Sivu: 24 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1422232425263474 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 691:stä 720:een 3325:sta
  1. #691
    Ei se keuli faitterinakaan "vahingossa". *Jos ykkösellä vetää kunnon lähdöt niin kyllä se sitten alkaa vähän nousemaan, mutta ei se helposti kaasulla pystyyn kiipeä. Toi kaasulla keuliminen on muutenkin aika vaarallaista hommaa (ellei jalka oo valmiiks jarrulla), joten kiskase pystyyn kytkimellä jos mieli tekee kevennellä. Vähän livauttaa kytkintä niin sitten alkaa nousemaan *

    Edit: ykkönen on kohtuu pitkä. Muut vaihteet ulee sitten sopivin välein...



    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  2. #692
    Lainaa (Sledgehammer @ Heinä. 18 2007,11:45) kirjoitti
    Ei se keuli faitterinakaan "vahingossa". Jos ykkösellä vetää kunnon lähdöt niin kyllä se sitten alkaa vähän nousemaan, mutta ei se helposti kaasulla pystyyn kiipeä. Toi kaasulla keuliminen on muutenkin aika vaarallaista hommaa (ellei jalka oo valmiiks jarrulla), joten kiskase pystyyn kytkimellä jos mieli tekee kevennellä. Vähän livauttaa kytkintä niin sitten alkaa nousemaan

    Edit: ykkönen on kohtuu pitkä. Muut vaihteet ulee sitten sopivin välein...
    Tämä selvä.

    Kyllä tuossa testatessa on ollut oikea jalka visusti pedaalilla

    Sen suhteen tosiaan hyvä tietää, kun ei yseistä ole aiempaa kokemusta, ettei tosiaan mitään kuristusta tuolla ole menoa ahdistamassa.. Entistä omistajaa lainaten "olisi kyllä kohtuu pirteästi kiihtyvä vekotin jos kuristuksia vielä jäljellä olisi".

    Eipä siis muuta kuin lisää
  3. #693
    Dodiin! Eilen kävin minivilkut taakse ostamassa ja nyt sitten vasta aloin miettimään tuota alkuperäisen härpäkkeen sahaamista..

    En haluaisi undertrayta ruveta asentamaan, joten onnistuuko tuo entinen hässäkkä irroittaa / poikkaista hemelettiin ja kiinnittää jotain omaa metallitekelettä tilalle jotenkin?

    Kastuuko perse tämän operaation jälkeen eli jääkö tuo avonaiseksi "tavaratilaan" tuon kilpihässäkän irroittamisen jälkeen? Ei olisi nimittäin tällä hetkellä varaa ruveta underia asentamaan, joten pitäisi keksiä jonninmoinen muunlainen ratkaisu tuohon kilpitelineen kiinnittämiseen.

    Hyviä vinkkejä otetaan ilolla vastaan. Tänks jo etukäteen.

    - Perkele

    Edit: niin ja semmoinen kysymys vielä, että alkaako tuo etukate(ylä) kovin elämään kovilla nopeuksilla, jos ottaa tuon tukirautahässäkän veks? Siis tuon, joka tulee runkoon kiinni alhaalta ja peilien kohdalta katteeseen kiinni. On sen verta ruma, että poies sen haluaisin



  4. #694
    Sitä tukirautaa ei kyllä pysty poistamaan. Sehän on oikein race-henkinen siinä. Takapäästä en osaa sanoa kun omasta se oli sahattu pois koko matkalta penkkkien alta ja laitettu undertray tilalle.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  5. #695
    Lainaa (Sledgehammer @ Heinä. 19 2007,10:00) kirjoitti
    Sitä tukirautaa ei kyllä pysty poistamaan. Sehän on oikein race-henkinen siinä. Takapäästä en osaa sanoa kun omasta se oli sahattu pois koko matkalta penkkkien alta ja laitettu undertray tilalle.
    No voihan kerpele, jos ei siis tukirautaa ole asiaa mennä poies ottamaan

    Useita ysejä nähnyt ilman rautaa, liekkö sitten ihan viimeisintä 2002-2003 mallia? Onko siinä ollut kyseistä rautaa ollenkaan?

    Pitää ruveta tuota underia sitten miettimään. Josko alkais itse lasikuidusta tulevana talvena vääntämään, onpahan pyörään liittyvää tekemistä sitten tuolloinkin..

    - Perkele

    Edit: kiitoksia muuten Sledge nopeista vastauksista.. aina kun kirjoittaa kysymyksen, niin jokunen kymmenen minuuttia ja samantien on jo vastaus täällä



  6. #696
    Lainaa (Perkele @ Heinä. 19 2007,10:29) kirjoitti
    Useita ysejä nähnyt ilman rautaa, liekkö sitten ihan viimeisintä 2002-2003 mallia? Onko siinä ollut kyseistä rautaa ollenkaan?
    Todennäköisesti on ollut ja siinä ei rautaa ole (onnexi).
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77
  7. #697
    Olis tallin hyllyssä Öhlinsin ohjausiskari kiinnityssarjoineen tarjolla, jos jollain olisi tarvetta. Kiinnityssarja sopii ainakin viimeiseen 9R:ään, varmasti vanhempaankin. Ollut n. 3kk käytössä ja ostettu 2006 alkuvuonna.

    Ihan must, jos tykkää vauhdikkaasta mutkapätkäkurvailusta / rata-ajosta. Myyn pois, koska ei sovi nykyiseen menopellin. Saisi sitten tähänkin vispauksenvähentäjän..



    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  8. #698
    Lainaa (Perkele @ Heinä. 18 2007,11:29) kirjoitti
    Lainaa (Sledgehammer @ Heinä. 18 2007,11:21) kirjoitti
    Parhaat 9R jutut löytyy http://www.zx-9r.net/phpBB2/index.php jos lontoon kieli taittuu.
    Taittuu taittuu.. kiitän vielä kerran linkeistä.

    Nyt sitten väliin kaikille vähän tyhmempi kysymys (älkää teilatko )

    Mutta siis, olen tuolla 9r:llä ajellut nyt kolmisen viikkoa ja muutamaan otteeseen kokeillut, mitä rupeaa tapahtumaan korkeilla kierroksilla.

    Pyörän historia kertoo sellaista, että on ollut kuristettu johonkin 70+ KW:iin joskus aiemmin. Myyjä kuitenkin meinasi, ettei mitään kuristuksia pitäisi enää olla.

    Pyörä vetää kivasti rajoittimelle ekat vaihteet, mutta keula ei kevene, ei sitten millään.. tai kevenee, muttei tuo syliin pyri nousemaan Ei sillä, että se minua hirveämmin haittaisi -> pysyypä amatööri paremmin hengissä, mutta tullut vain mieleen, että miten muilla vakio ysin omaavilla? Lyijykeulaksihan tuota on joku joskus haukkunut, joten ajattelin olisko tuo sitten vain ihan normaalia vakioysiä, vai pitäisikö keulan kaasusta kevetä reippaamminkin ykkösellä?

    vetomies en ole, mutta mietityttää vain ettei ole mitään kuristuksia jäänyt ahdistamaan tuonne koneen puolelle? Vääntöä kyllä tuntuu olevan oikeinkin kiitettävästi.

    Mites vakion pitäisi kelata vauhtia ensimmäisillä vaihteilla / eli minkälaiset välitykset noissa on?

    Kiitoksia jo etukäteen viisaammille vastauksista.

    - Perkele
    Et maininnut pyörän ikää. Manuaali väittää että 98-99 mallin pyörästä olisi olemassa ns saksan malli D1, jossa olisi tehoa 72 kw. Tällöin pyörä olisi siis kuristettu!

    Osaisiko kukaan kertoa onko EE Mallista tehty saksaan kuristettiua versiota?

    No anyway. Se keulan kevennys. Ei se keuli kaasulla kuin ykkös vaihteella, mutta kylläkin ihan kirkkaasti keula hyppää ylös!

    Eli otat sen 50 km/h perusvauhtia ja käännät nopeasti kahvan nurin (eli loppuun saakka), Jäät sitten varpahillas odottelemaan ja keula nousee pystyyn kun nopeus mittari ylittää 80 km/h! Kokeile jos et usko!

    Sitten se varoituksen sana! ÄLä tosiaankaan pidä sitä jalkaa jarrulla. Se on ihan turhaa. Ensinnäkin kun keula meinaa nousta, painat huomaamattasi sitä jarrua ja keula ei nouse. Ja kun olet vetänyt n. neljä yritystä, niin alat ihmettelemään että mikä täällä käryää....

    Eli miksi siis ei sitä jarrua?

    sinulla on siis ykkösvaihde päällä ja nopeutta 100 - 120 km/h. Toisin sanoen kun hölläät kaasun nopeasti niin etupyörä suorastaan kolahtaa asfalttiin. Joka ei kylläkään ole kovin terveellistä. Eli jo pieni kaasun kevennys korjaa tilanteen.

    Mutta tämän teet tietysti suljetulla alueella.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  9. #699
    Lainaa (Seeber @ Heinä. 19 2007,20:37) kirjoitti
    Olis tallin hyllyssä Öhlinsin ohjausiskari kiinnityssarjoineen tarjolla, jos jollain olisi tarvetta. Kiinnityssarja sopii ainakin viimeiseen 9R:ään, varmasti vanhempaankin. Ollut n. 3kk käytössä ja ostettu 2006 alkuvuonna.

    Ihan must, jos tykkää vauhdikkaasta mutkapätkäkurvailusta / rata-ajosta. Myyn pois, koska ei sovi nykyiseen menopellin. Saisi sitten tähänkin vispauksenvähentäjän..
    Paljonhan sillä sun härpäkkeellä vois olla hintaa...??
    No mitä sitte ...en se minä ollut ....

    http://www.bikepics.com/members/puppe9r/01zx9r/
  10. #700
    Laitoinpa tänään xenonvalot omaan 9r:ään! Tuli muuten valotehoa ihan helvetisti lisää niihin orkkis halogeneihin verrattuna... ja onhan pyörä paaaljon paremman näkönenkin kun on xenonit Niin ja ne oli vielä helppo asentaakkin, ei tarvinnu muutakun nakata entinen polttimo veks ja tökätä ballasti johtojen perään (käy suoraan orkkis liittimeen) ja uus polttimo umpioon ja se oli siinä. Aikaa menee n.5min. Mulla ois muuten myytävänä 1kpl H4 xenon ja siihen ballasti. Jos jotain kiinnostaa niin ilmotelkaa....
  11. #701
    Lainaa (sky @ Heinä. 19 2007,21:11) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Heinä. 18 2007,11:29) kirjoitti
    Lainaa (Sledgehammer @ Heinä. 18 2007,11:21) kirjoitti
    Parhaat 9R jutut löytyy http://www.zx-9r.net/phpBB2/index.php jos lontoon kieli taittuu.
    Taittuu taittuu.. kiitän vielä kerran linkeistä.

    Nyt sitten väliin kaikille vähän tyhmempi kysymys (älkää teilatko )

    Mutta siis, olen tuolla 9r:llä ajellut nyt kolmisen viikkoa ja muutamaan otteeseen kokeillut, mitä rupeaa tapahtumaan korkeilla kierroksilla.

    Pyörän historia kertoo sellaista, että on ollut kuristettu johonkin 70+ KW:iin joskus aiemmin. Myyjä kuitenkin meinasi, ettei mitään kuristuksia pitäisi enää olla.

    Pyörä vetää kivasti rajoittimelle ekat vaihteet, mutta keula ei kevene, ei sitten millään.. tai kevenee, muttei tuo syliin pyri nousemaan Ei sillä, että se minua hirveämmin haittaisi -> pysyypä amatööri paremmin hengissä, mutta tullut vain mieleen, että miten muilla vakio ysin omaavilla? Lyijykeulaksihan tuota on joku joskus haukkunut, joten ajattelin olisko tuo sitten vain ihan normaalia vakioysiä, vai pitäisikö keulan kaasusta kevetä reippaamminkin ykkösellä?

    vetomies en ole, mutta mietityttää vain ettei ole mitään kuristuksia jäänyt ahdistamaan tuonne koneen puolelle? Vääntöä kyllä tuntuu olevan oikeinkin kiitettävästi.

    Mites vakion pitäisi kelata vauhtia ensimmäisillä vaihteilla / eli minkälaiset välitykset noissa on?

    Kiitoksia jo etukäteen viisaammille vastauksista.

    - Perkele
    Et maininnut pyörän ikää. Manuaali väittää että 98-99 mallin pyörästä olisi olemassa ns saksan malli D1, jossa olisi tehoa 72 kw. Tällöin pyörä olisi siis kuristettu!

    Osaisiko kukaan kertoa onko EE Mallista tehty saksaan kuristettiua versiota?

    No anyway. Se keulan kevennys. Ei se keuli kaasulla kuin ykkös vaihteella, mutta kylläkin ihan kirkkaasti keula hyppää ylös!

    Eli otat sen 50 km/h perusvauhtia ja käännät nopeasti kahvan nurin (eli loppuun saakka), Jäät sitten varpahillas odottelemaan ja keula nousee pystyyn kun nopeus mittari ylittää 80 km/h! Kokeile jos et usko!

    Sitten se varoituksen sana! ÄLä tosiaankaan pidä sitä jalkaa jarrulla. Se on ihan turhaa. Ensinnäkin kun keula meinaa nousta, painat huomaamattasi sitä jarrua ja keula ei nouse. Ja kun olet vetänyt n. neljä yritystä, niin alat ihmettelemään että mikä täällä käryää....

    Eli miksi siis ei sitä jarrua?

    sinulla on siis ykkösvaihde päällä ja nopeutta 100 - 120 km/h. Toisin sanoen kun hölläät kaasun nopeasti niin etupyörä suorastaan kolahtaa asfalttiin. Joka ei kylläkään ole kovin terveellistä. Eli jo pieni kaasun kevennys korjaa tilanteen.

    Mutta tämän teet tietysti suljetulla alueella.
    Morjens,

    Tuo mun yksilö on vm. 2001 oleva 9, joten tiedä sitten tuosta kuristushommasta. Pyörän papereista löytyy kylläkin sellainen historiatieto muistaakseni, että juurikin olisi tuon 72kw ollut, mutta on tuo kyllä sen verran pirtsakka peli kuitenkin, etten oikein usko että ainakaan tällä hetkellä tuollaisissa kw-tehoissa olisi..


    Keulimisesta:
    opastamaasi tyyliin olen muutamaan otteeseen juurikin keulaa ykkösellä yrittänyt keventää, mutta mulla se ei nouse silleen "selvästi" syliin vaan keventää kyllä aika rajusti, muttei nouse.. mahtaakin olla osastoa "et vain osaa"

    Tuskin tuo tosiaan kuristettu on, kun eilen suljetulla alueella kakkosella nappasi mittarinopeutta jonnekkin 170km/h (sen mitä ehdin vilkuilemaan) tuntumaan eikä vielä nakuttanut rajoitinta vastenkaan?

    Hehe, hauska arpoa näitä.. "onkohan tämä kuristettu.. nääh ei ole.. tai no jospas se onkin?!?!"

    Kiitoksia edelleen vastauksista. Hyvä foorumi tämä!
  12. #702
    Vie se penkkiin niin loppuu arpominen. Ei pari vetoa paljoa maksa. Näät samalla että on sopat kohdallaan.
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  13. #703
    Lainaa (Sledgehammer @ Heinä. 20 2007,10:02) kirjoitti
    Vie se penkkiin niin loppuu arpominen. Ei pari vetoa paljoa maksa. Näät samalla että on sopat kohdallaan.
    Juu, lopetan näiltä osin tämän arpomisen, niin ei täyty tämä foorumi tyhjänpäiväisyyksistä.

    Pörssi ei anna periksi penkitystä lähiaikoina, kun pitää takapallo ja akku uusia + 24tkm lähestyy myös hitaasti mutta varmasti, eli tuonne menevätkin ylimääräiset rahat. Pitää käydä koeajamassa jossain toista ysiä, niin persdynolla voi sitten vähän verrata.

    Pitää katella viimeistään ens kesän alusta, jos jotain sliparia talven aikana jopa löytyisi, niin sitten myös penkitystä.

    Semmoshii
  14. #704
    Lainaa (liideri @ Heinä. 19 2007,23:03) kirjoitti
    Laitoinpa tänään xenonvalot omaan 9r:ään! Tuli muuten valotehoa ihan helvetisti lisää niihin orkkis halogeneihin verrattuna... ja onhan pyörä paaaljon paremman näkönenkin kun on xenonit Niin ja ne oli vielä helppo asentaakkin, ei tarvinnu muutakun nakata entinen polttimo veks ja tökätä ballasti johtojen perään (käy suoraan orkkis liittimeen) ja uus polttimo umpioon ja se oli siinä. Aikaa menee n.5min. Mulla ois muuten myytävänä 1kpl H4 xenon ja siihen ballasti. Jos jotain kiinnostaa niin ilmotelkaa....
    Paljon muuten tuli Xenoneille hintaa?
  15. #705
    Lainaa (Perkele @ Heinä. 20 2007,09:46) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Heinä. 19 2007,21:11) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Heinä. 18 2007,11:29) kirjoitti
    Lainaa (Sledgehammer @ Heinä. 18 2007,11:21) kirjoitti
    Parhaat 9R jutut löytyy http://www.zx-9r.net/phpBB2/index.php jos lontoon kieli taittuu.
    Taittuu taittuu.. kiitän vielä kerran linkeistä.

    Nyt sitten väliin kaikille vähän tyhmempi kysymys (älkää teilatko )

    Mutta siis, olen tuolla 9r:llä ajellut nyt kolmisen viikkoa ja muutamaan otteeseen kokeillut, mitä rupeaa tapahtumaan korkeilla kierroksilla.

    Pyörän historia kertoo sellaista, että on ollut kuristettu johonkin 70+ KW:iin joskus aiemmin. Myyjä kuitenkin meinasi, ettei mitään kuristuksia pitäisi enää olla.

    Pyörä vetää kivasti rajoittimelle ekat vaihteet, mutta keula ei kevene, ei sitten millään.. tai kevenee, muttei tuo syliin pyri nousemaan Ei sillä, että se minua hirveämmin haittaisi -> pysyypä amatööri paremmin hengissä, mutta tullut vain mieleen, että miten muilla vakio ysin omaavilla? Lyijykeulaksihan tuota on joku joskus haukkunut, joten ajattelin olisko tuo sitten vain ihan normaalia vakioysiä, vai pitäisikö keulan kaasusta kevetä reippaamminkin ykkösellä?

    vetomies en ole, mutta mietityttää vain ettei ole mitään kuristuksia jäänyt ahdistamaan tuonne koneen puolelle? Vääntöä kyllä tuntuu olevan oikeinkin kiitettävästi.

    Mites vakion pitäisi kelata vauhtia ensimmäisillä vaihteilla / eli minkälaiset välitykset noissa on?

    Kiitoksia jo etukäteen viisaammille vastauksista.

    - Perkele
    Et maininnut pyörän ikää. Manuaali väittää että 98-99 mallin pyörästä olisi olemassa ns saksan malli D1, jossa olisi tehoa 72 kw. Tällöin pyörä olisi siis kuristettu!

    Osaisiko kukaan kertoa onko EE Mallista tehty saksaan kuristettiua versiota?

    No anyway. Se keulan kevennys. Ei se keuli kaasulla kuin ykkös vaihteella, mutta kylläkin ihan kirkkaasti keula hyppää ylös!

    Eli otat sen 50 km/h perusvauhtia ja käännät nopeasti kahvan nurin (eli loppuun saakka), Jäät sitten varpahillas odottelemaan ja keula nousee pystyyn kun nopeus mittari ylittää 80 km/h! Kokeile jos et usko!

    Sitten se varoituksen sana! ÄLä tosiaankaan pidä sitä jalkaa jarrulla. Se on ihan turhaa. Ensinnäkin kun keula meinaa nousta, painat huomaamattasi sitä jarrua ja keula ei nouse. Ja kun olet vetänyt n. neljä yritystä, niin alat ihmettelemään että mikä täällä käryää....

    Eli miksi siis ei sitä jarrua?

    sinulla on siis ykkösvaihde päällä ja nopeutta 100 - 120 km/h. Toisin sanoen kun hölläät kaasun nopeasti niin etupyörä suorastaan kolahtaa asfalttiin. Joka ei kylläkään ole kovin terveellistä. Eli jo pieni kaasun kevennys korjaa tilanteen.

    Mutta tämän teet tietysti suljetulla alueella.
    Morjens,

    Tuo mun yksilö on vm. 2001 oleva 9, joten tiedä sitten tuosta kuristushommasta. Pyörän papereista löytyy kylläkin sellainen historiatieto muistaakseni, että juurikin olisi tuon 72kw ollut, mutta on tuo kyllä sen verran pirtsakka peli kuitenkin, etten oikein usko että ainakaan tällä hetkellä tuollaisissa kw-tehoissa olisi..


    Keulimisesta:
    opastamaasi tyyliin olen muutamaan otteeseen juurikin keulaa ykkösellä yrittänyt keventää, mutta mulla se ei nouse silleen "selvästi" syliin vaan keventää kyllä aika rajusti, muttei nouse.. mahtaakin olla osastoa "et vain osaa"

    Tuskin tuo tosiaan kuristettu on, kun eilen suljetulla alueella kakkosella nappasi mittarinopeutta jonnekkin 170km/h (sen mitä ehdin vilkuilemaan) tuntumaan eikä vielä nakuttanut rajoitinta vastenkaan?

    Hehe, hauska arpoa näitä.. "onkohan tämä kuristettu.. nääh ei ole.. tai no jospas se onkin?!?!"

    Kiitoksia edelleen vastauksista. Hyvä foorumi tämä!
    Mitä sun rekisteri ote väittää pyörän malliksi?

    zx-9r-zx900e/899 ?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  16. #706
    Lainaa (sky @ Heinä. 20 2007,12:47) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Mitä sun rekisteri ote väittää pyörän malliksi?

    zx-9r-zx900e/899 ?
    Töissä just, joten tsekkaanpas rek.otteen kunhan kotia pääsen.

    Eikös sen jo tiedä kuitennii, että on näitä uudempia malleja noista mallimuutoksista? Tuplavaloa jne. eli kaikki hilppeet, mitä tuon ikäisessä pitää ollakin. Tämän ajattelin vain siitä, että luin rivien välistä, että epäilet onko kyseessä oikeasti E-malli, vai siis onko 2001 nyt sitten E-2 vai mites nämä menee? Heh, kohta pihalla kuin lumiukko..

    - Perkele



  17. #707
    Lainaa (Puppe 67 @ Heinä. 19 2007,21:56) kirjoitti
    Lainaa (Seeber @ Heinä. 19 2007,20:37) kirjoitti
    Olis tallin hyllyssä Öhlinsin ohjausiskari kiinnityssarjoineen tarjolla, jos jollain olisi tarvetta. Kiinnityssarja sopii ainakin viimeiseen 9R:ään, varmasti vanhempaankin. Ollut n. 3kk käytössä ja ostettu 2006 alkuvuonna.

    Ihan must, jos tykkää vauhdikkaasta mutkapätkäkurvailusta / rata-ajosta. Myyn pois, koska ei sovi nykyiseen menopellin. Saisi sitten tähänkin vispauksenvähentäjän..
    Paljonhan sillä sun härpäkkeellä vois olla hintaa...??
    Uuden hinta on 640 €, tän 3kk käytössä olleen hp. olis 490 € Sunnuntaina olisin tulossa Salosta Espooseen.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  18. #708
    Lainaa (Perkele @ Heinä. 20 2007,13:04) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Heinä. 20 2007,12:47) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Mitä sun rekisteri ote väittää pyörän malliksi?

    zx-9r-zx900e/899 ?
    Töissä just, joten tsekkaanpas rek.otteen kunhan kotia pääsen.

    Eikös sen jo tiedä kuitennii, että on näitä uudempia malleja noista mallimuutoksista? Tuplavaloa jne. eli kaikki hilppeet, mitä tuon ikäisessä pitää ollakin. Tämän ajattelin vain siitä, että luin rivien välistä, että epäilet onko kyseessä oikeasti E-malli, vai siis onko 2001 nyt sitten E-2 vai mites nämä menee? Heh, kohta pihalla kuin lumiukko..

    - Perkele
    Oikeestaan mietin itse että mitä mallia mun oma mopotin on. Väitetään että ois E-malli. Mutta ku mopotin on saksasta tuotu, niin mietin että onko siellä sittekään kaikki tehot käytössä? Mopo kyllä on nykyisin niin tukkonen alakierroksilla, jotta penkitys ja kaasuttimien säätö ois paikoillaan. Toisaaltaan sais saman tien avata ne kaasuttimet. Mistä sitä tietää missä kunnossa ovat mm. kalvot. Ovat kuulemma nykyisillä bensiinin lisäaineilla kulutustavaraa. Onko kellään muuten kokemuksia, eli onko ollut tarvetta kalvojen vaihtoon? Joten jos sinnittelis loppukauden ja laittais talveksi kunnon huoltoon.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  19. #709
    Lainaa (sky @ Heinä. 20 2007,14:22) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Heinä. 20 2007,13:04) kirjoitti
    Lainaa (sky @ Heinä. 20 2007,12:47) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Mitä sun rekisteri ote väittää pyörän malliksi?

    zx-9r-zx900e/899 ?
    Töissä just, joten tsekkaanpas rek.otteen kunhan kotia pääsen.

    Eikös sen jo tiedä kuitennii, että on näitä uudempia malleja noista mallimuutoksista? Tuplavaloa jne. eli kaikki hilppeet, mitä tuon ikäisessä pitää ollakin. Tämän ajattelin vain siitä, että luin rivien välistä, että epäilet onko kyseessä oikeasti E-malli, vai siis onko 2001 nyt sitten E-2 vai mites nämä menee? Heh, kohta pihalla kuin lumiukko..

    - Perkele
    Oikeestaan mietin itse että mitä mallia mun oma mopotin on. Väitetään että ois E-malli. Mutta ku mopotin on saksasta tuotu, niin mietin että onko siellä sittekään kaikki tehot käytössä? Mopo kyllä on nykyisin niin tukkonen alakierroksilla, jotta penkitys ja kaasuttimien säätö ois paikoillaan. Toisaaltaan sais saman tien avata ne kaasuttimet. Mistä sitä tietää missä kunnossa ovat mm. kalvot. Ovat kuulemma nykyisillä bensiinin lisäaineilla kulutustavaraa. Onko kellään muuten kokemuksia, eli onko ollut tarvetta kalvojen vaihtoon? Joten jos sinnittelis loppukauden ja laittais talveksi kunnon huoltoon.
    Jeps.

    Itsellä käynyt sama mielessä, kun meinaa tyhjäkäynti olla joskus lämpimänä vähän vaikeaa + sammahtelee silloin tällöin ja startit ovat myös vähän hankalia välillä.

    Akun ajattelin vaihtaa (joskos starttailu vähän paranis), kaasarit purkaa & puhdistaa ja jos samalla noita tyhjäkäyntisuuttimia kokeilis pykälää isompaan vaihtaa. Tulpat nyt menee kohtapuoliin muutenkin uusiksi, joten tuskin niidenkään vaihdosta haittaa tuohon käyntiin on

    Yseissä on kuulemma noita kuristuskeinoja ollut useitakin ja entinen omistaja muisteli, joskos tässä olisi ollut kaasareissa tuo kuristus eli varmaankin luistien liikettä rajoitettu tai jotain vastaavaa.. tuollaisella kuristuksella ei kyllä kierrä rajoittimelle edes vapaalla joten sellaisen nyt ainakin huomaisi jopa meikäläinen.

    Mutta nyt röistä veks ja
    päivänjatkoa ysikuskeille..

    - Perkele
  20. #710
    Lainaa (Perkele @ Heinä. 20 2007,09:46) kirjoitti
    Tuo mun yksilö on vm. 2001 oleva 9, joten tiedä sitten tuosta kuristushommasta. Pyörän papereista löytyy kylläkin sellainen historiatieto muistaakseni, että juurikin olisi tuon 72kw ollut, mutta on tuo kyllä sen verran pirtsakka peli kuitenkin, etten oikein usko että ainakaan tällä hetkellä tuollaisissa kw-tehoissa olisi..


    Keulimisesta:
    opastamaasi tyyliin olen muutamaan otteeseen juurikin keulaa ykkösellä yrittänyt keventää, mutta mulla se ei nouse silleen "selvästi" syliin vaan keventää kyllä aika rajusti, muttei nouse.. mahtaakin olla osastoa "et vain osaa"

    Tuskin tuo tosiaan kuristettu on, kun eilen suljetulla alueella kakkosella nappasi mittarinopeutta jonnekkin 170km/h (sen mitä ehdin vilkuilemaan) tuntumaan eikä vielä nakuttanut rajoitinta vastenkaan?

    Hehe, hauska arpoa näitä.. "onkohan tämä kuristettu.. nääh ei ole.. tai no jospas se onkin?!?!"

    Kiitoksia edelleen vastauksista. Hyvä foorumi tämä!
    Kaverilla on muistaakseni -99 mallin 9r ja kyllä sillä saa hyvät siivut ykkösellä ja ihan kaasulla lähtee, eikä tarvi vääntää kahvaa pohjaan. Rivakampi kiihdytys 40-50 vauhdista ja hytti on pystyssä. Itselläni on -02 6r ja kyllä sekin vetää kaasusta ykkösellä helposti keulaa (83 kW)...

    Äkkiseltään vaikuttas kyllä vähän siltä kuristetulta mallilta...

    Edit: Jos on kuristettu niin kyllä voi kulkea hyvinkin saman verran 1,2 ja 3 vaihteellakin kuhan vaan jaksaa kiertää loppuun asti.



    zx-6r -02
  21. #711
    Lainaa (Soija @ Heinä. 20 2007,15:56) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Heinä. 20 2007,09:46) kirjoitti
    Tuo mun yksilö on vm. 2001 oleva 9, joten tiedä sitten tuosta kuristushommasta. Pyörän papereista löytyy kylläkin sellainen historiatieto muistaakseni, että juurikin olisi tuon 72kw ollut, mutta on tuo kyllä sen verran pirtsakka peli kuitenkin, etten oikein usko että ainakaan tällä hetkellä tuollaisissa kw-tehoissa olisi..


    Keulimisesta:
    opastamaasi tyyliin olen muutamaan otteeseen juurikin keulaa ykkösellä yrittänyt keventää, mutta mulla se ei nouse silleen "selvästi" syliin vaan keventää kyllä aika rajusti, muttei nouse.. mahtaakin olla osastoa "et vain osaa"

    Tuskin tuo tosiaan kuristettu on, kun eilen suljetulla alueella kakkosella nappasi mittarinopeutta jonnekkin 170km/h (sen mitä ehdin vilkuilemaan) tuntumaan eikä vielä nakuttanut rajoitinta vastenkaan?

    Hehe, hauska arpoa näitä.. "onkohan tämä kuristettu.. nääh ei ole.. tai no jospas se onkin?!?!"

    Kiitoksia edelleen vastauksista. Hyvä foorumi tämä!
    Kaverilla on muistaakseni -99 mallin 9r ja kyllä sillä saa hyvät siivut ykkösellä ja ihan kaasulla lähtee, eikä tarvi vääntää kahvaa pohjaan. Rivakampi kiihdytys 40-50 vauhdista ja hytti on pystyssä. Itselläni on -02 6r ja kyllä sekin vetää kaasusta ykkösellä helposti keulaa (83 kW)...

    Äkkiseltään vaikuttas kyllä vähän siltä kuristetulta mallilta...

    Edit: Jos on kuristettu niin kyllä voi kulkea hyvinkin saman verran 1,2 ja 3 vaihteellakin kuhan vaan jaksaa kiertää loppuun asti.
    Jaha, pitipä oikein käydä testaamassa. Tuntuu vähän siltä että ois jotain häikkää häkkyrässä. Kone käy kuiteskin tyhjäkäynnillä ihan ok ja jaksaa lähteä hyvin vääntämään, mutta eipä nosta keulaa.

    Muuten ajaessa tuntuu niinkuin alapää tökkisi normaalia enemmän ja yläpäästä puuttuisi se viimenen silaus.

    Eli jotain häikkää on vehkeessä...
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  22. #712
    Lainaa (Soija @ Heinä. 20 2007,15:56) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Heinä. 20 2007,09:46) kirjoitti
    Tuo mun yksilö on vm. 2001 oleva 9, joten tiedä sitten tuosta kuristushommasta. Pyörän papereista löytyy kylläkin sellainen historiatieto muistaakseni, että juurikin olisi tuon 72kw ollut, mutta on tuo kyllä sen verran pirtsakka peli kuitenkin, etten oikein usko että ainakaan tällä hetkellä tuollaisissa kw-tehoissa olisi..


    Keulimisesta:
    opastamaasi tyyliin olen muutamaan otteeseen juurikin keulaa ykkösellä yrittänyt keventää, mutta mulla se ei nouse silleen "selvästi" syliin vaan keventää kyllä aika rajusti, muttei nouse.. mahtaakin olla osastoa "et vain osaa"

    Tuskin tuo tosiaan kuristettu on, kun eilen suljetulla alueella kakkosella nappasi mittarinopeutta jonnekkin 170km/h (sen mitä ehdin vilkuilemaan) tuntumaan eikä vielä nakuttanut rajoitinta vastenkaan?

    Hehe, hauska arpoa näitä.. "onkohan tämä kuristettu.. nääh ei ole.. tai no jospas se onkin?!?!"

    Kiitoksia edelleen vastauksista. Hyvä foorumi tämä!
    Kaverilla on muistaakseni -99 mallin 9r ja kyllä sillä saa hyvät siivut ykkösellä ja ihan kaasulla lähtee, eikä tarvi vääntää kahvaa pohjaan. Rivakampi kiihdytys 40-50 vauhdista ja hytti on pystyssä. Itselläni on -02 6r ja kyllä sekin vetää kaasusta ykkösellä helposti keulaa (83 kW)...

    Äkkiseltään vaikuttas kyllä vähän siltä kuristetulta mallilta...

    Edit: Jos on kuristettu niin kyllä voi kulkea hyvinkin saman verran 1,2 ja 3 vaihteellakin kuhan vaan jaksaa kiertää loppuun asti.
    No voehan paska.. Seuraavaksi sitten kyselläänkin, jotta mitenhän ne Saksaan tuodut 72kw-versiot on mahdollisesti kuristeltu? Meinaan, jos jollakulla olis tietoa, niin äkkiäkös tuota vähän purkaa ja tsekkailee..

    Dynossa voisin muuten käyttää, mutta kuten mainittua, pörssi ei kestä tällä hetkellä.

    Tuntuisi silti edelleenkin siltä, että jos tuolla painolla tehoa olisi melkein 30kw vähemmän, kuin "oikeassa", niin tuntuisi ihan oikeasti lussulta jo siinä vaiheessa.

    - Perkele

    Edit: löysinkin jo matskua noista Saksanmaan kuristamistyyleistä.. eli kurkusta kiinni ja henki poies! No ei vaa, perinteisiä keinoja, joten ensimmäisenä kaasareita tarkistamaan.. Pitääpä antaa kohtapuoliin vähän kokeneemman kaverin testata tuota ja antaa tuomionsa.



  23. #713
    Lainaa (Perkele @ Heinä. 20 2007,16:48) kirjoitti
    Tuntuisi silti edelleenkin siltä, että jos tuolla painolla tehoa olisi melkein 30kw vähemmän, kuin "oikeassa", niin tuntuisi ihan oikeasti lussulta jo siinä vaiheessa.

    - Perkele
    No ei välttämättä. En tiedä miten noi kuristukset vaikuttaa. Jos et saa kaasua kokonaan auki. Niin silloin moottori toimii ihan normaalisti. Mutta et vain saa sitä täyttä kaasua ja sitä kautta täyttä tehoa. Näin ollen pyörässä on 6-satkun tehot, mutta 9-satkun väännöt.

    Ja jos tämä vääntökäyrä ei pahasti muutu kuristuksessa, niin pyörä tuntuu vetävän normaalilla kaasunkäytöllä hyvin.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  24. #714
    Ysin keulimisesta, että oma putkiviritteinen ysi hyppäsi pystyyn erittäin hyvin kaasusta ykkösellä. Välien tiuhentamisen jälkeen piti olla jopa tarkkana, kun kiihdytti sivutieltä maantielle rajummin ykkösellä. Sopiva töyssy kun sattui kohdalle, niin lähti kakkosellakin kiipeemään syliin. 2 päällä sitten oli jopa haasteellista kiihdyttää etupyörä maassa.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  25. #715
    Mulla olis vähän romua hyllyssä kaasareiden tilalle. Ei paljon kalvot enää vaivaa kun saa noi paikoilleen.

    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  26. #716
    Lainaa (Sledgehammer @ Heinä. 13 2007,09:25) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    jos sitä änkkärin joskus innostuisi vaihtamaan.. jos ei muuta, niin painoon vaikuttaa aika pirusti
    Ei siinä painoa hirveesti säästy. Se alkuperäinen pönttö (siis jos ZX9R C) on titaania ja aika kevyt kokoisekseen.
    Orkkis pönttö on ihan helvetin painava verrattuna esim. hiilikuituiseen Deviliin tai Akrapoviciin. Itselläni oli ex Ysissä kummatkin vaimentajat. Vaikka alkuperäisen kuori olisi titaania, niin sen sisällä on sen verran roinaa ja roipetta, mistä se paino muodostuu. Orkkiksella voisi tehdä vaikka hauiskääntöjä penkissä. Sellainen löytyy vielä autotallista sekä vanha Devil. Muistaakseni Akran sivuilla oli tekniset tiedot -osiossa kohta, jossa sliparin vaihdolla paino putoaa n. 7-8kg! Onhan se selväkin, että alkuperäinen kammiovaimennin painaa enemmän kuin pelkkä hiilaripönttö, missä on reikäputki sisällä ja vähän vaimenninvillaa ympärillä.



    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  27. #717
    Lainaa (Perkele @ Heinä. 20 2007,10:13) kirjoitti
    Lainaa (liideri @ Heinä. 19 2007,23:03) kirjoitti
    Laitoinpa tänään xenonvalot omaan 9r:ään! Tuli muuten valotehoa ihan helvetisti lisää niihin orkkis halogeneihin verrattuna... *ja onhan pyörä paaaljon paremman näkönenkin kun on xenonit * Niin ja ne oli vielä helppo asentaakkin, ei tarvinnu muutakun nakata entinen polttimo veks ja tökätä ballasti johtojen perään (käy suoraan orkkis liittimeen) ja uus polttimo umpioon ja se oli siinä. Aikaa menee n.5min. Mulla ois muuten myytävänä 1kpl H4 xenon ja siihen ballasti. Jos jotain kiinnostaa niin ilmotelkaa....
    Paljon muuten tuli Xenoneille hintaa?
    vajaa pari sataa tuli maksamaan... jos joku haluaa ostaa sen toisen polttimon ja ballastin niin 90eellä saa hakee pois?

    tässä ois muuten kuva minkä näkönen tulee xenoneilla mut kuva vääristää hieman: http://irc-galleria.net/view.ph....3315993
  28. #718
    Edelleen olisi 9R:ään slipari kaupan.
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  29. #719
    On toi ysiärrä aikamoinen arpomakone, eilen kun valitin ettei keula noussut vaikka kuinka yritin, niin myöhemmin kun päräytin rampilta alas motarille, niin johan pomppas ja puhtaasti vahingossa.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  30.  
  31. #720
    Lainaa (jarim @ Heinä. 21 2007,10:34) kirjoitti
    Edelleen olisi 9R:ään slipari kaupan.
    Ei oo käyttöä, mutta akrapovicin bolton vaimennin nollaykköseen ysiärrään kelpais.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Sivu: 24 / 111:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1422232425263474 ... ViimeinenViimeinen