(mtl69 @ Kesä. 04 2009,18:27) kirjoitti
tervetuloa joukkoon iloiseen
hyvä valinta
Honda 1000XL -09
Ihan tawallista syylarinestettä vaan ainakin ite laitoin.(mtl69 @ Kesä. 04 2009,18:27) kirjoitti
Ei kaikki ole kohillaan: jos kulutus on tuota luokkaa niin et ole käyttänyt kaasua tarpeeksi![]()
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Huh älä säikäytä että ei ole kaikki kohdallaanei silti pitihän sitä kerran kokeilla moottoritien rampilla vähän lähtöjä ja ei kerennyt 4 laittamaan niin 200km/h rikki
,tai näin olin katsovinaan kun löysäsin,minun mittapuun mukaan kiihtyvyys räjähtävä
.
Kyllä oli hyvä ajettava ainoastaan takapuoli alkoi loppumatkasta ilmoittamaan puutumisen merkkejä mutta pistetään se 3 vuoden pyörättömän ajan syyksi.
Yamaha FZS 1000 Fazer -02
Täälläkin uus fsz1000 omistaja, suska sai lähteä. Mopo -03 aj.40tkm, keltainen siisti peli jussimyyrän vaimentimella. Kulutusta en vielä osaa sanoa mutta kaiken se vie mitä tankkiin laittaa.
Edit: kuveja linkki
Kliks
Tuo perseen puutuminen on enemmänkin tuon mopon ominaisuus. Tekis mieli Corbinin satulaa, mutta vähän arvokas(mtl69 @ Kesä. 05 2009,17:40) kirjoitti
FZS1000 -03, Hayabusa -06
Mulle tuo satula on just passeli, ex mopossa oli ehkä liian pehmeä. Vaan aika näyttää että miten matkustellessa se asiansa ajaa.
morjens. alkas oleen tonnifasussa 40 huolto edessä ja kävin kyselemässä mikkelin rantakoneelta huollon hintaa:
8 tuntia työtä n.500e +tarvikkeet .arvelivat olevan noin 700+
e koko hoito! melko kallis.mitenkäs muualla on hintataso.
täytyy jo vakavasti harkita rupeisko ihan ite tekemään.säästäis siinä muutaman olutlaatikon hinnantosin voihan sitä hiukan mennä tallissa turatessa.
rakentaja Rane
Onkos tuossa huollossa muuta poikkeavaa normaaliin huoltoon, kun venttiilivälysten tarkastus?(juha66 @ Kesä. 09 2009,20:40) kirjoitti
Hommasta en tiedä, kuin hankala tuo tarkastus / säätö on. Joku homman tehneenä voisi ehkä valaista
Kohta se on itelläkin edessä![]()
FZS1000 -03, Hayabusa -06
Onkos kanssafazuilijoilla kokemuksia Koson vaihdenäytöistä? Tai vaihdenäytöistä ylipäänsä, jotka olisi helppo värkkäillä kiinni omassa tallissa.
http://www.storm-motor.fi/shop....N000K00
Exup pultti katkesi...
Olin tekemässä Pat-huolto-ohjelman mukaista Exupin purkua ja kuparitahnavoitelua. Olin kiristämässä niitä kuusiokoloja joilla Exupin varsinainen kansi (ei siis se ulompi suojakansi) on kiinni kun kuului naps. Ja kyllä, käytin momenttiavainta säädettynä 10 Nm:iin.
Onneksi saatiin poralla ja vastakierretapilla pultinpätkä pois. Tilasin samalla Arwilta puoli tusinaa noita pultteja, laitan kaikki uusiksi. Olisiko noissa jotain lämpöväsymistä, se katkesi nimittäin todella helposti?
Terve!(juha66 @ Kesä. 09 2009,20:40) kirjoitti
40tkm huollossa kaikkien paikkojen tarkistusta ja rasvailua, kaasarien synkkaukset jne.
Omaani teetin talvella ja maksoi n. 700eur.
Tähän pakettiin tosin kuului uudet ketjut ja rattaat sekä ohjausiskarin huolto (öljyt ja tiivisteet). Lisäksi hintaan kuului pyörän nouto ja palautus huoltoon/huollosta.
Paikkana Velj. Ahlroth, Mustio.
JS-Technics - Voin suositella ja ei pitäs hinnatkaan niin pahat olla vrt johonkin jammusentteriin..
04 Buell xb12s
Kaverin 03 rykköseen tehdään juuri neljän kympin huoltoa, ja pari viikonloppua on mennyt kivasti kun nätisti laitetaan. Pyörässähän on sama perusmoottori kun fasussa, joten homma on sikäli jo tuttua kaikin puolin.
Jutut ja kohteet mitä on laitettu:
- Sytytystulpat vaihtoon
- Ilmansuodatin vaihtoon
- Jäähdytinnesteen vaihto (kun otetaan kansi auki, pitää myös nesteet laskea pois)
- Venttiilivälyksien tarkastus (nyt kahden koneen kokemuksella pidän melko ihmeellisenä jos on mitään säädettävää näillä kilometreillä)
- Jarrupalat taakse ja eteen,
- Jarrunesteet molempiin päihin
- EXUP pura, voitele ja kokoa
- Öljy ja suodatin (vaihdettu lopputalvesta)
- Kytkinvaijerin voitelu
Tarkastuksia:
- Ohjauslaakerin ja keulan heristelyä, ei purkutarvetta
- Takahaarukan heristelyä, ok
- Moottorin ja linkkujen kiinnityspisteet, yksi mutteri löysällä
- Kaasukahvan vaijereiden tarkastus, klapin säätö
- Ruiskurunkojen synkronointi, hankala tehdä nostamatta koko patteria ylös rungosta letkujen kiinnittämistä varten, joten ei alettu tällä kertaa, fasussa vastaavasti vesivaakalla kymmenen minuutin homma
- Ketjujen ja etulätkän katsastus (onko kuivia lenkkejä, onko etulätkän hampaat kuluneet aallolle)
Huomioitavaa:
- Sekä fasussa että rykkösessä kanteen tulevat vesilinjat ovat tiivistetty O-renkailla, ja ovat painuneet ja herkkiä vuotamaan ellei vaihda tilalle uutta tai vähintään käsittele varoen vanhoja irrottaessa ja liittäessä. Tilalle sitten sopii melkein mikä vaan rengas jonka saa putken päälle nätisti pujotettua, eli esim. Hiflofiltron 401 öljynsuodattimien mukana vanhaan Kawaani tuli mukana tiivistesarja, joista pienempi rengas passasi tällä kertaa.
- EXUP pultit ovat lujassa ja kannat sanoo herkästi naks poks. Tämä paikka pitää oikeasti purkaa ensimmäisen kerran jo 20tkm huollossa, ja jatkaa trendiä 10K välein. Kasaaminen uusilla pulteilla ja kierteisiin ja läpän pusliin kunnolla grafiitti tai kuparitahnaa joka kestää +450C niin se on ’no problem’ sitten ensi kerralla
Mitäs unohtui? No ei kaikkia voi muistaa, mutta omistajan käsikirjassa on numeroitu ohjelma, jonka kohteet vaan läpi yksi kerrallaan isosta kirjasta tavaten ja momenttiavainta käyttäen *![]()
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
jep jep.rupesin sitä sitten itse työstämään huoltoa naapurin moottorivelhon kanssa.kävi avittamassa kun ei itsellä ole vielä momenttiavainta ja rakotulkkia.tuloksena oli että pakopuoli ok mutta imupuolella kolme hiukan tiukkaa joten vaihdettiin palat.
ilmaputsarin pesu
tulppien tarkistus (melko uudet)
öljyn ja putsarin vaihto
polttoaineputsari
jäähdytysnesteet
kaasarit ok
rasvailua
yleistä tarkastelua
muutama korjausolut
parit lonkerot
ym.
kaiken kaikkiaan aika peace of cake homma tehdä itse.muistettava imeä imurilla paskat pois venttiilikopan kannen läpi menevien vesiputkien ympäriltä.
sopivaa hommaa näin vesisateella kun ei kehtaa ajella kuitenkaan.
rakentaja Rane
Kokemuksia Pilot power 2CT renkaista vanhemmassa Fasussa?
Laitoin omaan yo. renkaat ja pyörä kääntyy tod. helposti, mutta sitten kun kallistaa enemmän, etupää muuttuu epävakaaksi. Mistähän kyse?
Etupään asetuksista esijännitys vakio, kumpaakin vaimennusta pari kliksua lisää ja takapää vakiota 25mm korkeammalla ja himpun kireämmät vaimennukset vakiosta? Jos ei ole moisia kokemuksia muilla, niin pitää kai vaihtaa vakiot koiranluut jos tulis taas ajettava pyörä *
Muoks: Tulihan tuo ajettavaksi. Etujännitys täysille, takaa pois ja muuta iskarisäätöä vielä lisää.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Tällä hetkellä omistuksessani on tuollainen -08 mallinen FZ1S ja pyörästä en löydä muuta moitittavaa, kuin se silmiä kirveltävän ruma rekisteri/vilkkuteline.
Onkohan kukaan tämän threadin lukijoista tietoinen, mistä voisi löytää hieman siivomman ja perinteisemmän telineen?
Se vaan on niin helvetillisen ruma hökötelmä siellä takana, että peitän sen erehdyttävästi Pluton kuonoa muistuttavan tekeleen pian jätesäkillä.
Esteettinen silmäni on jo kärsimyksestä sokea...
mulla on sama rengastus ja ei ole valittamista. pito riittää mulle ainakin vielä kun en ole vielä kerennyt käymään radalla. paitsi tänään kun lähdettiin kaverin kans alastarolle kisoja katsomaan niin aamulla satoi vettä ja sit oli just vedetty uutta asfalttia vitostielle otavan kohdille niin lähti perä irti kun läksin ohittamaan! mutta en pistä sitä renkaan piikkiin vaan asfaltin (vai oliks se tehojen) niin ja näin ja noin, herätti aika hyvin!! *(tidnab @ Kesä. 25 2009,20:32) kirjoitti
eiku perskules mullahan olikin pilot roadit.nojoo , mustat ja pyöreet
rakentaja Rane
Ei tuosta oikein mopoa tai rengasta voi syyttää. Oman kokemuksen mukaan pahinta on juuri vedetty öljysora mistä aurinko porottanut öljyn pintaan. Oli sitten ihan kuivaa tai parhaimmillaan sadetta, niin Fazu tykkää hiukkasen tuossa perää pitää sladissa.(juha66 @ Kesä. 28 2009,21:10) kirjoitti
Joo, mustat ja pyöreät on kummatkin. Muuta yhteistä merkin lisäksi ei paljoa ole hyvässä kuin pahassakaan :P Juuri ennen näitä oli alla PR2CT:t.(juha66 @ Kesä. 28 2009,21:10) kirjoitti
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Ois tarjolla halvalla Bridgestone bt56 120/70 ja 190/50 nakit ja kysymys kuuluukin että onko kukaan laitellu tommosta läskiä taakse.Sen tiedän että mahtuu mutta muuttuuko ajolleen?Ja sekin että onko tuo renkaana miten hyvä? Fzs1000 -02 siis kyseessä.
BMW K75S 1988 Saksalaisen laatikkomuotoilun huippua
Kyllä nyt rullaa. Touring-pleksi ja perälauta asennettu, kiitos B52:lle osista(Sain sen uuden laukun telineenkin modattua vanhaan pohjaan, ei ongelmia loppupeleissä)
Nyt on sw-motechin sivutelineet asennuksessa, niin onkos joku kanssakumppani keksinyt vilkuille järkevää asennuspaikkaa? Nehän pitäisi tulla siihen rekisterikilpeen kiinnitettävään rautaan, mutta ovat lievästi sanottuna "kehityskelpoiset torsot" ja näyttävät kovasti kaipaavan rälläkkää tai jotain voimatyökalua. Myös siistit johdotukset aiheuttavat päänvaivaa. Eivät vastanneet ihan odotuksia siltä osin, kuvittelin kai liikoja.
Voin ottaa kuvia tuosta vilkkuvirityksestä ja telineistä, kunhan saan ne asennettua.
Ja RM Heinon kautta tosiaan tulivat, hintaan 213e/pari.
Ei tämä ihan parin tunnin homma ollut, mutta päivässä saa tehtyä jos kaikki vermeet valmiina. Otin kyllä lisähaasteena vielä ketjun ja hammasrattaiden vaihdon samalla. Laakerit oli jo 70tkm aikana sen verran jääneet kiinni, että sai voimaa ja voimasanoja käyttää. Usko meinasi vain alkuun loppua. Itsellä meni käytännössä kolme eri iltaa ensimmäisenä 1h purku, toisena 2h kasausta ja kolmantena 1,5h kasausta. Ja osien pesunysväyskin saattoi viedä tuosta oman osansa.(maantiesika @ Touko. 13 2009,15:11) kirjoitti
Sainpas kuvan tuosta uudesta 12v-ulostosta. Varsin näppärää. Vieläkään en saanut aikaiseksi relejärjestelmää, vaan katkaisijan kanssa mennään. Tuo systeemi sopii vain oikean puolen katteeseen, vasemmalla on pyörän oma johtonippu niin paksu ettei sinne mahdu juuri muuta. Oikealla sensijaan on paljon tilaa. Johdotkin sain vedettyä alkuperäisiin katteen kiinnitysklipsuihin. Maadoitus on katteen kiinnityskohdassa, juuri sopivasti siinä kohdalla. Johdoissa on senverran ylimääräistä lenkkiä, että katteen saa irti ja napattua liittimet vapaaksi. Myös takaisin saa helposti. Vähän tuo yksi punainen johto tuolla pilkottaa, mutta halusin sen väärikodatuksi niin ei tule mitään epäselvää.
Lopputulokseen olen aika tyytyväinen.
http://img156.imageshack.us/img156/1728/tnimg6983.jpg
Jos nyt joku sattuu tarvitsemaan Fasun alkup. sliparia, niin multa saa edullisesti (toisessa muutama pikku lommo, toisessa ei) ja sit olis tyrkyllä laukkuteline (sivu ja perä; Giwi). Teline lähtee about 50 egee. Hae pois!
... jotain piti muistaa
Mulla olisi tyrkyllä sw-motechin quicklock-sivulaukkuraudat, käytännössä uudet. Ostettu Heinolta viime viikolla. Koekasattu, ja purettu samantien. Yhdessä raudassa hyvin pientä kolhua, tipahti lattialle pakkausta purkaessa, muuten pakasta revityt. Huom! Alkuperäiset kuplamuovit!
Minivilkkuparin (uuden) saa neuvoteltua hyvällä supliikilla kaupan päälle *
En jaksa olla niin matkamotoristi, kyllä perälaukku ja pehmeät sivulaukut saa riittää
Meidän perheen fasussa on jo toinen 190 "läski" takana pyörimässä, ja hienosti toimii. Ei mitään eroa ainakaan huonompaan suuntaan jos 180 renkaaseen vertaa. Joten siitä vaan... Ei tuollaset vielä normiajossa tunnu, sitten jos alkaa meneen jonnekkin 2-3 cm normia leveemmäksi ni alkaa varmaan oleen jo liikaa.(jako76 @ Heinä. 08 2009,23:50) kirjoitti
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Radalle kannattaa miettiä jos on menossa tuota 190 kumia, nimittäin muuttuu renkaan profiili sellaiseksi ettei välttämättä ole enää maksimi pinta-ala mutkissa pyöristymisen vuoksi.
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
Myy ne MotoGuzzimiehille, niin mieki tein![]()
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Ai fazun telineet käy nykyään myös guzzeihin(tidnab @ Heinä. 12 2009,14:22) kirjoitti
![]()