No, otanpa sen verran itsekin kantaa asiaan ett tuo Moto-Guppehan peräsi vain luvattua luovutusta. Luvattu mikä luvattu. En ihmettele ett hihat alkaa lämpiään jos iso tukko rahaa on myyjällä ja sovitut asiat ei pidäkkään. Kuten edellä jotkut jo mainitsikin, muutoksista pitää ilmoittaa mahd. pian asiakkaalle ja jos homma venyy, hyvittää se jollain pienellä lahjalla, ajohanskoilla tms. Isoakin mokaa saa lievitettyä kummasti kun asiakas saa mukaansa vähän extraa, joka ei kauppiasta kuitenkaan konkurssiin vie. Tällöin asiakkaalle jää tunne siitä että hänen asiansa on hoidettu loppuun. Ottakoon sitten hanskojen hinnan takaisin vaikka seuraavan huollon yhteydessä, pääasia että asiakas jää asiakkaaksi.
Mutt kukin taablaa tyylillään... *
* Yamaha Tenere 700 -22
* KTM 200 EXC -10
* KTM 250 EXC-F -10
* KTM 300 EXC Six Days -11
* Husqvarna TE 450 -10
* Yamaha YZ 250 -00
* Suzuki Bandit 1200 GSF -04
* Honda Transalp 600 -96
Samaa mieltä, EE-Speedistä olen paljon hyvää kuullut , mutta tuollainen asenne kyllä ihmetyttää. Itse myyn autoja ja auta armias, jos laukaisisin asiaakkaalle tuon tyyppisen kommentin, ei tarvisi kauaa olla tällä alalla. Totta kai viivytyksiä sattuu, mutta niistä informoidaan asiakasta ja katsotaan voidaanko asia jotenkin hyvittää.(EskimoR1 @ Huhti. 14 2005,21:32) kirjoitti
Ihan sama tarviiko niitä pyöriä kaivaa kiven alta vai saako ne helposti, ei pidä luvata mitään, jos ei ole varma pystyykö toimittamaan. Mielummin sanoo kaksi viikkoa myöhemmän toimitusajan ja tekee asiakkaan iloiseksi, kun pystyykin toimittamaan tavaran jo ennen luvattua toimitusaikaa.
Omat kokemukset ee-speedistä ovat hyvät. Pyörän tilasin fiksusti jo helmikuussa, jotta a) mopoja riittää b) pienet myöhästelyt ei haittaisi. Mopo tuli sovitusti ee-speedille ja Esko piti minut hyvin ajan tasalla. Ensihuoltokin toimi moitteettomasti (yhtä pientä takaiskua lukuunottamatta, mutta se ei ollut mitenkään ee-speedin/Eskon vika).
Jos joskus uuden pyörän ostan niin ei ole epäilystäkään mistä sen hankin.
"Yleensä auto-/prätkäkuume lähtee kun hieroo lompakolla otsaa"
Juuri äsken haettiin kaverille Eskolta SV650s -04. Hyvin ja, olosuhteet huomioon ottaen, nopeasti sujui kaikki. Ajettiin paikan päälle, soitettiin äijälle joka oli juuri jossain. Tuli paikalle, kipaistiin katsastuskonttorilla, tultiin takaisin pajalle, käytiin syömässä ja sillä aikaa oli Esko laittanut pyörän luovutuskuntoon ja matka saattoi jatkua takaisin pk-seudulle.
Kiitti, Esko, kaverinkin puolesta. =)
"If William Shatner ever pulls you into the bathroom and asks
if you want to see the captain's log, just say no. I fell for
that nine times!"
-Patrick Stewart
Monikaan ei tunnu lukeneen aloitusta. Kyllähän tuolta helmikuun puolivälistä on sitä aikaa kulunut...(Moto-Guppe @ Huhti. 13 2005,20:33) kirjoitti
Ei riitä, että yrittää parhaansa.. pitää tehdä parhaansa.(R2-D2 @ Huhti. 15 2005,10:44) kirjoitti
Myöhästymisiä tapahtuu, ei siinä mitään. Mielestäni tuo ee-speedin vastaus on kuitenkin melkoisen tökerö ja ajattelematon (julkisella foorumilla), sillä eihän se ole millään muotoa asiakkaan harmi tai päänvaiva miten paljon jotain mopoa on "jouduttu kaivelemaan". Jos luvataan toimittaa X päivänä niin sitten toimitetaan X päivänä. Etenkin silloin kun pyörä on maksettu.
Varmasti jossain vaiheessa tilausprosessia on käynyt ilmi, että toimitus viivästyy. Tästä pitää minunkin mielestäni informoida asiakasta välittömästi ja sopia hyvityksestä (lippis-> sijaispyörä-> hinnanalennus), mikä sitten ikinä katsotaankaan sopivaksi.
Muuten Ee-speedille pinnat kotiin "taistelusta hintasortoa vastaan", älkää tyrikö sitä tälläisilla.![]()
Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
Neljäs viikko odotusta takana luultavasti saman verran edessä?(Johu @ Huhti. 15 2005,10:51) kirjoitti
MotoGuppen aloitus oli täysin per**stä ja EE:n vastaus vit**ntuneen tökerö. Kyllä kai kauppiaalla sentään on oikeus kertoa oma versionsa?(Antti80 @ Huhti. 16 2005,01:37) kirjoitti
Normaalisti hyvityksiä maksetaan myöhästymisissä vain jos niistä on etukäteen sovittu. Tällaisissa kaupoissa kun rahat on maksettu, korvaus olisi minusta kohtuullista.
Mutta kyllä on viime aikoina ollut avautumisia jos mopo myöhästyy vähän tai joku ei sanonut päivää.
En ymmärrä tälläistä vitun jankkausta, mopo luvattu toimittaa kotiovelle maaliskuun loppuun mennessä, nyt pariviikkoa myöhässä ja sanotaan et hae ite paskas pois.
Ylimielisen kauppiaan selittelyt on perseestä, eihän tässä ole mitään epäselvää ketä on kussu hommansa.
Ymmärrän vielä jos on ylivuotista mopoa ostamassa että asioi tuolla, mut uuden kilosen jollaisen ostin saa virallisia reittejä pitkin halvemmalla ilman etukäteen maksamisia.
Meteant, dum obient
No niin uudellä pärrällä just kotipihaan!!
Voiskohan elämä taas olla ihanampaa.
Ja erittäin positiivisssa merkeissä sujui pyörän luovutus.
Nyt itkut loppu ja
ps. tuntuis tolla lähikauppaan kerkeevän![]()
Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive - Elbert Hubbard
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards. - Soren Kierkegaard
Onnea, Guppe!
Huomenna saat kahvit sen kunniaksi ABC:llä.![]()
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
-Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
... niin ja laskun. Uuden pyörän ostajahan on aina pullakahvien maksaja...(iama @ Huhti. 16 2005,14:52) kirjoitti
![]()
![]()
Ystävällisin terveisin "PerinteetKunniaan" -Antti
PS. Onnittelut Moto-Gubbelle uuden pyöräsi johdosta!
Juujuu, mutta myytkö sä niitä autoja omaan piikkiin omalta takapihalta vai helvetin isosta hallista jossa makaa toistasataa menopeliä, katolla on kuuden eri automerkin mainosvalot ja sun kolmen pomosi lisäksi muita työntekijöitä on toistakymmentä?(enceli @ Huhti. 15 2005,14:58) kirjoitti
Yksityisyritteliäisyys kunniaan ja hieman persoonallisuuttakin näihin touhuihin, ei kaiken tarvi aina olla verovirastomaisen jäykkää.
Ducati 996 -00, Aprilia: Pegaso 650 -92 & 125 -90 x6, Tuareg 660 -22 & 350 -87, AF1 Futura Sport Pro -92 x2 & Futura -91 x4 & Replica -90 x2 & Sintesi -90 x2, Cagiva: Supercity -98, Alazzurra 350 -87, Tamanaco 125 -90, Gilera: RC 600 -90 & SP01 -90
Otetaan nyt osaa tähän keskusteluun, kun jonkilaisia kokemuksia on ee-speedistä.
Minä olen se asiakas, josta esko mainitsi, minun fasu joutui paperinpyörittäjien uhriksi, syksystä saakka asiaa vatvottiin, mutta eilen esko toi pyörän minulle. Itselleni ei jäänyt lainkaan paha maku suuhun (päin vastoin), pyörä tuli, itse en joutunut maksamaan lanttiakaan enempää mitä olin siitä maksanut, pyörä oli talven varastossa, sain spyballin ja huollon kipukorvaukseksi ja antoipa esko vielä "simaa" vapuksi. Mitään näistä ei olisi eskon pitänyt minulle antaa, kaupan purkua hän minulle ehdotti heti kun asiat alkoivat tökkimään, mutta minä jäin mielummin odottelemaan.
Olen täysin valmis asioimaan eskon kanssa vielä uudemman kerran
Big guys need big bikes
No tottahan toki.(R2-D2 @ Huhti. 16 2005,09:38) kirjoitti
Miten ja missä on eriasia. Ehkä juuri siksi noita avautumisia on ollutkin?![]()
Luonnollisin paikka lienee se missä huomaa valitusta(Antti80 @ Huhti. 16 2005,18:03) kirjoitti
![]()
1198+RG500
Eskolta pyörän ostin ja hienosti meni kaupat,aina vastas sähköpostiin/puhelimeen (tosin varattua hälytti monesti) ja en ihmettele miksi kun siellä tallissa käy.Kiitokset Eskolle
p.s Se pullo muuten jäi antamata oli kyllä mukana hakureisulla
Sami
Juu.. sitten jää vielä se että miten.(GAMMA500 @ Huhti. 16 2005,22:04) kirjoitti
![]()
![]()
Jepulis, ongelmitta minäkin Eskolta ylivuotiseni sain tuossa jokunen viikko sitten. Ja ihan paitövei, tallin ovelle tuotuna stadiin.
Tonnihuollonkin muuten huitaisi sunnuntaipäivänä, eli pyhänä, kun sovittiin, vaikka flunssaakin näytti olevan päällä sen verran kovasti, että buranaa nappaili siinä ruuvaillessa. Että siinä tekemisen meininkiä kerrakseen.
Kaikki myötätunto tietty täältäkin päin, jos joku ei oo päässy tien päälle!
Mutta siinäpä mun kokemuksia EE-Speedistä, ja kiitokset Eskolle. Taitaapa seuraava pyöränikin tulla Rajamäen suunnalta kun sen aika koittaa..
Ja ei muutaku hyviä kilometrejä kaikille!
Ai niin, että kun on toisella töissä tarvitsee osata käytöstavat ja jos on yksityisyrittäjä voi asiakkaalle laukoa ihan mitä sattuu ?!? No huh huh taas(Faitteri @ Huhti. 16 2005,15:15) kirjoitti
No huh huh itsellesi. Käsittääkseni tämä Esko osaa käytöstavat, vaikka hieman humorististyylisiä kommentteja tänne toisinaan kirjoitteleekin.(samiseta @ Huhti. 17 2005,09:22) kirjoitti
Ducati 996 -00, Aprilia: Pegaso 650 -92 & 125 -90 x6, Tuareg 660 -22 & 350 -87, AF1 Futura Sport Pro -92 x2 & Futura -91 x4 & Replica -90 x2 & Sintesi -90 x2, Cagiva: Supercity -98, Alazzurra 350 -87, Tamanaco 125 -90, Gilera: RC 600 -90 & SP01 -90
itse tilasin ee-speedistä mustan z750 kawan viikko pari sitten. parin viikon kuluttua pitäisi olla ajossa. minusta Esko vaikutti ihan asialliselta mieheltä. toivottavasti kaikki menee putkeen ja pysytään aikataulussa
Don't hate the player, Hate the game
Tyhjänpäivästä "orgpiipitystä" tämmöstä valitusta ei muilta foorumeilta löydä..
Tehdään pikkuasioista hirvee haloo,tässä tapauksessa on vähän ehkä aihetta,mutta esim Tuupakan Yamaha-Center topic oli turhaa kitinää suurimmaksi osaksi.Tuntuu olevan kaikki mp-liikkeet perseestä,jos näitä sivuja lukee![]()
Tällä ruusu&risu osastolla olisi jotain arvoa jos porukka hieman harkitsis ennen avautumistaan, ettei tarvis parin päivän päästä perua koko juttua. Nyt nää menee pas**njauhantaan.("R" Sujari @ Huhti. 17 2005,20:21) kirjoitti
Munhan ei ole pakko lukea näitä mutta luenhan mä pas**mjauhannankin, vaikka ei olisi pakko.
Tässä ketjussa tuli ee_lle aika paljon ruusuja, joten kun vaihdan pyörää, taidan menne ee:lle.
Juu, ei tämän perusteella eetä voi kovin matalaksi laittaa. Oikeasti p***afirmojakin on olemassa. Haukuttaiskos taas vaihteeksi motoclinicciä? Ei ole aikoihin kuulunut mitään, onkohan se pystyssä?
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Ainakin kotisivut ovat vielä pystyssä, joten taitaa olla firmakin.(wekkuli @ Huhti. 17 2005,21:54) kirjoitti
Eppäillä soppii sen aikataulun kanssa(excalibur22 @ Huhti. 17 2005,19:08) kirjoitti
![]()
Täähän on tyypillistä....kaveri mainosti joka puolella...."tyytyväiset" asiakkaat mainosti.....myynti kasvoi......ja kaveri ei enää pystynytkään pitämään lupauksiaan...koska liiketoimintaan ei satsattu samass suhteessa....
ÄLKÄÄ ihmeessä maksako KOKO summaa kerralla....puolet ensin, kun lupaus jostain on ja puolet vasta sitten, kun pyörä on kotona..
Noi myyjän vastaukset ei taas oikein ole fiksuja...voi olla, et hänen näkökulmastaan on sama, jos pyörä viipyy kuukauden tai kaks, mut ostajan näkökulmasta se EI todellakaan ole sama...
ja tää olis hyvä muistaa liiketoiminnassa....jokainen asiakas on potentiaalinen....hän vie eteenpäin viestiä siitä, oliko tyytyväinen kauppiaaseen vai ei...
Ja huono viestikertautuu tuhatkertaisesti,hyvä vain kymmenkertaisesti....
Jos kauppiaalla räjähtää kysyntä satakertaisesti, muistakaa lisätä siä kapasiteettia kans...yks ihminen ei pitkälle hoitele tollasia hommia.....
Käys vilkaisee mp-foorumin topicia samasta aiheesta...vuosi sitten...("R" Sujari @ Huhti. 17 2005,20:21) kirjoitti
Ohi topicin ehkä, mutta millainen takuu ee-speedin vehkeissä on?
Jos ostan pyörän sieltä ja asustelen Oulussa saanko takuu huollattaa Oulussa vai pitääkö roudata ee-speedille?
B(e)M(y)W(ife)