Itse itelle vastailen -95 taitaa olla 5,5 vanne,mut mistä lähtien on 6"(lappis @ Joulu. 10 2007,21:57) kirjoitti
Oliskohan 1999 mallista lähtien,Ainekin 2000 se jo on koska yhellätutulla oli 00,malli ja mulla 01 ja siinä on rengas 190 levee.(lappis @ Joulu. 20 2007,18:00) kirjoitti
![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
On muuten aika siistin näköset!!!!!(Perkele @ Joulu. 28 2007,00:01) kirjoitti
![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Moi!
Oisko jollain kiinnostusta vaihtaa tällänen devilin koko ränni johki toiseen putkeen.
http://www.mp-foorumi.com/gallery....089.jpg
Jos kovat saundit haluaa niin tässä ratkaisu
Niin ja pyörä on 9r - vm 98
zx-9r
Saat vakio räänin vaihossa?(esanahka @ Joulu. 29 2007,14:33) kirjoitti
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Kiitos mielenkiinnosta, mut kyllä olin ajatellu jotai äänekkäämpää putkistoa ton tilalle. Toi on vaa vähä liikaa ku pitäis ajaa tulpat korvissa melkei kokoajan(ysi-ärrä @ Joulu. 29 2007,15:54) kirjoitti
Eli eli nyt vaan tarjouksia kehiin, haluu uuden putken![]()
zx-9r
Kiitoksia! Kyllä kieltämättä täytyy itsekeskeisesti myöntää, että tyytyväinen olen putkiston ulkonäköön.. todella tyytyväinen!(solifer @ Joulu. 28 2007,22:22) kirjoitti
Saa nähdä sitten soundipuolen tässä myöhemmin keväällä, talvella en käytä konetta, koska kone kaadettu täyteen öljyä talven ajaksi, joten ei viitti testata![]()
- P
ps: esanahka, sulla sataa tallissa lunta![]()
Foto otettu juuri ennen talviteloille laittamista(Perkele @ Joulu. 29 2007,17:25) kirjoitti
Komeet nuo Yosin putket kyllä.. Kehtaako kysyä paljonko noi maksoi?
ps. vaiha deviliin![]()
zx-9r
No se selittää lumen pärrän päällä.. vedit ilmeisesti ajokauden mahd. pitkälle?(esanahka @ Joulu. 29 2007,17:31) kirjoitti
Kyllähän noista köyhtyä sai jonninverran, mutta Jenkkilästä tilattuna huomattavasti halvemmat kuin Suomen hinnat näyttävät olevan. Täällä näyttää olevan, sen mitä olen yrittänyt tutkiskella, jotain 1000-1350€ luokkaa listahinta.. voi toki saada jostain halvemmallakin, mutta tuohon väliin on mennyt mitä olen netistä tonkinut. Jenkkilästä noita saa jopa puolet halvemmalla, jos jaksaa metsästää.. tietenni tullaus tulee päälle, mutta kannattaa silti = selvää säästöä!
En mahda tällä kertaa vaihtaa, vaikka Devilit hienot onkin. Äänet vähän turhan kovat olleet mun makuun, sen mitä kavereilla on noita ollut. Toisaalta tuohan on high-pipe -mallia ja kelpaisi siinä mielessä kyllä ulkonäkönsä puolesta hyvinkin. Meikä tykkää high-pipestä huomattavasti enemmän, kuin matalammalla menevistä.
Luulisin kyllä, että löydät nopeastikin putkelle ostajan / vaihtajan![]()
Joo,tyylikkään näköinen on tuo devilin yläkautta kiertävä putki.
Jos ei ois Arcan kokoränniäniin ostaisin tuon putkiston sulta pois.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Ilmoittaudutaan nyt täälläkin, vaikka pyörä on jo puolisen vuotta ollut. Eli tuollanen vuosimallia -96 oleva Ninja tuli haettua Autovahinkokeskuksesta ja kunnostettua.
![]()
Asiallisen näköinen mopesi
Tervetuloa joukkoon hurjaan![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Moro jmo! Tervetuloa vaan ja komea on pyörä!
Moi ja kiitoksia molemmille!![]()
Ainaskin takaswingistä , -02 mallista alkaen swingin "päältä" lähtee ns. tukikaari ... tai mikä lie , tarkoituksena varmaankin tukevoittaa swingiä .(mpee @ Tammi. 06 2008,04:07) kirjoitti
![]()
Joo kyllähän toi ajokausi venähti aika pitkälle, ois voinu kyllä kelien puolesta venyy pidemmällekkin(Perkele @ Joulu. 29 2007,17:59) kirjoitti
Kyllä ne vaan maksaa uutena.. Välillä vaikee ymmärtää mikä tossa 1,5m putken pätkässä maksaa noin paljon, mut tätähän tää moottoripyöräily on varaosien puolesta - kallista lystiä.
Nooh, pitää katsoa mitä jää näppiin talvireissujen jälkeen, jos sitä oikein innostuis kans ostaa kokonaan uuden jossei tää mee vaihtoon
Eli nyt tarjouksia kehiin putkesta! Devili tarjolla! Vielä yks fotonen toho, ehkä vähä parempi ni saa selkoa paremmin tosta ulkonäöstä.
http://www.mp-foorumi.com/gallery....803.jpg
Ja tervetuloa jmo munkin puolesta voorumille! Hieno pyörä sulla
![]()
zx-9r
Kiitos esanahka! Oletko itse kiillottanut rungon? Kiillotushommia pitäis itsekin aloitella, kunhan vain jaksais.. Todella hyvältä näyttää sun pyörä!
Kiitoksia kehuista(jmo @ Tammi. 09 2008,23:45) kirjoitti
En ole ite tota kiillottanut, vanhan omistajan tekosia. Vielä muutama kuukausi ja sitten taas
Pitääkö jmo tuo sinun yosimuran putki/slipari kovaa mekkalaa?
zx-9r
En ole muihin putkiin/slipareihin vertaillu, mutta kyllä siitä ääntä lähtee aikalailla. Mutta itse ainakin tykkäänJa slipari se tosiaan vain on.
NYT on 9pärrälle tehty 24 tkm:n huolto.
Tais tulla pohjat!:
yht 1280 €
14 h
Varaosat yht 440 €. mm. KKPZX9R9 ketjurataspaketti ovh:lla 211 € (ei siis minkäänlaista talvialennusta) Todettakoon että ketjurataspaketin lisänä oli kaasuvaijerin vaihto (oli aivan jumissa) hinta vaijerille 53,50
Todettakoon että pyörässä oli työtäkin, mm 7 ventiiliä säädettiin. Etupumppujen öljyt vaihdettiin. Seosruuvien säätö. Olivat säätäneet päin persettä edellisessä huollossa.
veloitti 1 h:n (a 60 €) pyöränkuljetus pakettiautolla edes takas korjaamolle. n 15 km matkan. Olis luullut että talviaikaan saa vähän palvelua ton hintaluokan huollossa. Kun kaveri palautti pyörän, hän haki samalla reissulla siitä läheltä jonkun mönkkärin huoltoon. Ja kun hän haki pyörän hän oli käymässä siinä lähellä hierojalla. Eli siksi vähän ketuttaa toi 60 € lohkasu tuosta kuljetuksesta.
Ihan asiallista palvelua, jopa pyörän kuljetuspalvelu. Vaikutti että kaveri teki hyvää jälkeä. Se ainut ja kirpaiseva miinus oli että kaveri otti aika ahneesti rahaa. Loput kommentit pääsee toteamaan vasta kun pääsee pyörällä ajamaan.
Todettakoon että Kyseessä oli Yamahan merkkihuolto, jota on pidetty ihan pätevänä huoltopaikkana.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tjuu, 25tkm (khjyllä, meillä meni kokonaan ohi 24tkm huolto) huolto tässä kesken.. ja todettakoon seuraavaa:(sky @ Tammi. 11 2008,22:56) kirjoitti
1. Venttiiliensäätöpalat jenkkilästä (Ebay.com) 2xpakettia, kaikkia mahdollisia paloja 5kpl eli yhteensä melkein 300kpl säätöpaloja = 55€ Mylly auki & säätöhommat menossa.. eli eipä jaksa maksaa 5-10€ per pala noista huollon hinnoista? Ja siinä kun sulla on kone levällään, niin se on melkein sama, onko säädettäviä (eli vaihdettavia) paloja 3,4,5 vai 7. Eli tuosta on kyllä helppo rahastaa kpl-mukaan, nopeasti ne vaihtuu kun pääsee mittaamaan..
2. Ketjurataspaketti = RK:n kultaiset ja vakioetunen + ja 3 piikkiä isompi takanen + ketju & rattaat on conv.kit 520 eli PAINOA SÄÄSTYY ;) ehehehehehe ja hinta oli kotiin kuljetettuna 160€
3. etupumppujen 10w öljyt teki jotain 20€ yhteensä.. ja kun tällä hetkellä pyörä muutenkin atomeina, niin paskaakos siinä, tehdään tuokin samalla.. eli pumput & stefat & jne. kuosissa. ei tarvinnut vaihtaa..
4. Morgan carbtuner II irtosi suoraan valmistajalta postikulujen kanssa about 80-90€ hintaan, eli kyllä kaasarit ja ruiskutkin tulee säädettyä.
Samalla vaihtui / on vaihtumassa Yoshin race-putkisto, undertray, hugger, siitinsutsi, K&N, iridiumit jne.
ja kaikki tämä tuli halvemmaksi.. oikeasti huomattavasti halvemmaksi, kuin tuo sun huolto! Eli teit varmaan jonkinlaiset pohjat? Seuraavat huollot on jo periaatteessa edullisempia, kun ei tarvi muutaku tehdä kun osat/tarvikkeet on ostettu
- Persplähkele
ps: kuten tässä ketjussa jo aiemmin suosittelin. Saksan Amazonista 9r - huolto-opus hintaan 18€ postituskulujen kanssa. Suomessa hinta on tuolla 40+ € joten sekin menee vielä tuohon huollon hintaan.. jos jaksaa ite tehdä, eikä laske työtunneille hintaa, niin säästäähän siinä ja näköjään vielä helvetin paljon!
Se on se ikävä tosiasia että en ole perehtynyt moottorien korjaukseen ja huoltoon. Skodankin venttiilit pitäs säätää. Mutta ei oo oikein inspiraatiota löytynyt.(Perkele @ Tammi. 12 2008,03:02) kirjoitti
Mieluummin tekisin sitä mitä osaan ja jättäisin tuollaiset hommat ammattimiehelle.
Tokihan mä oon vähän tehnyt säätöä pyörälleni Ja osaan tehdä näitä perusjuttuja. Mutta esim. etupumppujen öljynvaihtoon tarvii vissiin erikoistykökalut ja eturataskaan ei taida lähteä aina ihan helpolla irti??? Kuinkas sulla onnistu?
PS. Oot näköjään katunut kännissäkirjoittelujas
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Morgen! Juu, kännissä kirjoittaa monesti liian kärkkäästi. Samoja asioita, mutta paskalla tyylillä(sky @ Tammi. 12 2008,12:36) kirjoitti
Etupumput purkaa ja kasaa kyllä kohtuu helposti ja en ainakaan itse huomannut tarvitsevani mitään erikoistyökaluja (tietenni tehnyt päin persettä) tuossa hommassa.
Ketju-ratas-paketti odottaa vielä asennusta. Viimeisenä ajattelin nuo heittää paikoilleen, sitten kun kaikki muu on tehtynä.. vielä melko paljon hommaa nimittäin edessä ja ehtii varmaan tulla kevät vastaanja saa nähdä miten onnistuu.. tiukassahan tuo etuhammastuksen mutteri tuntuu yleensä olevan, mutta eiköhän se siitä.. jossei muuten niin paineilman avulla toivottavasti
Tjuu, tarkoitus ei tosiaan ollut mitenkään vittuilla sulle henk.kohtaisesti, mutta täytyy se myöntää, että "ihanan kallista" on noiden huoltojen kanssa. Mulle itelle tämä räplääminen on osa harrastusta ja tykkään jopa siitä. Auton kanssa sama homma, niihin hommiin vaan ei oo kunnon tiloja ja ei viittis pakkasessa parkkiksella korjailla.
- P
ps: tuossa on hyvää matskua etupumppujen räpläämiseen.
Fork Seals/Fork oils
(sky @ Tammi. 11 2008,22:56) kirjoitti
Sky , aikas paljon tunteja on tuo mainitsemasi Jammajan huoltopiste saanut aikaiseksi tuohon 24 tkm huoltoon. JV-Motorsportin sivujen mukaan he käyttävät tuohon 8,6 h .Tietysti rataspaketinvaihtoon menee ammattimieheltä max. se noin 1,0 h , vaikka eturatas olisikin jumissa = 9,6 h . Kaasuvaijerin vaihto ei 30 min. enempää vie .... n = 10 h . Kaasareiden synkkaus ja etupumppujen ölpän vaihto + yleensä stefat siinä samalla kuuluu tietääkseni tuohon 24 tkm huoltoon "vakiona". Kyselepä hieman tarkemmin tuota tuntien määrää , miksi siinä meni niin kauan kuin meni .
Ps .Mulla sama huolto kohta edessä , en tiedä vielä vienkö JV:lle vai Viaberille ...ilmoittelen hintoja , kun huolto on tehty ..
Trastuitsa tovarits!
Onnellinen 9r omistaja ilmoittautuu. Tuli hankittua alkutalvesta tuollainen 2001 vuoden ärrä. Himpun päälle 45tkm ajettu. Ensipyöräksi.
Ihana laite.
Kesä. Missä lienet. Polttelee jonniiverran päästä ajelemaan...
Tuossa kuva onnellisesta omistajasta viimeisen lenkin jälkeen ennen talvisäilöä. -> Hullunkiilto
"When you're pushed, killing is as easy as breathing" - John Rambo
ZX-9R vm. 2001
[QUOTE= (Perkele @ Tammi. 12 2008,03:02)][quote=sky eli eipä jaksa maksaa 5-10€ per pala noista huollon hinnoista? Ja siinä kun sulla on kone levällään, niin se on melkein sama, onko säädettäviä (eli vaihdettavia) paloja 3,4,5 vai 7. Eli tuosta on kyllä helppo rahastaa kpl-mukaan, nopeasti ne vaihtuu kun pääsee mittaamaan..[/QUOTE]
Eipä vain ole kiva, kun maksaa palat sisään pyöräliikkeeseen sen 7e ja niihin, kun pistää kiinni 2000e koska pitää olla kaikkiin merkkeihin mitä liike vastaa.. Kyllä niistä vain joutuu kpl määrän mukaan veloittamaan helposti tai sitten jos joku haluaa semmoiset ostaa niin ei niitä ilmaiseksi voi antaa vaikka onkin pieniä ja mitättömiä osia.
Ja yleensä jos venat joudutaan säätämään niin säädetään kaikki.
Hä?(PLaaf @ Tammi. 17 2008,20:36) kirjoitti
Hirveesti ei kokemusta ole, mutta sen reilu kymmenen kertaa mitä tuo operaatio on tullu eri rivinelareihin tehtyä, niin kertaakaan en ole joutunu kaikkia ventiilejä säätämään.
Ite teen aina silleen että mittaan välykset, sitten vaihdettavat palat ja lähipajalla vaihdan tarvittavat palat oikeanpaksuisiksi. Ilmatteeks.
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Juuri mittailtu venat -95 vuoden 9R:stä ja eihän noita tosiaan aivan kaikkea tarvi säätää. On varmaan vähän tapauskohtaista...
Palat merkkiliikkeestä kysyttynä 10€ pintaan kappale. Tilasin ebaystä vähän vajaa 70€:lla 140 palan paketin. Pitäis tulla kotiovelle asti tohon hintaan.
Niin ja tervetuloa joukkoon Red5!
ZX9R -95