Sivu: 61 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1151596061626371 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1801:stä 1830:een 2696:sta
    Onko etuiskareiden öljyn vaihdossa muuta jumppaa kuin:
    1. rengas irti
    2. ihan alimmainen ruuvi teleskoopista irti, kuusiokolo? lähteekö vaan siitä veivaamalla, vai vaatiiko putken yläpuolelta jonkun erikoistyökalun??
    3. ruuvi takas
    4. yläkorkki auki
    5. uudet litkut sisään
    6. korkki kiinni

vai

7. vittu tää onnistunu--> kori kaljaa ja purkamaan koko paska?

joku ton tehnyt voisi varmaan vähän valasta asiaa ennekun olen kohdassa 7.
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
    Mulla olis edelleen ne Fazun sivulaukkuraudat, käyttämättömät, by SW-Motech. Hintaa voi nyt jo tarjota ihan vapaasti, kun ei näytä ketään kiinnostavan. Onko se nyt niin hankala tosiaan päästä näistä eroon. Telineiden Rolls-Royce ja lähtee käytännössä ilmaiseksi, eikä ketään kiinnosta?

OUTOA!

By the way, jos joku pohtii eturenkaan irrotusta niin Motonetistä on saatavilla 19mm kuusiokärkiavain 1/2" ja hintaa oli jotakuinkin 4,5e.
    Lainaa (fasu1000 @ Elo. 15 2009,12:35) kirjoitti
    Syksyn heräteostoksena tuli laitettua tuommonen 2003:n 1000 fasu.. *Kilometrejä takana n. 60 tkm mutta minua tuo ei vielä pelottanut.. Pyörä vaikuttaa kaikin puolin vielä aivan kelpo peliltä.. * On slipari ja parempi suora tanko ja tumma pleksi, takalaukkua yms.. jota jo ostovaatimuksenakin pidin..

Heti alkuun tuli muutamia asoita mieleen..
    Mistä löydän tuohon uudet kaasuttimen kurkut..? Nuo alkaa olla jo pykineet pilalle. *Onko mentävä heti Yamahan liikkeeseen, vai löytyykö niitä muualta? Ja paljonkohan noilla on hintaa? * En usko, että nuo ovat vielä aivan loppu, koska pyörä toimii aivan ok.. *mutta sen huomasin, että kakkosen alkykäyrä on aavistuksen sininen.. (n.2 -3cm) Aivan kuin joskus ois ollu seokset pielessä.. Mites tuo rupeaa käyttäytyy, jos kurkku on murtunut.. Olettasin, että rupeaisi kuulee äänestäkin.. *Pyörä käy nyt tyhjäkäyntiä hyvin ja kulkee niin perkeleesti.. * *Eikä startteri sumutus kurkkujen ympärille vielä tehnyt käyntiin muutosta, joten taidan jättää tuon kurkkujen uusimisen talven ratoksi...

Mites tuo nokkaketju.. *Onko sille jotain määräväliä sen vaihtoon, vai uusitaanko se vasta kun kiristäjä ei enää yletä hoitaa hommaansa ja alkaa tulla ääntä..?

Mitäs muita asiota tuosta kannattaisi talven aikana tarkastella.. * ventiilinvälykset tieten aattelin katella talvella..
    PS. Jos jollakin sattuu olemaan sivulaukkujen kiinnikkeitä (kappa tms), niin niitä vois tarjota..
    Mullakin on sama juttu noitten kurkkujen kanssa, mietin että kannattaisiko vaihtaa nyt talvella. Ne on vaan aika kalliita, Yamahalta 47,25€/kpl. Ruotsistakin kysyin ja hinta saman verran.
    Yamaha FZS 1000 -02
    Lainaa (egg-400 @ Helmi. 04 2010,10:46) kirjoitti
    Lainaa (fasu1000 @ Elo. 15 2009,12:35) kirjoitti
    Syksyn heräteostoksena tuli laitettua tuommonen 2003:n 1000 fasu.. *Kilometrejä takana n. 60 tkm mutta minua tuo ei vielä pelottanut.. Pyörä vaikuttaa kaikin puolin vielä aivan kelpo peliltä.. * On slipari ja parempi suora tanko ja tumma pleksi, takalaukkua yms.. jota jo ostovaatimuksenakin pidin..

Heti alkuun tuli muutamia asoita mieleen..
    Mistä löydän tuohon uudet kaasuttimen kurkut..? Nuo alkaa olla jo pykineet pilalle. *Onko mentävä heti Yamahan liikkeeseen, vai löytyykö niitä muualta? Ja paljonkohan noilla on hintaa? * En usko, että nuo ovat vielä aivan loppu, koska pyörä toimii aivan ok.. *mutta sen huomasin, että kakkosen alkykäyrä on aavistuksen sininen.. (n.2 -3cm) Aivan kuin joskus ois ollu seokset pielessä.. Mites tuo rupeaa käyttäytyy, jos kurkku on murtunut.. Olettasin, että rupeaisi kuulee äänestäkin.. *Pyörä käy nyt tyhjäkäyntiä hyvin ja kulkee niin perkeleesti.. * *Eikä startteri sumutus kurkkujen ympärille vielä tehnyt käyntiin muutosta, joten taidan jättää tuon kurkkujen uusimisen talven ratoksi...

Mites tuo nokkaketju.. *Onko sille jotain määräväliä sen vaihtoon, vai uusitaanko se vasta kun kiristäjä ei enää yletä hoitaa hommaansa ja alkaa tulla ääntä..?

Mitäs muita asiota tuosta kannattaisi talven aikana tarkastella.. * ventiilinvälykset tieten aattelin katella talvella..
    PS. Jos jollakin sattuu olemaan sivulaukkujen kiinnikkeitä (kappa tms), niin niitä vois tarjota..
    Mullakin on sama juttu noitten kurkkujen kanssa, mietin että kannattaisiko vaihtaa nyt talvella. Ne on vaan aika kalliita, Yamahalta 47,25€/kpl. Ruotsistakin kysyin ja hinta saman verran.
    Kun ostin oman Fasuni niin katselin juuri noita kurkkuja kun olivat niin hapertuneen näköiset. Ajattelin, että vaihdetaan vasta sitten kun on pakko kun kerran ovat niin kalliit. Kolme vuotta ajelin (n.25tkm) ilman mitään ongelmia tai muutoksia näissä kurkuissa. Joten mun mielestä niitä eikannata vaihtaa 'varoiksi'...
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    jos kaasuttimen kurkku on halkeillut ja sieltä pääsee ilmaa joukkoon ensimmäinen vihje hajoamisesta on epätasainen tyhjäkäynti.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Päätin sitten tehdä kaikki huollut itse, eli mistäs olette saaneet edulliset öljyt, filtterit, avaimet jne?

Ja toinen PASKA mikä kuuluu harrastukeen, on renkaanvaihto. Sinne menee pikaisella kuvaston selaamisella se 400e. Eli eteen ja taakse.

Onko tuossa vaihtoehtoja jos haluaa Metzelerin Mez6:t ja ne nimenomaan vahvistetut eteen ja taakse? Onko noista kokemuksia? Kuulemma hyvät sport-touring kumit. Ja vanhat Metzelerit on toimineet tosin hyvin, niin jatkaa tässä.
    Itse meinasin kokeilla Michelin Pilot Road kakkosia seuraavaksi, onkos noista mimmosia kokemuksia?
    - Sitä saa mitä ei tilaa -
    BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
    Lainaa (piston @ Helmi. 07 2010,12:57) kirjoitti
    Itse meinasin kokeilla Michelin Pilot Road kakkosia seuraavaksi, onkos noista mimmosia kokemuksia?
    Toimii mun mielestä tosi hyvin Fasussa. Takarenkaalla nyt ajettu 9000 km josta lähes 1000 radalla. Meinasin sillä vielä ajella alkukevään, jonka jälkeen uutta samanlaista alle. Ilman rata-ajoa varmasti olisi kestänyt lähemmäs 150000 km. Eturenkalla olen nyt ajanut 4000 km ja näyttää edelleen aivan uudelta.
    "The world is full of Kings and Queens. Who blind your eyes, then steel your dreams. It´s Heaven and Hell!"
    pilot powerit saat minulta mopoosi 300€.
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
    Niin siinä vain taitaa käydä, että pitänee laittaa oma fasu myyntiin... Mukavia kilometrejä on ajeltu jo kolme kesää ja jotain uutta tekee mieli. Saas nähdä meneekö kaupaksi järkevällä hinnalla, vai ajellaanko vielä neljäskin kesä!
    Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
    Ainoastaan hyviä kokemuksia... itellä 1100 zzr.ssä ja aika monesti menty tuppi mutkalla ja 14000 nyt ajettu ( tosin alkaa olee vaihdon tarpeessa ).. omasta mielestä hyvä pito kylmänä, kuumana, sateella ja kuivalla että mitä sitä muuta toivookaan. uudet road 2 odottaa varastossa alle laittoa.. hyvä rengas
    Kawasaki ZZR 1100 -93
    Lainaa (seku @ Marras. 13 2009,15:17) kirjoitti
    Edelleen myynnissä FZS 1000 sopivat 3 laukun telineet, nyt 50 euroa. Hae pois!
    uppista ! hyvä on: 45 euroa
    ... jotain piti muistaa
    Lainaa (Hanga @ Helmi. 07 2010,17:17) kirjoitti
    Toimii mun mielestä tosi hyvin Fasussa. Takarenkaalla nyt ajettu 9000 km josta lähes 1000 radalla. Meinasin sillä vielä ajella alkukevään, jonka jälkeen uutta samanlaista alle. Ilman rata-ajoa varmasti olisi kestänyt lähemmäs 150000 km. Eturenkalla olen nyt ajanut 4000 km ja näyttää edelleen aivan uudelta.
    +1 hyvä rengas fasuun
    Honda 1000XL -09
    Lainaa (Bacalao @ Helmi. 23 2010,12:31) kirjoitti
    Lainaa (Hanga @ Helmi. 07 2010,17:17) kirjoitti
    +1 hyvä rengas fasuun *
    hyvä ja kestävä rengas.radalla ehkä hutera kovemmissa vauhdeissa.ei taida olla kovin optimaalinen profiili ratakäyttöön.
    rakentaja Rane
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on 05 1000fasu ja otin takajarrun auki ja putsasin perusteellisesti ja laitoin kasaan. kun ilmasin jarrut jäi ihmeen tunnottomaksi. ilmasin oikein toisenkin kerran ja sama juttu. On tossa uudesta saakka ollut paska takajarru. mutta ei se mun mielestä ole noin tunnoton ollut. Tarviiko tohon jonkin ilmaus laitteen että ilmaaninen onnistuu. Etujarrut onnistu ainakin perinteisellä tyylillä
    Oliskohan tuosta apua ilmaamiseen. *
    Suzuki Gs 125 -84
    GSF 600S -97
    GSF 1200S -97
    GSX 1400 -06

Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
    Lainaa (gsf1157 @ Helmi. 23 2010,22:13) kirjoitti
    Oliskohan tuosta apua ilmaamiseen. *
    En viitsis maksaa 69€ tuosta, koska se takajarru on kuitenkin ihan paska (=turha) jatkossakin.

Ihan perinteisillä menetelmillä pitäisi onnistua. Jätä yöksi 'jännitys' päälle jarrupolkimeen ja koputtele muutamiin kertoihin letkua ja satulaa ym. Mulla ainakin paransi hieman jarrujen tuntumaa.
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
    Mitä tarkoittaa "paska takajarru" kilosuklaassa?
    ... jotain piti muistaa
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (seku @ Helmi. 24 2010,08:24) kirjoitti
    toi takajarru on niin tunnoton ettei sitä voi käyttää kuin siinä vaiheessa kun lähtee jarrutukseen. kun takapyörä keveneen menee todella helposti lukkoon. esim. virkavallalle opetetaan jarrutus niin ettei käytetä takajarrua fzs1000 ja fz1 lainkaan. juuri ton tunnottomuuden takia. onko se sitten paska niin se on maku asia, ja maku asioista voi väitellä
    Lainaa (marko.fzs @ Helmi. 24 2010,18:10) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Helmi. 24 2010,08:24) kirjoitti
    toi takajarru on niin tunnoton ettei sitä voi käyttää kuin siinä vaiheessa kun lähtee jarrutukseen. kun takapyörä keveneen menee todella helposti lukkoon. esim. virkavallalle opetetaan jarrutus niin ettei käytetä takajarrua fzs1000 ja fz1 lainkaan. juuri ton tunnottomuuden takia. onko se sitten paska niin se on maku asia, ja maku asioista voi väitellä
    No ny, ku tarkkaan pohdin, voinen myöntää jonkin asteisen tunnottomuuden. Olen kumminkin oppinut käyttämään molempia, joten jarruttelen Fasullakin samoin ja jotain 40 - 50 tkm on ny mittarissa (vm. 2005), enkä muista sellaisia takapyörän lukkiutumisia, että olis tullu isompi pulma. Lukkoon myönnän sen joskus jarruttaneeni, mutta senhän tuntee jokseenkin heti, jos takapyörä lukkiutuu. Täytyykin vertailla kingin takajarrutuntumaa. Siihenkään en halunnu abs:ää.
    ... jotain piti muistaa
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Ei se normaalissa ajossa varmaan menekään lukkoon jos on tarkkana, mutta kun esim rekka tulee omalla kaistalla vastaa ja pitäisi oikeasti saada vehkeet pysähtymään, niin on ikävä kun perä lähtee tulemaan rinnalle.
    Tapauksen jälkeen harjottelin muuten todella monta kertaa jarruttamista niin että jarrutuksessa takajarru on mukana ainoastaan jarrutuksen alussa.

Olen todennäköiseti hengissä ainoastaan rekkamiehen refleksien ja kylmäpäisyyden johdosta

onko muuten seku toiminut hyvin fasu. mun pyörällä oon rullannut 90000km ilman yhtäkään todellista ongelmaan
    Lainaa (marko.fzs @ Helmi. 24 2010,20:35) kirjoitti
    onko muuten seku toiminut hyvin fasu. mun pyörällä oon rullannut 90000km ilman yhtäkään todellista ongelmaan
    Hyvin toimii! Sillä oon viime vuodet tehny alppikeikat ja tykkään pyörästä pirusti. Vanhana tulee kiire, joten mulla on kolme pyörää nytkin. Siks Fasuun tulee rajallinen määrä vuosikilsoja, ku ajelen kotitantereilla noilla muilla. Kilosuklaa on ihan loistava laite.

Piristin sitä pikkasen: slipari ja vapaavirtaussuodatin ja penkkisäätö. Polleja tuli vaan muutama, mutta 4000 - 6000 väliin tuli vääntöä lisää ja sillä oli riemua lisäävä vaikutus
    ... jotain piti muistaa
    Lainaa (seku @ Helmi. 24 2010,21:13) kirjoitti
    Lainaa (marko.fzs @ Helmi. 24 2010,20:35) kirjoitti
    Hyvin toimii! Sillä oon viime vuodet tehny alppikeikat ja tykkään pyörästä pirusti. Vanhana tulee kiire, joten mulla on kolme pyörää nytkin. Siks Fasuun tulee rajallinen määrä vuosikilsoja, ku ajelen kotitantereilla noilla muilla. Kilosuklaa on ihan loistava laite.

Piristin sitä pikkasen: slipari ja vapaavirtaussuodatin ja penkkisäätö. Polleja tuli vaan muutama, mutta 4000 - 6000 väliin tuli vääntöä lisää ja sillä oli riemua lisäävä vaikutus *
    Ihan asiaan kuulumattomasti mitäs mopoja Sekulla on nyt alla. Yyterissä nähtiin muutama vuosi sitten ja muistaakseni olitte liikkeellä kahdella Fazulla.

Tuohon jarrutukseen, että ennakoivan ajon koulutuksessa opetetaan lyömään se takanakki lukkoon ja hallitsemaan silti pyörä. Ei se kaadu siitä vaikka sitä pitäisi miten lukossa, kunhan vain on ajamassa suoraan. Kurvissa ei kannata jarruun koskea mielellään ollenkaan. Fazuun verrattuna nykyinen matkalehmä tuntuu abs:llä varustellulta vaikka ei sitä olekaan.
    Lainaa (ss454 @ Helmi. 24 2010,21:25) kirjoitti
    Ihan asiaan kuulumattomasti mitäs mopoja Sekulla on nyt alla. Yyterissä nähtiin muutama vuosi sitten ja muistaakseni olitte liikkeellä kahdella Fazulla.
    Molemmat Fasut on edelleen kotona ja tuskin me niistä luovutaankaan. Mulla on lisäksi B-king ja sitten se vanha VN 800. Jos ei ikä tulis vastaan, enduro ois varmaan seuraava.
    ... jotain piti muistaa
    Onko kellään tällaista Red Fox huggeria? Omituinen kolo tuossa ketjusuojassa... mutta hinta ei ainakaan ole ihan järkyttävä.

Edit: Ja löytyikin lisäinfoa jo täältä.

- Sitä saa mitä ei tilaa -
    BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Jalase @ Helmi. 24 2010,08:09) kirjoitti
    Ihan perinteisillä menetelmillä pitäisi onnistua. Jätä yöksi 'jännitys' päälle jarrupolkimeen ja koputtele muutamiin kertoihin letkua ja satulaa ym. Mulla ainakin paransi hieman jarrujen tuntumaa.
    Vähän ajattelin että nyt vedätetään. MUTTA sehän piru toimi

Nyt se tuntuu taas samalta kun ennenkin, kiitos vinkistä
    Asiasta toiseen, mitä kuuluu kilofasun 20tkm huoltoon liikkeessä. Muuta kuin ne ölynvaihdot?
    There is life before 10 000rpm

CBR1100XX
    Ainakin tulpat ja ehkä myös ilmansuodatin on lisänä verrattuna 10000 huoltoon. Muuten samaa peruskauraa!
    Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
    Riippuu kanssa, monta vuotta tohon 20 000 km on menny (jäähd neste / jarruneste)
    ... jotain piti muistaa
  30.  
    Kuuluuko huolto-ohjelmaan jarrusatuloitten puhdistus? Tuli vaan mieleen, että voisi olla aiheellista. Omassa 30tk ajetussa oli pari mäntää jo jumissa (pienempiä mäntiä). En olis muuten huomannut tehdä, mutta tuli satulat purettua teräspunosletkujen vaihdon yhteydessä.
    Samaten huolto-ohjelmaan ei taida kuulua exupin eikä jousituksen laakereiden rasvaus (?), noi on kanssa hyvä tehdä.
    Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
    // R1 -08
Sivu: 61 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1151596061626371 ... ViimeinenViimeinen