Vastaus kuivakkaaseen tyyliin ei onnaa. On hienoa kun firma voi valita asiakkaansa...(Johu @ Heinä. 21 2005,11:58) kirjoitti
![]()
Mä ainakin olen töissä yrityksessä, joka voi valita asiakkaansa (ts. ei ole pakko myydä kaikille).(Jyri @ Heinä. 21 2005,12:23) kirjoitti
Olen ollut sellaisessa asiakkaanakin
Yritin perjantaina 03.00 erääseen ravintolaan. En päässyt siään. On se kumma kun ei raha kelpaaX 10000
ehehehehee... ehkä se oli jo kiinni. *(Är3 @ Heinä. 21 2005,12:34) kirjoitti
X 2000
tämä on sitten taas MINUN MIELIPIDE, että ei tarvitse asiaan kuulumattomien vetää herneitä nenään.
Ainakin firmoissa missä työskentelen/olen työskennellyt on ollut asiakaspalvelu tärkeää. Jopa koulutetaan työntekijöitä hyvään asiakaspalveluun. Ei asenteeseen että "tee ite, hommaa ite". Ehkä se sitten johtuu tästä paikkakunnasta, kun täällä pääkaupunkiseudulla on niin kivoja ihmisiä, joilla on hyvät tavat. *
Ja niinkuin tuossa aikaisemmin annoin esimerkin pikku firmasta jonka toimintaan olen erittäin tyytyväinen. Mielellään käytän uusiksikin kyseistä firmaa, jos on tarpeen.
Sitten vielä, kun lupasivat kulkuneuvoni samanapäivänä minulle ja jonka sitten myös sain samanapäivänä. Kyseinen firma meni 17.00 kiinni ja soittivat mulle, että tule 19.30 niin auton pitäisi olla valmis. Jätkät paino duunia oikeen kunnolla (työajan jälkeenkin), että sai kulkuneuvon valmiiksi ajallaan/lupaamana ajankohtana ja yhden tyytyväisen asiakkaan lisää. Loistavaa toimintaa.
Heh, pitääpä tähän väliin kertoa hyvä palaute tuosta puljusta. Jo jokin aika sitten kyselin ee-speediltä tilpehööristä fillariin, tyyliin "mistä hankin nämä kaikki palaset että tulee halvimmaksi?". Tartti uutta kolmiopalaa, jarruletkua jne. jne.
Sieltä neuvottiin, että tilaa saksasta tollanen setti, toimivin ratkaisu. No, se jäi silloin tilaamatta, mutta vinkkasin mailissa että jos sieltä ee-speedille tulossa jotain, niin voisiko ton palikkasetin tilata mulle samaan aikaan. Ei kuulemma juuri ollut tulossa kuormaa, mutta herra ee lupasi laittaa tämän muistiin. Pari päivää sitten tuli vahvistus meiliin, että tilattu on. Näin sen pitää toimia.
Tämä on juurikin sitä oikeeta asiakaspalvelua.Kuten Enzo jossain jo maininnutkin, niin asiakkaista pidetään huolta. Niinkuin olen jo aikaisemmin tänne kirjoitellut, että olen iltamyöhään viikonloppuna käynyt fillaria tuolla huollattamassa, kun omat aikataulut petti. Tälläistä palvelua harvemmin liikkeistä saa.
Ja joo, mullekin tosiaan vastattiin ekaan mailiin, että katso tuolta, ja tilaa itte suoraan saksasta. Hmm, ja se ei ollut kylläkään omasta mielestä kauhean loukkaavaa, vain päin vastoin, ihan normaali vinkki. Meni nyt sitten näinpäin, joten ei tartte ite noista huolehtia, ja kun palikat menee hakemaan, niin saa taatusti asennusohjeet mukaan..
hyvä, että sulla sen verran viitsi vaivautua ja kertoa että katso tuolta (vissiin anto linkinkin)...(Johu @ Heinä. 21 2005,14:04) kirjoitti
tuo on jo ihan kivaa "palvelua"
enkä tällä sitten taas tarkoita että kyseisen firman olisi pitäny minulle vastata: kohta 1. osta lentoliput saksaan 2. tilaa taksi 3. sano taksille, että menee lentokentälle...
Aina ja joka kerta ei voi olla ihan kaikille mieliksi. Se ei onnistu muissakaan kulttuureissa, näennäisen erilaisesta tyylistä huolimatta. Siksipä onkin hyvä että näitä mopon yms. ostopaikkoja on nykyään useita erilaisia. Kyllä tähän tasapäiseen maahan muutama värikäskin persoona mahtuu ihan hyvin, ja minusta kannattaisi ennemmin vaan valita mieleisensä ostospaikka, kuin tuhlata energiaa itkemällä itselleen sopimattoman ostopaikan kamaluutta netissä.
Niin ja Jyrin kanssa samaa mieltä siitä, että kaikessa kaupassa on riskinsä, eikä laput silmillä kannata likkua, mutta ei toisaalta pitäisi myöskään edellyttää/odottaa holhousta ja aukotonta pettymysturvaa. Tai edes mielinkielinnuolentaa. Varsinkaan jos on hakemassa tietoisesti 'normaalia' halvempaa tai käytettyä vaihtoehtoa. Rahalla saa ja elämä on.
Laitetaas jonon jatkoksi. Alkoi polttelemaan uuden mopon hankinta ja tarkoitus oli moinen hommata ensi ajokaudeksi. No kyselin sitten ee speedistä toimitusaikoja pyörille. No kappas, hyllystä löyty juuri haluamani pyörä.
Tästähän lähti sitten pyörä pyörimään ja torstaina saatu ajatus vietiin loppuun seuraavan viikon keskiviikkona.
Palvelu oli hienoa, käytiin hakemassa junaasemalta, sitten hoitamassa rekisteröinti nimiini ja pankin kautta maksu. Pyörä tallista pihalle ja eikun menoksi kilven ruuvauksen jälkeen. Isokäsi EE-Speedille. Tämän perusteella voin suositella kaikille ja ei vähiten varsin kilpailukykyisten hintojen vuoksi. Mitenhän tuonkin nyt malttaa talvisäilöön pistää...![]()
Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, Africa Twin -22, GL1500 -88. Virago 535 -91.
Minusta menee ohi vain nopeammat.
http://www.veepee.fi/
..turha vuodatella sydäntä ja mankua jos o kaverille moponsa 2viikon päästä luvannu.(ee-speed @ Huhti. 13 2005,23:39) kirjoitti
sanoo sitte sen verran joustavan aikataulun toimitukselle,et varmasti toimitetaa sovitun ajan puitteissa,jos toimitus nopeampi,ku sovittiin niin siitähän jää vaan asiakkaalle hyvä fiilis..koskahan arvoisat mp-kauppiaat tämän hokaisisivat?
vitut yli kivana olemisille,kuhan kauppa hoituu sovitusti.sen verran hommia otettava vastaan mitä voi hoitaakki!
2008 Yamaha R1
Suzuki GSXR 1000 K5
Yamaha Thunderace
Suzuki GSXR 750
Honda NSR 125
Suzuki TS125
Näköjään tämä topicci heräs taas eloon, niin kirjoitellaanpas sitten. Nyt on sitten tämä mun uhkaus toteutunu ja hommasin Enzo verrarilta pyörän. Arvatkaas mitä? No mä sain sen pyörän ihan hienosti kotiin toimitettuna ja kun tilasin sen pyörän jo joulukuussa ni ei tarvi kärvistellä kesällä ilman pyörää. Broidikin hommas sieltä pyörän ja silläkin on jo pärrä tallissa *Joku vois säätää pakkasta vähän pienemmälle, ni pääsis nauttimaankin ajamisestakin *
![]()
Cogito sumere potum alterum.
Luulenpa ottavani toisen drinkin.
joo,vanha aihehan tää,mut joka paikkaan päänsä pitää työntää,ku kyse moottoripyöristä.(Cazzy @ Helmi. 19 2006,21:08) kirjoitti
ajois kannattaa tietenkin ostajankin olla,et haluamansa pyörän kesäks saiski.ite tilasin viime vuonna kans jo mp-messujen jälkeen aj-bikestä pyörän ja se kärrättiin jo maaliskuun lopulla sisälle olohuoneeseen..livästi hullu,kun olen.
vuoden päästä tarkotus vaimollekki kusiainen hommat ja kyllä kaikilta firmoilta tarjouksia tietenkin kyselen ennen kun tuohta kenenkään kouraan lyön ja pyörä maksetaan samalla hetkellä,ku se saadaanki,ni ei tuu turhia sotkuja!
![]()
2008 Yamaha R1
Suzuki GSXR 1000 K5
Yamaha Thunderace
Suzuki GSXR 750
Honda NSR 125
Suzuki TS125
Joo, paljon on lätinää ja kitinää firmasta, mutta onko kellään konkreettista kokemusta että asiat olisivat menneet totaalisesti reisille?
Z1000 -08
Tämä todistaa sen lausuman joka meni jotenkin näin:
hyvästä palvelusta kerrotaan kuudelle, huonosta kahdelletoista.
Näinhän se on, huonosta palvelusta kerrotaan, jos saa hyvää pidetään sen kertojaa spämmääjänä. Minun mielestä kuitenkin on hyvä kertoa huonosta palvelusta muillekkin. Tosin olisi kiva kuulla hyvästä palvelusta jotta tietää minne mennä asioimaan, nyt kuullaan vaan siitä, minne ei kannata mennä.
Muutama asia yleisesti asiakaspalvelusta:
- asiakkalle ei kuulu ongelmat ja selitykset.
- jos homma menee reisille on asia korjattava , ei selitettävä.
- asiakas odotusten ylittäminen on vaikeaa ja sitä on tarkaan harkittava. Asiakkailla kun on vaativa ja olettaa joka kerta, että lupaukset ylitetään -> luvataan sellaista mikä varmasti voidaan pitää ja ehkä jopa alittaa, esim toimitusaika.
- pitää miettiä mikä on huonon ja hyvän maineen arvo yritykselle, hyvä maine ei pakosti tuota heti voittoa koska se kestää kauan ansaita, huonon maineen saa nopeasti ja se vaikuttaa myös tuloihin tulevaisuudessa koska ostajat katoaa.
- toiminnan tasaisuus tärkeää, on tärkeä pyrkiä pitämään tietty palvelutaso kun ylittää joka toinen ja alittaa joka toinen kerta. mieluummin jokainen case hyväksyttävällä tasolla.
Vaikeita juttuja mutta sitähän se yrittäminen on, ja näitäkin olisi mietittävä kun rupeaa yrittämään.
Nuo nyt ei ollut EE specifisiä juttuja koska mulla ei ole firmasta kokemuksia.
On hyvä, että suomessa on yrittäjiä tällä alueella ohi suurien firmojen. Se pitää kaikki hereillä ja pienentää katteita sekä hintoja, jotka taasen auttaa meitä kaikkia.
Se suhdeluku tais olla 20/3 eli huonosta palvelusta kerrot 20:lle ihmiselle ja hyvästä palvelusta kolmelle.
Kokemuksia takuusta.
Oma mopotin on ollu nyt Eskon hoivissa 1.9 saakka, kun tuo kytkin on reistaillut. Kesällä se purettiin jo ensimmäisen kerran jolloin vikaa ei löytynyt ja päätettiin, että pajautetaan mopo uudestaa osiksi kun ajokausi päättyy(vika kun ei estänyt ajamista). Vikaa ei Esko koskaan löytänyt vaan vian löysi kaverini, joka kärsi samanmoisesta ongelmasta(molemmat mopot samanlaisia ja ostettu samaan aikaan ja samasta paikasta). Nyt on uusia osia odoteltu toista kuukautta (se ei ole välttämättä Eskon vika).
Onhan tässä tietysti vielä onneksi talvea jäljellä, joten ei vielä ole syytä hyperventiloida, mutta olisihan se jo kiva päästä ruuvailemaan mopoon uusia osia kiinni(omassa tallissa).
Palvelu on pelannut muuten hyvin Eskon kanssa. Olen esimerkiksi päässyt purkamaan vapaasti osia moposta, kun vanhoja kikkareita on myyty uusien tilalle ym.
Voin kyllä suositella silti mopon ostoa Eskolta ja olen varma, että kyllähän se aikanaan kuntoon tulee, mutta odottavan aika on pitkä.
Ite kanssa tossa marraskuussa mopon Eskolta tilasin. Homma meni iha jees... Mieleenpainuva miinus tuntuu olevan välillä yhteydensaanti ko.liikkeeseen. Tässä oon monta päivää jo odottanu sähköpostiin vastausta ja soittoihi ei tunnuta vastaavaTiä si mistä johtuu... kiirettä toki piisaa mutta kumminki.
Mutta eiköhä tää tästä![]()
Jarrut on vauhdin surma!
Kyllä siinä muavia pitää olla!
Yamaha YZF-R1 -09
..totaalisesti reisillekkö pitäis mennä,että kritiikkiä saa kirjottaa?(Jariel @ Helmi. 20 2006,11:43) kirjoitti
ei o meikäläiselläkää kokemusta kyseisestä firmasta ja tuskin tuleekaan..järkeäkin voi käyttää. :
kauppoja,ku alkaan hieroo,ni homma pitää toimia.turhat pokkuroinnit saa jättää molemmin puolin pois ja pyrkii vaan tekemään hyvät kaupat jossa molemmat osapuolet o lopuks tyytyväisiä.sillä tavalla se asiakaskin löytää uudestaa takas myyjän kaupoille.
2008 Yamaha R1
Suzuki GSXR 1000 K5
Yamaha Thunderace
Suzuki GSXR 750
Honda NSR 125
Suzuki TS125
Yleensä jos Eskolla on kestänyt s-postiin vastaaminen, on se sillon ollu jossain reisussa.(Moto^ @ Helmi. 20 2006,16:52) kirjoitti
koulusta on sen verta aikaa ettei ihan muistanut..(jarrarit @ Helmi. 20 2006,16:40) kirjoitti
Itse hommasin tossa kesällä kwaakun eskolta ja ei voi muuta sanoa, että hyvin homma toimi. Sähköpostilla on tullut vastaus jopa pienempiin (tyhmimpiin?) kysymyksiin, ja neuvojakin on annettu palikoiden suhteen. Vastaus on tullut yleensä ripeästi ja puhelimellakin tavoittelu on onnistunut lähes tulkoon heti. Pieniä poikkeuksia lukuunottamatta, mutta myöhemmin yleensä samana päivänä saanut kiinni. Tonnin huolto muutaman päivän varoitusajalla, 6000 huolto taisi venyä viikon kun en viitsinyt enää perjantaina myöhään illalla viedä sitä huoltoon ja esko taisi lähteä reissuun sillon. Hyvin toiminut homma, ja pyöräkin lähti juuri oikeaan hintaan.![]()
ainahan ne vähän osuu
Tietysti saa kritisoida, mutta jotenkin tuntuu että lähtee pohja pois kritiikiltä, jos firmasta tiedetään vaan nimi ja numero(no okei, vähän kärjistetty(daddy @ Helmi. 20 2006,17:13) kirjoitti
). Mut anyway, ei oo itelläkään kokemusta, harkinnassa on käyny mutta arveluttaa pistää muutamaa tonnia etumaksua, oli se sit tää ee-speed tai yamaha-center. Ite ainakin jonkinnäköistä pankkitakuuta käyttäisin.
Z1000 -08
Ei kai näissä ns. perinteisissä pyöräliikkeissä tonneja makseta etumaksuna?(Jariel @ Helmi. 20 2006,18:34) kirjoitti
Itse maksoin uuden pyörän varausmaksuna 500 euroa vuonna 2004.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Yamaha-Center Vantaalla on virallisen maahantuohan edustaja. Itse ostin sieltä viime kesänä uuden R1:n enkä maksanut kyllä penniäkään etumaksua. Sovittiin vaan puhelimessa että tuun hakeen pyörän pois reilun viikon kuluttua. Muutenkin koko kauppa oli 10 arvoinen suoritus kyseiseltä paikalta.
Anyways, pitää tutkia seuraavan pyörän yhteydessä tuota harmaatuonti vaihtoehtoa. Jos hinta on _selvästi_ ns. Suomipyörää edullisempi niin sitten pitää harkita asiaa vakavasti.
.
Samaa olen pohtinut. Suurin ongelma on vastentahtoisuuteni nykyisen pyörän "itse myyntiin", epäsosiaalisena erakkona potentiaalisten ostajakandidaattien kohtaaminen ei miellytä...(pr0gram @ Helmi. 20 2006,19:31) kirjoitti
... mutta jos hinnoissa tulee suuri ero, niin ehkä sitten.
Vähän semmoinen kutina on, että muutaman vuoden ikäistä käytettyä pyörää etsivälle koittaa onnen ajat alkaen jo tästä vuodesta, ellei nuo ns. rinnakkaistuojat muuta vaihtopyöräpolitiikkaansa.
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
No tuskin tarvii etumaksua. Pointti oli se, että en sitä maksaisi mukisematta, oli sitten kyseessä suuri ja tunnettu kauppias tai pieni "harmaatuoja". Ihan näin selvennyksen vuoksi(koris66 @ Helmi. 20 2006,19:19) kirjoitti
![]()
Z1000 -08
No ei todellakaan ole mennyt reisille! Toisenkin mopon tilasin EE:stä kun ekankin kanssa homma toimi ihan ok! Hinta ratkaisee. Edulliseen hintaan on aina jokin konkreettinen syy IMHO! Jos esim. asiakas kauppakirjan allekirjoituksen yhteydessä lyö taxfree hinnan edestä fyffeä tiskiin, on selvää, että kauppiaan ei tarvitse kaivaa omaa kuvettaan! Very simple! Jos asiakas ostaa mopon keskellä talvea, niin tod.näk. tehdas/joku muu taho myy kauppiaalle mopon low season hintaan? Taas on ihan simppeli jutska! Jos kauppias ei ota vanhaa mopoa vaihdossa, niin niitä ei myöskään tarvitse korjailla tai edes katsella nurkissaan! Taas menee jakeluun?;)(Jariel @ Helmi. 20 2006,11:43) kirjoitti
Isoilla liikkeillä on isompi organisaatio, varasto, vanhat mopot ym. Niillekin riittää markkinoita. Minulle sopii pieni ostopaikka enkä tarvitse vahattuja klinkkereitä jalkojeni alle mopo-ostoksilla. Minulle riittää SE MOPO, hoidettu paperisota ja joku "lupaus" siitä, että voin käydä pillistä kiinni myyjää, jos mopossa on takuuaikana joku vika. Huoltaakin EE on luvannut. Muita syitä en tähän hätään keksi.
TTU
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Enzon (taikka mikä lieneekään) esiintyminen, kirjoittaminen, asenne, tyyli yms yms on sitä luokkaa, ettei mulla ole ollut sinne mitään asiaa, eikä tod.näk. myöskään tule.
Joo, myönnän, ennakkoluuloja on, mutta ne on hänen itsensä aiheuttamia.
Ei, en osta myöskään ulkosuomalaisilta kadulla mitään (ei liity Enzoon, kunhan mainitsin).
En tiedä ostanko mitään ee-speediltä, kun ei tarvitse ainakaan heti uudesta pyörästä haaveilla, ihan rahan takia.
Kuitenkin tuollaisia firmoja tarvitaan tuomaan kilpailua ja murtamaan virallisen maahantuojan monopolia. Kilpailu on kuluttajan etu.
Jos nyt haaveissani ostaisin uuden pyörän, niin miksi ostaisin sen samalla takuulla kalliimmalla? Tietysti tarjous kannattaa pyytää useasta liikkeestä ja ostaa sieltä mistä se kokonaisuudessaan edullisimmaksi tulee.
Ja jos tietää mitä haluaa voi tilata jo talvella, eikä tarvitse itkeä pienistä viivästyksistä. Tietysti sopimuksissa pitäisi pysyä ja voihan kaupan yhteydessä yrittää sopia jotain mahdollisesta viivästyksestä, esim. ilmainen huolto tjsp.
Itse ostin pyörän EE-Speediltä(tilasin siis tammikuussa-05),toimitus viivästyi ehkä pari viikkoa sovitusta,muttä ajoon pääsi silti kyvissä ajoin,ostopäätös perustui puhtaasti tuotteen hintaan.Etumaksua maksoin noin puolet kauppahinnasta,paljon vähempikin olis voinu riittää,luulisin.Firmasta ja omistajasta ottelin selvää tietty ennen maksua.Yhtään ei pelottanut huijatuksi tuleminen,kai sieltä sit jotain muuta rahanarvoista kamaa olis löytyny.Kaikki meni siis suht hyvin.Tarjouksia kyselin toiseltakin rinnakkaistuojalta(hinta lähes sama),seka kahdelta mp kauppiaalta,eivät oikein pärjänneet.Toisesta näistä firmoista on ollut "aika"paljon juttua orkissakin,mut se ei liity tähän.Eli käyttäkää maalaisjärkeä(ei tietty koske hesalaisia)
Kaupat tuli tehtyä kanssa tammikuussa 06. Kaikki on toiminut tähän asti niin kuin sovittiin. Tavara tuli etuajassa, mopon sain toimitettuna omaan talliin, vaikka tiesin, ettei se EEskon ydinpalveluihin kuulukaan. Sähköposteihin on vastailtu kiitettävällä intensiteetillä ja suuri osa kysymyksistä on ollut joko potentiaalisen ostajan arpomista tai odottavan ostajan hekumointia viripalikoista, eli ei mistään kovin vakavista asioista ole tullut avauduttua mutta silti on EEsko jaksanut vastailla. Voipa olla sitten eri juttu jos menet ja ostat pelin huhtikuussa. Mene ja tiedä...
Itse pidän ainakin henkilökohtaisesta palvelusta. Sitä EEskon firma ainakin tarjoaa. Toista se on usein noissa kasvottomissa ketjuliikkeissä, joissa on helppo verhoutua jonkun muun tekemättä jättämisiin.
Summa summarum. Tehtaan viimeinen hopeinen 05 Tuono tallissa. Ei vois tyytyväisempi olla. Hintakin oli Nakkilan hintoihin verrattuna ERITTÄIN kohdillaan. Vaihtoehtoja on siis jokaiselle meistä. Toiset haluaa ne puitteet - toiset tyytyy itse asiaan eli mopoon ja sen edukkaaseen hankintahintaan+toimiviin huoltoihin+takuuseen (toki elän tässä vaiheessa lujassa uskossa noiden kahden viimeisen suhteen), mitkä EEskon ydintoimintaan kuuluu...
Hienoa, että meillä on vaihtoehtoja!!!
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Ottakaa pienet puljut ja narikat käyttöön noutoilmoitus, kun tavara on saapunut. Se ei vaadi kuin asiakkaan puhelinnumeron ja hiukan viitseliäisyyttä. Pääsette paljon helpommalla ja se asiakas voi joskus vielä uudelleenkin tulla ostelemaan/kyselemään jotain. Älkää luvatko liikoja tai selitelkö. Siinä menee muuten ns. pyssy perä edellä asiakkaalle.(PAPPA-63 @ Huhti. 14 2005,09:04) kirjoitti
![]()
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
Kauppias voi luvata jotain, mutta jos viivästyminen tapahtuu syystä johon kauppias ei voi vaikuttaa on mielestäny syyttely turhaa. Esimerkiksi ahtaajien lakko voi olla aika painava syy. Jos toimitus tapahtuu yleensä 2vko sisällä ja niin myös maahantuoja kauppiaalle sen lupaa, kyllä sen luulisi voivan luvata asiakkaallekkin. Vai ostaisiko joku teistä mopon jos toimitusajaksi sanottaisiin viikosta kahteen kuukauteen?
ainahan ne vähän osuu