Ei se keuli faitterinakaan "vahingossa". *Jos ykkösellä vetää kunnon lähdöt niin kyllä se sitten alkaa vähän nousemaan, mutta ei se helposti kaasulla pystyyn kiipeä. Toi kaasulla keuliminen on muutenkin aika vaarallaista hommaa (ellei jalka oo valmiiks jarrulla), joten kiskase pystyyn kytkimellä jos mieli tekee kevennellä. Vähän livauttaa kytkintä niin sitten alkaa nousemaan *
Edit: ykkönen on kohtuu pitkä. Muut vaihteet ulee sitten sopivin välein...
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Tämä selvä.(Sledgehammer @ Heinä. 18 2007,11:45) kirjoitti
Kyllä tuossa testatessa on ollut oikea jalka visusti pedaalilla
Sen suhteen tosiaan hyvä tietää, kun ei yseistä ole aiempaa kokemusta, ettei tosiaan mitään kuristusta tuolla ole menoa ahdistamassa.. Entistä omistajaa lainaten "olisi kyllä kohtuu pirteästi kiihtyvä vekotin jos kuristuksia vielä jäljellä olisi".
Eipä siis muuta kuin lisää![]()
Dodiin! Eilen kävin minivilkut taakse ostamassa ja nyt sitten vasta aloin miettimään tuota alkuperäisen härpäkkeen sahaamista..
En haluaisi undertrayta ruveta asentamaan, joten onnistuuko tuo entinen hässäkkä irroittaa / poikkaista hemelettiin ja kiinnittää jotain omaa metallitekelettä tilalle jotenkin?
Kastuuko perse tämän operaation jälkeen eli jääkö tuo avonaiseksi "tavaratilaan" tuon kilpihässäkän irroittamisen jälkeen? Ei olisi nimittäin tällä hetkellä varaa ruveta underia asentamaan, joten pitäisi keksiä jonninmoinen muunlainen ratkaisu tuohon kilpitelineen kiinnittämiseen.
Hyviä vinkkejä otetaan ilolla vastaan. Tänks jo etukäteen.
- Perkele
Edit: niin ja semmoinen kysymys vielä, että alkaako tuo etukate(ylä) kovin elämään kovilla nopeuksilla, jos ottaa tuon tukirautahässäkän veks? Siis tuon, joka tulee runkoon kiinni alhaalta ja peilien kohdalta katteeseen kiinni. On sen verta ruma, että poies sen haluaisin
Sitä tukirautaa ei kyllä pysty poistamaan. Sehän on oikein race-henkinen siinä. Takapäästä en osaa sanoa kun omasta se oli sahattu pois koko matkalta penkkkien alta ja laitettu undertray tilalle.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
No voihan kerpele, jos ei siis tukirautaa ole asiaa mennä poies ottamaan(Sledgehammer @ Heinä. 19 2007,10:00) kirjoitti
Useita ysejä nähnyt ilman rautaa, liekkö sitten ihan viimeisintä 2002-2003 mallia? Onko siinä ollut kyseistä rautaa ollenkaan?
Pitää ruveta tuota underia sitten miettimään. Josko alkais itse lasikuidusta tulevana talvena vääntämään, onpahan pyörään liittyvää tekemistä sitten tuolloinkin..
- Perkele
Edit: kiitoksia muuten Sledge nopeista vastauksista.. aina kun kirjoittaa kysymyksen, niin jokunen kymmenen minuuttia ja samantien on jo vastaus täällä
Todennäköisesti on ollut ja siinä ei rautaa ole (onnexi).(Perkele @ Heinä. 19 2007,10:29) kirjoitti
ZZR 1400 ABS -07
ZX-9R -03/-04
ZZR 600 -93
ZZR 500 -90
RD 125 DX -77
Olis tallin hyllyssä Öhlinsin ohjausiskari kiinnityssarjoineen tarjolla, jos jollain olisi tarvetta. Kiinnityssarja sopii ainakin viimeiseen 9R:ään, varmasti vanhempaankin. Ollut n. 3kk käytössä ja ostettu 2006 alkuvuonna.
Ihan must, jos tykkää vauhdikkaasta mutkapätkäkurvailusta / rata-ajosta. Myyn pois, koska ei sovi nykyiseen menopellin. Saisi sitten tähänkin vispauksenvähentäjän..
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Et maininnut pyörän ikää. Manuaali väittää että 98-99 mallin pyörästä olisi olemassa ns saksan malli D1, jossa olisi tehoa 72 kw. Tällöin pyörä olisi siis kuristettu!(Perkele @ Heinä. 18 2007,11:29) kirjoitti
Osaisiko kukaan kertoa onko EE Mallista tehty saksaan kuristettiua versiota?
No anyway. Se keulan kevennys. Ei se keuli kaasulla kuin ykkös vaihteella, mutta kylläkin ihan kirkkaasti keula hyppää ylös!
Eli otat sen 50 km/h perusvauhtia ja käännät nopeasti kahvan nurin (eli loppuun saakka), Jäät sitten varpahillas odottelemaan ja keula nousee pystyyn kun nopeus mittari ylittää 80 km/h! Kokeile jos et usko!
Sitten se varoituksen sana! ÄLä tosiaankaan pidä sitä jalkaa jarrulla. Se on ihan turhaa. Ensinnäkin kun keula meinaa nousta, painat huomaamattasi sitä jarrua ja keula ei nouse. Ja kun olet vetänyt n. neljä yritystä, niin alat ihmettelemään että mikä täällä käryää....
Eli miksi siis ei sitä jarrua?
sinulla on siis ykkösvaihde päällä ja nopeutta 100 - 120 km/h. Toisin sanoen kun hölläät kaasun nopeasti niin etupyörä suorastaan kolahtaa asfalttiin. Joka ei kylläkään ole kovin terveellistä. Eli jo pieni kaasun kevennys korjaa tilanteen.
Mutta tämän teet tietysti suljetulla alueella.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Paljonhan sillä sun härpäkkeellä vois olla hintaa...??(Seeber @ Heinä. 19 2007,20:37) kirjoitti
Laitoinpa tänään xenonvalot omaan 9r:ään! Tuli muuten valotehoa ihan helvetisti lisää niihin orkkis halogeneihin verrattuna... ja onhan pyörä paaaljon paremman näkönenkin kun on xenonitNiin ja ne oli vielä helppo asentaakkin, ei tarvinnu muutakun nakata entinen polttimo veks ja tökätä ballasti johtojen perään (käy suoraan orkkis liittimeen) ja uus polttimo umpioon ja se oli siinä. Aikaa menee n.5min. Mulla ois muuten myytävänä 1kpl H4 xenon ja siihen ballasti. Jos jotain kiinnostaa niin ilmotelkaa....
Morjens,(sky @ Heinä. 19 2007,21:11) kirjoitti
Tuo mun yksilö on vm. 2001 oleva 9, joten tiedä sitten tuosta kuristushommasta. Pyörän papereista löytyy kylläkin sellainen historiatieto muistaakseni, että juurikin olisi tuon 72kw ollut, mutta on tuo kyllä sen verran pirtsakka peli kuitenkin, etten oikein usko että ainakaan tällä hetkellä tuollaisissa kw-tehoissa olisi..
Keulimisesta:
opastamaasi tyyliin olen muutamaan otteeseen juurikin keulaa ykkösellä yrittänyt keventää, mutta mulla se ei nouse silleen "selvästi" syliin vaan keventää kyllä aika rajusti, muttei nouse.. mahtaakin olla osastoa "et vain osaa"
Tuskin tuo tosiaan kuristettu on, kun eilen suljetulla alueella kakkosella nappasi mittarinopeutta jonnekkin 170km/h (sen mitä ehdin vilkuilemaan) tuntumaan eikä vielä nakuttanut rajoitinta vastenkaan?
Hehe, hauska arpoa näitä.. "onkohan tämä kuristettu.. nääh ei ole.. tai no jospas se onkin?!?!"
Kiitoksia edelleen vastauksista. Hyvä foorumi tämä!
Vie se penkkiin niin loppuu arpominen. Ei pari vetoa paljoa maksa. Näät samalla että on sopat kohdallaan.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Juu, lopetan näiltä osin tämän arpomisen, niin ei täyty tämä foorumi tyhjänpäiväisyyksistä.(Sledgehammer @ Heinä. 20 2007,10:02) kirjoitti
Pörssi ei anna periksi penkitystä lähiaikoina, kun pitää takapallo ja akku uusia + 24tkm lähestyy myös hitaasti mutta varmasti, eli tuonne menevätkin ylimääräiset rahat. Pitää käydä koeajamassa jossain toista ysiä, niin persdynolla voi sitten vähän verrata.
Pitää katella viimeistään ens kesän alusta, jos jotain sliparia talven aikana jopa löytyisi, niin sitten myös penkitystä.
Semmoshii
Paljon muuten tuli Xenoneille hintaa?(liideri @ Heinä. 19 2007,23:03) kirjoitti
Mitä sun rekisteri ote väittää pyörän malliksi?(Perkele @ Heinä. 20 2007,09:46) kirjoitti
zx-9r-zx900e/899 ?
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Töissä just, joten tsekkaanpas rek.otteen kunhan kotia pääsen.(sky @ Heinä. 20 2007,12:47) kirjoitti
Eikös sen jo tiedä kuitennii, että on näitä uudempia malleja noista mallimuutoksista? Tuplavaloa jne. eli kaikki hilppeet, mitä tuon ikäisessä pitää ollakin. Tämän ajattelin vain siitä, että luin rivien välistä, että epäilet onko kyseessä oikeasti E-malli, vai siis onko 2001 nyt sitten E-2 vai mites nämä menee? Heh, kohta pihalla kuin lumiukko..
- Perkele
Uuden hinta on 640 €, tän 3kk käytössä olleen hp. olis 490 € Sunnuntaina olisin tulossa Salosta Espooseen.(Puppe 67 @ Heinä. 19 2007,21:56) kirjoitti
![]()
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Oikeestaan mietin itse että mitä mallia mun oma mopotin on. Väitetään että ois E-malli. Mutta ku mopotin on saksasta tuotu, niin mietin että onko siellä sittekään kaikki tehot käytössä? Mopo kyllä on nykyisin niin tukkonen alakierroksilla, jotta penkitys ja kaasuttimien säätö ois paikoillaan. Toisaaltaan sais saman tien avata ne kaasuttimet. Mistä sitä tietää missä kunnossa ovat mm. kalvot. Ovat kuulemma nykyisillä bensiinin lisäaineilla kulutustavaraa. Onko kellään muuten kokemuksia, eli onko ollut tarvetta kalvojen vaihtoon? Joten jos sinnittelis loppukauden ja laittais talveksi kunnon huoltoon.(Perkele @ Heinä. 20 2007,13:04) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jeps.(sky @ Heinä. 20 2007,14:22) kirjoitti
Itsellä käynyt sama mielessä, kun meinaa tyhjäkäynti olla joskus lämpimänä vähän vaikeaa + sammahtelee silloin tällöin ja startit ovat myös vähän hankalia välillä.
Akun ajattelin vaihtaa (joskos starttailu vähän paranis), kaasarit purkaa & puhdistaa ja jos samalla noita tyhjäkäyntisuuttimia kokeilis pykälää isompaan vaihtaa. Tulpat nyt menee kohtapuoliin muutenkin uusiksi, joten tuskin niidenkään vaihdosta haittaa tuohon käyntiin on
Yseissä on kuulemma noita kuristuskeinoja ollut useitakin ja entinen omistaja muisteli, joskos tässä olisi ollut kaasareissa tuo kuristus eli varmaankin luistien liikettä rajoitettu tai jotain vastaavaa.. tuollaisella kuristuksella ei kyllä kierrä rajoittimelle edes vapaallajoten sellaisen nyt ainakin huomaisi jopa meikäläinen.
Mutta nyt röistä veks ja
päivänjatkoa ysikuskeille..
- Perkele
Kaverilla on muistaakseni -99 mallin 9r ja kyllä sillä saa hyvät siivut ykkösellä ja ihan kaasulla lähtee, eikä tarvi vääntää kahvaa pohjaan. Rivakampi kiihdytys 40-50 vauhdista ja hytti on pystyssä. Itselläni on -02 6r ja kyllä sekin vetää kaasusta ykkösellä helposti keulaa (83 kW)...(Perkele @ Heinä. 20 2007,09:46) kirjoitti
Äkkiseltään vaikuttas kyllä vähän siltä kuristetulta mallilta...
Edit: Jos on kuristettu niin kyllä voi kulkea hyvinkin saman verran 1,2 ja 3 vaihteellakin kuhan vaan jaksaa kiertää loppuun asti.
zx-6r -02
Jaha, pitipä oikein käydä testaamassa. Tuntuu vähän siltä että ois jotain häikkää häkkyrässä. Kone käy kuiteskin tyhjäkäynnillä ihan ok ja jaksaa lähteä hyvin vääntämään, mutta eipä nosta keulaa.(Soija @ Heinä. 20 2007,15:56) kirjoitti
Muuten ajaessa tuntuu niinkuin alapää tökkisi normaalia enemmän ja yläpäästä puuttuisi se viimenen silaus.
Eli jotain häikkää on vehkeessä...
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
No voehan paska.. Seuraavaksi sitten kyselläänkin, jotta mitenhän ne Saksaan tuodut 72kw-versiot on mahdollisesti kuristeltu? Meinaan, jos jollakulla olis tietoa, niin äkkiäkös tuota vähän purkaa ja tsekkailee..(Soija @ Heinä. 20 2007,15:56) kirjoitti
Dynossa voisin muuten käyttää, mutta kuten mainittua, pörssi ei kestä tällä hetkellä.
Tuntuisi silti edelleenkin siltä, että jos tuolla painolla tehoa olisi melkein 30kw vähemmän, kuin "oikeassa", niin tuntuisi ihan oikeasti lussulta jo siinä vaiheessa.
- Perkele
Edit: löysinkin jo matskua noista Saksanmaan kuristamistyyleistä.. eli kurkusta kiinni ja henki poies!No ei vaa, perinteisiä keinoja, joten ensimmäisenä kaasareita tarkistamaan.. Pitääpä antaa kohtapuoliin vähän kokeneemman kaverin testata tuota ja antaa tuomionsa.
No ei välttämättä. En tiedä miten noi kuristukset vaikuttaa. Jos et saa kaasua kokonaan auki. Niin silloin moottori toimii ihan normaalisti. Mutta et vain saa sitä täyttä kaasua ja sitä kautta täyttä tehoa. Näin ollen pyörässä on 6-satkun tehot, mutta 9-satkun väännöt.(Perkele @ Heinä. 20 2007,16:48) kirjoitti
Ja jos tämä vääntökäyrä ei pahasti muutu kuristuksessa, niin pyörä tuntuu vetävän normaalilla kaasunkäytöllä hyvin.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ysin keulimisesta, että oma putkiviritteinen ysi hyppäsi pystyyn erittäin hyvin kaasusta ykkösellä. Välien tiuhentamisen jälkeen piti olla jopa tarkkana, kun kiihdytti sivutieltä maantielle rajummin ykkösellä. Sopiva töyssy kun sattui kohdalle, niin lähti kakkosellakin kiipeemään syliin. 2 päällä sitten oli jopa haasteellista kiihdyttää etupyörä maassa.![]()
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Mulla olis vähän romua hyllyssä kaasareiden tilalle.Ei paljon kalvot enää vaivaa kun saa noi paikoilleen.
![]()
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Orkkis pönttö on ihan helvetin painava verrattuna esim. hiilikuituiseen Deviliin tai Akrapoviciin. Itselläni oli ex Ysissä kummatkin vaimentajat. Vaikka alkuperäisen kuori olisi titaania, niin sen sisällä on sen verran roinaa ja roipetta, mistä se paino muodostuu. Orkkiksella voisi tehdä vaikka hauiskääntöjä penkissä. Sellainen löytyy vielä autotallista sekä vanha Devil. Muistaakseni Akran sivuilla oli tekniset tiedot -osiossa kohta, jossa sliparin vaihdolla paino putoaa n. 7-8kg! Onhan se selväkin, että alkuperäinen kammiovaimennin painaa enemmän kuin pelkkä hiilaripönttö, missä on reikäputki sisällä ja vähän vaimenninvillaa ympärillä.(Sledgehammer @ Heinä. 13 2007,09:25) kirjoitti
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
vajaa pari sataa tuli maksamaan... jos joku haluaa ostaa sen toisen polttimon ja ballastin niin 90eellä saa hakee pois?(Perkele @ Heinä. 20 2007,10:13) kirjoitti
tässä ois muuten kuva minkä näkönen tulee xenoneilla mut kuva vääristää hieman: http://irc-galleria.net/view.ph....3315993
Edelleen olisi 9R:ään slipari kaupan.![]()
On toi ysiärrä aikamoinen arpomakone, eilen kun valitin ettei keula noussut vaikka kuinka yritin, niin myöhemmin kun päräytin rampilta alas motarille, niin johan pomppas ja puhtaasti vahingossa.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ei oo käyttöä, mutta akrapovicin bolton vaimennin nollaykköseen ysiärrään kelpais.(jarim @ Heinä. 21 2007,10:34) kirjoitti
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)