ei oo kyllä yleensä ollu tapana vaihdella ilman kytkintä niitä vaihteita..on ollu kyllä aika monta pyörää tähän mennessä jotta uskoisin että se kompensoisi pois tuon väärinkäytön mahdollisuuden,tosin tietty mahdollista siltikin.(vzv @ Kesä. 26 2006,10:19) kirjoitti
tuon termin:vaihde lyö tyhjää nyysäsin jammusentterin huoltosälliltä,se kun teki tuollaisen diagnoosin pyörää kokeiltuaan..tiedä sitte,itsellä kun ei aikaisempaa kokemusta moisesta viasta ole ollut.
hmm,kerroppa diagnoosisi sitten näiden tietojen perusteellaätkii kuin pieni sika,ja vain ja ainoastaan kakkos vaihteella ja useimmiten oikealle käännyttäessä/kääntymisen jälkeen.pätkiminen on terävää ja välillä myös pienen rusahduksen saattaa päästää,joskus tekee joskus ei..lisääntynyt huomattavasti esim viim.kk aikana.
eli missä mielestäsi sitten on vika?
04 Buell xb12s
Tälläinen "vanhan" mallinen FZS 1000 kyllä kovasti kiinnostaisi... Muutamia uusia -05 mallisia näyttäisi olevan vielä tarjolla (ainakin Motopalstalla), Mitähän tuollaisesta kannattaisi maksaa?
Kawasaki KMX 125 -> Honda CB 350 Twin -> Suzuki GSX 750 -> Suzuki Bandit 1200 N -> Yamaha FZS 1000 -> Yamaha MT-01 -> Yamaha FZ1N -> Kawasaki Z 1000 SX -> Yamaha MT-09 -> Kawasaki Versys 1000 -> Suzuki Katana 1000
No halvimmat ajamattomat ylivuotiset oon nähny siinä 11490e paikkeilla. Ainakin ee-speedillä ja Moto-Raumalla taannoin. En tiedä sitten nykytilanteesta.(Aku313 @ Kesä. 27 2006,09:55) kirjoitti
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Oletteko ajatelleet tehdä itse telinettä takalaukulle? Putkesta tehdyt telineethän maksavat jotain 80€+toimituskuluja. Mielestäni tuo on aivan liian kova hinta. Useimmiten niissä joudutaan vielä poistamaan kauhukahvat. Jos telineen tekemiseen kuluu päivän ja vähän toista, niin aika kohtuulliselle tuntipalkalle pääsee. Materiaalit eivät maksa oikeastaan mitään.
Tarkoitus olisi pian alkaa tekemään jotakuinkin tällaista, jos en nyt keksi parempaa ideaa. Ajatuksena olisi käyttää n. 10 mm putkea, josta tehdään pieni kehikko penkin taakse. Kehikon sivuista lähtisi 10 mm putket, jotka kulkevat penkin vieressä. Putkiin on hitsattu 2 mm lattateräkset, mitkä kiinnittyvät kauhukahvojen alle samoihin pultteihin. Lattateräksen alle täytynee laittaa kumia, mikä pitää sen irti katteesta.
Kehikkoon sitten sitten kiinnitetään liitoslevy, mikä tulee useimpien laukkujen mukana. Myöhemmin tuota systeemiä voisi täydentää vielä sivulaukuillekin sopivaksi.
Putkea ajattelin taitella näin: Täytän sen hiekalla ja tulppaan päät puutapilla. Kiinnitän toisen pään ruuvipenkkiin. Lämmitän putkea kosanilla ja taivutan. Näin taivutettuna säilyy putken muoto pyöreänä.
Kommentteja?
-
Kyllä tuo varmaan ihan toteutuskelpoiselta tuntuis, mutta putkea ajattelisin kyllä taivuttaa ihkaoikealla putkentaivutus laitteella. Tuota laitetta näkyy olevan myynnissä melkein joka kaupassa ja ei maksa kuin jotain 10e, mikään ammattilais värkki se ei varmaan ole mutta nuo putket sillä kyllä taittaa. Hiekka ja lämmitys systeemi voi olla hiukan liian työlästä saada tarkat symmetriset muodot?
"oikeassa momentissa"
Eiköhän tuolleenkin toimivan systeemin saa. Varsinkin jos on sen verran ammattilainen, että hitsisauma kestää kovankin rasituksen ja osaa putketkin oikein mitoittaa. Itse olen ostoversioon tyytynyt. Varsinkin, kun pizzalaatikko jo aiemmasta pyörästä löytyi valmiina. Eipähän tarvinnut alkaa pähkäillä sen aluslautasen sovitusta. Se max 5kg painoraja vain mietityttää tuossa valmisversiossa. Kuitenkin sitten sama valmistaja myy tuon pizzalaatikon päälle vielä putkihässäkkää eli laukun päällekin voisi kamoja pakata. Eli onko joku käsienpesu raja tehty vai eikö nuo oikeasti kestä yli 5kg painoja? Tuleekohan omavalmisteessa mitään ongelmia sitten laillisuuden kanssa. Muistaen, että alkuversion busistahan kiellettiin kai laukkutelineiden käyttö kokonaan ellei takapäätä oltu vahvistettu. Noissa tapahtui jotain metallin halkeiluja tms... kun reissukamoissa ajeli reilua vauhtia pitkän matkaa.
Hyvä idea. Eipä tullut mieleeni. Taitaapa symmetria onnistua paremmin noin. Tuolla systeemillä pitää vissiin kuitenkin putkea lämmittää.(triangel @ Kesä. 27 2006,13:16) kirjoitti
Itse olen aikaisemmin käyttänyt tuota hiekka-lämmityssysteemiä, kun tein mopoon ja mikroautoon pakokäyriä.
Ja hitsauksesta.. Eipä tuossa paljoa hitsattavaa ole, vaikka hitsauttaisi ammattihitsarilla. Ei varmaan paljoa maksa. Itse osaan hitsata vain kaasulla. Kaasuhitsaus on ehkä ihan toimivakin vaihtoehto tähän tarkoitukseen.
Niin ja vielä kestävyydestä. Voisihan tuossa käyttää paksumpaakin putkea, kuin 10mm. Tuskin 15 mm vielä liian tuhdilta näyttää. Eikä paino varmasti ole ongelma, vaikka käyttäisi tankoa.
-
Voi olla, eri fillarit reagoivat eri tavalla öljyn ylitäyttöön. Ihan pienellä määrällä kyllä en ole mitään merkillisiä havainnut, yleensä liiat pumppautuvat aika nopeasti huohotinletkua pitkin ilmanputsarikoteloon. Oliko kone kylmä vai lämmin kun kokeilit keskituella pyörimistä? Ja pieni kolahdus useimmiten ykköselle vaihdettaessa kuuluu tosiaan asiaan.(hukkavaara @ Kesä. 26 2006,12:34) kirjoitti
Sellainen käytännön vinkki, että liian öljyn poistaminen on hankalaa joka tapauksessa ja sen tiputtelu pienessä mitassa propun kautta aivan erityisesti. Todennäköisimmin käy niin, että käännät proppua sen ratkaisevan 1/8-osakierroksen liikaa ja se tippuu suoraan alusastiaan. Ota siis puhdas pytty alle, niin voit käyttää öljyt uudelleen jos näin hassusti sattuisi käymään![]()
Mites teillä fasu kuskit on hälyttimiä pyörissä ja minkälaisia jos on? *![]()
Epäilinkin mahdolllisesta väärinkäytöstä edellistä omistajaa ym. tuntematonta tahoa. Kukas sitä omaansa rikkoisi(vauhti korjaa virheet... @ Kesä. 26 2006,17:55) kirjoitti
Noh, ravistellaan hihaa ja katsotaan mitä teenlehdet täällä sanovat diagnoosista...
"Vaihteiston pätkiminen" on minulle ihan uusi termi. Jos vaihde ei mene päälle tai ei pysy päällä, kyseessä on mekaaninen eli vaihteistovika. Sellaisen pitäisi esiintyä aika säännöllisesti jos tilanne (kierrosluku, vaihde, ym.) ovat samat. Kakkosella sellaista tulee useimmin, koska se on vaihteistä kovimmalla kovassa käytössä.
Jos taas veto pätkii eli vaihde pysyy päällä mutta kone ei vedä tasaisesti, kyse voisi olla sähköviasta. Se, miksi sellainen esiintyisi vain kakkosella kuuluu niihin asioihin joita tiede ei kykene selittämäänSensijaan muuten "pätkii joskus" kuvaa hyvin sähkövikojen syvintä olemusta!
En aseta Yamaha-Centerin asiantuntemusta kyseenalaiseksi, koska ongelman perusluonteen (mekaaninen vai sähköinen) pitäisi olla aika helposti pääteltävissä pyörää kokeilemalla ja kuuntelemalla.
Jos sytytys pätkii, ongelma voi olla sähköissä monessakin paikassa. Todennäköisimmät paikat ovat huonot kosketukset tai kuluneet eristeet jossain syttyvirtaa ohjaavassa paikassa. Tällaisia ovat esim. tappokatkaisija (tuli mieleeni kun mainitsit tuosta oikealle kääntymisestä) tai sivutuen tappokatkaisija eli se nippeli joka sammutta pyörän kun tuuppaat vaihteen sisään sivutuki alhaalla.
Kone oli lämmin kun kokeilin kytkimen kiinniottoa. En kyllä itsekään oikein usko että öljyä olisi niin paljon liikaa että vaikuttaisi noin rajusti kytkimeen. Mutta "remontti" on niin pieni ja helppo että kannattaa kokeilla. Puhdas pytty on jo varattu sitä varten että sattuu lorahtamaan öljyä ulos vähän enemmän kuin on tarkoitus. Nyt etsiskelen ohutta letkua jonka saisi kiinni isoon injektioruiskuun, yläkautta olisi varmaan helpompaa/tarkempaa vähentää öljyä.
En kyllä usko tuon vian johtuvan vaihteistosta, epäilin virtapuolen vikaa jo tässä aikaisemminkin ja epäilen edelleenkin. En ole mikään ennustaja mutta kumminkin näppituntuma olis tuolainen vika kertomuksen perusteella.(vzv @ Kesä. 27 2006,23:58) kirjoitti
"oikeassa momentissa"
Näyttäis fasu kuluttavan eturattaan 27tkm ajomatkalla uusimiskuntoon, muuten ketjut ja takaratas on aivan hyvä kuntoisia joten uusi eturatas kehiin. Tänään asennetaan tuo uuden FZ1 mallin ohjaustanko paikalleen ja pääsee kokeilemaan miten vaikuttaa ajoasentoon.
"oikeassa momentissa"
mulla on jammun cyclelok ym500:nen.(Samix @ Kesä. 27 2006,23:38) kirjoitti
en voi kyllä suositella kelleen ainakaan kyseistä masiinaa.
laitetaan nyt vielä hyvät ja huonot puolet...
+ estää kylmätyyppien ottamiset ym.ym.
+ vie vähän virtaa (oletus,oon vaan nähny ja kuullu kun joidenkin mopot ei enää 2 vkon seisotuksen jälk.inahdakkaan)
- todella työläs ja hermoja raastavaa muutella säätöjä.esim:kuinka herkästi hälyttää jne.
- yllä mainitun takia joutuu aina pysähtyessä ronklaan virtoja päälle/pois jottei mene autom.päälle.
- menee 3 pvässä ns "unitilaan" eli ei reagoi kakoon,jtn avaimet virtalukkoon->virrat päälle->miljuuna painallusta kakesta->ehkä rupiaa huutaan tai sitten ei...
- enemmän harmia kuin hyötyä.
kerran tuota yritin säätää omaan käyttööni sopivaksi,mutta luovutin 2 tunnin yrittämisen jälkeen...
heh,oikein rupee naurattaan kun muistelee bikepointin myyjän kehupuheita ko laitteesta..etenkin kun niiden mieheltä meni kans joku 3 tuntia sen asennukseen ja etenkin säätämiseen *![]()
04 Buell xb12s
No niin. Säätelin tossa alustaa ja koeajon perusteella ei ihan pieleen mennyt.
Laskin hieman etupäätä kolmioissa, n.1cm, ja lisäsin hieman kireyttä läpi skaalan verrattuna ensisäätöihin.
Pyörä tuli hitsin paljon ketterämmäksi mutkatiellä, johtunee keulan laskusta, ja paljon tukevamman oloiseksi.
Saas nähdä millainen on kaks päällä, mut tuskinpa se ainakaan on huonontunut, kun ennen meno oli vähän keinuvaa mutkissa.
Ei ollut muuten ihan simppeli juttu se takapään esijännityksen kiristäminen. Se avain ei oo mikään paras mahdollinen ja sit vielä kun ei heti viitsiny laittaa rukkasta käteen niin rystysistä vaan lenteli kappaleita kun se avain vähän 'muljahti'. Siitä viisastuneena työjarru käteen, siis hirveän laastaritukon päälle, ja hiven WD-40 sinne iskariin niin johan alko pelittään. Siellä oli vielä tiellä sellainen muovilärpykkä mitä piti hieman lyhentää puukolla.
Nyt on ihan eri tuntuinen pyörä alla taas...![]()
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
nyt on sitten koe ajo suoritettu tuon uuden ohjaustangon kanssa ja tuntumat ovat seuraavat:
-ulkonäöllisesti muutos on huomattavasti urheilullisempaan suuntaan
-ajoasento muuttui hiukan etukenommaksi
-ote ohjaustangosta erinlainen kuin ennen, jämäkämpi
-hitaassa ajossa esim liikenneympyrässä ennen esiintynyt hienoinen epävarma tuntuinen ohjaus muutunut vakaaksi.
-voimakkaassa kiihdytyksessä ei tunnu enää siltä että ote ohjaustangosta irtoaa
-mutkaan ajettaessa vaikutus ehkä kaikkein suurin, entiseen verrattuna todella vakaan ja tukevan mutta urheilullisen tuntuinen.
-matka ajossa ajo asento parempi kuin ennen, etukenomman asennon takia, saa nojata tuuleen.
-pyörän paikaallaan liikuttelu parani jonkin verran.
Huonoa huomasin:
-noin Kahdeksankympin vaihdissa hieman tuntui sellainen että nojaisko ohjaustankoon vai ajaisko yhdellä kädellä ja nousisi pystympään ajo asentoon, eli sillon kuin tuulen paine ei ole vielä niin voimakas että siihen voisi nojata, tuntui hieman rasittavalta mutta vauhtia lisää niin asia korjautuu.
Kaikestaan kannattava ostos ja mielestäni vielä kohtuu hintainen kun kyseessä kumminkin alkuperäis osa.
"oikeassa momentissa"
termos ss454!
sinähän olet muistaakseni kokeillu vähän enemmän ja vähemmän nuita välityksiä mopossas,niin mitäs mieltä olisit 15 hampuisest etusesta ja 45 hampuisesta takasesta?vai kannattasko vaan pysyä nykyises 14/44 ratastukses?
saisin nääs kaverilta halavalla käyttämättömät rykkösen ketjut ja ko rattaat..tietty täytyy vain varmistaa jotta käykö se rykkösen takaratas fasuun,eturatashan ainakin käy.
niin ja mites ois sen porvoossa kahvittelun laita?? *![]()
04 Buell xb12s
14/45 on nyt itsellä. Ei se silti keuli.(vauhti korjaa virheet... @ Kesä. 30 2006,12:47) kirjoitti
Mukavasti on väännökkäämmän tuntuinen ajaa, mutta huiput laskee tuolla jo huomattavasti. Silti nähtävästi samat rattaat tulee myöhemminkin eteen/taakse. Ne huippunopeus pyörät kun on kuitenkin ihan erivehkeitä. Ei Fazu sentään ihan kaikkeen taivu.
Niin Porvooseen pääsen kahville tunnin varoituksella. Huomista lauantaitakin vois miettiä ellei tule suunnistettua katsomaan top fuelereita Alastarolle. Pistä viestiä jos sulla puhnro vielä tallessa.
Kertokee, kertokee...
Mistä ostit kilosuklaaseen sliparin? Paljonko (noin) maksoi ja vaikuttiko se kulutukseen?
Säädätitkö/ sääditkö?
... ja on ny mörinä entisen pihinän tilalla?
Siis kyselen versiota, jossa exup jätetään silleen?
... jotain piti muistaa
Tuota, ainakin noin teoriassa tuo välitys ei ole ideaali. Takahampien määrä on suoraan jaollinen etuhampien määrällä. Tuossa tulee (ainakin teoriassa)suurempia resonansseja.(vauhti korjaa virheet... @ Kesä. 30 2006,12:47) kirjoitti
Toinen suhde, joka myös periaatteessa kannattaa ratastusta muutellessa laskea, on ketjun lenkkien määrä suhteessa hampaiden määrään. Ei kannata olla tasajaollinen, muuten ketju ja hampaat kuluu enemmän ja epätasasaisemmin.![]()
Huono tie, parempi mieli
jooei se huippunopeus oo ollukkaan niinkään tärkeä,jos olis niin jollaan muovizukkulalla ajelisin *(ss454 @ Kesä. 30 2006,23:08) kirjoitti
paljos sul o kierrokset nuil välityksil vaik 140km/h vauhdissa?mul o nykyisil 14/44 jossain 7 tuusonin paikkeilla *
eipäs muuten ole numeroas näköjään enää,puhelin vaihtunt ja vissiin numeros jääny siihen vanhan puhelimen muistiin(siemens,joten juurikaan yllättäne sekään ominaisuus *)
04 Buell xb12s
Just männä viikolla sain Guntherlandiasta, eli Pololta Rombon sliparin. E-hyväksytty irrotettavalla db-killerillä, makso 183,50€ kotiin tuotuna.kirjoitti
Siellä oli joku alennusmyynti menossa näistä, normaalisti 199€, ilman rahtia ja ALV.tä.
Oon todella tyytyväinen hinta laatu suhteeseen ja äänetkin ihan ok, db-killeri kiinni.
Enkä säädättäny, tuntuis vörkkivän ihan hyvin ilmankin, eikä kulutus oo ainakaan kasvanu.
* * GSX 1200 INAZUMA -99
Akrapovicin titaaninen racing slipari. Hintaa reilu 600. En säädättänyt, vielä, tuntuu pelittävän mopo moitteettomasti ilman säädättämistäkin. Kulutus on n. 6 litraa satasella kaupunkiajossa.(seku @ Heinä. 01 2006,10:47) kirjoitti
Nyt on hyvät mörinät, hissukseen ajaessa maltilliset murinat, mutta kun tupin kääntää nurin niin 6000 kierroksen kohdalla alkaa urku laulaa.![]()
Big guys need big bikes
Spyball on mulla. Olen tyytyväinen. Mitään ongelmia ei ole tähän mennessä (vajaan 2 vuoden aikana) ollut.(Samix @ Kesä. 27 2006,23:38) kirjoitti
+ Toimii, hälyttää jos mopoa hiplataan
+ Hälyttimen herkkyyden säätö helppoa
+ Voi käyttää pelkkänä ajonestolaitteena jos haluaa
+ Kaukosäädin kestävä (sadevettä, kolhuja)
+ Ajonestolaite, ei lähde mopo kenenkään matkaan
+ Hälytysääni todella kuuluva
+ Hälyttimen akku kestävä, talvisäilytyksen aikana ei mitään ongelmia. Keväällä toiminta moitteetonta.
+ Vat hyväksytty
- Automaattisesti päälle menevä ajonesto. Kun virrat sammuttaa, niin oliko se nyt 30 sekunnin kuluttua ajonesto kytkeytyy päälle vaikkei hälytystä laittaisi. Joutuu aina painamaan kaukosäätimen nappia kun laittaa mopoon virrat, muuten alkaa sireenit laulamaan. Tavallaan hyvä ominaisuus, ajonesto on aina päällä kun virrat sammuttaa, mutta turhaa työtä se napin painaminen kun joku induktiosilmukka virtalukon lähettyvillä olisi nykyaikaa.
- Kaukosäätimen kanssa joskus ongelmia. Jos kaukosäädin on niin kaukana pyörästä, että signaali ei yllä hälyttimelle ja hälyttimen poiskytkentää yrittää monta kertaa, sekoaa kaukosäätimen ja hälyttimen välinen koodin synkronisaatio. Silloin ei hälytin enää lähde pois päältä sillä kapulalla vaan pitää ottaa varakapula käyttöön. Kerran kävi kun olin jossain turhanpäiväisesti painellut kaukosäätimen nappeja taskussani ja yritin saada mopoa sen jälkeen liikkeelle. Ei lähtenyt, hälytti vain ja ajonesto ei lähtenyt päältä. Kävelyreissu kotiin ja varakapula käyttöön
Kaiken kaikkiaan kuitenkin erittäin hyvä laite, jos hälytintä ostaisin, niin Spyballiin päätyisin. Hintaluokka on n. 400 euroa, oli valmiiksi asennettu kun pyörän osti, joten asennuksen vaikeudesta en tiedä. Suurimpaan osaan pyöristä on saatavina valmis johtosarja hälyttimen asennusta varten. Plug and Play tyyppinen asennus parhaimmillaan.
Big guys need big bikes
Kävinpä itse katsomassa tuota uuden fasun stongaa ostomielessä Yamaha Centerissä. Eihän sitä ollut hyllyssä, nakumallin stonga olisi löytynyt, mutta siinä ei niitä kierteitä kahvapainoilla olisi ollut, joten jätin väliin. Tilaamalla saisi noin viikossa.(triangel @ Kesä. 29 2006,12:24) kirjoitti
Ihmettelin sitten Allrightissa myynnissä olevia tankoja, mutta en raaskinut ostaa. Mulla kun on kotona se Renthallin Streetfighter-stonga jota en muka saanut silloin aikoinaan paikoilleen jarruletkujen lyhyyden vuoksi. No, kaivoin sen esiin ja aloin ihmettelemään. Menihän se paikalle, ihan hyvin vielä. Piti vaan jarruletkut ottaa pois siitä ohjaus"renkulasta" minkä läpi ne kulkee ja avot, stonga paikoilleen. Hieman otti ensin jarrunestesäiliö vasemman puoleiseen peiliin kiinni ääriasennossa, mutta stongaa vähän kääntämällä taaksepäin sain sen sopimaan hyvin.
Ja hyvä tuli!
Ote on leveä ja todella tukevanoloinen. Tykkään tosi paljon. Ainoa ongelma on se, että raiserit saisivat olla pari senttiä matalammat, saisi vielä paremman ajoasennon. Mutkat taittuu tosi hyvin ja täyskaasukiihdytykset eivät tunnu missään, ennen sai kahvoissa hieman roikkua, muttei enää.
Originaaleja kahvapainojahan tuohon stongaan ei saanut kiinni, joten kävin ostamassa kahva"painot" Allrightista. Sellaiset kevyet rimpulat jotka ovat ihan kivan näköiset, mutta eiväthän ne paina mitään. Yllättäen ne kuitenkin auttavat, stonga ei tärise lainkaan.
Kaiken kaikkiaan stongan vaihto on erittäin suositeltava modi kaikille fasukuskeille.
Big guys need big bikes
Mitenkäs ihmiset noita määräaikaishuoltoja on tehneet/teetättäneet? Tonnin huollon sain kaupanpäälle kun mopon ostin ja nyt olisi kymppitonnin huolto edessä.
Sehän on luokkaa "vaihda öljyt ja suodatin ja katso onko pultit paikallaan, kiristä ne ja onko mikään rikki ja jos on niin vaihda"
Huoltokirjaan ei luonnollisesti saa liikkeen leimaa, mutta onko sillä esim. jälleenmyyntiarvon kannalta merkitystä? Eli kuinka paljon ne leimat huoltokirjassa nostavat mopon arvoa? Enemmän kuin merkkihuoltoliikkeesseen uppoavat rahat?
Big guys need big bikes
takuun kannalta on aika tärkeä,tosin joka toinen huoltohan on ns.takuuhuolto.eli jos nyt ihan oikein muistan niin menee jotenkin näin:1tkm=takuuhuolto,10tkm=ei takuuhuolto,(iso M @ Heinä. 03 2006,23:54) kirjoitti
20tkm=takuuhuolto,30tkm=ei....jne.
04 Buell xb12s
Just tein itse ton 10 tonnin huollon, en viittiny maksaa 100Ekii öljynvaihdosta, itse tekemällä 45Ekii.kirjoitti
Jos ton takia ei takuu pelaa, kun on tosiaan vaan öljyn vaihto huolto, niin on ihme.
"edit"
Niin ja merkkasin huoltokirjaan tehdyksi ja oma puumerkki perään
* * GSX 1200 INAZUMA -99
Itse olen aina tarkistanut takarenkaan suoruuden renkaan etuosan (tai vanteen) ja takahaarukan raosta. Eiks sen sit pitäis olla suorassa kun molemmilla puolilla on uhtä suuri rako? Jos yrittää asentaa noitten merkkien mukaan niin rengas saattaa silti mennä vinoon...(maantiesika @ Kesä. 12 2006,15:56) kirjoitti
PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1