Onko etuiskareiden öljyn vaihdossa muuta jumppaa kuin:
1. rengas irti
2. ihan alimmainen ruuvi teleskoopista irti, kuusiokolo? lähteekö vaan siitä veivaamalla, vai vaatiiko putken yläpuolelta jonkun erikoistyökalun??
3. ruuvi takas
4. yläkorkki auki
5. uudet litkut sisään
6. korkki kiinni
vai
7. vittu tää onnistunu--> kori kaljaa ja purkamaan koko paska?
joku ton tehnyt voisi varmaan vähän valasta asiaa ennekun olen kohdassa 7.
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Mulla olis edelleen ne Fazun sivulaukkuraudat, käyttämättömät, by SW-Motech. Hintaa voi nyt jo tarjota ihan vapaasti, kun ei näytä ketään kiinnostavan. Onko se nyt niin hankala tosiaan päästä näistä eroon. Telineiden Rolls-Royce ja lähtee käytännössä ilmaiseksi, eikä ketään kiinnosta?
OUTOA!
By the way, jos joku pohtii eturenkaan irrotusta niin Motonetistä on saatavilla 19mm kuusiokärkiavain 1/2" ja hintaa oli jotakuinkin 4,5e.
Mullakin on sama juttu noitten kurkkujen kanssa, mietin että kannattaisiko vaihtaa nyt talvella. Ne on vaan aika kalliita, Yamahalta 47,25€/kpl. Ruotsistakin kysyin ja hinta saman verran.(fasu1000 @ Elo. 15 2009,12:35) kirjoitti
Yamaha FZS 1000 -02
Kun ostin oman Fasuni niin katselin juuri noita kurkkuja kun olivat niin hapertuneen näköiset. Ajattelin, että vaihdetaan vasta sitten kun on pakko kun kerran ovat niin kalliit. Kolme vuotta ajelin (n.25tkm) ilman mitään ongelmia tai muutoksia näissä kurkuissa. Joten mun mielestä niitä eikannata vaihtaa 'varoiksi'...(egg-400 @ Helmi. 04 2010,10:46) kirjoitti
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
jos kaasuttimen kurkku on halkeillut ja sieltä pääsee ilmaa joukkoon ensimmäinen vihje hajoamisesta on epätasainen tyhjäkäynti.
Elämä on onneksi mutkikasta
Päätin sitten tehdä kaikki huollut itse, eli mistäs olette saaneet edulliset öljyt, filtterit, avaimet jne?
Ja toinen PASKA mikä kuuluu harrastukeen, on renkaanvaihto. Sinne menee pikaisella kuvaston selaamisella se 400e. Eli eteen ja taakse.
Onko tuossa vaihtoehtoja jos haluaa Metzelerin Mez6:t ja ne nimenomaan vahvistetut eteen ja taakse? Onko noista kokemuksia? Kuulemma hyvät sport-touring kumit. Ja vanhat Metzelerit on toimineet tosin hyvin, niin jatkaa tässä.
Itse meinasin kokeilla Michelin Pilot Road kakkosia seuraavaksi, onkos noista mimmosia kokemuksia?
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Toimii mun mielestä tosi hyvin Fasussa. Takarenkaalla nyt ajettu 9000 km josta lähes 1000 radalla. Meinasin sillä vielä ajella alkukevään, jonka jälkeen uutta samanlaista alle. Ilman rata-ajoa varmasti olisi kestänyt lähemmäs 150000 km. Eturenkalla olen nyt ajanut 4000 km ja näyttää edelleen aivan uudelta.(piston @ Helmi. 07 2010,12:57) kirjoitti
"The world is full of Kings and Queens. Who blind your eyes, then steel your dreams. It´s Heaven and Hell!"
Niin siinä vain taitaa käydä, että pitänee laittaa oma fasu myyntiin...Mukavia kilometrejä on ajeltu jo kolme kesää ja jotain uutta tekee mieli. Saas nähdä meneekö kaupaksi järkevällä hinnalla, vai ajellaanko vielä neljäskin kesä!
Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
Ainoastaan hyviä kokemuksia... itellä 1100 zzr.ssä ja aika monesti menty tuppi mutkalla ja 14000 nyt ajettu ( tosin alkaa olee vaihdon tarpeessa ).. omasta mielestä hyvä pito kylmänä, kuumana, sateella ja kuivalla että mitä sitä muuta toivookaan. uudet road 2 odottaa varastossa alle laittoa.. hyvä rengas(piston @ Helmi. 07 2010,12:57) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZZR 1100 -93
uppista ! hyvä on: 45 euroa(seku @ Marras. 13 2009,15:17) kirjoitti
![]()
... jotain piti muistaa
+1 hyvä rengas fasuun(Hanga @ Helmi. 07 2010,17:17) kirjoitti
![]()
Honda 1000XL -09
hyvä ja kestävä rengas.radalla ehkä hutera kovemmissa vauhdeissa.ei taida olla kovin optimaalinen profiili ratakäyttöön.(Bacalao @ Helmi. 23 2010,12:31) kirjoitti
rakentaja Rane
Mulla on 05 1000fasu ja otin takajarrun auki ja putsasin perusteellisesti ja laitoin kasaan. kun ilmasin jarrut jäi ihmeen tunnottomaksi. ilmasin oikein toisenkin kerran ja sama juttu. On tossa uudesta saakka ollut paska takajarru. mutta ei se mun mielestä ole noin tunnoton ollut. Tarviiko tohon jonkin ilmaus laitteen että ilmaaninen onnistuu.Etujarrut onnistu ainakin perinteisellä tyylillä
![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Oliskohan tuosta apua ilmaamiseen. *![]()
Suzuki Gs 125 -84
GSF 600S -97
GSF 1200S -97
GSX 1400 -06
Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
En viitsis maksaa 69€ tuosta, koska se takajarru on kuitenkin ihan paska (=turha) jatkossakin.(gsf1157 @ Helmi. 23 2010,22:13) kirjoitti
Ihan perinteisillä menetelmillä pitäisi onnistua. Jätä yöksi 'jännitys' päälle jarrupolkimeen ja koputtele muutamiin kertoihin letkua ja satulaa ym. Mulla ainakin paransi hieman jarrujen tuntumaa.
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
toi takajarru on niin tunnoton ettei sitä voi käyttää kuin siinä vaiheessa kun lähtee jarrutukseen. kun takapyörä keveneen menee todella helposti lukkoon. esim. virkavallalle opetetaan jarrutus niin ettei käytetä takajarrua fzs1000 ja fz1 lainkaan. juuri ton tunnottomuuden takia. onko se sitten paska niin se on maku asia, ja maku asioista voi väitellä(seku @ Helmi. 24 2010,08:24) kirjoitti
![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
No ny, ku tarkkaan pohdin, voinen myöntää jonkin asteisen tunnottomuuden. Olen kumminkin oppinut käyttämään molempia, joten jarruttelen Fasullakin samoin ja jotain 40 - 50 tkm on ny mittarissa (vm. 2005), enkä muista sellaisia takapyörän lukkiutumisia, että olis tullu isompi pulma. Lukkoon myönnän sen joskus jarruttaneeni, mutta senhän tuntee jokseenkin heti, jos takapyörä lukkiutuu. Täytyykin vertailla kingin takajarrutuntumaa. Siihenkään en halunnu abs:ää.(marko.fzs @ Helmi. 24 2010,18:10) kirjoitti
... jotain piti muistaa
Ei se normaalissa ajossa varmaan menekään lukkoon jos on tarkkana, mutta kun esim rekka tulee omalla kaistalla vastaa ja pitäisi oikeasti saada vehkeet pysähtymään, niin on ikävä kun perä lähtee tulemaan rinnalle.
Tapauksen jälkeen harjottelin muuten todella monta kertaa jarruttamista niin että jarrutuksessa takajarru on mukana ainoastaan jarrutuksen alussa.
Olen todennäköiseti hengissä ainoastaan rekkamiehen refleksien ja kylmäpäisyyden johdosta
onko muuten seku toiminut hyvin fasu. mun pyörällä oon rullannut 90000km ilman yhtäkään todellista ongelmaan![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Hyvin toimii! Sillä oon viime vuodet tehny alppikeikat ja tykkään pyörästä pirusti. Vanhana tulee kiire, joten mulla on kolme pyörää nytkin. Siks Fasuun tulee rajallinen määrä vuosikilsoja, ku ajelen kotitantereilla noilla muilla. Kilosuklaa on ihan loistava laite.(marko.fzs @ Helmi. 24 2010,20:35) kirjoitti
Piristin sitä pikkasen: slipari ja vapaavirtaussuodatin ja penkkisäätö. Polleja tuli vaan muutama, mutta 4000 - 6000 väliin tuli vääntöä lisää ja sillä oli riemua lisäävä vaikutus![]()
... jotain piti muistaa
Ihan asiaan kuulumattomasti mitäs mopoja Sekulla on nyt alla. Yyterissä nähtiin muutama vuosi sitten ja muistaakseni olitte liikkeellä kahdella Fazulla.(seku @ Helmi. 24 2010,21:13) kirjoitti
Tuohon jarrutukseen, että ennakoivan ajon koulutuksessa opetetaan lyömään se takanakki lukkoon ja hallitsemaan silti pyörä. Ei se kaadu siitä vaikka sitä pitäisi miten lukossa, kunhan vain on ajamassa suoraan. Kurvissa ei kannata jarruun koskea mielellään ollenkaan. Fazuun verrattuna nykyinen matkalehmä tuntuu abs:llä varustellulta vaikka ei sitä olekaan.![]()
Molemmat Fasut on edelleen kotona ja tuskin me niistä luovutaankaan. Mulla on lisäksi B-king ja sitten se vanha VN 800. Jos ei ikä tulis vastaan, enduro ois varmaan seuraava.(ss454 @ Helmi. 24 2010,21:25) kirjoitti
... jotain piti muistaa
Vähän ajattelin että nyt vedätetään. MUTTA sehän piru toimi(Jalase @ Helmi. 24 2010,08:09) kirjoitti
Nyt se tuntuu taas samalta kun ennenkin, kiitos vinkistä![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Asiasta toiseen, mitä kuuluu kilofasun 20tkm huoltoon liikkeessä. Muuta kuin ne ölynvaihdot?
There is life before 10 000rpm
CBR1100XX
Ainakin tulpat ja ehkä myös ilmansuodatin on lisänä verrattuna 10000 huoltoon. Muuten samaa peruskauraa!
Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
Riippuu kanssa, monta vuotta tohon 20 000 km on menny (jäähd neste / jarruneste)
... jotain piti muistaa
Kuuluuko huolto-ohjelmaan jarrusatuloitten puhdistus? Tuli vaan mieleen, että voisi olla aiheellista. Omassa 30tk ajetussa oli pari mäntää jo jumissa (pienempiä mäntiä). En olis muuten huomannut tehdä, mutta tuli satulat purettua teräspunosletkujen vaihdon yhteydessä.
Samaten huolto-ohjelmaan ei taida kuulua exupin eikä jousituksen laakereiden rasvaus (?), noi on kanssa hyvä tehdä.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08