Sivu: 7 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567891757 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 2696:sta
    Lainaa (fazerman @ Touko. 20 2005,09:33) kirjoitti
    Kyllä, mutta oliko ajettu samana päivänä. Silläkin on yllättävän paljon vaikutusta, kuten polttomottoritekniikasta ymmärtävänä varmasti tiedät. Pyöristä ilmoitetut teholukemat ajetaan tehtaalla ideaaliolosuhteissa ja se mitä saadaan sitten jossain dynossa jossain olosuhteissa takanakilta ja siitä laskettuna kampiakselille jollain arvio tehohäviöllä on sitten toinen juttu. No en jaksa kinastella tästä, koska kyseessä on asia josta saa kinastella loputtomasti ja siltikään ei saada lopullista totuutta. Ainoa varma keino mitatat pyörien eroja on ajaa ne samassa dynossa samoissa olosuhteissa ja verrata sitten noita arvoja keskenään.

Tuosta 10hp tehoerosta tehtaan jäljiltä olen myös eri mieltä. Perustuuko tuokin väittämäsi dynomittauksiin ja onko ne tehty samoissa olosuhteissa Minun tietoni perustuu tietoon erään mp valmistajan laadunvarmistuprosessista. Siinä yhtenä osana myllyt ajetaan penkissä ja niistä mitataan tehot ja väännöt. Tehon osalta hajonta saa olla 2hp tai sitten mylly ei lähde eteenpäin. Tarkoittaa siis sitä että noissa ideaaliolosuhteissa tehoerot eivät ole tuon isompia.
    Mutta kun penkeissä lasketaan korjauskerroin automaattisesti sen mukaan, minkälaiset olosuhteet on. Olen käyny monia kertoja samassakin penkissä, hyvin lähellä tulokset on toisiaan. Ja sisätiloissa ne olosuhteet nyt ei kauheesti edes vaihtele..

Kampuratehot on aina arviota, jos takarenkaalta mitataan. Sen takia pitää verratakin takarengastehoja.

Kun -02 Gixxeri tuli markkinoille, kaks tuttua tamperelaista kaveria vei ne täysin vakioina samaan penkkiini ihan perätysten -> n. 10hp tehoero.

Jossain lehdessäkin oli n. vuosi sitten kaikkia pyöriä 2kpl, isoimmillaan niissäkin oli tehoero lähes 10hp. Eli ainakin joissain merkeissä on isojakin eroja. Muistaakseni tuo iso ero oli Bladeissa, jos en ihan väärin muista? On se linkki jossain täälläkin, jos joku jaksaa kaivaa..

Suurin syy noihin eroihin on nokkien ajoitukset.

Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
    Täällä yksi onnellinen Fazerin omistaja lisää:
    Mun Fazer

-Lasse
    (poistettu tili)
    Lainaa (Caveman @ Touko. 20 2005,18:45) kirjoitti
    Täällä yksi onnellinen Fazerin omistaja lisää:
    Mun Fazer

-Lasse
    Onnea vaan, hieno hankinta.

Mikäs väri tossa tankissa on? Onko toi 2005 malli?
    Lainaa (R2-D2 @ Touko. 20 2005,22:41) kirjoitti
    Onnea vaan, hieno hankinta.

Mikäs väri tossa tankissa on? Onko toi 2005 malli?
    Vuosimalli on 2004, väri on Silver Storm.
    Tonni-Fasun hinta on nyt 13.990 € LINKKI YAMAHA / KESKO
    Leikin nyt ennustajaa:
    ...
    ...
    ... syksyllä esitellään namun (=FZ6-S) näköinen ruiskutonnifasu...

Ystävällisin terveisin "TaitaaMennäNippaNappaSysteemitUusiksi"-Antti
    Täällä taas uusi onnellinen Fasun omistaja! Talliin ilmesty keltamusta -03, joka pienen tutkiskelun jälkeen tarvitsee mielestäni ehostusta. Mielessä pyörii uusi slipari ja alakate.
    Onko kellään kokemuksia G.P.R:n vaimentajista:
    http://www.gpr.it/pdf_report.php?id_moto=48
    Löytyypi Duellin kuvastosta ja lähtöhinta ei ole ihan hirveä. Ylösnousevaa pönttöä tekisi mieli, onko jollakin jotain muuta vastaavaa kiinni pyörässään?
    Minkäs merkkisiä alakatteita olette Fasuihinne asentaneet ja mistä olette hommanneet? Taitaa löytyä ihan maahantuojaltakin lisävarusteena tuohon malliin, sopivuus varmaan ainakin taattu?
    KTM 950 SM
    Lainaa (ZXR750 @ Touko. 29 2005,17:45) kirjoitti
    Minkäs merkkisiä alakatteita olette Fasuihinne asentaneet ja mistä olette hommanneet? Taitaa löytyä ihan maahantuojaltakin lisävarusteena tuohon malliin, sopivuus varmaan ainakin taattu?
    Niin tuo alkuperäinen alakate ja hugeri on tullut hankittua,nuo alkuperäiset kun on mielestäni ehdottomasti näyttävimmän näköisiä, varsinkin alakate josta eri valmistajilta löytyy mitä hirvittävämpiä luomuksia.Ainoa haittapuoli noissa on hinta alakate maksaa 350e ja hugeri 250e.Tuon hugerin kanssa joutuu vähän viilailemaan ruuvin reikiä jottei sitten myöhemmin halkeaisi,alakate sopii täydellisesti.Niin ja onnea uudelle pyörälle , valintasi osui varmasti yhteen hinta laatu suhteeltaan parhaaseen pyörään ja se ulko näkö nii
    "oikeassa momentissa"
    No onpas alakatteella todella katteellinen hinta, täytyy varmaan tyytyä johonkin tarvikekatteeseen talous syistä. Ja tosiaan markkinoilta löytyy mitä ihmeellisempiä virityksiä, tarvisi löytää joku sopivan kevyen näköinen eikä mitään pohjapanssaria
    KTM 950 SM
    Ermax taitaa olla ihan kohtuullisen valmistajan maineessa näiden lisäpalikoiden kanssa. Jossain vaiheessa sitä takalokarin poistosarjaa katselin, mutta nämä tiukat vilkkusäännökset sitten alkoivat häiritä. Tai ainakaan en mitään muuta järkisyytä hinnan lisäksi keksinyt ostamatta jättämiselle. No tietenkin se pitäisi saada oikean värisenä tai sitten joutuu taas etsimään neulaa heinäsuovasta eli sitä kunnollista maalaria.
    MORJENS KAIKILLE TAAS. Meikäläinen se rantautui töistä justiin eilen ja täällä nyt sit vihdoin odotteli ne Ixilin tuplasliparit asentajaansa. Voi perkeles että on nyt katu uskottavaa äänimaailmaa verrattuna aikaisempaan. Yli 700 eskoahan noi maksoi mutta eipähän tule heti samanlaisia vastaan = tyytyväisyys taattu * Laittelen täs kuvaa kun maltan käydä ottamassa. Asennus oli aikas helppoa ohjeistuksen puutteista huolimatta ja keskiseisontatuen menetin... * Mut kyllähän mä nyt oon tyytyväinen, hitto sentään. Empä usko että veti edes laihalle (ainakaan kauheen) kun ei mitään eroa huomaa huonompaan suuntaan millään kierros alueilla. Mut kyllä kait tuo pitänee silti joskus säädättää kun jaksaa ja viittii. Minivilkut noitten kanssa "joutui" samalla asentaan kun tulivat niin ylös ettei orggiksilla ollu tilaa enää. *

It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Lainaa (koris66 @ Touko. 23 2005,11:43) kirjoitti
    ... syksyllä esitellään namun (=FZ6-S) näköinen ruiskutonnifasu... *
    YESSS!!! Rukouksiini siis on vastattu ja päivittävät 1000.sen Fasun tuonne FZ-6 suuntaan. Meinaa siis sitä ettei tule päivitys paineita ja tää vanha kunnon malli jää omaan ylivertaseen kastiinsa. Tietty makujahan on monia, mutta näin täällä *

Niin, tossapa pari kuvaa mun juuri asentamistani slipareista *

Ja sivulta ...

Tervehdys!
    Tilasin juuri 2005 mallin FASUN, väri puna-musta.
    Kyselenkin heti: Tietääkö joku mistä saisi kunnon Huggerin. (toi Yamahan oma ei oikein innostanut hintansa takia)
    Kiitos etukäteen
    Uudessa Bikessa (originaalissa June 2005) tonnifasu oli puolustamassa viime vuotista testivoittoansa, oli ihan kunniakkaasti 3. neljän mopon vertailutestissä
    "Niin, tossapa pari kuvaa mun juuri asentamistani slipareista "

Ainakin ulkonäkö on noissa pötöissä todella kohdallaan. Miten tuo sun kilpiteline, ootko vain sahaillut vanhaa muoviläpyskää vai onko tuo ostettu suoraan jostain? Hyvännäköinen myös sekin.
    -Scott
    -Kilo Fazeria-
    Lainaa (Scott @ Kesä. 03 2005,14:20) kirjoitti
    "Niin, tossapa pari kuvaa mun juuri asentamistani slipareista "

Ainakin ulkonäkö on noissa pötöissä todella kohdallaan. Miten tuo sun kilpiteline, ootko vain sahaillut vanhaa muoviläpyskää vai onko tuo ostettu suoraan jostain? Hyvännäköinen myös sekin.
    Juu, no tuossa asennellessa tuli selväksi ettei tosiaan orggisvilkut mahdu oleen paikallaan millään ja se muovinen sahattu kilpiläpyskäkin ahdisti vähän. Eli sahasin vaan reilusti lisää... Kilpitelineet pitää tilailla sitten kun undertray on ajankohtanen ni samalla. Menee ens kesään, nyt keskitytään ja !!!! Minivilkut tilailin Ratamoposta ja eteen niihin samalla semmoset "adapterit" että peittyy orggisvilkkujen jättämä aukko katteessa.
    Pärskeles! Just hoksasin ton kampanjahinnan fasusta...pitäisköhän se pistää Zeta vaihtoon!
    Nyt kun kaikki aina kehuu omia pyöriään, niin sanokaapa reilusti huonoja puolia, pakkohan niitäkin on olla. Itse etsisin zetaan eroa lähinnä paremman jousituksen ja tehon takia ja tuolla ne taitaa kivasti täyttyä.

Tuon fzs:n vuosimallit ei ole ilmeisesti muuttuneet värejä lukuunottamatta koko aikana?

Sbarga, millasella toimitusajalla lupasivat?
    Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
    Huonoja puolia ei ole... Ainoo jos ei tuulesta tykkää niin mikään homosohva tää Fazeri ei ole siinä suhteessa. Eli aika olematon tuo etukatteen suojaavuus. Sitten voi tietty laskee pieneks miinukseksi tuon vakion äänet. Ne on luvattoman huonot. Pihinää, sirinää ja ketjujen rallatusta...
    No nykynen pärrä eli zeta on täysin katteeton ja ajattelin, että tossa ois jonku verran tuota suojaa kun näemmä tulee sitten enemmän "matka"ajoa kaupunkiräppäilyn sijaan...

On nuo putket vaan hienot. Mutta on niille hintaakin siunaantunut. Ite laitoin MiVVin hiilari-sliparin kauden alussa zetaan ja 300e pistin carpimotolle siitä. Mutta tottahan noita on kaksi kappaletta ;)

Taidanpa käydä töiden jälkeen kaupassa ihastelemassa tuota! Jos vaikka joutuis pankissa reissun heittään ensi viikolla Aika hemmetin typerä harrastus koko prätkäily, entinen just 10tkm ajettu, hyvä pyörä kaikin puolin ja koko ajan pitää uutta pärrää kyttäillä! Miksi ei voi olla tyytyväinen? Vuosi sitten oli vielä tilanne, että olisi ottanut alleen vaikka jonku 500-kuutioisen minikustomin
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    (poistettu tili)
    Meillä on perheessä sekä Z750 että kilofasu. Aika samanoloisia pyöriä ne on, Zeta on näpsäkkä kaupunkipyörä, Fasussa on isompana enemmän voimaa ja vääntöä, jos vaikka kaksi päällä reissua heittää. Tuulensuojaa taitaa käytännössä olla yhtä vähän.

Se hyvä puoli Fasussa on, että sen perä on vähän pidempi, joten se ei heitä kuraa selkään kuten Zeta.

Juu typerä harrastus on, talven aikana kun polte oli kova, tuli varmaan törsättyä 4-5 tonnia varustamiseen. Useimmat ihan tarpeettomia hankintoja. Laitoin juuri Corbinin satulan kiinni, olikohan siinäkään mitään järkeä. Täytyy heittää joku pidempi reissu niin tietää.

Löytyipä kivoja videoita fasulla ajamisesta. En tiedä onko nämä jo nähty, mutta kuitenkin: http://www.blumenpfluecker.com/ ja videos. Sieltä valitsemaan. "Tschebe Kofi in Action" on minun mielestä parhain pätkä, ei muutkaan huonoja ole. Kaikissa pätkissä ei juuri fasua näy, mutta kuitenkin.
    Big guys need big bikes
    Käytiin eukon kanssa koeponnistaan -03 fasu. Heti liikkeelle lähtiessä tunsi, että ei ole niin "ketterä" kuin zeta ja meniki muutama hetki totutellessa pelkästään kääntämiseen. Pyörä oli vähän ajettu (5400km) joten tuntuma oli varmaan hyvin lähellä uutta vastaavaa. Se maski tosiaan ei älyttömiä suojaa, mutta pääseepä sen taakse piiloon niissä suljetuilla alueilla suoritetuissa kovemmissa vedoissa Vääntö- ja tehoero tuntuu tietenkin selvästi, yksin kokeilin kiihtyvyyttä niin vahingossa pyrki hytti pystyyn Matkustajalla on zetaan verrattuna sata kertaa paremmat oltavat, tämähän on selvä. Motarilla ja matkaa ajettaessa pyörä on kuin kotonaan, mutta kaupunkiräppäilyyn ottaisin mieluummin zetan. Valoista liikkeellelähdettäessä pyörä kolahteli aina muutaman kerran enkä saanut paikallistettua lähdettä. Ehkä jostain keskivaiheilta-alta, mainitsin myyjällekin, ei ottanut mitään kantaa.

OK, hyvät ja huonot puolet summattuna tuo prkl tuntuu siltä, että tekis mieli vaihtaa Ah, ne tehot...Se kyllä on totta, että ne äänet _on_ surkeat. Zetankin vakiputkesta lähti paremmat pörinät. En kyllä ihan ollut tyytyväinen liikkeen tarjoukseen, hiukka liikaa pitäis pistää vielä väliin (onhan noita zetan hintoja tullu seurattua). Toisaalta uuden saisi samasta liikkeestä pistämällä 2ke lisää rahnua pöytään. Liekö kannattaa, enpä tiedä. Ei myyjä siihenkään ottanut kantaa, olisiko syksyllä tulossa uusi malli.

Onnittelut vaan fasukuskeille, kyllä tuo on luokkansa paras peli ja voittaa testejä ihan aiheesta.
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    (poistettu tili)
    Ulpe,

Noi Zetan ja Fasun erot on just niinkuin totesit. Mä olen laittanut, kuten useimmat muutkin, Fasuun sliparin, joten äänet on nyt ihan jees, ja sitte koiranluut vaihtamalla nostin vähän perää, ja laskin keulaa pikkusen, niin siitä tuli vähän ketterämpi kaupunkiin.

Ja kun laskin stongaa pari senttiä alemmaksi, ajoasento on aika lähellä Zetaa.

Zeta on mun mielestä hyvä yksinajopyörä (kuivalle kelille), Fasu parempi kaksi päällä. Hyvännäköisiä pyöriä molemmat.

Kiitoksia onnittelusta, olen kyllä tyytyväinen omistaja. Aina kun näkee hienon pyörän, niin tulee ajatus, että mulla myös on hieno pyörä. Tosin parempi kun pysyy poissa liikkeistä ja koeajoista, tiedäppä mitä saisi päähänsä.

Yllättäen fasu orggisstonga tuntu liian kapealta kun zetassa on semmonen >80cm leveä krossitanko Mitenkähän tuohon jammuun istuisi semmonen?

Pystyisiköhän fasusta tiputtaan istumakorkeutta sentin-kaksi minkään ominaisuuden sen kummemmin kärsimättä? Kävisi tuolle lyhyemmällekin puoliskolle sitten kulkuneuvoksi =)
    Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    (poistettu tili)
    Lainaa (Ulpe @ Kesä. 04 2005,12:05) kirjoitti
    Yllättäen fasu orggisstonga tuntu liian kapealta kun zetassa on semmonen >80cm leveä krossitanko Mitenkähän tuohon jammuun istuisi semmonen?

Pystyisiköhän fasusta tiputtaan istumakorkeutta sentin-kaksi minkään ominaisuuden sen kummemmin kärsimättä? Kävisi tuolle lyhyemmällekin puoliskolle sitten kulkuneuvoksi =)
    Stongan vaihto leveämmäksi on mullakin vielä mielessä, samaa mieltä, kapea on. Päätypainot menee uusiksi, mutta saahan niitä.

Yks ero tuli mieleen: Zetan peileistä näkee paremmin taakse. Olen puuhannut peilien vaihtoa, mutta eipä tässä kesällä jaksa sellaisia tehdä.

Miksei se onnistu madaltaminenkin, jos laskee perää ja keulaa hieman, niin eipä kai se paljon miksikään muutu, kulmat pysyy suunnilleen samana. Kahden sentin nosto ei pilannut pyörää joten en usko että laskukaan missään tuntuu.

Tässä meidän kaunottaret:

Fasu ja Zeta

Päätypainoista:
    Tuttu teki mun zetan krossitankoon alumiinista semmonen holkit joissa on sisäkierre. Hakkasimme lekalla tangon sisään niin saa ne alkuperäiset painot kunnolla kiinni.

Lainaa kirjoitti
    Yks ero tuli mieleen: Zetan peileistä näkee paremmin taakse. Olen puuhannut peilien vaihtoa, mutta eipä tässä kesällä jaksa sellaisia tehdä.
    Minusta taas fasun peileistä näki paremmin, mulla nuo peilit on lähinnä koristeena, pitää hartioiden kanssa vekslailla, että näkee jotain taaksepäin.

edit:
    Tuo keltainen on kyllä upea väri: Koeajopyörä

Kawasaki Z750 2004
    Yamaha FZS1000 2005
    (poistettu tili)
    Lainaa (Ulpe @ Kesä. 04 2005,12:35) kirjoitti
    Päätypainoista:
    Tuttu teki mun zetan krossitankoon alumiinista semmonen holkit joissa on sisäkierre. Hakkasimme lekalla tangon sisään niin saa ne alkuperäiset painot kunnolla kiinni.
    Mä en saanu tosta Zetasta päätypainoja irti muuten kuin poralla. Uuteen tankoon porasin reiät sopivasti ja laitoin painot IKEAn huonekalupulteilla kiinni. Hyvin pysyy ja helppo homma, päässä näkyy messinkiset pultit, mutta eipä ne haittaa.
    Lainaa (Ulpe @ Kesä. 03 2005,16:00) kirjoitti
    Pärskeles! Just hoksasin ton kampanjahinnan fasusta...pitäisköhän se pistää Zeta vaihtoon! *
    Nyt kun kaikki aina kehuu omia pyöriään, niin sanokaapa reilusti huonoja puolia, pakkohan niitäkin on olla. Itse etsisin zetaan eroa lähinnä paremman jousituksen ja tehon takia ja tuolla ne taitaa kivasti täyttyä.

Tuon fzs:n vuosimallit ei ole ilmeisesti muuttuneet värejä lukuunottamatta koko aikana?

Sbarga, millasella toimitusajalla lupasivat?
    Perjantaina tilasin... lupasi tulevaksi keskiviikoksi
    Onko kenelläkään kokemuksia Pyramidin Huggerista? Pyramid
    Lainaa (Sbarga @ Kesä. 06 2005,19:29) kirjoitti
    Onko kenelläkään kokemuksia Pyramidin Huggerista? Pyramid
    Ei muuta kokemusta kuin että vaikea ostaa mistään.Varmaan laatu huggeri ainakin.All rightissä poistomyynnissä hiilikuituinen huggeri fasuun , kannattaa kysäistä vileläkö tallella
    "oikeassa momentissa"
  30.  
    Lainaa (koris66 @ Touko. 23 2005,11:43) kirjoitti
    Leikin nyt ennustajaa:
    ...
    ...
    ... syksyllä esitellään namun (=FZ6-S) näköinen ruiskutonnifasu...
    Niinpä! Jos ei syksyllä, niin messuilla. Miten ne fatserin kaasarit ny futaa?? Siis onko mitään ongelmia korkealla, kevätkäynnistyksessä, etc??
    ... jotain piti muistaa
Sivu: 7 / 90:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 567891757 ... ViimeinenViimeinen