Mulla on takunnut useasti. Pölyläppä ei ole oikein tiivis vaan päästää vettä sisään.(Teltta @ Huhti. 14 2010,15:42) kirjoitti
Huollin lukon niin, että laitoin pienen piikin pölyläpän väliin ja puhalsin kuumailmapuhaltimella sen kuivaksi. Öljyä hieman sisään ja voilá. Sitten kannattaa muutaman kerran työntää avainta sisään ja väännellä lukkoa ja sitten kuivata avain ylimääräisestä öljystä. Jatkossakin kannattaa kuivata avain ettei se kerää itseensä nöyhtää taskun pohjalta ja siirrä sitä sitten lukkoon.
Periaatteessa lukkosylinteriin ei koskaan tulisi laittaa öljyä avaimenreiästä juuri tuon avaimen rasvoittumisen takia. Lukkosylinteri pitäisi purkaa ja putsata ja haitat voidella niiden ulkopuolelta. Sama pätee myös abloy-lukkoihin. Tämä toimii toki ensiapuna.
-
Mistäs Vartaa saa noinkin edukkaasti?(Ulpe @ Huhti. 08 2010,10:59) kirjoitti
Mulla on Biltemasta ostettu akku 27.90€:lla. Art.no. 80-265€. Sopii juuri ja juuri paikalleen, kun ottaa sieltä sen kumilätkän pois. Hyvin on toiminut.(Fazer -03 @ Huhti. 25 2010,00:50) kirjoitti
-
Tulipa hommattua myös fz1-s alakatteella. Parin tankillisen jälkeen tuntuu mukavalta ajettavalta.![]()
Osaako kukaan sanoa onnistuuko tuohon öljyjen/suodattimen vaihto ilman alakatteen purkamista?
Kiitoksia, kokeiltava tuota sitten seuraavaksi, takkuaa kovin edelleen.(jj.lehtio @ Huhti. 23 2010,12:04) kirjoitti
Yamaha FZS 600 -99 -> Yamaha FZS 1000 -04 -> Yamaha XJR 1300 -01
Kierroslukumittari ei toiminut talvitauon jälkeen. Moottori sammutettuna viisari osoittaa melkein suoraan alaspäin ja moottori käynnissä se näyttää nollaa. Onko kenellekkään käynyt vastaavaa? Onko ehdotuksia, mikä olisi vikana?
-
Oulun Akkutalo. Tosin tästä on jo kaksi vuotta aikaa(Fazer -03 @ Huhti. 25 2010,00:50) kirjoitti
![]()
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Minulla aikoinaan sama ja hyvin toimi.(jj.lehtio @ Huhti. 27 2010,13:38) kirjoitti
KTM 1290 Adv.S -23,KTM 690,Duke-12,Suzuki VL 1500-02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20,Suzuki M1800R-10,Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400.KTM690SMR.Yamaha FZ1-S.Kawasaki Z1000.KTM950Supermoto, KTM690E.
Onko se rpm,mittari käydessä kokoajan nollassa,vai näyttääkö se välillä jotain samaa lukemaa?(jj.lehtio @ Touko. 04 2010,09:51) kirjoitti
Oisko voinu käydä niin hullusti.että toi neula on päässy rajotintapin väärälle puolelle?jos näin on mittariston lasi on ilmeisesti irroitettavissa,kun sen saa varaosana erikseen.(jj.lehtio @ Touko. 06 2010,10:00) kirjoitti
Tässäpä FZS 1000 -03 dynopaprun kuva, tänään otettu penkistä.
Mistä tuo ihme monttu voisi johtua, mopossa yoshimura äänenvaimennin,säädöistä ei tietoa. Epäili testaaja että liekkö fzs:n ominaisuus ?
Klik!
Jos mopottimessa vakio neulastus ja suuttimet, veikkaan että seos käy laihalla sillä kohtaa, eli neuloja pykälän tai puolikkaan nostamalla voisi tapahtua korjausta. Toki laajakaistalambda putkessa tehomittauksen aikana olisi suotavaa, niin ei tarvitsisi arvuutella. Omassa vanhassa samalla putkella ja seokset säädettynä vastaavaa monttua ei näy. EXUP:n toiminta olisi myös hyvä tarkistaa.
Kliks!
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
Jos jollakulla jäänyt vielä laukkutelineitä myymättä tonniseen Fasuun (-07), niin täällä olisi potentiaalinen ostaja...
Multa löytyisi edelleen se uutta vastaava Sw-motech 3 laukun pikakiinnikkeillä varustettu laukkutelinesetti kaupan. On uusi, koeasennettu vain kiinni. Ajettu 0km. Ostettu RM Heino Suomesta kesällä -09
Uuden hinta rm.heinolla noin 200e, kun mä ostin kesällä 2009 niin 213, nyt vissiin hieman tippunut. Multa irtoaa sama tuote 100e hintaan. Miinuksena 1, ehkä kokonaispinta-alaltaan 2mm *kolhu, kun purin pakkausta tehtaan perkeleellisesti teippailluista kuplamuoveista ja paketista ja tippui se rekisterikilven alle tuleva rauta lattialle. Vetäkää vaikka perkele vaimonne tai omaanne kynsilakkaa päälle, jos ei muuta. Sitä me junnuna käytettiin, aina kun irtosi vavoista renkaita, niin karhunlankaa ja mummon kynsilakkaa päälle.
Hyvä tulee, eikä maksa kuin puolet uudesta ja on uusi. Siis ei helvetti oikeesti, eikö kukaan tosiaan tarvii noita telineitä vai olenko mä jotenkin karkottava mörkö. Sanokaa edes suoraan, niin vittu, en lähetä mitään kirjeenvaihtojuttuja maailmalle?
Telineet olleet myynnissä nyt yli 6kk ajan alle 50% uusien hinnalla, uusista tuotteista. Kertokaa nyt joku, että mikä on vikana?
Jos joku tarvii telineet ->2005 kilosuklaaseen, niin hinta on 50 egee ja EI, en lähetä kuvia !![]()
... jotain piti muistaa
No nyt alkoi kiinnostaa nuo Omenin laukkuraudat, näemmä se on vaan asenteesta kiinni miten niitä kauppaa... Käykös noihin Monokey-laukut kiinni vai mitkä? Ja telineet on siis KOLMELLE (taka + sivut) laukulle kaikkine kalarautoineen?
Edit: Vai nämäkö ovat kyseessä?
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Nyt olis muutakin halvalla, käytetyt jarrupalat nääs *Jos nyt joku tosissaan tarvitsee niin en heti roskiin nakkaa.
Ferodon ST -sintteripalat eteen, 5tkm ajetut, pintaa yllättäen hyvin tähteenä. Kuopiosta saapi hakea ja tarjota vaikka peukkubaarissa munkkikahvit vastineeksi.
Muoks. ja käyhän nuo näköjään lisäksi ainakin seuraaviin malleihin: FJR, 98-03 R1, R6, XJR 1300 jne...
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
No nyt kun rojua myydään, niin mulla ois -05:n FZS1000:n varttikate, vasemmalta puolelta lampun reunasta lohjennut kun pyörä kävi kyljellään. Väri on se Galaxy Blue.
Jos oma on tuhannen palasina tai muuten vaan kiikastaa, niin ostapa tuosta uudempi![]()
Ulpe - Brewed with Perkele since 1979
Kawasaki Z750 2004
Yamaha FZS1000 2005
KTM 690SM 2008 + Yamaha FZX750 1987
Sold!(tidnab @ Touko. 12 2010,20:13) kirjoitti
Tilalle tuli AP Racingin sintterit. Väriltään aika lailla orgaanisen palojen väriset, Ferodot enemmän messingin väriset, mitä tuo väri nyt sitten kertookaan... Ainakin uudekseltaan pitävät hyvin myös kylmänä. Ferodoja sai tosiaan jostain syystä putsailla välillä, että pitoa oli.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Terve.
Viikonloppuna pyöräkuume nousi liikaa ja piti hakea itsellekkin tuommoinen tonnifasu. Ainakaan vielä ei ole tarvinut katua ostosta.Lähtöjä on ja taipuuhan tuo mutkaankin kohtuudella.
Ja sitten asiaan. Oletteko käyttäneet pyörää säädätyksessä sliparin asennuksen jälkeen? Tuossa oli yoshimura slip-on valmiina ja jänskättää käykö laihalla, putkessa paukkuu moottorijarrutuksessa vain vähän ja pakosarja ei ainakaan ole ottanut väriä.
Vai mistä muusta vois tietää käykö laihalla? Tulpan väri? Tarkoitus on vaihtaa tulpat(iridiumista kokemusta tässä pyörässä?) ja mahdollisesti K&N ilmansuodatin tässä pian kun alkaa olla huolto ajankohtainen.
Myös muita vinkkejä ym ym tähän malliin liittyen otetaan ilomielin vastaan.
Kiittäen etukäteen -bee
PS. Hyvää ja turvallista kesää kaikille motoristeille!![]()
Ei tarvii käyttää säädätyksessä, käy vakiona liian rikkaalla. Tosin paremminhan se tuon jälkeen toimii ja paukkua tulee lisää.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Kiitos pikaisesta vastauksesta(tidnab @ Touko. 16 2010,11:16) kirjoitti
ja ei muuta ku baanalle
![]()
Juu, ei tarvi säätää slipareilla... Ite aikanaan kävin huvikseni vielä varmistamassa, ja olivat penkkipaikassa sitä mieltä että jos tästä koitetaan alkaa "säätämään" ni voi olla että huonommaksi vain vetää.
Ja vaparifilsu, sitä kannattaa kans miettiä pariin kertaan... Kone saa takuulla paskasempaa ilmaa, ja tehoja ei välttämättä tule yhtään lisää. Sillä hengittää jo puhtaalla & alkuperäisellä ihan tarpeeksi sieltä imupuolelta. Tätä olen kuullut jopa ihan K&N filsuja kauppaavalta taholta, mitä on mielestäni kunnioitettavaa suoraselkäisyyttä.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Eikö tosiaan ole halukkaita Sw-motechin quicklock -telineille, kolmelle laukulle?
Ja mainittakoon, että näihin samoihin rautoihin käy 100% sw-motechin alurack peräteline. Eli ostat tästä 3-laukun valmiudella olevat telineet, ja käytät vaikka pelkkää perälaukkua 3 vuotta. Ostat sitten vuonna 2014 ne sivulaukut, kun tulee asiaa Eurooppaan ja asennat 2 kiinnityskorvaketta kahdessa minuutissa käyden välillä kaljalla ja sulla on täyslaukkutelineet kiinni. Hitusen kätevää??
En tiedä miten ei voi kiinnostaa. Ja kun tämä teline on täysin sama kuin sw-motech takalaukkuteline, paitsi 2cm2 korvakkeita, jotka mahdollistavat 3-laukkusysteemin. Mulla on molemmat, joten tiedän. Ajaisin nytkin isomman setin raudoilla kokoajan, mutta ei ole sinkkuna tarvetta niin isolle tilalle joten ajan takalaukun kanssa.
Nuo 3-laukun telineet ovat siis uudet, vain koeasennettu ja siinä yhteyssä tietysti tunaroitu ja parin millin kolo saatu aikaan maali/lakkapintaan. Kynsilakka tms, voisi olla ihan riittävä. Metriäkään ei ole ajettu eikä koskaan kuormattu. Rm Heinolta ostettu, ovh. 213. Kuittikin voi ehkä löytyä, tosin en ajatellu tarvitsevani koskaan näitä pois myydä, niin en ole varma missä tallessa se on.
Sata euroa (100e) niin saa tulla hakemaan pois, tai posti kulkee täältä pk-seudulta. Toimitan myös kotiovelle ilman lisäkustannuksia, jos asut ns. kehä3 sisäpuolella, tai tässä lähialueella. Liikun myös kevään ja kesän aikana Mikkelin suunnalla, jonne toimitus myös onnistuu.
Viimeksi muokannut: Omen; 07.12.2012 klo 12:12.
Katsoitko Omen edelliseltä sivulta viestini tähän liittyen? Meinaan vaan että onko tässä sinun tarjoamassa satsissa kaikki tarpeellinen kolmelle Monokey-laukulle vai pitäisikö hommata vielä jotain muutakin näiden lisäksi?
- Sitä saa mitä ei tilaa -
BMW R1200RT <-- BMW R1200GS <-- Yamaha FZS 1000 <-- Kawasaki ZZR 600
Hei.
Mistä saa matalampia tuulisuojia tuohon fzs:ään? Taikka jos jollakin on ylimääräisenä niin voin ostaa pois. ei viitsi alkaa sahaamaan tuota alkuperäistä kun voi maksaa uus originaali sitte mansikoita.
Kiitos jos joku viittii vinkata/laittaa linkkiä.
-Pekka
e.kirotusviirheitä
Erikoista, että olette noin varmoja siitä,ettei tarvi säätää sliparin ja ilmanputsarin vaihdon jälkeen. Omasta kokemuksesta säädättäisin kyllä. Kyse on vaan vääntö- ja tehokäyrien muodosta, 10 Nm ja muutaman hepan lisäyksestä, mutta pienikin ero on oleellinen pyörän käyttäytymisessä.
... jotain piti muistaa
louis myy puig:in racing pleksiä 65 e. Itse ostin samanlaisen ja sivalsin laikkakoneella ja kolvilla ylimääräiset pois ja hyvä tuli.(bee @ Touko. 26 2010,13:32) kirjoitti
orginaali odottaa että jos haluaa joskus vanhoilla päivillä orginaaliksi.![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
No hei(bee @ Touko. 26 2010,13:32) kirjoitti
Nyt tulee köyhän miehen malli, tosin erittäin toimiva ja suht helppo, väri on sitten musta tai punainen.
Jos haluat sen pienimmän mahdollisen, menee katteen yläreunan kanssa tasan. Taisi olla streetfighter malli niin yamaha centteristä ostat nimenomaan punaisen, muut värit maksaa muoviin nähden mansikoita.
Jos haluat siitä mustan niin ostat sitten spraymaalia ja vedät sen sisäpuolelta mustaksi. Sillon siitä tulee siisti. siinä sitten lukee YAMAHA punasella alhaalla halusit tai et.
Tämä kombinaatio maksaa max. 30€, (ainakin pari vuotta sitten)
On hyvän näkönen ja suhinat häviää suurimmalta osin, tosin alkuperäiset peilit näyttää tän jälkeen muurahaisen yli-isoilta tuntosarvilta. Ja parin markan vauhdissa saa olla leuka tankkiin liimattuna, erittäin hyvin liimattuna.
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>