No se on ihan auki vielä. Eniten houkuttais yhdistelmä 600cc ratapeli ja/tai smoto/enska kadulle. Paras pyörä tuo on, mitä minulla on ollu/oon ajanu tähänastisista, mutta vaihtelua tekee mieli.(Seeber @ Tammi. 07 2006,18:22) kirjoitti
Paa ilmoitellen laukuista jos menee pyöräs kaupaksi.
Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport->BMW K1300S->BMW S1000XR
https://kokkonen.zone
Syksyllä siirryin Kawa-leiriin.
Alla on ZX-9R (900B) vm. 95
Virikilkkeitä on ja hyvin kulkee.
Väri on klassisen vihreä, lajia tavataan mansen ympäristössä.
henry@dropzone.com
" Keep the streets safe, ride on the sidewalk! "
"Mercenaries never die, they just go to hell to regroup!" - Sahara
Jooh, siirryin sitten 9R-leiristä mopottomaan leiriin. Noh kattotaan kuinka kauan. MP-Messut on tulossa ja kaikenlainen mopokuume nostaa päätänsä. Tuleeko tästä ennätyslämmin kevät?
Niin noi ed. sivun kuvassa olevat laukut saa toki ostaa jos innostaa. Moto-detailin kamppeita ovat, Louisin tilauksia vissiin vuodelta 2003. Kohtuutilavat sivulaukut remmeineen, niitä voi vielä levittää tuotakin isommiks, mutta menee mielestäni ainakin sporttiin turhan leveeks. Tankkilaukku ja siitä kiinnostuneelle myydään, siihenkin on korokepala tuossa kuvassa näkyvään verrattuna. Ihan toimiva kapistus, kiinnittyy magneetilla. Vähän käytettyjä ovat
Tankkilaukku 30€, sivulaukut 40€.
Laitan keväämmällä myyniin ehkä isomman setin kampetta ja siks ny ilmo vaan täällä, kun kyselitte.![]()
Kuis nälkäinen tollanen ysi on?
Eli onkos kukaan mittaillut tai laskeskellut kulutusta sadalla kilometrillä?
Now riding:
* KTM 690 Enduro R
Past ones:
* KTM EXC 300
* KTM 250 EXC Racing
* CBR 600 F4
* CBR 954 RR
Muisti pakkasen myötä vähän pätkii mutta en paljoo valehtele jos 5,5l/100km ois viime kesänä mitattu...
- Vahingonilo on paras ilo, siinä ei ole tippaakaan kateutta -
Joo, oman ysini keskikulutus on tuota luokkaa.(Tohtori @ Tammi. 21 2006,04:09) kirjoitti
ZZR 1400 ABS -07
ZX-9R -03/-04
ZZR 600 -93
ZZR 500 -90
RD 125 DX -77
noilla paikkeilla oli kun kaikki kunnossa oli(khassi @ Tammi. 21 2006,10:03) kirjoitti
mut liian hyvä kunto vei sen ilman mun lupaa pois
ja kawaa edelleen kaipailen
pikkusen
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Kavanaki. Kyllä Sä oot aito kawakundi. Hanki taas Kawa niin ensi kesä on pelastettu. Nyt alkaa saada jo upeita kymppiärriäkin aika sopivaan hintaan![]()
Jaaa... yllättävän vähäsen kuitenkin, odotin jo tollasia noin 8litran lukemia!(khassi @ Tammi. 21 2006,10:03) kirjoitti
Oma Ceebra haukkaa noin 5.2 eli erohan ei olisi juuri minkään näköinen...Kuitenkin potkua olisi huomattavasti enemmän!
Pitäisi päästä kokeilemaan Ysiä, voisi olla että paluuta 600:een ei enää olisi!![]()
Now riding:
* KTM 690 Enduro R
Past ones:
* KTM EXC 300
* KTM 250 EXC Racing
* CBR 600 F4
* CBR 954 RR
Meikän -04 Ysin kulutus viimekesänä oli n.6,5l/100km. Suurin kulutus tankillisella taisi olla muistaakseni hippasen reilu 7l/100km
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Tervehdys kaikille!!!!!! *
Olen hommaamassa ensi kesäksi vm95-97 zx9r:än!
Ja toivoisin että täältä saisin vähän neuvoja kyseisen pyörän ostoon!!! Eli olisko jotain tiettyjä asioita kyseisestä pyörästä mitä ostohetkellä olisi hyvä ottaa huomioon? esim jotain ns: tyyppivikoja yms? Olis kiva myös kuulla mielipiteitä, ja kokemuksia kyseisestä pyörästä!!!!
Oma ysi vei sen 6-6.5l/100km - radalla sitten vähän enemmän.
Pienin kulutus tais olla 5.5l jos oikein muistan...
Notta viehän toi mutta vieköö.
![]()
Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport->BMW K1300S->BMW S1000XR
https://kokkonen.zone
Kyllä ysi on oikein kiva peli. Sopii mutkalle, radalle ja kakspäälläajoonkin todella hyvin.(Audisti @ Tammi. 22 2006,16:08) kirjoitti
Osta pois vaan, paukkuakin on riittävästi. Ota silti 98-> mallinen jos vaan menee budjettiin, on aika paljon kevyempi. Omasta ysistä ainakin tykkäsin enemmän kuin R1:stä.
ZX-10R
Sait KnightOfNi ylipuhuttua!(KnightOfNi @ Tammi. 23 2006,14:53) kirjoitti
Löysin taskunpohjalta vielä sen verran et 98-> mallista zx9rää alan kattella! Pystyiskö joku kertoon että mikä on 98 vmallisen paino, teho ja vääntö? Yritin kattella mut en yhtäkkiä löytänyt mistään!
tuolta löytää perustietoa (pitää jopa melkein paikkansa.... noh, pieniä virheitä ei saa ottaa huomioon) :P
http://www.bikez.com/brand/kawasaki_motorcycles.php
Huom, Käytä selainta jossa saat popupit estettyä :P
Ja 98-99 pyörät ovat erilaisia katteiltaan kuin 00-> eteenpäin olevat. 00 -> tuplavalolla jne.
Hyvä pyörä tuo on, ei hirveitä vikoja - ei ainakaan omassa ole ollut. Ainut miinuspuoli 98-99 malliseen on että matkaa varten ei mistään löydä laukulle telinettä suoraan.
noh, itse laitan tavararullan takapenkille ja tankkilaukun, eiköhän niillä pääse 3-4vk juuroopan reissun vetää :P
Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport->BMW K1300S->BMW S1000XR
https://kokkonen.zone
Muistelisin, että n. 142 hv / n.100nm / n.186kg vakiona. Itse sain Devilillä ym. hilppeillä kampiakselihevosia lisää n. parikymmentä nollaneloseen!
Saas nähdä mitä uusin penkitys enää näyttääkään, kun tilalla on Akrapovic (mitattu Motorradissa 4hv enemmän takaselta kuin Devilillä) ja muutettu sytytys.
Yskää parempaa en ole vielä ajanut. Pesee reippaasti -04 Rykkösen jota viimekesänä kokeilin. Pakoputkiviritetyssä Ysissä tuntuu olevan enemmän paukkua alhaalla ja keskellä. Lisäksi ajoasento on erittäin sopiva minun kaltaiselle hukkapätkälle (180cm/82kg). Kuten sanottu, pyörä sopii mutkapätkälle, radalle sekä 2-päällä ajoon.
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Pienimmät kulutukset 4,5 l/100km vakiolla 2003-mallisella 9R:llä. Maantietä sukkasillaan 80 km/h taulussa. Keskikulutus 5,2 litraa sadalla maantiellä.
Rankempi maantieajo vei slipariviritteisellä vajaa 6 litraa.
Rankassa rata-ajossa vie 12 l/100 km. Motoparkkia kiersin ja siis tuppi nurin mentiin kokoajan, ei muita siirtymiä kuin radalle ja radalta pois.
Vie vähemmän kuin esmes CBR600 / -96, lisäks voimaa on enemmän. Aika taloudellinen tuo mielestäni on, tai siis oli.
No niin herätetään tääkin foorumi taas henkiin.
Tuli ostettua piikin pienempi eturatas, kuinkahan paljon toi pyörää muuttaa, kannattaisko vaihtaa vielä takarataskin vai muuttuuko pelkällä eturattaalla ja kuinka paljon? Tarkotus olis saada etunen keveneen helpommin kuitenkin niin ettei mene moottoritiellä vinkuttamiseksi.
Kumpi kierre tossa eturattaassa on vasen vai oikea kätinen, on kuulemma tiukassa kiinni etten väännä väärään suuntaanja pyörä oli zx9-r -99
kawasaki zx-10r
Mulla sama projekti edessä. Jenkkilän 9R foorumia lukiessani ymmärsin, että siinä olisi normaalit kierteet, mutta mutteri tod. tiukassa. Tai sitten siinä on joku lukitussysteemi, mitä tyhmät jenkit eivät ole huomanneet. Muutama mennyt vartavasten ostamaan paineilmapyssyn, kun ei ole kahden jalan mittaisella jatkovarrellakaan auennut 100 kiloisen muijan vielä istuttua satulan päällä.(kawamiäs @ Helmi. 26 2006,13:38) kirjoitti
Kunhan toi syttypyörä tulisi, niin menen sitten kerralla asentamaan kummatkin.
Vaikutuksista luin, että piikin pienempi etunen auttaa ensialkuun. Keula kuulemma kevenee 9R:llä kolmella ekalla vaihteella pelkällä kaasulla niin paljon, että pahimmassa tapauksessa eturengas menettää kokonaan otteensa tiehen. Vielä kun asentaa pari piikkiä suuremman takarattaan, niin pyörästä tulee aika vekkuli ajettava. Kiihtyy niin saat*** perk***sti.
Mikäköhän on oikea momentti mihin sen eturattaan mutteri pitää kiertää takaisin kiinni? Mulla mitään korjausmanuaalia ole, kun laadukkaalla ja huolettomalla vehkeellä ajelen.![]()
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Näyttäis toi manuaali sanovan näin:(Seeber @ Helmi. 27 2006,18:30) kirjoitti
torque - engine sprokcet nut: 125 N-m (13.0 kg-m, 94 ft-lb)
Mullakin on toi manuaali vaan kuvien katselua varten...
Paljon kiitoksia!(Quadron @ Helmi. 27 2006,19:51) kirjoitti
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Jos eturattaan kiristys momentii on toi 125Nm niin pitäs kyllä aika helposti lähteä irti. Sanooko ne teijän manuaalit että kuuluuko siihen laittaa kierrelukitetta vai ei? Tuntuu vaan niin löysältä tuo 125Nm.
Saa alkuun riittää pelkkä eturattaan vaihto, täytyy kokeilla ensin minkälaiseksi muuttuu ja jos ei kelpaa niin sit vaihtaa takarattaankin.
kawasaki zx-10r
Mulla oli niin tiukassa se eturatas, että itku meinas tulla irrotettaessa. Avain hajos, vaikkei todellakaan ollu mallia "biltema". Ehdin jo miettimään, uskaltaako sitä lämmittää. Loppujen lopuks irtosi sellasella about 2 metrisellä vipuvarrella.
Siinä käsketään öljyämään kierteet ennen kiristystä, ei kierrelukitetta. Oikeaan momenttiin saatua pitää vain nostaa prikan yksi reuna ylös ettei mutteri pääse pyörimään.kirjoitti
Kai te ootte sen prikan vääntäny ensin litteeks ennenkuin hikoilemaan rupesitte sitä avatessa...?
Noi isot pojat on kyllä kertonu ettei paljon kannata yhtä ratasta kerralla vaihdella, saman konkurssiin vaan toinenkin ratas ja ketjut...kirjoitti
Itsekkin ostin -01 9ärrän... väriltään vihreä... kevättä odotellessa.![]()
Kawasaki zx-9r
Hieno valinta. Laitahan kuvia kehiin!
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94
Täytyy öljytä se sitten. Tuon prikka jutun tiesinkin. Perjantaina sitä pitäs mennä koittaan vaihtaan ja ottaa asennus *(Quadron @ Helmi. 28 2006,22:03) kirjoitti
sopivasti ei liikaa.
Toiset sanoo että pelkkä eturattaan vaihto vaikuttaa melko paljon toiset taas toista. Tiedä sit siitä. Taidan kumminkin hakee myös kolme piikkiä isomman takarattaan ja ketjut. Onhan sit kaikki uusia.
kawasaki zx-10r
Nyt on eturatas vaihdettu, lähti tosi helposti irti. Pääsis vaan koittaan mitä se vaikutti.
Nyt tarviis saada peräpäätä vähän nostettua. Prikalla homma kuulemma hoituu, mut onko se ihan normaali prikka ja mihin väliin se laitetaan? *![]()
kawasaki zx-10r
Meikä käveli pultti & mutterikauppaan ja ostin sieltä 3 prikkaa, joiden reijän halkaisija oli 17mm ja paksuus 3mm. Nyt on asennettu yksi prikka, mikä nostaa rideheightiä 15mm. Eli 1mm iskarin kiinnityksen ja takahaarukan välissä vastaa 5mm korotusta takarungon korkeudessa näin karkeasti. On todella halpa ja hyödyllinen parannus, jos tykkää kanttailla mutkateillä ja radalla. Pyörä muuttuu selvästi ketterämmäksi ja kevyeemmäksi heitellä kurvista toiseen. Vielä kun hommaa kunnon sporttirenkaat esim. Pilot Power & Diablo Corsa niin ai ai.
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94