(ysi-ärrä @ Syys. 29 2006,16:02) kirjoitti
Paljonkohan mahtoi olla mittarinopeutta lasissa ....???
Ei siinä mittarissa ollu ku 310km/h![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Tervehdys vaan kaikille 9R tiimiläisille!
Itse olen vm-94 9R:llä päristellyt tämän kesän, ja tyytyväinen olen kyyteihin ollut. Potkua riittää, ja matka-ajokaan ei tunnu missään.
Yksi kysymys kuitenkin asiaan liittyen. Meikän mopoon aikaisempi omistaja on mennyt vaihtamaan neulat ja suuttimet, ja tästä johtuen käy rikkaalla alle 4000 rpm:llä. Takertelee ja meinaa joskus jopa tukehtua kun lähtee liikkeelle ns. varovasti... Korkeilla kierroksilla meno on kyl railakasta, ja takaselta on penkitetty 125hp. Putki ja ilman suodatin on vakiot... Eli siis löytyskö joltain hyllystä vakio neuloja ja suuttimia sopuhintaan ko. mopottimeen? Tai hyviä vinkkejä miten sais tuon pelaamaan vähän paremmin tuola alakierroksilla?
Moro dude
Äkikseltään tulis mieleen, että saat tuon käymis ongelman putken vaihdolla pois. Eli tinttaat siihen jonku tehorännin niin vois tokentua.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Jep .. kokoränni tilalle , kun edellinen omistaja on todennäköisesti myynyt sen tai sliparin puis kuleksimastaPs. Vie
lä on (kesää) ajokautta jäljellä
![]()
![]()
![]()
Juu, se mullakin kävi mielessä, että joku edellisistä omistajista on ottanut rahat pois putkesta, mutta laiskuuttaan ei ole viittinyt kaasaria laittaa orkkis kuntoon.
Tuo putkisto vois auttaa, vaan ei viitsisi kallista putkea laittaa jos ei se autakkaan... Ääntähän tuosta lähtee jo ihan mukavasti ilman avarampaa putkeakin. Ainakin naapuri kehui että niiden kissa saa aina sydärin kun meikä pöläyttää mopon käyntiin.![]()
Pitää täs pitkän talven aikana sumplia, jos löytäs avarampaa putkea, ja vapaammin hegittävää ilman suodatinta, niin niitä vois kokeilla, tai vaihtoehtoisesti tarjous orkkis neuloista suuttimista on edelleen voimassa. Olivat melko hunajaisissa hinnoissa uudet alkuperäiset.![]()
Pleksistä: Puigin tuplakuplan tilasin Louisilta -03 9R:ään tummana ja hieno oli, siis niin kauan kuin pyörän omistin. Eikä maksanu ku muistaaksein 50€. Kuva vaikkapa:
http://www.mp-foorumi.com/kuvat....66.html
Seosongelmista: Kannattaa käyttä penkissä, jotta tietää onko oikeasti paksulla vaiko sittenkin laihalla, ennenkuin ostelee kalliita putkia. Homman tulee pelata ensin vakiona ja sitten vasta aletaan säätämään. Tuloksena voi olla melkoinen soppa, jos korjaat ei toimivaa laitetta tehoputkella (tietty säkällä kohilleen..) Laita ensin vakiokilkkeet kaasariin ja sitten kokeiluun. Toisaalta voit hankkia jostain penkkipajasta sen putken ja sopia, jotta laittavat säätöihin. Jokatapauksessa seosmittaus kandee tehdä, niin tietää mitä säätää. (Nimim. kokemusta on kesän perstuntumasäätämisestä.)
Ai sinulla on tämä "pienoismalli" mototista(Mazai @ Syys. 28 2006,00:26) kirjoitti
![]()
Suzuki GSX-R 1000 K7
Jep, sama lelu. *(teude @ Loka. 06 2006,12:32) kirjoitti
Nyt on se mra:n pleksi sekä hieman dynojettiä tilattu. Myös putkisto löytyi hollanin ylijäämävarastoista, yoshimura rs-3 alupöntöllä, eikä mihinkään ryöstöhintaan. ;)
Onko kokemuksia syttypyöristä ysiin? Kannattava hankinta suhteessa lopputulokseen?
Kannattaa pitää mielessä kun leikkii seoksien kanssa että vanhassa pyörässä saattaa olla suutin putket tai neulat niin kuluneet et sen takia ei oo säädöissä. Penkkiin vaan... varsinkin alakierrosten seos murheet mahdollisia kuluneilla suutinputkilla.
Kerron kokemuksesta, ei riittäny kaverin pyörässä ruuvien säädöt enää... niin uusia suutinputkia tilailemaan. Oli jotain 60tkm ajettu.
Ja vakiopyörästä saadut tulokset:
käyrä
Kattaa kysellä valtuutetulta varaosa myyjältä tai jos tahtoo säästää niin sitte saksasta tai jostain muualta ulkomailta. Ulkomailta kysellessä varmasti joku muu kuin minä osaa kertoa mistä kannattaa kysellä...(deede @ Loka. 08 2006,16:33) kirjoitti
Voishan jollain olla jäänyt hyllyyn sellaset vaihdon yhteydessä... ei muuta kun metsästämään![]()
Piensalmen Harrin (Viaber) kanssa kerran jutustelin niin ei nähnyt tarpeelliseksi jos on vakio-nokat kiinni. Saattaa tuoda "lisä" tehon tunnetta mutta kuitenkin penkki näyttää vain pientä muutosta huipputehossa jollain kierrosalueella. Ehkä saattaa aavistuksen lisätä kierrosherkkyyttä. Mutta itselläni jätin vaihtamatta luottaessa ammattimiehen neuvoon(Mazai @ Loka. 08 2006,00:20) kirjoitti
![]()
ZX9R -01:sen vakio suuttimet, koot: 165, 2kpl ja 160, 2kpl ja Dynojet suuttimet, koot: 155, 2kpl ja 160, 2kpl.
Lisäksi vakio neulat 4kpl + asennusohje. Alkuperäinen vaimennin löytyy myös.
Eli ko. roinat jääneet tallin nurkkaan. Vakio-osilla noin 6000 km ajettu.
Jos tarvetta niin meiliä gixxer2@luukku.com.
<p>VTR 1000 SP1, TL1000r -98, GSX-R 1000 k3 exät: H2 SX, ZX12r -03, Hayabusa L01, Hayabusa K9, Hayabusa K8, GSX-R 1000 k6, GSX-R 1000 k3, ZX9R -01, GSX-R 1100 -92, GSX-R 750 -91, GPZ500s, TZR125</p>
tere! miten zx-9 -97 saa kuskin penkin irti? TÄH? kiitos jos joku kertois. Varmaan oon tosi idiootti mutta kattelin tallissa 10min ja en kyllä keksi miten penkki irtoo....?![]()
![]()
* ZX-9R
Jos siinä on tolla pulttikiinnityksellä (en tunne kyseistä vuosimallia kovin hyvin) Niin takasatula pois ja sen alta löytyy takasatulan etummaisen kannakeraudan ja katemuovin välistä 2kpl. muistaakseni 8 avaimella avattavia pultteja (hylsy ja jatkovarsi). Ne kokonaan auki niin tippuu rauta joka vapauttaa etusatulan.(jammu xt @ Loka. 20 2006,13:17) kirjoitti
Päiväää....
Kausi onkin jo likipitäen ohi![]()
Laitoinkin jo johonkin muuhun foormumiin tekstiä :Mulla -02 9r ja jossakin 25000km paikkeilla rupes vaiheet takkuamaan alaspäin vaihtaessa, yritin säätää vaihdepolkimelta => tuloksetta. Sitten vaihdoin öljyt Motulista hondan gp4 öljyyn ja n.100km niin vaihteet rupes pelaamaan ihan normaalisti. Eikä enään kloksahtanu... ajelin niillä öljyllä n1000km ka sitten rupes taas loota tökkimään, ei vaihda kunnolla alas eikä ylös ja vaihdetanko tuntuu sika jäykältä...
Olettteko törmännyt vastaavaan
Älkääkä sanoko että "se on Kawa" vihreestä en luovu
Elikkä tollanen on ongelma. En tajua. Piti vielä käydä silleen että talviteloille vietäessä rupes taas temppuilemaanolis nyt toiminu loppuun asti niin olisi voinut hyvillä mielein heittää sille hupun päälle...
"Let the good times roll"
Oliskohan siirtäjä/siirtäjät saaneet joskus kipeetä niin johtus siitä. Kokeile viel eri viskositeetillä olevilla öljyillä. Oon huomannu ainakin omassa eroa vaihteissa riippuen öljyistä...
Do dii, eilen sain venat säätöihin, uudet tulpat, uuden ilmanputsarinsuodattimen, kaikki liittimet käytiin läpi hapettumista estävällä aineella ja jäähdytinnesteet hoidettua pärrääni. Oli näköjään senverran vitullaan aikaisemmin että käytiäänikin muuttui möreämmäksi. Vielä ois öljyt + suodatin, ketjurataspaketti+jarrupalat eteen jos tarvii (on jo hommattu) ja uusi kirkas racing-pleksi . Parasta oli että sain kaikki tehtyä itse kaverin avustuksella. Aikaa meni jotain 10-12 tuntia yhteensä/2 masentajaa. Eniten jännitti starttaus eli onko nokkaketju paikallaan (jos ei ole niin venat menee heti paskaksi). Manuskassa on kyllä hyvät ohjeet ajoitusmerkeistä vaikka varmistin asian vielä sitomalla nokka-akselit nippusiteillä ketjuun. Mietitytti vaan se kampiakselin ketjupyörän ketjusta luiskahtaminen. Siihen mun entiseen poliisipärrään on jätetty kaiutin eteen (toimivuutta en ole testannut). Pitäiskö järkkää Biltemasta siihen sterkat kiinni![]()
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
Tuolla jossain oli sellaisia vinkkejä :
-Öljyt
-Kytkinvaijeri
-Jos ulkona liian kylmä
-Ja tietty pitää yrittää säätää tota vaihdetankoa
No tänään se selviää kun pääsen töitten jälkeen pyörän kimppuun...
"Let the good times roll"
Laitetaas tännekkin kaltaistensa joukkoon tämä käppyrä näkyville.
Eli ennen talviunille vientiä käytin pyöräni penkityksessä ihan mielenkiinnosta. Kyseessä siis -04 (ylivuotinen) zx9r ja ihan vakiokokoonpanossa. Ensimmäinen kerta siis penkissä.
Saa kommentoida, sillä itselläni ei juuri vertailupohjaa ole. Melko tasaiselta tuo kyllä näyttää![]()
Käppyrä
Kawasaki ZX-9R Ninja -04
Nyt pikaisesti neuvoja!
Kävin katsomassa maanantaina yhtä 9r:ää vm-94. Ihan OK:lta näytti, mutta kun ei pääse koeajamaan
Alkoi todellakin himoittamaan... Mitä kannattaisi katsoa, mitä tyyppivikoja tuossa voisi olla?
Vekottimenlla on ajettu 55tkm ja koneella 20tkm...vanha kone oli levinnyt joskus 2vuotta sitten. Pyörä on tuontipyörä ja ollut samalla omistajalla 4vuotta..
Vastatkaa äkkiä niin saatan liittyä itsekkin iloiseen 9r:ien omistajien joukkoon![]()
Suzuki GSX-R 1000 K4 Kawasaki ZX-9r -01 Yamaha YZ 250 -89
ex:ät
Kawasaki ZX-9r -94, KMX 125 -89, KX 125 -89 ja KX 80 -88
Honda CBR 600f -94
Paljon pyynti? Onko venat säädetty 20tkm aikana kertaakaan? Jos tosiaankin 20tkm ajettu niin sehän on tuore kone???(tate85 @ Marras. 16 2006,16:30) kirjoitti
En ole kuullut noissa mitään tyyppivikoja olevan kunhan vaan venttiilit pidät edes jonkinlailla säädöissä (ei tule kansiremppaa).
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
En tiedä mitä omassa vastaavassa oli vakiona, mutta putken ja ilmansuodattimen & suuttimen vaihdon ja säätämisen jälkeen takanakille muodostui seuraavat lukemat: 143.36hp ja 104,99nm.(nautti @ Marras. 15 2006,19:41) kirjoitti
Myy omasi ja osta multa valmiiksi laitettu lime green.![]()
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Pitäisi olla säädetty ilmsesti 4tkm.sitten....(Ron Jeremy @ Marras. 16 2006,17:42) kirjoitti
Jotain juttua olen kuullut että juuri tuossa mallissa venttiilit pitää säätää usein??
Entäs jousitus ym osat onko niissä jotain yleisiä vikoja.
Pyynti on 5000e eli ei paha.
Suzuki GSX-R 1000 K4 Kawasaki ZX-9r -01 Yamaha YZ 250 -89
ex:ät
Kawasaki ZX-9r -94, KMX 125 -89, KX 125 -89 ja KX 80 -88
Honda CBR 600f -94
Venojensäätöväli on tuossa muistaakseni sama kuin muissakin isommissa kawoissa, eli 12tkm. Kansia noista on kuulema joskus halkeillut, lähinnä varmaan koska on annettu happea liikaa koneelle jo kylmänä. Kannattaa lämmittää kone _aina_ huolella ennen kengittämistä. Muuten ei ainakaan mun korviin ole kantautunut juttuja sen kummemmista vioista.(tate85 @ Marras. 17 2006,06:35) kirjoitti
Kawasaki ZX7R -01
* * * * "everyone loves you when you are dead..."
9r
olis myynnis, ostakee pois![]()
Onko koneella tosiaankin ajettu vain 20tkm? Jos se on totuus niin osta pois? Venat säädetty 4000km sitten. Ei muuta kuin öljyt ja suodatin vaihto ja pärrä alle. Siinä on pitkäksi aikaa prätkää. Käsittääkseni uudemmissa eli vm.98 jne ei muuta ihmeellistä ole kuin about 25kg vähemmän painoo ja saatanasti enemmän hintaa (ja harvalla padalla ajettu 20tkm). No vm.2000 ja eteenpäin keula on hienompi mutta so not. Ei sitä keulaa katella kun ajetaan(tate85 @ Marras. 17 2006,06:35) kirjoitti
Omalla entisellä poliisien sivaripärrällä vm.99 ajettu yli satku ja moottori toimii hyvin.
Aion muuten sunnuntaina ajella lenkin kun saan katteet kiinni.
Olen käynyt pyörän läpi ja kunnossa pitäisi olla
Stadissa on aivan ajokelit![]()
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.