Olisiko kenelläkään neuvoa, kun ensi 300km ajon jälkeen meni 2. sylinterin tulppa (siihen keraamisen osan juureen oli tullut tumma ruskea rengas). Tulpat olivat uudet, lukuunottamatta muutamaa talvenaikaista lämpimäksikäyttöä.
Vaihdoin kaikki neljä tulppaa uusiin. Nyt taas reilu 300km myöhemmin mopo lähtee käymään vain kolmella. Ilmeisesti taas tulppa mennyt.
Mikä hiivatti noita syö. Ihan
Mopo on ´97 kaasari GSX-R750 SRAD.
Voin ajaa kuten tahdon kunhan pysyn varuillaan
Se ketään ei vie väkisin saa kukin valita
Vaan hankalaa on aika-ajoin mieli hallita
Itsemurhalentäjää ei ruusuin palkita
En oo varma et moposi syö tulppia, vaan et sulle on sattunu mahdollisesti h..tin huonot tulpat...
Viime kesältä muistuu mieleen muutama tapaus, et uudet tulpat joko ei toiminu ensinkään tai sit heti tupsahtivat ja ihan testing, testing, vanhat tulpat kiinni ja pelittivät OK........
"On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
-Nalle Puh-
Taitaa käydä se yksi pytty jostain syystä rikkaalla. Uimurin venttiili jumii tai shoke jää hieman päälle, tulis ekana mieleen. Ruikkaako ko. pytyn kaasari ylivuotoletkusta bensaa ?
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Samaisesta kakkospytystähän se tulppa oli mennyt. Chokea rekuttaessa huomasin ko. pytyn kaasarin pitävän mielenkiintoista ääntelyä. Ääni tuli choken ohjausta hoitavasta sisään/ulos liikkuvasta akselista. Chokea pienennettäessä liikkeessä oli selvästi silmällä havaittavaa vastustusta ja hidastelua. Samalla akseli päästi vinkuvaa ääntä, aivan kuin vastassa olisi ollut jonkin sortin paine. Annoin akselille CRC:tä, jonka jälkeen äänet ja "vastus" hävisivät.(Jim Goose @ Huhti. 12 2005,21:05) kirjoitti
Olisiko tuo aiheuttanut ongelmaa.. taidan ajaa ja odottaa seuraavaan tulppaan asti![]()
Voin ajaa kuten tahdon kunhan pysyn varuillaan
Se ketään ei vie väkisin saa kukin valita
Vaan hankalaa on aika-ajoin mieli hallita
Itsemurhalentäjää ei ruusuin palkita
Kaverilla oli samanlainen vika ja se johtui siitä ettei kansi ollut kunnolla kiinni. Kosteutta ja jopa vettä pääsi pieniä määriä pyttyyn ja eihän se sitten polttanut kunnolla ja rikkoi tulpat lähes joka ajokerran jälkeen.
Kun analogiset lähetykset loppuvat...
... siirrymmekkö oralogisiin???
Sökö puola voi aiheuttaa myös tulpan hajoamisen.
Mulla oli autossa samaa ongelmaa...aina paloi sama tulppa..Vikana oli katkennut männänrengas..
Voisko olla sama vika kuin allekirjoittaneella?
Sen pytyn vierestä (joka aina sytytystulpan sammutti) meni vesiletku, karalla kannen läpi...ja siinä oli huonoksi mennyt o-rengas...joten vettä tihkui pyttyyn.....ja pilasi tulpan....
Vika on ilmeisesti kuitenkin pa-puolella, sillä kaikki palaneet tulpat on kärjeltään selvästi "nokeentuneet" kuten liian rikas seos tekee.
Tulpanjohdon resistanssi on ok ja 2 ja 3 pytyt saa sytkän samalta puolalta, joten vika ei ole sielläkään kovin järjellisesti.
Yhtä kaikki, ongelmat ovat aina ilmaantuneet pakkasaamuna ajaessa. Lämpimällä säällä ajaessa yhtään tulppaa ei ole mennyt.
Voin ajaa kuten tahdon kunhan pysyn varuillaan
Se ketään ei vie väkisin saa kukin valita
Vaan hankalaa on aika-ajoin mieli hallita
Itsemurhalentäjää ei ruusuin palkita
Liittyisköhän tähän pitkään ryypyn kanssa ajaminen?
TL1000R
Tavallaan, sillä noin 30km työmatkan loppuosassa on ollut isolta tieltä poistuttaessa pakko nostaa kierroksia ryypyn avulla, kun ajoviiman jähmettämät öljyt hyytävät kytkimen(ZR-7herwood @ Huhti. 18 2005,22:31) kirjoitti
niin ettei kone jaksa käydä tyhjäkäyntiä kuin vapaalla.
jopas tuli virke..
Voin ajaa kuten tahdon kunhan pysyn varuillaan
Se ketään ei vie väkisin saa kukin valita
Vaan hankalaa on aika-ajoin mieli hallita
Itsemurhalentäjää ei ruusuin palkita
mulla meni vanhassa rivi4 kawasaa tulppia kun sytkä oli pikkusen väärässä..tais olla jälessä
Kuljettajalta vaadittiin huippumekaanikon taitoja, mielikuvitusta, kovaa henkistä ja fyysistä kuntoa, eskimon kylmänkestävyyttä, tappajan luontoa ja teräksisiä hermoja. Lisäksi hänen tuli olla järjiltään ja hyvän itsetuhovietin omaava.
Jep, tosin tässä oli kyseessä ainoastaan kakkospytty joka tulppia polttelee.(kössi @ Huhti. 19 2005,10:58) kirjoitti
Voin ajaa kuten tahdon kunhan pysyn varuillaan
Se ketään ei vie väkisin saa kukin valita
Vaan hankalaa on aika-ajoin mieli hallita
Itsemurhalentäjää ei ruusuin palkita
Voiskohan se ryyppy antaa kakkoselle enemmän ku muille?
TL1000R
Kaveri rikkoi tulppans Afrikkalaisesta leikkimällä ryypyn kanssa lämpimällä koneella. Onkos tyhjäkäyntiruuvi hyvin käsillä, että josko sillä nostaisi ne kierrokset?
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Seoksia epäillään myös täällä. Ainakin moottorikelkkapuolella iso osa tulppavioista johtuu "kylmä kone-rikas seos" yhdistelmästä.
Ei muuta kuin ryyppy pois kyseisestä kaasarista jos mahdollista ja koeajolle tai jotain muuta vastaavaa aiheuttajien eliminointia yksi kerrallaan.
Hmmm.... mun pyörässä ainakin ehdottomasti kielletään ryypyn kanssa ajaminen!(vemu @ Huhti. 18 2005,22:39) kirjoitti
![]()
ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...