perskeles. vilkut lopetti toimintansa kokonaan
onkohan sulake mennyt? missähän tuo sulakerasia sijaitsee tuossa...? Jos joku vois kertoo vinkin niin en ala koko pyörää purkaa osiin se löytyy kumminkin sieltä viimisestä paikasta...
toivottavasti ei ole hajonnut tuo vilkkujen käyttökytkin, se onkin varmaan kalliimpi korjauttaa sit. vm. -98 kyseessä
Tsekkaa rele ja vilkkujen sulake. Kumpi jompi noista varmaan pimeänä. Sulakeboksiin pääset käsiksi kun penkit irroitat. Se on kuskin penkin alla heti akkua vastapäätä se sulakerasia. Rele sitten onkin vähän hankalammin. Voi olla että pääset käsiksi siihenkin pelkästään kuskin penkin irroittamalla ja kurottelemalla koneen alaosaa kohti. Siellä se on semmoinen mötikkä(Pesone @ Touko. 31 2008,14:45) kirjoitti
![]()
Voi kyllä olla että joutuu tankinkin nostamaan pois paikaltaan. Täytyy myöntää etten ole relettä käpistellyt ilman että pyörä olis ollut muutenkin ihan atomeina joten ihan varma en ole, pitääkö tankkikin nostaa pois.
- P
Edit: C-malliin löytyy manuaali täältäkin foorumilta (tai siis linkki) käys kuule imuroimassa pdf-muodossa itselles, niin helpottuu noi perussäädöt huomattavasti
Edit: mä lähen jatkamaan ny puutarhakalusteiden öljyämistäolis kyllä hieno ajokeli mutta pakko kai nuokin on joskus tehdä pois alta..
Uus underi tulla pätkähti muuan päivä sitten.. on kyllä härskin näköinen kapistus. Sisältää takavalot myös, joten kohtapuoliin jää varmaan ylimääräiseksi läpinäkyvällä kuvulla oleva led-takavalo.. jos jollakulla sattus kiinnostamaan. Ehtihän tuo mukana roikkua kokonaista kuukauden päivät
Noh paremman näköinen tuosta mun mielestä nyt tulee. Vois räpsästä jossain vaiheessa kuvan tuosta underista ennen maalausta ja asennusta ja tietenni asennuksen jälkeenkin
- P
Mitä huuvat takavalosta ja vanhasta underista??(Perkele @ Kesä. 01 2008,01:37) kirjoitti
Eikö tuossa -01 ole sama hanuri ku c2 mallissa?![]()
sevenfifty
Underia en halua myydä, koska se on huonolla pinnalla sisäpuolelta (ei huomaa, kuin läheltä tiiratessa), mutta en tosiaan halua tuota kenenkään "haitoiksi" myydä.. takavalon voin myydä, kunhan tuon uuden underin saan maalattua ja tsekattua että menee paikoilleen ok ja valot pelittää kans.(bmweero @ Kesä. 02 2008,00:02) kirjoitti
En vaan vielä uskalla sanoa, millä aikataululla tuota alan tekemään kun kohta tulossa perheenlisäystä niin voi olla että mopo jää vähäksi aikaa vähemmälle huomiolle
Voin pistää sulle yv:tä kun tulee ajankohtaiseksi?
Tuo on tosiaan ollut 1kk:n paikoillaan ja maksoin tuosta postikuluineen jotain 55€ joten olisko joku 30-35€ kohtuu hinta? Noh katellaan ja pistellään vaikka yv:tä tosiaan kun tulee ajankohtaiseksi jos et siihen mennessä ole jo ehtinyt underia ja valoa laittamaan..
- P
Ahaa! No ei tässä niin jäniksen selässä olla.(Perkele @ Kesä. 02 2008,09:18) kirjoitti
Mullakin on aika pitkissä kantimissa nuo mopon rakentelu jutut, kun on tuo muksu ja kohta talo.. Heh!
Mutta jos ensi talvena sais uuden maalin ja kävis koneen läpi, kun viime talvena tulikin jo melkein kaikki muut käytyä läpi..
Juu veikkaan, että sinäkään et kerkee konkeliin koskee ainakaan tänä ja kahtena seuraavanakaan kesänä, kun tilanne on tuo!
Taitaakin Kawa pölyyntyä vaan tallissa!!![]()
sevenfifty
Äläs nyt.. tämä on jo toinen meidän perheeseen. Ensimmäinen tuossa on jo jonkun vuoden taapertanut mukana ja hillitön prätkäfani on tytöstä tullut(bmweero @ Kesä. 02 2008,21:54) kirjoitti
Eli eiköhän se harrastus jatku samanlaisena. Muutamaksi viikkoa voi vähän ajot vähentyä, mutta pittää se iltalenkki silloin tällöin käydä heittämässä
- P
No niin ysi ärrä ukot ja akat.
Eikös sitä lähetä kokeileen mitä saadaan omista yseistä irti tuonne joensuuhun elokuun eka viikonloppu(2.8.2008) lentokenttäajoihin
Itellä ois tarkoitus mennä rikkomaan viimevuoden nopeus(264km/h).
Oishan tuo mukava jos ois enemmänki näitä vanhoja rää pyöriä tuolla kentällä![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Eihän nää vanhoja oo! Just sisäänajettuja vain(ysi-ärrä @ Kesä. 04 2008,07:48) kirjoitti
ei ihan uusinta tekniikkaa, mutta nyt on tullut paljon eri pärriä ajettua ja parempaa "kompromissia" saa etsiä. Ikävä tätä tulee, kun joskus "joutuu" vaihtamaan!
Lentokenttäajoista en tiedä. Kuten mainittua niin tuo toinen kaveri syntyy kohta perheeseen joten saapa nähdä. Kesän riennot tapahtuu varmaan aika spontaanisti tästä eteenpäin (lue: silloin karkuun / ajelulle kun vain pienikin mahdollisuus).
- P
ei niitä varmaan olekkaan kuin Sumekolla tarjolla.... Mulla hitsattiin vaihdekiksin puoleinen kolmio ja se kesti kyllä sen aikaa kun se mulla oli ( 1viikko mulla ajossa, sitten se pöllittiin ja varasnisti ajeli sillä 1viikon ja ajo mettään sen pyörän, ja kolmio oli vielä senkin jälkeen ehyt) vaatii vaan pätevän alumiinihitsarin että onnistuu, eikä tietenkään tule uuden näköistä.... Mutta uusi kolmio oli jtn. 140e hitsaus 20e(TiJuKo @ Touko. 31 2008,07:32) kirjoitti
Suzuki GSX-R 1000 K4 Kawasaki ZX-9r -01 Yamaha YZ 250 -89
ex:ät
Kawasaki ZX-9r -94, KMX 125 -89, KX 125 -89 ja KX 80 -88
Honda CBR 600f -94
Moro
Mitäs öljyä ootta käyttäny noissa keulapumpuissa?
Jos vaikka rupiais huoltaan nuo pumput. Ilmeisesti stefat kantsii vaihtaa, mut mitä muuta kannattaa samalla vaihtaa tuonne keulaan?
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Mitäs moottoriöljyä suosittelette ysiärrään? Pitäisi kohtapuolin vaihtaa öljyt... Nykyisillä vaihteet ainakin pitää suht kovaa pauketta. Ilmeisesti jotkut ovat saaneet öljy-merkkiä vaihtamalla hiljaisemmaksi.
Sitten vielä kysymys, kun pitäisi emäntää kyyditellä kesälomalla ympäri suomen suvea niin minkäkaisia laukkuratkaisuja on tarjolla? Ainakaan noista "kovista" sivu- ja perälaukuista ei tunnu löytyvän ysiin mitään vaihtoehtoja. Tankkilaukku multa jo löytyykin, mutta ei sinne ihmeitä sovi. Varmaan jotkut edulliset kangas-sivulaukut pitää hommata. Vai olisko kellään neuvoja tai kokemusta?
Mä laitoin Mobilin Delvac MX15-40 ja pelittää huomattavasti hiljaisemmin kuin Hondan GN4 öljyillä. Ja tuo Delvaccihan on halpaa kuin saippua, 4l maksoi jotain 18 egee.
ZX9R -95
Tuohon -99 malliin kuuluis tuo 10w öljy ja menee 565 +- 4ml per putki, jos purat kokonaan.(ysi-ärrä @ Kesä. 08 2008,17:30) kirjoitti
Ite pistin tuon 569ml, niin tuli ehkä hitusen jämäkämpi..
Töräytä ainakin nuo stefat uusiks tosiaan.
Kannattaa tarkkaan tutkia, että sisukset ovat muuten ehjät, mutta jos keula on toiminut hyvin ja ihan vaan muuten öljyt vaihat, niin tuskin on mitään hajalla.
sevenfifty
Alko pyörä rykimään ja nostin kaasarit pöydälle.
Todella hienoa hiekkaa niistä löytyikin.
No puhdistelun jälkeen mittasin co:t ja kuten arvelinkin pyörä käy laihalla joutokäyntiä ja rikkaalla yläkierroksilla:
1300rpm co 0,3
2000 rpm co 1,0
3500 rpm co 4,5
5000 rpm co 6,0
7000 rpm co 8,0
Täytyis varmaan joutok. seosruuveja avata ja neuloja laskea ja sitten mitata uudelleen.
Ja pyörä siis nykii alakierroksilla 3000rpm asti ja esim. tasaisessa sadan vauhdissa tuntuis tukehtuvan, eli kaasua joutuu kokoajan pumppaamaan hieman jotta jaksaa mennä.
Kaasupohjassa toimii hyvin, ykkösellä keulii kaasusta ja kakkosellakin keventää mukavasti, mutta kuskilta loppuu kantti.
Pyörässä on Muzzy kokoputki ja Factoryn 158 pääsuuttimet, vakiot 38 joutok.suuttimet, bmc vapaavirtasuodatin.
Syttypyörästä ei tietoa onko vakio vai viri.
sevenfifty
Jep, kiitti tiedoista.(bmweero @ Kesä. 10 2008,00:41) kirjoitti
Ja kun tuossa luin tuota haynesin opusta, niin siellähän olikin sanottu just nuo sae luvut ja millilitramäärät.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Jos joku tarvii ysiin moottooriin varaosia, niin minulta löytyy moottori ilman apulaitteita, jota puran tarvittaessa. muuten toimiva moottori oli mutta 5vaihde hyppi yli ja varaosat ( 1 siirtäjä, hammasratas, 2laakeria) oli puolet uuden käytetyn koneen hintainen joten ostin uuden moottorin...
Moottori on zx9r -2000
Mulla ois nyt hyvä 9r myynnissä!
Ei raskis myydä mut ei viitsi turhaan seisottaa tallissa!
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=625810
Kyllähän sitä vois tavoitteekseen ottaa, että tonne mennään. Pyörällä en tuonne viitsi ajaa, joten vetäsen sen kärryllä paikanpäälle. Vaikkakin pyörä on täysin vakio(ysi-ärrä @ Kesä. 04 2008,07:48) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Hieno homma, siellä siis nähdään.(sky @ Kesä. 13 2008,00:22) kirjoitti
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Tässäpä meikän mopon uutta ilmettä.
Katevilkut ja takana tommoset sydämen malliset...
Suurin muutos kuiteski tuo underi...
Melkoinen reikä piti sahailla että sai tuon paikalleen...
Seuraavaksi vaihtuu putki ja paljon muutakin on suunnitteilla. *![]()
Joo, tuohan näyttää todella hyvältä.
Ja ei muuta ku acran kokoränni paikoilleen niin saat tuon putkistonki sirommaksi, eikä mitään linjaauton putkia
Sitte ku vielä rappaus haluja on, niin mopo purkuun ja runko mattamustaksi niin sitte
ps. tuo rekkari on hyvä
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
mist anne hommanu noi punaset heijastimet tohon kilpee? tarra vai pultti kiinitys? tahtoo itekki kymppiin niin saa sen ison punasen lätkän kilven alta pois
jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider
zx-10r-04 ex
dr-800s-93
ktm duke 620 -96
zx10-r -08
no niin, johan on mummoilme moposta pois *(Anne @ Kesä. 16 2008,14:35) kirjoitti
Taas on pakko ehdottaa... Ei mitään tusina acran putkea, niitähän on kaikilla *(Anne @ Kesä. 16 2008,14:35) kirjoitti
Laita vaikka tälläinen:
Kivan siro ja tyttömäisen pieni... Ja ne soundit![]()
Siipimutterilla ovat tällä hetkellä ja pitävät kilven kii telineessä samalla. Olivat pyörässä kun se tuli muutossa mukana jenkeistä. Harmi mutten nyt just osaa sanoo mistä niitä saa.(suski750-f @ Kesä. 16 2008,15:08) kirjoitti
Haluja kyllä on muttei lämmintä tallia talvella..(ysi-ärrä @ Kesä. 16 2008,14:43) kirjoitti
(samserious @ Kesä. 16 2008,18:08) kirjoitti
saa yllyttää lisää *
![]()
Päk tu tö voorumi.
Tässä isyyslomalla heilunut ja jäänyt kirjoittelut ja jopa mopoilutkin vähän vähemmälle.
Pitäs varmaankin huomenissa kuitenni purkaa taas vähän pärrää (tällä kertaa vain tankki ja takakate pois) ja laittaa rallatukset kuriin. Tuntus vähän siltä, että talven venasäätöjen jälkeen ei ole kunnolla tuo kiristin kirinyt, koska rallattelu on mielestäni kovempaa kuin viime syksynä. Pitää kokeilla tuolla kutosfoorumilla kuullulla kikalla ensin kiriä, eli vain keskipultti pois ja sievästi painamalla kokeilla kiriikö. Jos ei, niin sitten kokonaan irti.
Pjuu, nyt nukkumaan että jaksaa taas vauvan kanssa touhuta huomenna.
- P
Komia pyörä Annella!
Tuo undertail käy ku nenä päähän..
Itekkin oon underista haaveillu, mutta mites käy penkinalus säilytystilan??
Nyt on vaan huggeri, Muzzyn putkisto ja sahattu rapakaari..![]()
sevenfifty
Onnea perheenlisäyksestä!(Perkele @ Kesä. 17 2008,00:28) kirjoitti
Tulikos tyttö vai poika?
sevenfifty
Poeka tuli! Tuolla paskanjauhannan puolella pistin oikein ketjun aiheesta(bmweero @ Kesä. 17 2008,00:36) kirjoitti
Tuo underi ei vie pahimmillaankaan niin ihan älytön mahoton hirviästi tiloja tuolta takapenkin alta. Työkalupussukan paikka voi lähteä joissain tapauksissa ja kannattaa myös ottaa huomioon tuo "sisäkaari" noissa undereissa eli penkin alta menee myös sen mukaisesti. On siis kupera sisältä ja syö näin ollen tilaakin myös jonkin verran.
Mulla mahtuu edelleen tarvittavat eli työkalupussukka (eri paikassa nyt), paikkaspray ja jotain muuta kuten nipareita etc.
- P