Ensinäkin, yleensäottaen kannattaa unohtaa se vuosimalli joka lukee rekisteriotteessaKannattaa tarkistaa pyörän todellinen vuosimalli runkonumeron avulla.
Tosin tässätapauksessa ei ole väliä, koska se on -03, mutta jos se olisi -02 niin kannattaisi olla tarkkana, koska -01 on E-mallia ja -02 F-mallia, kuten myös -03. Näin ollen "todellisiin" -02:een ja -03:een käyvät samat osat. Luonnollisesti rekisteriotteen mukaan löytyy monta -02 mallia, jotka ovat oikeasti E-mallia![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Viimeksi muokannut: sky; 19.03.2013 klo 11:55.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Mulla lukee rekisteriotteessa 2004
Runkonumero mallia JKAZX900EFA eli F1P/F2P
Eli paketti on ok.
Mutta jotain vastauksia kaipaisin edellisellä sivulla oleviin kysymyksiin.
Perjantaihin asti aikaa vastata, sen jälkeen teen ominpäin
Eli laitanko dynojetin 165 suuttimet, prikka neulan toiseksi alempaan, jouset ja seosruuveja auki 2 1/2 kierrosta
vaiko..
Dynojetin 160 suuttimet, prikka neulan neljänteen uraan, jouset ja seosruuveja auki 1 1/2 kierrosta
Mitenkä sen ylimääräisen reiän kanssa ??
'03 ZX-9R
^tässä vaan jälkikäteen mietin että olisinko voinut ilmaista osan sopivuutta enään yhtään vaikeammin...![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jos se on oikeasti 100 ohmin vastus ja 10W tehon kestoltaan, niin se kestää jatkuvaa 32 voltin jännitettä, tosin se kyllä sitten tuottaa myös lämpöä sellaisella jännitteellä
Tosissaan olisi hyvä tietää mikä on ko vastuksen tarkoitus ja mikä sen pitää olla tehon kestoltaan. Mutta käytännössähän ko vastuksen yli voi moottoripyörässä mennä maksimissaan se 15v (latausjännite), joten 2,25W tehonkesto pitäisi riittää mihin vaan.
Asiahan on niin, että sä et saa sitä vastusta kuin kahdella tavalla rikki, joko fyysisesti tai sitten sitä pitää ylikuormittaa. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että jos se vastus on palannut, niin se on ollut liian pieni vastusarvoltaan tai liian pieni tehonkestoltaan. Siksi siis kysyin arvoja
Ps. Ei se apuvirta saa sitä millään rikki. Se apuvirta on saman 12-14v, mitä siinä MP:n omassa akussakin on.
Nimin. akkujärjestelmien kanssa työkseen pelaillut![]()
Viimeksi muokannut: sky; 20.03.2013 klo 00:21.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Paljonkos sen vastuksen läpi menee virtaa ?? Sehän sen vastuksen polttaa ??
100 Ohm, 10 W ja kaava P = U * I => I = P / U
10W / 15V = 0.6A tai 10W / 12V = 0.8A
Elikkäs siis cdi-boksi ottaa 9V sisälleen.
Eikö parhain vaihtoehto sitten olisi 9V regulaattori, jossa olisi tehonkestoa tarpeeksi ? Tuommoisen 9V 1.5A regulaattorin saa noin eurolla. Hyvä puoli siinä olisi se antaa sen 9V koko ajan, vastus antaa vaan 'pudottaa' tulojännitettä (12V->9V, 15V->12V). Tämän lisäksi niissä on oikosulku ja ylilämpösuoja sisäänrakennettuna.
'03 ZX-9R
Nyt ollaan itse asiassa. Jos tiputat sen jännitteet vastusjaolla, niin voit olla varma että kun akun jännite laskee hiemankin, niin johan tulee ongelmia käynnistymisen suhteen, koska cdi-boxi lakkaa saamasta riittävän korkeaa jännitettä.
Juu, esim. partcolta saa 1.5A regulaattoreita 0.56 €/kpl. Kannattaa siis ostaa useampi kerralla jos sattuu vaikka sössimään. Ja jos se virran tarve on oikeasti liki 1.5A, niin silloin kannattaa asentaa suosista se jäähdytyslevy regulaattoriin, jotta regulaattorin pitkä elinikä on turvattu![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Doddii. Oli vastus 100ohm/5w ja samanmoisen laitoin tilalle silloin. Kyllä se tolla alkoi pelittämään. Kun orkkisvirtalukko on katsos rikottu varkaitten toimesta niin jouduin tarvike-mallin tilalle väsäämään ja vastuksen laittamaan väliin että sai toimimaan. Käyntiin lähtimen on samanlailla kuin ennenkin eli hyvin. Tuossa originaali virtalukossahan vastus on siellä sisällä...
Takakatteen vihon viimein löysin ysiin mutta se pitäis maalata ja teipata vastaman tuon mun pyörän värimallia. Eli kysymys kuuluu: löytyykö tuohon valmiita orkkis teippejä mistään vai pitääkö teetättää jossain?
Tässä kuvassa näkyis tuo mun pyörän värimalli.
![]()
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Hei vaan taas!
Pistetääs uudestaan vanha pyyntö! Tarvitsen lainaan ZX9R C-mallin (1998-1999) vakiopakoputkiston katsastuksen ajaksi.
Olisiko joku niin ystävällinen ja lainaisi minulle vakioputkistoa? Itselläni akran koko ränni enkä sillä voi pyörääni konttorille viedä.
Pystyn noutamaan ja palauttamaan putkiston Helsinki-joensuu väliltä/välille. Riihimäki, kuopio, samaa huttua kaikki =). Auttakee auttakee!
Yhteydenotto mielellään puh tai tekstiviestinä niin nopsaan ku mahdollista 0451060024
Henrikki Hyttinen
Morjensta!
Oliskos jollakulla tietoa mistä johtuu että 4000rpm jälkeen alkaa käymään vajailla pytyillä ja polttaa putkessa bensat? Alle 4000 kierroksen toimii normaalisti.
Ja pitäiskö startti moottorin pyörähtää akun jännitteen ollessa 12.85v? vai meneekö akku uusiksi. Kyseessä jo 4v vanha geeliakku.
Viimeksi muokannut: esanahka; 01.04.2013 klo 16:12.
zx-9r
Otapa ilmanputsari irti ja katso nousevatko luistit kaasutellessa samaan tahtiin.
Joo kiitos vinkistä, katsotaan heti ku saa ton romun käyntiin. Ilmeisesti menny startti moottorin rele rikki talvenaikana kun ei inahdakkaan. Löpö pumppu kyllä höröhtää ihan normaalisti
edit. sattuiskohan jollain olemaan englannin kielistä service manuaalia pdf:nä? itse en löytäny kuin saksan kielisenä. ois noita sähköjä voinu ihmetellä että miten ne menee tossa pyörässä kun niitten kanssa ongelmia.
Viimeksi muokannut: esanahka; 01.04.2013 klo 18:49.
zx-9r
Tomppanille vastaus teipeistä http://www.hart-tapes.com
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Kaikkea ei voi saada, mutta kelpaisiko ranskan kielinen versio? Semmosen muistan joskus nähneeni myös
Jos et oikeasti pärjää niillä muiden versioiden ja oman mallin saksankielisen kanssa (siitä saa tarkat luku-arvot), niin suosittelen ostamaan sen sähköisen version, joka maksaa 15-20USD. Ei ole hirveän paha hinta ja sen saa ladattua heti![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Omaan 9R:ään ei löytynyt mistään vasemman puolen katteeseen tulevia tarroja.
Joten, tein vektorikuvat niistä itse ja hart-tapes sitten leikkasi ne ja toimitti mulle.
http://www.zx-9r.net/phpBB2/viewtopic.php?t=24265
Löytyy tuon vasemman katteen vektorikuvat ja luultavasti nuo on hart-tapesilla vielä varastossa (kai)
'03 ZX-9R
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
No nyt on startti ongelmat historiaa, ja sitte toisen asian kimppuun. Katsoin, että luistit liikkuu kaasun mukana tasasesti.
Tuntuu, että bensapumpussa olis jotai häikkää. Eli mopo puutuu täysin kaasua annettaessa. Löpö pumppu lähtee pörisemään kun lappaa ykkösen silmään ja painaa käynnistys nappia silloin kun bensa hana on kiinni. Jos hanan aukaisee niin pumppu sammuu välittömästi. Normaalia?
Ja mopohan hajos loppusyksystä kesken ajon. Oireili ihan samanlailla elikkäs alle 3-4 tuhannen kierroksen toimii normaalisti, mutta kun antaa vähä kaasua niin puutuu täysin. Oisko kellään ollut ysissä vastaavia murheita?
zx-9r
Bensapumppuongelman voit tsekata kytkemällä tankilta pumpulle tulevan letkun suoraan kaasareille menevään letkuun - siis sekä pumppu että filtteri ohittaen.
Pumpussa on sisäänrakennettuna painekytkin, joka pätkii pumpun toimintaa tarpeen mukaan. Siis kun kohokammiot ovat täynnä bensaa ja kohot sulkevat linjan, paine nousee ja pumppu pysähtyy. Vaikuttaa että pumppusi taitaisi olla finaalissa.
Omaani ostin pumpun osoitteesta lm-spares.co.uk. Hintaa posteineen £91. Pumpussa oli muuten yhteet eriperin kuin alkuperäisessä...
Viimeksi muokannut: Mikeyx; 02.04.2013 klo 21:08.
Kalvon vuodot näkyy jo kaasutellessa juurikin siten, että vuotavan kaasarin luisti ei nouse samaan tahtiin muiden kanssa. Itsekin onnistuin asentamaan peräti kahden kaasarin kalvot huolimattomasti, jolloin kalvot eivät istuneet tiiviisti. Vuodon huomasi myös sormin luisteja nostelemalla; vuotavien kaasareiden luistit panivat vähemmän vastaan ja kuulostivatkin nostellessa erilaisilta. Pyörä oli tuolloin isommilla kaasun avauksilla lähinnä tehottoman oloinen, ei mitenkään tukehtuva.
Kalvot saa helpoimmin kohdilleen levittämällä kalvon reunaan (tai kaasarin vastinuraan) ohuelti silikonirasvaa, joka sitten tahmaa kalvon uraan kiinni kannen asennuksen ajaksi.
Viimeksi muokannut: Mikeyx; 03.04.2013 klo 16:14.
Jos joku tarvitsee vm 2000/2001 9r Ninjaan takalaukkutelinettä ja/tai Givin V46 takalaukkua, minulta löytyisi ylimääräiset kun pyörä lähti maailmalle.
Infoa nettivaraosassa. Tuolla myös kuva paikallaan ollessa.
Takalaukun mukana Givin sisäkassi jonka vetuketju rikki, 2 alkuperäistä avainta sekä adapterilevy. Laukku hyvässä kunnossa!
Telineen hinta 75€, takalaukun hinta 125€. Pakettihinta 160€ + toim.kulut! Voi toki noutaa Jyväskylästä.
edit. teline taisi olla sw-motechin valmistama, valmistus lopetettu. Ostettu keväällä 2012 uutena.
Viimeksi muokannut: Webbis; 07.04.2013 klo 17:01.
Nykyinen Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
EX - Suzuki Hayabusa 2004
EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2