Mun mielestä sillä tuli aavistuksen matalampi mörinä kuin orkkiksella. Eihän sitä eroa sitten hetkenpäästä enää huomannut kun oli tottunut uuteen ääneen.![]()
ZX9R -95
Onkos muuten porukalla kokemusta Teboilin 15w50 Ninjassa? Tuossa ostin eräästä liikkeestä Castrolin GPS:n vastaavaa ja hinta oli muistaakseni yli 60€ kannulta. Törmäsin sitten Teboilin vastaavaan ja hinta tipahti 33€ tonkka. Motulin öljytkin muistaakseni on jossain ~45€ tuntumassa. Tuntuu vaan niin hirveältä tuo Castrolin ja Teboilin ero että onkohan tuo minkälaista litkua? Luulisi kyllä että öljyt tänä päivänä on melkoisen tasalaatuisia. Kertokaapa jos on kokemusta tai jos voisi harkita vaihtamaan johonkin muuhun "mustaan kultaan"...
ZX-9R -99
Ei ole teboilin litkuista kokemusta mutta Mobilin Delvac MX15-40 toimii ainakin hyvin tuossa vanhemmassa ninjassa. Hinta päätähuimaavat 18€ / 4litraa.
Haulla löytyy liikaakin juttua aiheesta.![]()
ZX9R -95
Onkos kukaan laittanut tommosta LSL Superbikekittiä 9r:ään?? Itseä kiinnostais kokeilla vaihtaa stonga
omaan. Lsl superbikekit
Tervehdys!
Tietäisikö kukaan, mistä saisi ysiin männänrenkaat edukkaasti? Kohtuu suolainen on hinta, kun alkuperäisosien hintoja kyselin suomessa, abouttiarallaa 220€ kaikkiin neljään mäntään, tiukka hinta olis ollut jossain 165€ kieppeillä, mutta ah suolainen hinta tuo silti on.
Ebayt jne. on jo tullut osittain koluttua - no success.
Vinkkejä otetaan ilolla vastaan.
- P
Bikebandit pitäisi olla kohtuu hintainen firma, mutta taitaa sieltäkin tilattuna hinta mennä yli tuon 165€ kaikkine kuluineen...(Perkele @ Marras. 11 2008,15:00) kirjoitti
ZH2 2020
ZX9R ei tarvii ohjaus iskaria.Aivan turha ostos,no onhan se hienon näkönen,mutta muuta sillä ei saavuteta.Radalla,keulien ja muutenkin kikkaillen,ainekaan minulla ei koskaan ollut ongelmia,että keula olisi ollut"levoton".Pyöräni oli 2001 mallia.![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Olen käyttänyt Teboilin Super Bikeä vissiin siitä lähtien kun se tuli kauppoihin.Nykyisessä pyörässä(zx10r)(-KoSSu- @ Marras. 08 2008,23:35) kirjoitti
on Teboilit myös,eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.Aikoinaan Gastrollin punaset oljyt,mitä ne sitten olikaan(myydään eräässä tarvikeliikkeessä)loppu aivan kokonaan Botnialla,eli vaihteet meni jäykäksi ym,mutta ei ikinä ole tapahtunut Teboilin öljyjen kanssa.En ole kyseisen yrityksen kanssa missään tekemisissä,vain ostan öljyn.
![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Noniin, nyt on öljyt vaihdettu ja pyörä on pestynä ja vahattuna odottamassa ensi kevättä. Meitsi on aina itse laittanut Castrolin gps 10w40 sisään ja hienosti on pelittänyt.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Koetappas laittaa tuonne s-postia Motorsports Galaxy(Perkele @ Marras. 11 2008,15:00) kirjoitti
Näyttäis jenkiläisten Kawasaki OEM parts selaimissa olevan hinta 24,33$/männänregas sarja eli yhteensä 97,32 (=79,8€, ilman alveja ja tulleja ja postimaksuja). Tuolta Galaxyltä tilasin omaan Yamaha projektiini ison kasan osia ja katselin koodit noilla selaimilla mitä netistä löytyy. Tuossa kyseisessä firmassa oli hinnat 10-20% halvempia kuin mitä noissa varaosaselaimissa ilmoitettiin. Eikä luulisi männänrenkaille tulevan paljon postikuluja. Taitaavat mahtua kirjekuoreen joka tupsahtaa suoraan kotio.
Toivottavasti tästä saa jotakin tolkkua. *![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Kiitos tiedoista. Pitää tsekata tuo myymälä. Myös ruotsissa on "OEM" - osia myyvä pyöräpurkaamo (siis myy myös uutta tavaraa) ja sielläkin tuntuisi olevan halvemmat hinnat kuin suomessa.(jaska_73 @ Marras. 20 2008,11:33) kirjoitti
Tuo postitustapa vaan on semmoinen, mitä mietin joku päivä sitten itsekin eli juurikin tuota kirjekuorta. Ennemmin vaikka johonkin pahvilootaan, koska kirjekuoressa liian helposti käy renkaille "naps"![]()
Moikka!
Osaisitteko kertoa millainen projekti on vm 98 zx9r:n öljynvaihto. Onko suodatin jne helppo irrottaa ja mitä työkaluja tartten. Mitä öljyä suosittelisitte?
Joskus löysin sen huoltomanuskan netistä mutta nyt en linkkiä löytänyt, olisko jollakulla hollilla se?
Thnx!
Manuska (anna latautua rauhassa, vie pitkän ajan)(nisse78 @ Joulu. 14 2008,18:17) kirjoitti
Ei ole kovin vaikea homma. Alakate pois. Öljyproppu pois, öljytäyttökorkki irti. Annetaan öljyjen tulla ulos. Väännetään öljynsuodatin auki. _Pitäisi_ lähteä käsin auki, mutta kun ei lähde kuitenkaan, niin hanki 3 € Cd-cardicin vanne mallinen avain :
Avain, malli e
Jos kuitenkin olet nuuka, niin voit käyttää yleisavainta, eli lyöt sopivan pituisen ruuvitaltan suodattimen läpi vasaran avulla ja väännät ruuvitaltalla auki. Älä kuitenkaan lyö taltaa keskelle suodatinta juureen *
Suosittelen ostamaan uuden öljypropun tiivisteen. Mutta jos semmoista ei ole saatavilla niin otat kaasulämmittimen (sytkä ei riitä) ja kuumennat kaasulla propun kunnolla punahehkuseksi ja tiputat sen välittömästi vesiastiaan. Näin ollen tiiviste on pehmitetty ja öljy pysyy siellä missä pitääkin.
Öljyproppu kiinni. Kiristys voima lienee luokkaa 20 Nm. Sitten otat uuden öljynsuodattimen, kaadat tilkan öljyä suodattimen kumitiivisteelle ja voitelet öljyllä tiivisteen. Tämän jälkeen käännät suodatinta niin paljon että *tiiviste osuu runkoon, tämän jälkeen käännetään muistaakseni puolikierrosta ja suodatin on oikeassa momentissa. Sitten ajattelet että käännetään vielä varoiksi vähän lisää ja kiristät suodattimen hampaat irvessä, jotta et saa sitä käsin auki ensi kerralla *
Sitten vaan uudet öljyt sisään ja tarkistat että öljyn pinta tulee oikealle korkeudelle.
Lopuksi tietysti alakatteet takaisin kiinni.
Aikaa pitäisi mennä noin ½h
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
c-mallin öljyn vaihtoon.
Ei siinä tartte ottaa mitään alakatetta irti.
Hommaa stormilta oikian kokoinen öljysuodatin hylsy ja siihen ku laitat jatkovarren niin ei muuta ku suodatin auki ja öljyt ulos.
Hyvin tulee kartanolle ilman että tarttee irrottaa alakatetta.
Meinaan propun kun ottaa niin hienosti valuu, eikä ota alakatteeseen öljyvana kiinni.
Menee 10min kokonaisuudessaan. Nim. kokemusta on.
Niin ja öljynä oon käyttäny jo kolme kesää castrollin 10w-40 ja toimii täydellisesti.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
No niin uusi vuosi ja uudet kujeet.
Piti siinä ruveta mopoa purkaan sen verran että etupumppujen stefat,pölysuojat ja eturenkaan vaihdan ennen ku ajokausi alkaa täällä pohjoisessa.
Eikös nuo pumput saa silleen viksusti auki et aukasee sen alinmaisen kuusiokolo ruuvin auki ja vetää vaan sisuskalut erikseen?
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Morjesta! Tulipahan hankittua -01 vuotinen ysiärrä. Kesää ja 24tkm huoltoa odotellessa...
Kertokaas mistä löytyis halpa katteenpulttisarja, mukana sais olla myös plexin ruuvit!
dragrace.fi sivuilta löyty yx vaihtoehto, mut suolanen hinta..
kate+plexi yht: 92€.
jossain olin näkevinään koko sarjan n: 60€.
sit asiasta kukkalaatikkoo, mitäs tulppia ootte käyttäny?? kestäisköhän noi iridiumit enemmän ku norm.
ja saakohan sumekon kautta tilattuu yksittäisiä koneentiivisteitä?
![]()
Onkos porukka laittanut B-mallin 9-r:ään sliparia ja suutinsarjaa?
Loppuuko yhtään nykiminen pienillä kierroksilla? Tai meneekö vielä pahemmaksi?
Vastataanpa ite itselle, eli kyllähän vaan ne pumput purkautu ku aukasi sen alaruuvin ja sitte sen yläruuvin niin siitä vaan erikseen osat. Stefat,pölysuojat ja uudet keulapumppuöljyt vaihdettu,helppoa.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Jakopäänketjusta: onnistuuko ysin kohdalla "pujottaa" yhtenäinen ketju paikoilleen (alhaalla, onko sen vertaa tilaa) ilman että ketju pitäisi lyödä poikki / tai myös alakerta purkaa..
Ajattelin kysäistä, ennen kuin perinteisellä tavalla lähtee tekemään eli poikki / vanhan ketjun avulla paikoilleen / niittaus.
- P
Viimesimmässä UK:n Bikessä oli muutes oivaa juttua 9R:stä, vertailivat 3:a 10v vanhaa pyörää. Muut oli Arpilian Mille ja R1, 9R voitti![]()
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Kuinkas huonoja ne muut sitten oikeinoli...?(JaL3 @ Tammi. 15 2009,18:36) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Itse ajattelin tulevaksi kesäksi hommata (ensimmäiseksi) pyöräksi ZX-9R Ninjan. Onko näissä jotain tiettyä vuosimallia jota kannattaa tavoitella? Ymmärtääkseni ensimmäiset ZX-9R Kawat on tulleet vuonna -94. Tämän jälkeen on varmasti tekniikka pyörissä muuttunut ja painoa saatu alemmas?
Itselläni on budjetti ~7kE paikkeilla.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Kannatta laittaa kokoränni ja suutinsatsi. Tekee hyvää tuohon. Kokemusta tuollaisesta on itsellä akran rännillä. Ei nyki eikä kyllä juuri vedäkkään alarekisterissä, mutta kun kierroksille pääsee niin meno on mukavan pirteää... Ei häpeä uudemmassakaan seurassa kulun puolesta. Ero vakioon on tuolla akra+suutinsatsi setillä mielestäni melko suuri. Varmasti jollakin löytyy jotain käppyröitäkin. *(clansman @ Tammi. 08 2009,18:33) kirjoitti
![]()
Supermoto
Tuolla budjetilla pääset käsiksi suoraan E:n tai jopa F:ään eli ei kannata sen vanhempaa lähteä laittamaan, jos euroja tuon verran käytössä. eli vm. 2000 ylöspäin.(-kepa- @ Tammi. 18 2009,12:13) kirjoitti
Todella tuntuva painonkevennys & muutoksia tsiljoonaan paikkaan tapahtui C-malliin, mutta ulkonäöllisesti jotkut karsastavat tätä, koska keula on vielä yhdellä lyhdyllä jne. Lisäksi kun mallisarja vaihtuu E:n on tehty muitakin muutoksia kuin pelkät tupla-valot keulassa.
Eli laita E tai F.
- P
No mulla ois yks E malli (-01/02) kaupan, kilometrejä ~30 tkm. Budjettisi taitaisi myös riittää(-kepa- @ Tammi. 18 2009,12:13) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Käytin omani 24 tkm huollossa ja kaikki näytti olevan ok. Jäi sellanen vaikutelma et taitaa joensuussa mp-mestan väki tietää mitä tekee![]()
Olenko ainut jonka mielestä tässä pyörässä hinta on kohdallaan, kun verrataan muihin nettimoton ysiärriin: http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=329025
Kyselin vähän pyörän historiasta ja on kuulemma ollut viime vuodet jollain vanhemmalla miehellä.. Tiedä sitten.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Jep. Yleensä nuo on ollut jonku "Franz ***** 64v, saksalainen rauhallinen herrasmies" omistuksessa, melkein uudesta. *(-kepa- @ Tammi. 24 2009,18:27) kirjoitti
![]()
Supermoto