Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Katselin perheeseen kakkosmopoa, tai siis lähinnä itselleni ajopeliä jolla voisi jälkikasvun kanssa ajella ja vaimo saisi pitää Buellin.
    Koska silmää on aina miellyttänyt enemmän nuo perinteisen näköiset mopot kuin mitkään muovi-ihmeet, niin vahvoja ehdokkaita ovat CB 1300 ja Yamahan vastaava malli FJR vai mikäsenytoli..

    Mitäs väki on tykännyt CB:stä, kestääkö ja voiko ajella ilman pleksiä?

    Koeajolla en ole vielä käynyt, paikallisessa Hondan liikkeessä noita oli parikin kappaletta käytettyinä, -04 13 000km ja -05 6800km.
    Vanhemman pyynti $11 500 ja uudemman $12 750, elikkäs noin 5700€ ja 6350€



  2. #2
    Aika edullisen oloisia mopot siellä toisella puolella maapalloa.
    -Sergei-
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  3. #3
    suzukin vastaavaa 1400cc:tä on saanut nyt suomestakin 11490?
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  4. #4
    Susna oli unohtunut ihan kokonaan, paikallinen HD liike myy myös Suzukia ja jostain syystä ne on tungettu liikkeen perälle hyvin pieneen tilaan.
    Taitaa olla aika lailla identtisiä laitteita nuo Hondan CB, Suzukin GSX ja Yamahan XJR. Taitaa valinta ratketa siihen minkä noista löytää käytettynä parhailla varusteilla, laukkusatsi saisi olla mukana valmiina.
  5. #5
    Lainaa (Joopa @ Joulu. 17 2006,21:30) kirjoitti
    Susna oli unohtunut ihan kokonaan, paikallinen HD liike myy myös Suzukia ja jostain syystä ne on tungettu liikkeen perälle hyvin pieneen tilaan.
    Taitaa olla aika lailla identtisiä laitteita nuo Hondan CB, Suzukin GSX ja Yamahan XJR. Taitaa valinta ratketa siihen minkä noista löytää käytettynä parhailla varusteilla, laukkusatsi saisi olla mukana valmiina.
    Omissa näpeissä tuo GSX tuntui perusnakuista eniten erilaiselta. Se oli ainoa, josta en juurikaan pitänyt. Muuhun porukkaan verrattuna suzuki tuntui kankeammalta ja jotenkin suurpiirteisen pehmeältä. Varmasti erot ovat pieniä, tai johtuivat renkatista tms, mutta selvät. Makuasioita kaiketi, joten kannattanee ajella kaikki.

    CB:stä sen verran, että itse tykkään kovasti. Eipä ole tullut tarvetta vaihtaa. Yllättävän ketterä mutkissa ja vakaa suoralla. Buelliin verrattuna "ketteryys" on tietenkin mitä ilmeisimmin kovin suhteellista. Paritellen ajelu on miellyttävää ja alusta kantaa kuormaakin kiitettävästi. Moottori tarjoaa ruuhka-ajelua tyhjäkäynneillä ja löylyäkin riittää omiin tarpeisiin, vaikka ainahan sitä saisi enemmänkin olla. Itse en ole pleksiä ainakaan toistaiseksi hommannut. Reissussa voi melko helposti ylläpitää sellaista 120-130km/h mittarinopeutta paikkojen juurikaan puutumatta. Motarilla ajelu on sitten melko rasittavaa. Paremmin se kuitenkin tuulta ohjaa kuin moni muu testaamani naku. Esim pikkuhornettia pikaisesti testatessa tuntui, että vastaava riepottelu alkaa n. 20km/h aiemmin. Jos motarille olisi useinkin tarvetta ajautua, niin sitten ehkäpä pistäisin ikkunaa eteen.

    Kestotestaus on itselläni vielä kesken. Toistaiseksi en ole saanut vielä mitään rikki. Etujarrulevy pistettiin takuuvaihtoon heti alussa, jos nyt jostain pitää rutista.
  6. #6
    Ajettavuudella on täällä kyllä suuri merkitys, suoraa tietä on harvassa ja teiden pinnat ovat huonommat kuin Suomessa. Buellia joutui säätämään että sillä pysyi tiellä edes laillisissa vauhdeissa, loiva "nimismiehen kihara" satasen mutkassa tuo kummasti ohjelmaa jos siihen ajelee liian jäykällä alustalla.

    Kohtahan tuo kesäloma alkaa, joten pitää käydä silloin koeajamassa molemmat molemmat CB:t ja katella miten niissä tila riittää.
  7. #7
    Hyvin on toiminut cb1300 ja 30tkm, enkä ole pleksiä kaivannut. Itsellä runkopituus 184 ja pääsääntöisesti ajot mutkitellen. Moottoritieajelu (yli 130km/h) ei ole mukavaa merimaisemissa, mutta sisämaassa ei haitannut pitää matkavauhtia 140-150km/h. Pyörän alusta tuntuu toimivan myös huonompikuntoisilla tieosuuksilla, mutta kuormaa kantaa "rajallisesti", eli säätö riittää n 90kg kuski ja 40kg takana matkatavaroita, eli takapenkillä teltta laukuissa loput. Jos siis jotain muutan, niin jäykemmät jouset...ehkä joskus.
    Honda CB1300F-04, CB1100F-83, CB125T-78,
  8. #8
    Lainaa (Bol dor @ Joulu. 25 2006,08:04) kirjoitti
    Pyörän alusta tuntuu toimivan myös huonompikuntoisilla tieosuuksilla, mutta kuormaa kantaa "rajallisesti", eli säätö riittää n 90kg kuski ja 40kg takana matkatavaroita, eli takapenkillä teltta laukuissa loput. Jos siis jotain muutan, niin jäykemmät jouset...ehkä joskus.
    Hmm, pari pikkureissua on takana siten, että kyydissä kuskin lisäksi matkustaja (90+60kg) + viikon kamat satulan alle, tankkilaukkuun, perslaukkuun, putkeen ja yhteen reppuun tungettuna.

    Toki alustan säädöt ovat olleet tuolloin melko kireällä ja vauhditkin ovat olleet maltillisia, suurin piirtein rajoitusten puitteissa ja hyväkuntoisilla teillä on menty, mutta yllättävän hyvin se mielestäni käyttäytyy tuollakin lastilla. Ulkomaan elävät tosin kehuskelevat foorumeillaan, että ööläreiden laitto olisi hintansa väärti niin eteen kuin persustaankin. Itse ajattelin vaihtaa eteen jäykempää tavaraa viimeistään siinä vaiheessa kun on huollon paikka, mutta esim öhlinsin perssetin hinta lähentelee jo kipurajoja.
  9.  
  10. #9
    Hauskaa kun on pyörämalli missä ei ole juuri mitään ongelmia, sillä vaan ajetaan ja nautitaan kilometreistä.

    Itse ostin oman "sebarini" vuosi sitten ja 18tkm on tullut kilsoja täyteen.

    Hinta on näköjään pudonnut melko lailla kun noita kilsoja on mittariin laitettu, mutta eiköhän kohta olisi aika vaihtaa uudempaan/ modernimpaan pyörään.

    Mutta helppo ja miellyttävä tuo on ajaa. Vääntöä löytyy 1000r/min lähtien joten vaihteita ei paljoa tarvita.

    Suosittelen !! (ja voittihan tuo selkeästi TM:n testin v. 2006 jossa mukana oli Bemmu K1200R, Yamaha XJR, Kawasaki ZXR1200R sekä Honda CB1300)



    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi