Eipä taida kotomaasta saada muualta kuin RM:ltä ja hinta oli tuo minkä jo tiedätkin.Niin ja vain neljä Karhua...(B52 @ Kesä. 20 2005,10:20) kirjoitti
![]()
Ongelma on yksinkertainen, koittakaa nyt vakuuttaa tämä urpo miksi juuri toinen näistä pyöristä saapuu talliinFZS1000 vai Kawasaki Z1000.
Kawa:
+Räyhäkän näköinen
+Helppo pyöritellä kaupungissa?
-Alavääntöä haukuttu ja kyllä ne käyrätkin aika huonolta näyttääkin
-Penkki vähän ohuehko ja matkustajalla karmeat olot
Jammu:
+Istumaosasto
+Kattila
+Alusta?
-Ulkonäkö vähänmutta viilattavissa kohdalleen
Kehukaa nyt sitten ihan antaumuksella. Nakkikiskaa tulee pyöritttyä ympäri aika usein mutta matkaakin olisi joskus kiva pärtsäillä. Helppoa käsiteltävyyttä ja väännökästä konetta etsiskelen. Katteella nyt ei niin väliä.
Tiettömien teiden ratsastaja
Jammu-sedälle,(Jeremy @ Kesä. 21 2005,18:44) kirjoitti
No hei...mietihän vähän?? Jos sulla on aikomus todellakin käydä muuallakin kun siinä rakkaan kotikylän nakki tms.kioskilla niin EHDOTTOMASTI FZS 1000 on se mistä puhutaan.
Onhan se nyt selvää, että pitemmän matkan taittamiseen KAWA on ehken aika perseestä(kuskille&matkustajalle), joskin ei näistä kumpainenkaan mitään matkamatkapyöriä olekkaan.
En jaksa perustella enempää kun oli niin tyhmä kysymys mutta saa kai niitäkin tänne lähettää?
Anteeksi nyt vaan...
-B52-
-Quid licet lovi, non licet bovi-
Anteeksi. En ollut tarkoituksella tyhmä, en vain voi peittää sitä ominaisuutta itsestäni![]()
Minkäslaisia krossistongia olette fasuihin laittanut? Kertokaapas riittääkö letkujen ja vaijereiden pituus vakiona?
Olen tuollaista renthalin krossistongaa katsellut, onko kokemuksia?
Big guys need big bikes
Mun mielestä sä itse sanoit jo oleellisen.(Jeremy @ Kesä. 21 2005,18:44) kirjoitti
Nää on makuasioita, hanki se mitä miellyttää silmää, eipä meidän muiden mielipiteet paina.
Hyviä mopoja kummatkin, jos toisen hankit, et varmaan löydä syytä katua.
Ps. Mun silmää mielyttää molemmat, ja Fasua voi vähän "auttaa".
Meikä vaihtaa z750:n fasuun, lähden tuossa tunnin päästä hakeen. Syitä on periaatteessa muutama:(Jeremy @ Kesä. 21 2005,18:44) kirjoitti
* Uutuudenviehätys
* Fasussa vähän enemmän katetta
* Tehot/vääntö (z1000 on tietenki eri asia ku z750)
* Laadukkaampi jälki (maali jne.)
* Hyvä vaihtotarjous =)
* Ite oon zetan ulkonäköön vähän kyllästynyt, Fasu miellyttää tällä hetkellä enemmän
* Yllättävän paljon ollaan kaksi päällä liikenteessä, Z on siihen aika huono, joskin ei mahdoton
edit:
* Niin ja ainakin z750:n alusta on aika heikoilla, koeajossa fasu tuntu roimasti jämäkämmältä. Zetaan tarttis ainaki jouset vaihtaa keulaan, ehkä öljyt jäykemmät. Takapäähän 636:n iskari (kallis) jne...
On kai näitä muitakin, mutta aika lailla kuitenki fiilispohjalta lähdin tähän hommaan. Katellaan mitä tuleman pitää.
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Onko kellään kokemusta noista SW-motechin ALU-RACK telineistä? Se näyttäisi noin äkkiä katsottuna ihan inhimilliseltä...
Mulla on pelkkä SW:n takateline ja siihen givin maxia52l.
Hieman laukku ja asennus levy pääsee heiluu sivuttain kun oikein repii mutta ei huomaa ajossa.Todella hyvä systeemi omaan käyttööni ainakin ja tankkilaukulla ja tuolla takaboksilla tavara tilaa on riittävästi.
<br />
Mulla on Motekin sivutellinkit ja hyvin pelaa. RM-heinolla oli hylyssä ja 195 ekkeriä kustansi. Kuvaa tulossa tästä ja muista modauksista lähipäivinä *
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
Eikö? Entäs kun on siinä tilanteessa että molemmat on aivan pirun hyviä pyöriä ja tekisi mieli ostaa kummatkin(R2-D2 @ Kesä. 22 2005,13:51) kirjoitti
*Hulluksihan siinä miettiessä tulee, jostain on pakko lisätukea päätökselleen etsiä, kaikenlisäksi hintakin on pennilleen sama. Esmes jos ennustajaeukko näkisi kristallipallosta yhteyisen tulevaisuutemme kawasakin kanssa, luultavasti ostaisin sen *
![]()
No eikun mopokauppaan ja kinuamaan ko vehkeet vuorotellen lainaan esim viikonlopuksi. Jos on noin tiukka vääntö niin luulis näin asioiden selkiytyvän *
En ole Zetaa omistanut mutta Veturi mulla on ollut. Ei ole sama pyörä alkuunkaan mutta käyttöalue on eli tehty pelkästään kikkailuun ja munanjatkeeksi niinkuin zetakin. Fasun puolesta voi siis sanoa että on varmasti ainakin monikäyttöisempi kun löytyypi tilaa, voi pultata paljon matkatavaraa ja mukavuuksia löytyy jo vakiona reissun tekemiseen varsinkin kakspäällä vaikka oiski rumempiEi varmaan hävii paljoo käsiteltävyydessä poislukien bomberihommat mitkä on varmaan zetan ominta aluetta.
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Nii-i, hulluksihan siinä tulee. Kokeile molempia (jos et ole jo tehnyt) ja osta toinen. Sitte helpottaa, eihän liika miettiminen ole hyväksi.(Jeremy @ Kesä. 23 2005,08:41) kirjoitti
No nyt on modisivusto hyvällä mallilla ja sitä voi käydä katsomassa TÄÄLLÄ Linkki löytyypi sit myös tosta mun signaturesta. Lainasin idean ja vähän koodia Sbarga:lta joten toivottavasti ei tule t*rpaan. Hyvää jussia vaan kaikille![]()
Olen uusi fazulainen. Kysymys kyyluu: Onko tonnifazussa katalysaattoria? Jos on, niin mistä alkaen. Mun oma on käyttöön otettu 4.3.2003.
-
Jees poks holirei!
Kävin noutamassa oman lullan viime torstaina ja ah sitä iloa. Pitkin hampain vanhasta luovuin, mutta murheet on jo takana, uudella fasulla 700km mittarissa jo.
Mitähän tuohon voisi tehdä? Tanko taitaa mennä vaihtoon, entisen krossitangon jälkeen tuo vaan tuntuu niin Helkama Oivalta..Perä ei onneksi ole vakiona samanlainen hirvitys kuin zetassa.
Pyörä ei lähde kylmänä edes ryypyn kanssa käyntiin ilman pienen pientä kaasuavustusta. Entinen oli ruiskukone, niin on vähän tämän kanssa hakusassa. Koitin vähän tyhjäkäyntiä lisätä, mutta eipä. Asettuukohan tuo ajan kanssa vai pitääkö alkaa säätämään enemmänkin kanssa?
Ei riemulla ole rajaa kun fasulla ajaa!![]()
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
2005 malleissa on katti uutuutena. Tämä tieto Saksalaisilta Yamaha sivuilta. Luulisin kyseessä kuitenkin olevan sama pyörä myös kotimaassa. Suomen sivuilta tuota tietoa ei kuitenkaan löydy.
Tuo käynnistysjuttu tuntuu vaivaavan osaa pyöristä ja toisilla ongelmaa ei esiinny. Juhannusjuhlilla tuli tuotakin enemmän/vähemmän ihmeteltyä ja todettuakin että pari lähti helposti käyntiin ja oma taas kuuluu tuohon nihkeämpään ryhmään. Itsellä vaivannut uudesta saakka ja ainoastaan tietyn lämpöinen/tarkka kosteuprosentti yms... kun sattuu kohdalleen käynnistyy myös oma ilman ryyppyä/kaasua. Mutta välittömästi annettava sitä kaasua hissukseen lisää, että alkaa käymään nätisti. Toisaalta samoissa olosuhteissa todettu samanlaisen pyörän lähtevän täydellisen kauniisti käyntiin. Huollossa itselleni tuosta todettu, että kyseessä ominaisuus ja vähän kyllä olen sen suhteen silti skeptinen.
Omassa myös tuo keulimisherkkyys aika kehnohko mitä taas nuo paremmin käynnistyvien kuskit eivät ole havainneet. Vai eikö sitä itse sitten uskalla riittävästi vääntää tuppea nurin.![]()
Mulla samat onkelmat. Ajettu 15000 km(kurapolku @ Touko. 19 2005,14:33) kirjoitti
Mun omassa sirinä tulee vain matalilla kierroksilla kiihdytettäessä. Mutta ei kuullosta venttilien nakutukselta.
Ja tuo rohina tulee kyllä, vaikka ei paljoa kallistaisi. En kyllä tiedä mihin ne ketjut raapii.
-
No niin... Sanoisinpa tuohon, että pidä ketjuistasi parempi huoli(oikea kireys/puhtaus,voitelu)ja säädä tai säädätä EXUPpisi kohdalleen(jj.lehtio @ Kesä. 29 2005,08:45) kirjoitti
.
Toinen vaihtoehto on todellakin se perinteisempi eli vaihtaa hiljaisempaan kypärään ja tehokkaampiin korvatulppiin mikäli niitä ajaessasi käytät.
Kyllä se siitä.
-B52-
-Quid licet lovi, non licet bovi-
Joo tuo sama käynnistysjuttu on mullakin. Jos pistää valmiiksi ryypyn auki se vaan hörähtää ensimmäisen kerran ja jää siihen. Nyt lämpimällä kelillä lähtee ehkä parhaiten ilman ryyppyä ja kaasua mutta pari kolme kertaa joutuu usein nappia painamaan ennenkuin tulos on taattu *kirjoitti
Veikkaan että tolla voi olla jotain tekemistä bensapintojen kanssa kaasarikupeissa. Pitää tutkia asiaa seuraavassa remontissa.
Tunnusta pois, olit perjantaina Kaarinan tepikalla(maantiesika @ Kesä. 24 2005,11:31) kirjoitti
Katselin että kiva takalaukku ja Yoshin putki piti ihan mukavaa höpinääTietysti on mahdollista että jollain muulla on ihan samanlainen fazu...
Kaarina ei kuulosta ihan pohjoissuomelta eli modaaminen on sitten alkanut. Kohta kaikilla on samannäköinen fasu![]()
Romutin fasuni...Tarkempaa tietoa: http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=36234
Big guys need big bikes
Argh!!! Osanottoni, witutus varmaan hirvittävä.(iso M @ Heinä. 05 2005,12:43) kirjoitti
Mutta pääasia tietty että itse selvisit suht vähällä!!! Tsemppiä toipumiseen niin henkisesti kuin fyysisestikkin.
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Osanottoni. Mokia sattuu, onneksi mies selvisi.(iso M @ Heinä. 05 2005,12:43) kirjoitti
Taisi onni kestää pari kuukautta? Mä olen erikoistunut vauhdittomiin kaatoihin, niissä ei satu, ja koska katteita ei ole, tulee vaan pieniä naarmuja. Kaatumatapit on hyvä laitto.
Tulin eilen Norjasta, hienot kelit ja tiet, hyvä matkapyörähän se Fasu on, vaikka persii puutuukin aina joskus. 3500km tuli mittariin, tosin varmaan 1000 km Ruotsista.
Onneksi tuosta taitaa selvitä rahalla ja hirveällä harmituksella.
Toivottavasti paikat paranee pian ja pääset selvyyteen nopsaan tuosta pyörän vakuutusjutuista.
B(e)M(y)W(ife)
Tulihan sitä fasulla kolme kuukautta ajeltua. Eka kämmi oli sitten tällainen. Olisi ollut edes paikallaan kaataminen, mutta ei. Ja täysin omaa syytä vielä, se harmittaa eniten. Ketään muuta ei voi syyttää kuin itseään. Täytyy odotella mitä vakuutustarkastaja on mieltä, hinausauton kuski tuumaili, että lunastukseen menee...
Big guys need big bikes
Öljyvaihdoista kyssäri:
Kuinka usein olette vaihtaneet öölit fazeriinaan? 10tkm välein vai tiheämmin? Musta se 10tkm samoilla öljyillä kuulostaa turhalta säästöltä?
6000km välein oon minä vaihtanu. Nyt sisällä BellRayn öljyt ja minusta parempaa kuin Castrol. Ainakin vaihteet menee pykälään pehmeemmin...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
5000 täällä eli tuplaten huoltovälille ja GPS:llä ajellaan toistaiseksi. Menee aika tiheeksi jo vaihto mutta ei nöpön nuukaa eli reissut ja ajokauden päätös voipi myös vaikuttaa asiaan.
Mistä tsydeemistä on kysymys? Voisko joku laittaa linkin tai kuvan? Omastani on ilmeisesti poistettu, kun en tällaista löydä. Omassani on kuitenkin vakioputki.(Yamaha1 @ Huhti. 11 2005,15:06) kirjoitti
-