Kiitos palautteesta spoileripleksin suhteen, jatkan vakiolla toistaiseksi.
Ensimmäinen huoltotyökin tuli suoritettua, kun laskin reilut 0,5 litraa öljyä pois koneesta. Edellinen omistaja oli itse vaihtaessaan laittanut "hieman" liikaa. Oletettavasti ilmanputsarikoppa on puolillaan öljyä, en ole ehtinyt katsomaan vielä. Toivottavasti tästä ei sen suurempaa haittaa ole ollut.
Slipari kiinnostaa edelleen, onko vinkki mistä saisi edullisesti laadukkaan käytetyn tai uuden pöntön?
Kadulla: Aprilia Pegaso 650 -98 -> Yamaha FZS 1000 -04
Kurassa: Honda CR 250 -00 -> Stomp 140 KZR -10
Se on toisissa Fasuissa semmonen ominaisuus, että se öljyvalo tahtoo syttyä ajossa, vaikka öljy on ihan ok. Se on Fasussa pinnankorkeusindikaattori, ei öljynpaine. "Öljykellon" vaihdattaminen ei oo työnä ihan ilmaista (kokemusta on), niin että toi ylitäyttö ei oo ollenkaan harvinaista. Syy on valomerkin eliminointi. Toivottavasti olen sun tapauksessa väärässä.(Epsen @ Kesä. 11 2011,12:09) kirjoitti
... jotain piti muistaa
En ole saanut öljyvaloa välähtämään, vaikka koneessa on nyt normi määrä öljyä. Sikäli kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa. Hanaa olen antanut ihan kunnolla.
Vehje on kyllä mahtava, ainoa mikä hitusen nyppii on ääni. Vakiona vekotin kuulostaa hieman nuhaiselta. Pönttö olisi siis kiva modi. Mikä on viimeisin tieto säädön tarpeesta sliparin asentamisen jälkeen? Onko vaparista hyötyä tässä yhteydessä, se lienee laihentavan seosta myös hieman?
Mä tilasin muutama viikko sitten Carpimotolta, siellä on Mivv putkia 60% alennuksessa. Carpimoto(Epsen @ Kesä. 11 2011,12:09) kirjoitti
Honda CBF600S '06 -> Yamaha FZS-1000 '04 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '12
Mulla tekee ihan samaa. Vapaalla jos tyhjä käyttää se tuuletin lähtee automaattisesti päälle ja ajaessa se lähtee päälle lämpötilan mukaan.(Jeehu @ Huhti. 15 2005,09:58) kirjoitti
Elämä on onneksi mutkikasta
Joku tuskaili sen keulimisen kanssa-->tarkasta ilmanputsarin kunto. Ite huomasin ison eron kun vaihoin vanhan uuteen.
Multa löytys rosterisia -5mm koiranluita halukkaille huokealla.
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Kiitti vinkistä, tuli tilattua vuosien jahkailun jälkeen, ei vaan voinu vastustaa noilla prossilla ja gigantin letkautus tähän lopuksi(marquz @ Kesä. 12 2011,17:46) kirjoitti
![]()
"...ei juurikaan tuulelle vastusta..."
Kiitos myös, tuli tilattua tämmönen: http://www.carpimoto.it/EN....ler.htm(Esalainen @ Kesä. 13 2011,06:26) kirjoitti
Tsekkasin puhelimella tuon linkin ja huomasin, että siellä on enää 1 varastossa, joten tilasin sen samointein ilman mitään tutkimuksia. *
Toivottavasti se on sopiva pötkäle.
Mä tilasin juurikin tuon saman ja se sopii erinomaisesti.(Epsen @ Kesä. 13 2011,18:47) kirjoitti
Oliko säätötarvetta? Mimmoset äänet? Onko kuvaa?kirjoitti
Ite ajattelin vaan heittää kiinni ja kovaa ajoa. Hinta ei ainakaan ollu paha, jos se ny sieltä tulee. Noi varastojen viimeiset kappaleet voi olla joskus olemattomia inventaariovirheiden vuoksi.
Ei noilla varmaan ilkee ilman db killeriä vedellä?
Laitoin vaan paikalleen ja kovaa ajoa, ei säädetty.(Epsen @ Kesä. 13 2011,20:38) kirjoitti
Ääni muuttui muhkeammaksi ja itse ainakin olen tyytyväinen. Vois kai sanoa että, nyt kuulostaa enemmän prätkältä.
Ilman killeriä en ole kokeillut koska se on niitattu kiinni joten enpä ole vielä jaksanut poraan tarttua, mutta kai se täytyy joskus testata ilmankin.
Kuvaa ei valitettavasti ole, katsotaan jos ehtis joku päivä räpsäistä.
Mulla kesti toimitus tasan viikon, valitsin toimitustavaksi sen halvemman maakuljetuksen.
Loistavaa, kiitos vielä vinkistä ja vastauksista. Mulle lupailtiin putkea ensi viikon tiistaiksi.(marquz @ Kesä. 13 2011,21:00) kirjoitti
Nyt vaan odotellaan, uusi takakumi pitäisi myös tulla postissa näillä näppylöillä. Tilasin Continentalin Road Attack 2:sen, saapi nähdä mimmoinen ajettavuus on uudella kumituksella (ja putkella).
Täältä löytyy nyt muutama kuva Mivv putkesta.
Hieno pötkäle! Itse sain juuri seurantakoodit, jööti on Genoassa tulollaan. Iso kiitos vielä Marquz vinkistä, säkällä sain vielä viimeisen kappaleen tilattua.(marquz @ Kesä. 14 2011,15:36) kirjoitti
Nettimotossa on 2005 vuoden Fazeri FZ1:n tangolla varustettuna myynnissä, näyttää aika räyhäkkäältä. Tuota pitänee harkita seuraavaksi.
Äh, öh, eh... Toi MIVV ilman killeriä, on melko mahtava ääneltään, eli ilman killeriä tuskin mitään mahista saada muutoskatsastettua. Korjatkaa, kellä on kokemusta! Älkää siis hukatko orggista, se kun setä sininen voi kirjotella muutoskatsastusvaatimuksen rekisteriotteeseen.(Epsen @ Kesä. 14 2011,20:07) kirjoitti
FZ1 oli nuhasen tuntunen, kun testasin. Alimmat vaihteet on tehoteknisesti kuohittu. Eli käy testaamassa peli, niin tiedät, josko edelleen innostaa.
... jotain piti muistaa
Täytynee pitää killeri kiinni, ei ole muutenkaan tarkoitus tehdä mitään infernaalista rähinää pitävää vehjettä.
Tuosta FZ1 tankomodista olen varauksella kiinnostunut, joskin täytyy ensin tutkailla miltä tuo vakioasento tuntuu pitemmän päälle. Kaasukäsi ainakin puutuu matka-ajossa, taidan hommata semmosen slärpäkkeen kahvaan, jotta saa lepuutettua sormia. Vinkkiä mistä ostaa/tilata?
Eikös toi ole E-leimattu slipari homologation-papereineen? Ei kai silloin tartte muutoskatsastaa ollenkaan.(seku @ Kesä. 14 2011,20:20) kirjoitti
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Jep, se on e-hyväksytty ja mukana oli sellanen tyyppihyväksyntä korttikin. Ei tartte käsittääkseni katsastaa.(piston @ Kesä. 14 2011,21:09) kirjoitti
Morjensta!(Epsen @ Kesä. 13 2011,21:10) kirjoitti
Itte kanssa mietin tuota Mivvin putkea, olisiko mahdollista testata tuota? Luokkaa että jos saan putken lainaan vaikka viikoksi, joku pantti vaikka vastaan esim. vaimentimen ovh.. Ei kauheasti nappaa hankkia kallista osaa mopoon ihan sokkona...
Miten on muuten pelannut tuon kannun kanssa?
Mun putki on nyt Turussa DHL:llä tulossa. Voin raportoida tuloksista heti, kun saan pötkäleen kiinni koneeseen. Tämä oli siis viimeinen ainakin tuolta mainutusta liikkeestä tilattavissa oleva kappale hintaan 181€ + postikulut 30€. En tiedä saako tuota mallia jostain muualta tilattua.(Omen @ Kesä. 17 2011,14:36) kirjoitti
Aihiona on siis vakio ykkösellä kaasulla keuliva ja kaasua startatessa vaativa yksilö. En odota suurta muutosta suorituskykyyn, lähinnä ääneen kaipaan lisää munaa.
Tulipa tänään purettua etuhaarukat alkutekijöihinsä, vaihdettua kaikki irti lähtevät osat (liukuholkit ja stefat) ja laitettua 5W öljyt sisään. Jumankekka, pyörä on kuin uudesti syntynyt!
Ensi viikolla uusi ketju-rataspaketti ja Yamppa senkun nuortuu!
Edit: BTW, mulla on pari vuotta ollut tommonen Mivv:in ovaali hiilikuituslipari. Äänet on ihan lussut sen noisekillerin kanssa, mutta itse ratkaisin ongelman rautasahalla - killeri irti ja rautasahalla reilusti pois, itse jätin semmoisen muutaman sentin nysän. Killeri takaisin kiinni ja hyvin sillä hämää virkavaltaa, tosin tällä hetkellä killeri on taas kokonaan poissa...
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Mites tuolta carpimotosta saitte tilattua tavaraa, ollaan koitettu kaverille tilata putkea sieltä, mutta kortilla (nordea mastercard) maksaminen ei onnistu jostain syystä.. *(Epsen @ Kesä. 18 2011,18:12) kirjoitti
![]()
Mä maksoin Carpimoton tilauksen juuri Nordea Masterilla, siinä piti jotenkin omilla pankkitunnuksilla vahvistaa se tapahtuma. Nordean sivuilla on ohjeet miten verkkomaksut onnistuu.
Edit. Linkki ohjeisiin
ok, kiitos vastauksesta,. valittiin nyt se tilisiirto vaihtoehto ja sieltä tuli s-postiin viestiä että he lähettävät huomenissa laskun ja hoidetaan maksu sitä kautta..(marquz @ Kesä. 19 2011,20:34) kirjoitti
Erittäin loistavasti toimineessa -03 fasussani ilmeni eilen käyntihäiriöitä. Mittarissa on hiukkasen reilut 30000 ja kyseinen huolto vielä tekemättä.
Oireilu ilmeni voimakkaasti kiihdytettäessä kierrosalueella >8000rpm jolloin moottori ei anna aivan täyttä tehoa vaan turraa/röpöttää/(ehkä) käy kolmella.
Pari kertaa eilen siis tämän tempun teki, enkä sen kummemmin uskaltanu enään kruisailla vaan nokka kohti kotia.
Risteyksessa vielä oireen jälkeen vastasi suht kirkkaasti kaasuun, mutta ripeässä kiihdytyksessä köhiminen palasi.
Minun tietotaidoilla en osaa sanoa onko ongelma sytytys vai polttoainepuolella.
Iridium tulpat ja ilmansuodatin on vaihdettu 20000km huollossa.
Kevät huoltona tarkistin tulppien värin ja kauniit oli. Lisäksi puhaltelin paineilmalla ilmansuodattimen. Kaiken piti olla siis kunnossa.
Viisainta olisi varmasti minun tapauksessa ajella varovasti kolmenkympin huoltoon ja korjauttaa vika siinä samalla, mutta koska korjausinto ohittaa järjen, heitänkin guruille kysymyksiä aiheesta:
1. Mistä/miten aloitan vianetsinnän?
2. Miten mahdollista on polttoainejärjestelmän tukko/häiriö joka estää, runsaampien bensamäärien riitävän siirtymisen?
3. Onko sytytyspuolen ongelmille tavanomaista että oireet ilmenee vasta tehoalueen harjalla?
4. Miten toimintavarma exup onkaan?
1.tulpista ja niille tulevista johdoista. Ei tartte olla paljo rosoa johdoissa kun on jo pytty pimeä.
2.bensa filtterihän voi ahistaa jos vaihtamatta?
3. Omassa oli syttypuolella häikkää just iridiumeilla ja johdoissa, mutta jo tyhjäkäynnistä.
4.en kuullut koskaan. Mutta helppo tarkastaa. Kaveri kaasulle ja ite pällisteleen alas
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Sama putki saatu/kiinnitetty. Putken tuennan yläpään pultin+mutterin joutu vaihtaa (olisko ollu stanu M12+nailokkimutsku) koska orkkismutteri kiinni pöntön kiinnikkeen hahlossa + orkkisruuvi/mutsku hienokierteisiä. Pienellä asettelulla sai sopimaan niin ettei pöntön reuna ota takahaarukkaan kiinni, jäi n.5mm rakoa. Äänet killerillä vain vähän orkkisputkea möreämmät mutta ilman sitten selkeästi syvempi soundi. Taitaa jäädä killeri irti siis. Hyvän näkönen, keu keu(Epsen @ Kesä. 18 2011,18:12) kirjoitti
![]()
"...ei juurikaan tuulelle vastusta..."
Buenos Stardesta Vuan.
Ja Fasu kuski ilmoittautuu joukkooonVaihdoin 600 Fasun Tonniseen ku kerkes toi pikkunen olla kuukauden päivät kolmio perässä ja kävi pieneksi kun tuli noita kilsoja niin makiasti 4100 km kortin ajoin vasta eli tuore motoristi.
OhanC makia kampe VOE VOE![]()
![]()
![]()
Jusseja Kaikille ja Tuhansia Kilometrejä Turvallisesti !
Yamaha XVS1300A Midnight Star
Yamaha XT660Z Tenere -10 (ex.)
Yamaha FZ1-S -07 (ex.)
Yamaha FZS 1000 -03 (ex.)
Yamaha XT 350 -92 (ex.)
Yamaha FZS 600 -02 (ex.)
Ekat kilometrit ajettu Mivvin pöhistimellä ja Contin Road Attack 2 takanakilla. Molemmista jäi erittäin positiivinen fiilis. Uusi takarengas auttaa nimensä mukaisesti hyökkäämään mutkiin, tuntuu että pyörää saa kammeta enemmän takas suoraan kun kääntymään mutkaan. Tosin vanha takarengas oli kulunut jo melko kulmikkaaksi, joten se lisää entisestään fiilistä hyökkäävyydestä.
Äänimaailmakin on selkeästi parempi, tosin edelleen turhan vaisu omaan makuun. Tämähän on onneksi korjattavissa porakonetta käyttämällä, kuten Esalainen tuossa edellä mainitsi. Johtuneeko äänikriittisyyteni siitä, että edellinen vehje oli yksimukinen möreämpiääninen vehje. Vakiona Fasussa on mielestäni vähän ompelukonemainen soundi, tämän huomaa myös samanlaisen vehkeen tullessa vastaan autoillessa.
Heh, tänään jaksoin tarttua poraan ja Mivv:stä lähti db-killer irti. Täytyy sanoa, että hyvin pöhisee *![]()