Nyt on osat vaihdettu kaasareihin ja hyvin tuntuis mopo toimivanKiitos hirmusesti kaikille avusta
![]()
Oma kaksi penniäni tähän ajankohtaiseen aiheeseen: Omakin kulkineeni on pajalla odottamassa vastaavaa korjausta. Nyt on niin kiire ettei mitään toivoakaan alkaa askarrella moista. Meinasin ottaa laitteen alle, ja tulvi. No, näitä on sattunu aikaisemminkin ja silloin syynä on ollut aina juuttunut koho. Kaasarit tyhjäksi, koputtelua puukapulalla, uusi yritys. Tulvii. Jne.
Mutta se varsinainen asia:
- Korjaamon kaveri oli sitä mieltä että kannattaisi kokeilla bensan sekaan säilöntäainetta syksyllä ohjeiden mukaan eikä välttämättä tyhjentää kaasareita talveksi. Etanolipitoinen bensa kuivattaa ilmeisesti noita o-renkaita.
- Kaasareiden pohjaan pääsee käsiksi myös niin, että irrottaa kaulat, kurkut ja alipaine- sekä bensaletkut jolloin kaasarikvartetin pystyy heilauttamaan kokonaisena pyörän vasemmalle sivulle. Rättiä vaan tankin ja rungon suojaksi. Kaasu- ja ryyppyvaijereita ei tarvitse irrottaa. Tietysti kaasareiden pikkuosat putoavat enimmäkseen tallin lattialle tai maahan, mutta veikkaan että on vähemmän vaivalloista kuin irrottaa ne kokonaan. En tosin vieläkään kuvailisi sitä hauskaksi hommaksi. Pitäisi varmaan ostaa ruiskupyörä, ne kuulemma käynnistyvät aina...
Tämä on se yleisin harhaluulo, mitä olen nähnyt. Että muka mahdollisimman vähällä purkamisella joku homma helpottuisi. Kuinkas monimutkaista se ryyppy- ja kaasuvaijerin irrottaminen on, verrattuna siihen, etä huonossa asennossa pitelet pakettia toisessa kädessä, ja toisella yrität nyrsiä (väärän kokoisella rukarilla) kohokammioita auki?
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Toivotaan että nyt pelaa. Vasta itselle ostettu pyörä siis kyseessä, niin haluaisi tuon nyt toimivanMutta nyt on huollettu ja tietääpähän itse mitä tuohon on tehty.
Hmm. Bensa-asioista ja kaasarien tyhjennyksestä en osaa olemattomalla kokemuksella sanoa että miten olis paras syksyllä ja talvella tehdä. Mutta tuo että ei kokonaan päästelis kaasareita irti, niin tuntuis ainaki että helpompi olis kuitenkin päästellä kaasarit kokonaan irti ja pyödällä sitten räpläillä niitä. Työasento ois parempi ja eikä se nyt NIIN iso homma ollu nuita päästellä, vaikkakin vähän tympeä homma ehkä olikin.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Mun RF:ssä on toi kaasuvaijereiden takaisinlaitto sellainen mielenkiintoinen projekti. Se kestää puoli tuntia. Homma toimii niin, että sitä vaijerinpäätä räplätään kaasariin… ja sitten VASTA puolen tunnin päästä se lipsahtaa paikalleen. Homman ei ole olemassa toimivaa tekniikkaa, vaan se on pakko vaan ähkiä ja räplätä päättömästi ja sitten kun 20-30 minsaa on mennyt, niin sitten se vaan menee paikalleen. Se on kirottu.![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Joo, kyllä toi tuossa 1100F:ssäkin oli jonkunlaista äheltämistä. Pahin ongelma siinä, että läpät piti pitää toisella (sillä heikommalla) kädellä auki, ennen kuin se nippa solahti paikalleen. Ja jos ei ekalla onnistunut, niin joka yrityksellä ne heikomman käden sormet petti aikaisemmin ja aikaisemmin...![]()
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Semmosen homman huomasin että yhden putken alkuosa on sinistyny. Oliko tuossa joku säädön paikka vai onko vaan niin että kaikki ne joskus sinistyy niinkuin jossain oli sanottu?Ohessa kuva tapauksesta.
http://aijaa.com/sSm31d
Sehän siinä onkin että nyt huomasin vasta joten en tiedä onko ennen vai jälkeen rempan tullu tuo väritys. Pitänee jossain käyttää säädettävänä![]()
Ainoa ongelma siinä on ettei tuohon "säätämällä" oikein mitään ratkaisua saa.
Oikeastaan pitäis pystyä mittaamaan pakolämmöt tai lambdat sylinterikohtaisesti. Jotain suuntaa voisi saada mittaamalla eri kuormilla ja kaasun asennoilla jarrupenkissä pakokäyrien pintalämpötiloja. Jos niissä on hirmuisia heittoja eri sylinterien välillä niin niistä voi päätellä jotain.
Imuvuotohan tuossa vois olla semmoinen minkä pystyisi paikantamaan ja silloin yksi sylinteri menisi niin laihalle että pakolämmöt noustessaan aiheuttaisi sinistymän?
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Joo pitää vielä nuita mahdollisia imuvuotoja koittaa paikantaa. Jospa siellä ois vaan joku kohta jossain mistä repii ilmaa tai jotain![]()
Laitetaas tännekin ilmoitus tuolta motopörssin puolelta, eli Fazerin osista kyse:
Tarvetta olisi ainakin orggis tangolle ja etukatteen sisäpuolen muovisuojille(molemmin puolin). Muitakin osia voi toki tarjota jos on jäänyt nurkkiin pyörimään.
-Pekka-
p. 044-9755552
Null
Terve! Tyhmä kysymys mutta onko teillä tietoa miten irrotetaan kuskin jalkatapit tuosta fasusta, siis se pelkkä tappi ei mitään telinettä. Tilanne on se että autolla yks ukko ajoi parkkipaikalla kumoon ton mun pyörän ja siitä meni vähän kaikenlaista rikki mukaanlukien vasemman jalan jalkatappi. Sen kun vaihtais niin pääsis nyt ainakin ajelemaan, mutta tuntuu olevan jollain ihmeen syystemillä kiinni. Onko neuvoja kenelläkään?![]()
Makuasioista ei sovi kiistellä , halusin vain mainita että niitä ei ole *pakko* irrottaa kokonaan. En minäkään alkaisi Ivan's kittiä porauksineen kaikkineen laittamaan tuolla tavalla, mutta yksi suutinsarja on tuolla systeemillä Fasuun asennettu ja onnistui mielestäni hyvin.
Ja kannattaa käyttää oikean kokoisia työkalujaSen lisäksi kannattaa hankkia sellainen pitkä- ja taipuisavartinen letkunkiristinavaimen nimellä myytävä työkalu johon käy normaalit ruuvarikärjet. Se on kaikissa nelikoiden kaasarihommissa aivan ehdoton. Ruiskuista ei ole kokemusta.
Viimeksi muokannut: vzv; 02.01.2016 klo 21:41.
Tollanen 2004 kilon Fazzerin sinineni tuli hommattua.Vajaa viikkko tullu testailllu pyörää ja se on juuri sitä mitä odotin.Ainoa ongelma on että olen pituuteni tähren joutunu löysäämään etu ja takajousten jännitteitä löysimmälle
ja se ei olla hyvä.
Tällä hetkellä olen putkia päästänyt kolmion läpi 1cm edestä ja se tuntu olevan ihan ok,mutta kuinka paljon uskaltaa vielä edestä tiputtaa?en jaksais mitään palikoita taakse vielä asentaa tai kyllä sekin saattaa olla edessä,kun pyörä tulee tutuksi niin ajokin kovenee....
Tarviiko noi etu/takajäykkyydet olla suunnilleen samoissa vai onko sillä väliä?
ps.en ole ratailija.
Selailin ketjua,oli joku laskenut 2-2,5cm joten täytyypi vaan kokeilla.![]()
Viimeksi muokannut: messerschmitt; 24.05.2016 klo 23:52.
Honda CBR650R 2022
BMW F800R 2011
Yammaha FZS1000 2004
Honda CB600F 2004
Honda CBR600F 2006
Pistin tyhjäpussi sulle viestiä
Joo tiputin edestä vielä hiukan (nyt 25mm) ja vevasin jäykkyyden normi asetuksiin.
Hiljasissa vauhdeissa toi menee,mutta testilenkillä rupes etupää kummasti viipottamaan motarilla,joten nyt säädän perää jäykemmäksi ja asennan ne madallus palikat ni loppuu tää kikkailu.
Vähän päivitystä:
Tyhjäbussin lähettämät palikat asennettu.Nyt yltää jalat paremmin lattiaan,eihän tuo nyt mahdoton ilman madallustakaan ollut,mutta nyt ei tarvi varpistella niin paljoa.Alkoi jalat välillä väsymään,kun piti paljon stoppailla.
Asennus oli keskituella suht helppo homma,kylläkin pientä avitusta sain.
Vaseliinia käytin reilusti ja nyt vaan kovaa ajoa/jousitukset kuntoon.
Laskettu edestä 25mm ja takaa n.20mm
Lopputulos:Jalat yltää hippasen paremmin,sivujalka toimii eli ei ole liian pystyssä,ketjuja täytyy löysätä.
Kiitos tyhjäbussille palikoista ja muille neuvoista.![]()
Viimeksi muokannut: messerschmitt; 30.05.2016 klo 21:18.
Honda CBR650R 2022
BMW F800R 2011
Yammaha FZS1000 2004
Honda CB600F 2004
Honda CBR600F 2006
Fazerin sininen tuli laitettua muutaman kesän pyörättömyyden jälkeen. Vanha, paljon ajettu, ei mitään huoltohistoriaa tai muita lappuja ja suht usein vaihtanu omistajaa, mutta halpa se oliPari sataa km ehdin ajella ja nyt on myyjäliikkeessä huollossa, jossa laitetaan kaikki mistä "napisin". Hauska pyörä, joskin joitain muutoksia huutaa (perän korkeus ja pleksi nyt aluksi). Katotaan miten äijän käy...
Joo tilasin mra sport screenin alkuperäisen rinnalle,tuolla Fazer sivustoilla joku väitti sen jopa vähentävän suhinaa,vaikka kaiken järjen mukaan matalamman luulisi lisäävän sitä,riippu varmaan kuskin pituudesta?...no paremman näköinen tulee ainakin tulokset laitetaan,kun pääsen testaamaan.![]()
Honda CBR650R 2022
BMW F800R 2011
Yammaha FZS1000 2004
Honda CB600F 2004
Honda CBR600F 2006
Onnittelut hyvästä valinnasta!Näissä ei pahemmin tyyppivikoja ole.Ehkäpä takahaarukan laakerointi ja enemmän ajetuissa takaiskari.Erikoisosia on huonosti saatavilla ja ne ovat kalliita (uudempaan ruiskumalliin löytyy kaikkea helpommin).Tehoakaan ei taida saada helpolla(halvalla) lisää.Mutta jos näpertely kiinnostaa,niin multa löytyy origgiskaasarit hieman erikoisemmilla neuloilla ja vapaavirtaussuodattimilla(2 kpl).Samoin kuin löytyy r1 peilit (lyhyempivartiset kuin alkuperäiset tuntosrvet) sekä valkoiset vilkunlasit eteen oransseilla polttimoilla.Itseäni kiinnostais millaisia peilejä olette fazuun laittaneet?Itsellä nyt kiinni rizoman tangonpää peilit.Samoin myös kiinnostais on kukaan laittanut uudemman fz1 takahaarukkaa tai upparikeulaa.Myös viimeaikaiset penkitystulokset ja muut modifikaatiot ko.pyörästä kiinnostaisi.
Nyt on taas pyörä ajossa ja parin päivän työmatkat ajellessa öljyvalo palaa välillä. Öljyä on riittävästi ("Yamahan" 10w-40), ehkä ihan hieman ylärajan alapuolelle laskee. Varuiksi kuitenkin tinkasin litran törpön huollosta mukaan. Liekö täällä ollut muilla FZS:n kanssa samaa ropleemaa? Mitä vähän lueskelin, niin ei ihan tavaton tapaus kuitenkaan ole Yamaha-leirissä. Lisäksi tuntuu, ettei vaihteisto pelaa aivan yhtä sulavasti kuin ennen huoltoa.
Joku touring/spoileri-pleksi tuossa on, mutta siitä en välttämättä tykkää... Töissä kun satuin sopivasti nurkille, niin levyliikkeestä tarttui mukaan hukkapala polykarbonaattia. Saa nähä mitä siitä tulee![]()
Onkos tullut vastaan kaasuttimen kumikurkkujen halkeilut ikääntymisen myötä.
Ilmeisesti halkeilut jäävät minulla pintaan, koska käynnissä ei huomaa haittaa.
Mutta onkos jollain murtunut ihan läpi asti. Kyse vm. 2002 +78tkm pelistä.
Ilmeisesti on normaalia myös että kaasarit "elävät" hivenen eli kun vääntää kaasua reilummin niin koko kaasaripatteri liikkuu jonkin verran sylintereihin päin.
AIS:n ja kaasareiden lämmityskuvioita on ilmeisesti porukat poistelleen ilman ongelmia.
Kellään löytyisi ylimääräisiä matkustajan kahvoja hyllyssä myytäväksi?
Yamaha FZS1000 - 2002
Pieni mopotauko tässä välissä ~25v
Yamaha FZ750
Yamaha RD350N
Yamaha RD125
Suzuki PV50 (jostain se on aloitettava)
Nyt ollaan jännän äärellä. Vaihdoin mittariston taustat ja nopeusmittari pomppaa about 57km/h kohdalle, kun laittaa virrat päälleKiekkamittari pysyy nollissa. Otin kertaalleen pienellä riskillä neulan irti ja laitoin nollan kohdalle, niin nopeusmittari toimi, mutta näytti 15-20 liikaa. Nyt purin taas mittariston ja kasasin uudestaan, niin samalla tavalla pomppaa nopeusmittari. Akun irti käyttäminen ei auttanut ja sama toistuu, vaikka käyttää virrat pois ja kytkee uudestaan. Ideoita?
Moi,
Ajattelin ensin kysellä täältä, jos joku tarvitsee. Eli olisi ylimääräisenä Giwin takaboksi, sekä teline. Lisäksi löytyy Bagsterin sininen, nahkainen tankkilaukku ja siihen sopiva tankinsuoja, johon laukku tulee kiinni. Ovat Fazeriin sopivia. Laita yksityisviestiä jos kiinnostaa, voin lähettää kuvia sähköpostiin.
Yamaha TDR 250 -89
Suzuki DR 800 -94
Kawasaki ZRX 1100 -98
Honda VTR 1000 F -98
Yamaha FZS 1000 -03
Yamaha YZF-R1 -10
BMW F800GS -12
KTM 250 EXC-F -13
Yamaha FZS 1000 -05
KTM 990 Supermoto -08
Yamaha MT07 -13