Sivu: 25 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1523242526273575 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 721:stä 750:een 3325:sta
  1. #721
    Lainaa (jarim @ Heinä. 21 2007,10:34) kirjoitti
    Edelleen olisi 9R:ään slipari kaupan.
    Olisit nyt edes pessyt ne ennen kuvan ottoa.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  2. #722
    btw, mites se on jos mopoon lipsahtaa liikaa öljyä, niin mitä se vaikuttaa? Muuta kuin että saattaa kuumana ja paineen alaisena lipsahtaa jostain tiivisteen välistä pois.

    Voiko se muuten vaikuttaa mopon käyntiin kautta toimintaan?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  3. #723
    Lainaa (sky @ Heinä. 21 2007,20:38) kirjoitti
    btw, mites se on jos mopoon lipsahtaa liikaa öljyä, niin mitä se vaikuttaa? Muuta kuin että saattaa kuumana ja paineen alaisena lipsahtaa jostain tiivisteen välistä pois.

    Voiko se muuten vaikuttaa mopon käyntiin kautta toimintaan?
    Vastasitkin jo osoittain itsellesi.

    Eli liikaa öljyä - kasvattaa koneen sisäistä painetta.

    Hieman liikaa = kone savuttaa eli polttaa ylimääräistä öljyä. Öljyn aiheuttama savutus on yleensä sinertävän sävyistä.

    Enemmän, kuin hieman liikaa = paine kasvaa sfääreihin ja jostain kohti öljy pyrkii sitten ulos tulemaan.

    En sitten tiedä tuosta, jos hieman liikaa lurahtaa, että aiheuttaako damagea koneelle? Olen käsittänyt, että polttaa ylimääräisen öljyn pikkuhiljaa poies.

    Kyllähän se kuitennii parempi olis sitä luukkua tiirailla tarkkaan, kun lisäilee / vaihtaa öljyä. Jos mene selvästi liikaa, niin laskee tyynesti ylimääräiset pois koneesta, mitäs tuota turhaa riskeeraamaan.

    - Perkele
  4. #724
    Tuossa oman mopon teho/vääntökäppyrä vakiona. Ei oo kuin tuo yksi kuoppa jonka täyttö lieneen suhteellisen kallista hupia. Se on kyllä semmonen monttu, joka tuntuu ihan selkeästi ajaessa. Vauhdikkaassa ajossa on yleensä sen verran paljon kierroksia että homma korjaantuu kun polkasee pykälän pienemmälle. (tai sitten tuolla alueella ei edes käydä ;) )



    Sitä voi käydä vertaamassa pönttövalmistajan mielipiteeseen ;) täältä



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  5. #725
    Onko nuo käyrät takarengas käyriä?
    Aika hyvät on tehot vakiona jos takarenkaalta.
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  6. #726
    Pitää itselläkin käyttää tuossa syksymmällä penkissä. Veikkaan vaan, että jää tuonne 40hp tienoille

    Nooh, pitää itellä möykätä ja päristellä kypärän sisällä siihen malliin, että visiiri on rään peitossa, niin saa lisäheppoja (tai ainakin paskasen visiirin).

    Rai rai..



  7. #727
    Lainaa (ysi-ärrä @ Heinä. 26 2007,09:26) kirjoitti
    Onko nuo käyrät takarengas käyriä?
    Oikeassa alakulmassa lukee "Crankshaft DIN" -sarakkeen alla noi tehot.
    Jos ei tekninen sanasto ole tuttua niin: http://en.wikipedia.org/wiki/Crankshaft
  8. #728
    Lainaa (Capri26 @ Heinä. 26 2007,10:45) kirjoitti
    Lainaa (ysi-ärrä @ Heinä. 26 2007,09:26) kirjoitti
    Onko nuo käyrät takarengas käyriä?
    Oikeassa alakulmassa lukee "Crankshaft DIN" -sarakkeen alla noi tehot.
    Jos ei tekninen sanasto ole tuttua niin: http://en.wikipedia.org/wiki/Crankshaft
    No nythän mä vasta hokasin että tuohan on ihan vakio ysi
    Mut pienellä laitolla nuo saadaan takaselta
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  9. #729
    Lainaa (ysi-ärrä @ Heinä. 26 2007,15:34) kirjoitti
    Lainaa (Capri26 @ Heinä. 26 2007,10:45) kirjoitti
    Lainaa (ysi-ärrä @ Heinä. 26 2007,09:26) kirjoitti
    Onko nuo käyrät takarengas käyriä?
    Oikeassa alakulmassa lukee "Crankshaft DIN" -sarakkeen alla noi tehot.
    Jos ei tekninen sanasto ole tuttua niin: http://en.wikipedia.org/wiki/Crankshaft
    No nythän mä vasta hokasin että tuohan on ihan vakio ysi
    Mut pienellä laitolla nuo saadaan takaselta
    Jep. Mutta kun saman rahan sijoittaa uuteen pyörään niin saa zx-10r:än. Siinä saa sitten jo lisää ominaisuuksia vähän enemmänkin kuin 9r:n virittämisellä. Tosin kyllä siinä joitakin ominaisuuksia menettääkin...
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  10. #730
    Ei siihen tarvii kuin slipari, vapaavirtaussuodatin ja suutinsatsi. Nämä säätöihin, niin tuo lukema on takarengastehoa, ainakin omassa yksilössäni.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  11. #731
    Lainaa (Seeber @ Heinä. 27 2007,02:28) kirjoitti
    Ei siihen tarvii kuin slipari, vapaavirtaussuodatin ja suutinsatsi. Nämä säätöihin, niin tuo lukema on takarengastehoa, ainakin omassa yksilössäni.
    Seeberillä polttelee selvästi vielä 9r ei muutaku hommaamaan vielä kakkospyöräksi ysi alle..

    Ei vaan hienoon pyörään kyllä olet vaihtanut. Oletko ysiä yhtään kaivannut missään tilanteessa?

    Mukava homma, että kuitenkin ysifoorumia edelleen seurailet ja heität vinkkejä kokemuksistasi vielä tännekin puolelle.

    - Perkele
  12. #732
    Lainaa (Seeber @ Heinä. 27 2007,02:28) kirjoitti
    Ei siihen tarvii kuin slipari, vapaavirtaussuodatin ja suutinsatsi. Nämä säätöihin, niin tuo lukema on takarengastehoa, ainakin omassa yksilössäni.
    Joo, mutta tonni tuohon palaakin jo rahaa kaikkine säätöineen. Ja kun laittaa toisen tonnin sille kaveriks niin pyörä vaihtuu het tehokkaampaan ja parempaan, ilman mitään säätöjä.

    No jaa kyllä se pyörän osto ja myynti on aika säätöä sekin...
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  13. #733
    Lainaa (sky @ Heinä. 27 2007,10:56) kirjoitti
    Joo, mutta tonni tuohon palaakin jo rahaa kaikkine säätöineen. Ja kun laittaa toisen tonnin sille kaveriks niin pyörä vaihtuu het tehokkaampaan ja parempaan, ilman mitään säätöjä.

    No jaa kyllä se pyörän osto ja myynti on aika säätöä sekin...
    Ja kolmas tonni taas siihen, että saa uuden pyörämän näyttämään, kuulostamaan ja toimimaan kunnolla. Em. "pakollisilla" virityksillä pyörästä saa taas kuin uuden.

    Kyllähän Ysi oli erittäin hyvä ja hauska pyörä. Mielestäni aliarvostetuin superbike. Mutta kyykkäri on kyllä itselleni turha kapine pelkkään katuajoon ja varsinkin 2 päällä ajeluun. Aina tarvii nopeusrajoitukset kertoa kahdella ennenkuin alkaa tuntua jossain ja jarruissa kyytiläinen tippuu niskaan niin, että ranteet paukkuu. Ainakin täällä päin teiden kunnossa pito on mennyt niin perselleen, että ei kyykyllä uskalla enää ajella siihen malliin kuin muutama vuosi sitten.



    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  14. #734
    Lainaa (Seeber @ Heinä. 27 2007,23:53) kirjoitti
    Ja kolmas tonni taas siihen, että saa uuden pyörämän näyttämään, kuulostamaan ja toimimaan kunnolla. Em. "pakollisilla" virityksillä pyörästä saa taas kuin uuden.

    Kyllähän Ysi oli erittäin hyvä ja hauska pyörä. Mielestäni aliarvostetuin superbike.
    Juurikin näin.+1
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  15. #735
    Mitä ton C-mallin ysin pitäis kulkea ykkösellä normi välityksillä? Musta tuntuu että tossa omassa on jotkut aavikkovälitykset kun ykkösellä ottaa +120km/h. Ei oikein oo passeli välitys faitteriin. Minkä kokoinen takaratas siinä on normaalisti? Tarttis lähteä isompaa metsästämään.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  16. #736
    Mullakin menee 1:sellä n.120. Mulla on välityksenä 17-43. En tiedä onko vakio. Pyörä -99
  17. #737
    Lainaa (Sledgehammer @ Heinä. 30 2007,21:32) kirjoitti
    Mitä ton C-mallin ysin pitäis kulkea ykkösellä normi välityksillä? Musta tuntuu että tossa omassa on jotkut aavikkovälitykset kun ykkösellä ottaa +120km/h. Ei oikein oo passeli välitys faitteriin. Minkä kokoinen takaratas siinä on normaalisti? Tarttis lähteä isompaa metsästämään.
    No mulla menee +130km/h ja välitykset 16/45
    Vakiothan pitäs olla 16/41, C-mallissa eli mikä mullakin on.
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  18. #738
    Lainaa (ysi-ärrä @ Heinä. 28 2007,09:06) kirjoitti
    Lainaa (Seeber @ Heinä. 27 2007,23:53) kirjoitti
    Ja kolmas tonni taas siihen, että saa uuden pyörämän näyttämään, kuulostamaan ja toimimaan kunnolla. Em. "pakollisilla" virityksillä pyörästä saa taas kuin uuden.

    Kyllähän Ysi oli erittäin hyvä ja hauska pyörä. Mielestäni aliarvostetuin superbike.
    Juurikin näin.+1
    Kyllä siihen arvostuksen puutteeseen on olemassa ihan selkeä syy!
    Pyörän alusta on säätämättömänä :stä. Pyörä on saanut myös kiitosta, tosin nimenomaan säädettynä . Muutta moniko peruskuski ymmärtää mitään alustan säädöstä. Tai jos pitää mennä vielä pitemmälle eli ruveta korottaan perää ja laskeen keulaa?

    Oiskin kiva kuulla että moniko ysiärräkuski on täällä nostanut perää ja moniko on myös laskenut sitä keulaa???



    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  19. #739
    Lainaa (sky @ Heinä. 31 2007,09:42) kirjoitti
    Muutta moniko peruskuski ymmärtää mitään alustan säädöstä. Tai jos pitää mennä vielä pitemmälle eli ruveta korottaan perää ja laskeen keulaa?

    Oiskin kiva kuulla että moniko ysiärräkuski on täällä nostanut perää ja moniko on myös laskenut sitä keulaa???
    Ainakin mulla on painumat kohdallaan, rankemmassa katuajossa hyvä nähdä vaivaa ja säätää alusta, niin ei johdu siitä ettei pysy tiellä
    Ei muuten kannata tehdä pyörästä liian nopealiikkeistä tolla etupään laskulla ja perän nostolla... pitäisi yrittää löytää jonkinlainen kompromissi kadulle. Ei meinaan ole mukava ajaa matka-ajoa pyörällä joka yrittää hyökkäillä joka urasta ja mutkissa saa varoa ettei sukella liian syvään.

    Ei alustan säätäminen ole vaikeaa, vaatii vaan kokeilua ja hermoja... ohjaus geometsiassa kannattaa miettiä pyörän käyttötarkotusta.
    EX-Kawasaki zx-9r 2002
    ja
    matkapyöränä


    Onko värillä väliä? -Ei tietenkään kuhan se on vihree...
  20. #740
    Lainaa (Ninja 900 @ Heinä. 31 2007,11:08) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Heinä. 31 2007,09:42) kirjoitti
    Muutta moniko peruskuski ymmärtää mitään alustan säädöstä. Tai jos pitää mennä vielä pitemmälle eli ruveta korottaan perää ja laskeen keulaa?

    Oiskin kiva kuulla että moniko ysiärräkuski on täällä nostanut perää ja moniko on myös laskenut sitä keulaa???
    Ainakin mulla on painumat kohdallaan, rankemmassa katuajossa hyvä nähdä vaivaa ja säätää alusta, niin ei johdu siitä ettei pysy tiellä
    Ei muuten kannata tehdä pyörästä liian nopealiikkeistä tolla etupään laskulla ja perän nostolla... pitäisi yrittää löytää jonkinlainen kompromissi kadulle. Ei meinaan ole mukava ajaa matka-ajoa pyörällä joka yrittää hyökkäillä joka urasta ja mutkissa saa varoa ettei sukella liian syvään.

    Ei alustan säätäminen ole vaikeaa, vaatii vaan kokeilua ja hermoja... ohjaus geometsiassa kannattaa miettiä pyörän käyttötarkotusta.
    Jep. Mutta vastaukseni oli tohon kommenttiin jossa mainittiin pyörän kuuluvan luokkaan Superbike. Jolloin liene turha puhua matka-ajosta/ominaisuuksista mitään.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  21. #741
    Pakkohan se oli tänne postata kanssa kun kerran tuli tälläinen konkeli hommattua. Eli -98 zx9r ja kerrassaan loistava peli ajettavuudeltaan.. Noin 1000km takana ja eipä ole napisemista konkelista. Entinen 600cbr joten kyllä löytyy 9r:stä tuota tehoa ihan erinlailla, vaikka ajettavuus mutkateillä on lähes samaa luokkaa

    Tuli näin mieleen kun sain tuon pyörän mukana penkityskaavion _takapyörältä_ ja se kertoo, että takanakilta 124hp ja 78nm vääntöä. Pyörässä devilin kokoputki ja suutinsatsi. Eli kertokaahan arvoiset foorumin ystävät että onko noi ns. normaalit teholukemat?

    Niin ja toinen kysymys, eli kun antaa konkelille kunnolla jengaa ja jarruttaa rajusti moottorilla niin putkesta tulee jälkipaukkuja ihan kunnolla, eli siis polttaa bensaa putkessa. Olen ajatellu, että johtuu siitä kun on tuo devilin koko putki niin voisi johtua siitä. Vai onko ihan epätervettä toimintaa?
    zx-9r
  22. #742
    Lainaa (esanahka @ Heinä. 31 2007,14:17) kirjoitti
    Tuli näin mieleen kun sain tuon pyörän mukana penkityskaavion _takapyörältä_ ja se kertoo, että takanakilta 124hp ja 78nm vääntöä. Pyörässä devilin kokoputki ja suutinsatsi. Eli kertokaahan arvoiset foorumin ystävät että onko noi ns. normaalit teholukemat?
    Jos pyörässäsi todella on kokoränni ja suutinsatsi, pitäisi siitä kyllä enemmän löylyä löytymän. Erityisesti tuo vääntö ihmetyttää. Itselläni on pelkkä Akran kokoränni ja tehoa reilut 130 hp ja vääntöä aika tarkat 100 Nm. Pyörä -95 9R.

    Ja kyllä paukkuu moottorijarrutuksissa tuolla Akrallakin. Varmaan aika normaalia noilla avarammilla ränneillä. Korvia se ainakin hivelee! Korjatkaa toki, jos ollaan väärässä.
  23. #743
    Lainaa (sky @ Heinä. 31 2007,09:42) kirjoitti
    Lainaa (ysi-ärrä @ Heinä. 28 2007,09:06) kirjoitti
    Lainaa (Seeber @ Heinä. 27 2007,23:53) kirjoitti
    Ja kolmas tonni taas siihen, että saa uuden pyörämän näyttämään, kuulostamaan ja toimimaan kunnolla. Em. "pakollisilla" virityksillä pyörästä saa taas kuin uuden.

    Kyllähän Ysi oli erittäin hyvä ja hauska pyörä. Mielestäni aliarvostetuin superbike.
    Juurikin näin.+1
    Kyllä siihen arvostuksen puutteeseen on olemassa ihan selkeä syy!
    Pyörän alusta on säätämättömänä :stä. Pyörä on saanut myös kiitosta, tosin nimenomaan säädettynä . Muutta moniko peruskuski ymmärtää mitään alustan säädöstä. Tai jos pitää mennä vielä pitemmälle eli ruveta korottaan perää ja laskeen keulaa?

    Oiskin kiva kuulla että moniko ysiärräkuski on täällä nostanut perää ja moniko on myös laskenut sitä keulaa???
    Mullakin oli alusta säädettynä aika nappiin. Ei tarvinnut vaihtaa edes takaiskaria. Totteli säätöihin, kun namiskoista ruuvaili. Hyvä puoli olisi ollut hydraulinen esijännityksen säätö eikä tollasta, mikä vaatii vasaran ja ruuvarin. Nostin myös takarungon korkeutta 3mm prikan kanssa 15mm. Eli prikka laitettiin iskarin ja takahaarukan väliin. 1mm juuressa = n. 5mm takarungon korkeudessa. Vielä Pilot Powerit alle + ohjausiskari, niin ei tarvinnut nöyristellä millekään mopolle mutkapätkällä eikä radalla.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  24. #744
    Lainaa (esanahka @ Heinä. 31 2007,14:17) kirjoitti
    Tuli näin mieleen kun sain tuon pyörän mukana penkityskaavion _takapyörältä_ ja se kertoo, että takanakilta 124hp ja 78nm vääntöä. Pyörässä devilin kokoputki ja suutinsatsi. Eli kertokaahan arvoiset foorumin ystävät että onko noi ns. normaalit teholukemat?
    Eipä tunnu ainakaan säädöissä olevan. Reilu 10 yksikköä pitäisi saada lisää sekä vääntöön että tehoon. Pajalle ja penkkiin katsomaan ensin seokset. Onko ilmanputsari pesty koskaan?
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  25. #745
    Lainaa (Seeber @ Heinä. 31 2007,15:42) kirjoitti
    Lainaa (esanahka @ Heinä. 31 2007,14:17) kirjoitti
    Tuli näin mieleen kun sain tuon pyörän mukana penkityskaavion _takapyörältä_ ja se kertoo, että takanakilta 124hp ja 78nm vääntöä. Pyörässä devilin kokoputki ja suutinsatsi. Eli kertokaahan arvoiset foorumin ystävät että onko noi ns. normaalit teholukemat?
    Eipä tunnu ainakaan säädöissä olevan. Reilu 10 yksikköä pitäisi saada lisää sekä vääntöön että tehoon. Pajalle ja penkkiin katsomaan ensin seokset. Onko ilmanputsari pesty koskaan?
    Ei tietoa tuosta ilmanputsarista. Pitää kurkkaa sinne kun kerkiää.
    Pitääpä viedä talveksi johkin säädettäväksi ja sen jälkeen penkkiin. Halvalla lähti pyörä, mut kyllä näyttäis olevan kaikkea pientä laitettavaa tuossa.. Harvoin sitä näköjään hyvää halvalla saa Jotenki tuntuikin aika alhaisilta nuo lukemat vaikka bikeworldissa sanoivat että normaalilta kuulostaa. Onko mitää edullista paikkaa tiedossa missä voisi säädättää seokset + venttiilit?
    zx-9r
  26. #746
    Lainaa (ysi-ärrä @ Heinä. 31 2007,08:33) kirjoitti
    Lainaa (Sledgehammer @ Heinä. 30 2007,21:32) kirjoitti
    Mitä ton C-mallin ysin pitäis kulkea ykkösellä normi välityksillä? Musta tuntuu että tossa omassa on jotkut aavikkovälitykset kun ykkösellä ottaa +120km/h. *Ei oikein oo passeli välitys faitteriin. *Minkä kokoinen takaratas siinä on normaalisti? *Tarttis lähteä isompaa metsästämään.
    No mulla menee +130km/h ja välitykset 16/45
    Vakiothan pitäs olla 16/41, C-mallissa eli mikä mullakin on.
    E- mallissa samat välitykset eli 16 / 41 ja about 137 km/h rajottajaa vasten ykösellä ...
    No mitä sitte ...en se minä ollut ....

    http://www.bikepics.com/members/puppe9r/01zx9r/
  27. #747
    Lainaa (Seeber @ Heinä. 31 2007,15:38) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Heinä. 31 2007,09:42) kirjoitti
    Lainaa (ysi-ärrä @ Heinä. 28 2007,09:06) kirjoitti
    Lainaa (Seeber @ Heinä. 27 2007,23:53) kirjoitti
    Ja kolmas tonni taas siihen, että saa uuden pyörämän näyttämään, kuulostamaan ja toimimaan kunnolla. Em. "pakollisilla" virityksillä pyörästä saa taas kuin uuden.

    Kyllähän Ysi oli erittäin hyvä ja hauska pyörä. Mielestäni aliarvostetuin superbike.
    Juurikin näin.+1
    Kyllä siihen arvostuksen puutteeseen on olemassa ihan selkeä syy!
    Pyörän alusta on säätämättömänä :stä. Pyörä on saanut myös kiitosta, tosin nimenomaan säädettynä . Muutta moniko peruskuski ymmärtää mitään alustan säädöstä. Tai jos pitää mennä vielä pitemmälle eli ruveta korottaan perää ja laskeen keulaa?

    Oiskin kiva kuulla että moniko ysiärräkuski on täällä nostanut perää ja moniko on myös laskenut sitä keulaa???
    Mullakin oli alusta säädettynä aika nappiin. Ei tarvinnut vaihtaa edes takaiskaria. Totteli säätöihin, kun namiskoista ruuvaili. Hyvä puoli olisi ollut hydraulinen esijännityksen säätö eikä tollasta, mikä vaatii vasaran ja ruuvarin. Nostin myös takarungon korkeutta 3mm prikan kanssa 15mm. Eli prikka laitettiin iskarin ja takahaarukan väliin. 1mm juuressa = n. 5mm takarungon korkeudessa. Vielä Pilot Powerit alle + ohjausiskari, niin ei tarvinnut nöyristellä millekään mopolle mutkapätkällä eikä radalla.
    Mites Seeber noiden muutosten jälkeen (prikat sun muut), vieläkö oli hyvä ajaa pidempääkin matkaa?

    Itselläni säätöhommat tässä edessä ja haluttas tehdä semmoinen kompromissi tuosta, kun tulee aika paljon ajettua pidempääkin matkaa.
  28. #748
    Lainaa (Ärräpyörä @ Heinä. 31 2007,15:10) kirjoitti
    Lainaa (esanahka @ Heinä. 31 2007,14:17) kirjoitti
    Tuli näin mieleen kun sain tuon pyörän mukana penkityskaavion _takapyörältä_ ja se kertoo, että takanakilta 124hp ja 78nm vääntöä. Pyörässä devilin kokoputki ja suutinsatsi. Eli kertokaahan arvoiset foorumin ystävät että onko noi ns. normaalit teholukemat?
    Jos pyörässäsi todella on kokoränni ja suutinsatsi, pitäisi siitä kyllä enemmän löylyä löytymän. Erityisesti tuo vääntö ihmetyttää. Itselläni on pelkkä Akran kokoränni ja tehoa reilut 130 hp ja vääntöä aika tarkat 100 Nm. Pyörä -95 9R.

    Ja kyllä paukkuu moottorijarrutuksissa tuolla Akrallakin. Varmaan aika normaalia noilla avarammilla ränneillä. Korvia se ainakin hivelee! Korjatkaa toki, jos ollaan väärässä.
    Eikös ne viisaammat ole kertoneet, että jos paukuttaa kovasti putkessa, niin yleensä liian laihaa soppaa saa. Ei syty palotilassa, vaan palamatonta seosta menee putkeen asti, jossa sitten syttyy (ja paukkuu).

    Säätöhommiin vaan..
  29. #749
    Lainaa (Perkele @ Heinä. 31 2007,16:20) kirjoitti
    Lainaa (Seeber @ Heinä. 31 2007,15:38) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Heinä. 31 2007,09:42) kirjoitti
    Lainaa (ysi-ärrä @ Heinä. 28 2007,09:06) kirjoitti
    Lainaa (Seeber @ Heinä. 27 2007,23:53) kirjoitti
    Ja kolmas tonni taas siihen, että saa uuden pyörämän näyttämään, kuulostamaan ja toimimaan kunnolla. Em. "pakollisilla" virityksillä pyörästä saa taas kuin uuden.

    Kyllähän Ysi oli erittäin hyvä ja hauska pyörä. Mielestäni aliarvostetuin superbike.
    Juurikin näin.+1
    Kyllä siihen arvostuksen puutteeseen on olemassa ihan selkeä syy!
    Pyörän alusta on säätämättömänä :stä. Pyörä on saanut myös kiitosta, tosin nimenomaan säädettynä . Muutta moniko peruskuski ymmärtää mitään alustan säädöstä. Tai jos pitää mennä vielä pitemmälle eli ruveta korottaan perää ja laskeen keulaa?

    Oiskin kiva kuulla että moniko ysiärräkuski on täällä nostanut perää ja moniko on myös laskenut sitä keulaa???
    Mullakin oli alusta säädettynä aika nappiin. Ei tarvinnut vaihtaa edes takaiskaria. Totteli säätöihin, kun namiskoista ruuvaili. Hyvä puoli olisi ollut hydraulinen esijännityksen säätö eikä tollasta, mikä vaatii vasaran ja ruuvarin. Nostin myös takarungon korkeutta 3mm prikan kanssa 15mm. Eli prikka laitettiin iskarin ja takahaarukan väliin. 1mm juuressa = n. 5mm takarungon korkeudessa. Vielä Pilot Powerit alle + ohjausiskari, niin ei tarvinnut nöyristellä millekään mopolle mutkapätkällä eikä radalla.
    Mites Seeber noiden muutosten jälkeen (prikat sun muut), vieläkö oli hyvä ajaa pidempääkin matkaa?

    Itselläni säätöhommat tässä edessä ja haluttas tehdä semmoinen kompromissi tuosta, kun tulee aika paljon ajettua pidempääkin matkaa.
    Asiahan on niin että pyörästä tulee todellakin levonton pienissä nopeuksissa jos alustan säätää kunnon mutkapätkä/rata-asetuksiin. Mutta kahdeksasta kybästä ylöspäin se ei tunnu enään levottomalta.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  30.  
  31. #750


    Tossapa se olis mun c-mallin ysi. Slightly modified...





Sivu: 25 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1523242526273575 ... ViimeinenViimeinen