Ahaa... No sviddu, arvaa olinko just ko. takkia miettimässä. Harmaa, valko, mustana sopis Yammun väreihinkin niin hyvin... Pitääkö sitte joku Dainese tai Alpinestarssi laittaa. Onhan täsä talvi aikaa miettiä. Kiitti vinkistä...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Mun Fasu on harmaa/musta, jossa perä ja moottorin kyljet on mustat, tankki ja keula harmaat. Olen aatellu talven aikan maalauttaa keulan mustaksi. Vähän epäilyttää, jos siitä tulee erilainen kuin etulokasuojasta, joka on siis musta.
Sitte ei olis kuin tankki harmaa. Toisaalta punainenkin vois olla jees, tosin sitten pitäs varmaan perä/tankki olla punainen?
Onkohan tässäkään mitään järkee?
Kokeile jollain kuvanmuokkausohjelmalla et mille näyttäis jos tekisin mitä... Niin oon ite kokeillu aina kun oon värejä miettiny. Eli omasta moposta vaan kuva koneelle ja sit muokkaamaan.(R2-D2 @ Loka. 04 2005,12:51) kirjoitti
Mua taas mietityttää et kun nyt pidän tän nykysen värityksen niin pitäisköhän hankkia hiilikuituhuggeri ja sit hiilari etulokasuojakin, vai sit toi "korinharmaa" huggeri vaan... Dääm sentäs. Noitten hiilikuituvärityksien puolelle mua vetää lähinnä se että pääsen taas kauemmas vakiopelin lookista.![]()
voihan tuo meikäläisen richa olla tietty maanantai kappalekkinmuuten kyllä helkutin hyvä ajaessa,mutta ei sitä kyllä kuumalla tahdo kovin mielellään päälle laittaa
![]()
04 Buell xb12s
Joo...Tässä taas ole kerennyt tännekään vastailemaan. Eli nuo välitykset on nyt 14/45 taakse ei oikein 47 löytynyt eikä 15 eteen kuten nuo jenkit mainostaa. No tuollakin tuo etunen jo "yrittää" nousta ylös tienpinnasta. Ja vastaavuus kaasuun on todella mukava. Mopo on vielä näillä säillä ajossa, että voidaan vaikka ajolenkkiä heittää missä pääsee tuota halukkaat kokeilemaan. Todistetun helposti kuminkin sai savustettua ihan poksahtamiseen asti kun tuli siinä nuo metallit jo esille. Autotalli vain oli äärimmäisen täynnä savua tuossa tapahtumassa.
Pro-oilerkin ollut nyt n. vajaa 2 tkm tuotannossa ja täytyy sanoa, että alkusäätöjen jälkeen ihan tyytyväinen tuohon ollut. Ketjut tosiaan näyttävät aina öljytyltä mutta eipähän tarvitse enää itse kyykistellä sitä hommaa tekemään. Oletusarvoista kyllä huomattavasti saanut syöttöä pienentää, kun muuten meinasi olla takatassu vaarallisen öljykerroksen peitossa.
Seuraavaksi pitäisi tuo monitoimimittari asentaa. Näytti paketti nyt postiin tulleen, mutta asennus taitaa vielä viivästyä kun itse en kolvin kanssa halua alkaa heilumaan. Pitää kolvaus hommia tehneitä kavereita houkutella olutkorin avulla tuo pieni työ tekemään.
Niitä kuvia niistä Renttaaleista kehiin niin näkis pitääkö tässä talvikuukausina suunnitella stongan vaihtoa
Pyörää tulee kuitenkin tässä purettua hileiksi kun ei muutakaan ajohimoissa keksi. Pitää vaan muistaa dokumentoida ja laittaa kuvaa nettiin samalla. Pientä säätöä ja laittoa ja suuttimia sille näyttää kelpaavan aina vaan![]()
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
Moniko täälä on istuttanu taakse 190 nakin? Onkos se kauheesti huonompi ku toi 180/55? Meinasin et jos seuraavaks tuommosta leveempää tunkis alle... Oliskos semmonen 190/50 hyvä? Onko tuommosta kokoo edes? Ku ajattelin lähinnä että matalampi rengasprofiili kompensois sitä pullistumista kun vanteelle hiukka liian leveetä gummii tungetaan.![]()
Muistelen, että vuosi sitten jotain jenkki threadia lueskelin missä asiasta keskusteltiin. Ja tuossakin tultiin siihen perinteiseen päätelmään, että ajoketteryyden kustannuksella parannetaan ulkonäköä. En nyt tähän hätään jaksa tuota alkaa kaivamaan, mutta itse sen perusteella ainakin päätin pitäytyä orkkis koossa. Nyt tässä kahden vaiheilla tuon moponvaihdon kanssa ja ois iskemätön Z6 takanen jos kiinnostaa. Saat tuon vanteelle paikalleen alle Suomihintojen. Vanha takanen saa nyt talven yli sittten olla paikallaan, jos tässä jotain uusia metkuja onkin talliin tulossa.
jooeipä kannata leveempää gummia siihen ängetä,muistaakseni tolle takavanteelle ei edes saanu leviämpää(vanteen leveys ei riitä *) tai ei ainakaan suositeltu laittaa...
04 Buell xb12s
Tulipa yhtäkkiä mieleen noista Yamaha1:n Ixil-penkinalusputkista:Pystyisköhän niitä nitkuttaan/modaan lähemmäs toisiaan? Tosi upeannäköinen tuommonen tuplaputkisysteemi, mutta estää aika tehokkaasti laukkujen käytön... Joka kesä oon kerran laukkuja tarvinnu, eikä viittis heittää sitä optiota pois.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
No kai niitä vois pelimies lähemmäs toisiaankin "nitkuttaa" tekemällä ite putkilinjat uusiksi. Sit kyllä oikeestaan suosittelisin pienempiä pönttöjäkin että varmaan jää takanakille tilaa siellä pomppia ylös-alas. Noi on kuitenki yllättävät isokokoset halkasijaltaan noi Ixilit, kuvissä näyttää jotenki vääristyneen kaposille kyllä...(Ulpe @ Loka. 12 2005,10:22) kirjoitti
Sit toisekseen noista 190 rengastuksista, kyllä tohon vanteelle saa ihan helposti tommosen senttii suositeltuu leveemmän muljautettua. Ja tiedän senkin että liikkeessä aina jeesustelevat ettei kandee jne. Mut kuis asia ihan oikeesti on? Se mua kiinnostaa, radalla en tule Yammullani tod.näk koskaan vetämään. Lähinnä ihan nortsi ajelua, eli meneekö watusti huonommaks? Kokemus on valttia, ei niinkään MUTU *
Ei ole mutua vaan tietoa, että vaikka se rengas siihen mahtuukin niin sitten se pyörä menee kankeammaksi kääntää. Samaa ilmiötä saat aikaiseksi kun vanha rengas ihan lopussa ja sitten uudella huomaat että onpas tämä ketterä.
Jees, kyllä mä sen tiedän et orggis koko on aina paras. Vänkäsin vaan sitä että helposti 190 SAA sinne laitettua mikäli haluaa, ja pystyssäkin näyttää monet pysyvän... Olis vaan tosiaan kiva kuulla jonku omia kokemuksia asiasta. Mut joo, taitaapa se olla turhaa hifistelyä (toisaalta koko harrastus on sitä). Aika hyvässä kunnossa mulla on vielä toistaseksi tää paikallaan oleva takanen, eli ei tää nyt vielä tänä talvena ole vaihtumassa.(ss454 @ Loka. 12 2005,12:32) kirjoitti
Nyt löyty fasuun hyvät renkaat. Metzelerin Sportecit. Lähtee polvipaloista muovit ja jalkatapeista turhat metallit. Kallistusvaraa riittää vaikka muille jakaa. Pikkusen hifistelin ja laitoin eteen 65 profiilisen. Toimii....
edelleenkin kesää odotellessa
Minulla on tollainen pro-oiler käytössä mutta kuinkas ss454 tuo pro-oilerin säätö oikein tapahtuu kun se tuntuis olevan melko sekava se ohje joka mukana tuli ja vielä vieraan kielinenkin?
Otitko pulssin laitteelle pyörän nopeusanturilta?(valkoinen johto)
"oikeassa momentissa"
Pulssi tulee tosiaan siltä valkoiselta johdolta. Tärkeintä tuolloin, että saa kalibroitua oikein sen tiedon mitä nopeusmittari kertoo yhden rengaskierroksen määräksi. Itsellä taisi olla jopa niinkin suuri kuin 93-94 noilla lukemilla yhden nron heitolla ei enää suurta merkitystä. Sen jälkeen valitaan sopiva taulu, suositus noille isoille ketjuille se ihan eka, mutta käytännössä voi pienentää tuotakin. Mulla taitaa olla joku 10-12 tauluista tällähetkellä käytössä. Ja sitten se perussyöttö asetus on 3. Eli on varaa hiukan vielä pienentää mutta reilusti voi sitä syöttöä suurentaa pikanäppäimillä. Testiajoahan tuo sitten aina vaatii sen parisataa kilometriä ennenkuin voi ottaa mitenkään säätöihin kantaa. Ja käytettävä öljykin vaikuttaa tuohon syöttöön. Toivottovasti nämä ohjeet jo jotenkin alkuun auttavat.
joo no mulla kalibrointi on 90 joka on saatu valmistajalta itseltään jolla muuten sattumoisin oli samalainen fazer tallissa. Hän tuon pulssi johdonkin neuvoi kun yritin sitä saada tietooni vaikka mistä huollosta ja maahantuojaltakin.
Tuo taulukon käyttö on jotenkin ihmeellinen joko se on sitten liian yksinkertasta tai sitten monimutkikasta, siitä en ole oikein varma. Mutta säätänyt olen saatujen ohjeiden mukaan ja perussyöttö 2 pitää ketjun sopivasti öljyisenä. Öljynä käytän vaihteistoöljyä.
"oikeassa momentissa"
Eipä ole nyt Renthalleista yms. kuvia, mutta Hugeindustrisien fender elimination kit on laitettu paikoilleen (klikkaamalla kuvat suurenee).
Alkuperäisiä muovejahan tuossa piti sahata ihan reilulla kädellä, mutta ei se niin vaikeaa ollut mitä sitä aluksi luuli. Lisäksi laitoin ledivilkut ja leditakavalot. Ai nii, ja Akrapovicin myös.
Mun mielestä fasu näyttää nyt hyvältä. Kaikkea pientä on tietenkin talveksi suunnitteilla.
Big guys need big bikes
Jaahas, fiksun näkönen toi takapää! Mistä tilasit ton kamppeen ja paljonko kustansi? Entäs toi rekkari/vilkkuteline, mistä se? Mulla on samanmoinen suunnitteilla tässä talvella nääs...
Tiputappa enstöikses noita keulaputkia vähän alas ni saat endurofiilistä vähän pyörästä pois ja hiukkasen nopeemmin taittuupi mutkiinkin. Mä olen ko. toimenpiteeseen todella tyytyväinen, samalla jäykkäsin vähän etupään säätöjä kans ni ei sukella jarrutuksissa ihan yhtä hanakasti kuin ennen...
Tuolta tilasin: http://www.hugeindustries.com/bikes....&id3=17(Yamaha1 @ Loka. 20 2005,17:43) kirjoitti
Siinä setissä on mukana kaikki. Toi undertray on sellainen metallinen hässäkkä jossa on siis valmiina rekkariteline johon saa vilkut kiinni. Menee ihan helposti paikalleen, pitää vaan sahaa/puukkoa näyttää sille alkuperäiselle verikauhalle aika paljon. Mukana tulevat ohjeet oli aika surkeat kyllä. Jos jotain kauneusvirhettä haluaa hakea, niin toi rekkariteline on tehty alunperin leveämmälle jenkkirekkarille. Suomalainen rekkari ei peitä sitä kunnolla leveyden puolesta joten telinettä jää vähän sivuilta näkyviin, kuten kuva näyttää.
Ne mukana tulevat vilkut oli ainakin mulla sellaiset kolmijohtoiset jenkkimallit. Heivasin ne mäkeen ja tilaisn Louisilta ledivilkut. Takavalo on Clear Alternativisilta.
Fender elimination kit maksoi Suomeen tuotuna kaikkineen reilu 90 euroa ja takavalo 50 euroa.
Big guys need big bikes
kumma kauppa toi Huge. Mäkin yritin tilata, ei tule tavaraa, ei vastaa sähköpostiin, ei kyllä veloitakkaan luottokorttia.
Puuttus vaan että tavara tulee sitte joskus.
Pyöränvaihto mielessä..ja muutama kysymys heränyt:
Mitens toi fazu toimii kuormattuna?
Laukuilla ja 2-päällä? Tiedetään, ettei oo mikään matkamalli, mut itellä ois tarkotus kierrellä Suomee ja jotain tarvis mukaankin ottaa..(emännän lisäksi)
Ainakin maantiesialla näyttäs olevan laukkuhärdellit käytössä!Miten jousitus jaksaa kantaa kuormaa?
Värinä joko punainen tai hopee
Entä tarviiko matkalle touring screeniä tai vastaavaa?
Itellä pituutta 190cm. Vanha mopo on naku, joten tuuleenkin totuttu.
Nyt on pitkä talvi aikaa pohtia syntyjä syviä!!
Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.
Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!
Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
Mamma päällä ja pehmeät sivulaukut täynnä kamaa kulkee ihan kivasti. Takajousi kannattaa säätää tiukemmalle (itsellä yksi pykälä maksimista), niin on parempi. Vakiopleksi toimii mulla, 185cm, ihan hyvin jos kuljetaan alle 130km/h. Jos lujempaa haluaa kulkea, niin spoileripleksi lienee parempi. MRA:n tuplakupla ei mulla ainakaan toiminut niin hyvin kuin odotin, kypärässä suhisi ja melusi liikaa.(pikkupeka @ Loka. 21 2005,17:40) kirjoitti
Fasu on hyvä pyörä, ei siitä pääse mihinkään. Potkua riittää varmasti tavallisille mopoilijoille ihan passelisti. Ei sillä kaksi päällä + kuormattuna jalkoihin jää.
Ai niin, hopea on nopein väri. *![]()
Big guys need big bikes
Miten toi etupään putkien pudotus käytännössä tapahtuu? Kuinka paljon pudotit alaspäin? Kieltämättä toi etupää saisi olla vähän matalammalla, tulisi sporttilookkia enemmän.(Yamaha1 @ Loka. 20 2005,17:43) kirjoitti
![]()
Big guys need big bikes
No minä tein sen näin. Otin pieneen ylämäkeen (sattu löytyyn takapihalta) keskiseisontatuelle. Sit kattelin vähän notta miten ovat ne putkilot kiinni, huomaat että kukin "putkilo" on parilla (vai olikohan neljällä?) kuusiokololla kiristetty noihin "kolmioihin", mitkä niiden viralliset termit nyt sit onkaan... Enivei, kuusiokoloja löysäsin varovasti silleen että etupään putket pääsi liikkuun niissä kolmioissa ylös/alas. Sit tiputin vaan putkia noista kolmioista läpi parhaaksi katsomani matkan ja kirrasin ruuvit kiinni. Eihän noita nyt mielettömästi voikkaan tiputtaa ku tulee stonga putkia vastaan lopulta ja kandee miettiä että sukeltaahan se keula vielä tiukoissa jarruissakin... Mä tiputin ehkäpä sentin, vähän yli. Mitään sen kummempaa mittomista ei tarvinnu näin tehdessä suoritella kun kumpikin putki tuli automaattisesti läpi saman verran... mittasin kyllä jälkeenpäin *(iso M @ Loka. 21 2005,19:53) kirjoitti
Toinen tapa muuttaa lookkia on tietenkin koiranluiden vaihto. Jos originaalit on 14cm, niin ehkä 13,5cm olisi hyvä? Perä nousis n. 2-3 cm, ja jos keulaa laskis sentin niin sivutuki vielä toimii.
Mä kun olen kanssa 190cm, niin tein hieman tilaa ohjaamoon. Vaihdoin stongan raiserit 2 cm matalampiin ja stongan suorempaan. Lisäksi ostin Corbinin satulan, siinä istutaan hieman taaempana, profiili ehkä näkyy tossa kuvassa.
Fasu
Toisaalta siitä tuli sitte yhden istuttava mopo. Corbin ei ole takana istuvalle hyvä. kovia laukkuja ei mulla ole, vaan matkoja varten taakse laitan repputelineen ja eteen tankkilaukun. Sinänsä Fasu oli ainakin Norjassa ihan hyvä matkapyörä ja eiköhän se lähde Alpeille ensi kesänä.
Jokos kaikki on tilanneet jenkkifoorumilta fazutuotteita. Kuppeja ja t-paitoja näytti tulleen myyntiin. Ja jotain muutakin krääsää missä kaikissa tuo foorumin fazulogo. Heti piti jotain itsekin tilata tietenkin tuon kriittisen 100 dollarin rajan alle, ettei tulli kiinnostu.
Säät ei meinaa pakastua, niin piti sitten tänään alkaa mopoa ottamaan takaisin tuotantoon. Alkaa vain takarengas olla piakkoin taas vaihtokunnossa. Viikonloppuna varmaan pitää saunailta ja jonkinlainen savutustuokio järjestää jotta uutta takanakkia voi heittää alle.![]()
Kellään kokemusta erillisilmansuodattimista?
Ilmansuodatinboksi ja ilmansuodatin pois ja podit tilalle.
Toimivatko? Onko vaikea säätää konetta? Ulkonäöllisesti hienot, mutta onko toimivuus /C:stä?
Big guys need big bikes
Hmm, tollaset olis kyllä jees. Kai ne nyt toimii siinä missä muutkin, ainakin luulis että hengittelee oikeen urakalla!!
Taatusti tämän topic’in tyhmin kysymys, mut siitä huolimatta:
Pitäisi ens kerran pistää öljyt tohon fasuun ja manuaali väitti, että tyhjennysruuvi on samalla puolella, kuin täyttökorkki ja tarkastusikkuna.
Vilkasin ohimennen sitä, kun vein öljyt viereen, enkä nähny sitä proppua sillä puolella, vaan ilmiselvästi vastakkaisella. Eikö se siellä ookin??
Ja sit: öljysuodatin näkyy olevan suht hankalassa paikassa käydä käsiks. Manuska neuvoo käyttämään kuppimallista työkalua suodattimen irrotuksessa. Niinkö olette tehneet?? Mistä työkalu?
![]()
... jotain piti muistaa