Veikkaisin vakio-ominaisuutta. Ykkös ja kakkospykällä laatikkoon kohdistuu läpät auki sellainen veto (tai sitten kyse on resonanssista), että loota ääntää korvaan saakka liikkeelle lähdöissä/kiihdytyksissä. Kolmosella en itse enää laatikkoääniä erota. Näin kahden samanlaisen pyörän kokemuksella, joista toisessa 15tkm mittarissa.(eriveto79 @ Touko. 02 2011,14:58) kirjoitti
Vakuudeksi ja varmuudeksi öljyn vaihdon yhteydessä uittaa magneettia öljyastiassa, ja purkaa suodattimen atomeiksi etsien lisää magneetin ruokaa. Ellei löydy, asia kunnossa ja diagnoosina on luulotauti
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
Siis noilla mitoilla oleva akku ei sovi paikalleen? Sitten on ei vuosimalleissa erilaiset akkukotelot. Nollavitoseen mahtoi hienosti(Fasu @ Touko. 08 2011,14:15) kirjoitti
Mutta ainakin minulle sanottiin, että voi käydä Biltemassa vaihtamassa jos akku on käyttämätön.
Oma kaunotar räpättää ilman ryyppyä hieman kuin kolmella sylinterillä, ei nättiä. Ryypyllä ottaa melko normaalisti korkeammat jyrinäkierrokset, mutta heti kun sen käntää pois ja kaasutelee niin vaivat alkaa näkyä. Eipä ole aikaisempina vuosina tapahtunut.
Siihen kysynkin: Onko kukaan vertaillut varaosahintoja/laatua tarvikkeiden ja alkuperäisten välillä?
- Denson normitulppa 12,10e/kpl (Allright)
- Hiflo ilmansuodatin 29e (Allright)
- Hiflo öljynsuodatin 9e (Allright)
Samainen putiikki tarjoaa BS-Batteryn akkua hintaan 84e, joka on ainakin vastaavan näköinen minkä merkkihuollossa olivat laittaneet sisuksiin. Varaosien hinta ei sinäänsä ole tärkein kriteeri, mutta ei ole Yamaha Centerin hinnastoa käsillä ja jos vaan noiden tarvikeosien laatu on ok, niin miksei...
"Ujellus" kuuluu täälläkin ykkös ja kakkospykälällä 10tkm ajetussa mopossa. Ääni ei ainakaan omiin korviin kuulosta huolestuttavalta, paremminkin tuo tuntuis kiihottavan lisenssin menetykseen *(maantiesika @ Touko. 09 2011,13:43) kirjoitti
![]()
Minkäslaisia nostimia/huoltopukkeja muuten ihmisiltä löytyy? Keskitukihan on hieno juttu, mutta joskus on tarve saada molemmat rattaat ilmaan.
Ei ole kauheasti tullut pohjaa tongittua, mutta mahtaakohan tällaiselle saada mopon ylös miten helposti? Runkoputkia kun ei alakautta paremmin mene, vaan röörit on tiellä. Internetin ihmeellinen maailma löysi kuvan jossa oli v-tuet tuollaisessa jotka ilmeisesti lukittuvat johonkin runkoon/moottoriin.
Vai pitäisikö hankkia keulaputken alle tuleva nosturi ja niin edelleen, mitä näitä muita erilaisiin napoihin kiinnittyäviä onkaan. Tallin kattokin on piru vie niin hataraa, ettei uskalla sinne nostella taljalla.
No niin. Täällä ilmoittautuu yksi fazerin sininen, jonka menin talvella, sika-säkissä ostamaan, kun halvalla sai ; P
Eli Homman nimi on se, että kun olen täältä lueskellut juttua kyseisestä pyörästä, niin melkeimpä siksi menin sen ostamaan, että kehuja kilo suklaasta on aika paljon sadellut..
Pyöräni on siis FZS 1000 -04, sliparilla, ei muita modeja.
ajettu 30.000km, täydellinen huoltokirja..
Kysymys ja ihmettely: kyseistä pyörää on todella vaikea saada keulille, ja muutenkin tuntuu et tehoja uupuu
aika monikin on täällä kehuskellut, että nokka nousee vaki väleillä, jopa kaasulla ja vielä kakkosellaO, vaan vitut nouse ainakaan tämmöisen satakiloisen möhkäleen käsissä!
edes kytkimellä. menin sit ostamaan 15piikkisen eteen ja ei lähde vieläkäänO edellinen pyöräni (yamaha thunderace 1000 -00 lähti kyllä oikeen iloisesti keulille kakkosella kytkintä näpäyttämällä. kun laittoi 15piikkisen eteen)
eli puuttuukohan tuosta fasusta niitä tehoja vai ei ?O
exeupin toiminnan ja ilman putsarin olen jo tarkastanut. -ei vikaa.
Ja ei tunnu olevan mitään vääntö monttuja missään.
Sliparin on edellinen omistaja laitattanut moottoripyörä liikkeessä kiinni, eli ne on varmaan säätänyt sen samalla sille (??)
oisko jelppiä, että mistä kiikastaa, vai onko tämä fasu vaan tämmönen mopedi sit?vai onko joitain tehoja syöviä vikoja kenelläkään tiedossa ?
Ja semmoinen kysymys vielä, että mahtuuko kyseiseen pyörään 17piikkinen matka mielessä eteen ?
-Jaakko
Jos 6500kierroksen kohdalla ei rupea tapahtumaan niin siinä on jotain oikein kunnolla vikaa.(Pagal @ Touko. 14 2011,20:39) kirjoitti
Mikä putki siinä on ja millainen killeri?
Mulla on leovinse ja jätin pois siitä sen reikä levyn, jos sulla on sellainen paikoillaan niin saattais selittää![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Moikka
Onkos kellään käynyt näin iloisesti eli bensan kulutus on laskenut. ajotyylipysynyt on ihan samana eli "rauhallisena" ja pyörähän on vakio vm 2001 ajettu noin 135k
Aluksi kulutus oli 5,5-5,6 L/100km ja nyt kun olen ajanut 4 tankillista niin kulutus on pysynyt joka kerta 4,9-5L /100km ja bensat on aina ostettu eri huoltoasemilta niin ei voi olla bensan laadustakaan kiinni. Bensana käytetään 98E5.
yamaha fzs 600 03, yamaha fzs 1000 01
kyllä siinä nokka kevenee noilla kierroksilla, kakkosella, mut ei jaksa kyllä hypätä kunnolla keulille kummiskaan, edes kytkimellä..(marko.fzs @ Touko. 14 2011,21:21) kirjoitti
ihan vakio putki ja ixil slipari. ai et siellä sliparin sisällä ois joku ahdistava reikä levy ?
Noinkohan pelkän noise killerin paikoillaan & pois olo vaikuttaa keulimiseen. Eroa on kuitenki se vain se muutama hassu heppa jos sitäkään... Voima kun ei tässä tapauksessa lisäänny suorassa suhteessa meteliin!
Äkkiseltään veikkaisin että sulla on takajousen säädöt suht löysällä, eli se keuliminen menee "hukkaan" sinne mopon ahteriosastoon ku painuu kiihdytyksissä kasaan koko persaus. Tossahan on muutenkin todella löysä se takapamppu heti lähtiessä...
Ite huomasin fasun kanssa pelatessa monesti juuri tämän. Jossain vaiheessa laittelin pikkasen lyhemmät koiranluut taakse, joka jäykisti jousitusta niin keulimisherkkyys oli ihan eri tasolla kuin normiasetuksilla. Lisäksi semmoinenkin pointti, että jos siitä on keulaa pudotettu alas ohjauskolmioitten läpi, niin se myös hillitsee pystyyn pyrkimistä...
Voihan tietty olla, että mopo on vaan nuhainen jostain muusta syystä? Mut sen luulis huomaavan kyllä muutenkin, pelatessaanhan toi fazerin kone on täysin unelma! *![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Sitä tuskin on penkitetty, kun slipari on vaihdettu. Täälläkin osa oli sitä mieltä, ettei Fasu tarvi säätöä putken vaihdossa. Oma ja naisen pyörä penkitettiin. Teho ei todellakaan noussu, ku ne pari heppaa. Vääntökään ei numeerisesti hirveitä lisääntynyt, mutta käyrä muuttu ja väännön lisäys tuli just merkitykselliselle alueelle.
Ne on pieniä asioita, jotka vaikuttaa isosti. Vakiona en saanu sitä keulimaan, mutta penkitettynä se alko keulimaan kaasulla.
Perä on tosiaan löysä. Se on sitä erityisesti, jos pyörää madalletaan koiranluilla.
... jotain piti muistaa
Jos Ixil-putkesi on samaa mallia kuin mitä minulla, niin db-killeri ei ole läpivirtaava. Se on siis toisesta päästä tukittu ja putken seinämillä on vain reikiä, joten ei ihme vaikka saattaisi ahistaa *(Pagal @ Touko. 15 2011,14:23) kirjoitti
Joten eikun se vaan pois ja sitten testaamaan, varo ettet ylläty, tulee aikamoiset teholisäykset (jos siis sinulla samalla periaatteella tuo putki).
Tälläinen putki siis minulla käytössä
Kandee varmaan lukasta vaikka mp maailman virivaimentajien testi. Niin saatat olla eri mieltä. Leovinsen killeri muistaakseni vei 10Nm vääntöä ja 15kW tehoa. Testi oli MP Maailmasta (1/2007).(Yamaha1 @ Touko. 15 2011,15:54) kirjoitti
Elämä on onneksi mutkikasta
Jep, Minullakin taitaa olla sit samanlainen putki, tai en ainakaan tuolta: http://www.ixil.com/HTML/indexIN.html täysin samanlaista löytänyt.. muuten saman näköinen kuin toi sinun, mut ovaalilla ixil-tekstillä. Saako ne roippeet pois sieltä hajoittamatta mitään ja kuinka paljon nousee äänet? (itseasiassa olen tykännyt fasun todella hiljaisista äänistä, verrattuna vanhaan kokoputkisto ässääni, missä koko kylä raiku kun antoi hanaa(carnifexi @ Touko. 16 2011,11:30) kirjoitti
Perkele ku pitää noita slipareita joka pyörään tunkee, jos kerta vie tehotkin ; )
edit:
Hmmm. Mutta hetkinen, mistäs sen edes tietää, että onko slip-on vai bolt-on?edellinen omistaja puhui kyllä kokoajan sliparista, mutta onkohan toi sit oikeesti slipari? alkuperäinen vaimennin se ei ainakaan ole.. mutta kertokaa noobille, että mikä niitten ero sit on ja mitäs bolt-onin kanssa pitäisi tehtä jos se olis se. http://www.nettivaraosa.com/moottor....1076256 nimittäin tossa omassa putkessa on juuri tuollainen ovaali toi teksti..
Ja perän tosiaan väänsin maksimi säädöille jo ennenkuin huomasinkaan noita tehon vajauksia, Mutta Kyllä pitänee vaiheessa pumppu kummiskin irroittaa ja käyttää tuolla http://mphuolto.fi/ huollossa. On se kummiskin sen verran ajan kanssa löystynyt.
Ja niin, pyörä on tosiaan ollu papparaisella matka käytössä, et se on kaikin puolin täysin vakio. ei ole koiran luita eikä mini vilkkua *
^Kannattaa harkita ihan uutta jäykempää takapamppua, on uutenakin aika pehmeä ja taitaa muuten olla vielä sitä huoltovapaata mallia (ei pysty huoltamaan) *
Elämä on onneksi mutkikasta
Pystyy sen huoltamaan, öljyt, kaasut yms. Oikeastaan pitääkin huoltaa, se menee äkkiä löysäksi.(marko.fzs @ Touko. 17 2011,06:11) kirjoitti
Jos pitää laittaa tiivisteitä yms. vaihtoon, niin ne huoltomiehen mukaan pitää ettiä vastaavista. Suoraan tuohon ei saa kai varaosia jousta lukuunottamatta. Öhlinsin vastaavuustaulukon mukaan voisi toisista pyöristä ettiä pamppua, mutta muistaakseen tuohon ei saa ainakaan just samanmittaista.
Sininen taitaa olla se hitain väri, yhdellä sinisellä ajanut ja se oli todellakin laiskempi kuin oma harmaa. Ettei olisi tuo siun vaihdokki... Ei suostunut keulimaan millään vaihteella. Varmaan saanut liian vähän runtua ja tottunut olemaan laiska
Oma keulii -1 eturissalla kaasulla ykkösellä ja kytkimellä kakkosella.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
No nyt on sitten putkikin pistetty osiin ja sehän oli ihan suoraa putkee aina pakoaukon säätimelle asti. Eli eipä lyötynyt siitäkään sitä ahdistavaa vikaa, se on varmaan se sininen väri sit ; D
Kyllä tuolla MP-Huollossa noi vaan huoltaa noita "huoltovapaita malleja" et kait se on sinne vietävä, vaikkei sinäänsä niin älytöntä tarvetta olis. Ei maksa kummiskaan kuin alle 100e se huolto, ja olis taas alkuperäis kunnossa..
Uus jammukuski ilmottautuu!Sunnuntaina piti hakea tuommonen tonninen fzs talliin. vm. -03 Pyörä vaikutti kyllä hyvältä mitä sillä ehti ajamaan. Akku meni heti uusintaan ja renkaat. Sitte siinä ei toivottavasti ole kuin
![]()
Yamaha xvs 1100 dragstar classic -07
En usko että se siitä väristä on kiinni,täältäki löytyy sininen(Pagal @ Touko. 17 2011,17:59) kirjoitti
![]()
Mulla on 48 takaratas ja kyllä ykkösellä nousee ihan tasaisesti kaasuttamalla keula mutta kakkosella ei enään niin helposti.
Ootko tyhjentäny kaasarit?
Suzuki Solifer S 50 '87 > Yamaha DT125R '90 > Yamaha FZS1000 '01
Huomasin tuossa yks päivä tuon ujelluksen kans, rupesi jo jänskättämään että nytkö tästä jo moottori leviää, onneks löyty kohtalotovereita ketkä myöskin huomannu äänen. Ostin pyörän keväällä,mutta nyt vasta huomasin äänen, ei huomaa jos ei ajattele asiaa ja kuuntele tarkemmin. Kolmosella ei tosiaan enää kuulu.(maantiesika @ Touko. 09 2011,13:43) kirjoitti
Suzuki Solifer S 50 '87 > Yamaha DT125R '90 > Yamaha FZS1000 '01
Jep. Penkissähän toi mopo pitäs vaiheessa käyttää, jotta näkis, että puuttuuko siitä niitä tehoja vai ei.
Mut mites toi ratas puoli? Eli mahtuuko eteen se 17 piikkinen??, noin ranskan matka mielessä
![]()
Motonetti tarjoo(Omen @ Touko. 10 2011,21:01) kirjoitti
-ilmansuodattimen 19,90€
-Tulpat ngk b9re(vai mikä se vakio tyyppi olikaan) 8€ kappale
-öljynsuodatin 7,9€ (merkki sunam tai vastaava)
Stormi tarjoo
-ilmansuodatin 22€
-Tuplat 9,6€ (sama ngk)
-Öljynsuodatin 8€ Emco
-Öljynsuodatin 17€ Teho filter
Ostin joskus yamahan öljynsuodattimen mp ja veneliikkeestä kun se taisi olla ainoa mikä oli sillä suunnalla ainoa auki oleva lauantaina.
Rento ukko oli myymässä, koska muistaakseni yamahan suodatin ja castrol gps 10-40 5L tais olla tingittynä alle 45€. Öljyn ukko kyl laski suoraan castrolin tynnyristä.
Mutta asiaan, Yamahan original suodatin oli huomattavasti laadukkaamman näkönen kun emco.
Emco on melkolailla samanlainen kun halpis auton paperisuodatin, se koostuu paperihaitarista jonka sisäpuolella on metallinen reikalevy sisäpatruunana. Yammun originaalin rakenne koostuu muovisesta patruunasta jonka ympärillä on kehittyneempi "villa"tyyppinen suodatin.
Lähden siitä että vähillä säännöllisillä ajoilla emcon vaihdan syksyllä originaali tyyppiseen, kun vaihdan öljyn varastointia varten.
Vaikka kuinka olis elämä pielessä, niin silti on p_llu mielessä
Moi,
uusi onnellinen tonniFazun omistaja ilmoittautuu! Viime viikonloppuna pe-la välisenä yönä sairastuin erittäin äkillisesti ja vakavasti mopokuumeeseen ja lääke löytyi onneksi jo samana viikonloppuna. Vaihtoehtoina oli Bandit 1200-1250 ja SV1000, mutta olen tähän hankintaan äärimmäisen tyytyväinen. Malli on 2004 ja kilometrejä 36tkm. Tämä viestiketju tuli lukaistua kokonaan läpi ja sain siitä mukavan käsityksen vehkeestä ja modauksesta.
Sattuuko kellään oleen nurkissa ylimääräiseksi jäänyttä sliparia kyseiseen vehkeeseen? Olisin mahdollisesti kiinnostunut myös FZ1S tangosta, jos sattuisin saamaan sopivasti. Vaihtoehtoisen pleksin hankinta voisi olla myös kova juttu, spoileripleksi on ainakin saanut ääniä?
Tällä hetkellä pyöräni on 100% alkuperäisessä kunnossa, mutta järkevään rahaan tehtävissä olevat "hyödylliset" modaukset kiinnostaa. Sliparissa tosin kiinnostaa ääni selkeästi tehoja enemmän, evastähän vehkeestä löytyy jo vakiona paljon enemmän kuin kuskissa rohkeutta!
Kaasua tämä yksilö tarvitsee startatessa pikkuisen, keulaa tarjoaa ainakin ykkösellä ihan mukavasti. Penkitetty 2009 neulojen vaihdon yhteydessä, eväät oli kuulemma tallella. Dynolappuja en ole vielä nähnyt, toivottavasti saan edelliseltä omistajalta.
Ilmoitelkaa myös, jos jollakulla on hyviä parannusvinkkejä mainitsemieni lisäksi. Contin Road Attack 2 on juuri tilattu uudeksi takanakiksi, edessä on vielä hyvä Metzeller (Z6?).
Kadulla: Aprilia Pegaso 650 -98 -> Yamaha FZS 1000 -04
Kurassa: Honda CR 250 -00 -> Stomp 140 KZR -10
itse olen 186 pitkä eikä spoileripleksi toimi yhtään.kypärämelu vaan korostuu.Tein itse madalletun mallin ja toimii kaikkein parhaiten,mutta peilit näyttää nyt tuntosarvilta.kai siihen silmä tottuu.tuplakuplaa oon kokeillu kans huonolla menestyksellä vaikka onkin parhaimman näköinen. pottakin pitäis olla markkinoiden hiljaisimpia avattavia? C3 suupertti.
hyvä pyörä muuten!
rakentaja Rane
Olin kanssa harkinnut spoileripleksiä, mutta hyvä tietää että ne ei toimi pitkillä kuskeilla. Ei mene nekään rahat hukkaan.
Vaikka kuinka olis elämä pielessä, niin silti on p_llu mielessä
Tangonpääpeilit, en voi ku suositella. Niistä oikeasti näkee taakse, eikä vain mitä itellä on päällä olkapäitten kohdalla... Lisäksi edukkaitakin löytyy mm. Biltemasta. Ainut tietty että niiden originaalien tuntosarvien kiinnityskohdat pitää sit saada peitettyä, mutta siihenkin lienee nykyään setti ostettavissa?
En yhtään ihmettelis, vaikka fasun kohdalla ne tuntosarvetki aiheuttais osansa siitä kypärämelusta & pyörteilystä.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Edelleen olisi nämä ylimääräisenä, jos joku tarvitsee niin saisi pilkkahintaan.(timpek @ Tammi. 29 2011,19:17) kirjoitti
FZ1-S 07
Ei toimi hieman lyhyemmälläkään (178), orkkispleksi on parempi.(juha66 @ Kesä. 09 2011,20:06) kirjoitti
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Olisiko tietoa tai linkkejä, mistä löytyisi -03 FZS vilkun kupu? Ilmeisesti kivi napautti vasemman takavilkun kuvun rikki ja olisi uudelle tarvetta...![]()
Yamaha TDR 250 -89
Suzuki DR 800 -94
Kawasaki ZRX 1100 -98
Honda VTR 1000 F -98
Yamaha FZS 1000 -03
Yamaha YZF-R1 -10
BMW F800GS -12
KTM 250 EXC-F -13
Yamaha FZS 1000 -05
KTM 990 Supermoto -08
Yamaha MT07 -13
Ei toimi, ei (172 m). C3 on kaukana hiljaisesta, kun spoileriplexin takana pysyy. Kun nousee seisoon tapeille, tulee mukavan hiljaista :-)(piston @ Kesä. 10 2011,10:01) kirjoitti
Peilien reikien tulppia löytyy esim. tuolta:
http://www.carpimoto.com/EN....-05.htm
Saatavuus ollut välillä aika huonoa ja toissa talvena kun sellaset tarviin, piti tehdä itse. Palat lattarautaa, parit pultit kemppiliimalla kiinni, pakkelilla muotoon, Yamahan orkkis-mustaa ja lakkaa paukkupullosta päälle ... ihan ok tuli, mutta tehtyyn työmäärään nähden Rizomat olis ollu aika edulliset ;-)
Yamaha XSR 900 60th Anni -17, Honda CB 450N -85
past:
Yamaha R1 WGP -12
Yamaha FZS 1000 -06
Kawasaki GPZ 600 R -85
Yamaha RD 350 LC -84
Honda CB 125 T -81
Spoileripleksistä tulee ok, jos leikkaa spoileriosan pois. Lähinnä se leveys siitä tekee vakiota paremman. Spoilerin kanssa melu on ihan hirveää.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08