olisi tarkoitus ajaa Nizzasta Pariisiin ja olla jossain lähellä kaupunkia majoituksessa,niin olisiko kokemusia miten lähelle kannataa mennä kun tarkoitus olisi sitten junalla mennä keskustaan ja siitä lähteä tulemaan Tanskaa kohti
Kannattaa jäädä Pariisin kehätien tuntumaan jonka varrella on lukuisia hyviä ja edullisia hotelleja mm. Ibis, Etap, Formule1 ja Novotel.Kehätie kulkee n. 5km päässä aivan ydinkeskustasta ja sinne pääsee helposti vaikkapa metrolla. Kannattaa kokeilla.
Monissa em.hotelleissa on sisäparkit, jolloin saatte moponkin suojaan yöksi. Hauskaa matkaa- Bon voyage!
*![]()
" Errare humanun est! "
Itse olen ollut Pariisin keskustassa mopottimella. Sieltä löytyy edullisia hotelleja ihan keskustan tuntumasta. Muut hotellin asukkaat hiukan katteli, kun henkilökunta ohjasi kahvilan läpi kokolattiamattoa pitkin ajamaan pyörän turvaan kalustevarastoon pariksi päiväksi. Ei ehkä kannata aina valita niitä kallita ketjujen hotelleja.
©
Metro vinkki: Tarjolla viikonlippu (voimassa maanantaista-sunnuntaihin) kuva mukaan. Muistaakseni oli 3pv:n lippuja myös tarjolla. 1. vyöhyke (halvin) riittää kylän "reunan" hotellelille. Hauskaa matkaa..
Hei,
Asun Pariisissa ja ehkä voin autta sua. En ole varmasti, että lähiön hotellit ovat halvammat (halpammat?) kuin keskustassa.
Jos haluat majoittaa lähiössä, on parempi olla RER junan lähellä. Kato täällä : http://www.ratp.fr/ ja valita "RER Map".
Kato myös http://www.hotel-paris.net/index-hotels-English.htm
Pariisin mopokeikoilla on yövytty Versaillesin puolella. Rauhallista ja siistiä seutua. Junalla pääsee keskustaan, jos ei halua mopoilla nähtävyyskeikalla. Lisäksi yksi upeimpia nähtävyyksiä on ihan vieressä.
"Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
Mihin aikaan kesää aiot mennä Pariisiin, elokuussa se on kuin Helsinki juhannuksena jolloin et pääse nauttimaan kunnon sumaliikenteestä. Kaupunki on käytännössä hiljainen, koska Elokuu on yleinen lomakuukausi Euroopassa, kaikki ketkä kynnelle kykenee ottaa pitkät.
Ota teltta mukaan, ei tarvi etsiä hotelleja. Ranskassa on n. 11000 leirintäaluetta. Pariisissa yksi niistä on lähellä kaupungin keskustaa suuressa puistossa missä on raviradat, olen unohtanut paikan nimen.
Yksi leirintäalue on Versaissa, sieltä on hyvä tulla mopolla keskustaan matkaa näppänen 10 km
Itse tuli ajeltua Pariisin keskustan kautta ilman kytkintä ( kun sattui laukeamaan ) kun yksi kehätien ramppi oli remontissa. Tosin silloi olin liikkeellä perheen kanssa kajakki kaksikollla lähes 20 vee sitten. Hyvin meni ranskalaiseen tapaan päin punaisia.
Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
olen ajanut zx10 kawalla pariisissa reissulla, eiffeliä on kateltu ja eksyin kehätielle, jota ajoin ympäri pariisia t-paita ja nahkaliivit päällä, kypäräkin toki, lämpimässä tihkusateessa yöllä 200 kmh...
yövyin 14 km riemukaaresta, champs elyseen toisessa päässä, leirintäalueella teltassa. kiva paikka.
silloin oli karnevaalitunnelmat, oli ranskan vallankumouksen 210 vuotisjuhlat, vuosi oli siis 1999 ja heinäkuun 13.-15. muistaakseni olin siellä ja mahtavat ilotulitukset jatkuivat sen kolme päivää yötäpäivää ja eiffeli oli juhlavalaistu, ruuhkat olivat melkoiset yölläkin, eksyin versillesiinkin, itseasiassa eksyilyyn meni noin 6 h aikaa, kunnes löysin takaisin leirintäalueelleni.
mielestäni liikenne on sujuvaa ja rentoa pariisissa, paljon helpompi ajaa prätkällä kuin esim. suomessa, jos voisin valita, niin sen perusteella voisin pelkästään haluta asua pariisissa.
peräti ihastuttava kaupunki.
paikalliset osaavat hyvin ranskaa, englannin kanssa on hieman nihkeempää, mutta kun aloittaa suomenkielellä, niin jotkut yrittävät sen jälkeen englanniksikin, jollei itse osaa ranskaa..
opin kysymään: yksi yö? un nuit?
paljonko maksaa yksi yö? compien se un nuit?
sillä pärjäsi aika pitkälle.
höhiö.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Kun köröttelet Nizzasta Pariisiin koukkaa Lyon'n jälkeen luoteeseen " olis tarjolla pari hyvää majapaikkaa, toinen on Chambord näppäsen päälle 300 tulisijaa ja toinen vähän pienempi on Chenonceaux " No, tosin en muista pääseekö niistä junalla Parisiin mutta katsomisen arvoisia paikkoja. Lähistöllä on kyllä tavallisia hotelleja, noista kun eivät vuokraa petipaikkoja.
Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.