suoja shortsit(Puppe 67 @ Maalis. 11 2008,20:11) kirjoitti
Eli siis tuo ns häntäluun suoja nostaa istuinkorkeutta silloinkun jalat on maassa ja selkäsuorassa ja yrität jalkavoimin siirtää pyörää.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Samma po häär, vajaa 100km tuli tänään mittariin ja tuon konehuollon jälkee tuntuu pyörä mukavan ripsakalta verrattuna vanhaan kuasiinJuu mitkäs nuo shortsit on?
Asiasta toiseen ja ajattelimpa teiltä arvoiset 9r:n omistajat kysellä, että mitäs vakuutusyhtiötä suositte kun on sama pyörä kyseessä? Juuri tuli tuolta IF:ltä vakuutus tarjous, liikennevakuutus (30%) bonareita + pikkukasko ~900e![]()
Pohjolassa tällä hetkellä vakuutukset ja noin 660e muistaakseni sama lysti. Joten eroa löytyy.. Mikähän olis se halvin sitte.
edit. sky ehtikin jo
zx-9r
(sky @ Maalis. 11 2008,21:05) kirjoitti
![]()
Paljonkohan nuo kevään muotipöxyt keventää lompakkoa ....???
![]()
Muistelen että lähtivät messuilta alle 70 €. Jos joskus tulee lipat, niin todennäköisesti ovat hintansa arvoiset.(Puppe 67 @ Maalis. 11 2008,21:52) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Öö,eikös ajohousut jossa on suojat niin aja saman asian?(sky @ Maalis. 11 2008,22:16) kirjoitti
Ja mitenkäs jos laittaa tuollaset shortsit ja sitte vielä oikiat ajohousut,niin eikös sitä ole melekonen pömpeliperse![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
(ysi-ärrä @ Maalis. 12 2008,07:50) kirjoitti
Jaaa , ei mun ajokamoissa ole kuin lonkka-ja polvisuojat.Noissa Sky:in ostamissa Versace housuissa on pakara(persus)- ja reisisuojatkin näköjään.Jos joskus sattuu lippaamaan ja liukuu persuuksillaan pitkin asfalttia , niin kai noista silloin jotain hyötyäkin on ...
![]()
Joo, niinpäs näkyi olevan että omistakin housuista löytyy vain nuo sivusuojat ja polvisuojat.
Ei persiitä suojaa ku oma läskikerros.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Tjahans.. "Bad Karma" - paita päällä istuskelen töissä ja ihan aiheesta. Rupesin sitten eilen vielä purkamaan nokkia pois paikaltaan, että tarkistan yhden venttiilinvälyksen vielä kertaalleen.. noh siinä sitten kasasin nokkia takas paikoilleen ja viimeistä pulttia olin kiristämässä 12nm:iin niin kuului *naps* ja sitten rupesi otsasuoni pullistuun..
Äkkiä nokat pois ja tarkistaan tuho (ja toivomaan, ettei ole ihan kannen tasalta mennyt poikki). Totta vitussa oli mennyt + tuo on niitä pultteja, jotka tulee sinne kohdistusta varten (näin oletan noiden joidenkin olevan) oleviin "monttuihin / putkiin" ja kierre alkaa siis puotoista/kaks senttiä syvemmältä.
Nyt meinaa ahdistaa. Kuten tuon motin purkaneet tietää, niin noi pultit ovat aika ohkaisia kierreosan halkaisijaltaan + tuo, että napsahti just tuommoisesta, jossa se on vielä siellä kannen sisällä toi vastakierre.. eli melko mahdoton tehtävä ruveta poraileen esim. 2mm poralla reikää ja yrittää vastakierretapeilla tai vastaavalla.
Tuolla mp-tallin puolella jo kyselin vinkkiä ja näyttäs siltä, että pajalle pitää kannen kanssa lähteä. Voi perkele että osaa ottaa päähän. Piti ruveta pyörää kasaileen jo kevättä varten, mutta nyt tuli sitten ylimääräistä jumppaa. Hitto kun saisin jotenkin kotikonstein tuon tuolta veks, mutta ei mahda onnistua / tuho voi olla pahempi, kuin saavutettu tulos.
Semmosta tällä kertaa.
- P
No, jos joudut kannen irroittamaan ja viemään pajalle. Mikä aiheuttaneen vähiten tuhoja, paitsi jos katkaiset myös kannen pultin(Perkele @ Maalis. 12 2008,13:03) kirjoitti
Niin se ois sitten kannen madalluksen paikka samalla!
No juu, koita kestää, ei ne ajosäätkään oo vielä kaksiset.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Pääseekö siihen hitsaamaan mutteria päähän. Silleen lähtee hyvin kun se pulttikin kuumenee siinä sopivasti.
Kawajutut ei mua juuri enää kosketa, kun tuli vaihdettua takaisin ducatiinTai no kyl ne koskettaa, kun myin pyörän vaimon veljelle ;)
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Ei pääse millään ilveellä mutteria hitsaamaan.. mulla kävi mielessä ja joku mp-tallin puolella ehdottikin ihan puikon hitsaamista jumiin ja siitä vaan pyöritteleen, mutta ei oo hitsausvehkeitä saatavilla tällä hetkellä eikä taidotkaan riitä siihen hommaan. Prkleen uusavuton, tuo taito pitää vielä hankkia
Mutta nyt näyttää kuitenkin kohtuu hyvältä, sillä nyt kun kävin vähemmän vittuuntuneena pällistelemässä tuota, niin katkennut pätkä on ihan kannen tasossa, mutta vain 1,5 sentin syvyydellä ja lisäksi kun on imupuolelta mennyt, niin pystyn poraamaan ilman koneen tiputtamista ja kannen irroittamista. Myös pultti on kierteen halkaisijaltaan jotain 4-4,5mm joten pystyy esim. 3mm terällä vetään nätisti tuohon kolon.
Huomenna siis hommaamaan tuommoinen irroitussarja josta löytyy myös nuo teränohjaimet, niin ei mee niin helposti kierteeseen hommat.
Näyttää siis hyvältä ja veikkaan, että huomenna lähtee pultin jämä helvettiin tuolta!
- P
Toivotaan että lähtee!
Kyllä tuo vois lähtee myös migillä kasvattamalla ja sitten esim. mutteri siihen nöölin päähän, ruputi ruputi..
On tepsinyt lähes kaikkiin katkenneisiin pultteihin.
Mutta miks ei vastakierretapillakin, kunhan vaan on laadukas, eikä poraa reikää liian isoksi ettei pultinpätkä leviä.
sevenfifty
Tätä mä juuri koitin ehdottaa. Ehkä en onnistunut pukemaan homma sanoiksi ;)
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Hehe, ymmärsin kyllä mitä Sledge tarkoitit, mutta itsekin olin vähän epäselvä. Eli ei onnistu noin pienessä tilassa kuin kasvattamaan tuota, mutta tuo kierre napsahti tosiaan yhdestä niistä neljästä kohdistusputkesta, eli sieltä puoltoista / pari senttiä syvempää alkaa se kierre ja on niin ahdas, ettei varmaan onnistu siinä tilassa (jos pienen mutterin tuonne ees sais tiputettua -> saati sitten hitsaamaan sitä siihen kiinni ja vieläpä vääntämään
Mutta olen aikalailla varma, että tänään KUNNON pultinpoistosarjalla tuo saattaa jopa lähteä. Ilmoittelen tässä myöhemmin kuinka kävi![]()
Kokeile vielä yhtä jippoa.....poraa siihen pulttiin pieni reikä , jos mahdollista.Sen jälkeen mahdollisimman pienellä jengatapilla kierteen pultin sisään.Ja sitten vaan jostain väsäämään sitä pientä pulttia siihen poraamaasi reikään. Ruuvilukitetta käyttämällä se joko aukee tai sitten ei ..??? Siis huom , jos sitä mahdollisuutta pienen ahtauden vuoksi edes on.....
Tänään tuli vahattua yrkki. Ei vaan aurinko paistanut, joten ei tullut vietyä ulos ja kuvattua. Ehkä se kaunis kevät päivä tulee vielä.
On nyt kuitenkin mukavampi ulkouluttaa pyärää, kun kura lähtee helpommin pois.
Mitenhän ois, jos tekis valoille "luomet"? Onks kukaan kokeillut?
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Itekki tuli vahattua oma mopesi pari päivää sitte, mutta ihan omassa lämpimässä varastossa jossa ysi talvehtii
Ei täällä vielä ulkona vahata.
Korkeintaan persettä ja pakkas voiteella.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
(sky @ Maalis. 14 2008,20:03) kirjoitti
Elä elä hyvä mies, eikös se ole noitten corolla amispoikien tuunaus juttuja, menee vielä hieno pyörä pilalle![]()
zx-9r
Eikös meissä jokaisessa asu pieni amispelle(esanahka @ Maalis. 15 2008,14:43) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kävin tässä tänään laskemassa laudalla kaksi tuntia rinteessä. Laitoinpa sitten vaatteiden alle selkäsuojan ja suoja shortsit. Täytyy todeta että kun tota lautaa oli kaksi vuotta säilönyt sängyn alla, niin varsinkin noista suoja shortseista oli todellakin iloa, kun muutaman kerran kroppa päätti ruveta huilaamaan selällään rinteessä. Ei muuten, mutta tuo kroppa ei varottanut etukäteen.(Puppe 67 @ Maalis. 12 2008,07:56) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Dodiin! Sain sitten toissailtana tämän katkennen pultin kierreosan irti kannesta. Ei auttanut vastakierretapit jne. vaan lähti sitten loppupeleissä, kun naputtelin vasaralla sieväkseen semmoisen torx-hylsyn kiinni tuohon poraamaani 3mm. reikään ja sitten vain sievästi pyörittämään ja sieltähän se nousi ylös!
Saman yönä iski sitten kunnon paskatauti, jonka jälkimainingeissa täällä sisällä vielä kipristelen. Oliskohan mulla nyt talven huonon tuurin kiintiö täynnä ja pääsis toden teolla tekemään hommia ja oottaan kevään tuloa? Toivottavasti!
Huomenna hälytinsarjaa asentelemaan ja maanantaina lähen metsästään kokonaan uudet pultit noihin nokka-akselipukkeihin. Pienempään momenttiin väännän tällä kertaa. Saa 8-10nm riittää. Eiköhän se noilla pysy kasassa, kun tuntuu noiden mp-tallin juttujenkin mukaan toi 12nm M6:lle olevan ihan liikaa.
- P
Varmistaisin asian kuitenkin soittamalla Sumekolle teknisen puolen kavereille ,ettei vaan jää liian löysälle.Siitä ei nimittäin sitten hyvää seuraa ,jos ne pultit alkaa myöhemmin löystymään ...(Perkele @ Maalis. 15 2008,19:38) kirjoitti
![]()
Noh, eikai se mitään haittaa vaikka nokat lähtee elämään omaa elämäänsä(Puppe 67 @ Maalis. 16 2008,14:03) kirjoitti
Veikkaisin kyllä, että toi 10nm ja tippa lukitetta riittää, mutta pitää kattoa kun huomenna lähden metsästämään sopivia uusia pultteja tuohon, niin vedän varmaan tuohon 12:sta mutta eriiiiittäin varovasti. Tuli tosiaan tuolla mp-tallin keskustelun puolella pointteja, että tuo ilmoitettu 12:sta olis jopa liikaa tuohon.
Noh, ans kattoo nyt.. kyllä mä siitä kuitenkin huolen pidän, ettei pääse nokat irtoileen. Tavalla tai toisella.
- P
Pistä vain se 12nm sinne.. Ihan oikeasti!(Perkele @ Maalis. 16 2008,15:02) kirjoitti
itsellä on käynyt näissä -07vm kiksereissä niin, että nokkapukin pultit lähtevät venymään ennen oikeaa kireyttään (12nm) jos ovat vanhat pultit Sen takia ne pitää vaihtaakkin melkein aina uusiin, kun avaa ne.. Lämpenevät kait liikaa jolloin niistä tulee vähän pehmeämmät.
ja muista vetää pitkällä liikkeellä pultit kiinni.. Liikkeelle lähtö momentti on aina isompi, kun "vierintä" momentti.. tiesit kyllä varmasti nämä asiat mutta ajattelin sanoa vain.
Oon yrittänyt pitkällä / yhdellä liikkeellä vääntää momenttiin. Onhan toi 12: sta sen verta pieni, ettei tarvi uudestaan "lähteä liikkeelle".(PLaaf @ Maalis. 16 2008,15:51) kirjoitti
Tjuu, kyllä mä varmaankin noi tuun 12: sta vetämään. Pitää vaan tosiaan hakea noi uudet pultit eka tuohon. En kuitenkaan kuvitellut että tuon kokoisia pitäisi ihan joka kerta olla uusimassa? Mosalla kuitenkin ajettu "vasta" se 22tkm.. noh, onhan sekin mahdollista, että vedetty liian kireälle osa pulteista entisen omistajan / huollon toimesta ja sen vuoksi osa venynyt.
Noh, huomenissa taas "vääntämään" ja en usko uusien pulttien kanssa enää ongemia tulevan.
Vähänpä sitä loppujen lopuksi asioista tietää, mutta opitaan sitten kantapään kautta
- P
Kantapään kautta sitä ihmeen hyvin aina oppii(Perkele @ Maalis. 16 2008,16:35) kirjoitti
Tuo k7 on kylläkin ratapyörä niin siinä on lämpöäkin vähän eritavalla siellä nokissa, kun katupeleissä joten en yhtään ihmettele, kun ne pultit venyivätkin.. uusien kanssa ei sitten ollut mitään ongelmaa! maksoi hurjat 8e uudet pultit.
Terve!
Uutena kawasakin omistajana voisin ilmottautua. Tai ei nyt ihan
uutena, syksyllä tuli ostettua tollanen ysininja, vuosimallia 02". Pyörässä on mittarissa ainoastaan 9400km, ja nyt vähän arveluttaa tullissa käyminen. Näkyy vaan noista vähän ajetuista pyydettävän kohtuuttoman paljon, lähemmäs kymmentä tonnia. Elikkäs veroa olis tulossa sen mukaisesti eli liikaa...
Josko jollain sattuis oleen tampereen seudulla ysininjasta vielä katteet poissa, niin voisin rahaa vastaan tietenkin vuokrata mittaria muutamaksi päiväksi. Plussaa olis tietysti jos mittarissa olis esim. 40 000+. Jäis vielä varaa ostaa ajovarusteet... Sumekolle tossa äsken soittelin ja ilmoittu sieltä et 00-01 pyörässä on mittari ainakin eri osanumerolla. Kaverilla on nimittäin tollanen 00" ysininja. Mutta jos joltain sattuis löytymään 02" mittaristoa lainaksi, niin ota yhteyttä pm:mään.
![]()
Nonni! Nyt on mosa kasattu ja kaikki meni tällä kertaa kuten pitääkin. Kävin kokonaan uudet pultit tuohon. Ainoa miinuspuoli oli oikeastaan se, että mistäänpäin ei löytynyt 6*40 pultteja normikannalla. Piti ottaa kuusiokoloversiona sitten, mutta eipä tuo haittaaonpahan "hifimmän" näköinen.. haha
Nätisti meni 12:sta nyt. Huomasin tuossa, että oli edellisen asentajan jäljiltä ilmeisesti muutama muukin pultti venynyt eli lähellä, ettei ole mennyt useampi poikki, onneksi meni vain yksi!
Nyt ei muutaku häläri vielä paikoilleen ja pärrä takasi kasaan.
- P
Tervetuloa joukkoon(Mikko86 @ Maalis. 17 2008,15:24) kirjoitti
Ja ootpa löytäny vähän ajetun pelin.Onneksi olkoon
Mulla ois -99 mallia oleva mittari hyllyssä ja pitää sisällään 68000km.
Ei vaan taida passata tuohon sinun malliin![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Vuos sit oli -02 käyttöönotetussa saksan pyörässä 8200 km. Nyt onkin siten 24 tkm ja pyörän käytönjäljetkin ovat kolminkertaistuneet.(ysi-ärrä @ Maalis. 18 2008,07:50) kirjoitti
Pyörässä ei ole ollut mitään vikaa, ainoastaan Kawasakin ja 9r:n yleisiä ominaisuuksia!
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)