Sivu: 81 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31717980818283 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2401:stä 2430:een 2696:sta
  1. #2401
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Kiitos paljon asiallisista vastauksista. Hyvä kun toimii niin kuin pitääkin. Minä ku on aika aloittelija näissä mp-asioissa. Seuraavaksi kai pitää selvittää miten ketju kiristetään ja mistä tietää milloin se on liian löysällä. Skodessa ei tarvinnut huolehtia siitäkään.
    Pyörä keskituelle ja koiranluut irti linkusta. Nosta swingiä niin että takarenkaan pultti, swingin pultti ja eturattaan mutteri on samassa linjassa. Sitten ketjut kireelle tässä kohtaa ketju saa olla aika kireällä muttä ei niin kuin kitaran kieli. Sitten koiranluut kiinni, nyt ketju on oikealla kireydellä.
    Jatkoa ajatellen mittaa svingiin paikka missä ketju ottaa vielä kiinni svingiin niin siitä on helppo seuraavalla kerralla tarkastaa oikea kireys.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  2. #2402
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Pyörä keskituelle ja koiranluut irti linkusta. Nosta swingiä niin että takarenkaan pultti, swingin pultti ja eturattaan mutteri on samassa linjassa. Sitten ketjut kireelle tässä kohtaa ketju saa olla aika kireällä muttä ei niin kuin kitaran kieli. Sitten koiranluut kiinni, nyt ketju on oikealla kireydellä.
    Jatkoa ajatellen mittaa svingiin paikka missä ketju ottaa vielä kiinni svingiin niin siitä on helppo seuraavalla kerralla tarkastaa oikea kireys.
    Hyvä vastaus varmaan jos ymmärtäisi jotain. Mikä on swingi? Mikä on linkku ja missä ne koiranluut on?
  3. #2403
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Hyvä vastaus varmaan jos ymmärtäisi jotain. Mikä on swingi? Mikä on linkku ja missä ne koiranluut on?
    Sori. Swingi =takahaarukka. Takaiskari on kiinni alapäästä linkussa. Koiranluut on ne jolla linkku on yhdistetty takahaarukkaan.
    Eli kun aukaiset sen pään joka on haarukassa kiinni pystyt nostamaan takarengasta niin ettei takaiskari ota vastaan.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  4. #2404
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Pyörä keskituelle ja koiranluut irti linkusta. Nosta swingiä niin että takarenkaan pultti, swingin pultti ja eturattaan mutteri on samassa linjassa. Sitten ketjut kireelle tässä kohtaa ketju saa olla aika kireällä muttä ei niin kuin kitaran kieli. Sitten koiranluut kiinni, nyt ketju on oikealla kireydellä.
    Jatkoa ajatellen mittaa svingiin paikka missä ketju ottaa vielä kiinni svingiin niin siitä on helppo seuraavalla kerralla tarkastaa oikea kireys.
    Tuolla tavalla se tulee oikeasti kohdalleen. Ketju ei ole liian tiukalla siinä takahaarukan asennossa, jossa hammasrattaat on kauimpana toisistaan.
    Käytännössä olen itse mennyt ihan näppituntumalla. Vaimoa olen käyttänyt apuna pitämään pyörää pystyssä ja olemaan pyörän päällä "apupainona" (sopivan kevyt ihminen siihen tilanteeseen ), että takahaarukka olisi ainakin suurin piirtein oikeassa kohtaa säätöä ajatellen.

    Tärkeintä on väistää pahin virhe: ketjun säätäminen "oikealle tiukkuudelle" pyörä keskituella/takarengas ilmassa eli joustot ulkona. Siitä kun pudotat pyörän renkailleen ja hyppäät itse pyörän päälle niin johan soi - ketjut nimittäin.
  5. #2405
    Lainaa ekes kirjoitti Katso viesti
    Tärkeintä on väistää pahin virhe: ketjun säätäminen "oikealle tiukkuudelle" pyörä keskituella/takarengas ilmassa eli joustot ulkona.
    Kyllä minä säätelin Fasun ketjut aina keskituella, turhaa nysväämistä linkkujen ja koiranluiden kanssa

    Noilta mainioilta Patin sivuilta löytyy ohje ketjujen säätöön.
    - Sitä saa mitä ei tilaa -
    BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
  6. #2406
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa piston kirjoitti Katso viesti
    Kyllä minä säätelin Fasun ketjut aina keskituella, turhaa nysväämistä linkkujen ja koiranluiden kanssa

    Noilta mainioilta Patin sivuilta löytyy ohje ketjujen säätöön.
    Onhan se hirveä homma ottaa yksi pultti pois kerran ja laittaa takaisin. Jatkossahan kireyden voi katsoa mittanauhalla.
    Minun ketjut kesti fasussa n. 80 000 km koska olivat oikealla tiukkuudella.
    Mutta kukin toimii tyylillään ja mikä tuntuu hyvältä.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  7. #2407
    Kuinka usein ootte kireyttä säätäneet? Täähän piti olla Motonetilla huollettu joten varmaan aika oikealla kireydellä vielä 1000 km ajon jälkeen?
  8. #2408
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Kuinka usein ootte kireyttä säätäneet? Täähän piti olla Motonetilla huollettu joten varmaan aika oikealla kireydellä vielä 1000 km ajon jälkeen?
    Muistaakseni n. 3 kertaa jouduin kiristämään 80 000km aikana.
    Joka kerta takuu aikana kun ketjut tarkistettiin ja kiristettiin liikkeen toimesta ne oli liian kireällä. Eli kannattaa ihan heti ottaa ja laittaa oikeaan kireyteen ettei laakerit ja ketjut ole kohta moro.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  9. #2409
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Muistaakseni n. 3 kertaa jouduin kiristämään 80 000km aikana.
    Joka kerta takuu aikana kun ketjut tarkistettiin ja kiristettiin liikkeen toimesta ne oli liian kireällä. Eli kannattaa ihan heti ottaa ja laittaa oikeaan kireyteen ettei laakerit ja ketjut ole kohta moro.
    Onko jotain tuntumasääntöä. Sen verran tiedän, että pyörän ollessa tyhjillään näyttää olevan aina löysällä. Itse kun istun päällä niin ehkä sentin puoleensa antaa periksi. Oisko lähellä oikeaa? Tämä semmoinen "kenkätuntuma" kengänkärjellä kokeiltuna.
    Kuittien mukaan ketjupaketti on vaihdettu n. 9000 km sitten.
    Semmoinen 150 km ilta-ajelu taas rouvan kanssa käytiin tänään ja kyllä on kiva ajella 2-päälläkin. Ei juuri kyytiläistä huomaa muuta kuin risteysajossa.
  10. #2410
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Onko jotain tuntumasääntöä. Sen verran tiedän, että pyörän ollessa tyhjillään näyttää olevan aina löysällä. Itse kun istun päällä niin ehkä sentin puoleensa antaa periksi. Oisko lähellä oikeaa? Tämä semmoinen "kenkätuntuma" kengänkärjellä kokeiltuna.
    Kuittien mukaan ketjupaketti on vaihdettu n. 9000 km sitten.
    Semmoinen 150 km ilta-ajelu taas rouvan kanssa käytiin tänään ja kyllä on kiva ajella 2-päälläkin. Ei juuri kyytiläistä huomaa muuta kuin risteysajossa.
    Siitä on nyt 3 vuotta kun fasu meni vaihtoon niin en nyt enää muista kuinka kauas ketjun piti ottaa kiinni haarukkaan.
    Jos emäntä kyydissä ketju nousee pari senttiä niin ei se varmaan liian kireällä ole.
    Se koiranluun irroittaminen on todella helppo juttu eikä tarvii sen jälkeen arvailla.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  11. #2411
    Lainaa piston kirjoitti Katso viesti
    Kyllä minä säätelin Fasun ketjut aina keskituella, turhaa nysväämistä linkkujen ja koiranluiden kanssa
    Juu, totta kai niin voi tehdä - kunhan osaa jättää silloin ketjut riittävän löysälle. Eli tarvitaan sitä näppituntumaa.

    Mutta säädäpäs keskituella ohjetiukkuuteen niin eiköhän luvassa ole konserttia, ketjut soi ja laakerit huutaa hoosiannaa. Siis liian tiukalle tulee. Siitä vain yritin varoitella.....
  12. #2412
    Löytyipähän yksi oikea vikakin Fasusta: Töötti ei pelaa! Ei mitään asiaa Etelä-Euroopan maihin
  13. #2413
    Sitten vielä yksi aloittelijan kysymys: Mitkä on hyvät rengaspaineet? Motormanilla myyjä kävi ne tarkistamassa mutta en hoksannut kysyä mitä pitää olla.
  14. #2414
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Sitten vielä yksi aloittelijan kysymys: Mitkä on hyvät rengaspaineet? Motormanilla myyjä kävi ne tarkistamassa mutta en hoksannut kysyä mitä pitää olla.

    Normaalisti matka-ajoon painottuvissa katurenkaissa eteen 2,7bar ja taakse 2,9bar noin 20 asteen lämpötilassa renkaan ollessa kylmä.

    Töötistä kannattaa ensimmäisenä tarkistaa sulake, kalvo voi jäädä jumiin ja sulake palaa. Toinen tarkastukohta on itse aparaatin liittimet. Laite löytyy muistaakseni jäähdyttimen läheltä moottorin etupuolelta. Liittimet on ihan painamalla kiinni ja aika alttiit korroosiolle.


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  15. #2415
    Mulla töötti piti viime kesänä semmostaa ankan kuuloista ihme ääntä putsasin liittimet niin pelas moitteetta jonku aikaa, mutta tälle kesälle vaihdoin uuteen. 4,90€ tais maksaa yleismalli motonetissä ja ainakin vielä pelaa.
  16. #2416
    Eilen lähdin pikku lenkin (80 km) heittään niin alkumatkasta paloi öljynpaineen merkkivalo. Meinasin jo kääntyä yhdestä risteyksestä takaisin, mutta valo sammuikin kääntyessä eikä enää syttynyt uudelleen. Öljyä kyllä näyttäis olevan, en tiedä minkälaista, mutta kehuivat Motormanilla vaihtaneensa ne keväällä. Liekö sitten anturi hajoamassa?
  17. #2417
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Normaalisti matka-ajoon painottuvissa katurenkaissa eteen 2,7bar ja taakse 2,9bar noin 20 asteen lämpötilassa renkaan ollessa kylmä.

    Töötistä kannattaa ensimmäisenä tarkistaa sulake, kalvo voi jäädä jumiin ja sulake palaa. Toinen tarkastukohta on itse aparaatin liittimet. Laite löytyy muistaakseni jäähdyttimen läheltä moottorin etupuolelta. Liittimet on ihan painamalla kiinni ja aika alttiit korroosiolle.


    - T -
    Kyllä se töötti hyvin näkyy ja liittimet on kiinni. Harmi kun ei voi tytöille tööttäillä.
  18. #2418
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Fasussa (ja monessa muussakin jammussa) on öljyn määräanturi, ei siis paineanturia.

    Tuo saattaa joskus palaa turhaan kun öljy loiskuu öljypohjassa tai anturin koho jää hetkeksi jumiin. Jos valo syttyy, niin öljymäärän tarkastus on oikea toimenpide. Jos öljyä on ikkunassa oikea määrä, niin kovaa ajoa vaan.

    Noita antureita vikaantuu joskus ja tuohon saa myös tarvikkeena anturin poistolevyä. Anturihan on öljypohjassa kahdella ruuvilla kiinni.

    - T -


    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Eilen lähdin pikku lenkin (80 km) heittään niin alkumatkasta paloi öljynpaineen merkkivalo. Meinasin jo kääntyä yhdestä risteyksestä takaisin, mutta valo sammuikin kääntyessä eikä enää syttynyt uudelleen. Öljyä kyllä näyttäis olevan, en tiedä minkälaista, mutta kehuivat Motormanilla vaihtaneensa ne keväällä. Liekö sitten anturi hajoamassa?
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha



  19. #2419
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Fasussa (ja monessa muussakin jammussa) on öljyn määräanturi, ei siis paineanturia.

    Tuo saattaa joskus palaa turhaan kun öljy loiskuu öljypohjassa tai anturin koho jää hetkeksi jumiin. Jos valo syttyy, niin öljymäärän tarkastus on oikea toimenpide. Jos öljyä on ikkunassa oikea määrä, niin kovaa ajoa vaan.

    Noita antureita vikaantuu joskus ja tuohon saa myös tarvikkeena anturin poistolevyä. Anturihan on öljypohjassa kahdella ruuvilla kiinni.

    - T -
    Öljyä näyttää olevan.
    Tämä ryhmä on kyllä yllättänyt asiallisilla vastauksillaan. Johonkin Suomi24-sivustolle jos menee niin lähinnä vittuilua tulee vastaan.
  20. #2420
    Tuommoista oon miettinyt, kun rouva mielellään tulee kyytiin mutta valittaa, että jalat koukussa pitää istua. Skootterissahan sai istua jalat lähes suorassa. Onko kukaan keksinyt, miten matkustajan jalkatappeja saisi alemmas tai eteen päin? Oikeaa tappia ei paljoa pysty alentamaan kun tulee pakoputki vastaan.
  21. #2421
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Tuommoista oon miettinyt, kun rouva mielellään tulee kyytiin mutta valittaa, että jalat koukussa pitää istua. Skootterissahan sai istua jalat lähes suorassa. Onko kukaan keksinyt, miten matkustajan jalkatappeja saisi alemmas tai eteen päin? Oikeaa tappia ei paljoa pysty alentamaan kun tulee pakoputki vastaan.
    Rakenna joku teline takarenkaan taakse ja pistä mamma istumaan selkä menosuuntaan
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  22. #2422
    Lainaa ajvaara kirjoitti Katso viesti
    Rakenna joku teline takarenkaan taakse ja pistä mamma istumaan selkä menosuuntaan
    No sitten varmaan sais ajella yksinään. Ei huono vaihtoehto sekään, mutta kun se on panostanut ajovaatteisiinkin niin kaipa se pitää ottaa kyytiin.
  23. #2423
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Normaalisti matka-ajoon painottuvissa katurenkaissa eteen 2,7bar ja taakse 2,9bar noin 20 asteen lämpötilassa renkaan ollessa kylmä.

    Töötistä kannattaa ensimmäisenä tarkistaa sulake, kalvo voi jäädä jumiin ja sulake palaa. Toinen tarkastukohta on itse aparaatin liittimet. Laite löytyy muistaakseni jäähdyttimen läheltä moottorin etupuolelta. Liittimet on ihan painamalla kiinni ja aika alttiit korroosiolle.


    - T -
    Kannattaa kokeilla etusessa vähän alempaakin painetta. Omissani olen päätynyt noin 2,5 bariin. Alempi paine antaa paremman ohjaustunnon ja pyörä pysyy valitulla ajolinjalla kaarteessa vakaammin. Jos painetta alentaa liikaa, pyrkii pyörä "haukkaamaan" sisäkaarteeseen päin. Jo 0,1 baria tekee havaittavan eron. Parhaalta tuntuva paine riippunee pyörästä ja kumista, tietty myös kuskin mieltymyksistä.

    Jos painetta on vähemmän, lämpenee rengas enemmän ja varmaan kuluukin. Lämpiäminen taas nostaa rengaspainetta, joten ajossa paine voikin olla lähellä suositusta, mutta kumi on lämpimämpi. Etunen yleensä kestää kauemmin kuin takanen, joten en kulumisesta kantaisi huolta.

    En ole tullut mitanneeksi ajopaineita multissa. Kotarissa näkyy paineet mittaristossa ja lämpiämisen vaikutus on nähtävissä.

    Mut kokeile huvikses, ei kuitenkaan kannata mennä 2,3 barin alle, alkaa pyörä kääntyä liian halukkaasti ja haistaa urat.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  24. #2424
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Tuommoista oon miettinyt, kun rouva mielellään tulee kyytiin mutta valittaa, että jalat koukussa pitää istua. Skootterissahan sai istua jalat lähes suorassa. Onko kukaan keksinyt, miten matkustajan jalkatappeja saisi alemmas tai eteen päin? Oikeaa tappia ei paljoa pysty alentamaan kun tulee pakoputki vastaan.
    Jos on pienestä kiinni, niin onko mahdoton homma korottaa harakan istuinta vaikkapa tuuman verran?

    Sellainen seppä varmaan löytyy paikkakunnasta riippuen.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  25. #2425
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Jos on pienestä kiinni, niin onko mahdoton homma korottaa harakan istuinta vaikkapa tuuman verran?

    Sellainen seppä varmaan löytyy paikkakunnasta riippuen.
    No kävi kyllä sekin mielessä. En kuitenkaan kesken ajokauden viitsi viedä penkkiä verhoilijalle, ehkäpä sitten lokakuussa. Moottorikelkan penkkiäkin pitäisi korottaa ennen ajokautta. Kelkka on tietenkin 1000 cm3 Yamaha. Toisn tuossa 3-pyttyisessä on vain 100 hv, mutta kerkiääpä silläkin.
  26. #2426
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se töötti hyvin näkyy ja liittimet on kiinni. Harmi kun ei voi tytöille tööttäillä.
    Voi ne kiinni olla, mutta millainen korrosiokarstapaskapölläys siitä tulee kun ne hapettuneet liittimet vetää irti.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  27. #2427
    2000 km ajettu ja on kyllä mahtava peli. Tytär ( 19 v. ) uskaltautui kyytiin pari päivää sitten ja tykästyi paljon. Mietti, että pitäisköhän ajaa mp-kortti itsekin. Äitinsä kamppeet lainasi ja oli mukava olla kyydissä.
  28. #2428
    Tööttiä vähän tutkailin kun ei toimi. Virtaa tulee toiseen liittimeen tööttiin asti kun nappia painaa. Toiseen kai ei kuulu tullakaan? Eli itse tööttäysaparaatti rikki?
  29. #2429
    Onko toisessa piuhassa kunnollinen yhteys maahan? Mittasitko piuhan jännitteenmyös tööttiin kytkettynä nappia painaessa? Joskus on käynyt niin että irti olevan piuhan päähän tulee kyllä jännite, nutta hapettunut liitos tms rajoittaa kuitenkin virtaa niin ettei töötti soi. Jos on ylimääräistä piuhaa saatavilla niin testaa töötti suoraan akusta niin saat varmuuden.
  30.  
  31. #2430
    Mulla oli Suzukissa töötti joskus jumissa ja lähti vähä reilummin ruuvimeisselillä kopauttamalla toimimaan. Kai se oli käytön puuttesta vaan jämähtäny...
Sivu: 81 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31717980818283 ... ViimeinenViimeinen