"NEW MODEL INTRO(iso M @ Syys. 01 2005,00:36) kirjoitti
2006 Sportbikes
They're Coming!
September 1, 12 PM Eastern"
Varmaan tänään iltasella löytyypi.
edelleenkin kesää odotellessa
Mikä kyttyräselkä on päässy Jammulle suunnittelijaksi?
Jotenkin minusta tuntuu että tässä vaan peesaillaan muita merkkejä.
Perä on muuten ihan ok, mutta lyhyt, tosta lentää rapa selkään. Entinen oli pidempi. Sliparin tekijöillä työtilanne näyttää aika hyvältä.
Ei tarvetta vaihtoon, onneksi, eihän mulla ole rahaakaan.
Eihän tuo nyt niin ruma ole mitä se olisi voinut olla. Kyllä tuohon silmä varmasti tottuu ajan kanssa. Äänenvaimennin on "hieno", johtuen varmasti 3-tiekatalysaattorista ym. euro 3 -direktiivin vaatimuksista.(Mik@ @ Syys. 01 2005,17:14) kirjoitti
Jos tuollaisen joku mun eteen työntäisi ja käskisi omistamaan, niin ei se mahdoton ajatus ole.
Ei toki vielä ole vaihtopaineita, juuri tuo oma fasu alkaa näyttämään sellaiselta kuin haluan. Muutama vihje rakentelijoille:
- Louisin ledivilkkurelettä ei kannata kytkeä väärin, se kärähtää saman tien. Allrightin ledivilkkuvastuksia tarvitsee kahdet kappaleet per louisin arrow ledivilkku, muuten on aika tiivis vilkutustahti.
Huomenna pistetään takapää kuntoon hugeindustriesin fender eliminatorin avulla. Sitten vielä teräspunosjarruletkut ja leveämpi stonga kiinni, niin sitten voikin jo olla hieman tyytyväinen...
Big guys need big bikes
Toi slipari ei ole kovin matkustajaystävällinen...
... eikä toi matkustajan paikkakaan näytä siltä kivoimmalta...
... mitäs mä nyt sitten kotona valehtelen?
![]()
![]()
Toivottavasti hintaa tulee MT-01:n verran, niin ei kaivele niin paljon...
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Onneksi se nakunversion tulo vielä kiikunkaakun. Toisaalta vielä hirveämpää olisi ollut 600cc tutun touringkeulan ilmaantuminen tähän taideteokseen.
Tuolla jenkkisivustolla ihan kiva ominaisuus mallien vertailu, niin ei noissa mitoissa kovin suuria heittoja ole. Toivottavasti tuo copypastettu taulukko on jotekin edes lukukelpoinen.
Paino ja hevosvoimat vielä arvoitus. Lehtijutussa oli arvio 150 hp määrästä +7 heppaa vanhaan. Liian vähän että olisi tehokkain nakupyörä. Vaihtoa halutessa kai on Bemukauppaan marssittava, mikäli nakussa pysytään. Tai haettava sitten joku kiva twini.
Dimensions 2006 FZ1 2004 FZ1
Dry Weight N/A 458 Lbs.
Fuel Capacity 4.75 Gallons 5.6 Gallons
Height 47.4" 46.9"
Length 84.3" 83.7"
Oil Capacity (with oil filter change) N/A 3.17 Qt.
Rake (Caster Angle) 25.0° 26.0°
Seat Height 32.1" 32.3"
Trail 4.3" 4.1"
Wheelbase 57.5" 57.1"
Width 30.3" 30.1"
Olikos näillänäkymin R2-D2 ja allekirjoittaneen lisäksi muita Porvooseen suuntaavia? Osataan nimittäin odotella mikäli käydään porukalla ajolenkkiä heittämässä. Eli huomenna 3.9 klo 14 siellä rannassa tavataan. Kouvolan suunnassa alkaa esim. klo 17 B-ilta mikäli kiinnostusta esitellä miten Fazu keulii. Voi olla, että yksi vajaapyttyinenkin haluaa tulla matkaan. Mutta tuskin siitä suurta tuskaa tulee. Itse kun tasarissa olin kolmen kolmella pytyllä ajavan seurueessa. Piti vain piristää aina poikia, että ei se nyt niin pitäisi masentaa vaikka sellaisella ajaa.![]()
Ei pääsekkäänkirjoitti
Eukko järjesti muuta ohjelmaa
![]()
* * GSX 1200 INAZUMA -99
Hei etkös SS kuuluta sitä mukikokoa tuossa nickissäkin... vai eikö mopoilussa se olekkaan niin tärkeää kuin kotiloissa?(ss454 @ Syys. 02 2005,07:49) kirjoitti
![]()
![]()
Lisätietoa ss454 taulukkoon samasta mallista:
2006 FZ1 Fazer
ENGINE
Type Liquid-cooled, 4-stroke, forward inclined parallel 4-cylinder, DOHC
Displacement 998 cc
Bore and stroke 77.0 x 53.6 mm
Compression ratio 11.5:1
Max. power 110.3 kW (150 HP) @11,000 rpm
Max. torque 106.0 Nm (10.8 kg-m) @8,000 rpm
Lubrication Wet sump
Fuel supply Fuel injection
Clutch type Wet, multiple-disc
Ignition TCI (digital)
Starter system Electric
Transmission Constant mesh, 6-speed
Final transmission Chain
Primary reduction ratio 1.521
Secondary reduction ratio 2.647
Gear ratio: 1st, 2nd, 3rd, 4th, 5th, 6th
2.533, 2.062, 1.762, 1.522, 1.350, 1.208
CHASSIS
Frame Aluminium die-cast, diamond shaped
Front suspension Telescopic upside down forks
Front wheel travel 130 mm
Rear suspension Swingarm (link suspension)
Rear wheel travel 130 mm
Caster angle 25°
Trial 109 mm
Front brake Double discs, Ø 320 mm
Rear brake Single disc, Ø 245 mm
Front tyre 120/70 ZR17M/C (58W)
Rear tyre 190/50 ZR17M/C (73W)
DIMENSIONS
Overall length 2,140 mm
Overall width 770 mm
Overall height 1,205 mm
Seat height 815 mm
Wheelbase 1,460 mm
Min. ground clearance 135 mm
Dry weight 204 kg
Fuel tank capacity (reserve) 18 litres (3.4 litres)
Oil capacity 3.8 litres
Specifications are subject to change without notice, in accordance with national regulation and legislations
Bring M. Backalive
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
hmh. Tankki pienempi -> painoa vähän vähemmän. Teho/vääntöerot aika marginaalisia, putki pebasta, USD-keula, samahko ulkonäkö.
"Ajaisin". Mutta enpä valita nykyisestäkään.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Samaa bensatankki/painosuhdetta mietin itsekin. Olisi Jammulta hiukan munakkaampaa esitystä odottanut.
Ja J24 mukikokohan saa olla suurempi, mutta pitäähän mopon silti käydä nätisti. Muutenhan se tuntuu tehottomalta ja kuulostaa siltä kuin kävisi kolmella pytyllä.![]()
Onhan se noinkin... mutta onneksi vianselvitys sentään on helpompaa kun se lukee selväkielisesti tankissa(ss454 @ Syys. 02 2005,09:26) kirjoitti
![]()
Joo, yllättävän samannököinen peli kuin tää nykyinenkin malli. Olisi odottanut radikaalimpiakin muutoksia. Eihän tosta edes mimmit huomaa, että malli on uudistunut (siis ne ei mopoilevat). USD-keula on nätti. Tehon ja väännön lisäys vaikuttaa aika marginaaliselta. Täytyy käydä kokeilemassa sitten kun tilaisuus tulee. 99% todennäköisyydellä kyllä sijoitan rahat tuning-kilkkeiden ostamiseen tähän nykyiseen malliiin, kuin suoraan tuohon 2006:seen.
-Scott
-Kilo Fazeria-
Scott, sama täällä. keväällä slipari, suutinsetti, vaparisuodatin, tanko+madallus, koiranluut, kilpiteline...kyllähän tuohon laittamista riittäis =)
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Uudesta fasusta tulee varmasti myyntimenestys - sikäli mikäli hinnoittelu pysyy "hanskassa". Ruisku ja muut nykyajan kilkkeet jo yksistään tuon takaa - mielestäni.
Trust your instincts, be yourself!
Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
Mitähän arvelette hinnasta, mihin asettuu? Jenkkihinta viime vuoden mallille näyttäis olevan $8599, eli 6845e. Tuota 2005-malliahan Suomessa myydään nyt 13990e ovh:lla. Itse veikkaisin semmosta ~15ke luokkaa tuolle 2006:lle.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Niin, pari vuotta sittenhän tais Fazun listahinta olla jotain 15.900e, siitä se on sitten laskenut about tonnin per kausi. Varmaa johonkin 15kE tietämille se menee tosiaan.
-Scott
-Kilo Fazeria-
Nyt ajokaudella ei ole viitsinyt edes ajatella laittamista, mutta nyt alkas olla taas aika miettiä syksyn hommia.(Ulpe @ Syys. 02 2005,10:18) kirjoitti
Ajelin tänään juniorin Zetalla, ja totesin että Fasun stongahan on ihan /C:stä. Sellainen piti ostaa, vaatiikohan se myös teräspunokset jarruletkuiksi? (jarrut on Fasussa paljon paremmat kuin Kawassa)
Sitte kilpitelineen ostin myös. Lisäksi olis haaveena maalauttaa keula mustaksi. Ei olis harmaata muutakuin tankki. Ja uusi matala ja tumma plexi pitää saada.
Multi-gauge ja pro oiler on mietinnässä, ehkä pärjään ilmankin.
Jossain määrin kiinnostais nähdä noi katteet.
Aika vähän siis tulevana talvena, kun viime talvena tuli väsäiltyä muita Ulpenkin mainitsemia kohteita. Toisaalta kohta joku taas heittää jotain mitä pitää saada.
Fasu on sellainen aihio, josta voi rakentaa itselleen moottoripyörän.
Ainakaan mä en saanut Renthallin Streetfighter-stongaa sopimaan paikoilleen vakiojarruletkun kanssa. Oli karvan verran liian lyhyt se letku. Nyt olisi teräspunosletkut haussa.(R2-D2 @ Syys. 04 2005,22:54) kirjoitti
Omaan fasuun laitoin kilpitelineen ja minivilkut sekä kirkkaat takavalot. Omasta mielestäni tuli hyvä. Pistän kuvia kun kerkeän ottamaan, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan. Uusi pleksi olisi myös haussa, nykyinen on MRA:n tuplakupla ja se ei ole niin hyvä kuin aluksi ajattelin. Matala ja musta olisi varmasti ihan jees.
Multi-gauge olisi kyllä aika mielenkiintoinen laite, jonka hankintaa täytyy vakavasti miettiä.
Big guys need big bikes
Onkos totta ettei tonnisesta Fasusta tule vieläkään nakuversiota??Huhuja ja kuvia kylläkin liikkui paljon??
Mä ostinkin Renthalin ultra-low:n, joka on hieman lyhyempi kuin streetfighter, joten jännä nähdä onko se juuri se karva. Jarrutehon vuoksi ei mielestäni letkuja tartte vaihtaa, en siis ole kokeillut letkuilla mutta mulle riittää jarruteho nytkin.(iso M @ Syys. 05 2005,02:45) kirjoitti
FZ1
Tuolla lisää tarinaa uutukaisesta.
Muistaakseni naku on myös tulossa.
Mittaristo olisi kiva nähdä. Toivottavasti ei ole samanlainen kuin 600:ssa.
Nedi VFR
Onhan tässä pitkässä ketjussa ollut puhetta öljystä ennenkin, mutta kysyn silti kokeneemmilta.
Miten usein vaihdatte öljyt? Mä olen ajanut nykyisillä öljyillä 7tkm, nyt se näyttää mustalta ja sitä on liikaa. Vaihdanko vaan ja be happy vai pitääkö olla huolissaan mopon terveydestä?
Vertailun vuoksi, juniorin zetassa samanverran ajetut öljyt näyttää tosi kirkkaalta ja määrä sopivalta.
Kysyin öljynvaihtovälistä joskus Yamaha-Centerin huoltomieheltä. Sanoi, että kyllä se 10tkm välein on ihan OK. Kaveri lisäsi tosin, että vaihtaa omaan R-ykköseensä öljyt kuitenkin aina 5tkm välein... Onhan se rykkönen kireempi vehje tietty muutenkin.(R2-D2 @ Syys. 05 2005,11:53) kirjoitti
-Scott
-Kilo Fazeria-
Sanoisin, että jos ajaa alle 10 tkm/kausi niin kauden alussa vaihtaisin tuolloin itse uudet öljyt. Jos taasen yli mennään niin eiköhän tuo ohjekirjan arvo ole sopiva. Sen verran olen omassa huomannut, että 5 tkm jälkeen saa hiukkasen lisäillä purkista tavaraa koneeseen. Lisääntymään se ei vielä ole alkanut.(Scott @ Syys. 05 2005,12:03) kirjoitti
Joo, juuri näin -en vain tullut ajatelleeksi että Fazulla vois ajaa alle 10tkm/kesä(ss454 @ Syys. 05 2005,12:07) kirjoitti
![]()
-Scott
-Kilo Fazeria-
Nimenomaan näin... Toki tuosta uudesta 2006 mallistakin hienon saa, en sitä voi heti tyrmätä. Mut vaihtopaineita ei todellakaan tule vielä noilla päivityksillä. USD keula on ainoo mitä nyt tässä jo kadehdin, en sitäkään siksi että omastani olis ominaisuudet loppunu kesken kyllä... Mun ajotaidoilla...(R2-D2 @ Syys. 04 2005,22:54) kirjoitti
![]()
Lisäksi tuon uuden peräosastosta en oikeen välitä, tuntuu et trendinä on hävittää motskareista pikkuhiljaa ahterit pois kokonaan?
Tehojahan tuossa uudessa ei ole kyllä käytännössä mitään lisää... Pientä palikkaa vanhaan niin potkii ihan yhtälailla. Ruiskua en ole omaani koskaan kaivannut jne. Eli tekniikkapuolella (moottori) en kadehdi mitään...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Mä kävin kans kysymässä samassa paikassa. 10tkm:n välein oli vastaus, ei siis suositellu mitään talliinlaitto- ja tallistaotto öljynvaihtoja. Jotkuthan vaihtaa kaudenpäättyessä ja toiset vielä keväällä.(Scott @ Syys. 05 2005,12:03) kirjoitti
sanoi myös että musta öljy voitelee siinä missä kirkaskin.
Tää koskee kaikkia mopoja. Vaihtakaa öjlyt aina syksyllä, niin kone talvehtii parhaiten uusissa öljyissä. Ei ole kysymys vain voitelevuudesta vaan siitä, ettei metallit joista öljy valuu pikkuhiljaa pois, säilyisi syöpymättä. Vanhassa öljyssä suojaavat komponentit ovat osittain haihtuneet öljyn kuluessa.
Nedi VFR
Ostin vasta äskettäin digikameran,joten pistin vasta nyt Fasuni käppyrästä kuvan sivuille.Säädetty Erkalla talvella -04.(R2-D2 @ Touko. 03 2005,08:58) kirjoitti
Ennen säätöjä pyörässä pelkkä Scorpion slipari.Asennettiin Factory suutinsarja / vapaavirtaus-suodin.
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....php?pos=-4461