Sivu: 23 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1321222324253373 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 661:stä 690:een 2696:sta
    no kyllä se taitaa olla sitte etupäässä sitä kolinaa mullakin,
    tossa laatikossa.
    ^ Eioo jätkät sitten ajellu kasavikoja. Jos olisitta tää aski ois niinku täydellinen niinku se onki. GPS 10-40 käytössä mullakin, eikä oo missannu pykälää kertaakaan
    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
    ^ Heh, samanlailla se jammukin joskus välivapaalle jää niinku aikasempi Kawakin, mutta se menee kyllä kuskin piikkiin.
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
    HALOO! Kyselin helmikuussa vinkkejä miten porukoilla on Fazun alusta säädetty. Ei tunnu olevan akuutti asia, ei yhtään vastausta. Ajeleeko kaikki vaan tehtaan/edellisen omistajan säädöillä ja keskittyy tuunaamiseen? Minä kun olen onnesta soikeena kun olen vihdoinkin saanut pelin josta löytyy muutakin säätöä kuin takajousen kiristys. Kertokaa nyt hitossa kokemuksianne millaisilla säädöillä ajatte katua/matkaa/rataa?
    Lainaa (mc1970 @ Touko. 15 2006,08:18) kirjoitti
    Vähän vielä moottoriöljyistä ,eli vaihdoin koneeseen castrolin
    GPS 10-40 set ja sen jälkeen vaihdelaatikko tuntuu tosi tahmeelta ,varsinkin alaspäin tultaessa.
    Onko tietoa että millä oljyillä tää mopotin parhaiten toimii *
    itse päädyin castrolin R4:seen kun kerran sitä kokeilin,mielestäni toimii loota paremmin+ helteellä ruuhkassa ajellessa ei mee kytkinkään niin tahmean tuntoseks *

asiasta toiseen......siihen pätkimiseen liittyen....
    pidin tuossa eräänä pvänä semmotteen 2 ja kolmosvaihde "sulkeiset" ja ei kyllä silloinkaan pätkiny ollenkaan,eli voisi vissiin olettaa että siitä johtojen näpräämisestä oli jotain hyötyä siis * *
    04 Buell xb12s

Mulla ainaskin on säädöt muuten standartissa paitsi, etupään menovaimennusta 1 naksaus tiukemmalle ja paluuvaimennusta 2 naksua tiukemmalle, takapäänvaimentimen paluuvaimennusta 4 naksausta tiukennettu. Etupään lievä pompotus ainakin tuntuis lievenevän tuolla säädöllä.

Kaikenkaikkiaan homma toimii hyvin perus säädöilläkin.

"oikeassa momentissa"
    Mulla on takapää vedetty niin tiukalle kun pystyy (esijännitys ja kompressio) ja vieläkin haluttaisi väliin jäykempää perää varsinkin 2-päällä. Pitänee vaihtaa luut lyhyempiin. Myös paluu on säädetty aika kireelle, koska huggeriin asti runtattu jousi heittää kivasti satulasta muuten.

Etupäätä (putkia) on lasketty 2.5cm jolloin ajotuntuma muuttuu. Esijännitys on pari lovea pystyssä ja kompressio jossain puolessa välin arvelen. Paluuvaimennustakin olen joskus naksutellut mutta en muista minne. Tällaiselle 70 kiloiselle ja 176cm pätkälle homma toimii nyt suhteellisen hyvin, mutta arvaan että jurmutus alkaa jos ja kun ratapäivä taas koittaa.
    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Lainaa (hukkavaara @ Touko. 15 2006,19:43) kirjoitti
    HALOO! Kyselin helmikuussa vinkkejä miten porukoilla on Fazun alusta säädetty. Ei tunnu olevan akuutti asia, ei yhtään vastausta. Ajeleeko kaikki vaan tehtaan/edellisen omistajan säädöillä ja keskittyy tuunaamiseen? Minä kun olen onnesta soikeena kun olen vihdoinkin saanut pelin josta löytyy muutakin säätöä kuin takajousen kiristys. Kertokaa nyt hitossa kokemuksianne millaisilla säädöillä ajatte katua/matkaa/rataa?
    Katsoppas tuolta, löytyy tietoa jousituksen säädöistä yms.http://www.cartestsoftware.com/fz1/

"oikeassa momentissa"
    Ai että meni nappiin tuo oma stongan vaihto. Laittelin orggiskiinnikkeisiin vaan tommosen melkeen suoran dragmallin tangon. Nyt ajoasento on täydellinen, hiukan etukenompi ja kädet leveemmällä... Pääsee jopa tuon tuplakuplan taakse suojaan niin et 140-160 vauhtikin on vielä ihan siedettävää. Ennen keitteli heti jos yli 120 piti ajella pitempään... *

Edit: Käytin tänään Yammun vielä penkissäkin täällä Eagle Racingin tiloissa. Antoi 130 takaselta ja 115nm kampuralta vääntöö. Eli ei noi mun uljaat Ixilit ainakaan ole hommaa ihan vituralleen laittanu, seoksetkin oli ihan OK. Hyvä, nytten voi päästellä ihan huoletta.

It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Kyssäri: millasilla rengaspaineilla ootte rataa ajellut?

Ensimmäinen ratakeikka tulossa ja olen antanut itseni ymmärtää että paineet kannattaisi olla radalla matalammat kuin normaalissa katuajossa, korjatkaa jos olen väärässä?
    -nomen est omen-
    No ite ku radalla kävin viime kesänä pyörimässä, niin taisin mennessä tiputtaa paineet jonneki 2.3-2.5 barin paikkeille. _Käsittääkseni_ rengas (ja ilma siellä kumissa) lämpenee rata-ajossa sen verran, että paine nousee juurikin lähemmäs normaaleja lukemia.

Muista käydä pistään ratakeikan jälkeen normaalit paineet takasi
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
    ^^ Mä mitään näistä asioista tiedä mutta näin olen järkeillyt

Gummi lämpenee sitä enemmän mitä enemmän siellä on painetta. Jos pistää liikaa niin gummi sulaa alle mikä toisaalta voi olla ihan hyvä juttu normi katurenkaille tiettyyn pisteeseen.

Paine pitäs siis hakee ulkolämpötilojen mukaan niin että lämpeneminen pysyy just sopivana ja rengas mukavan imevänä.
    Lainaa (maantiesika @ Touko. 17 2006,09:06) kirjoitti
    ^^ Mä mitään näistä asioista tiedä mutta näin olen järkeillyt

Gummi lämpenee sitä enemmän mitä enemmän siellä on painetta. Jos pistää liikaa niin gummi sulaa alle mikä toisaalta voi olla ihan hyvä juttu normi katurenkaille tiettyyn pisteeseen.

Paine pitäs siis hakee ulkolämpötilojen mukaan niin että lämpeneminen pysyy just sopivana ja rengas mukavan imevänä.
    Kyllä tuo asia taitaa sittenkin olla päin vastoin. Eli paljon painetta renkaassa rengas lämpiää vähempi ja myös kuluu vähempi, jos painetta on vähän rengas pitää paremmin ja myös lämpiää enempi ja kuluu nopeasti.
    "oikeassa momentissa"
    Joo, vähemmän painetta = pehmeempi rengas = lämpiää ja kuluu nopeemmin!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    ^ Joo niin taitaa sittenkin olla kun asiaa tarkemmin muistelen. Minähän en mitään usko ennenkuin olen itse takaseni lämmittänyt

Vaikka uusi Fasu ei juurikaan vaihtohaluja herätä, löytyy siitäkin puolensa. Siispä pöllimään osia. Ensimmäisellä keikalla mukaan tarttui ohjaustanko, jolle kertyi hintaa vaivaiset 53€.

Tankopainot ovat uudessa samalla kierteellä, ja molempien puolten nappulahässäköille löytyy valmiit linjausreiät. Vasemman puoleista tosin piti avartaa poralla 0,5mm, mutta sen jälkeen sai ruuvata kaikki hässäkät paikoilleen. Toinen minimaalinen juttu oli jarruletkun linjaus varaajalta, eli pultin varassa olevaa karaa piti löysätä ja kääntää pois ohjauskruunun tieltä.

Tunti meni koko hommaan ja eikun baanalle.

Havaintoja:
    Kahvakumit voisivat olla 5-10mm pidemmät, mutta hoitavat hommansa edelleen. Uusi tanko on miltei täsmälleen vanhan levyinen, mutta sillä saa paremmin voimaa ohjausliikkeisiin, koska kulma on suorempi ja ote vähemmän harrikkamainen. Kuvasta katsoen tangon päät asettuvat korkeussuunnassa miltei samalle tasolle, mutta erilainen kulma laskee otetta peukalon puolelta useita senttejä. Lisäksi suorempi kokonaisuus tuo tangon päitä jonkin verran eteenpäin, mikä tekee ajoasennosta himpun verran urheilullisemman.

Pikaisen napit kaakkoon testiajosession jälkeen olen erittäin tyytyväinen hankintaani eikä nopea hopea haittaa pätkääkään. Maali tosin lähtee lentoon todella herkästi, joten asennuksessa kannattaa olla huolellinen *

Saiskos kuvia sivu profiililtakin, näyttäis kyllä todella onnistuneelta hommalta noissa kuvissa. Tuota asiaa olen hieman moitiskellut Fasussa, kun ohjaustangon päät kääntyy hiukan liikaa takaviistoon ja sen seurauksena paine tulee käsissä liikaa peukalon tyveen. Ilmeisesti tuo tanko auttaa asiaa, mutta tuleeko ajoasennosta liian etukeno? Onko tankojen korkeudessa paljon eroa? mistä nuo hommasit?
    "oikeassa momentissa"
    (poistettu tili)
    Jos oikein näen niin Maantiesika on myös laskenut keulaa. ja arvaan että nostanut perää hieman koiranluiden vaihdolla.

Noilla muutoksilla Fasun ajoasennosta saa kyllä helvatan hyvän, itsekkin tein samanlaiset omassani. Nyt kun ajelen Bläkkärillä, en tiedä olenko ihan ihastunut häneen kyykkyyteensä. Maantiellä/motarilla kun nopeus nousee yli 100km/h, bläkkäri on tosi miellyttävä, mutta useimmitenhan sitä muualla ajelee, minä ainakin.

Tuskin tuosta vielä kyykky tuli.

Juu ei ole vielä täydellinen pyörä löytynyt. Kävin koeajopäivillä ajamassa BMW K1200S:n, tuntui hyvältä, ei niin kyykkykään.
    Olis ylimääräinen Dynojetin suutinsatsi, jos jollakin on sellaiselle tarvista. Paketti on avattu, mutta kaikki sisuskalut on vielä koskemattomia. Laitelkaa viestiä, jos kiinnostaa. Myyn edullisesti.

edelleenkin kesää odotellessa

Eli tässä jonkinlainen sivukuva. Orkkistangosta ei ole tarjolla vastaavaa kuvakulmaa, mutta asian voinee tarkistaa omasta pyörästä silmämääräisesti linjaamalla tangon päät vaakatasossa vastakkain kuvan osoittamalla tavalla.

Tanko tuli siis hankittua viralliselta jälleenmyyjältä, ja 53€ lienee OVH. Tangon korkeus ei mielestäni olennaisesti muuttunut verrattuna orkkikseen, eli liian kyykkyä ei tällä vaihdoksella voi tehdä. Enemmän siinä muuttuu se painotus, eli millä tavalla ote tangosta tulee (paino enemmän kämmenen ulkosyrjällä). Kulmaa voi tarvittaessa säätää vielä hieman tuota ylemmäs, sillä omassa pudotin korkeutta niin paljon kun jarru-, ja kytkinkahvat antoivat periksi nousematta pystyyn.

Ja kuten R2-D2 asian huomasi, keulaa on laskettu orkkistangolla 25mm ja uudessa versiossa tasan 20mm että mahtuu esijännitykset vielä vääntämään tuonne väliin. Ja takana ei ole tällä hetkellä koiranluita syystä että ne tekisivät hallaa jo ennestään lyhyenpuoleiselle sivutuelle, ja persjalkaisena 70 kiloisena olen toistaiseksi pärjäillyt vakio takapäällä. Esijännitys ja menovaimennus ovat molemmat tapissa tosin.
    kuinkas pitkälle olette fasujenne orkkis ketjuilla pötkineet?
    aattelin vuan ku hokaasin tanaa ketjuja öljytessä että muutamasta kohtaa on nivel jumissa (eli ei suoristu rattaalta tullessa) joten uudet täytyypi vissiin hommata *
    niin ja nuillahan on vasta 22tkm päristelty...tosin lyhyestä iästä kyllä syytän osittain ketjuvahaa jota tullu aikas reilusti käytettyä,kunnes viime syksynä kyrpiinnyin öljy "klöntteihin" takakatteessa ja rupesin käyttämään normi ketjuöljyä.
    04 Buell xb12s

mulla rupee kohta olemaan 20000 kilsaa mittarissa ja ketjujen kunto on vielä mielestäni ihan ok
    mahtaa kyllä johtua edellisestä omistajasta joka ei tolla mopolla ole kierreksia juurikaan yli 4000 nostanu
    Siis, tähän piti tulla toi sivuprofiili kuva, mut..käsi

Ai hitto, kun näyttää hyvältä. Tota pitää harkita, vielä kun joku keksis noiden peilien tilalle hieman sirommat/lyhyempivartiset niin avot...

* * GSX 1200 INAZUMA -99
    Lainaa (mc1970 @ Kesä. 02 2006,15:33) kirjoitti
    mulla rupee kohta olemaan 20000 kilsaa mittarissa ja ketjujen kunto on vielä mielestäni ihan ok
    mahtaa kyllä johtua edellisestä omistajasta joka ei tolla mopolla ole kierreksia juurikaan yli 4000 nostanu *
    ahyymmm...no ei noi meitinkään ketjut niin (mun mielest)kauhian huonos kunnos ole,vähän metelöi ja tosiaan muutama kohta jumittaa...josta kyllä syytän täysin sitä suakelin vahasprayta,sitä kun on vieläkin ketjuis...eikä saa millään ilveellä veke,tai saa mut sit voi sanoa heippa o-renkaille myöskin
    04 Buell xb12s

Reilu 40 tkm ajettu orkkisketjuilla. Vielä ovat valmistajan speksien sisässä. Ketjuvahoja en käytä ja rasvasin tuttavien mielestä hysteerisen usein ketjuja. Nykyään pro-oiler hoitaa tuon tehtävän.

Onkos kukaan tuota perää purkanut, että sinne sen katkeamattoman kejun saa pujotettua? Lähinnä itseä epäilyttää niitauttaa jossain pajassa ketjua ja sitten sille antaa välillä kovempaa liikuntaa.

Niksipirkan vinkki ketjuvahalle on käyttää sitä auton ovien saranoiden rasvaukseen. Siinä se pitävyys on plussaa ja töhnääminen ei haittaa.
    ^mitäs muuten ss454 kuuluvi sen kokoputkiston vaihtamisen suhteen? fasu muuten toiminu?
    04 Buell xb12s

Putkisto tuli toissapäivänä kotimaahan. Nyt jo paikalleen asennettu, mutta keskiteline vaatii hiukan modia joka pitäisi tänään ratketa. Eli sitä keskitelineen vaatimaa kulmaa ei tuosta keskiosasta löydy. Joku keksintö siihen pitää väliaikaisesti tehdä ja ensitalvena hitsauttaa pysyvämpi versio. Jos ei muuta, niin huomattavasti nätimpi tuo akra on verrattuna orkkis exup härpäkkeeseen. Äänistä en pikaisen arvion perusteella saa eroa vs. orkkisputkeen josta poistettu tuo venttiili. Venttiilin poistohan jo sai aikaan huomattavan äänen mataloitumisen ja samalla se itseä kiusannut "räminä" häipyi.

Kai se tuo ketjunvaihto seuraava projekti on. Tai sitten se pakokaasunkierrätyshärpäkkeen poisto. Vieläkään ei ole keltään tullut vinkkejä mistä sellaisia metallihattuja voisi löytää joilla ne pakosarjan puoleiset putket saisi tulpattua? R2-D2 sanoi jossain vaiheessa, että nää Fazut on sellaisia raakileita joita pitää rakennella ja kyllä pakko sama mielipide esittää. Ai niin, vastaus kysymykseen, mopo toimii muuten loistavasti.

Oisko joku kerta sellainen kahviajelu tuonne Porvoon suuntaan kannatettava ajatus? Vai onkos muita lähdössä tästä porukasta B-Weekendin suuntaan? Olisi vain piristävää tavata muitakin erinomaisen mopon omistajia.
    Lainaa (ss454 @ Kesä. 03 2006,08:51) kirjoitti
    Putkisto tuli toissapäivänä kotimaahan. Nyt jo paikalleen asennettu, mutta keskiteline vaatii hiukan modia joka pitäisi tänään ratketa. Eli sitä keskitelineen vaatimaa kulmaa ei tuosta keskiosasta löydy. Joku keksintö siihen pitää väliaikaisesti tehdä ja ensitalvena hitsauttaa pysyvämpi versio. Jos ei muuta, niin huomattavasti nätimpi tuo akra on verrattuna orkkis exup härpäkkeeseen. Äänistä en pikaisen arvion perusteella saa eroa vs. orkkisputkeen josta poistettu tuo venttiili. Venttiilin poistohan jo sai aikaan huomattavan äänen mataloitumisen ja samalla se itseä kiusannut "räminä" häipyi.

Kai se tuo ketjunvaihto seuraava projekti on. Tai sitten se pakokaasunkierrätyshärpäkkeen poisto. Vieläkään ei ole keltään tullut vinkkejä mistä sellaisia metallihattuja voisi löytää joilla ne pakosarjan puoleiset putket saisi tulpattua? R2-D2 sanoi jossain vaiheessa, että nää Fazut on sellaisia raakileita joita pitää rakennella ja kyllä pakko sama mielipide esittää. Ai niin, vastaus kysymykseen, mopo toimii muuten loistavasti.

Oisko joku kerta sellainen kahviajelu tuonne Porvoon suuntaan kannatettava ajatus? Vai onkos muita lähdössä tästä porukasta B-Weekendin suuntaan? Olisi vain piristävää tavata muitakin erinomaisen mopon omistajia.
    Tai sitten se pakokaasunkierrätyshärpäkkeen poisto. Vieläkään ei ole keltään tullut vinkkejä mistä sellaisia metallihattuja voisi löytää joilla ne pakosarjan puoleiset putket saisi tulpattua?

Eikös nuo saa parhaiten tulpattua niin että tekee jenkatapilla tumppeihin sopivat jengat ja siihen sopivat ruuvit tulpiksi.
    "oikeassa momentissa"
    No tuossahan ne on mulla M8 kierteellä vedetty ja kuusiokolopulteilla täytetty. Täytyykö sen virityksen yhtään sen monimutkaisempi olla?

En myöskään ymmärrä miksi täällä mollataan ketjuvahaa. 10tkm olen Fasuuni pistänyt sen voimalla eikä ole tarvinnut vielä kiristää. Orkkisketju on siis vielä kehissä ja just kolmenkympin huolto pitäisi pyörään ehkä tänään tehdä.
    Jos ketjuvaha paskoo, tekee kaikki sitkosta sisältävät ketjurasvat niin. Se johtuu siitä että etulätkän päällä oleva suojakotelo on täynnä jöötiä. Sen kun ottaa auki (fasussa muutama kuusiokolopultti) ja kaapii ruuvimeisselillä puhtaaksi, saa taas ajaa tuhansia kilsoja ilman ikäviä rasvaklönttejä laukuissa ja katteissa.
  30.  
    Tulipahan juuri mopottimeen aloitettua 30tkm huolto öljynvaihdolla. Oli hyllyssä purnukka Shellin Advance Ultraa (10W-40) entisen GPS:n sijaan kun kerran halvalla sain. Eikun koneeseen. Täytyypä sanoa pikaisen koeajon jälkeen että kyllä ihmisiä pissitään silmään kun niille kaiken maailman hifistelylitkuja myydään. Aski ja meininki ei muuttunut tasan mihinkään eli GPS:ää menee koneeseen jatkossakin *

Sivu: 23 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1321222324253373 ... ViimeinenViimeinen