Onnea vaan uudelle Fasulle!(Ulpe @ Kesä. 16 2005,10:24) kirjoitti
Eihän mopon hankinnassa järjellä ole mitään roolia, tulee vaan pää kipeeksi jos liikaa miettii. Mäkin laskin monta kertaa onko mulla varaa mopoon, ja aina tulos oli että ei. Mutta sitte vaan ostin.
Sitä minä ihmettelen, että onko tuolla alakatteella jokin virka vai onko se vaan ulkonäön vuoksi?
Juu puolueetonta tiettykirjoitti
Zetaa kehutaan vielä viikon päivät, sitten se onkin paska pyörä ja fasu on paras
Pitääpä kokeilla, onnistuisiko joskus oman pyörän haukkuminen.
Tuskin mitään ulkonäköä seksuaalisempaa merkitystä. Tuunaus on aina kallista..kirjoitti
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Käytännnön hyötyä voi hakea siitä, ettei tarvitse pakopuken käyriä niin tarkkaan putsailla. Voi sen energian siirtää tuon alakatteen puhdistukseen. Luulisi tuon kuitenkin kilometrien kertyessä hiekkapuhalluksessa alkavan rapistaa maalinsa. XJ:n alakate löytyy vieläkin tallista tuli se heti revittyä rumentavana tekijänä pois.
Mites noiden rattaiden vaihtajat, onko samalla uusittu ketjuja vai heitetty pykälää suurempaa/pienempää suoraan paikalleen?
Motoclinicin kautta tilasin. Eipä ollu niilläkään varastossa, eli tulivat lopulta ihan tehtaalta asti Barcelonasta. Tyytyväinen olen edelleen.(Sbarga @ Kesä. 14 2005,18:59) kirjoitti
Eilen tosin tsekkasin mökillä tulpat ja ovat vaaleemmiksi pukanneet kun aiemmin. Eli laihallahan tuo tyttö käynee.Täytyy tästä kun saa aikaseksi niin viedä tuohon lähipenkkiin säädettäväksi. Vai onko jollakin vinkkejä ihan perus säätöihin? Tylyttäjällä ehkä? Mitään suutinsatseja taikka "vapaavirtaus" suodattimia en meinannu vielä tälle kesälle hommata. Eli saako tuon näillä nortsipalikoilla vähän rikkaammalle? Kertokaas... TÄNKS
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Onhan siellä vakioneulat ja niissä urat. Vaikkei profiili oliskaan just hyvä niin siinä on vara nostaa pykälän tai kaksi. Aloita vaikka yhdellä. Keskimmäiset pytyt on rikkaammalla kun laitimmaiset.
Tankki pystyyn ja kaasarinkupit auki vaan, suht helppo homma. Ainut juttu on just kupin alla ne pienet 0-renkaat ku tuppaa lenteleen, mutta ne kannattaa painaa silikoonilla runkoon kiinni kun ovat vain näön vuoksi siellä.
Mihin muuten perustuu se jotta putkessa paukkuminen meinaa laihaa seosta? (siis moottorijarrutuksessa). Eiks se pitänyt olla just toisinpäin?
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
Oukkei, koitetaas mökillä seuraavaksi nostaa noita neuloja sit pykälällä. Meinaat kaikista kaasareista siis tietty? Katotaan jos lopettais tuon laihalla olemisen. Ei ite moottorin käytöksessä ole mitään vikaa, mut kun tosiaan ne tulpat oli vähä turhan vaaleet.(maantiesika @ Kesä. 17 2005,09:44) kirjoitti
Onnistuuko se naulojen nosto siis ilman mitään lisäosia sinne? Prikkoja tms.?
Putkessa paukuttaa moottorijarrulla kyllä komeesti välilläMut en kyllä tajua itekkään kuin se on merkki laihalla käymisestä?? Ja mitens se ilmapuhallus tsydeemi, eikös sen ansiosta paukuta pukissa vielä kahta karmeemmin? Siis ihan tarkotuksella... Näin mää sen oon mutuillu.
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Joo kaikkia säädetään saman verran eikä ylimääräisiä prikkoja tarvi en usko ainakaan tässä vaiheessa. Joissain haukkuvat olikohan Patin sivulla siihen Ivanin kittiin liittyen että vakioneulat ei oo kovin progressiiviset eli prikalla = puoli pykälää säätöä ei välttämättä huomaa mitään muutosta.
Ja tuo jurnutus tuolla putkessa vois olla merkki mullakin että tarvis tehdä vielä jotain. On meinaan vieläkin pikkuinen kuoppa heti tyhjäkäynnin vieressä. Jos aukaisee kunnolla varsinkin 2. vaihteella moottorijarrutuksen päätteeksi jarrutettuaan esim. kolmion taakse, pitää aina odotella sekunti pari ennenkuin veto lähtee *
Ja muuten niitä kalvoja asennellessa on hyvä olla silikoniöljypurkki taskussa. Pehmentää ja helpottaa hommaa
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
Pistetääs asiaan kommenttia vaikka tarkoitus ollut ensin tehdä itse kenttätestejä, ettei kukaan copycat kerkeä ensin apajille ja ottaa kunniaa itselleen (Tarkoittaen tätä Fazujengiä). Olen miettinyt jonkun tarvike autolambdan ostoa, mielummin lämmitettävä versio ja siihen autonseosmittaria. Tarkemman tiedon saisi kun keksisi jonkun pienen digijännitemittarin, kun taitaa tuo lambdan tiedot olla jonkun stardardin mukaan tehtyjä ja sopiva seos on tietty määritelty jännitealue. Tällöin ei tarvitsisi ledejä ihmetellä, toisaalta ne taas helpommin hahmottaa kiekuttaessa isolla vaihteella yläalueella. Anturin joutunee jollain tavalla tuonne exupin taakse kytkemään väliputkeen kiinni. Sieltä se antaa vasta luotettavia arvoja koko putkistolta. Hienompi versio olisi pistää tietenkin joka putkeen omansa, mutta niihin pieniin pulteilla suljettuihin pisteisiin ei käsittääkseni sopivaa lambda-anturia löydy. Pikaisesti olen laskenut, että alle 100 euron pitäisi kustannuksena päästä. Hyötynähän tässä on se, että pystyy omalle ajolle ja omalle pyörälle säätämään kaasarit juuri sopivalle seokselle. Haittana voi olla, että säiden kylmetessä/lämmitessä tulee helposti tarvetta tehdä uusia säätöjä.![]()
(Ulpe @ Kesä. 16 2005,13:47) kirjoitti
Takin kääntäjä
et sitten mollaa Zetaa tai annetaan sulle karkkia
![]()
Paas kehuen heti kun saat uuden lullan.... !
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
http://www.biltema.fi/osteri....2378124kirjoitti
Siinonvehje
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
Heh, katotaan miten käy. Ensi viikolle lupaili, että sais käydä noutamassa. Tulee pitkä ilta jos töistä lähtee ajeleen, Oulusta määränpäähän ~500km, paikanpäällä pyörän vaihto, sapuskaa, kahvia, samaa tietä takasin ja aamulla töihin. How sick is that? Mutta tämmöstähän tämä on. Vähän kyllä jo polttelee...Kauheana taas suunnittelee kaikkea tuunausta ja laittoa.(samu69 @ Kesä. 17 2005,11:57) kirjoitti
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Joop tulee mieleen kun käytiin kaverille hakeen kakspäällä Paimiosta (n. 900km) eka mopotin (ZZR 250) vuosia sitten alkukesästä. Välietappi Jykylässä, omistajan vaihdos seuraavana iltapäiväna klo 14 ja sit kotimatkalle. Sahattiin koko ilta ja yö, jossain Raahessa oli pari astetta pakkasta ja oli pakko vetää rekan perässä että antas edes vähän suojaa. 06:15 aamuvuoroon tehtaalle ehdin just mut viiminen 100 kilsaa piti pysähtyä välillä bussipysäkille pilkkiin ku silmät ei oikeen enää pelanneet. Tässä harrastuksessa mitään järkee ookirjoitti
![]()
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
Mä pienellä tarkoitan hiukan pienempää... Jos nyt kokoluokkaa niin Sigman mittari ois ehkä samaa mittakaavaa. Mutta eipä ledi/joku autonäyttökään varmaan nyt paha ole. Helpompi/nopeampi lukea.(maantiesika @ Kesä. 17 2005,11:58) kirjoitti
Asiasta toiseen...
Minkälaisia tankkilaukkuja olette fasuihinne hommanneet ja onko teillä ilmennyt magneettikiinnitteisten laukkujen kanssa naarmuuntumista?
Kiits!
Itellä on Heldin Task -tankkilaukku magneeteilla. Joskus olen pitänyt sellaista kumimattoa tankin ja laukun välissä naarmuuntumisen estämiseksi. Ei ole tankki luojan kiitos naarmuuntunut. Tankkilaukku ollut nyt noin +4.000 kilsaa kiinni.(Caveman @ Kesä. 17 2005,13:57) kirjoitti
-Scott
-Kilo Fazeria-
Mulla On Bagsterin Tech Up sydeemi eli laukku roikkuu saranan varassa tankin etureunassa. Ei ota kiinni tankkiin vaan korkin päälle jä kääntyy pystyyn tankatessa.
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
Tuossa mallissa ei siis tarvita sitä Bagsterin tankkisuojusta? En löytänyt maahantuojan sivuilta Techupin hintaa. Mistä sen ostit, mitä maksoi ja kauanko kesti toimitus?(maantiesika @ Kesä. 17 2005,16:39) kirjoitti
Kiits...
Jaaha. Taas toiseen aiheeseen...
Mun fazerissa on jousitus edellisen omistajan jäljiltä aika huonoissa säädöissä ja yritin tuossa juuri löysätä takapään jousen esijännitystä mutta eihän siitä mitään tullut. En saanut sitä säätöruuvia liikahtamaankaan. Se erikoisavain on aivan. Pyörä oli keskiseisontatuella. Onko tähän olemassa joku kikkakolmonen?
Tankkilaukkuun ja naarmuttamiseen sen verran kommenttia, että sen harvan kerran kun moposta tehdään kameli voi sen tankin teipata jollain helposti irtoavalla teipillä umpeen. Tällöin ei hiekanjyvät pääse tekemään kivaa tehtävää siellä tankin alla. Sama juttu kun käytetään pehmeitä kasseja perässä. Josta tuli mieleen, että Givin pehmeät voyager kassit nyt turhina, kun vihdoin sai taakse telineen. Eli jos kiinnostusta niin voisin niistä luopua. Ei sovi yläputkea käyttäville.
Jousen säätöön voi kommentoida vain, että juurikin noin hankalaa se on. Jos jollain tuttavallasi on Kawa niin pyydäs heitä esittelemään kuinka helppoa tuo on. Nimittäin 9 ja 12 ärrässä ainakin sellainen vielä mukavammin käsiteltävä takajousen säätö. Kaksi toisiinsa kiertyvää "mutteria" joita pitäisi sitten aukoa ja kiristää. Tuo Jammun versio sentään jossain määrin inhimillinen. Ehkä sinne voi crc:tä ruiskutella mikäli nyt tosi pahasti kiinni juminut.
Minkä telineen laitoit paikoilleen? Olen tuossa jo jonkin aikaa miettinyt mikä teline olisi vähiten hirveimmän näköinen pilaamaan tuon Fasun perän.
Onko kellään kokemusta noista SW-motechin ALU-RACK telineistä? Se näyttäisi noin äkkiä katsottuna ihan inhimilliseltä...
Tuolta löytyisi kuvaa:
http://www.twistedthrottle.com/trade...ctview/186/78/
Samaisilla sivustoilla voi kätevästi vertailla noitten muittenkin telineitten(givi, krauser, five-star ym)ulkonäköjä kiinni asennettuna Fasun perälle.
Suomessa tuota ALU-RACKia tuo maahan ja myy www.rmheino.fi/ - hintaan 149€.
Hinta on kyllä suolainen mutta muistuttaa vähiten mitään mattojentamppaustelinettä.
Laitaakaahan kommentteja minkälaisia telineitä olette kiinnitelleet(jos olette?) ja miten ne on toiminu käytännössä.
...ai niin ja jos jollain on telinettä myynnissä niin voi koettaa myydä sitä mulle hyvään asevelihintaa.
Thanks, dänks.
-B52-
-Quid licet lovi, non licet bovi-
Alu-Rackin telineistä ei ole kokemusta mutta mun pyörän mukana tuli kolmen laukun FiveStars teline. Sekin on aika siron näköinen. Sivulaukkujen telineet saa asennettua erikseen, ja pelkkä peräteline näyttää(B52 @ Kesä. 18 2005,11:58) kirjoitti
tältä.
Hyvä sivu muuten tuo TwistedThrottle.com.
Joutui kyllä nöyrtymään ihan Kapan telineeseen ja siihen se uudempi pyöreä muistaakseni M5 tyylinen lätkä. Sivutelineet näytti ainakin Kapan/Givin telineissä niin hirveiltä, että jos paljon tarvitsee tavaraa matkaan voi tuon pyörän sijaan lähteä reissulle autolla. Onhan siinä vielä se takapenkkikin hyötytilaa. Tuota Aluräkkiä itsekin mietin, mutta en sitä livenä nähnyt missään niin jäi sitten ostamatta. Messuilla ois kuulemma ollut nähtävillä, mutta liian liikuttuneessa mielentilassa taisin siinä vaiheessa jo olla kun noita osastoja käveltiin ohi. Kapalla/Givillä vielä sekin ongelma, että joutuu vilkut siirtämään niillä hirveän näköisillä sivutelineillä. Mielummin sitten niitä FJR1300/Wingejä alkaa kaupasta katsella jos vakituiseen pitää sellaista tavarakuormaa kuljettaa.
Laukuista: mulla on TOLLASET
Tuota tankinsuojusta en normaalisti pidä paikallaan, nyt pitäs laittaa kun maanantaina lähden reissuun. Tankkilaukku on Kdrive.
Toi takana oleva tavarateline on myös irroitettava, ja vaikka se on karseen näköinen, on se tosi kätevä, toi reppu on tukevasti kiinni telineessä. Lisäksi siihen telineeseen saa makuupussin kiinni.
Hyvä puoli minusta noissa on, ettei ne lisää tuulipintaa lainkaan, ajettavuus pysyy hyvänä. Ja tilaa on riittävästi yhdelle ihmiselle. Kuten sanottu, enemmän jos tarvii, niin mennään autolla sitten. Ja kun ne irti, ne ei pilaa ulkonäköä silloin kun ei olla reissussa.
Paljonko pyytelet laukuista? Eikös noi ole melko yleismallisia eli sopivat myös pikku-fasuun? Voisin olla kiinnostunut mikäli hinnasta päästään yhteisymmärrykseen! Missä päin vaikuta? Jos jossain pk-seudun lähistöllä niin voisin käydä vilkaisemassa...(ss454 @ Kesä. 17 2005,21:15) kirjoitti
Life sucks and then you die...
Kuolema kuittaa univelat...
Pistin privapostia niin ei ihan julkisesti kaikkia yhteystietoja tule laulettua.(Teme FZS600 @ Kesä. 18 2005,23:43) kirjoitti
Itellä ovat nuo SW:n telineet, sekä sivu- että takateline. Ovat ihan ok tavaraa, tosin aika kalliita. Kun otat telineet pois jää vain pienet (4 kpl/puoli) kiinnikkeet näkyviin. Asennuskin onnistuu iteltä alle 50 :llä perkeleellä.(B52 @ Kesä. 18 2005,11:58) kirjoitti
![]()
Kuviakin enemmän kiinnostaa nuo tulevat tehot. Jammu kun menetti tehokkaimman nakun arvonimen Bemulle ja luultavasti se yhtenä korjauksen aiheena uudessa mallissa. Toisaalta tuosta uudesta rykkösen koneesta kun tehdään vääntävämpi voi huipputehot tippua tuonne 16x puolelle mutta kuinka paljon. Fazun kehitystä kun katsoo taaksepäin on tuo 600cc aina ollut etukäteen kulkija ja 1000cc tullut perässä. Eli kyllä nuo tämänvuoden 600cc myyntimallit varmaan aika pitkälle muistuttavat ensivuoden kilofazua. Saas nähdä kuinka paljon halvempi tuo paremman näköinen laite on. Onkos kukaan muuten ajanut tuota nakumpaa kuusatkua eli onko kypärähuminat siinä vaimentuneet jo kokonaan? Täytynee itsekin ennen ensikevättä koeajo suorittaa, ettei tarvitse tonnisen vaihtoa sen takia viivyttää.![]()
Alle 50 perkelettä kuulosta vielä ihan kohtuulliselta mutta et maininnut tupakoitten(hermosavut(SPRINTRS @ Kesä. 19 2005,21:52) kirjoitti
...) ja asennus kaljojen
määrästä mitään?
No joo, jos koko kirosanakapasiteettia ei tarvitse valjastaa käyttöön niin silloin ei ole mitään hätää.
Mistä ostit telineet, paljonko kärsit ja menikö toimituksessa pitkään? Ei täältä härmästä taida saada muualta kuin tuolta RM-Heinolta hintaan 149€ vai saako?
-B52-
-Quid licet lovi, non licet bovi-
Yippikayee etc.!
Just olin telefooniyhteydessä liikkeeseen, huomenna ois hakuvalmiina koottuna mun uus pärrä ;) Sääli, että vasta keskiviikkona ehtii hakemaan...
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987