Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
    Sekä tätä palstaa seuratessa, että omien viimeaikaisten kokemuksien takia pistää mietityttämään, että onko tällä alalla unohdettu sellainen käsitys kuin asiakaspalvelu?

Tässä oman harrastukseni alkutaipaleella on nimittäin ollut hieman turhan monta mutkaa matkalla:

Ensinnäkin ostin prätkän Yamaha-centeristä kohta viisi viikkoa sitten. Kaupan teko sujui mukavasti, mutta pyörää en ole saanut vieläkään. Siellä päässä oltiin unohdettu maksaa joku osamaksu, eikä heillä näin ollen ollut rekisteriotteesta mitään tietoa vielä kaksi viikkoa sitten. Nyt sentään jo tiedetään, että missä se on, mutta mulle asti ei ole tullut vieläkään.

Sitten tilasin mittatilaustyönä samaan aikaan pyörän oston kanssa ajopuvun Eurobikerista. Piti tulla kahden viikon kuluessa tilauksesta. Nyt siis mennään viidettä viikkoa. No, onhan se kuulema sentään jo tullissa

Ja kirjottamaan tänne mut sai se, että tänään tuli lisää takaiskuja autokoulusta. Kaverille oli sanottu tänäään toisessa autokoulussa, ettei lääkärintodistusta tarvi toimittaa poliisille, mikäli edellisen kerran niille on sen toimittanut vuoden 1996 jälkeen. Mikäs siinä, kyllä meidän koulussa vaan käskettiin sellanen hommata. Taas rahaa taivaantuuliin...

Että onko tää yleistäkin, että alalla palvelu on tälleen viimeisen päälle asiakaspalveluhenkistä ja asiantuntevaa? Vai johtuuko se vaan siitä, että joka paikassa on miehiä töissä ja kuvittelevat, että tällasta pikkutyttöä voi pompotella ihan miten tykkää?? ...varokoon vaan; pieni, mutta pippurinen
    An eye for an eye makes the whole world blind.
    -Gandhi-
    Lainaa (kesaheina @ Huhti. 12 2005,20:27) kirjoitti
    onko tällä alalla unohdettu sellainen käsitys kuin asiakaspalvelu?
    Enimmäkseen näin on valitettavasti päässyt tapahtumaan. Poikkeuksia toki löytyy, mutta pääsääntöisesti tuntuu menneen mopobuumi myyjille päähän.

Ilmiö on vähän sama kuin IT-alalla jokunen vuosi sitten. Kun menee todella kovaa, kuten IT-alalla silloin ja MP-kaupoilla nyt, kihahtaa homma nuppiin ja asiakkaalla pyyhitään persettä. Siihen on varaa koska kassakone laulaa ennätystahtiin joka tapauksessa.

Tämä on kivaa niin kauan kun sitä kestää, mutta kyllä nämä mopokauppiaatkin vielä palaavat maan pinnalle kunhan alkaa kauppa käydä heikommin kuin nyt.

onneksi muutamissa liikkeissä vielä muistetaan mitä asiakaspalvelu on
    ja muitahan liikkeitä ei tartte onneksi käyttää
    mutta valitettavan usein kuulee huonosta palvelusta alalla...toivotaan että tämä asia korjaantuu pian
    "Ei sovi, ei mahdu...herra saa rahansa takaisin"

www.menokoneracing.fi
    Kaverille oli sanottu tänäään toisessa autokoulussa, ettei lääkärintodistusta tarvi toimittaa poliisille, mikäli edellisen kerran niille on sen toimittanut vuoden 1996 jälkeen.
    Aika kumma lausunto... Mulla oli ainaki alusta asti selvää että ajokorttiluokan korotuksessa pitää olla se lääkärintodistus... B-kortin ajoin v. 2000 ja viime syksynä lisäsin ison A:n...
    *Vanha ja väsynyt, laiska ja lihava* , *Have a Prozac and smile!*
    Minulla on vain pelkkää positiivista kokemusta.

Motovelhoissa kävin pari viikkoa sitten tilaamassa ajoasun ja sovittiin, että haen tulevana lauantaina. Eilen tuli tekstari että puku odottaa noutoa. Muutenkin liikkeessä asiointi oli loistavaa ja sain juuri semmoista palvelua kuin pitikin. Sai ensin sovitella ajokamoja rauhassa jonka jälkeen pyysin hieman opastusta. Lopuksi jätin tilauksen joka olisi tarkoitus hakea nyt perjantaina (sittenkin, ei malta lauantaihin ,))

Liikkeestä saatiin vielä muksulle mukaan pieni auto. Eihän semmoisen arvo ole kuin muutamia (kymmeniä) senttejä, mutta pikkutytölle korvaamaton

Tokimotossa niin ikään aivan loistavaa palvelua. Myyjät moikkaavat heti ovelta ja juttelu on rentoa sekä asiointi täysin ongelmatonta. Lisäksi tuli vielä reilut alennukset tuotevaihdosta.

Tähän ajokauteen ei siis ole itselleni sattunut vielä negatiivista kokemusta pyöräkaupoista, vaikka en tosin ole ehtinyt käydäkkään kuin vasta kahdessa.

Ehkä ongelmia tulee vasta kun raha rupeaa puhumaan (pyörän osto / vaihto)

Tokimoto ja Motovelhot

Ilmoittelen jos satun asioimaan vielä muualla (tosin tuntuu ettei kyllä tarvitse, nämä liikkeet saivat minusta kyllä pitempiaikaisen asiakkaan;))
    Täytyy myöntää että mä olen saanut todella asiallista palvelua ihan joka paikassa Suomessa. Niin pyöräliikkeistä kuin varaosaliikkeistäkin - tosin enemmän on tullut asioitua jälkimmäisissä. Mulla on ollut toki tuuria matkassa, mutta lisäksi mä uskon että mun oma asenne asiakkaana vaikuttaa myös aika paljon.

Lainaa (duracl @ Huhti. 13 2005,09:48) kirjoitti
    mutta lisäksi mä uskon että mun oma asenne asiakkaana vaikuttaa myös aika paljon.
    Tämä epäilemättä voi olla joissain tapauksissa syy huonoon palveluun mutta kyllä se vaan nyt on niin että myyjän tulee asiakasta palvella parhaalla mahdollisella tavalla vaikka kyseinen asiakas olisi hieman nuonolla tuulella..
    Lainaa (kesaheina @ Huhti. 12 2005,22:27) kirjoitti
    Ja kirjottamaan tänne mut sai se, että tänään tuli lisää takaiskuja autokoulusta. Kaverille oli sanottu tänäään toisessa autokoulussa, ettei lääkärintodistusta tarvi toimittaa poliisille, mikäli edellisen kerran niille on sen toimittanut vuoden 1996 jälkeen. Mikäs siinä, kyllä meidän koulussa vaan käskettiin sellanen hommata. Taas rahaa taivaantuuliin... *
    Tämä ei omien kokemusten perusteella kyllä pidä paikkaansa. Tai sitten on kolme autokoulua, poliisi ja katsastuskonttori jäänyt uutispimentoon tahi käytäntö muuttunut viime vuodesta. Lääkärintodistus on voimassa 6kk sen saantipäivästä ja jos sen ½ vuoden aikana korottaa korttia, niin sitä ei tarvitse uusia jälkimmäistä korotusta suorittaessa.

Njoo, omat kokemukseni pohjautuu viime vuoden puolelle, mutta korotin korttiani 2 kertaa ja molemmilla kerroilla täytyi todistus viedä - myös jälkimmäisellä, vaikka olin edellisen toimittanut vähän reilun ½vuotta aiemmin ja sitä edellisen vuonna 2000.

Se voi ehkä vaikuttaa asiaan, kun kyseessä on ammattikortti, mutta epäilen silti vahvasti...
    "Tässä taas puhutaan asiantuntemuksella, jonka tuo tullessaan vain täydellinen tietämättömyys.."

"We ride together, we die together, Bad Girls For Life!"
    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * -TMB "Martin Lawrence"-
    Yamaha YZF-R1, vm.-06
    Taitaa vaihdella tuo käytäntö. Minä korotin luokkia vuosina 2000, 2001 ja 2002. Keskimmäisellä kerralla kelpasi vähän yli vuoden vanha todistus joka oli olemassa enää vain viranomaisen arkistossa, mulla ei ollut kopiota. Vika kerralla olisi ehkä riittänyt vielä sama, mutta kopio olisi pitänyt olla.
    Lainaa (j11h00 @ Huhti. 13 2005,12:51) kirjoitti
    mutta lisäksi mä uskon että mun oma asenne asiakkaana vaikuttaa myös aika paljon.
    Tämä epäilemättä voi olla joissain tapauksissa syy huonoon palveluun mutta kyllä se vaan nyt on niin että myyjän tulee asiakasta palvella parhaalla mahdollisella tavalla vaikka kyseinen asiakas olisi hieman nuonolla tuulella..
    Sinällään samaa mieltä, että kannattaa aina yrittää edes ihan jo monestakin syystä, vaikka olisi "oma lehmä vähän ojassa".

Muutamia mainitakseni...

1. Asiakas voi olla maksava asiakas, vaikka olisikin kiukkuuntunut jostain, mikä ei välttämättä olisi edes myyjän tai ainakaan kyseisen myyjän syy.

2. Asiakas voi myös laantua ja tulla jopa hyvälle päälle ja tuoda riihikuivaa liikkeeseen myöhemmin tai sillä hetkellä siitä syystä, että koki saaneensa erinomaista asiakaspalvelua.
    Puhumattakaan siitä, että ko. lafkan haukkuja (varsinkin, joka on kuullut esson paarin tiskillä jotain tapahtuneen jollekin tässä lafkassa) saa todennäköisesti tältä asiakkaalta vasta-argumentit ja ehkä jopa esson paarin asiakas piipahtaa vierailulla hakeakseen oikeat omat kokemuksensa paikasta.

3. Positiivinen palaute kuuluu nykyään aika kauas, vaikkei ehkä sitä aktiivisesti osatakaan ajatella. Se erottuu joukosta melkoisen hyvin näiden kaikkien * :stä olevien putkien joukossa... *Tai ainakin itse olen huomannut merkitseväni positiivisia kommentteja saaneita liikkeitä hyvässä mielessä.

4. Moni asiakas on maksaa mielellään hymystä vähän enemmän kuin tiukan, mutta silti korkean hinnan moposta ja kokee itsensä ovimatoksi.

5. Ja ainakin mulla on niin, jos töitä tehdessäni huomaan, että toimintani sai asiakkaan hyvälle tuulelle, niin kyllä siinä omakin päivä piristyy.
    "Tässä taas puhutaan asiantuntemuksella, jonka tuo tullessaan vain täydellinen tietämättömyys.."

Yamaha YZF-R1, vm.-06
    Lahden liikkeistä olen saanut asiallista palvelua Rikulta, Bike Pointtiin en taida rahojani kantaa enää... Ja huoltohommissa käännyn Kataforin puoleen jatkossakin (varsinkin kun kohtapuoliin tulee ajankohtaiseksi muutto lähemmäs), kyllä hyvääkin palvelua löytyy vielä.
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
    (poistettu tili)
    Mulle on käynyt sekä auto- että mopokaupassa niin, että oikeastaan mä olin vaan kattelemassa, mutta myyjä möi ja mä ostin. Pienellä ponnistelulla voi saada kaupan aikaan jos tahtoo, mutta usein tuntuu, että jos mä en tarkkaan tiedä mitä haluun, niin monelta kauppiaalta loppuu mielenkiinto heti. Eikä sitten mullakaan herää.

Mutta se on kummaa kun joissain kaupoissa joku saa mielestään erinomaista palvelua ja toinen täysin paskaa. Minusta vika ei voi (lähes) koskaan olla asiakkaassa. Myyjällä pitäisi olla kykyä haistaa mikä tyyli tehoaa kuhunkin asiakkaaseen. pääasiahan on saada asiakas tekemään myönteinen ostopäätös, eikä koittaa nähdä kumpi on suurempi kukko.

Jos myyjällä on kiire, minusta on ihan ok, että se pyytää mua odottamaan. Sitten kun vuoro on, oletan ettei se heti hyppää jonnekin muualle tai ala hölistä puhelimeen. Monesti kauppiaat tuntuu olevan niin stressaantuneita, että koko tilanne alkaa ahdistaa molempia, ja musta tuntuu että mä tuhlaan myyjän kallista aikaa. Huonoa palvelua siis.
    Lainaa (Wasserschwein @ Huhti. 12 2005,23:20) kirjoitti
    onko tällä alalla unohdettu sellainen käsitys kuin asiakaspalvelu?
    Enimmäkseen näin on valitettavasti päässyt tapahtumaan. Poikkeuksia toki löytyy, mutta pääsääntöisesti tuntuu menneen mopobuumi myyjille päähän.
    En ole alalla töissä, mutta silti tekee mieli hiukka kommentoida, noin yleisesti. Ensinnäkin, asiakaspalvelu ja tavaran toimituksessa tapahtuvat viiveet eivät välttämättä ole sidoksissa keskenään. Siks toisekseen, muutaman liikkeen henkilökohtaisen kokemuksen otannalla ei kannattane yleistää "pääsääntöisesti" kaikkia myyjiä, varsinkaan koko maan alueella. Mopokauppa varusteineen on meillä kuitenkin erikoiskauppaa ja Suomi tuon kaupan marginaalinen periferia. Toki myyjiä ja kauppiaita on moneksi, ja ongelmatilanteissa toinen pystyy hoitamaan asiansa paremmin kuin toinen, mutta ihan kaikkia vastoinkäymisiä ei pitäisi minusta pistää myyjien ja "asiakaspalvelun" piikkiin. On muitakin erikoisaloja, joilla ongelmat ovat samantyyppisiä ja tavarantoimitukset saattavat toisinaan vähän venyä. Mopojen kohdalla se tietty harmittaa enemmän kun meidän ajokausi on niin lyhyt.
    Lainaa kirjoitti
    Ilmiö on vähän sama kuin IT-alalla jokunen vuosi sitten. Kun menee todella kovaa, kuten IT-alalla silloin ja MP-kaupoilla nyt, kihahtaa homma nuppiin ja asiakkaalla pyyhitään persettä. Siihen on varaa koska kassakone laulaa ennätystahtiin joka tapauksessa.
    Minusta tuo rinnastus ontuu pahasti. Itse asiassa ilmiö ei ole alkuunkaan sama kuin IT ala jokunen vuosi sitten tai muulloinkaan. Sitäpaitsi pitäisi varmaan ensin määritellä tuon mainitun "IT-alan" kattavuus, sillä ainakin osalla tuosta laajasta alasta ei ole mennyt 'todella kovaa' ainakaan jokunen vuosi sitten. Joka tapauksessa tuota IT-alan oletettua 'buumia' jokunen vuosi sitten sisältä seuranneena voin vakuuttaa että sillä ei todellakaan ollut paljoa yhteistä nykyisen mopokaupan ja sen noususuhdanteen kanssa, eikä niiden verrattavuus ole muutenkaan kovin hyvä.
    Mitä tulee nuppiin kihahtamiseen, korkeintaan joillain pk-seudun typeryksillä oli varaa pyyhkiä asiakkailla persettä edes tuon IT-alan yhden osa-alueen buumin/kuplan aikana.
    Muotialat toki vetävät puoleensa putkiaivoisia, mutta omista vastoinkäymisistä kommentoidessa ei välttämättä kannata tehdä kovin laajoja yleistyksiä ja rinnastuksia, eikä sekoittaa eri asioita ja käsitteitä toisiinsa.
    Lainaa kirjoitti
    Tämä on kivaa niin kauan kun sitä kestää, mutta kyllä nämä mopokauppiaatkin vielä palaavat maan pinnalle kunhan alkaa kauppa käydä heikommin kuin nyt.
    Varmaan joissakin tapauksissa näin käykin, mutta minusta nyt kannattaisi erottaa toisistaan oikea huono asiakaspalvelu ja koko alan muut ongelmat tässä maassa. Todennäköiesti jokunen vuosi eteenpäin täällä onkin selvästi vähemmän näitä perinteisiä itsenäisiä kauppoja kuin nyt. Pudotuspeli alkaa, vaikka kauppa vielä käykin kohtuuhyvin.
    Valitettavasti vaan siinä pelissä ei sillä oikealla asiakaspalvelulla ole kovin suurta merkitystä.
    Lainaa (Sumppa @ Huhti. 12 2005,23:28) kirjoitti
    Kaverille oli sanottu tänäään toisessa autokoulussa, ettei lääkärintodistusta tarvi toimittaa poliisille, mikäli edellisen kerran niille on sen toimittanut vuoden 1996 jälkeen.
    Aika kumma lausunto... Mulla oli ainaki alusta asti selvää että ajokorttiluokan korotuksessa pitää olla se lääkärintodistus... B-kortin ajoin v. 2000 ja viime syksynä lisäsin ison A:n...
    Ei noinkaan. Korotin v. 2004 -96 ajetun kortin, eikä tarvinnut lääkärintodistusta.
    Lainattua poliisin nettisivuilta:

Ajokorttilupa
    Poliisi myöntää ajoneuvon kuljettamiseen oikeuttavia ajokorttilupia. Ajokorttilupaa haetaan kirjallisesti ja henkilökohtaisesti hakijan asuinpaikan poliisilta. Lupa maksetaan hakemusta jätettäessä.

Ajokorttilupaa haettaessa on oltava mukana

2 valokuvaa (jos edellisten valokuvien toimittamisesta on yli 3 vuotta tai hakijan nimi on muuttunut)
    nuorison terveystodistus (enintään viisi vuotta vanha) tai
    lääkärintodistus ajokorttia varten (enintään kuusi kuukautta vanha),
    huoltajien kirjallinen suostumus haettaessa lupaa mopo- , moottoripyörä- ja traktorikorttia varten, mikäli hakija on alle 18-vuotias.

Poliisilaitoksella hakijan pitää täyttää lupahakemuksen lisäksi lomake, jossa kysytään onko hakijalla entuudestaan EU- tai ETA-valtiossa annettua ajokorttia ja onko henkilö ajokiellossa jossain EU- tai ETA-valtiossa.

Maksut:
    Ajokorttilupa (lyhytaikainen ja sitä seuraava pysyvä auton ajokortti) 60 €
    Uusi lyhytaikainen I ja II vaiheen ajokorttilupa ilman kuljettajantutkintoa 70 €
    Ajokorttilupa muussa tapauksessa 40 €
    Ajokorttiluvan hylkäävä päätös 30 €

Yamaha YZF-R1, vm.-06
    ^Tuo 6kk tarkoittaa sitä, että JOS se lääkärintodistus pitää toimittaa, sen saa olla lääkäri antanut korkeintaan 6kk sitten.
    Lainaa (cooz @ Huhti. 13 2005,14:23) kirjoitti
    ^Tuo 6kk tarkoittaa sitä, että JOS se lääkärintodistus pitää toimittaa, sen saa olla lääkäri antanut korkeintaan 6kk sitten.
    No sit tarvii sanoo sinivuokoille, et muotoilee tekstinsä paremmin ymmärrettäväksi, nimittäin ainakin tää naisen logiikka mulla kertoo tuon mukaan, että KUN se pitää toimittaa, ellei tuo nuorison terveystodistus päde. Itsellä joka ainoan kirjaimen kohdalla, poislukien pikku E, on tarvinnu paperit viedä. Vissiin oon sit vaan niin epäilyttävä tapaus.

Mut ihan sama sinällään, ne kortit oon saanu, mitä tarvin ja jos viel meinaan korottaa, niin se on sit sen ajan murhe.

Yamaha YZF-R1, vm.-06
    Lainaa kirjoitti
    Mutta se on kummaa kun joissain kaupoissa joku saa mielestään erinomaista palvelua ja toinen täysin paskaa. Minusta vika ei voi (lähes) koskaan olla asiakkaassa.
    Miten niin ei voi? Tottakai se voi olla yhtälailla asiakkaassakin, silä kukaan ei voi aina ja jatkuvasti olla mieliksi ihan kaikille, kaikissa tilanteissa ja kaikenlaisissa mielihaluissa. Meitä on niin moneen junaan että väkisinkin joskus joku kokee saaneensa huonoa kohtelua samassa tilanteessa mitä joku toinen pitää ihan asiallisena.
    Lainaa kirjoitti
    Myyjällä pitäisi olla kykyä haistaa mikä tyyli tehoaa kuhunkin asiakkaaseen. pääasiahan on saada asiakas tekemään myönteinen ostopäätös, eikä koittaa nähdä kumpi on suurempi kukko.
    Näinhän se hyvä myyjä tekeekin, mutta valitettavasti sellaisia ei enää löydä kovinkaan monesta paikasta, juuri minkään alan kaupoista. Jos et ole sattunut huomaaman, tuollaiset perinteiset myyjät ovat kadonneet monesta paikasta lähes tyystin, eikä se suinkaan ole noiden myyjien vika. Koko kaupan ala on muuttunut reilusti vuosikymmenessä, ja etenkin tämän vuosikymmenen puolella. Taaskaan ei se asiakaspalvelu tai myyntitaito ole olleet etusijalla, vaan ihan muut asiat.
    Lainaa kirjoitti
    Jos myyjällä on kiire, minusta on ihan ok, että se pyytää mua odottamaan. Sitten kun vuoro on, oletan ettei se heti hyppää jonnekin muualle tai ala hölistä puhelimeen.
    Jos tuollaista tapahtuu paljonkin, niin silloin kannattaa vaihtaa paikkaa. Joissakin paikoissa tuollainen käytös ei tulisi kuuloonkaan, mutta nykyään kai valitettavan yleistä, monella eri alalla, ja nuoret myyntinörtit saattavat odotuttaa asiakkaitaan jopa yksityispuhelujen ajan.
    Toisaalta joskus joissain paikoissa voi olla niinkin että myyntihenkilöstölle on annettu liikaa tehtäviä vastuulleen sen asiakaspalvelun lisäksi. Asioita pyritään hoitamaan niin pienellä porukalla kuin mahdollista, jotta kulut pysyisivät kohtuullisina.
    Lainaa kirjoitti
    Monesti kauppiaat tuntuu olevan niin stressaantuneita, että koko tilanne alkaa ahdistaa molempia, ja musta tuntuu että mä tuhlaan myyjän kallista aikaa. Huonoa palvelua siis.
    Niin se vaan monesti on monella sesonkiluonteisella alalla ja yleisestikin, että kaikki kiire pakkautuu lyhyelle ajalle vuodesta, jolloin pitäisi saada aikaan koko vuoden tulos. Lisäksi kiristyvä kilpailu ja pienenevät katteet ovat tuoneet mukanaan kustannuspaineet ja sen myötä ainaisen henkilökuntapulan, jota ei täytetä, ainakaan 'kalliilla' työvoimalla, eli niillä em. osaavilla myyjillä. Kassotaas ny mihin suuntaan tämä kehitys lähtee viemään, mutta odotellessa kannattaa varmaan katsella vaihtoehtoisia liikkeitä, jos yksi ei miellytä.
    Onneksi niitä oikeita erikoisliikkeitäkin vielä on, eikä pelkkiä halpahalleja ja automarkettien moottori-osastoja nouto- ja itsepalveluperiaatteella ja pelkällä kassalla varustettuina. Tosin tilanne voi vielä muuttua.
    Lainaa (ZillaR1 @ Huhti. 13 2005,12:25) kirjoitti
    Lainaa (cooz @ Huhti. 13 2005,14:23) kirjoitti
    No sit tarvii sanoo sinivuokoille, et muotoilee tekstinsä paremmin ymmärrettäväksi, nimittäin ainakin tää naisen logiikka mulla kertoo tuon mukaan, että KUN se pitää toimittaa, ellei tuo nuorison terveystodistus päde. Itsellä joka ainoan kirjaimen kohdalla, poislukien pikku E, on tarvinnu paperit viedä. Vissiin oon sit vaan niin epäilyttävä tapaus.

Mut ihan sama sinällään, ne kortit oon saanu, mitä tarvin ja jos viel meinaan korottaa, niin se on sit sen ajan murhe.
    Ihan miten vaan. Tällä naisenlogiikalla ei tarvinnut toimittaa lääkärintodistusta juuri siksi, että edellinen oli vuodelta -96.
    Lainaa (cooz @ Huhti. 13 2005,12:14) kirjoitti
    Lainaa (Sumppa @ Huhti. 12 2005,23:28) kirjoitti
    Ei noinkaan. Korotin v. 2004 -96 ajetun kortin, eikä tarvinnut lääkärintodistusta.
    Korotin B:n (vuodelta 2001) AB:ksi keväällä 2004 eikä hommaan tarvittu uutta lääkärintodistusta. Samaan aikaan kanssani korttia ajaneiden joukossa oli kuitenkin myös sellaisia, joiden B:n suorittamisesta oli sen verran aikaa, että uusi todistus tarvittiin. En muista tarkalleen missä se raja menee, mut oisko jotain 10 vuotta.
    On jo vähän liikaa offtopicia... hei kamaan ;)
    Mototrippiä lukuunottamatta en ole kokenut ongelmaa palvelun suhteen, enkä paljon muutenkaan.
    Ainakin omalla kohdallani yhdessä liikkeessä on ollut palvelu ylitse muiden: Moto-Rauma!! *
    Eipä juuri pahaa sanottavaa löydy...
    Yamaha YZF-R1 vm. 2005
    Lainaa (juzu @ Huhti. 13 2005,13:46) kirjoitti
    On jo vähän liikaa offtopicia... hei kamaan ;)
    No, ainakin tuokin ajatustenvaihto todistaa sen, että aina ei omien vastoinkäymisten syynä ole suinkaan "huono asiakaspalvelu", eikä mitään sellaista sääntöä suinkaan ole ainakaan pärstäkertoimien mukaan viritetty.

Toivottavasti se päivä paistaa (ja tuuri paranee) myös sinne kesaheinan heinäkasaan.
    Toivotaan että sekä mopotti että puku tulevat juuri parahiksi silloin, kun kunnon ajokelit vasta alkavat.
    Lainaa (j11h00 @ Huhti. 13 2005,10:51) kirjoitti
    Mä olen sitä mieltä, että psykoottista kiukuttelua (huutaminen naama punaisena, huorittelu, uhkailu, kiristäminen) ei yhdenkään asiakaspalvelijan tarvitse kuunnella. Raja asiakkaan oikeassaolemisessa on mentävä jossain, ja mä itse pidän sitä rajaa siinä että asiakas käyttäytyy kuten aikuinen ihminen eikä kuten uhmaikäinen vitun huonosti kasvatettu kakara. Asiakkaalle saa mielestäni sanoa, jos tämän arvostelukyky/suhteellisuudentaju pettää niin että aletaan mennä asiattomuuksiin. Sellainen on sitäpaitsi vaarallista; monasti räjähtäneet ihmiset lietsovat itseään vain pahempaan tilaan ja siinä hymyilevä asiakaspalvelijaparka voi olla ihan oikeasti vaarassa - puhumattakaan siitä miten vaikea tilanne on muille, asiallisesti paikallaoleville asiakkaille.

Onnekseni noita psykoottisia kiukuttelijoita on loppujen lopuksi todella vähän. On totta, että työvoitto sellaisesta tuntuu ihan p**keleen hyvälle, ja erityisesti silloin jos ja kun kiukuttelijasta kuoriutuu ihminen.

Ja asiakaspalvelusta mä olen leipäni irti repinyt viimeiset... kolme plus vuotta, eikä tämä firma ole mua pois päästämässä vaan päinvastoin, se puhukoon puolestaan. Mun mielestä kuka tahansa saa olla tuosta mitä mieltä tahansa, tämä on minun mielipide.

Itsekin olen asiakaspalvelutyössä ja voin myös sanoa, että kenenkään ei tarvitse kuunnella kiukkuista ihmistä, mutta monesti on paras antaa asiakkaan vain ensin purkaa pahimmat kiukkunsa ja tämän jälkeen keskustella asiasta järkevästi. Kinastelu ei auta, vaan sillä on sama efekti kun heittäisi bensaa liekkeihin.

Tästä moni voi päätellä, että teen jonkun sortin helpdesk työtä?

Asiakas on aina oikeassa, tai siinä uskossa hänet kannattaa pitää jossain määrin. Pitää sujuvasti ohjata asiakkaan mielipidettä niin, että saat hänen puhumaan jo totta, mutta niin että hän pitää sitä omana saavutuksenaan, eikä huomaa pientä taivuttelua ;)

tämäkin meni jo offtopic, mutta mielipiteeni asiasta silti
    Tösös !
    Tänään just hermoilin mopokaupan tiskillä pienen osan takia ko ittellänikin vähän kiire . Myyjiä oli monta vastapuolella mutta kyllä oli asiakkaitakin . Vuorollani sain palvelua ja asiallisesti ja monesti varmistettiin että palvellaanko mua jo kun asiakkaat sitten väheni .
    Tää oli Jyväskylässä suuressa merkkiliikkeessä ja kiirettä tuntu olevan oli kelkkaasiakkaita ja mopomiehii .
    Sit myyjät joutuu vastaileen puhelintiedusteluihin että löytyykö hyllystä ja paljonko maksaa joistain viidenkympin jarrupaloista .
    Ostas vaan kyselijä sit kuvastosta pelkästään , siellähän hinnat on valmiina ja jotku vähän tai paljonkii halvempia . Ihan
    Netissä aloin tiedustella mammalle mopoa Kouvolan suunnasta yks viikonloppu .
    Eka vastaus tuli sit maanantaina puoltuntii aukeamisajan jälkeen .
    Iltapäivällä sit soitin ja kyselin myyjää joka oli sähkikseeni vastannut . Naisääni ilmoitti kohteliaasti että ko herra on PALVELEMASSA asiakasta eikä voi tulla puhelimeen ja pyysi numeron ja lupasivat soittaa . Mielestäni HIENOA
    Eivät jätä tiskiasiakasta ootteleen .
    Tunnin kuluttua sitten soitto tuli ja henkilö pahoitteli kun niin pitkään meni !!!!!!!!!!!!!!!!
    Normaalit kaupantekopölinät ja lisää kuvia lähettivät moposta .
    Seuraavana päivänä sovimme kaupan alustavasti puhelimessa ja maksoimme varausrahan jonka saisimme kokonaisuudessa takaisin jos pyörä ei vastaisikaan kuvausta .
    Lauantaina sit hakeen ja pyörä just niinko oli luvattukin . Eiku kaupat lukkoon koeajon päätteeksi .
    Tosi asiallista,sopivasti opastavaa ja ASIANTUNTEVAA palvelua .
    Nostan HATTUA kummallekkin liikkeelle .
    Toi eka oli KUVAN MOOTTORIPALVELU Jyväskylässä ja toka MOTO-BIKE Kouvolassa
    Triumph Tiger 800 XRX

Itse olen myös asioinut kuvalla pitkästä aikaa muutaman alkuperäis osan takia.Palveluun olen ollut todella tyytyväinen,verrattuna siihen mitä oli viimeksi asioidessa,silloin lupasin että kevään koittaessa ajelen pyörällä jota he eivät edusta ja talvesta tuli kallis kun oli pakko sit vaihtaa hondaan kun uhosin.Mutta 10 vuodessa tilanteet muuttuu puolin ja toisin...Mut ainakin "poika ja nuoret" ovat olleet avuliaita ja neuvoneet kun kysymyksiä olen esittänyt.Tarvike osat aion kuitenkin hakee vielä BF:stä tai HWR:stä....
    <br />
    Uusia päivityksiä..

Rupes eilen homma onneksi toimimaan. Yamaha-centeristä soitettiin, että rekisteriote on tullut ja lauantaina mennään hakemaan pyörä pois. Veli oli vielä käynytkin siellä ihan muissa asioissa, ja oli kuulema pyörä jo siellä läjhtövalmiina. Takalaukku asennettuna jne. Kivaa!

Ja pukukin tuli eilen. Sitä nyt joudutan vieläkin vähän muuttelemaan, mutta palvelu oli erinomaista ja luvattiin nyt viimeistään perjantaiks kokonaan valmiiks!

Ja autokoulukun edistyy, ekat ajotunnit varattu huomiseksi ja silloin täytyy kyllä vielä ihan jo mielenkiinnostakin kysyä, että olisiko se lääkärintodistus ollut tarpeellinen vai ei. Mutta kokonaisuudessaan siis homma on ruvennut toimimaan ja palvelukin on ollut ihan ystävällistä! Ei kun odottelemaan, että sais vielä sen kortin vielä nopeesti ja pääsis homman aloittamaan!
    An eye for an eye makes the whole world blind.
    -Gandhi-
  30.  
    Nonnih, rupeshan se päivä paistamaan heinäkasaankin.
    Toivottavasti se aiempi avautuminen helpotti oloa ainakin pikkasen.
    Ei vais, toivotaan että kortti lentää sakkonopeuksilla ajotakin taskua kohti.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen