Kokeilin etsiä hakusanoilla "Yamaha FZS handle" ja muutama tärppi tuli, mm.: http://www.ebay.com/itm/Yamaha-FZS-1...item232821cefa Toinen paikka mistä kannattaa etsiä on www.yamahafz1oa.com ja sen foorumin myyntiosio. Muutenkin tuolla on paljon ohjeita yms. Fasun omistajille.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Kiitoksia linkeistä!
Jos noita ei saa järkihintaan ostettua, niin onkohan niihin reikiin saatavilla jotain tulppia?
Moro Fazu ukot. Kyllästyin 3 vuotta varaderolla ajeltuani pyörään ja meni eilen kaupaks. Onkohan tuo fazun ajoasento paljon nojaavampi kuin tuossa enskassa. Mulla oli siinä kyllä matala tanko mutta jos ois jollakin teillä vertailukohtaa varreen tai stromiin, kun sehän on aika lähellä tuota hondaa. Lueskelin topikkia ja pyörä alko todella kiinnostaan.
Moro!
Tässä on harkinnassa ostaa yamahan fzs 1000cc. Kysymys sitä koskien, vaimo on 170cm pitkä. Pystyykö hän ajamaan sillä? 600cc päästiin koeistuaan ja sillä pystyy, onko 1000cc kuinka paljon isompi?
Ei kellään ois tampereella kyseistä pyörää et voitas käydä ns koeistumassa?
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Riippuu vähän vaimosta. Kuussatasessa satula on paljon kapeampi edestä, joka pienentää tehollista istumakorkeutta. Saattaa mennä varvistamisen puolelle tonnisessa, ja sitten riippuu itsestä miten luottavaiseksi olonsa tuntee.
Koiranluita vaihtamalla saa myös vähän madallusta:
http://www.louis.eu/_30587400894c99e...30&typ_id=RN06
Gen. 2 eli ruisku-FZ1 on myös hieman matalampi ja muutenkin köykäisemmän tuntuinen.
Viimeksi muokannut: vzv; 06.05.2013 klo 10:50.
Onko kukaan törmännyt tällaiseen, eli kohon suuttimen (float needle - mitä se on virallisesti suomeksi?) O-renkaiden rappeutumiseen:
http://www.yamahafz1oa.com/forum/sho...b+failure+mode
Kaasarinperkeleet tulvivat talven jäljiltä, ja sen asian selvittelyssä tuli tuollainen esille.
Onko ehdotuksia mistä muualta kuin marmoritiskiltä saisi tuollaisia O-renkaita (sisähalkaisija 7,5 mm ja paksuus 1,5 mm)? Tai oikeastaan Jampan osaluettelossa ei edes ole noita yksittäisiä O-renkaita, vaan pitäisi ostaa koko neulaventtiilisetti hintaan viitisenkymppiä per kaasari
Vinkkinä muuten, että jos tulvii ja epäilee kohojen jumittumista (kaasarit olivat kyllä tyhjänä talven yli) niin kannattaa kopautella kohokammioita jollain sopivalla tylpällä esineellä silloin kun ne ovat täynnä. Tyhjien kaasareiden koputtelu ei tunnu toimivan.
Viimeksi muokannut: vzv; 06.05.2013 klo 10:56.
Vuoden vanha vatseristi ilmoittautuu. =) Lauantaina pitäisi kaivella tallista, melkosesti syyhyttää jo.
Neulaventtiili, mikä sulkee-avaa bensan tulemisen kaasariin riippuen kohon asennosta. Jos kaasarit on Mikuneita, niin kannattaa kysästä sales@mikuni-topham.de (englanniksi) olisiko niillä osia. Tuolta olen tilaillut Yamahan ja Suzukin mikuneihin osia, neulaputket mm. noin 12 ekeä kipale, suomessa tiskillä jotain alta viiskymppiä. Postimaksut kirjelähetyksen verran ja maksu hoituu saksaan normaalina maksuna verkkopankissa.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ihanku joku olis poistanut mun vastauksen.
Meillä on tallissa kaksi FZS1000 versiota, penkitettyjä, joista naisen on madallettu. On 170 ja halus madallettavan. Ajaa kyllä vakiotakin, mutta ei kuulemma tykkää. Jos hankintanne siirtyy kesäkuun loppuun, olis tyrkyllä Fasu myyntiin. Noi on 2005 mallia –eli viimeistä ja naisen peli on rekisteröity vasta 2006.
Pyörät on tosin Stadissa.
... jotain piti muistaa
Aamupäivää,
-05 tonniFasu tulossa kohta taloon, käy ensin etuiskareiden stefojen & öljyjen vaihdossa ennen luovutusta. Toisella foorumilla oli maininta muutostoimenpiteistä ohjauksen terävöittämiseksi, siellä todetaan seuraavaa:
"At the front, people seem pretty happy with the forks, but many owners drop them through the yokes by 5-10mm in order to sharpen the steering. This marginally effects ground clearance, but is widely regarded as a worthwhile trade-off. Replacement fork springs are also popular among the sporty set."
Mitä tuossa suomeksi tehdään? Onko tällä foorumilla moisista toimenpiteistä kokemuksia, parantaako/huonontaako ohjattavuutta? Aikaisempi pyörä Thunderace, jota ohjausmielessä sai todellakin käskeä. Olen ajellut myös kaverin R1:llä, joka oli huomattavasti enemmän minun makuuni - Fasu lyhyellä koeajokokemuksella jossain tuossa välissä ehkä. Jos jommasta kummasta muutoksesta olisi hyötyä, se olisi lienee järkevä teettää tuon tulevan keulahuollon yhteydessä?
Kiitos!
Fasu ei oo kyykky! Perän nosto (koiranluut) tai keulan lasku on kokemusperäisten tarpeiden perusteella tehtävää. Ei siis oletusarvoisesti hyvä!
Fatseri on pappa-asennossa ajeltava, siis verraten pystyssä vietävä. Jos sitä haluaa hifistellen parantaa, niin sitten vaan Öllinssiä peliin, jolloin jousituksen säätö on todella käytettävissä. Ei oo vaan ihan halpaa puuhaa.
... jotain piti muistaa
[QUOTE=AakeKoo;6172749]Aamupäivää,
-05 tonniFasu tulossa kohta taloon, käy ensin etuiskareiden stefojen & öljyjen vaihdossa ennen luovutusta. Toisella foorumilla oli maininta muutostoimenpiteistä ohjauksen terävöittämiseksi, siellä todetaan seuraavaa:
"At the front, people seem pretty happy with the forks, but many owners drop them through the yokes by 5-10mm in order to sharpen the steering. This marginally effects ground clearance, but is widely regarded as a worthwhile trade-off. Replacement fork springs are also popular among the sporty set."
Moro! Pyyhin tuon lopputekstin pois koska kokemusta siitä ei ole. Mutta tuo ylläoleva enklanninkieli mielestäni tarkoittaa että yksinkertaisesti löysätään iskareiden yläpää jolloin iskarit tulevat enemmän "läpi" kiinnikkeistä, 5-10mm. Pitäisi muka tulla ohjauksesta terävämpi tuossa mainitaan.
Kiitti tiedosta! Mennää huomenna vilkasee kaverin fasua josko ostetaan pois. Jos sillä pystyy ajaan ni ei oo ongelmaa. Niinku nyt vaikuttaa siltä ettei ole. Madallus juttuja keretään kattelee sit pitkin kesää kyllä jos tarttee.
Mitä ootte mieltä muuten fasusta, lähinnä pelkkää suitsutusta kuullu eli ilmeisen hauska pyörä ajaa!![]()
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Omat kokemukset on lähinnä lyhennetyistä koiranluista. Ei toimineet oikein minulle, tekivät pyörästä vähän kankeamman. Vakioluut ja pari pykälää jäykemmäksi jousta toimi paremmin.
Onko porukka ottanut exuppeja pois, ja jos niin onko ollut vaikutusta käyntiin tai tehoihin? Jossain alkupäässähän oli juttua, että exupin poistaminen veisi alavääntöä, mutta lieneekö tuolla niin paljoa vaikutusta nelitahtisessa...? Saiskohan tätä mahdollista käyttäytymisen muutosta kompensoitua jotenkin kaasuttimien säädöllä?
Ja asiasta kolmanteen, onko kellään kokemusta Lohjan Tarvikekolmiosta? Mustion pajasta kuullut sen verran huonoa että en taida pyörääni sinne viedä.
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Kiitoksia! Louisin sivuilta löytyi myös kaasarin korjaussarjoja hintaan 17 euroa sisältäen koko neulaventtiilisysteemin + kaikki muutkin kaasarin tiivisteet ja kulutusosat. Täytyy ainakin pistää harkintaan.
Tulviminen onneksi loppui kohokammioita koputtelemalla, eli kohot olivat taasen jumissa. Oppina tuli se, että kohokammioiden kannattaa olla täynnä kun koputtelee, muuten ei vaikuta.
... jotain piti muistaa
Yeaaa! Nyt tuli 2002 vuoden iso fasu taloon. 260km tuli tänään ajettua kaks päällä, voi tätä ajamisen riemua!!Ihan törkeen hauska pyörä ajaa!
![]()
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Olisiko jollain varaosanumeroa tuolle uudemmalle tangolle, jotta tulisi suoraan sellainen missä on kierteet painoille?
Ja tähän päivitystä, asiantuntevan huollon mukaan jotkut näistä pyöristä täristävät. Tärinä tulee moottorista ja syy on epäselvä, mutta se ei kuitenkaan ole mitenkään vaarallista eli pyörät toimivat ja kestävät kuten muutkin. Useimmat eivät tärinää edes huomaa mutta sitten jos tykkää ajaa pitkää matkaa +400km ja on herkät kädet, kuten itsellä, alkaa kädet puutua. Huomaan tärinät sun muut viat monesta muustakin vehkeestä ja olen niiden omistajat masentanut kertomalla mikä mättää..
Pyörässä ei tosiaan muuta "vikaa" ole (huollon mukaan ominaisuus) mutta koska ei sovi itselle joudun valitettavasti luopumaan pyörästä http://www.nettimoto.com/yamaha/fzs/1504859
Tällä viikolla menee ledvilkut ja rekisterikilven teline kiinni![]()
Viimeksi muokannut: fayries; 11.06.2013 klo 14:22.
Eli tangoksi tuli 2d1-26111-02, on kierteet sisällä jne![]()
Vaihdoin siis tangon ja tärinät siirtyi isommille kierroksille, suurimmalla vaihteella 100kmh ei täristä, 110 ehkä hieman, 120-130 todella pahasti, 140+ vähenee.. Tällä pystyy nyt siis nauttimaan mutkateistä sallituilla nopeuksilla !! Isommilla FJ:n tms painoilla väheni vielä hieman lisää. Nyt pystyy ajamaan. Hieno fiilis
Ilmeisesti tanko värähtelee että tärinä voimistuu, millä kierroksilla tuntuu riippuu tangon ominaisuuksista? Nyt kiinni oleva tanko on suorempi ja tanakampi kuin vakio.. Eli jos samaan suuntaan menisi haluttaisi kokeilla miten toimisi jos tangon kiinnitystä jäykistäisi, samaan tapaan kuin uudemmassa eli yhtenäisellä kiinnikkeellä..? Kuten http://www.yamahamotorsports.com/spo.../0/detail.aspx
![]()
Täältä ilmoittautuu uusi kilosuklaan omistaja! Pikku hiljaa alkaa päästä sinuiksi pyörän kanssa, kun tullut aikaisemmin sotkettua 300 2tahti kotarilla niin niin..![]()
yamaha fzs 1000 fazer 2005
Moron tonnifasu-ukot!
Mulla tuli talliin projektivehkeeksi "pikkuvikainen" -03 FZS1000.. Eli suurinpana hommana on ketjun lyömä reikä lohkoissa. Koneen laitto ei ole ongelma, kun olen noita kaasari R1:n koneita laitellut.. Pyörällä on ajettu kohtuu paljon, joten kevyt koneremppa on ohjelmassa samalla kun moottorin joutuu purkamaan.
Lukasin tätä ketjua muutaman vuoden taaksepäin, mutta apua ei löytynyt. Muutama ongelma ja avuntarve siis olisi:
- Onko kellään olemassa yamahan omaa service manuaalia sähköisenä tai linkkiä mistä voi ladata?
- Saako airboxia mitenkään pois paikaltaan ennen kun moottorin irrottaa?
- Onko kukaan tulpannut AIS:ää? Löytyykö joltain valmistajalta valmista tulppasarjaa? Ainakaan ebaystä ei ihan helpolla löytynyt.. Onko homma samanlainen kuin R1:ssä, eli kaikki himmelit irti ja tulpat paikalleen? R1:n tulppaussarjakin saattaisi käydä suoraan?
- Kertokaas mikä virka on termarikotelolta kaasareille tulevissa letkuissa? Lämmitys? R1:ssä ei moisia ole.. Voiko huoletta nyppiä pois? Tuntuu muutenkin olevan ko. laitteessa kaikkea letkua, putkea ja härpätintä puolet enemmän kuin muovimallissa, vaikka moottori ja apulaitteet on periaatteessa samoja
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Itse löysin manuaalin tuolta ketjusta:''Muutama huoltomanuaali ladattavaksi'' Airboksilla varmaan tarkoitat ilmansuodatin koteloa?Sen ainakin saa pois.Itse poistin ais:n tekemäkällä kierteet lohkoon.Ostin aluksi sellaiset lyötävät tulpat,mutta vaihdoin ne kaverin kanssa,joka laittoi ne r1:n ja sanoi että niitä piti moukaroida melkoisesti,että laajenivat.Noista kaasarin letkuista en osaa sanoa mitään muuta kuin vittumaisia ovat.
Jos joku tarvii niitä kaasarin kuppien o-renkaita,niin olisi jokunen sarja kaupan.Hinnaksi voisi sanoa vaikka 1€ kappale+postit.Ei kannata koko kaasarin korjaussarjaa ostaa sen takia.
Tuolta löytyy manuaali:
http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp