Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    olisin kysellet otsikon mukaisesta moottoripyörästä vähän fakta tietoja ja omistajien kokemuksia lisin vaihatamassa nykyisen kawani kyseiseen laitteseen ja olisin halukas tietämään jotain kokemuksia ja tyyppivikoja kiitos kaikille vastaajille.
    Jep, eli tarkista ensin runkonumerosta, mikäli et muualta löydä, että onko kyseessä "aito" -94 (löytyy 4JH-merkintä), vai -93 vuonna tehty (3HE) . Ratkaisevaa tässä on se, että kyseessä on käytännössä täysin eri pyörät. Kone näissä on lähes sama, mutta konehan ei tunnetusti ole ollut se heikko kohta. Itse tuotin Belgiasta vähän tämänkaltaisen tapauksen (-93 malli, -94 rek.), ja näitä on ilmeisesti keskieuroopassa jonkin verran liikkeellä. Malli oli tuo vanhempi 3HE. Tuon tunnistaa myös siitä, että siinä on 18-tuumainen takarengas, joka nykystandardeilla tuottaa hiukan ongelmia renkaissa. Uudempaan malliin, joka on jo hyvin lähellä YZF: ää, löytyy takarenkaita paremmin (17").
    Seuraava koskee vain oman kokemuksen perusteella vanhempaa 3HE-mallia:
    Tyyppiongelmia jos haluaa hakea, niin vakiona löysä alusta. Takaiskari voi olla luopunut, ja eteenkin on syytä vaihtaa ainakin tiukemmat öljyt. Itse laitoin esijännitystä lisäämään pvc-holkit.
    Aikalaisiin yleensä verrataan luonnollisesti Cebariin. Radalla ajaneet ovat kehuneet paljonkin paremmaksi. Jos ei muuta parempaa, niin ei ainakaan yhtä yleinen. Kone on hyvin kestävä, jos viitsii välillä venat tsekata. Loppu lienee makuasioita, jos käypäseen hintaan saat, niin kannattava ostos (~4500). Tietysti kohtuuhintakin on makuasia

Moro. Oon tykänny pyörästä, ei mitään ongelmia oo ollu. Säädätin venttiilit ja synkronoin kaasarit viime syksynä. Pyörällä on ajettu nyt 38500km. Taka renkaita löytyy nyt helposti (kannatta ostaa jo talvella) kesällä on vaikeempi saada ja joutuu maksaan enemmän.
    Pyörä on FZR600 -93. Hyvä ostos ite maksoin 2 vuotta sitten 5500€ ajettu oli 28500km

Tuosta olisin kiinnostunu jousituksesta Tahtoo vähän pohjata.
    kertokaapa vähän lisää hinta/kustannuksia.

PS. Hyvää alkavaa ajokautta 2005
    Yamaha YFZ1000R Thunderace -01
    Yamaha FZR600 -93
    kiitos ja kumarrus ja lisää vastauksi otetaan vielä vastaan.
    Mulla oli kans tuo 93 ja tykkäsin. Vaihdoin kuitenkin tälle keväälle sen pois. Renkaita löytyy aivan ok ja esim vakio 140 levee ei edes maksa paljon, reilun huntin taisi olla. Kytkin kului itsellä aika lailla loppuun, uusi maksoi jäykempien jousien kanssa ~70 euroa eli kallis ei ollut sekään. Hyvä ja kevyt pyörä ajaa näin kaikin puolin.

PS. Löytyy takapenkin päälle tuleva koppa ko. pyörään jos kiinnostaa, hinta 50 +pk:t.
    Onko sulla kiikarissa tuo 4JH vaiko vanhempi?

Tuosta uudemmasta mulla nyt tuntumia yhden kesän ajalta eikä suurempaa pahaa sanottavaa. Radallakin kerkiää, takapäätä tosin pidetty vähän turhan löysänä, ehkä näin onkin mut mua ei ole haitannut kadulla kun pääasiassa ajelen. Erot uudempaan cattiin verrattuna katteita lukuun ottamatta minimaalisia. Mitään vikoja ei kauden aikana ilmaantunut, kilometrejä ostaessa oli vajaa 37t (voi pitää paikkansakin) nyt reilu 45t ja kohta alkaa tulemaan lissää...
    V60
  7.  
    Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin, että hakusanalla FZR600 löytyy tästä Yamaha Talk osiosta aikapaljon 3HE- eli vanhemmasta mallista tietoa.

Lainaa (Baldie @ Huhti. 12 2005,20:47) kirjoitti
    Jep, eli tarkista ensin runkonumerosta, mikäli et muualta löydä, että onko kyseessä "aito" -94 (löytyy 4JH-merkintä), vai -93 vuonna tehty (3HE) . Ratkaisevaa tässä on se, että kyseessä on käytännössä täysin eri pyörät. Kone näissä on lähes sama, mutta konehan ei tunnetusti ole ollut se heikko
    3HE ja 4JH koneilla ei ole juuri mitään yhteistä!
    Tai miten tuo "lähes sama" tulkitaan. Ei ne osat heittämällä keskenään sovi.

Näyttävät nopeasti katsottuna samanlaisilta kun vierekkäin lattialla ovat mutta...

Äkkiseltään tulee mieleen:
    - kansi
    - imusarjat
    - kaasarit
    - sylinteriryhmä (eri kulmassa, eri isku joten myös männät)
    - alakerta ( kampura ja sen pää, ei käy vauhtipyörät keskenään)
    - öljynjäähdytys vesi vs ilma,
    - kytkin täysin eri, 4JH kytkin sattuu pikku koneistuksilla ja toimii 3HE koneessa.
    - lohkojen leveys, eturattaan paikka sivusuunnassa eri
    - magneetonkoppa, kytkinkoppa (hämäävän samannäköisiä)
    - Sytkäsysteemi

Vaihteiston eroavaisuuksista ei ole hajua.
    Alinopeutta Ajava Absolutisti