Myynti ilmo;
zx9r kytkimen massalevyt (KAWASAKI /ZX9R (ZX 900 C1/C2/E1/E2/F1/F2)/900/98-03) Aj 500km 20€
Ostakee pois kuleksimasta. Ovat uutta vastaavassa kunnossa...
Honda cbr600rr
Kaipaisin kipeästi ohjeita ton undertrayn asentamiseen ja mitä siltä pitää purkaa/hajottaa. Kai nyt joku on ysi ärrään semmosen laittanu![]()
Kawasaki ZX-9R
Minkä merkkisen underin ostit?(Peetu9R @ Kesä. 18 2007,00:29) kirjoitti
Itellä on tuo ermaxin stormilta ostettu underi ja sitä kyntöauraa piti hieman leikata että sai passuutettua paikoilleen.
Aika simppeli homma kaikenkaikkiaan.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Mulla edellinen omistaja oli silponu sulakerasialta taaksepäin pohjan kokonaan irti. Vaan reunat oli jätetty että takavalon saa paikoilleen. Nyt mulla on paikoillaan lasikuituinen undertray jonka ostin ebaystä 40e:llä postikuluineen. Suht hyvin se sinne istui ja nyt penkin alla on tilaa todella paljon. Sinne menee lenkkiavainsarja, iso pullo ketjuspraytä, asennushanskat, pussillinen nippusiteitä ja vaikka mitä.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
(Krycek @ Kesä. 14 2007,18:19) kirjoitti
Oletko kysyny jos Kawa-kauppias/-huolto antaa huolto-ohjelman sulle?
Itsellä -03 malli ja huolto-ohjelma tosi karkeasti tiivistettynä:
12, 24, 36 tuhatta km iso huolto
-venttiilivälysten säätö
-kaasareiden synkkaus
-ilmansuodatin
-takahaarukan laakereiden voitelu
-yleisvoitelu
-pulttien, muttereiden ja kiinnikkeiden tiukkuuden tarkastus
24t tai 2v lisäksi
-keulapumppujen öljyjen vaihto
-ohjauslaakerien puhdistus / voitelu
-jarrunesteiden vaihto
-jäähdytysnesteen vaihto
6t välein
-öljyt+filsu
-normaalihuoltotoimet eli vaijerien, valojen, tulppien, jarrupalojen jne vuotojen/kuluneisuuden/toiminnan tarkastaminen
Eli 6 tuhannen välein pikkuhuolto, 12t iso huolto ja 24t kaikkein isoin huolto.
Tosta syttypyörästä ja suutinsarjasta, mun mielestä ajele ensin vakiopyörällä ( sun pyörä lienee semmoinen?) ja sitten kun rupee tuntuu siltä ettei tää nyt niin ihmeellinen vehje ole kulkemaan niin kun menet ajamaan mutkaa vähän enemmän vauhdikkaasti (radalla) niin huomaat ettei se voima lopukaan vielä... Sitten vasta koneeseen lisää puhtia.
Tietysti jos tykkää rakennella niin se on eri asia.
Suutinsatsin tehtävistä, tuolla on jotain:
http://www.viaber.com/index2.asp?nappi=kysymys5
Itsellä aika vakio mopo ja tyytyväinen olen ollut. Ainoat muutokset jotka olen tehnyt:
Jalkatappien siirtosarja, edessä teräspunosletkut, LeoVince slipari äänien takia ja MRA tuplakupla ulkonäön ja tuulen riepottelun takia.
Lisäksi nostin pikkaisen perää että kääntyy paremmin mutkiin. Ja laitoin eteen yhtä hammasta pienemmän rattaan.
Toivottavasti tää auttaa yhtään, mutta kysy tota huolto-ohjelmaa tosissaan joltain kauppiaalta tai huollosta.
btw, jos joku haluaa ostaa mra:n tuplakuplan (tumman) kuljeksimasta nurkista, niin 50e:llä saa omakseen sen.
1998-99 mallin ysiin menee ainaski kiinni.
Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport->BMW K1300S->BMW S1000XR
https://kokkonen.zone
Tuli juuri vaihdettua Kawaan Motul 5100 10w-40 öljyt ja nyt mopo pelaa kuin ihmisen mieli. Ennen vaihtoa löysin satunnaisia välivapaita 5 ja 6 vaihteen välistä. Nyt tämä ongelma poistui. Mekaaniset äänet pienenivät ja mikä parasta kykä toimii loistavasti. Mulla oli ennen pientä tärinää havaittavissa liikkeelle lähdöissä. Vanhat öljyt oli jotkut täyssynteettiset castrollit.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Kyllä ysissä ei kannata käyttää muuta kuin mineraali öljyä. Kans oli vaihteiden ja kytkimen kans ongelmaa ja pelkkä öljynvaihto poisti ongelmat![]()
Z750 -07
zx-9r -00
zx-6r -96
Mineraaliöljyä en kaada mihinkään koneeseen. Toi motul on taas esteripohjaista täyssynteettistä öljyä ja eroaa hyvinkin paljon tavan synteettisistä mp öljyistä. Pääasia että pelaa.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Lämpimmillä keleillä ei ole mitään syytä käyttää synteettistä(Sledgehammer @ Kesä. 21 2007,21:43) kirjoitti
En nyt jaksa tästä aloittaa internetin sadatta öljysotaa, mutta jos öljyjä ei jaksa vaihtaa parin tonnin välein voi mineraalit jättää pois vaihtoehdoista. Täyssynteettinen öljy pitää ominaisuutensa ... tai antaa olla. Opiskelkoon jokainen asiansa itse ja eläköön rauhassa siinä uskossa. En jaksa lähteä tähän päättömään väittelyyn. over & out.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Morjensta!
Pitänee liittyä joukkoon! Eli itsellä kawa 9-r vm.2001
Mahtava pyörä, ei voi muuta sanoa!
Ajettu 23tkm, pientä viripalikkaa laitettu: devil-vaimennin, suutinsatsi jne.. penkitetty 136,1hv/101nm takaselta
Ja nyt ulos:![]()
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
Tervetuloa joukkoon kawapäisten(Hapa @ Heinä. 01 2007,13:56) kirjoitti
![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Nonni, kuten tuossa aiemmin kirjoittelin, niin tuli ostettua kawa (tai tehtyä "esikauppa") pari viikkoa sitten.
Eilen hain pyörän kotiin ja nyt hymyilyttääAiwan pirun hieno peli ajella! Mahtava etten sanos!
Ainoa asia mikä tällä hetkellä vituttaa on se, että lähdin nyt viimeisenä kesälomapäivänä ostaan öljyfilsua + öljypänikkää ja pistäydyin työpaikalle lukemaan sähköpostit (juu näin ei missään nimessä saisi tehdä, mutta muutto takana ja nettiliittymän siirtoon menee vielä aikaa). Noh, pääsin työpaikalle ja taivas repesi ihan totaalisesti täällä Jyväskylässä.. vettä tulee sen verta reippaasti, että kadulla olevat vesikaivot eivät sitä kerkeä vetämään = tiet lainehtii..
Tuli sitten pitkä töissä pistäytymisreissu.. perkele kun vielä kotona pyörittelin uutta sadeasua, jotta laitanko jo tälle reissulle takapenkin alle.. no en laittanut
Mutta Kawa on siis vm. 2001 oleva kaunokainen.. hakureissulla mittariin pyörähti (ei trippi) 20500km lukema, joten ei mikään hirmumäärä mittarissa. Hyvin oli entinen omistaja pyörää pitänyt, kaikki kuitit tallessa + kaikki maalipinnat jne. kuin uusia.
Mutta nyt odottamaan sateen taukoamista ja sitten
- Perkele
Onnittelut pyörävalinnasta!(Perkele @ Heinä. 02 2007,14:57) kirjoitti
Itse olen ollut todella tyytyväinen Kawaan.
Minkä värisen ostit? Itsellä sellainen helmiäispurppura/hopeanharmaa/turkoosi
Satuitko muuten ostamaan pääkaupunkiseudulta sen pyörän?
Myyjänä "virtanen". Huomasin vaan, että oli hävinnyt nettimotosta juuri silloin, kun kerroit ostoaikeista ja tuntomerkit olivat samanlaiset![]()
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
Tarkkasilmäinen olet ollut.. sama yksilö kyseessä(Hapa @ Heinä. 03 2007,00:06) kirjoitti
Eli samat värit ilmeisesti, kuin sullakin..
Kesäloma loppui juuri ja takaisin sorvin ääressä, mutta silti jostain syystä hymyillyttää kovasti.
Ei muuta kuin hyviä kilometrejä kaikille 9R-kuskeille!
Ainiin, olihan mulla kysymyskin.. olen lukenut tätäkin threadia moneen otteeseen viimeisen vuoden aikana ja täällä on ollut keskustelua 9R:n "hieman" nypyttävästä käynnistä alle 1500/2000rpm eli esimerkiksi kaupungissa hitaasti rullatessa. Mulla on juurikin sama vaiva tässä pyörässä ja ilmeisesti tyhjäkäyntisuuttimia suurempaan vaihtamalla tästä ominaisuudesta pääsee eroon? Mistä noita suuttimia kannattaa kysellä ja ovatko kovinkin kalliita (tuskin hirveän hintaisia, tai no mistä noista tietää, mopoihin ei ainakaan aikoinaan ollut)
Vaikuttaneeko tuo sama asia sitten käynnistykseen? Silloin tällöin, myös lämpimänä tuota mun mopottia pitää vähän kaasulla startatessa samalla houkutella. Sitten kun käynnistyy, niin ei kylläkään sammu, mutta välillä käynnistyminen itsessään vähän vaikeahkoa.
Ajattelin ruveta tuossa tulevana viikonloppuna öljynvaihtopuuhiin + tulpat voisi vaihtaa ja ehkä jopa jarrunesteet jos jaksan. En löytänyt eilen kiireessä, kuin jotain Valvolinen 10W-40 pärräöljyä.. mitenhän lie Kawan vaihteisto tuon kanssa pelaa? Nykyöljyllä, tai jostain muusta syystä johtuen 3:n pitää välillä tosissaan potkaista sisään.
- Perkele
Juu, itsekin ostin vasta hiljattain oman ysin. Ostamasi yksilö oli myöskin silloin myynnissä. Mutta päädyin omaani lähinnä lisävarusteiden vuoksi, jotka olivat jo hankittuna (Devilin vaimennin, suuttimet, suodatin) ja tietenkin penkitettynä ja säädettynä. Muistaakseni en myöskään saanut silloin kiinni myyjää (virtasta) puhelimitse, joten jäi tsekkaamatta.(Perkele @ Heinä. 03 2007,09:47) kirjoitti
Lisäksi löytyy tuplakupla ja ohjausiskari (josta on ollut hyötyä, kun tuntuu välillä aika kevyeltä tuo etupää)
Toki alkuperäisosat on tallella, jos vaikka katsastuspakko tulee pyöriinkin
Oli kylläkin pahaenteinen päivämäärä: 13.4. perjantai, kun pyörän hain.
No, kawa on toiminut, kuin unelma. Tuota nykimistä omassa ei ole, johtuen varmaan juurikin isommista suuttimista ja yleensäkin paremmasta hengityksestä(putki ja suodatin).
Kylläkin n. kolmen tonnin kohdalla saa olla tosi tarkkana kaasukäden kanssa, silloin jotenkin liian herkkä vastaamaan kaasuun
Taitaa vakioissa olla tuo nykiminen alakierroksilla enemmän sääntö, kuin poikkeus. Suosittelen suuttimien lisäksi myös putkea ja virtaavampaa suodatinta. Asentamisen jälkeen ehdottomasti säädettäväksi esim. viaberiin. Oma säädetty siellä 136,1hv/101nm takaselta, eli varsinkin vääntö noussut paljon ja käyrä on mukavan tasainen jo alhaalta saakka.
Käynnistymisen kanssa mullakin sama juttu, vaihtelevasti säästä riippuen (usein kaasaripelien ominaisuus).
Kuulemma motulin öljyt hyvät. Tais olla se 10w40. hae foorumilta hakusanalla motul, niin selviää, oli muistaaksen tässäkin ketjussa asiaa siitä. Omassa taitaa olla nyt casTROLLIT ja välivapaa löytyyy aina silloin tällöin vitosen ja kutosen välistä. Seuraavaksi motul, kuulemma auttaa...
Edit: Se oljy näyttää olevan Motul 5100 10w-40
Oli muuten vielä tällä samalla sivulla, niin kuin muistelinkin
Ohhoh, kun tulikin pitkä lainausketju, sorry vaan käyttäjille!
Jeps, tuo hankkimani on aikalailla vakio.. eteen vilkut vaihdettu "katemalliin + jotain hiilikuitujäljitelmää" ja teräspunosletkut näyttäisi olevan.. niin ja jonnin näköinen tuplakupla tuossa on. Vanteet on kiillotettu ja ihan kivalta näyttävät.(Hapa @ Heinä. 03 2007,20:37) kirjoitti
Muuten ihan orkkis kunnossa, joka on itselle ihan ok.
Koko putkea mulla ei varmaankaan koskaan ole varaa vaihtaa, mutta jos sitä änkkärin joskus innostuisi vaihtamaan.. jos ei muuta, niin painoon vaikuttaa aika pirusti, sillä onhan tuo pirun iso & painava hökötys tuo alkuperäinen meinaan.. toisaalta ihan hyvännäköinen mielestäni.
Öljyistä sen verran, että pitää nakata nuo Valvolinet sisään, kun tuli ostettua, mutta jos ei pelitä, niin Motulia voisi sitten kokeilla.
Pitää syksymmällä katsoa, innostuuko sitä vaikka hieman tuunaamaan tuota mopotinta
- Perkele
Nyt olisi yksi vm.99 9R kiikarissa joten kertokaa jos jollain on tietoa pitääkö noista katsoa erityisen tarkkaan jotain paikkaa? Ne kansi ongelmatkin taisivat vaivata edellistä mallia? Mikäs tuon ikäisen pyörän virallinen malli on, C/D? Ja jos jollakin on heittää jostain opuksesta runkonumeroiden koodit niin voisi vuosimallista ja maaversiosta varmistua (tuontipyörä).
Onko kukaan verrannut muuten tuon ikäistä pyörää esim. GSX-R 750/ZX-7R/900RR? Eli onko edes järkeä hommata tuollaista pyörää. Itestä tuntuis vastaavan ikäinen Blade vähän järkevämmältä mutta kun ne on niin saatanan rumia.
Red Meat
Saanko kysyä, että mikä tekee bladesta järkevämmän?(Nalkis @ Heinä. 12 2007,14:10) kirjoitti
9-r on paljon monikäyttöisempi ja toki myös tehokkaampi
Järkevyydellä tarkoitat varmaan "toimintavarmuutta" hondan kohdalla. Saattaa myös pitää aavistuksen paremmin arvoa, mutta hei, KAWASSA on sitä jotain, mitä ei hondissa ole....LUONNETTA
Itse olen ajanut monia eri pyöriä ja täytyy rehellisesti sanoa, että oma 9-r on ollut paras tähän mennessä. Juuri sopiva ajoasento, riittävästi tehoa, ulkonäkö kunnossa eikä vikoja.
Ainoa negatiivinen asia on huoltoväli 6tkm, mutta niin on monessa muussakin merkissä.
Toki hondakin on ihan ok. vaihtoehto, mutta jos olisin nyt valitsemassa pyörää itselleni, niin ehdottomasti kawa!
Todella harmi, että 9r:n valmistus lopetettiin ja tilalle tuli 10-r, joka on vielä paljon kyykympi ja aivan erilainen pyörä.![]()
Totta puhut!! tietysti on joku 12r, jossa vähän pystympi ajoasento, mutta vanhan ysin ois saanu säilyttää..Vähä niinku tehtiin 600 cebarille.(Hapa @ Heinä. 12 2007,14:33) kirjoitti
zx-6r -02
Onkos tälle foorumille ilmestynyt vanhan Ysini uusi omistaja? Limegreen -04 rekkari CS-9xx
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Ei siinä painoa hirveesti säästy. Se alkuperäinen pönttö (siis jos ZX9R C) on titaania ja aika kevyt kokoisekseen.kirjoitti
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Tollanen vm. -01 vakioänkkäri löytyis tallist jos jollakin tarvetta.
<p>VTR 1000 SP1, TL1000r -98, GSX-R 1000 k3 exät: H2 SX, ZX12r -03, Hayabusa L01, Hayabusa K9, Hayabusa K8, GSX-R 1000 k6, GSX-R 1000 k3, ZX9R -01, GSX-R 1100 -92, GSX-R 750 -91, GPZ500s, TZR125</p>
Itseasiassa 12-ärränkin valmistus lopetettiin 2005(Soija @ Heinä. 12 2007,16:11) kirjoitti
On kyllä ihan hieno pyörä ajaa, kylläkin hieman kankea mutkissa. Mutta moottoritiellä kuin kotonaan (sinnehän se on tehtykin).
En muista miten nuo mallit / vuosi menivätkään. Pyörä 2001 mallia eli siis 2000 & 2001 ovat ilmeisesti samoja pyöriä.(Sledgehammer @ Heinä. 13 2007,09:25) kirjoitti
Eli alkuperäinen pönttö ei siis paina tuossa ilmeisesti paljoa jos on titaania. Ilmeisesti materiaali vaihtunut siinä vaiheessa, kun pyörä keveni muutenkin aika rajusti? 90-luvun loppupuolella siis..
Juu. *1998 tuli tämä C-mallli jonka kevennyksiä oon itsekin päässyt tarkastelemaan. *Kehitys kuitenkin kehittyy ja esim tuossa mun 10R etupäässä pyörän akseli ja laakerin kiristysmutteri ovat alumiinia kun C-mallissakin ne vielä olivat rautaa. Pienistä osista sitä painon säästöä joudutaan etsimään kun kaikki suurempi on jo alumiinia ;)
Täällä voi ihmetellä ysin muutoksia teknisinä tietoina:
http://www.motorbikes.be/en/search.aspx?search=zx-9r
Edit: Niinku netti yleensä ei noikaan tiedot pitäneetkään paikkaansa. -97 ja -98 paino oli molemmissa merkitty 183kg
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Ahaa.. kiitoksia kovasti tiedoista.
Pitääpä tutustua tuohon linkittämääsi sivustoon ihan ajan kanssa. Olen aiemminkin törmännyt kyseiseen sivustoon, mutta kun en ysiä vielä omistanut, niin en sen kummemmin kiinnittänyt huomioita
- Perkele
Parhaat 9R jutut löytyy http://www.zx-9r.net/phpBB2/index.php jos lontoon kieli taittuu.
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Taittuu taittuu.. kiitän vielä kerran linkeistä.(Sledgehammer @ Heinä. 18 2007,11:21) kirjoitti
Nyt sitten väliin kaikille vähän tyhmempi kysymys (älkää teilatko)
Mutta siis, olen tuolla 9r:llä ajellut nyt kolmisen viikkoa ja muutamaan otteeseen kokeillut, mitä rupeaa tapahtumaan korkeilla kierroksilla.
Pyörän historia kertoo sellaista, että on ollut kuristettu johonkin 70+ KW:iin joskus aiemmin. Myyjä kuitenkin meinasi, ettei mitään kuristuksia pitäisi enää olla.
Pyörä vetää kivasti rajoittimelle ekat vaihteet, mutta keula ei kevene, ei sitten millään.. tai kevenee, muttei tuo syliin pyri nousemaanEi sillä, että se minua hirveämmin haittaisi -> pysyypä amatööri paremmin hengissä, mutta tullut vain mieleen, että miten muilla vakio ysin omaavilla? Lyijykeulaksihan tuota on joku joskus haukkunut, joten ajattelin olisko tuo sitten vain ihan normaalia vakioysiä, vai pitäisikö keulan kaasusta kevetä reippaamminkin ykkösellä?
vetomies en ole, mutta mietityttää vain ettei ole mitään kuristuksia jäänyt ahdistamaan tuonne koneen puolelle? Vääntöä kyllä tuntuu olevan oikeinkin kiitettävästi.
Mites vakion pitäisi kelata vauhtia ensimmäisillä vaihteilla / eli minkälaiset välitykset noissa on?
Kiitoksia jo etukäteen viisaammille vastauksista.
- Perkele