Käyttäkö väki 20w-50 öljyä? Laitoin omaani ja nyt tuntuu, että kytkin ei oikein tykkää. Kun ykkönen on päällä ja kytkin pohjassa, pyörä nykii hitaassa vauhdissa kaasuttaessa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö kytkimen pitäisi ottaa veto kokonaan pois sitä käytettässä?!?
edelleenkin kesää odotellessa
Mulla tekee saman. Koneessa on kylläkin Yamahan Saksalaisen huoltoliikkeen laittamat öljyt. Ajattelin tuon ominaisuudeksi. Täytyy kai vaihtaa öljyt. Mitäköhän öljyä kannattaisi laittaa ja minkä merkkistä? Mitä muuten Yamaha suosittelee?(kurapolku @ Heinä. 31 2005,23:01) kirjoitti
-
10W/40 Castrolin GPS:ää itsellä koneessa ja mitään superbike öljyjä tuonne ei kuulemma parane laittaa. Suomen olot sen verran viileitä, että tuo 20W/50 voi olla hiukkaisen toiminta-alueen ulkopuolella kylmänä.(jj.lehtio @ Elo. 01 2005,08:16) kirjoitti
Aiemminkin kyselin, mutta kukaan ei tuntunut osaavan vastata että millaisia ratasvaihtoja olette tehneet ilman että alkuperäisiä ketjuja pitäisi pidentää. Lähinnä miettinyt tuota jenkkien suosimaa 15 piikkiä eteen ja 47 taakse vaihtoehtoa. Toisaalta tuo vasta ajankohtainen kun ketjut alkavat mennä. Nyt 33 tkm ajettuna ketjuilla ja kummastuttaakin että mitenhän pitkälle ne kestävät.![]()
hmmm..onkos nui sääröt niinku minkä painoiselle tarkotettu??(iso M @ Touko. 11 2005,18:42) kirjoitti
meitsi kun omaa reilu satakiloa silkkaa seksiä![]()
04 Buell xb12s
No sata kiloa hyvin riippunutta lihaa minunkin fasua komentaa.(vauhti korjaa virheet... @ Elo. 05 2005,09:09) kirjoitti
Omasta mielestäni nuo säädöt ovat hyvät. Alustasta tulee kova ja pienetkin töyssyt tuntuvat aikaisempaa selvemmin, mutta perä nousee ylöspäin ja jotenkin fasusta tulee sporttisemman oloinen. Kokeile ihmeessä noita säätöjä. Helppohan niitä on sitten takaisin päin ruuvata jos siltä tuntuu.
Ja Performance Biken mukaan nuo olisivat parhaat säädöt radalle ja nopeaan ajoon, tiedä häntä sitten...
Big guys need big bikes
Ihan hyvä muutos varmastikin Fasuun tuo stongan vaihto. Se vasen kahva on ilmeisesti ihan liimalla kiinni? Lähtikö helposti pois alkuperäisestä stongasta? Muut hallintalaitteet taitaa lähteä ihan kuusikoloja avaamalla?(Ulpe @ Heinä. 29 2005,13:24) kirjoitti
-Scott
-Kilo Fazeria-
Se tangon vaihto on aika vaivaton homma. Kannattaa suojata tankki vaikka matolla tai jollain, entisen kawan kanssa en hoksannu ja jarrunesteen säiliö teki lommon maaliin =)(Scott @ Elo. 09 2005,09:47) kirjoitti
Eli. Painot lähtee helposti. Vasen kahvakumi on liimalla, työnsin väliin ohuen pitkän ruuvimeisselin ja nitkutin sillä liiman irti. Sitten ruiskutin rasvaa väliin, niin tuppi melkein tipahti irti. Kahvat irtoaa kolmella ruuvilla. Kannattaa tässä vaiheessa irroittaa se tanko ja sitten vasta yrittää liu'uttaa ne kontrollit irti. Näin ei tartte purkaa kaasu-ja vilkkuhärdelliä ihan palasiksi. SItten kun kokoaa, niin pitää joko porata uuteen tankoon reiät kontrollien sisäpinnalla oleville kohdistustapeille tai sitten katkoa ne tapit (tein jälkimmäisen). Uuteen tankoon kun pistää hiukka erkkaa kontrollin alle, niin pysyy eikä pyöri.
Muuta mistä päästäänkin siihen mun laittamaan tankoon. Otin sen viikonloppuna irti ja laitoin väliaikaisesti alkuperäisen takaisin. Se "halpis"tanko on meinaa kuitenkin sen verran ohutta alumiinia, että tärrää aika paljon ilman kahvapainoja (alkuperäiset ei passannu). Pitää varmaan jossain vaiheessa sijoittaa fatbariin...mulla ois muuten sininen alumiininen krossitanko jouten, irtoaa 30e:llä ;)
edit: Niin ja yhdet käyttämättömät Harrisin kahvakumit, alkuperäisessä paketissa, 13e.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Kiitokset hyvästä infosta. Varmaan tulee ite sijoitettua tuohon FatBariin suoraan. BTW Louisin katalogissa olen nähnyt erilaisia kahvapainoja -ovat selvästi painavampia kuin ne Allrightin hiilikuitukopiot.
-Scott
-Kilo Fazeria-
Stonga pitäs vaihtaa, mutta kun tietäs mihin. Koska ostin matalammat kalliit raiserit, stongan paksuus pitäs olla sama kuin nykyinen.
Suorempi ja vähän leveämpi pitäs löytää. Onkohan sellaista saatavissa, siis pitääkö olla terästä vai mitäs tässä tekis?
R2-D2, mulla oli zetassa Renthalin valmistama krossitanko, se oli kyllä jämäkkä. Paksuus on sen 22mm ja hintaa muistaakseni jotain 80e.
edit: Niin ja Apico taitaa kans olla "Merkki"valmistaja.
btw, tuommosta Fatbarin tyyppistä tankoa valmistaa myös joku "X-line" tms. Näkyi olevan Tokimoton esitteessä. Hinta oliki sitten 109e...siihen tietenki pitää kans olla ne 28mm raiserit.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Onko pyörän takajousituksessa kestämisongelmaa, tyyliin, vaihda joka toinen vuosi?
Onko huggerista konkreettista apua jousen suojauksessa?
... jotain piti muistaa
Ensimmäiseen kyssäriin ei ole riittävästi kilometrejä sanoa mitään paitsi hyvin toimii vielä.kirjoitti
Huggerikin toimii suht hyvin eli hiekka lentää sinne edelleen mutta rapa ei mutta näin jälkeenpäin ajatellen saman homman hoitais kuminen roiskeläppä renkaan ja jousen välissä *
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
Toi X-line on Maguran valmistetta. Nettimoton sivuilla on yks keltainen Fasu myynnissä missä näkyy olevan toi Magura kiinni. Varmaan aika samantyyppinen ratkaisu kun Renthalkin.(Ulpe @ Elo. 09 2005,11:49) kirjoitti
-Scott
-Kilo Fazeria-
Itsellä kans vasta eka kausi Fazulla menossa, joten ei ongelmaa (tietenkään).(seku @ Elo. 10 2005,10:46) kirjoitti
Englantilainen Two Wheels Only -lehti suositteli viime syksyisessä numerossaan huggerin asentamista käytetyn Fazun ostajalle. Toisaalta, enpä ole kenenkään kuullut täällä Suomessa asiasta valittavan.
-Scott
-Kilo Fazeria-
Pahoinpitely!! Nyt vi**ttaa ankarasti. *
Tilasin renkaat tuolta shopista ja kävin asennuttamassa ne eräässä Vaasalaisessa rengasliikkeessä. Pyörässä oli tuolloin vielä alkuperäiset renkaat ja vanteet virheettömät. Olinhan niitä vahaillut melkein kerran kuukaudessa.
No miten kävi?
Renkaiden asennus ja tasapainotus onnistui kohtuullisen vähän vanteita rouhimalla. Seuraavaksi rengasmies oli ajatellut, että koska vanteet ovat mustat, niin lyijyn väriset painot pitää maalata mustaksi. Ajatushan on sinänsä ok, mutta työtapa miten se tehtiin??? *Kuvitelkaa!!! Äijä maalasi mattamustalla spraymaalilla suoraan kiiltäviin, lähes uusiin vanteisiin. *
Maalia oli takavanteessa noin 30 cm matkalla. Olisi vaikka värittänyt tussilla tai ottanut maalia kippoon ja töpötellyt tikulla ***kele.
No minähän toki valitin, mutta ei äijä oikein ymmärtänyt tilanteen vakavuutta. Kyllähän se toki putsaili vanteita, mutta huonolla menestyksellä. No soitin eräälle tutulle maalarille, joka neuvoi käyttämään tinneriä. Hyvin onnistui maalin poisto, eikä kiilto vanteessa kärsinyt.
Jos molemmat kädet kun katkaisee olkapäiden kohdalta, niin ei saa enää mitään vahinkoa aikaan. *
Tästä eteenpäin kun vien vanteita rengastettavaksi, niin kysyn etukäteen, että saako vanteet virheettömänä takaisin ja saako renkaat vanteelle vannetta rouhimatta.
-
Anteeksi, mutta pakko tunnustaa että ensimmäinen reaktio oli itsellä nauru kun tätä luki. Arvasin jo melkein lukiessa mitä tehty, mutta ei sitä silti meinannut uskoa. Ja tuon tinnerin olisin sinulle neuvonut jos ei kukaan muu sitä olisi kertonut. Täälläpäin kun noita mattamustaksi maalattuja uusiakin mopoja nähty liikenteessä ja kuulemma ennen myyntiä ne sitten putsaillaan originaalimaaleihin. Yksi tapa suojata maalipintaa....(jj.lehtio @ Elo. 11 2005,10:18) kirjoitti
Mutta itse asentajalle täytyy kyllä antaa 10 pistettä kansalaisrohkeudesta. Melkoinen varmuus pitää olla että toisten pyöriä lähtee pyytämättä maalailemaan. Ja jos noin innokas tuunaaja on, niin maalaisi vaikka rivin painoja valmiiksi mustaksi, punaiseksi jne... mitä värejä nyt sattuu keksimään. Onneksi taisit kuitenkin säikähdyksellä selvitä.
Vaihtui minullakin rengasliike juuri vähän samoista syistä eli aika ilkeet naarmut jäi kun kaveri veteli Moralla surutta vanhat tarrat irti, ja itse koneesta jäi vielä lisää jälkiä reunoihin. No ei siinä mitään mutta oli pojilla lisäksi tasapainotuskone kaatunut ja akseli pikkasen vinossa (selvisi myöhemmin). Jotain 120g vedettiin ensin painoja kiinni ja minä mietin jotta kieroko se takanen on uudessa pyörässä. Pistettiin kuitenkin alle ja ajoon vaan jo kahdeksan kympin vaudissa alkoi ravistaan niin että meinas paikat tippua suusta joten eiku takas ja homma alusta. 3 tuntia siinä ähellettiin ja renkaan kanssa käytiin vielä naapuripitäjässä painottamassa. Hinta sama ja naarmut sai kaupan päälle
Wanha kawa kun oli kirkkailla wanteilla niin ei mitään tämmöistä tarttenut murehtia![]()
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
ASiasta kansantalouteen:
How cool is that? Fazer Multi-gauge
Pat näemmä muutama päivä sitten pistäny paikalleen. Kattelin Fazer Owners Associationista juttua, joku tyyppi noita rustaa rahallista korvausta vastaan. Näyttää ainaki nesteen lämmöt, ilman lämmöt, nopeuden, vaihteen ja akun jännitteen. Uusin versio toimii samalla speedohealerina. Hinta oli vissiin luokkaa $250 -$350, riippuen onko kyseisen foorunmin jäsen vai ei. Kyselen herralta asiasta heti kun saan tunnarit tuonne kuntoon. Prkl, ehkäpä pitää tilata...![]()
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Kyllähän tuo viimeisin versio näyttäis olevan hyvinki konffittavissa.
Sen verran mitä vakoilin noista viesteistä, niin seuraavat featuret ois tuossa:
- Vaihdenäyttö
- Akun jännite
- Nestelämpötila
- Ilman lämpötila
- Nopeus (+speedohealer lisävarusteena)
- Huippunopeus
- Polttoaineen määrä (pylväs/litrat)
Lisäksi vaihdettavissa jenkkiasteikko eurooppalaiseen vastaavaan. Tilatessa saa valita taustavärin. Hinnat on $285 ilman speedohealeria ja $335 speedohealerin kans.
Kuva 1
Kuva 2
Ilmeisesti se koko kuvio menee niin, että joku kanadalainen myy noita ja joku saksalainen valmistaa niitä sille...
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Aika hyvin sitä muutkin noita ulkomaan foorumeita lukee. Itse parisen viikkoa sitten tuon monitoimimittarin näin ekakerran, mutta en silloin kerennyt juttua tarkemmin lukemaan. Nyt pistin sitten postia tuolle euroopan kontaktille joka taas tuntee tuon tekijän. Lupasi selvitellä hintaa postikuluineen Suomeen. Kerroin että ei ole järkeä tilailla meikäläisten Kanadasta, kun tulee sitten verot päälle. Saksan poika kuvitteli meidän olevan jossain siperiassa, kun oli huolissaan paikallisista veroista. Huomautin molempien asustavan saman euvostoliiton alueella missä tavaran liikkuminen on vapaata.
Tuo modi on vain sitten peruuttamaton ja hiukkasen itseä huolettaa tuosta syystä. Ja kolvaaminen ei kovin tuttua ole, että pitää joku näppärä käsinen tuttava ehkä tuossavaiheessa pyytää paikalle saunomaan ja olutpalkalla valjastaa orjatöihin.
Missä mielessä peruuttamaton? Kolvaukset saa aina irti, katkaistun nauhan tilalle kolvaa hyppylangan. Ainoa hankaluus on varmaan se mittariston rungon sahaus, siitä se pätkä pitää poistaa. mietin iteki sitä ja ei se varmaan mikään ongelma ole, kyllä siihen jonku korokkeen modailee.
edit:
Niin joo eipä meikä ollu hokannu ees ajatella sitä verottomuutta suoraan Saksasta...näin sitä ollaan sujuvasti EU:n kansalaisia
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Ilmoittelehan kun saat sielä saksanmaalta tietoa paljon tuollainen kustantaisi Suomeen. Mua ainakin kiinnostaisi tuo mittari.(ss454 @ Elo. 18 2005,15:56) kirjoitti
Big guys need big bikes
Multi-gauge on varmaan parhaita lisälaitteita joita en tarvitse. Tahtoo siis myös sellaisen. Laittakaas kontakteja tänne kun saatte omanne tilattua, vai tehdäänkö peräti kimppatilaus?
Siis jos joku on tilaamassa niin voin maksaa omani etukäteen. Ainakin Ameriiikasta postimaksut voi olla kovat yksittäin ostettuna.
Joo tuo kaveri lupasi ilmoitella kunhan saa tekijän kiinni. Hän ei ole tosiaan itse tekijä, mutta tuntee kuulemma tuon tyypin. Jos nyt Louisilta tulee paketti kuin paketti 20 euron hintaan, niin luulisi muutaman mittarin kulkevan samalla hinnalla. Pitää vain ensin perusjutut saada selville.
Se tuossa modissa kiusaa, että jos se uusi Fazu todella sytyttää ja kauppiaskin tekee tarjouksen josta ei voi kieltäytyä, niin tulee aika vähälle käytölle tehtyä iso muutos. Ja liikkessä tuskin arvostetaan tuollaista teiniviritystä.![]()
Mähän sitten täältä luettuani kokeilin vaihtaa fasuun leveämmän stongan. Ostin Renthalin Streetfighter -stongan ja innosta puhkuen väänsin sen paikalleni. Huomatakseni, että jarruletku on liian lyhyt. Ei stonga toimi, kele.
Mistä saa teräspunosletkut fasuun halvalla? Pk-seudulta mieluiten ja saa olla alkuperäistä pidemmät.![]()
Big guys need big bikes
PK-seudusta en tiedä, mutta Lahessa tuli orkkisten tilalle uudet päivässä. Ja maksoi puolet siitä mitä kuvastossa teräspunoksista pyydetään. Käytännössähän et tarvitse kuin yhden pidemmän letkun stongasta tuohon letkujen "keskittimeen" siitä alaspäinhän taas normaalipituudet käytössä noilla kahdella itse jarrukenkiin menevällä letkuilla.
Totta, voihan siihen haaroituskohtaan saakka hommata erillisen pidemmän letkun. Isot pojat on vaan netissä kirjoitelleet, että parempi tulee kun laittaa etujarruille omat letkut. Eli siitä jarrunestesäiliöstä lähtee kaksi letkua ja hylkää sen letkujen haaroituksen kokonaan.(ss454 @ Elo. 21 2005,07:58) kirjoitti
Tulipa tässä vielä mieleen, että onko kellään kokemusta leveämmästä stongasta + MRA:n tuplakakuplasta? Itselläni on tuo pleksi ja nyt mietityttää, että mahtuuko stonga kääntymään kunnolla korkeamman pleksin kanssa? Jarrunestesäiliö näyttäisi menevän aika lähelle pleksiä jos laittaa leveämmän stongan.
Ai niin, Akrapovic:in slipari kuulostaa fasussa aika hyvältä. Ja titaaninen slipari sopii hopeiseen pyörään kuin nenä päähän. Tulipa semmoinenkin hommattua...
Säätämisestä en ole niin vakuuttunut ainakaan perstuntumalla. Pyörä vastaa kaasuun tosi hyvin ja minkäänlaista nykinää tms. ei ole esiintynyt. No, kaipa se pitää viedä säädätettäväksi kun siitä on niin paljon puhuttu.
Big guys need big bikes
Pistetääs sitten jo keväällä virinnyt tapaamisajatus ihan tuotantoon.
R2-D2 kanssa mietitty ajankohdaksi lauantai 3.9.2005 klo 14 Porvoon jokirannassa. Ainakin kaksi Fazua tuolloin paikalla.
Säävaraus siten, että kovimmat tulee paikalle vaikka puukkoja sataisi.
Tule hyvä mies Porvooseen näyttämään!(Sbarga @ Elo. 23 2005,15:26) kirjoitti
Onko noi Jammun omat, mistä hankit?
Miten vaikuttaa ajoon?
Kauneus on katsojan silmässä. Saattas olla mielenkiintoakin.