. Ongelmana vain se, että muutoksia tulee koneeseen tuon kannen myötäkin, joten ei pystyy suoraan vertaamaan aikaisempaan tilanteeseen.

    Nyrkkisääntönähän (muistaakseni) on jotain 10+ konia lisää kokoputkistolla, säädöissä ollessaan luonnollisesti.

    - P



  18. #1638
    Lainaa (Perkele @ Maalis. 02 2009,14:47) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Maalis. 01 2009,16:05) kirjoitti
    Olikos sulla Perkele akran kokoränni vai oliko se jonkun muun valmistajan?

    Onko kellään kiinni E-mallissa Yoshimuran kokoränniä? Paljonko on saatu lisäpotkua?
    Morientes! Yoshin TRS full-system löytyy.. dynotettu ei ole tuon vaihtamisen jälkeen, joten ikävä kyllä ei ole antaa "paperifaktaa" kokoputken vaikutuksesta, mutta persdynotiedot jos vähänkään kelpaa, niin ero, varsinkin keski/ylärekisterissä huomattava aikaisempaan bolt-on vaimentajaan verrattuna.

    Pärrä lähtis dynoon nyt mahdollisimman nopeasti, kunhan ajokelit alkavat. Ongelmana vain se, että muutoksia tulee koneeseen tuon kannen myötäkin, joten ei pystyy suoraan vertaamaan aikaisempaan tilanteeseen.

    Nyrkkisääntönähän (muistaakseni) on jotain 10+ konia lisää kokoputkistolla..

    - P
    Väittävät että akran koko rännin sais vielä, mutta se maksaa about 350 € enemmän kuin Yoshin, joten mietityttää, että kannattaako maksaa akrasta reippaasti enemmän. Jos lopputulos on vaikka: + 2hp enemmän ja maksaa 350 € enemmän, niin ei välttämättä innosta ajatus.

    Ysiärrä: Ja tosiaan, näin kevään kynnyksellä vauhtipiru on istunut olkapäälle ja ehdottelee että jätän sen kurapyörän oston ens keväälle. Se on alkanut kovasti ehdotteleen koko ränniä ja suutinsatisia



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  19. #1639
    Lainaa (sky @ Maalis. 02 2009,14:53) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Maalis. 02 2009,14:47) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Maalis. 01 2009,16:05) kirjoitti
    Olikos sulla Perkele akran kokoränni vai oliko se jonkun muun valmistajan?

    Onko kellään kiinni E-mallissa Yoshimuran kokoränniä? Paljonko on saatu lisäpotkua?
    Morientes! Yoshin TRS full-system löytyy.. dynotettu ei ole tuon vaihtamisen jälkeen, joten ikävä kyllä ei ole antaa "paperifaktaa" kokoputken vaikutuksesta, mutta persdynotiedot jos vähänkään kelpaa, niin ero, varsinkin keski/ylärekisterissä huomattava aikaisempaan bolt-on vaimentajaan verrattuna.

    Pärrä lähtis dynoon nyt mahdollisimman nopeasti, kunhan ajokelit alkavat. Ongelmana vain se, että muutoksia tulee koneeseen tuon kannen myötäkin, joten ei pystyy suoraan vertaamaan aikaisempaan tilanteeseen.

    Nyrkkisääntönähän (muistaakseni) on jotain 10+ konia lisää kokoputkistolla..

    - P
    Väittävät että akran koko rännin sais vielä, mutta se maksaa about 350 € enemmän kuin Yashin, joten mietityttää, että kannattaako maksaa akrasta reippaasti enemmän. Jos lopputulos on vaikka: + 2hp enemmän ja maksaa 350 € enemmän, niin ei välttämättä innosta ajatus.
    En oikein usko, että Yoshin ja Akran välillä kovin merkittäviä eroja on. Tuo oli siis ihan täysin mutua, mutta Muzzyllä, Yoshilla ja A:lla on kaikilla saatu hyviä tuloksia irti.

    Jos saat siis Yoshin rännin noin paljon halvemmalla, niin en edes miettisi asiaa kahta kertaa.

    Mutta huom! semmoinen tuli mieleen, että luonnollisesti tarvit sitten säätämiseen sen suutinsatsin esim. (tai itse suuttimia kasvattamalla ja prikkoja neulan alle lisäilemällä) ja jotkut suutinsatsit (esim. Ivansin) eivät toimi valmistajan mukaan 4-2-1 putkiston kanssa. Tuo erohan A:lla on, että sama rakenne kuin vakiolla eli 4-1-1 kun taas Yoshilla on 4-2-1.

    - P

    Edit: ja äänissä ei ole mun mielestä Yoshin voittanutta



  20. #1640
    Lainaa (Perkele @ Maalis. 02 2009,14:57) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Maalis. 02 2009,14:53) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Maalis. 02 2009,14:47) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Maalis. 01 2009,16:05) kirjoitti
    Olikos sulla Perkele akran kokoränni vai oliko se jonkun muun valmistajan?

    Onko kellään kiinni E-mallissa Yoshimuran kokoränniä? Paljonko on saatu lisäpotkua?
    Morientes! Yoshin TRS full-system löytyy.. dynotettu ei ole tuon vaihtamisen jälkeen, joten ikävä kyllä ei ole antaa "paperifaktaa" kokoputken vaikutuksesta, mutta persdynotiedot jos vähänkään kelpaa, niin ero, varsinkin keski/ylärekisterissä huomattava aikaisempaan bolt-on vaimentajaan verrattuna.

    Pärrä lähtis dynoon nyt mahdollisimman nopeasti, kunhan ajokelit alkavat. Ongelmana vain se, että muutoksia tulee koneeseen tuon kannen myötäkin, joten ei pystyy suoraan vertaamaan aikaisempaan tilanteeseen.

    Nyrkkisääntönähän (muistaakseni) on jotain 10+ konia lisää kokoputkistolla..

    - P
    Väittävät että akran koko rännin sais vielä, mutta se maksaa about 350 € enemmän kuin Yashin, joten mietityttää, että kannattaako maksaa akrasta reippaasti enemmän. Jos lopputulos on vaikka: + 2hp enemmän ja maksaa 350 € enemmän, niin ei välttämättä innosta ajatus.
    En oikein usko, että Yoshin ja Akran välillä kovin merkittäviä eroja on. Tuo oli siis ihan täysin mutua, mutta Muzzyllä, Yoshilla ja A:lla on kaikilla saatu hyviä tuloksia irti.

    Jos saat siis Yoshin rännin noin paljon halvemmalla, niin en edes miettisi asiaa kahta kertaa.

    Mutta huom! semmoinen tuli mieleen, että luonnollisesti tarvit sitten säätämiseen sen suutinsatsin esim. (tai itse suuttimia kasvattamalla ja prikkoja neulan alle lisäilemällä) ja jotkut suutinsatsit (esim. Ivansin) eivät toimi valmistajan mukaan 4-2-1 putkiston kanssa. Tuo erohan A:lla on, että sama rakenne kuin vakiolla eli 4-1-1 kun taas Yoshilla on 4-2-1.

    - P

    Edit: ja äänissä ei ole mun mielestä Yoshin voittanutta *
    Ei sulla oo nauhalla soundia?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  21. #1641
    Nyt ei tätäkään topiccia tarvi niin tarkalla silmällä kyylätä, tuli hypättyä kilpailijan tiimiin...
    Tein itse ja YRITIN säästää.

  22. #1642
    Lainaa (Perkele @ Maalis. 02 2009,14:57) kirjoitti
    Mutta huom! semmoinen tuli mieleen, että luonnollisesti tarvit sitten säätämiseen sen suutinsatsin esim. (tai itse suuttimia kasvattamalla ja prikkoja neulan alle lisäilemällä) ja jotkut suutinsatsit (esim. Ivansin) eivät toimi valmistajan mukaan 4-2-1 putkiston kanssa. Tuo erohan A:lla on, että sama rakenne kuin vakiolla eli 4-1-1 kun taas Yoshilla on 4-2-1.
    Olis jännä nähdä että millanen ero on todellisuudessa Yoshin ja Akran välillä.
    4-2-1 putkiston pitäis antaa keskivääntöä huipputehon kustannuksella, kun taas 4-1-1 systeemillä pitäis tulla parhaat huipputehot.
    ZH2 2020
  23. #1643
    Lainaa (Attitude @ Maalis. 02 2009,20:19) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Maalis. 02 2009,14:57) kirjoitti
    Mutta huom! semmoinen tuli mieleen, että luonnollisesti tarvit sitten säätämiseen sen suutinsatsin esim. (tai itse suuttimia kasvattamalla ja prikkoja neulan alle lisäilemällä) ja jotkut suutinsatsit (esim. Ivansin) eivät toimi valmistajan mukaan 4-2-1 putkiston kanssa. Tuo erohan A:lla on, että sama rakenne kuin vakiolla eli 4-1-1 kun taas Yoshilla on 4-2-1.
    Olis jännä nähdä että millanen ero on todellisuudessa Yoshin ja Akran välillä.
    4-2-1 putkiston pitäis antaa keskivääntöä huipputehon kustannuksella, kun taas 4-1-1 systeemillä pitäis tulla parhaat huipputehot.
    Olis tosiaan mielenkiintosta vetästä samalla pärrällä, ensin vaikka 4-1-1 paikoillaan ja sopiviin säätöihin ja sitten sama 4-2-1:llä.

    Mutta tuo muutaman hepan ero ylhäällä Akrapovicin ja Yoshin välillä on varmaan juurikin tuosta kiinni. Mä itse tykkään tuosta vahvasta keskialueesta, joten varmaankin senkin vuoksi tuo 4-2-1 rakenne palvelee paremmin. Vääntö ja teho keskellä ja alhaalla on jees! Vaikka eihän se höpömmältä tuolla top-endissäkään tunnu

    Alhaaltahan vähän yleensä menettää noiden avarampien putkien kanssa, mutta ei tuo ero niin isolta tuntunut edelliseen bolttariin verrattuna..

    - P

    Edit: Sky:lle notta ei ole ääninäytettä, ikävä kyllä. Aika huonosti sinäputkessakaan ysi / yoshi yhdistelmiä on. Ainakaan tuota TRS:ää Tri-Ovalina..



  24. #1644
    Lainaa (Attitude @ Maalis. 02 2009,20:19) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Maalis. 02 2009,14:57) kirjoitti
    Mutta huom! semmoinen tuli mieleen, että luonnollisesti tarvit sitten säätämiseen sen suutinsatsin esim. (tai itse suuttimia kasvattamalla ja prikkoja neulan alle lisäilemällä) ja jotkut suutinsatsit (esim. Ivansin) eivät toimi valmistajan mukaan 4-2-1 putkiston kanssa. Tuo erohan A:lla on, että sama rakenne kuin vakiolla eli 4-1-1 kun taas Yoshilla on 4-2-1.
    Olis jännä nähdä että millanen ero on todellisuudessa Yoshin ja Akran välillä.
    4-2-1 putkiston pitäis antaa keskivääntöä huipputehon kustannuksella, kun taas 4-1-1 systeemillä pitäis tulla parhaat huipputehot.
    Pitäis olla noita dynotuloksia, joita pääsis vertailemaan. Ysissä pitäs saada sitä vääntöä lisää ylös sekä keskialueelle. Keskialueella on ne muutama kuoppa ja yläpäässä vääntö laskee kuin lehmän häntä.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  25. #1645
    Lainaa (Kawazaki @ Huhti. 30 2008,11:24) kirjoitti
    Lainaa (Puppe 67 @ Huhti. 29 2008,22:02) kirjoitti
    Lainaa (Kawazaki @ Huhti. 29 2008,17:02) kirjoitti
    On kelit kohdallaan...
    Käytin tänään pyörääni dynopenkissä.
    http://img76.imageshack.us/my.php?im...gasdynool3.jpg

    Oli kuulemma seokset napissaan.
    Kaikki kilkkeet on kiinni.
    Kylä lähtee..
    * * No jopas nyt jotakin ... mitähän kilkkeitä sun härvelissä on oikein kiinni ...?? *Pikkasen tuntuu toi vääntöpuoli olevan optimistinen tossa penkissä (mutu) ... Ps *Väännön rundit ... löytyykö niitä ..???
    Joo, tiedän tuon penkin.
    Silti ihmettelen ,kun välillä lukee tätä 9R foorumia, että ihmiset ei saa 9R:n keulaa nousemaan...Minulla on välillä vaikeaa pitää se maassa 2 vaihteen loppukierroksilla.Kolmosellakaan ei parane olla pieniä kumpuja tiessä.Eli ykkösellä en hirveästi kiihdyttele.(itse painan 90kg)
    Pyöräni on suht. paljon ajettu, silti pelaa hyvin.Olen sitä paljon omistusaikanani huoltanut/huollattanut.
    Pyörässä on Yoshimuran täysputki,syttypyörä,BMC-race ilmafilsu ja suutinsarjaa en ole itse laittanut, mutta joku siellä kuulemma on.
    Mittasivat seokset samalla kun penkittivät.Sanoi, että seokset ovat keski- ja yläkierroksilla ihan kuin kisasäädöissä.
    Tyhjäkäynti oli kuulemma vähän laihalla.
    Väännön rundeja ei ikävä kyllä löydy.
    Vääntö on kyllä todella laaja pyörässäni, ihan näin perstuntumaltakin.
    Tuossa on ihan mielenkiintoisen näköinen käppyrä Yoshin putkella. Olis muuten kiva tietää, mitenkä toi syttypyörä vaikuttaa lopputulokseen. Onhan se totta, että tuo viritys ainakin siirtää vääntöhuippua reilusti alaspäin, mikä on sinänsä hauskaa, mutta toisaaltaan sitten toi vääntökäyrä näyttää aika ankeelta ylärekisterissä.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  26. #1646
    Lainaa (sky @ Maalis. 03 2009,09:52) kirjoitti
    Lainaa (Kawazaki @ Huhti. 30 2008,11:24) kirjoitti
    Lainaa (Puppe 67 @ Huhti. 29 2008,22:02) kirjoitti
    Lainaa (Kawazaki @ Huhti. 29 2008,17:02) kirjoitti
    On kelit kohdallaan...
    Käytin tänään pyörääni dynopenkissä.
    http://img76.imageshack.us/my.php?im...gasdynool3.jpg

    Oli kuulemma seokset napissaan.
    Kaikki kilkkeet on kiinni.
    Kylä lähtee..
    * * No jopas nyt jotakin ... mitähän kilkkeitä sun härvelissä on oikein kiinni ...?? *Pikkasen tuntuu toi vääntöpuoli olevan optimistinen tossa penkissä (mutu) ... Ps *Väännön rundit ... löytyykö niitä ..???
    Joo, tiedän tuon penkin.
    Silti ihmettelen ,kun välillä lukee tätä 9R foorumia, että ihmiset ei saa 9R:n keulaa nousemaan...Minulla on välillä vaikeaa pitää se maassa 2 vaihteen loppukierroksilla.Kolmosellakaan ei parane olla pieniä kumpuja tiessä.Eli ykkösellä en hirveästi kiihdyttele.(itse painan 90kg)
    Pyöräni on suht. paljon ajettu, silti pelaa hyvin.Olen sitä paljon omistusaikanani huoltanut/huollattanut.
    Pyörässä on Yoshimuran täysputki,syttypyörä,BMC-race ilmafilsu ja suutinsarjaa en ole itse laittanut, mutta joku siellä kuulemma on.
    Mittasivat seokset samalla kun penkittivät.Sanoi, että seokset ovat keski- ja yläkierroksilla ihan kuin kisasäädöissä.
    Tyhjäkäynti oli kuulemma vähän laihalla.
    Väännön rundeja ei ikävä kyllä löydy.
    Vääntö on kyllä todella laaja pyörässäni, ihan näin perstuntumaltakin.
    Tuossa on ihan mielenkiintoisen näköinen käppyrä Yoshin putkella. Olis muuten kiva tietää, mitenkä toi syttypyörä vaikuttaa lopputulokseen. Onhan se totta, että tuo viritys ainakin siirtää vääntöhuippua reilusti alaspäin, mikä on sinänsä hauskaa, mutta toisaaltaan sitten toi vääntökäyrä näyttää aika ankeelta ylärekisterissä.
    Jenkki-iivanan sivuilta löytyy mm. syttypyörän vaikutus:
    http://www.ivansperformanceproducts.com/zx9rdyno.htm
    ZH2 2020
  27. #1647
    Lainaa (Attitude @ Maalis. 03 2009,11:34) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Maalis. 03 2009,09:52) kirjoitti
    Lainaa (Kawazaki @ Huhti. 30 2008,11:24) kirjoitti
    Lainaa (Puppe 67 @ Huhti. 29 2008,22:02) kirjoitti
    Lainaa (Kawazaki @ Huhti. 29 2008,17:02) kirjoitti
    On kelit kohdallaan...
    Käytin tänään pyörääni dynopenkissä.
    http://img76.imageshack.us/my.php?im...gasdynool3.jpg

    Oli kuulemma seokset napissaan.
    Kaikki kilkkeet on kiinni.
    Kylä lähtee..
    * * No jopas nyt jotakin ... mitähän kilkkeitä sun härvelissä on oikein kiinni ...?? *Pikkasen tuntuu toi vääntöpuoli olevan optimistinen tossa penkissä (mutu) ... Ps *Väännön rundit ... löytyykö niitä ..???
    Joo, tiedän tuon penkin.
    Silti ihmettelen ,kun välillä lukee tätä 9R foorumia, että ihmiset ei saa 9R:n keulaa nousemaan...Minulla on välillä vaikeaa pitää se maassa 2 vaihteen loppukierroksilla.Kolmosellakaan ei parane olla pieniä kumpuja tiessä.Eli ykkösellä en hirveästi kiihdyttele.(itse painan 90kg)
    Pyöräni on suht. paljon ajettu, silti pelaa hyvin.Olen sitä paljon omistusaikanani huoltanut/huollattanut.
    Pyörässä on Yoshimuran täysputki,syttypyörä,BMC-race ilmafilsu ja suutinsarjaa en ole itse laittanut, mutta joku siellä kuulemma on.
    Mittasivat seokset samalla kun penkittivät.Sanoi, että seokset ovat keski- ja yläkierroksilla ihan kuin kisasäädöissä.
    Tyhjäkäynti oli kuulemma vähän laihalla.
    Väännön rundeja ei ikävä kyllä löydy.
    Vääntö on kyllä todella laaja pyörässäni, ihan näin perstuntumaltakin.
    Tuossa on ihan mielenkiintoisen näköinen käppyrä Yoshin putkella. Olis muuten kiva tietää, mitenkä toi syttypyörä vaikuttaa lopputulokseen. Onhan se totta, että tuo viritys ainakin siirtää vääntöhuippua reilusti alaspäin, mikä on sinänsä hauskaa, mutta toisaaltaan sitten toi vääntökäyrä näyttää aika ankeelta ylärekisterissä.
    Jenkki-iivanan sivuilta löytyy mm. syttypyörän vaikutus:
    http://www.ivansperformanceproducts.com/zx9rdyno.htm
    Tuo syttypyörän vaikutus on vissiin Jenkeillä aina kovempi, koska gasot ihan eri laatua (siis perussetit suoraan asemalta) kuin täällä euroopassa.

    Itse olen kuullut, että meidän 95 / 98 bentsiineillä vaikutus olis vain tuolla pääkopan puolella

    Lisäksi sain just eräältä palstalle kirjoittelevalta kaverilta just vinkkejä tuohon kanteen liittyen ja samassa paketissa oli mainittu että sytyllä ei juurikaan ysiin vaikutusta, hänelle oli näistä asioista porissut joku virittämiseen vähän enemmän perehtynyt kaveri, joka kansiakin viilailee.

    - P
  28. #1648
    Lainaa (Perkele @ Maalis. 03 2009,12:31) kirjoitti
    Tuo syttypyörän vaikutus on vissiin Jenkeillä aina kovempi, koska gasot ihan eri laatua (siis perussetit suoraan asemalta) kuin täällä euroopassa.

    Itse olen kuullut, että meidän 95 / 98 bentsiineillä vaikutus olis vain tuolla pääkopan puolella *

    Lisäksi sain just eräältä palstalle kirjoittelevalta kaverilta just vinkkejä tuohon kanteen liittyen ja samassa paketissa oli mainittu että sytyllä ei juurikaan ysiin vaikutusta, hänelle oli näistä asioista porissut joku virittämiseen vähän enemmän perehtynyt kaveri, joka kansiakin viilailee.

    - P
    Toi sytkän vaikutus on muutenkin näemmä aika yksilöllistä, jossain on todella suuret vaikutukset ja toisessa taas ei ole käytännössä mitään vaikutusta.

    Esimerkkinä vaikkapa 10R ja tonnigiksu:
    http://www.ivansperformanceproducts.com/08zx10r.htm
    http://www.ivansperformanceproducts.com/07gsxr1000.htm
    ZH2 2020
  29. #1649
    Onhan tuossa ivanssin tapauksessa havaittava merkitys, eli jos haetaan maksimi viritysaste, niin kyllä sekin kannattaa kokeilla.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  30.  
  31. #1650
    Lainaa (sky @ Maalis. 03 2009,16:35) kirjoitti
    Onhan tuossa ivanssin tapauksessa havaittava merkitys, eli jos haetaan maksimi viritysaste, niin kyllä sekin kannattaa kokeilla.
    Saahan noita laittaa, jos haluaa. Ajattelin vain ilmoittaa tuon kun just tänään sain tuota juttua tukevan tiedon yksityisviestinä, hieman kovemman luokan virittäjältä kuultua siis, että ysissä ei käytännön hyötyjä ole hirveästi noilla irronnut. Ja samaa on siis tullut muualtakin kuultua.

    Mutta ilman muuta voi laittaa, jos siltä tuntuu ja haluaa kokeilla.

    - P
Sivu: 55 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 545535455565765105 ... ViimeinenViimeinen