Vihreä väri vetää tunnetusti kuumia misuja puoleensa.![]()
http://www.crap.fi/?i=6357
ZX9R -95
Voi pyörä parka.(micci @ Kesä. 25 2008,13:56) kirjoitti
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Noniin, taloudesta löytyy kaksinkappalein ysiärriä!
Kauniimmalla osapuolella 99' Punainen, runko, vanteenreunat + kaikki näkyvät metalliosat kiillotettu.
'01 vielä melko vakio akran putkea, suuttimia, k&n:ää ja vilkkuja lukuunottamatta... tästä talven aikana tulee sitten tuon punaisen vastakohta, stealth fighter meiningeillä. Katteet säilyy toki.
Kuva
Toinen kuva
Kolmas kuva
EDIT lisätty kuvia...
- ZX9R -
Hyvän näköisiä pyöriä näkyy olevan ja vielä kaksinkappalein![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Hienoja on ja 2001:n väritys juuri oikea(revengeant @ Kesä. 25 2008,14:52) kirjoitti
Oikee "ysiperhe"
- P
Onnittelut pyörän ostosta, mistä löysit noin maltillisilla kilometreillä olevan yksilön?(revengeant @ Kesä. 24 2008,19:13) kirjoitti
Suzuki M1800R -09
Awo 425T -54
Awo 425T -55
Honda CB 750 K7
ex: Kawasaki zx-9r 2000
ex: Kawasaki ZX-10r 2004
ex: Suzuki Gsx-750f 2003
ex: Suzuki Intruder 800 -98
ex: Yamaha TZR 125
Ostettaessa siinä oli 15100... nyt sitten viikkoa myöhemmin onkin jo 17200. -01 valmistettu ja otettu käyttöön -03. Ekalta omistajalta ;) Oli tuossa liikkeessä, jonkun busanistin vaimon pyörä, vaimon jota ei tuo motorismikärpänen ollutkaan puraissut.
Verrattuna tuohon oman vaimokkeen 45k ajettuun c-malliin tuo on kuin juuri sisäänajettu... toki perus koneen rallatus ja venttiili(e)n nakutus kuuluu mutta ei mitään hälyttävää.
Akra + suutinsatsi ja K&N löytyy, säädöt taitaa olla hiukan metsässä kun matka-ajossa syö 1-1,5l enemmän kuin tuo Bosin kokoputkella + suuttimilla varustettu C-malli...(5,5l vs. 6,7-7l) Penkittämään & säätämään pitäis päästä.
Tässä olen pari päivää jo pyöritellyt dremeliä. Tekisi mieli hiukan siistiä tuota kuraläppää tuossa takana. Toisaalta tekee pahaa orkkiskuntoista alkaa leikkelemään, underi tulee kuitenkin jossain vaiheessa tilattua.
Loppuis tuo vesisade niin pääsis baanalle!
EDIT: Palatakseni kulutukseen niin se voi olla myöskin kuskista johtuvaa... vai vaikuttaisiko "rivakammat" ohitukset noin paljon? Kuitenkin 90% ajettiin maantienopeuksia.
- ZX9R -
Tervehdys!
Uutena 9R:n omistajana kehiin keskusteluihin ja nyt vähän päivitettynä: huggeri, underi, kilpiteline ja vilkut. Seuraavaksi tuplakuplaa meinailin...
Tässä pari otosta:
ennen
päivitettynä
Ebaysta tilailin Ermaxin underin ja huggerin suht edullisesti yhteishintaan 210€ ja toimitus n. viikkossa, tässä butiikki:<a href="http://stores.ebay.fr/SILVERSTONE-MOTOR_W0QQfcdZ2QQfciZQ2d1QQfclZ4QQfromZR10QQfsnZSI LVERSTONEQ20MOTORQQfsooZ1QQf
sopZ1QQsaselZ512324660QQsofpZ0QQtZkm" target="_blank">Silverstone Motor</a>
Monster 620
ex. ZX-9R
noniin!
Eilettäin tuli tuota -01:stä tutkittua tarkemmin, katteet käytin pois ja säädin alustan vakioksi. Samalla selvisi ettei tuossa olekkaan pelkkä slipari vaan kokonainen akran ränni :P
Hiukan tuntuu että laihalla kävisi tuo vekotin... pitää siis säädättää mahd pian niin saa kaiken mahdollisen tehon katuun!
Heräsi kysymys, mikä tämä Kleen-systeemi on ja miten se vaikuttaa ? Olen lukenut tämän topikin läpi mutten löytänyt oikein perusteellista selitystä tästä systeemistä.![]()
- ZX9R -
Tehty toimimaan yhdessä vakioputkessa olevan katalysaattorin kanssa. Saksanmallissa on kaksi kattia, toinen kollektorin jälkeen ja toinen vielä vaimentimen sisällä. Muista malleista en niin tiedä, voi olla että änkkärin sisällä tai sitten ei.(revengeant @ Kesä. 27 2008,11:13) kirjoitti
Toi Kleen (tai tuo vissiin on nimitys "kokonaisuudelle" en muista noiden läppien nimeä) pukkaa puhdasta ilmaan suoraan pakopuolelle esim. moottorijarruissa. Tällä edesautetaan ilmeisesti bensan palamista putken puolella eli viherpiiperöhommia siis.
Poistaminen vaikuttaa ainakin siten, että häviää suurimmat putkessa paukkumiset & kone ei käy ihan niin kuumana. Urban legendsiä tai ei, mutta väitetään myös että saattaa muutaman lisäkonin luovuttaa käyttöön, kun läpät ja venttiili poistetaan.
Itse poistin tarvittavat hörtteet eli läppien tilalle tein pellistä saman kokoiset palat ja ruuvasin sitten ne päälle tulevat alumiinikappaleet (joihin ilmaputki tulee venttiililtä kiinni 2kpl 1 & 2 ja 3 & 4 sylintereille) paikoilleen siihen päälle. Sitten vain putket ja venttiili veks. Niin ja tietenkin myös tämä pätkä joka menee suoraan ilmanputsarikoteloon. Sen reiän tulppasin sitten putsarikotelosta myös..
Vaikutuksesta en tiedä muuta sanoa, kuin ei paukuttele turhia enää putkessa. Lämmöissä en hirveemmin eroa ole huomannut.
- P
Olipas Pe*keleen hyvä vastaus ;) Kiitoksia.
Vähän fiftisixti että alanko tuota modailemaan kun tuosta ei niin suurta hyötyä tai haittaa ole. Talvella ehkä tekemisen puutteessa.
Nyt vaan pidellään sadetta .orgin äärellä... huomenna vasta lupas parempia kelejä.![]()
- ZX9R -
Teretuloa! Hieno on ysi.. diggaan tuosta väristä kjyllä!(Maoloko @ Kesä. 26 2008,17:02) kirjoitti
- P
Kleenistä ja sen poistosta:
1. tämä pois ensin
2. Venttiili kourassa ja alipaineletku venttiilistä irroitettu.
3. Alipaine imukurkulta
Tuo voidaan poistaa kokonaan ja tällöin sitten pitää imukurkkujen puolelta tulpata. Tulee muistaakseni 1.s ja 4.s sylintereiden annoilta tuo ohjaus tuolle venttiilille. Tai helpointa on tulpata itse letku vaikka pyörittämällä ruuvi sisään tuohon.
4. Tehdään sopivat lätkät ja voidaan myös tiivistää ne vielä jos oikein hifistellä haluaa..
5. Lätkä paikoillaan.
6. Alumiinikoppa päälle. Tein niin ohuesta pellistä, että katsoin parhaaksi tämän avulla kiristää, niin kirii tasaisesti ja ei varmasti vuoda..
7. Koppa päällä ja kiristetty. Oikea puoli nyt valmis.
Noin mä tuon tein. Olkaatte hyvät jos joku tuosta saa vinkkiä & apua.
- P
Eipäs kestä. Mukava olla avuksi(revengeant @ Kesä. 27 2008,14:46) kirjoitti
Tuo on niin pieni modi tehdä, että samalla tekee kun tulee talvella tehtyä muita projekteja. Suosittelen jos vaikka venoja alat säätämään etc. ja tulis muutenkin purettua.
- P
Aijai nyt pännii! Lähdinpä ajamaan mopoa talon taakse pesupaikalle... Peruuttelin ja räks! Etulokasuoja rikki. Olin sitte unohtanut jarrulevylukon paikoilleen. Kaikista ironisinta tässä on se, että minulla on hälyyttävä lukko! Tottakai siitä oli mennyt patterit tyhjäksi justiin nyt! Onneksi lokasuoja pysyy kiinni, mutta uusi pitäisi jossain välissä saada. Varmaan jostain purkaamolta tai ebaysta. Vai mistä niitä kannataa kattella? Värikin on vielä tuo viininpunainen mitä tuntuu olevan harvemmin liikkeellä.
Damn, juurikin tuosta syystä en enää laita ikuna levylukkoa.(clansman @ Kesä. 28 2008,14:06) kirjoitti
Nimimerkillä: kerran kaatanut ja yhden jarrusatulan rikkoneena....
Paree on se ihan oikea hälytin ajonestolla varustettuna *![]()
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Lisäkiitos Perkelelle. Tässä nyt kun olen kuunnellut tuota käyntiääntä ja verrannut sitä tuohon C-malliin niin poksumisesta päätellen voi olla että Kleeni on jo blokattu... Mutta kohtapa se selviää kun 18k huolto lähestyy... 10 päivää 2,5k tullu mittariin, on se kivaa
Ja sitten, tapahtui accidentMistäs näitä sais uusia? Ja miksihän tuota jalkatappikolmiota kutsutaan niin osaa kysellä puhelimessa? Kyseessä C-malli jos sillä mitään väliä on...
- ZX9R -
Mitenkä sä oot tuon onnistunut rikkomaan?(revengeant @ Kesä. 29 2008,11:35) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Toinen pyörä kaatui päälle. PRKL!
- ZX9R -
teoriassa ton vois hitsata, jos vaan tietäis että mitä alumiini seosta toi on.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tere! Jaa rikoit sitten tuon kolmion
Hmm, varmaan pystyy tosiaan osaava kaveri hitsaamaan helpostikin jos vain tosiaan tietää (osaako ammattilainen sitten päätellä vähän testailun kautta?) tuon seoksen kuten Sky mainitsi.
Mä vaihtasin koko osan. Ihan vain sen takia, että ei voi tietää onko nuo 2 muuta kiinnikettä kärsinyt jotain hiusmurtumaa jne. jota ei silmällä näe, mutta vaikuttais kuitenkin kestävyyteen.
Vois olla ikävä kyllätys jossain mutkapätkällä, oikealle kääntyvässä mutkassa kun siirrät painoa kunnolla sivulle ja lähtee yhtäkkiä jalkatappi alta..
Mä ehkä kävisin jossain osaavalla kyläsepällä hitsauttamassa tuon kuntoon ja samalla esim. jostain ebaystä tai vastaavasta uusi(käytetty) tilaukseen.. vähän väliä noita purettuja pärriä myydään siellä osina pois ja ei tarvitse paljoa köyhtyä esim. tuommoisesta osasta.
- P
Noita jalkatappikolmioita saa myös Sumekolta maltilliseen 140e hintaan
Itselläni hakusessa se toisen puolen etutapin käikäle. Meillä duunissa alumiiniekspertti hitsasi tuon vanhan ja aika hyvä tuli, mutta niinkuin ***kele totesi kyseessä on aika vaativassa paikassa oleva osa ja siksi suositeltavaa uusia. Ei vain tunnu käytettyä löytyvän.
On muuten tosi heppoinen esitys nuo kolmiot, mulla hajosi kun mönkkäri vähän kolhaisi, ei edes mennyt mopo syrjälleen.
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Uusi kawakuski ilmoittautuu joukkoon. Tänään tuli taloon vaaleansininen 9r kawa vm-2003. Varsin mukavan tuntuinen peli. Nyt takas![]()
Ex -KTM 790 Adventure R
Ex -Yamaha Ténéré xt1200z
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki Z1000 K8 White
Ex -Suzuki GSX 1400
Ex -Kawasaki zx-9r-
Pitäis jostain keksiä ne jalkatappien siirtolevyt -01:een. Ei kehtaa koko tappisarjaa ostaa vanhaan supersporttiin.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jahas, elikkä hitsaushommiksi menee... muutenhan joutus kiillottamaanki uudestaansiihen hommaan en ihan heti ala.
Eipä tuo vaimoke vielä ainakaan ajele polvi kadussa =) oma pyörä ehjänä onneksi.
Itellä lähenee 18k huolto... 17900 mittarissa. (19.6 tuli pyörä taloon 15200 mittarissa... )
- ZX9R -
Kiillotitko pyörän siis itse?(revengeant @ Kesä. 30 2008,08:48) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
En ole pyörää kiillottanut, entisen omistajan tekosia, mutta joskus auton vanteet kiillotin ja se riitti minulle... jälkeenpäinkin pesun ym. hieromisen yhteydessä tuottaa päänvaivaa. Pyörät on tehty ajettaviksi eikä hierottaviksi(sky @ Kesä. 30 2008,15:45) kirjoitti
![]()
- ZX9R -
Moro!
Nyt se sitten alkoi taas kiukuttelemaan, elikkäs mistähän mahtaisi johtua kaasua annettaessa koneesta kuuluu voimakas nakutus? Vähän samantyyppinen kuin diisel autoissaYhtäkkiä alkoi pitämään tälläistä ääntä. Venttiilien säädätyksien jälkeen ajettu noin 2tkm.
zx-9r
Olisiko tästä mihinkään? Kellään tällaista?
"Racing plexi" = tuplakupla?
Ei olis pahan hintainen...
http://www.dragrace.fi/catalog....d629f6b
Tietenkin jos jollain on ylimääräinen korkeempi savu tai kirkas pleksi josta haluaa päästä eroon niin saa tarjota...
- ZX9R -
Löysinpä sattumalta tuolta mielenkiintoiset jalkatapit:(revengeant @ Heinä. 05 2008,13:58) kirjoitti
jalkatapit
Löytyykö keltään kokemusta noista? Ainoa asia mikä noissa pohdituttaa on jalkatapin pituus.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)