Sivu: 14 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 412131415162464 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:stä 420:een 2696:sta
  1. #391
    Lainaa (iso M @ Syys. 01 2005,00:36) kirjoitti
    Lainaa (Mik@ @ Elo. 31 2005,16:11) kirjoitti
    Eli tässä MCN:n tietoja uudesta 2006 Fasusta

    1. *The picture we've all seen from Raptors & Rockets is real.
    2. *2004+ R1 engine "retuned" for torque. *Claimed 150hp at the crank.
    3. *Aluminum frame and swingarm are unique to the new FZ1, but the frame is similar to that of the R1.
    4. *Ram air intakes inbetween the headlights.
    5. *The muffler incorporates a 3-way catalytic converter to help the bike meet Euro III emissions standards, which is why it's so damned big, hideous and not under the seat, and probably why they went to the newer R1 engine.
    6. *MCN reports that a naked version, ala Euro FZ6, is in the works if there is enough demand.

    Hinta, jäämme odottelemaan tietoja .
    Joo, ja se kuva johon laitoin linkin pari päivää sitten on tuon mukaan ehta 2006 fasu.

    Milloinkohan sitä pääsisi Suomessa koeajamaan?

    Ja ihan kohta tulee jammun sivuille viralliset tiedot: http://www.yamaha-motor.com/sport/pr.../7/0/home.aspx
    "NEW MODEL INTRO

    2006 Sportbikes

    They're Coming!

    September 1, 12 PM Eastern"

    Varmaan tänään iltasella löytyypi.
    edelleenkin kesää odotellessa
  2. #392
    2006 Fasun kuvat:

    Kuva 1

    Kuva 2

    Kuva 3
    Bring M. Backalive

    Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
  3. #393
    (poistettu tili)
    Mikä kyttyräselkä on päässy Jammulle suunnittelijaksi?

    Jotenkin minusta tuntuu että tässä vaan peesaillaan muita merkkejä.

    Perä on muuten ihan ok, mutta lyhyt, tosta lentää rapa selkään. Entinen oli pidempi. Sliparin tekijöillä työtilanne näyttää aika hyvältä.

    Ei tarvetta vaihtoon, onneksi, eihän mulla ole rahaakaan.



  4. #394
    Lainaa (Mik@ @ Syys. 01 2005,17:14) kirjoitti
    2006 Fasun kuvat:

    Kuva 1

    Kuva 2

    Kuva 3
    Eihän tuo nyt niin ruma ole mitä se olisi voinut olla. Kyllä tuohon silmä varmasti tottuu ajan kanssa. Äänenvaimennin on "hieno", johtuen varmasti 3-tiekatalysaattorista ym. euro 3 -direktiivin vaatimuksista.

    Jos tuollaisen joku mun eteen työntäisi ja käskisi omistamaan, niin ei se mahdoton ajatus ole.

    Ei toki vielä ole vaihtopaineita, juuri tuo oma fasu alkaa näyttämään sellaiselta kuin haluan. Muutama vihje rakentelijoille:
    - Louisin ledivilkkurelettä ei kannata kytkeä väärin, se kärähtää saman tien. Allrightin ledivilkkuvastuksia tarvitsee kahdet kappaleet per louisin arrow ledivilkku, muuten on aika tiivis vilkutustahti.

    Huomenna pistetään takapää kuntoon hugeindustriesin fender eliminatorin avulla. Sitten vielä teräspunosjarruletkut ja leveämpi stonga kiinni, niin sitten voikin jo olla hieman tyytyväinen...
    Big guys need big bikes
  5. #395
    Toi slipari ei ole kovin matkustajaystävällinen...


    ... eikä toi matkustajan paikkakaan näytä siltä kivoimmalta...


    ... mitäs mä nyt sitten kotona valehtelen?


    Toivottavasti hintaa tulee MT-01:n verran, niin ei kaivele niin paljon...
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  6. #396
    Onneksi se nakunversion tulo vielä kiikunkaakun. Toisaalta vielä hirveämpää olisi ollut 600cc tutun touringkeulan ilmaantuminen tähän taideteokseen.
    Tuolla jenkkisivustolla ihan kiva ominaisuus mallien vertailu, niin ei noissa mitoissa kovin suuria heittoja ole. Toivottavasti tuo copypastettu taulukko on jotekin edes lukukelpoinen.
    Paino ja hevosvoimat vielä arvoitus. Lehtijutussa oli arvio 150 hp määrästä +7 heppaa vanhaan. Liian vähän että olisi tehokkain nakupyörä. Vaihtoa halutessa kai on Bemukauppaan marssittava, mikäli nakussa pysytään. Tai haettava sitten joku kiva twini.

    Dimensions 2006 FZ1 2004 FZ1
    Dry Weight N/A 458 Lbs.
    Fuel Capacity 4.75 Gallons 5.6 Gallons
    Height 47.4" 46.9"
    Length 84.3" 83.7"
    Oil Capacity (with oil filter change) N/A 3.17 Qt.
    Rake (Caster Angle) 25.0° 26.0°
    Seat Height 32.1" 32.3"
    Trail 4.3" 4.1"
    Wheelbase 57.5" 57.1"
    Width 30.3" 30.1"

    Olikos näillänäkymin R2-D2 ja allekirjoittaneen lisäksi muita Porvooseen suuntaavia? Osataan nimittäin odotella mikäli käydään porukalla ajolenkkiä heittämässä. Eli huomenna 3.9 klo 14 siellä rannassa tavataan. Kouvolan suunnassa alkaa esim. klo 17 B-ilta mikäli kiinnostusta esitellä miten Fazu keulii. Voi olla, että yksi vajaapyttyinenkin haluaa tulla matkaan. Mutta tuskin siitä suurta tuskaa tulee. Itse kun tasarissa olin kolmen kolmella pytyllä ajavan seurueessa. Piti vain piristää aina poikia, että ei se nyt niin pitäisi masentaa vaikka sellaisella ajaa.
  7. #397
    Lainaa kirjoitti
    Olikos näillänäkymin R2-D2 ja allekirjoittaneen lisäksi muita Porvooseen suuntaavia? Osataan nimittäin odotella mikäli käydään porukalla ajolenkkiä heittämässä. Eli huomenna 3.9 klo 14 siellä rannassa tavataan. Kouvolan suunnassa alkaa esim. klo 17 B-ilta mikäli kiinnostusta esitellä miten Fazu keulii.
    Ei pääsekkään Eukko järjesti muuta ohjelmaa
    * * GSX 1200 INAZUMA -99
  8. #398
    Lainaa (ss454 @ Syys. 02 2005,07:49) kirjoitti
    Voi olla, että yksi vajaapyttyinenkin haluaa tulla matkaan. Mutta tuskin siitä suurta tuskaa tulee. Itse kun tasarissa olin kolmen kolmella pytyllä ajavan seurueessa. Piti vain piristää aina poikia, että ei se nyt niin pitäisi masentaa vaikka sellaisella ajaa. *
    Hei etkös SS kuuluta sitä mukikokoa tuossa nickissäkin... vai eikö mopoilussa se olekkaan niin tärkeää kuin kotiloissa?
  9. #399
    Lisätietoa ss454 taulukkoon samasta mallista:

    2006 FZ1 Fazer

    ENGINE
    Type Liquid-cooled, 4-stroke, forward inclined parallel 4-cylinder, DOHC
    Displacement 998 cc
    Bore and stroke 77.0 x 53.6 mm
    Compression ratio 11.5:1
    Max. power 110.3 kW (150 HP) @11,000 rpm
    Max. torque 106.0 Nm (10.8 kg-m) @8,000 rpm
    Lubrication Wet sump
    Fuel supply Fuel injection
    Clutch type Wet, multiple-disc
    Ignition TCI (digital)
    Starter system Electric
    Transmission Constant mesh, 6-speed
    Final transmission Chain
    Primary reduction ratio 1.521
    Secondary reduction ratio 2.647
    Gear ratio: 1st, 2nd, 3rd, 4th, 5th, 6th
    2.533, 2.062, 1.762, 1.522, 1.350, 1.208
    CHASSIS
    Frame Aluminium die-cast, diamond shaped
    Front suspension Telescopic upside down forks
    Front wheel travel 130 mm
    Rear suspension Swingarm (link suspension)
    Rear wheel travel 130 mm
    Caster angle 25°
    Trial 109 mm
    Front brake Double discs, Ø 320 mm
    Rear brake Single disc, Ø 245 mm
    Front tyre 120/70 ZR17M/C (58W)
    Rear tyre 190/50 ZR17M/C (73W)
    DIMENSIONS
    Overall length 2,140 mm
    Overall width 770 mm
    Overall height 1,205 mm
    Seat height 815 mm
    Wheelbase 1,460 mm
    Min. ground clearance 135 mm
    Dry weight 204 kg
    Fuel tank capacity (reserve) 18 litres (3.4 litres)
    Oil capacity 3.8 litres
    Specifications are subject to change without notice, in accordance with national regulation and legislations
    Bring M. Backalive

    Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
  10. #400
    hmh. Tankki pienempi -> painoa vähän vähemmän. Teho/vääntöerot aika marginaalisia, putki pebasta, USD-keula, samahko ulkonäkö.

    "Ajaisin". Mutta enpä valita nykyisestäkään.
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  11. #401
    Samaa bensatankki/painosuhdetta mietin itsekin. Olisi Jammulta hiukan munakkaampaa esitystä odottanut.

    Ja J24 mukikokohan saa olla suurempi, mutta pitäähän mopon silti käydä nätisti. Muutenhan se tuntuu tehottomalta ja kuulostaa siltä kuin kävisi kolmella pytyllä.
  12. #402
    Lainaa (ss454 @ Syys. 02 2005,09:26) kirjoitti
    Ja J24 mukikokohan saa olla suurempi, mutta pitäähän mopon silti käydä nätisti. Muutenhan se tuntuu tehottomalta ja kuulostaa siltä kuin kävisi kolmella pytyllä. *
    Onhan se noinkin... mutta onneksi vianselvitys sentään on helpompaa kun se lukee selväkielisesti tankissa
  13. #403
    Joo, yllättävän samannököinen peli kuin tää nykyinenkin malli. Olisi odottanut radikaalimpiakin muutoksia. Eihän tosta edes mimmit huomaa, että malli on uudistunut (siis ne ei mopoilevat). USD-keula on nätti. Tehon ja väännön lisäys vaikuttaa aika marginaaliselta. Täytyy käydä kokeilemassa sitten kun tilaisuus tulee. 99% todennäköisyydellä kyllä sijoitan rahat tuning-kilkkeiden ostamiseen tähän nykyiseen malliiin, kuin suoraan tuohon 2006:seen.
    -Scott
    -Kilo Fazeria-
  14. #404
    Scott, sama täällä. keväällä slipari, suutinsetti, vaparisuodatin, tanko+madallus, koiranluut, kilpiteline...kyllähän tuohon laittamista riittäis =)
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  15. #405
    Uudesta fasusta tulee varmasti myyntimenestys - sikäli mikäli hinnoittelu pysyy "hanskassa". Ruisku ja muut nykyajan kilkkeet jo yksistään tuon takaa - mielestäni.
    Trust your instincts, be yourself!

    Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
  16. #406
    Mitähän arvelette hinnasta, mihin asettuu? Jenkkihinta viime vuoden mallille näyttäis olevan $8599, eli 6845e. Tuota 2005-malliahan Suomessa myydään nyt 13990e ovh:lla. Itse veikkaisin semmosta ~15ke luokkaa tuolle 2006:lle.
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
  17. #407
    Niin, pari vuotta sittenhän tais Fazun listahinta olla jotain 15.900e, siitä se on sitten laskenut about tonnin per kausi. Varmaa johonkin 15kE tietämille se menee tosiaan.
    -Scott
    -Kilo Fazeria-
  18. #408
    (poistettu tili)
    Lainaa (Ulpe @ Syys. 02 2005,10:18) kirjoitti
    keväällä slipari, suutinsetti, vaparisuodatin, tanko+madallus, koiranluut, kilpiteline...kyllähän tuohon laittamista riittäis =)
    Nyt ajokaudella ei ole viitsinyt edes ajatella laittamista, mutta nyt alkas olla taas aika miettiä syksyn hommia.

    Ajelin tänään juniorin Zetalla, ja totesin että Fasun stongahan on ihan /C:stä. Sellainen piti ostaa, vaatiikohan se myös teräspunokset jarruletkuiksi? (jarrut on Fasussa paljon paremmat kuin Kawassa)

    Sitte kilpitelineen ostin myös. Lisäksi olis haaveena maalauttaa keula mustaksi. Ei olis harmaata muutakuin tankki. Ja uusi matala ja tumma plexi pitää saada.

    Multi-gauge ja pro oiler on mietinnässä, ehkä pärjään ilmankin.

    Jossain määrin kiinnostais nähdä noi katteet.

    Aika vähän siis tulevana talvena, kun viime talvena tuli väsäiltyä muita Ulpenkin mainitsemia kohteita. Toisaalta kohta joku taas heittää jotain mitä pitää saada.

    Fasu on sellainen aihio, josta voi rakentaa itselleen moottoripyörän.



  19. #409
    Lainaa (R2-D2 @ Syys. 04 2005,22:54) kirjoitti
    Ajelin tänään juniorin Zetalla, ja totesin että Fasun stongahan on ihan /C:stä. Sellainen piti ostaa, vaatiikohan se myös teräspunokset jarruletkuiksi? (jarrut on Fasussa paljon paremmat kuin Kawassa)

    Multi-gauge ja pro oiler on mietinnässä, ehkä pärjään ilmankin.

    Ainakaan mä en saanut Renthallin Streetfighter-stongaa sopimaan paikoilleen vakiojarruletkun kanssa. Oli karvan verran liian lyhyt se letku. Nyt olisi teräspunosletkut haussa.

    Omaan fasuun laitoin kilpitelineen ja minivilkut sekä kirkkaat takavalot. Omasta mielestäni tuli hyvä. Pistän kuvia kun kerkeän ottamaan, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan. Uusi pleksi olisi myös haussa, nykyinen on MRA:n tuplakupla ja se ei ole niin hyvä kuin aluksi ajattelin. Matala ja musta olisi varmasti ihan jees.

    Multi-gauge olisi kyllä aika mielenkiintoinen laite, jonka hankintaa täytyy vakavasti miettiä.
    Big guys need big bikes
  20. #410
    Onkos totta ettei tonnisesta Fasusta tule vieläkään nakuversiota??Huhuja ja kuvia kylläkin liikkui paljon??
  21. #411
    (poistettu tili)
    Lainaa (iso M @ Syys. 05 2005,02:45) kirjoitti
    Ainakaan mä en saanut Renthallin Streetfighter-stongaa sopimaan paikoilleen vakiojarruletkun kanssa. Oli karvan verran liian lyhyt se letku. Nyt olisi teräspunosletkut haussa.
    Mä ostinkin Renthalin ultra-low:n, joka on hieman lyhyempi kuin streetfighter, joten jännä nähdä onko se juuri se karva. Jarrutehon vuoksi ei mielestäni letkuja tartte vaihtaa, en siis ole kokeillut letkuilla mutta mulle riittää jarruteho nytkin.
  22. #412
    FZ1

    Tuolla lisää tarinaa uutukaisesta.

    Muistaakseni naku on myös tulossa.

    Mittaristo olisi kiva nähdä. Toivottavasti ei ole samanlainen kuin 600:ssa.



    Nedi VFR
  23. #413
    (poistettu tili)
    Onhan tässä pitkässä ketjussa ollut puhetta öljystä ennenkin, mutta kysyn silti kokeneemmilta.

    Miten usein vaihdatte öljyt? Mä olen ajanut nykyisillä öljyillä 7tkm, nyt se näyttää mustalta ja sitä on liikaa. Vaihdanko vaan ja be happy vai pitääkö olla huolissaan mopon terveydestä?

    Vertailun vuoksi, juniorin zetassa samanverran ajetut öljyt näyttää tosi kirkkaalta ja määrä sopivalta.
  24. #414
    Lainaa (R2-D2 @ Syys. 05 2005,11:53) kirjoitti
    Miten usein vaihdatte öljyt? Mä olen ajanut nykyisillä öljyillä 7tkm, nyt se näyttää mustalta ja sitä on liikaa. Vaihdanko vaan ja be happy vai pitääkö olla huolissaan mopon terveydestä?
    Kysyin öljynvaihtovälistä joskus Yamaha-Centerin huoltomieheltä. Sanoi, että kyllä se 10tkm välein on ihan OK. Kaveri lisäsi tosin, että vaihtaa omaan R-ykköseensä öljyt kuitenkin aina 5tkm välein... Onhan se rykkönen kireempi vehje tietty muutenkin.
    -Scott
    -Kilo Fazeria-
  25. #415
    Lainaa (Scott @ Syys. 05 2005,12:03) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Syys. 05 2005,11:53) kirjoitti
    Miten usein vaihdatte öljyt? Mä olen ajanut nykyisillä öljyillä 7tkm, nyt se näyttää mustalta ja sitä on liikaa. Vaihdanko vaan ja be happy vai pitääkö olla huolissaan mopon terveydestä?
    Kysyin öljynvaihtovälistä joskus Yamaha-Centerin huoltomieheltä. Sanoi, että kyllä se 10tkm välein on ihan OK. Kaveri lisäsi tosin, että vaihtaa omaan R-ykköseensä öljyt kuitenkin aina 5tkm välein... Onhan se rykkönen kireempi vehje tietty muutenkin.
    Sanoisin, että jos ajaa alle 10 tkm/kausi niin kauden alussa vaihtaisin tuolloin itse uudet öljyt. Jos taasen yli mennään niin eiköhän tuo ohjekirjan arvo ole sopiva. Sen verran olen omassa huomannut, että 5 tkm jälkeen saa hiukkasen lisäillä purkista tavaraa koneeseen. Lisääntymään se ei vielä ole alkanut.
  26. #416
    Lainaa (ss454 @ Syys. 05 2005,12:07) kirjoitti
    Sanoisin, että jos ajaa alle 10 tkm/kausi niin kauden alussa vaihtaisin tuolloin itse uudet öljyt. Jos taasen yli mennään niin eiköhän tuo ohjekirjan arvo ole sopiva. Sen verran olen omassa huomannut, että 5 tkm jälkeen saa hiukkasen lisäillä purkista tavaraa koneeseen. Lisääntymään se ei vielä ole alkanut.
    Joo, juuri näin -en vain tullut ajatelleeksi että Fazulla vois ajaa alle 10tkm/kesä
    -Scott
    -Kilo Fazeria-
  27. #417
    Lainaa (R2-D2 @ Syys. 04 2005,22:54) kirjoitti
    Fasu on sellainen aihio, josta voi rakentaa itselleen moottoripyörän.
    Nimenomaan näin... Toki tuosta uudesta 2006 mallistakin hienon saa, en sitä voi heti tyrmätä. Mut vaihtopaineita ei todellakaan tule vielä noilla päivityksillä. USD keula on ainoo mitä nyt tässä jo kadehdin, en sitäkään siksi että omastani olis ominaisuudet loppunu kesken kyllä... Mun ajotaidoilla...

    Lisäksi tuon uuden peräosastosta en oikeen välitä, tuntuu et trendinä on hävittää motskareista pikkuhiljaa ahterit pois kokonaan?

    Tehojahan tuossa uudessa ei ole kyllä käytännössä mitään lisää... Pientä palikkaa vanhaan niin potkii ihan yhtälailla. Ruiskua en ole omaani koskaan kaivannut jne. Eli tekniikkapuolella (moottori) en kadehdi mitään...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  28. #418
    (poistettu tili)
    Lainaa (Scott @ Syys. 05 2005,12:03) kirjoitti
    Lainaa (R2-D2 @ Syys. 05 2005,11:53) kirjoitti
    Miten usein vaihdatte öljyt? Mä olen ajanut nykyisillä öljyillä 7tkm, nyt se näyttää mustalta ja sitä on liikaa. Vaihdanko vaan ja be happy vai pitääkö olla huolissaan mopon terveydestä?
    Kysyin öljynvaihtovälistä joskus Yamaha-Centerin huoltomieheltä. Sanoi, että kyllä se 10tkm välein on ihan OK. .
    Mä kävin kans kysymässä samassa paikassa. 10tkm:n välein oli vastaus, ei siis suositellu mitään talliinlaitto- ja tallistaotto öljynvaihtoja. Jotkuthan vaihtaa kaudenpäättyessä ja toiset vielä keväällä.

    sanoi myös että musta öljy voitelee siinä missä kirkaskin.
  29. #419
    Tää koskee kaikkia mopoja. Vaihtakaa öjlyt aina syksyllä, niin kone talvehtii parhaiten uusissa öljyissä. Ei ole kysymys vain voitelevuudesta vaan siitä, ettei metallit joista öljy valuu pikkuhiljaa pois, säilyisi syöpymättä. Vanhassa öljyssä suojaavat komponentit ovat osittain haihtuneet öljyn kuluessa.
    Nedi VFR
  30.  
  31. #420
    Lainaa (R2-D2 @ Touko. 03 2005,08:58) kirjoitti
    Lainaa (Fannitozu @ Touko. 02 2005,22:25) kirjoitti
    Miten sen muuten saa tälle sivulle *
    Mä on yhtä uuno, mutta jos linkität suoraan kuvaan, ei tuohon positioon, niin sitte pitäs näkyä. Siis

    SUN FASU TÄSSÄ

    Ja MUN FASU TÄSSÄ

    Aikas samannäköisiä käppyröitä.
    Ostin vasta äskettäin digikameran,joten pistin vasta nyt Fasuni käppyrästä kuvan sivuille.Säädetty Erkalla talvella -04.
    Ennen säätöjä pyörässä pelkkä Scorpion slipari.Asennettiin Factory suutinsarja / vapaavirtaus-suodin.


    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....php?pos=-4461
Sivu: 14 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 412131415162464 ... ViimeinenViimeinen