Miten on palat toiminut ja mistä hankit ne(tidnab @ Touko. 15 2010,12:38) kirjoitti
FZS1000 -03, Hayabusa -06
Ihan hyvin. Pitoa on ja toimivat myös kylmänä.(eimo @ Touko. 26 2010,22:00) kirjoitti
Kuvan Moottoripalvelusta Jyväskylästä ja hintaa tuli etupaloille 70e.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Niin, outoa tai ei... Mutta Eagle Racingin poijaat oli kovasti sitä mieltä, että jos tässä aletaan suuttimien kanssa pelaamaan niin varmasti siitä ei parempaa enää saa. Muutaman heposen ehkä olis saanu, mutta käyristä ei enää millään kauniimpia.(seku @ Touko. 26 2010,19:42) kirjoitti
Ja tämä siis Ixilin tuplakannuilla ja K&N filsulla... En alkanu siellä sitten "tietämään paremmin".![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Samaa kommentoi Oulun TT-motorsport muutama vuosi sitten. Mulla tosin oli vaihdettu vain yoshin kannu. Kovin rikkaalla tuntuu siis vakiona olevan tuo fasu.(Yamaha1 @ Touko. 27 2010,19:13) kirjoitti
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Mulla oli fasussa akran slipari + bmc filsu. Dynojetin setistä Viaberin Harri ei käyttäny/vaihtanu ku neulat.(Ulpe @ Touko. 28 2010,14:10) kirjoitti
04 Buell xb12s
Mitä haarukkaöljyä porukka on fasuunsa tunkenut? Tuo harmaa kuravelli mikä sieltä pois tuli, oli vissiin sitä yamaha suspension oil 01.
En tiedä, mutta luulen vaan että tuon litrahinta on taas luokkaa hajuvedet.
Vaan mitä viskositeettiluokkaa sitä nyt alle tunkisi?
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Öljyt ja stefat vaihdoin keulaan talvella. Öljyt oli WP:n synteettiset muistaakseni 5W:t. Toinen hyvä öljy kuulemma Öhlinsin synt. En tiä, mutta kaveri huoltelee mm. motocrosspyörien iskareita, siltä hain öljyt ja näitä kahta suositteli. Olikohan ohjehinta jotain 25e/litra(säätäjä @ Touko. 30 2010,01:18) kirjoitti
edit. ja litra riittää
Itse itselleni vastaten (ja muille ketä homma kiinnostaa), motorex 5W:t on keulalla ja muutos oli huikea, 7 vuotta oli litkut vanhat ja se on pirullinen kun vaimennus heikkenee pikkuhiljaa. Eikä olis edes tullut vaihdettua ilman Tidnabin mopon keulan koepumppailua vaikka se jo aiemmin mielessä olikin.(eimo @ Touko. 30 2010,20:55) kirjoitti
Putket ja hilut tuli huuhdeltua polttoöljyllä kolmesti ennenkuin ulostuleva neste oli samanväristä kuin sinne menevä.
Homma onnistuu takapihallakin normi työkaluilla + kahdella M10 hienokierre mutterilla (jousen pitäjän mutterin aukaisuun), tunkilla, maltilla ja kiireettömyydellä, sekä tietysti jonkun verran bissee
Ainut huonopuoli tässä on sitten se, että samalla huomaa missä jamassa on takaiskari![]()
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
Polttoöljyllä? Minä kun olen aina ollut siinä uskossa ettei noihin pamppuihin pitäisi kaataa muuta kuin vaimenninöljyä.(säätäjä @ Kesä. 17 2010,22:09) kirjoitti
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Oisko kenellekkään jäänyt korkeampaa pleksiä myytäväksi.
Heinäkuussa suuntana Italia, joten tuo Saksan läpiajorangaistus vois olla mukavampi jonkun suojan takana. Nyt mulla on se matala läpykkä vaan.
No, eipä sitten...saa joku uuden fasun omistaja touring-setin kaupan päälle, ei paha![]()
Avon vaihtui pois edestä, tilalle Sportmax, loppui se jympsytys!! Ketjut+rattaat vaihdetaan vielä ennen elokuuta, jolloin kesälomareissut koittavat.Can´t wait.
Yamaha FZS 600 -99 -> Yamaha FZS 1000 -04 -> Yamaha XJR 1300 -01
Kesälomareissu alkais lauantaina laivamatkalla Saksaan, siitä kohti mm. Italiaa. Fazerille ja hanurille kovaa kyytiä![]()
edit: eipä sitten vuokratakaan yhtään mitään
Nimimerkillä Pienyrittäjät tykkää asetuksista ja kiemuroista
Morjens!
Uusi Fazerin omistaja ilmoittautuu mukaan, viikko sitten tuli hommailtua kyseinen pyörä. Oli yhdeltä omistajalta ja vain n. 13 tkm ajettu, vuosimallia 2001, tosin jenkeistä tuotu.
Tuli eilen ensimmäinen ongelma kun Jammu alkoi ruikkimaan bensaa bensapumpun kovamuovi/kumikurkusta (ainakin itse sen päättelin olevan bensapumppu). Vuodet oli tehneet tehtävänsä ja tämä kurkku oli pykinyt monesta kohti. Yhden liikkeen mukaan nyt pitäisi vaihtaa koko pumppu eikä vain sitä kurkkua ja hintaa uudelle kertyy vaatimattomat 270 €. Tietääkö kukaan selviäisikö tästä operaatiosta hieman inhimillisemmällä budjetilla?
Ja niin, itse pyörään ja sen ominaisuuksiin olen ollut kyllä enemmänkin kuin tyytyväinen!
Vive, ut vivas
Kertokaas normiajeluun sopivat jousituksen säädöt tämmöiselle 70 kiloiselle kuskille lähinnä meno- ja paluuvaimennusten osalta. Painaumat on jo säädetty kohdilleen, takana preload aivan tapissa ja etupäässä ekassa viivassa.
Laita taakse vielä lyhemmät koiranluut.(piston @ Elo. 09 2010,16:16) kirjoitti
Vaimennuksen säädöt pätee lähinnä kunnostettuihin tai uusiin iskareihin. Jos on paljon ajetut eikä ole huollettu niin voit laittaa tiukimmille eikä ne vieläkään vaimenna mitäänItsellä on huollon jälkeen muistaakseni edessä hieman vakiota löysemmällä ja takana jäykemmällä. Napsuja en muista. Esijännitykset on täpöllä sekä edessä että takana. Jouset kannattaa vaihtaa jäykempiin, niin ei tarvii noiden kanssa leikkiä. Oitraconilta saa suht edukkaasti.
hmm, tuli mieleen, että Fasun Wilberssin progressiiviset taitavat olla löysemmät kuin vakiot (jenkkifoorumilta luettua), että jotain muuta merkkiä ja lineaariset.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
No ilmankos ei tunnu olevan minkäänlaista vaikutusta vaikka ruuvaa kuinka... No, pitää nyt ajella loppukausi ja laittaa etupamput huoltoon talvella - onpahan jotain askarreltavaa.(tidnab @ Elo. 09 2010,18:28) kirjoitti
Taakse pitänee hommata kokonaan uusi - kokemuksia kellään noista Bituboista, Wilberseistä jamitäniitänytonkaan?
Mulla oli kuussatasessa Fasussa Öhlinsin alusta jossa lineaarijouset edessä, muita ei siihen saanut, ja ensivaikutelma oli kauhea. Etupää teki koko ajan sellaista nypyttävää pientä liikettä joka muutti ajolinjan metrin levyiseksi sektoriksi johon yritti tähdätä. Siedettäväksi sen sai kun laittoi raskaasti jäykempää (5W>15W) öljyä etupäähän niin että vaimennus kasvoi. Varsinkin radalla toimi hyvin. Eli ei se noin simppeliä ole että lineaari=hyvä, progressiivinen=huono.(tidnab @ Elo. 09 2010,18:28) kirjoitti
Nyt on tonnisessa Wilbersin jouset edessä ja saman firman iskari takana. Olen ollut tyytyväinen. Olisin ostanut taas Öhlinsit, mutta esijännityksen pikasäätö on siinä ja WP:ssä tosi kallis verrattuna Wilbersiin.
Wilbersissä kyrsii hieman huoltovaatimus, vuoden tai 40 tonnin sisään on laitettava Oitraconille huoltoon jotta jatkettu takuu pysyisi voimassa. Kun huomioi ajasta (ja perheellisenä varsinkin prätkän kanssa vietetystä ajasta) vallitsevan niukkuuden ja laskee koko prosessiin
- irrota iskari
- laita orggis tilalle jotta saat pyörän ulos tallista
- pakkaa iskari käsittelyn kestävästi
- aja iskari Matkahuoltoon (ainoa Oitraconin hyväksymä rahdinkuljettaja) työaikana ja maksa rahti
- odota
- maksa 70 euroa huollosta + jotain paluurahdista
- nouda iskari Matkahuollosta työaikana (auki 8-17)
- irrota orggisiskari
- ruuvaa iskari paikalleen
kuluvan ajan niin tekemättä jäi.
Myönnän kyllä että iskari ei ole huoltovapaa laite, mutta silti...
Muuten, onko kukaan palstalaisista laittanut omaan Fasuunsa tuota Ivanin jettikittiä? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia sekä tuloksesta että asennuksesta.
Jos ei tänne tule vastauksia niin jenkkifoorumilla ainakin on dynopaprua aiheesta. Hyvin kai se toimii.
Tuolta samaiselta foorumilta löytyy DIY versio suutinsatsista. Sen sisältöä miettiessä tulee mieleen, että paremmin se voisi toimia kuin dynojetin yms. vastaavat
Tuo kuussatku on tietty aivan eri pyörä kuin tonninen jousitukseltaan. Lineaariset toimii kyllä ihan hyvin ajossa, nopsemmissa niitä tuppaa olemaan. Mikä lie sitten omassasi ollut, olisiko ne öhlärin jouset olleet liian jäykät jostain syystä.
// R1 -08
Onko jollain fasussa LSL siirrettävät jalka tapit?
Hotsittai hommata kun tarvis saada jalkaa taaksepäin, mutta epäilyttää hommata jos ei olekkaan hyvät (tärisee kun ei ole kumipehmusteita tai säätäminen hankalaa) kun hinta on aika suolainen.
Elämä on onneksi mutkikasta
Terehys,
Tuli kanssa ite kuumeissa ostettua kyseinen pärrä ja kyselisin, että onko moni maalaillut katteita itse ja jos niin miten? Selailin voorumia satunnaisesti pari tuntia ja suurinosa otetuista kuvista (linkeistä) oli jo vanhenut ja kuvia ei löytynyt. Omani on keltainen ja oon kelaillut että josko etukatteen maalais eriväriseksi tai sitten kaikki katteet uusiksi, riippuen vähän miten innostuu ja kuinka iso proggis siitä tulekaan. Koko talvihan tässä kai olis aikaa laitella jos vaan innostuu..
Kannattaneko ketjuja kiristää, jos fillari on keskiseisontatuella ja rykäsee ykkösen sisään niin vähän tuntuu hankailevan muovisuojaan? Jos pärrän vie huoltoon, niin näkkeekö ne sielä jotenkin paljonko suunnilleen on ajettu, kun siitä on vähän epäselvyyttä? Viimesin huolto tehtynä reili vuosi sitten ja kilometrejä tullut pyörään lisää noin parituhatta, mites tän kanssa kannattais edetä? Tässä huollossa vaihdettiin öljyt, suodatin ja akku uusittu. 2008 keväällä vaihettu tulpat, jarrupalat, öljy+suodatin, ilmanputsari. *Huoltoon vielä kun sen sinne kerkiää ajamaan kelien puolesta vai vasta keväällä? Ja vielä jos joku osais hihoista ravistaa noin suunnilleen hinta-arvion huollolle. Mittarissa oletettavasti noin 44tkm.
Vissiin rikoin ennätyksiä kun sain tyyliin yhteen lauseeseen muokattua kolme kysymystä, mutta arvostaisin jos joku kokeneempi konkari jaksais näihin vastailla.
Joko laitoit siirrettävät? Vakiotapit on kieltämättä liian edessä, varsinkin jos on vaihtanut tangon toiseen.(marko.fzs @ Syys. 30 2010,18:15) kirjoitti
LSL tapit on alkuperäisissä rungoissa, en ainakaan noissa huomaa mitään lisääntynyttä tärinää vakioihin verrattuna. Tosin vakiorungoissa on muistaakseni jonkinlaiset värinäpainot.
// R1 -08
Maalaus onnistuu kyllä ihan auto maaleilla kunhan muistaa laittaa sitä sikakallista jousto ainetta maalin sekaan. Jos ei ole paljon kokemusta maalaamisesta kannattaa maalauttaa jossain missa se osataan.(mrjokz @ Loka. 11 2010,22:42) kirjoitti
Huolto ohjeessa sanotaan ketjujen kireydestä että kun on keskiseisonta tuella, ketjun ylä asennon ja ala-asennoa väli pitäisi olla kk 40-50mm
Jos jalkatappien kumit ja vaihde polkimen kumi on kovin kulunut niin siitä voi päätellä vähän sitä onko paljon ajettu. Omassa on 107000km mittarissa ja kumit on vaihto kunnossa.
Jarru nesteet kannattaa varmaan vaihtaa jos ei ole vaihdettu kun palat vaihdettiin. Venttiilien välykset pitäisi tarkistaa 40000 huollossa tosin omasta joutus säätämään vasta 80000km kohdalla ja silloinkin vain yhtä pako venttiiliä.
Itsellä huolto maksoi n 450e kun säädettiin venttiilit, vaihdettiin jakoketjun luistit, vaihdettiin tulpat ja synkattiin kaasarit
En ole vielä saanut aikaiseksi mutta karmeudekseni huomasin että lsl ei valmista siirrettäviä fasuun. Tilauksessa on mfw siirrettävät mutta ei ole vielä saapunut ja on muuten paljon halvemmatkin(tidnab @ Loka. 12 2010,06:26) kirjoitti
![]()
Oorrites. Frendillä olis vermeet ja kokemustakin niin näin se olis tarkotus maalaus-proggis hoitaa poies alta. Ei viitti ite lähtee noviisina mitään värittelemään ettei mee uusien ostoks.
Soittelin tänää itekin Yammu centteriin tosta huollosta ja venttiilit pitäs tsekata ja samalla 40tkm huolto-ohjelman mukasesti tarkistaa kaikki mitä siihen nyt kuuluukaan. Vaihtavat sit jotain jos tarvii/soittaa isommista. Taidan käytätyttää siellä ellei tuu parempia vinkkejä missä kannattas teetätyttää? Hintaa kyllä oli vielä satanen päälle tohon mitä sinä marko maksoit. Missä käytit ite?
Mistäs työ ootte vakuutuksia ottanu? Halvin mitä ite saanu tarjouksena ni on ollu 1500 eskoa. Aika pirun kallista. Pitäs vissii olla 20v vanhempi et alkais olee maksettavissa hinnoissa..
^ Fly wheel Raisiossa. Todella asiallinen ja niitä harvoja lafkoja jotka saavat mun kultaan koskea![]()
MJL Huolto Malmin suunnalla olis vähän lähempänä myös. Siellä olen omaakin Fasuani huollattanu siis...(mrjokz @ Loka. 12 2010,18:47) kirjoitti
"...ei juurikaan tuulelle vastusta..."