Sivu: 18 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 816171819202868 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 511:stä 540:een 2696:sta
    Muistaakseni Jammu centterissä jossain myyntipyörässä oli noita suojarautoja. Vai muistanko ihan väärin. Itsellä ollut ne mielessä, kun joku kehui lepuutustappina niiden toimivuutta myös matka-ajossa. En sitten tiedä miten turvallista/hyväksyttyä tuollainen käyttö on, mutta tappaahan tupakointikin.

Itellä kanssa noi Yamahan alkuperäiset kaatumatapit. Ovat kyllä muodoltaan sen verran suippoja, että jalkoja niissä ei voi lepuuttaa.

Ei ne tapit tietenkään missään mannertenvälisissä lipoissa auta, mutta voivat olla hyvät esim. reissun päällä pikkukaatumisessa. Pystyy ajelemaan esim. kotiin sitten.

-Scott
    -Kilo Fazeria-
    Tännehän oli puhe laitella kuvia aikaansaaduista muutoksista. Vihdoin sain mattamustan huggerin ja sähkönsiniset jalkatapit paikalleen. Tosin kuskin jalkatapeisssa riittää vielä pakertamista kun ovat vähä tiukempaan kiinni...

Vielä olis talven aikana tarkotus lyödä sininen ja suorempi stonga kiinni ja sit jos vielä jostain löytäis samaa sinistä edustavan pulttisarjan myllyn kylkiin ni avot. Säädätys vihdoin noille putkeloille sitten juuri ennen ajokautta. Pahoittelen karseeta kuvanlaatua, mutta salamalla ja pölyisessä hallissa kuvattuna parempaa ei oikeen lähteny. Niin huggerin ja jalkatapit tilasin www.mach.fi puljusta. Hiukka kesti mutta sain juurikin mitä halusin, eli pisteet sinne...

It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Noi Yamaha1:sen jalkatapit on ihan hienot. Etenkin jos tota sinistä väriä saa ripoteltua muuallekin pyörään kuten suunnitelmissasi on.

Ei varmaankaan tuu tärinää jalkoihin juuri orkkiksia enemmän vaikkei noissa kumipehmusteita olekaan?
    -Scott
    -Kilo Fazeria-
    Lainaa (Scott @ Joulu. 20 2005,18:41) kirjoitti
    Noi Yamaha1:sen jalkatapit on ihan hienot. Etenkin jos tota sinistä väriä saa ripoteltua muuallekin pyörään kuten suunnitelmissasi on.

Ei varmaankaan tuu tärinää jalkoihin juuri orkkiksia enemmän vaikkei noissa kumipehmusteita olekaan?
    Joo, niin olis just tarkotus ripotella tuota sinistä muuallekkin. Nythän sitä löytyy lähinnä vain "jarrukengistä" ja kaatumatappien "perustuksista... + tietty nyt noi jalkatapit. Pitää vielä siis lisätä tuon värin määrää jotta ei ole häiritsevä, hienon sijaan.

Noista tärinöistä en voi vielä sanoo kyllä mitään? Toivotaan että paikat pysyy hampaissa sentään, orggisjalkatapit nääs on niin jumalattoman kokoset että jotain niille oli tehtävä. Vieläkin rassaa noi kyytiläisen tappien "perustukset" ku ovat liian jyhkeet, mut niille ei taida voida mitään. Ellei sitte teetä laivalla rosterista jotain? Mut ei nyt ainakaan tähän hätään... Pikkuhiljaa tätä vanhusta kun laittaa ni pysyy rakkaus mopoon lujana!
    Lainaa (Yamaha1 @ Joulu. 20 2005,21:16) kirjoitti
    Lainaa (Scott @ Joulu. 20 2005,18:41) kirjoitti

Joo, niin olis just tarkotus ripotella tuota sinistä muuallekkin. Nythän sitä löytyy lähinnä vain "jarrukengistä" ja kaatumatappien "perustuksista... + tietty nyt noi jalkatapit. Pitää vielä siis lisätä tuon värin määrää jotta ei ole häiritsevä, hienon sijaan. *

Noista tärinöistä en voi vielä sanoo kyllä mitään? Toivotaan että paikat pysyy hampaissa sentään, orggisjalkatapit nääs on niin jumalattoman kokoset että jotain niille oli tehtävä. Vieläkin rassaa noi kyytiläisen tappien "perustukset" ku ovat liian jyhkeet, mut niille ei taida voida mitään. Ellei sitte teetä laivalla rosterista jotain? Mut ei nyt ainakaan tähän hätään... Pikkuhiljaa tätä vanhusta kun laittaa ni pysyy rakkaus mopoon lujana! *
    Joo ihan totta että hyvin pieni määrä sinistä "epämääräisessä" paikassa on hieman omituinen mutta heti jos sitä näkyy enemmän siitä tulee osa kokonaisuutta(koittakaa nyt sit ymmärtää mitä sanon heh) .

P.S: onko tuo sähkömiehen teippiä sun vantiessa ?
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Lainaa (terä1krr @ Joulu. 20 2005,21:22) kirjoitti
    P.S: onko tuo sähkömiehen teippiä sun vantiessa ? *
    Joo, elkää tuomitko. Se on vaan kokeilumielessä siinä tällähetkellä. Keväällä pitää valita lopullinen vanneteipin väri ja sit teippailla huolella. Nyt on ihan juosten kustu...
    Meinaatko, että joku teippi pysyy kesän sateissa nättinä tuossa vanteessa. Itse mielummin maalaisin jollain spraymaalilla ja kun miellyttävä väri löytyy niin oikealle maalarille sitten työnalle. Toisaalta kun pitää mustana, niin ei se ketjuöljy niin helposti paista silmille.
    Lainaa (ss454 @ Joulu. 21 2005,06:21) kirjoitti
    Meinaatko, että joku teippi pysyy kesän sateissa nättinä tuossa vanteessa. Itse mielummin maalaisin jollain spraymaalilla ja kun miellyttävä väri löytyy niin oikealle maalarille sitten työnalle. Toisaalta kun pitää mustana, niin ei se ketjuöljy niin helposti paista silmille.
    Sehän täs just on, että kun käyttökokemusten perusteella (täällä olen asiaa udellut joskus) olen kuullut että juurikin pysyy. Ja vieläpä eräillä jopa toi valkonenkin. Ite ajattelin laittaa joko tumman siniset tai harmaat ni ei ole niinkään herkät just tuolle ketjurasvalle jne. Ja vieläpä on sikahalpaa toi sähköteippi, ni ei haittaa vaikka joutuis kuukauden välein vaihtaankin. * Ja onhan se nyt selvää että mieleiset teipit lisää takanakille voimaa 15% ja keulakin nousee herkemmin... *

P.S Voihan olla että sitä tulee teippailtua ittensä ko. turhasta trendistä joskus pihallekkin ni helppo noi ainakin sitte on ottaa pois. Tai vaihtoehtosesti vaihtaa väriä mielialan mukaan... En jaksa repiä vanteita jonnekki maalamoon sitä ensimmäistäkään kertaa. Ja ite jos alan maalaamaan sprayllä niin paska on taattu lopputulos.

Onko toi vanneteippi siis joku oikea tuote?? Vai puhutteko vaan normaalista sähköteipistä?

Kyllähän tommonen pieni lisäväri vanteissa aina piristää ulkonäköä (siis pyörän). Ja saa ne tosiaan sit tarvittaessa helposti pois.
    -Scott
    -Kilo Fazeria-
    Lainaa (Scott @ Joulu. 21 2005,10:09) kirjoitti
    Onko toi vanneteippi siis joku oikea tuote?? Vai puhutteko vaan normaalista sähköteipistä?
    No vanneteippiä saa ostettua tietysti ihan omalla nimelläänkin, sikahintaan tietty. Mutta sähköteippi ajaa täysin saman asian.
    Lainaa (ss454 @ Joulu. 16 2005,13:49) kirjoitti
    Muistaakseni Jammu centterissä jossain myyntipyörässä oli noita suojarautoja. Vai muistanko ihan väärin. Itsellä ollut ne mielessä, kun joku kehui lepuutustappina niiden toimivuutta myös matka-ajossa. En sitten tiedä miten turvallista/hyväksyttyä tuollainen käyttö on, mutta tappaahan tupakointikin. Jos löydät halvan ostopaikan niin kerrohan tännekin.

Tuo toinen ajankohtainen aihe imupuolen muutoksista, niin virtaukset tosiaan muuttuu radikaalisti ja koneesta tulee paljon herkempi ilmastomuutoksille. Imuäänten voimistuminen taas itsestä todella hyvä "tehoa nostava" muutos. Tai ainakin pyörillä missä kunnon kurmotus kuuluu niin tuntuu heti moottorissa olevan 10 hepoa lisää.
    Ainakin keltaisessa kilo fasussa joka on myynnissä siellä on Yamaha Motorsportin tapit kiinni... Taitaa olla myös siinä viininpuna/mustassa jossa krossistonga, minipleksi, bellypan, Acra jne... *
    Life sucks and then you die...
    Kuolema kuittaa univelat...
    Wakeup call!

Kevät lähestyy ja vaikka kuinka vastaan pistää, niin pyöräinto herää jälleen horroksesta.

Heti alkuun heitetään pari kivenkovaa kysymystä:

Kevään ensimmäiset välttämättömät operaatiot ovat yllättäen sliparin vaihto ja suutinsarja. Itse olen melko vahvasti sitä mieltä, että ainoa todellinen ero tämän luokan pyörien slipareissa on ulkonäössä, joten siitä ei sen enempää. Mutta tuo suutinsarja. Kyselin paikalliselta pajalta hintoja joskus ja pitäisi pulittaa ~1000e yoshin sliparista, dynojetin suutinsarjasta, K&N-filsusta ja asennuksesta+tuunauksesta. Tolla tietenki saa hyvän paketin, mutta rahaahan se vaatii. Jenkkifoorumilta on tullut lueskeltua siitä Ivan's Jet Kitistä, jota ne ylistää maasta taivaisiin. Eli ko. herran fasulle sovittama ja tuunaama suutinsarja, jonka voi heittää penkittämättä paikalleen. Enemmän asennuksesta tuolta. Lisäksi tuolla mainituilla operaatioilla sais muitakin korjauksia (pikku?)vikoihin, jotka allekirjoittanutta tässä pyörässä niin perkeleesti häiritsee (paska kylmästartti/heikko vaste kaasun kääntöön jne. liioiteltuna).
    Siis se kysymys kokeneemmille: Onko tommosen spesiaali-kitin hankkimisessa mitään tolkkua verrattuna dynojetin settiin ja onko kellään hajuakaan, edustaako tuota kukaan euroopassa järkevään hintaan? Jenkeissä hinta on sen $120 (tähän tietenki tullit sun muut pskat), briteissä oli hulppeat £104.95
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
    Lainaa (Ulpe @ Tammi. 17 2006,10:08) kirjoitti
    Wakeup call!

Kevät lähestyy ja vaikka kuinka vastaan pistää, niin pyöräinto herää jälleen horroksesta.

Heti alkuun heitetään pari kivenkovaa kysymystä:

Kevään ensimmäiset välttämättömät operaatiot ovat yllättäen sliparin vaihto ja suutinsarja. Itse olen melko vahvasti sitä mieltä, että ainoa todellinen ero tämän luokan pyörien slipareissa on ulkonäössä, joten siitä ei sen enempää. Mutta tuo suutinsarja. Kyselin paikalliselta pajalta hintoja joskus ja pitäisi pulittaa ~1000e yoshin sliparista, dynojetin suutinsarjasta, K&N-filsusta ja asennuksesta+tuunauksesta. Tolla tietenki saa hyvän paketin, mutta rahaahan se vaatii. Jenkkifoorumilta on tullut lueskeltua siitä Ivan's Jet Kitistä, jota ne ylistää maasta taivaisiin. Eli ko. herran fasulle sovittama ja tuunaama suutinsarja, jonka voi heittää penkittämättä paikalleen. Enemmän asennuksesta tuolta. Lisäksi tuolla mainituilla operaatioilla sais muitakin korjauksia (pikku?)vikoihin, jotka allekirjoittanutta tässä pyörässä niin perkeleesti häiritsee (paska kylmästartti/heikko vaste kaasun kääntöön jne. liioiteltuna).
    Siis se kysymys kokeneemmille: Onko tommosen spesiaali-kitin hankkimisessa mitään tolkkua verrattuna dynojetin settiin ja onko kellään hajuakaan, edustaako tuota kukaan euroopassa järkevään hintaan? Jenkeissä hinta on sen $120 (tähän tietenki tullit sun muut pskat), briteissä oli hulppeat £104.95
    Ei se Ivan's sen spesiaalimpi ole kuin muutkaan, korkeintaan neulassa voi olla hiukan eroa muodossa

Kyllä niitä kaikkia joutuu jonkin verran hakemaan, että osuu hyvin kohdalleen. Tietysti tsäkällä voi olla just hyvä niillä ehdotetuilla säädöillä. Ei se optimi usein tietenkään kaukana niistä säädöistä olekaan.

Factorylla ja Dynojetilläkin tulee settien mukana ehdotetut säädöt eri comboille.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Joo sitä en epäillytkään, että ne jotain taikaneuloja ois =) Tarkoitin vaan sitä, että voiko tuommonen ennaltamäärätty setti toimia pyörässä x vai kannattaako vaan suosiolla viedä pajalle ja pulittaa rahat?

Taustalla siis on, että luulisin pystyväni itse nuo vermeet iskeen paikalleen, mutta säädöistä ei tietenkään persdynolla tule mitään.
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    Lainaa (Ulpe @ Tammi. 17 2006,10:39) kirjoitti
    Joo sitä en epäillytkään, että ne jotain taikaneuloja ois =) Tarkoitin vaan sitä, että voiko tuommonen ennaltamäärätty setti toimia pyörässä x vai kannattaako vaan suosiolla viedä pajalle ja pulittaa rahat?

Taustalla siis on, että luulisin pystyväni itse nuo vermeet iskeen paikalleen, mutta säädöistä ei tietenkään persdynolla tule mitään.
    Itseasiassa, kyllä persdynolla saa sen helvetin hyvin (myös osakaasut), jos tietää suunnilleen mitä tekee ja jaksaa hieroa Voi tarkoittaa että kaasarit irti 10 kertaa aina testien välissä ennen kuin on hyvä... Yleensä ei vaan jaksa, helpompi viedä ammattitaitoiseen säätöpajaan

Inertiadynossa saa sen täyskaasun hyvin kuntoon. Osakaasut jää usein vähän "sinne päin". Kuitenkin osakaasulla suurin osa ajamisesta tapahtuu, ja se vituttaa jos ei toimi kunnolla..

Tietysti riippuu kauheesti siitä säätäjän ammattitaidosta kuinka hyvä siitä tulee osakaasuilla. Hyvä säätäjä tietää kokemukseen perustuen, miten se kandee säätää että on myös osakaasulla hyvä. Tietysti ne voi vähän sitä osakaasua kattoa myös inertiadynossa, mutta ei kauheen hyvin..

Jarrullisessa penkissä onnistuu sitten osakaasutkin hyvin. Siinäkin lopputulos kuitenkin riippuu siitä, kuinka hyvin säätäjä tekee hommansa!

Penkki on vain työkalu, joka nopeuttaa säätämistä. Lambdamittari on vielä tärkeämpi työkalu.

Melko hyvän siitä saa itsekin, kun pistää sen aluks suositeltuihin säätöihin, ja lähtee siitä hakemaan. Sitten kun toimii ja vetää kaikilla kierroksilla/kaasunasennoilla hyvin, niin onhan se kohdallaan! Kaasaripeleissä pirun työlästä, kun joutuu ottamaan aina testien välissä kaasarit irti jotta voi muuttaa säätöjä!

Factoryllä on ainakin hyvät ohjeet kuinka se säätäminen pitäis tehdä, esim täällä:
    http://www.factorypro.com/tech/carbt...m_engines.html
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Nyt kun pakkaset kovimmillaan, niin mitenkäs teidän fasut on käynnistyneet talvisäilöissään? Mun mopo kököttää varastossa joka ei ole lämmitetty. Pakkasta siellä on päälle kymmenen, mutta onneksi se on kuiva. Tänään kokeilin vähän käynnistellä, mutta eihän siitä mitään tullut. Valot syttyivät mutta starttia painaessani kuului rätinää, ilmeisesti starttimoottorista eikä mopo muuten inahtanut. Samalla kierroslukumittarin neula heilu 9000 r/min kohdalla, overturn switch-herjaa näyttäen.

Ei taida fasu olla -17 c:n ajoneuvo.

Noh, tulipahan tänään laitettua siihenkin mökkiin sähkölämmitys, jospa se tästä...
    Big guys need big bikes
    En kyllä kehtais mennä näillä pakkasilla edes kokeileen. Pahaa tekis ihan itelleenkin... Pitää plussaa olla että viitin myllyä pyörittää tuolla tallissa. Siihen asti uinukoon rauhassa, aina se keväällä on ilosesti pörähtäny nollakeleissä.
    Kävin tänään höräyttää lämpimässä tallissa ja ku viime käynnistelystä oli vaan kolme viikkoo, hörähti heti. Mikä myönteinen yllätys!

Sit kysymys: Onko bensamittari todella niin virkaheitto, että kun neljä desiä kuluu, ni se näyttää kolme/neljäsosaa. Sit loppua kohti näyttää nolla jo, ku on yli kymmenen litraa jäljellä. Normaalia?
    ... jotain piti muistaa
    Suunnittelin, että huomenna kävis starttaileen kun tallilla päin liikkuu, mutta taitaapa jäädä väliin kun vieläkin näyttää lupaavan -25 asteita...

Syyskuussa kun pistin talviteloille ja kuukauden päästä kävin starttaileen ja sillon jo sai houkutella aika kauan. Kaasarit tulvii tjsp?
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    04-05 talvesta oppineena se hyytelöakku ei välttämättä kestä, että jännitteet katoaa sieltä tyhjäksi. Tai ainakin itsellä meni heti viimevuonna akku vaihtoon ja nyt on uusi akku koko talven ollut sellaisessa ylläpitolaturissa kiinni. Saa nähdä onko keväällä yhtään sen paremmassa kunnossa, mutta akkukauppiaan käyn haukkumassa jos akku taas tyhjänä.
    Kai te otatte ne akut piuhat irti seisonnassa? ihmetyttää kun porukalla menee noita akkuja ku leipää seisonnoissa... Mulla on pelannu jo 3 talvee ihan ok. Nytkin se on siellä mopossa paikallaan, piuhat vaan irti. Viimeks starttasin tuossa joulukuun puolessavälissä ja vielä oli ainakin todella räväkästi virtaa.
    Lainaa (Yamaha1 @ Tammi. 22 2006,16:21) kirjoitti
    Kai te otatte ne akut piuhat irti seisonnassa? ihmetyttää kun porukalla menee noita akkuja ku leipää seisonnoissa... Mulla on pelannu jo 3 talvee ihan ok. Nytkin se on siellä mopossa paikallaan, piuhat vaan irti. Viimeks starttasin tuossa joulukuun puolessavälissä ja vielä oli ainakin todella räväkästi virtaa.
    En mä ainakaan ole ottanut akkua irti. Mä pelkään saavani itselleni ongelmia jos sen akun irroittaa ja Spyballin oma akku tyhjenee. Mulla kun ei ole siihen sitä turvakoodia jolla sitä voi herätellä tarpeen vaatiessa. Olen käyttänyt mopoa kerran pari kuussa. Ja ainakin vielä akku tuntuu tosi virkeältä. Tosin se ruisrääkkämäinen rääkäisy starttimoottorista(?) ei kuulostanut kovin hyvältä...

Olettekos muuten vaihtaneet syylärin nesteet ennen seisomaan laittoa, vai oletteko antaneet olla ne vakiolitkut mitä tehtaan mukana tulee? Mulle kovasti väitettiin senkin nesteen olevan glykolilla suojattua ettei jäätymisestä tule ongelma. Nyt kyllä vähän alkaa pelottamaan ettei vaan kone jäädy paskaksi...
    Big guys need big bikes
    (poistettu tili)
    Lainaa (seku @ Tammi. 21 2006,19:00) kirjoitti
    Sit kysymys: Onko bensamittari todella niin virkaheitto, että kun neljä desiä kuluu, ni se näyttää kolme/neljäsosaa. Sit loppua kohti näyttää nolla jo, ku on yli kymmenen litraa jäljellä. Normaalia?
    En tiedä normaalista mutta ärsyttävä ominaisuus, eli mulla on samanlainen.

Mä en viime talvena ladannut akkua lainkaan, 3 kertaa talvenaika käynnistin, ei koskaan ongelmia. Tänä talvena olen käynnistänyt kerran, kun pyörä oli ollut tallissa 2 kk. Ei ongelmia. Akun kenkä on aina irti.
    Jeps, no jos ei piuhoja irrota niin sit en ihmettele vaikka purkaakin laatikon talven aikana. Anyway, kukin tyylillään. Mulla oli tehtaan omat nesteet sisällä 2 ekaa talvee, ei mitään probleemia. Ja mun säilytyspaikka on todellakin KYLMÄ! Nyt vaihdoin kesällä ite uudet nesteet ja sinne sekaan sopivat mönjät myös. Mut että kyllä ne tehtaan vihreet litkutkin talven kestää ihan huoletta.
    Joo itsellä tuo akku oli irti ja säilytys optimaalisissa olosuhteissa eli n. +10 asteen paikkeilla varastossa. En kyllä ladannut sitä kertaakaan tuolloin ja tänävuonna akku onkin ylläpitolaturissa kiinni. En kuitenkaan Suomen talveen niin paljoa luota, että yrittäisin luottaa saavani kuukausittain plussakeleillä käyttökertoja mopolle. Tällöinhän ei mitään talvisäilytysongelmaa edes olisi.
    Kertokaa laiskalle FZS 1000, vm. 2005 huoltomanuaalin linkki (haulla vaivalloista)

Kaivoin jo, ei tartte ehtiä

... jotain piti muistaa
    Lainaa (R2-D2 @ Tammi. 22 2006,17:50) kirjoitti
    Lainaa (seku @ Tammi. 21 2006,19:00) kirjoitti
    En tiedä normaalista mutta ärsyttävä ominaisuus, eli mulla on samanlainen.

Mä en viime talvena ladannut akkua lainkaan, 3 kertaa talvenaika käynnistin, ei koskaan ongelmia. Tänä talvena olen käynnistänyt kerran, kun pyörä oli ollut tallissa 2 kk. Ei ongelmia. Akun kenkä on aina irti.
    Akku vörkkii mullakin ongelmitta, toistaiseksi. Pyörä kyllä yski, kun käynnistin ekan kerran. Seisontaa oli ollu 3kk.

Tämä bensamittarisyndrooma on kiintoisa. Siis onkohan Konekesko virallisesti sitä mieltä, että kyseessä on ominaisuus eikä tyyppivika. Vähä niinku Microsoft...
    ... jotain piti muistaa
    No nyt ne on tehneet kokokatteet tähän uuteen fasuun, mistäs sen nyt erottaa FJR:stä...

Kuva
    Bring M. Backalive

Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
    Jotenkin tuntuu, että Fazun nakupyörä imago halutaan väkisin tehtaan toimesta tuhota. Tai ei tuollaista pelleilyä enää ymmärrä. Teksisivät sitten FJR:stä isomman pelin jos siinä ei itsessään paukut riitä.
  30.  
    Miksiköhän Yammu ei tee omaa mallia tositehokkaaksi matka/sporttipyöräksi, kuten Hondan XX tai Suzukin Hayabusa. Voisi olla kysyntää ainakin täällä suunnalla...
    -Scott
    -Kilo Fazeria-
Sivu: 18 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 816171819202868 ... ViimeinenViimeinen