Nyt sitten menin tekemään sen teoista kauheimman! Myin kawan pois *kaikkea se rahapula teettää... Ja onhan se tarkoitus ostaa ens kesäksi joku uusi menopeli, mikä se sitten on, sitä en tiedä itsekkään. Mutta pakko todeta että oli tuo 9r hemmetin mukava peli *
![]()
Benelli RZ 125cc -> Yamaha TZR -> Kawasaki ZX-9R -> Yamaha XT 600 (Varastettu) -> Kawasaki Er-6n
Mee sumekon sivuille sieltä huolto,niin löydät säätöarvot kun haet listalta pyöräsi tyypin,Mutta muistelisin Imu 0,14-020 ja pako 0,15-0,22 jotain sinne päin.(jarim @ Syys. 01 2007,22:43) kirjoitti
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Välykset Imu 0,15- 0,24 ja Pako 0,22-0.31 Kylmänä!(jarim @ Syys. 01 2007,22:43) kirjoitti
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
noniin tuli just ostettua vm 01 9r, pöllityn vm94:n tilalle ja kyllä voi sanoa että 7 vuodessa on tapahtunut paljonPaljon näppärämpi kuin tuo vanha. Nyt tarttis vaan saada jostakin slipari tuohon vehkeeseen.
Suzuki GSX-R 1000 K4 Kawasaki ZX-9r -01 Yamaha YZ 250 -89
ex:ät
Kawasaki ZX-9r -94, KMX 125 -89, KX 125 -89 ja KX 80 -88
Honda CBR 600f -94
Hieno valinta(tate85 @ Syys. 13 2007,21:52) kirjoitti
Kysäseppä vieläkö rissasella ois se devilin ränni myynnissä. Se on aika makeen näkönen ja kuulonen![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Vietävä, kyllä toi ysiärrä tarvis vähän muokkausta. Suoraa sanottuna se on ihan liian raskas ja tehojakin sais olla enemmän. Eli kyllä se vissiin on pakko vaihtaa mökäpönttö ja vaihtaa suuttimet... Ei vaan millään viittis tehdä moista investointia. Kellään myynnissä sliparia, siis bolt-onia -01:seen ? Kokoränni kyllä auttais siihen paino-ongelmaan.
Jotenkin sitä kaipais vähän agressiivisempaa ulkonäköä.Pyörä on ulkonäöltään aivan liian raskaan oloinen. Ulkonäkönsä puolesta siihen sopis hyvin sivulaukut! Vaan eipä siihen saa edes telineitä valmiina niille. Onkos kellään kuvia tuunatuista 9r:stä
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kokoränni kyllä auttais siihen paino-ongelmaan.?
Ehkä oon tyhmä, mut et varmaan huomaa ajossa painoeroa normiputki -> tehoputki.Ite ajanu 3 v. 9R:ää ja tehot riittää ihan tarpeeks. se kuka väittää et 9R:än tehot ei riitä suomen liikenteeseen, niin kertoo missä ne loppuu. muuallaku radalla.
http://www.bikepics.com/pictures/684268/
Väitän että jos pyörästä saa riisumalla pois sen 10 kg, niin sen kyllä huomaa. Ei kiihtyvyydestä, vaan muussa käsittelyssä.(JiiPee77 @ Syys. 14 2007,22:20) kirjoitti
Rännistä lähtee jo se 6-7 kg.
Mutta se loppu painonpudotus onkin haastavaa. Takajalkatapit pois, kahvat pois, takapenkin korvaus hiilikuitukuorella, takalokari pois, laatikoton undertail hiilikuidusta. Rattaat ja ketju vaihdetaan kisaversioihin. Akun vois vaihtaa johonkin pienenpään. Sillä vois saada jo sen kilon pois. Jos oisin ratafanaatikko vaihtaisin akun tälläiseen. Pitäs äkkiä laskien riittää 5-7 s starttiin. Täytyykin mitata oman mopon starttivirta töissä kun muistan. Voin taata että tuolla pyörä starttaa sekunnissa jos on startatakseen.
Mutta mistäs ne loput kilot pois? Takajarru pois?
Vietävän kallis tapa on ne magnesium vanteet.
Ainiin, ne tehot loppuu siinä vaiheessa on kun on ylitetty kortinlähtönopeus
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tässä ois meikän mopotista kuva(sky @ Syys. 14 2007,21:13) kirjoitti
Tuon kilven oon laittanu nykyisin enemmän takaviistoon räyhäkkyyttä tuomaan.
Ja taka jalkatapit on poistettu. Sliparin pidike on työn alla tällähetkellä.
Oisko kellään myynnissä 00-01vm.etu katetta? näyttäs että passaa heittämällä paikoilleen sellanen kaks lamppunen maski.
Haluaa sellasen.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Toi maalaus ja väri näyttää hyvältä.
Noniin! Vaihdoin mopooni taakse 190-55-17 Diablo Corsa 3:n. Oli tosi mukava ajaa kurveihin. Teki vaan mieli antaa kurvissa lisää hanaa!Ainut vaan että ei tuntunut lämpeävän ihan niin hyvin toi corsa 3 kuin sportec M3.
Kyllä toi meitsinkin 9r rupeaa kohta olemaan ihan ajettava peli. Ainut vaan että toi keula on edelleen syvältä. Eli taidampa koittaa vielä mitä tuo keulan madaltaminen vaikuttaa...
Vaihdoimpa vielä uudet sintteripalat eteen. Hyvin jarruttaa. Ja pitihän sitä jarrujen toimintaa kokeilla ja vieläpä kostealla asfaltilla.Lukkoonhan se tietysti meni ja pyörä lähti tietysti kallistumaan, joten jalkaa vaan maahan ja jarru auki. Kyllä siitä sitten selvittiin taiteilemalla siihen saakka kunnes jarru aukes ja pyörän sai takasin hallintaan. Taisipa tulla peräti 1,5 m mustaa viivaa asfalttiin. No, se olis ollut vasta toinen kaato tänään.
Ensimmäinen kaato oli tietysti Sähköisellä motocrosspyörällä. Tänään kun sattui olemaan suojat mukana töissä, niin pitihän sitä kokeilla kuinka Bladella saa hypättyä. Sattu vaan olemaan toi nurmikko johon tulee hyppyrin alastulo aika velliä, varsinkin muutaman hypyn jälkeen. Pitihän sitä vauhtia ottaa sitten vähän enemmänkin kun kerran oli kunnon suojat: alastulo meni ihan kivasti, mutta toi tila hyppyrin jälkeen on lyhyt, joten siinä pitäis saada jarrutettuakin, niin kyllähän se blade lähti heittelehtiin ja nurinhan siinä sitten loppujenlopuksi mentiin!Täytynee kokeilla joku päivä uudestaan, kunhan nurmikko on vähän paremmassa kunnossa.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tervepä terveTuli tuossa kolmisen viikkoa sitten saatua alle eka mp
ZX-9R -00 oon tyytyväinen pyörään, viime vklpna kilometrejä sain ajettua vain 540km
ajamista haittaa vähän kun oon nyt intissä
Mutta ensi kesänä sitten paljon enemmän ajoa
![]()
Tosiaan mitä toimenpiteitä ootte tehnyt kun olette pistäneet sliparin ? tai yleensäkin minkälaiset huollot on ollut mitä niissä on ? mitä kikkoja joidenkin osien irti ottamiseen ?
tarkoitus olisi vähän laitella pyörää nyt talvella, pistäkää vinkkejä mistä osia ja mistä kannattaa.. kokemuksia !
Kiitän jo etukäteen vastauksista !![]()
asennushommat ei ole uutta kun ammatti on ajoneuvoasentaja mutta moottoripyöriin en vielä päässyt ennen tätä kunnolla tutustumaan
Btw, onko asia niin että tästä seuraava malli on ruisku koneella ?? edellinen omistaja niin väitti mutta eipä ainakaan vielä ole eteen tullut.. ?
Ei ole ysejä olemassa (jos ny ei jälkiasennuksia oteta huomioon) ruiskumalleina. Jännä juttu, kun aiemminkin olen kuullut useastikin väitettävän äffää ruiskukoneeksi. Keihinit ne sieltäkin löytyy.(-jacko- @ Syys. 22 2007,19:11) kirjoitti
Sliparin vaihdosta: jos pelkän sliparin vaihdat, niin voi hyvinkin olla, että mitään muita operaatioita ei tarvitse tehdä. Jos samalla vaihdat esim. vapaavirtausfilsun, niin sitten olis parempi hommata suutinsatsi tai ihan vain vaihtaa vähän isompaa suutinta ja nostaa neuloja.
Kannattaa kuitenni käyttää penkissä ja mitata samalla arvot, jotta tietää missä mennään. Eihän noista koskaan haittaa ole.
Itse vaihdoin jokunen viikko sitten Remuksen bolttarin paikoilleen ja samalla lähti Saksanmallista väliputkessa oleva katti (tuo tässäkin ketjussa mainittuun "reikälevy" putkessa siis) hemmettiin. Eli nyt pitäis olla suoraa putkea alusta loppuun asti. Ei ruvennut pahemmin mulla edes paukuttamaan, joten seokset tuntus persdynon mukaan ihan hyvät olevan. Vetää tasaisesti koko alueen läpi. Talven aikana kuitenkin tulee laitettua K&N paikoilleen ja muutenkin käytyä koko mopedi läpi, joten keväällä sitten kunnolla säätöihin.
Helpoimmalla pääset, kun hommaat manuaalin tuohon e2-malliin (2000vm:hän se oli?). Voin sanoa samantien, että piraattina (eli esim. pdf-muodossa) et tuota löydä, kuin Saksankielisenä, eli hommaa suoraan ihan aito paperiversio, niin alkaa huollot luistamaanEi mulla osien irroittamisesta tule oikeestaan sen kummemmin mitään mieleen. Kawassa on kohtuu hyvin tilaa tehdä hommia ja helposti tuota myös purkaakin, ilman että mitään tulee hajoitettua. Tänään revin itse kaikki katteet irti ja iisi hommahan tuo oli.
- P
Multa löytyy Haynesin manuaali ZX7R ja ZX9R-malleihin, joten jos huoltoja meinaa itse tehdä niin tuo on oiva apu. Hintaa voisi olla vaikka 15€. Opus on englanninkielinen ja sisältää runsaasti kuvia ja neuvoja/jippoja.(Perkele @ Syys. 22 2007,21:38) kirjoitti
Tulipahan ulkoiletettua ysipärrää toissapäivänä Alastarolla ja eilen Apparalla. Täytyy todeta että kyllä tuon kanssa sai painia, ja kyllä se välillä tuntu pyörä vievän miestä, eikä mies pyörää. Onneks siitä sai kuitenkin aina painiotteen kun se meinas karata...
En väitä etteikö osaavissa käsissä tuo pyörä kule ihan kunnollisiakin kierrosaikoja, mutta vois tuo pyörä olla silti vähän kevyempi käsitellä. Toki tuollakin oppii ajamaan, mutta ehkäpä vähän vaikeamman kautta. Mutta parempaan suuntaan koko ajan. Kyllä ne mutkat alkoi jo lopussa näyttään tältä:
http://www.mp-foorumi.com/kuvat....72.html
Musta on kyllä hauskaa, kun lukee uusien ysipärrä kuskien ihastuneita kommentteja pyörästään. Mustakin ysipärrä oli loistava pyörä sen jälkeen kun oli ajellut 600 banditillä.Aivan, se mihinkä ihastuin siinä oli sen rauhallisuus/vakaus ja kohtuulisen tehokas ja vääntävä kone. Ainut vaan että sisälläni piili toisenlainen kuski kuin osasin odottaa.
≈
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Pakko tuohon hieman kommentoida, Kyllä ainakin omasta ysistä rauhallisuus on kaukana kun välityksiä on vaihdettu 16/41->16/45(sky @ Syys. 25 2007,00:33) kirjoitti
.
Meinaan en monellakaan mopottimella ole ajanut(siis kyykyllä/streetillä)joka keulii kakkosella kaasusta.Siis sellaset on harvassa.
Toki kaikki mopottimet saa kiukkuseksi välityksiä vaihtamalla, mut siltiki.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Tarkoitin rauhallisuudella koko pyörän käytöstä. Vaikka oot muuttanut välityksiä, niin tuskin se mopo mitenkään arvaamaton on. Muun muassa kaasukahvan liike on niin pitkä että jos haluaa mopon ampuvan, niin sitä on tosissaan käännettävä, että oikeesti jotain tapahtuu. Toki siis pyörästä löytyy agressiivista puolta, kun nupin kääntää nurin. Mutta sitten taas jos vertaa pyörän ajotuntumaa esim 10r:ään tai vaikka säädettyyn GSX-R 750:iin niin pyörä kääntyy rauhallisesti, alusta on pehmeä ja ajoasento on pysty mikä haitanneen nopeita ja jyrkkiä käännöksiä. Keula on ainakin omassa (-01) pyörässäni epävakaan oloinen kun mennään tiukkoihin kurveihin.(ysi-ärrä @ Syys. 25 2007,17:00) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Kuka kaipas tuplaheittimiä?
Tuolta vois huutaa semmosen:
tuplaheitin
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jep jep(sky @ Syys. 26 2007,11:09) kirjoitti
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Onko nuo ysin valot? Siis 2000-200? maskista?(sky @ Syys. 26 2007,14:54) kirjoitti
Mikähän lie lähtöhinta?
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Onks kukaan laskenut ohjaustankoa 00-02 ysistä alkuperäisillä kiinikkeillä?
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tämä on varmaan kysytty ennenkin... Mutta olen laiska ja kysyn uudestaan![]()
Elikkä öljyt... Minkälaiset öljyt te käytätte? Minulla on nyt luultavasti Valvoline ja moottori naksuttaa hieman... Ennen huoltoa ei tehnyt sitä.
Time flies when you think your going fast
Oon käyttänyt mun 9 ärrässä (vm 2001) Teboilin Super Bike Öljyy,(markus_a @ Syys. 27 2007,12:24) kirjoitti
On ainekin toiminut minulla paremmin,kuin se Gastrollin Punanen oliko se GP4?![]()
Kawoja vuodesta 1984
Kawa Z1 900 Vm-73
Kawa ZX 10RR Vm-18
Ettet nyt vain tarkoita Castrol GPS 4T?(solifer @ Syys. 27 2007,19:59) kirjoitti
Mulla on tuota ollut ja ihan kohtalaisesti on pelittänyt = ei mitään isompia ongelmia. Vertailupohjaa ei kylläkään ole.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Sky , tohon sun edelliseen viestiin palatakseni , oletkos aivan varma , että sulla on etupumppujen kaikki säädöt tismalleen samalla tasolla molemmilla puolilla...??? Oletko muuten harkinnut ohjausiskarin ostoa pyörääsi , se kun poistaisi sen "epävarmuuden" tunteen lujaa ajettaessa niihin tiukkoihin mutkiin ...(sky @ Syys. 27 2007,08:28) kirjoitti
HELL oy! Nyt oon pari päivää olla ysiärrän omistaja ja vielä ainakin hymyilyttää. Fillari on vuosmallia 02 ja ajettu jo hulppeat 18k ja oikeen suomipyörä![]()
http://irc-galleria.net/view.php?nic...ge_id=67635459
tossa on yks kämänen kuva siitä ja ennenku kysytte niin ei o kaaduttu vaan edellinen omistaja ei dikannu harmaasta ja kasariteipeist![]()
- I will go on my way from the cradle to the grave. -
Tervetuloa ysi tiimiin(Ni-Go @ Syys. 28 2007,22:28) kirjoitti
Ja hienon näköinen peli.![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Etupään säädöt on kyllä tarkistettu, kun kesällä tuli vähän säädeltyä sekä etu että takapäätä.(Puppe 67 @ Syys. 28 2007,20:36) kirjoitti
Ohjausiskaria olen harkinnut, mutta ovat niin tolkuttoman hintasia, etten oo kehannut ostaa. Sanoisin että osa keulan epävakaudesta johtuu kuskista. Kun tulen tiukkaan kurviin, jossa vauhtia joutuu ottamaan pois, niin ajoasentoni on usein huono, eli aivan liian pysty. Eli siispä olen ajatellut että laskisin stongat riittävän alas, niin hitaammassakin ajossa olisi paremmassa asennossa. Samoin olen ajatellut että radalla vois teipata retkipatjasta tehdyn "tyynyn" tankin eteen, joka pakottaisi istumaan taaempana.
Keulan jousia voisin koittaa tiukentaa, mutta se heikentää pyörän kääntyvyyttä. Eli pitäs laskea keulaa alaspäin, jotta sen voi tehdä. Toisaaltaan tiukka keula täristää ohjaustanko ja kädet puutuu.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
(Ni-Go @ Syys. 28 2007,22:28) kirjoitti
Oliskohan rekkari NN-127 ....??
![]()
Noniin. Takaiskarin alla on 6 mm prikkaa. Etuputkia tuli nostettua 4 mm.
Elikkä seuraukset:
Ulkonäkö parani heti huomattavasti. Ajettavuus kaks päällä on huippuluokkaa. Ohjaus tottelee cruisailessakin todella mukavasti, tiukissakin tilanteissa. Ohjaus on siis erittäin terävä. Valitettavasti taisin olla liian ahne...Kun ajaa lujempaa hyvin tiukkaa mutkaa ja koittaa vähän roikkua (opettelen sitä vasta), niin pyörä kääntyy vietävän terävästi ja jokainen pienikin liike välittyy ajoon suurena, joten ajosta tulee äkkiä hyvin terävää ja poukkoilevaa.
No koitan kiristää keulan jousia vähän, se kyllä rauhoittaa kyllä keulaa heti. Se kuuluisa ohjausiskarikin vois alkaa auttamaan myös tässä tilanteessa. Nyt lähinnä mietin että jos tarvii, niin laskenko keulaputkia vai otanko toisen prikan pois takaa(jälkimmäinen on helpompi)?![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Alko kiinnostaan tämä takapään korutuskikka, mutta se jäi vielä epäselväksi että mihin paikkaan tarkalleen se prikka laitetaan?(Seeber @ Heinä. 31 2007,15:38) kirjoitti
ZH2 2020