Olisit nyt edes pessyt ne ennen kuvan ottoa.(jarim @ Heinä. 21 2007,10:34) kirjoitti
![]()
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
btw, mites se on jos mopoon lipsahtaa liikaa öljyä, niin mitä se vaikuttaa? Muuta kuin että saattaa kuumana ja paineen alaisena lipsahtaa jostain tiivisteen välistä pois.
Voiko se muuten vaikuttaa mopon käyntiin kautta toimintaan?
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Vastasitkin jo osoittain itsellesi.(sky @ Heinä. 21 2007,20:38) kirjoitti
Eli liikaa öljyä - kasvattaa koneen sisäistä painetta.
Hieman liikaa = kone savuttaa eli polttaa ylimääräistä öljyä. Öljyn aiheuttama savutus on yleensä sinertävän sävyistä.
Enemmän, kuin hieman liikaa = paine kasvaa sfääreihin ja jostain kohti öljy pyrkii sitten ulos tulemaan.
En sitten tiedä tuosta, jos hieman liikaa lurahtaa, että aiheuttaako damagea koneelle? Olen käsittänyt, että polttaa ylimääräisen öljyn pikkuhiljaa poies.
Kyllähän se kuitennii parempi olis sitä luukkua tiirailla tarkkaan, kun lisäilee / vaihtaa öljyä. Jos mene selvästi liikaa, niin laskee tyynesti ylimääräiset pois koneesta, mitäs tuota turhaa riskeeraamaan.
- Perkele
Tuossa oman mopon teho/vääntökäppyrä vakiona. Ei oo kuin tuo yksi kuoppa jonka täyttö lieneen suhteellisen kallista hupia. Se on kyllä semmonen monttu, joka tuntuu ihan selkeästi ajaessa. Vauhdikkaassa ajossa on yleensä sen verran paljon kierroksia että homma korjaantuu kun polkasee pykälän pienemmälle.(tai sitten tuolla alueella ei edes käydä ;) )
Sitä voi käydä vertaamassa pönttövalmistajan mielipiteeseen ;) täältä
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Onko nuo käyrät takarengas käyriä?
Aika hyvät on tehot vakiona jos takarenkaalta.![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Pitää itselläkin käyttää tuossa syksymmällä penkissä. Veikkaan vaan, että jää tuonne 40hp tienoille
Nooh, pitää itellä möykätä ja päristellä kypärän sisällä siihen malliin, että visiiri on rään peitossa, niin saa lisäheppoja (tai ainakin paskasen visiirin).
Rai rai..
Oikeassa alakulmassa lukee "Crankshaft DIN" -sarakkeen alla noi tehot.(ysi-ärrä @ Heinä. 26 2007,09:26) kirjoitti
Jos ei tekninen sanasto ole tuttua niin: http://en.wikipedia.org/wiki/Crankshaft
![]()
No nythän mä vasta hokasin että tuohan on ihan vakio ysi(Capri26 @ Heinä. 26 2007,10:45) kirjoitti
Mut pienellä laitolla nuo saadaan takaselta![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Jep. Mutta kun saman rahan sijoittaa uuteen pyörään niin saa zx-10r:än. Siinä saa sitten jo lisää ominaisuuksia vähän enemmänkin kuin 9r:n virittämisellä. Tosin kyllä siinä joitakin ominaisuuksia menettääkin...(ysi-ärrä @ Heinä. 26 2007,15:34) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ei siihen tarvii kuin slipari, vapaavirtaussuodatin ja suutinsatsi. Nämä säätöihin, niin tuo lukema on takarengastehoa, ainakin omassa yksilössäni.
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Seeberillä polttelee selvästi vielä 9r(Seeber @ Heinä. 27 2007,02:28) kirjoitti
ei muutaku hommaamaan vielä kakkospyöräksi ysi alle..
Ei vaan hienoon pyörään kyllä olet vaihtanut. Oletko ysiä yhtään kaivannut missään tilanteessa?
Mukava homma, että kuitenkin ysifoorumia edelleen seurailet ja heität vinkkejä kokemuksistasi vielä tännekin puolelle.
- Perkele
Joo, mutta tonni tuohon palaakin jo rahaa kaikkine säätöineen. Ja kun laittaa toisen tonnin sille kaveriks niin pyörä vaihtuu het tehokkaampaan ja parempaan, ilman mitään säätöjä.(Seeber @ Heinä. 27 2007,02:28) kirjoitti
No jaa kyllä se pyörän osto ja myynti on aika säätöä sekin...
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ja kolmas tonni taas siihen, että saa uuden pyörämän näyttämään, kuulostamaan ja toimimaan kunnolla.(sky @ Heinä. 27 2007,10:56) kirjoitti
Em. "pakollisilla" virityksillä pyörästä saa taas kuin uuden.
Kyllähän Ysi oli erittäin hyvä ja hauska pyörä. Mielestäni aliarvostetuin superbike. Mutta kyykkäri on kyllä itselleni turha kapine pelkkään katuajoon ja varsinkin 2 päällä ajeluun. Aina tarvii nopeusrajoitukset kertoa kahdella ennenkuin alkaa tuntua jossain ja jarruissa kyytiläinen tippuu niskaan niin, että ranteet paukkuu. Ainakin täällä päin teiden kunnossa pito on mennyt niin perselleen, että ei kyykyllä uskalla enää ajella siihen malliin kuin muutama vuosi sitten.
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Juurikin näin.+1(Seeber @ Heinä. 27 2007,23:53) kirjoitti
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Mitä ton C-mallin ysin pitäis kulkea ykkösellä normi välityksillä? Musta tuntuu että tossa omassa on jotkut aavikkovälitykset kun ykkösellä ottaa +120km/h. Ei oikein oo passeli välitys faitteriin. Minkä kokoinen takaratas siinä on normaalisti? Tarttis lähteä isompaa metsästämään.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Mullakin menee 1:sellä n.120. Mulla on välityksenä 17-43. En tiedä onko vakio. Pyörä -99
No mulla menee +130km/h ja välitykset 16/45(Sledgehammer @ Heinä. 30 2007,21:32) kirjoitti
Vakiothan pitäs olla 16/41, C-mallissa eli mikä mullakin on.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Kyllä siihen arvostuksen puutteeseen on olemassa ihan selkeä syy!(ysi-ärrä @ Heinä. 28 2007,09:06) kirjoitti
Pyörän alusta on säätämättömänä:stä. Pyörä on saanut myös kiitosta, tosin nimenomaan säädettynä . Muutta moniko peruskuski ymmärtää mitään alustan säädöstä. Tai jos pitää mennä vielä pitemmälle eli ruveta korottaan perää ja laskeen keulaa?
Oiskin kiva kuulla että moniko ysiärräkuski on täällä nostanut perää ja moniko on myös laskenut sitä keulaa???
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ainakin mulla on painumat kohdallaan, rankemmassa katuajossa hyvä nähdä vaivaa ja säätää alusta, niin ei johdu siitä ettei pysy tiellä(sky @ Heinä. 31 2007,09:42) kirjoitti
Ei muuten kannata tehdä pyörästä liian nopealiikkeistä tolla etupään laskulla ja perän nostolla... pitäisi yrittää löytää jonkinlainen kompromissi kadulle. Ei meinaan ole mukava ajaa matka-ajoa pyörällä joka yrittää hyökkäillä joka urasta ja mutkissa saa varoa ettei sukella liian syvään.
Ei alustan säätäminen ole vaikeaa, vaatii vaan kokeilua ja hermoja... ohjaus geometsiassa kannattaa miettiä pyörän käyttötarkotusta.
Jep. Mutta vastaukseni oli tohon kommenttiin jossa mainittiin pyörän kuuluvan luokkaan Superbike. Jolloin liene turha puhua matka-ajosta/ominaisuuksista mitään.(Ninja 900 @ Heinä. 31 2007,11:08) kirjoitti
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Pakkohan se oli tänne postata kanssa kun kerran tuli tälläinen konkeli hommattua. Eli -98 zx9r ja kerrassaan loistava peli ajettavuudeltaan.. Noin 1000km takana ja eipä ole napisemista konkelista. Entinen 600cbr joten kyllä löytyy 9r:stä tuota tehoa ihan erinlailla, vaikka ajettavuus mutkateillä on lähes samaa luokkaa
Tuli näin mieleen kun sain tuon pyörän mukana penkityskaavion _takapyörältä_ ja se kertoo, että takanakilta 124hp ja 78nm vääntöä. Pyörässä devilin kokoputki ja suutinsatsi. Eli kertokaahan arvoiset foorumin ystävät että onko noi ns. normaalit teholukemat?
Niin ja toinen kysymys, eli kun antaa konkelille kunnolla jengaa ja jarruttaa rajusti moottorilla niin putkesta tulee jälkipaukkuja ihan kunnolla, eli siis polttaa bensaa putkessa. Olen ajatellu, että johtuu siitä kun on tuo devilin koko putki niin voisi johtua siitä. Vai onko ihan epätervettä toimintaa?
zx-9r
Jos pyörässäsi todella on kokoränni ja suutinsatsi, pitäisi siitä kyllä enemmän löylyä löytymän. Erityisesti tuo vääntö ihmetyttää. Itselläni on pelkkä Akran kokoränni ja tehoa reilut 130 hp ja vääntöä aika tarkat 100 Nm. Pyörä -95 9R.(esanahka @ Heinä. 31 2007,14:17) kirjoitti
Ja kyllä paukkuu moottorijarrutuksissa tuolla Akrallakin. Varmaan aika normaalia noilla avarammilla ränneillä. Korvia se ainakin hivelee! Korjatkaa toki, jos ollaan väärässä.
Mullakin oli alusta säädettynä aika nappiin. Ei tarvinnut vaihtaa edes takaiskaria. Totteli säätöihin, kun namiskoista ruuvaili. Hyvä puoli olisi ollut hydraulinen esijännityksen säätö eikä tollasta, mikä vaatii vasaran ja ruuvarin. Nostin myös takarungon korkeutta 3mm prikan kanssa 15mm. Eli prikka laitettiin iskarin ja takahaarukan väliin. 1mm juuressa = n. 5mm takarungon korkeudessa. Vielä Pilot Powerit alle + ohjausiskari, niin ei tarvinnut nöyristellä millekään mopolle mutkapätkällä eikä radalla.(sky @ Heinä. 31 2007,09:42) kirjoitti
![]()
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Eipä tunnu ainakaan säädöissä olevan. Reilu 10 yksikköä pitäisi saada lisää sekä vääntöön että tehoon. Pajalle ja penkkiin katsomaan ensin seokset. Onko ilmanputsari pesty koskaan?(esanahka @ Heinä. 31 2007,14:17) kirjoitti
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Ei tietoa tuosta ilmanputsarista. Pitää kurkkaa sinne kun kerkiää.(Seeber @ Heinä. 31 2007,15:42) kirjoitti
Pitääpä viedä talveksi johkin säädettäväksi ja sen jälkeen penkkiin. Halvalla lähti pyörä, mut kyllä näyttäis olevan kaikkea pientä laitettavaa tuossa.. Harvoin sitä näköjään hyvää halvalla saaJotenki tuntuikin aika alhaisilta nuo lukemat vaikka bikeworldissa sanoivat että normaalilta kuulostaa. Onko mitää edullista paikkaa tiedossa missä voisi säädättää seokset + venttiilit?
zx-9r
E- mallissa samat välitykset eli 16 / 41 ja about 137 km/h rajottajaa vasten ykösellä ...(ysi-ärrä @ Heinä. 31 2007,08:33) kirjoitti
![]()
Mites Seeber noiden muutosten jälkeen (prikat sun muut), vieläkö oli hyvä ajaa pidempääkin matkaa?(Seeber @ Heinä. 31 2007,15:38) kirjoitti
Itselläni säätöhommat tässä edessä ja haluttas tehdä semmoinen kompromissi tuosta, kun tulee aika paljon ajettua pidempääkin matkaa.
Eikös ne viisaammat ole kertoneet, että jos paukuttaa kovasti putkessa, niin yleensä liian laihaa soppaa saa. Ei syty palotilassa, vaan palamatonta seosta menee putkeen asti, jossa sitten syttyy (ja paukkuu).(Ärräpyörä @ Heinä. 31 2007,15:10) kirjoitti
Säätöhommiin vaan..
Asiahan on niin että pyörästä tulee todellakin levonton pienissä nopeuksissa jos alustan säätää kunnon mutkapätkä/rata-asetuksiin. Mutta kahdeksasta kybästä ylöspäin se ei tunnu enään levottomalta.(Perkele @ Heinä. 31 2007,16:20) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)