Moro, uusi FZS:n omistaja ilmoittautuu...
Ostin pyörän 3 vko sitten ja ajokausi alkaa 1.5. Tossa lämpimässä tallissa olen käynnistellyt pyörää ja hyvin hörähtää käymään mutta ei jaksa käydä kunnolla kylmänä. Eli sammahtaa jos ei varovasti avaa hiemaan kaasua, ryypyllä ei jaksa käydä lainkaan. Kun hiukan lämpiää ni sitten käy hyvin ja kiekat karva alle 1000 rpm.
Onko mahdollisesti jokin säätö edessä? Uutta bensaa laitoin 10 L tankkiin, viimekesäisiä siellä oli jokunen litra.
Edelliset kulkineet aina käynnistyneet ryypyllä tahi ilman, Fasu ei oikein osaa päättää pitääkö se kummastakaan... * *
Toisaalta tilanne voinee tasaantua kunhan pääsee vähän tuulettamaan pyörää talven jäljiltä. Olisiko jollain kokemusta vastaavasta...
Yamaha FZS 1000, 04
On jotakin pielessä. Kyllä sen kuulu ryypyllä käydä kunnolla kylmänä ja kuumana.
Se kaasu ei ainakaan mulla kylmänä ole terävimmästä kärjestä, kunnolla kun lämpee niin sit vastaa empimättä.
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Kyllä mulla oli fasun kanssa jokakeväinen starttirumba, kun kaasua ei kestänyt alussa antaa juuri yhtään. Kun semmoset 10min antoi käydä lämpimäksi, niin kaasua kesti antaa jo enemmän. Tankin pistin aina syksyllä täyteen, on kokeiltu suoja-aineella ja ilman, samat ongelmat aina keväällä. Viis vuotta pyörä mulla oli, eikä siinä mitään oikeaa vikaa kuitenkaan ollut.
En tiedä, mistä johtuu, mutta oisko vaan paskaa talven aikana tiivistynyt kaasareihin tjms? Joka tapauksessa ne ongelma kyllä häipyy kun tien päälle pääsee ja vähän kaasua siellä antamaan![]()
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Vaihdoin tulpat ja olivatkin vaihdon tarpeessa.
Nyt vastaa hyvin kaasuun kun lämpiää mutta edelleen kylmänä ei käynnisty imuna kanssa vaan joudun laittamaan startatessa hieman kaasua "valmiiksi auki".
Imun luulisi kyllä noin mekaanisesti toimivan koska lämpimänä tukehtuu kun laittaa imun päälle.
Yamaha FZS 1000, 04
Mulla ei kyllä koskaan ollu mitään ongelmia oman fasun kanssa. Ei kylmällä, eikä kuumalla... Noin 3 vuotta ajelin mopolla itte ja vaimo siihen vielä vuoden perään. Hyvin käynnistyi, kukkui ja pelitti kokoajan!![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
On-OffRoad: Mun fasu oli just semmonen koko sen 4,5vuotta, mitä se minulla ehti olemaan. Koskaan ei lähteny kylmänä käyntiin ilman pientä kaasun antoa. Ostin pyörän uutena ja aina se oli semmonen. On siitä ollut täälläkin juttua, että ne on aikalailla yksilöitä tuon suhteen.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Onko kukaan asennellut Ermaxin undertraytä fasuun? Ostin pyörän ja sain semmosen mukaan. Alkuperäisen lokarin joutuu vissiin katkaisemaan ja muuta mukavaa. Mitenköhän pysyy maalit siinä kun ei ole huggeria?
Voin myös myydä sen jos joku haluaa ostaa, väri tumman sininen metallihohto
Suzuki Solifer S 50 '87 > Yamaha DT125R '90 > Yamaha FZS1000 '01
Voin karvaasti todeta että myy eteenpäin. Mä virittelin sellaisen omaan pyörään ja kun sitä siinä ihmettelin niin totesin että istuu ihan päin persettä. Se mun oli 5mm kapeempi kun alkuperäinen ja kiinnitys urat miten sattuu.(Fasu @ Huhti. 26 2011,22:11) kirjoitti
eli nyt mulla on taas alkuperäinen paikalla. Ainut hyväpuoli on että nyt osaan hitsata noita muovi osia. Ja siitä loksusta sai hyvän ketjusuojan jatkeen
![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Moi(yamahafzs600 @ Huhti. 14 2011,11:17) kirjoitti
Eilen sain pyörän takaisin huollosta olivat putsanneet kaasarit ja nyt kone käy ja vääntää ihan eri malliin.
yamaha fzs 600 03, yamaha fzs 1000 01
Just pistin naisen Fasun kukkumaan. Eilen tiputin sen pakusta talviseisonnasta. Olin käyttänyt pari kuukautta sitten, ladannut akun seisontaan laitettaessa ja nyt ei mitään yritystäkään.(Ulpe @ Huhti. 18 2011,11:23) kirjoitti
Sitten latasin ctekillä akun täyteen ja heti lupas, mutta kun vähänkin koski kaasuun, kuoli heti. Mitään ryyppyä en vanhasta kokemuksesta edes harkinnut. Kun sain starttia pitkään pyörittämällä vähän lähtemään, niin siitä vähän kerrassaan ja varovasti kaasua -siis varovasti!
Komppaan Ulpea siis täysin. Meillä on noita kaks ja joka kevät sama homma.
... jotain piti muistaa
Kevään käynnistysongelmia oli itselläkin kunnes…kirjoitti
Nykyään tapaan, kun laitteesta kerran bensahana tankin alta löytyy, käyttää syksyllä kaasarit reilusti kuivaksi. Kun keväällä herättelen, menee polttoaine tuoreena kaasareihin ja starttaa nätisti joka kerta. Sakkakuppiin mahtuu vajaa desi ja kun se siellä talven aikana tervaksi muuttuu, ei ole ihme ettei tulpille kelpaa sytytettäväksi, ja voi sitten joutua puhdistushommiin.
Toinen tyyppis noissa kaasareissa on uimurit, jotka on tehtaalla jätetty säätämättä (oliko 9mm pystyssä vakiona, isossa kirjassa suositellaan 12,5-13,5mm) jolloin bensapinta on kaasarissa jo epäterveellisen korkea. Seisottaessa saattaa bensaa valua kurkkuihin, ja tästä johtua käynnistysongelmat varsinkin lämpimällä koneella. Itse säädin juuri toisen Fasuni uimurit 11mm koholle. Aika näyttää oliko riittävästi.
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
Kevät tuli ja mopo on vielä hallissa...
Kannattaako tilata ilmansuodattimet, tulpat, öljyn suodattimet ja öljyt jostain netistä?
Vai onko jammusentteri tai stormi laskenut jo hintoja niin kilpailukykyiseksi että voi sieltä käydä hakemassa?
"Viiden erilaisen laitteen huoltourakkaa odotellessa"
Laiskana kaverina aattelin että olis kivempi kun posti tois osat kotiin eikä tarvis ajella ympäri kyliä niitä hakiessa...
Vaikka kuinka olis elämä pielessä, niin silti on p_llu mielessä
Käynnistymisongelmista: Mulla kylmänä vaatii rikastimen täysille ja himppasen kaasua. Lämpimänä vain himppasen kaasua.
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Moro!
Uusi FZS 1000 -kuski ilmoittautuu. Eli -02 pyörä ylivuotisena käyttöönotettu. Ensimmäiset 200km takana ja mä oon ihan *![]()
Pari kysymystä teiltä kokeneilta Yamaha-omistajilta:
Mikä mahtaa olla semmoinen "ujellus"(vähän kuin turbon ujellus), kun tasaisesta vauhdista avaa kaasua. Alkaa ikään kuin matalalta ja kimentyy kun kiihtyy. Yli 90km/h vauhdissa ei enää kuulu/kuule, kun kypärä melu kasvaa suuremmaksi. Ei kai ole ihan ominaisuus kuitenkaan?
Ja onkohan vakiovälitykset rattailla, kun suurin pykälä ja 100km/h, niin kierrokset n. 4200rpm ja 120km/h, kierrokset n. 5000rpm?
On kyllä hyvin *alle sopiva peli! Ja naama on vieläkin yhtä *
![]()
Yamaha TDR 250 -89
Suzuki DR 800 -94
Kawasaki ZRX 1100 -98
Honda VTR 1000 F -98
Yamaha FZS 1000 -03
Yamaha YZF-R1 -10
BMW F800GS -12
KTM 250 EXC-F -13
Yamaha FZS 1000 -05
KTM 990 Supermoto -08
Yamaha MT07 -13
Ja lisäksi piti tiedustella, että mistä saisi takamatkustajan kahvat? Jos ton givin telineen ja laukun nakkais tonne varastoon...
Yamaha TDR 250 -89
Suzuki DR 800 -94
Kawasaki ZRX 1100 -98
Honda VTR 1000 F -98
Yamaha FZS 1000 -03
Yamaha YZF-R1 -10
BMW F800GS -12
KTM 250 EXC-F -13
Yamaha FZS 1000 -05
KTM 990 Supermoto -08
Yamaha MT07 -13
Mitäs bensaa porukat on nykyisin Fasuihinsa tankanneet, itse otin selkeesti 98 linjan kun ei vielä oikeen ole luottoa tohon E10 litkuun.
Honda CBF600S '06 -> Yamaha FZS-1000 '04 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '12
Sama täällä. Ensimmäisen tankkauksen suoritin Fasulle tänään 98e:llä ja samalla linjalla jatketaan... *(marquz @ Huhti. 28 2011,21:05) kirjoitti
![]()
Yamaha TDR 250 -89
Suzuki DR 800 -94
Kawasaki ZRX 1100 -98
Honda VTR 1000 F -98
Yamaha FZS 1000 -03
Yamaha YZF-R1 -10
BMW F800GS -12
KTM 250 EXC-F -13
Yamaha FZS 1000 -05
KTM 990 Supermoto -08
Yamaha MT07 -13
Se on se raaka voima kun pitää sellasta ujellusta(eriveto79 @ Huhti. 28 2011,20:14) kirjoitti
![]()
Tai sitten taitaa tulla ketju luistista se pienenee aika paljon kun laittaa ketjut sopivan löysälle.
Elämä on onneksi mutkikasta
Välityksiä ei voi nopeusmittarin lukemista päätellä, nopeusanturi ottaa laatikolta lukeman. Laske rattaan piikit.(eriveto79 @ Huhti. 28 2011,20:14) kirjoitti
Takamatkustajan kahvat maksaa YC:llä muistaakseni vajaa pari sataa ekua kappale... Kokeile Ebaystä etsiä.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Outo ujellus, ei kuulu vakio-ominaisuuksiin. Jos ketju on joskus vedetty liian kireäksi, kannattaa tsekata laakerit. Paljonkos siinä on kilometrejä?(eriveto79 @ Huhti. 28 2011,20:14) kirjoitti
... jotain piti muistaa
52tkm ja rapiat on mittarissa.(seku @ Huhti. 29 2011,11:00) kirjoitti
Yamaha TDR 250 -89
Suzuki DR 800 -94
Kawasaki ZRX 1100 -98
Honda VTR 1000 F -98
Yamaha FZS 1000 -03
Yamaha YZF-R1 -10
BMW F800GS -12
KTM 250 EXC-F -13
Yamaha FZS 1000 -05
KTM 990 Supermoto -08
Yamaha MT07 -13
Mitä toi operaatio makso ja tekivätkö jotain muutakin kun kaasarit?(yamahafzs600 @ Huhti. 27 2011,07:38) kirjoitti
Moikka(kilofasu @ Huhti. 29 2011,19:33) kirjoitti
Mulla toi meni takuuseen koska ostin pyörän liikkeestä.
Ymmärsin, että ainostaan kaasarit oli putsattu ja työ tunteja olis mennyt jotain 3,5h. En osaa kyllä yhtään sanoa mitä se vois maksaa.
yamaha fzs 600 03, yamaha fzs 1000 01
Elämme toivossa, ettei kyse ole konepään laakeroinnista.(eriveto79 @ Huhti. 29 2011,16:28) kirjoitti
... jotain piti muistaa
Uskallanko edes kysyä mahdollisia kustannuksia ko. tapauksessa? *(seku @ Touko. 02 2011,10:41) kirjoitti
![]()
Yamaha TDR 250 -89
Suzuki DR 800 -94
Kawasaki ZRX 1100 -98
Honda VTR 1000 F -98
Yamaha FZS 1000 -03
Yamaha YZF-R1 -10
BMW F800GS -12
KTM 250 EXC-F -13
Yamaha FZS 1000 -05
KTM 990 Supermoto -08
Yamaha MT07 -13
Minulla ei ole käsitystä ton remontin todellisesta hinnasta. On kumminkin mielikuva, että alkuvaiheessa se on aina halvempaa, joten kysyjä säästää ennakoimalla.(eriveto79 @ Touko. 02 2011,14:58) kirjoitti
... jotain piti muistaa
Viikon verran pihassa ollut FZ1S, tuhannen kilometriä ehtinyt rullamaan ja kokemus tähän asti positiivinen.
2014: Yamaha FJR vm:08
2013: Yamaha FZ6N vm:08
2011: Yamaha FZ1S abs vm:10
2010: Suzuki V-storm 650 vm:07
2008: Honda Deauville 650 vm:04
2006: Honda CB 500 vm:98
Tulipa ostettua samanlainen akku mutta ei sovi paikalleen, liian leveä..(Omen @ Huhti. 02 2011,02:33) kirjoitti
![]()
Suzuki Solifer S 50 '87 > Yamaha DT125R '90 > Yamaha FZS1000 '01
Tuntuvat olevan yksilöitä tuossa suhteessa. Omani käynnistyi kuin palmun alta vanhoillakin bensoilla 4 vuotta, kunnes viime keväänä... Käynnistyi hyvin, otti kierroksia ilman kuormaa, mutta kun vedin pihasta kadulle niin meinasin jäädä auton alle. Koneessa ei ollut voimaa lainkaan kun oli veto päällä ja antoi hanaa. Sain lisätä kierroksia aina kytkin pohjassa ja sitten kytkintä luistattamalla korttelin ympäri ja takaisin pihaan. Onneksi ongelma poistui itsekseen siinä vaiheessa.(seku @ Huhti. 27 2011,10:03) kirjoitti
Viime syksynä siirryin sitten vanhan liiton meininkiin ja laskin kaasarit tyhjäksi pohjaruuvista (säilytys lämpimässä tallissa). Ainakaan nyt ei ollut mitään ongelmia. Jätin myös tankkiin vain vartin verran bensaa ja kävin tankkaamassa heti tuoretta päälle.
Täytyy ehkä tänä kesänä tehdä suutinsarjan asentamisen yhteydessä myös tuo hra Sian tekemä kohojen korkeuden tarkistaminen ja mahdollinen säätö. Pat Glennin sivuilta löytyy siihen hyvät ohjeet.
Bensana ajattelin käyttää voittopuolisesti E10:ä. Kunhan kumiosat kestävät ei sen muuten pitäisi aiheuttaa isompia ongelmia.